ביקור הפנל - הפעם אצל משה מנורדיה


yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
מההיכרות שלי עם ה- Volla, הטוויטר ריבון שלו יוצר עקומת אימפדנס בעלת אופי קיבולי בתחום התדרים הגבוה, שיכולה להרוג כל מגבר טרנזיסטורי שאינו בעל יכולת זרם גבוהה. לעומת זאת, מגברי מנורות הכוללים שנאי מוצא, מתמודדים יותר בקלות עם הבעייה הזו ולכן אין צורך בכמות בריאה של וואטים, זה כל הסיפור. השאלה המעניינת למגבר המדובר, היא האם הוחלפו שנאי המוצא או שהם עדיין אותם המקוריים.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
מההיכרות שלי עם ה- Volla, הטוויטר ריבון שלו יוצר עקומת אימפדנס בעלת אופי קיבולי בתחום התדרים הגבוה, שיכולה להרוג כל מגבר טרנזיסטורי שאינו בעל יכולת זרם גבוהה. לעומת זאת, מגברי מנורות הכוללים שנאי מוצא, מתמודדים יותר בקלות עם הבעייה הזו ולכן אין צורך בכמות בריאה של וואטים, זה כל הסיפור. השאלה המעניינת למגבר המדובר, היא האם הוחלפו שנאי המוצא או שהם עדיין אותם המקוריים.
הוחלף רק ספק הכוח לספק חיצוני
 

big

אוהב את התחום
הודעות
199
מעורבות
5
נקודות
18
הערה קטנה.

המעמד למערכת שלו הוא פיניט אלמנט ספיידר ולא כפי שניכתב.

לגבי השאר. כתוב מעולה, מעביר היטב את המתואר ומהיכרותי הרבה עם הרמקול הזה אני בהחלט מסכים שמגבר חזק יותר היה מצליח לסחוט ממנו הרבה יותר.
הרמקול שבנדון היה שלי לפני שהיה של משה כך שאני מרשה לעצמי לומר שאני מכיר אותו אישית...
כשרכשתי את הרמקול הילכו עלי אימים בטענה :
"בכדי להפעיל אותם כמו שצריך אתה צריך מגבר מפלצת"
בלי לחשוב ולנסות הרבה הקשבתי לעצה והפעלתי את הרמקול בעזרת מספר מגברים,
אמנם לא מליגת העל, אבל בהחלט וואטים לא חסרו שם, לדוגמה : קלסה 300 וואט פליניוס 175 וואט,מיוזיקל פידלטי 250 וואט וכו' .
הרמקול ניגן יפה מאד אך ללא שום קסם מיוחד.
כשמשה קנה את הרמקול הוא חיבר אותו למונו בלוקים שפורפרתיים של אופרה קונסטנס
שעברו שינוי לטובה או לרעה איני יודע, אולם עובדה ידועה היא שעקב השינוי ההספק
ירד מ כ 78 וואט ל כ 40 בתצורת טריווד,
לפני ששמעתי את התוצאה הבעתי ספק באזני משה וטענתי שיתכן והרמקול לא ישמע טוב בשידוך למגבר"ללא הרבה וואטים"

משה אמר בוא תשמע ואז תדבר,
הגעתי למשה והייתי המום מהתוצאה, הסאונד היה ברמה הרבה מעל הממוצע
והרבה יותר טוב מאשר נשמע אצלי עם אותו רמקול משודך לגברה הרבה יותר חזקה ויקרה.

בשלב זה התחיל ליפול אצלי האסימון שכנראה בתחום קיימים המון מיתוסים ודעות קדומות שעוברות
מפה לאוזן במיוחד לגבי הצורך במגברים מרובי וואטים.
ההפתעה הגדולה עוד יותר הייתה כאשר משה בשר לי שהוא עבר להפעיל את הרמקולים עם הגברה של 8 וואט, אז כבר ממש הייתי סקפטי לגבי הסיכוי שזה יעבוד,
אולם לאחר הזמנה של משה אליו הביתה נוכחתי לשמוע שמשה פשוט צודק!
זה נשמע עוד יותר טוב ועם יותר קסם בשידוך להגברה החלשה יותר.
חשוב לציין שלא ניסיתי בכוונת תחילה לאתגר את הרמקול "ולהפיל אותם" בתחומים לא רלוונטים
שלא אני או משה שומעים בדרך כלל(סימפוניות מרובות כלים וקטעים קשים במיוחד)
אולם בקטעי מוזיקה שאהובים עליי ועל בעל הרמקול כגון: גז קלסי,בלוז,רוק,מוזיקת עולם וכו' ובווליום סביר (למי שאינו לקוי שמיעה)לטעמי התוצאה הייתה לא פחות ממעולה,בהיבטים של:
עומק במה,תלת ממדיות,פרזנטציה וטונאלייות ראליסטית של כלים אקוסטיים וקולות אנושים,יצירת
מרחב בין הסט למאזין שמעבירה תחושה מאד נינוחה ואינטימית .
לקחת את הסט הנדון ולאתגר אותו בסימפוניות שנבחרו ושידועות כקשות במיוחד,
גם עבור רמקולים רצפתיים יקרים בהרבה , זה סוג של פספוס הפואנטה.

הדבר ידמה לעריכת מבחן דרכים לרכב משפחתי ממוצע בתנאי דרך הררים מפותלים, ובנהיגה ספורטיבית בתחומי סל"ד שנושקים רוב הזמן לקו האדום, וביצוע פניות במהירויות שמתגרות בגבולות אחיזת הכביש,ולאחר זה ולכתוב מסקנה:
בחנו רכב משפחתי בנפח 1600 סמ"ק עם הספק של 110 כ"ס בעל
מתלים קונבנציונליים ופנייות של 180 מעלות במהירות של מעל ל 60 קמ"ש הוא נכנס
לתת היגוי ,(אנלוגיה לקליפינג)והוא לא מצליח לרדת מ 10 שניות בהאצה ל 100 קמ"ש.
ובסוף המבחן לסכם ולומר הרכב נחמד אבל זה לא רכב ספורטיבי! זה בבחינת הבלטת הטפל ולא העיקר.
הרוכש הפוטנציאלי לרכב מסוג זה יתעניין יותר במרווח פנמי לנוסעים,נפח תא מטען,צריכת דלק,
שגרת טיפולים והחזקה בעלויות סבירות,עלות ביטוח סבירה,נסיעה שקטה,שדה ראייה רחב,
קיום של חבילת אביזרי בטיחות,קיום מערכת מולטימדיה וניווט,(צ'ופר)
וגם שיהיה יציב ויאיץ היטב בתחומי הטעם הטוב והרוח הספורטיבית של המשתמש הממוצע.
לסיכום:
הייתי מגדיר ואומר שלדעתי הסט של משה בסוגי המוזיקה שמשה וחלק די נכבד בקהילת האודיופילים שומעים נשמע לא פחות ממדהים.
כול זה מושג עם ציוד לא מאד יקר ולא עם הרבה וואטים.
יותר מוח פחות כוח,האמינו, לפעמים זה עובד.(בדרך כלל לא תמיד כמובן)
משה בנית אחלה סט תמשיך להנות!
עוד מסקנה: תמשיך לא לשמוע סימפוניות, אחרת תאלץ להחליף רמקול,ואולי גם הגברה.
איתן
 

big

אוהב את התחום
הודעות
199
מעורבות
5
נקודות
18
האמת,הפאנל הזה דבר מבורך.
מכניס פלפל לפורום,וכן,בלי להתבייש-מספק את יצר המציצנות שטבוע בכולנו.
יאמר לזכותם של העוסקים במלאכה,שאין זה קל,למרות התחביב ואהבה לתחום,לצאת ביום גשום ולבקר אצל אחרים,ועל כן-ישר-כוח.

אפשר,שבטרם תרשם התרשמותם של שניצל ובוזגלו,תינתן במה ל"אני מאמין",של המבוקר.
מה ניסה להתאים-כלכלית,סונית,עיצובית,מיקומית...,ומשם,תהיה הבנה יתרה לסט הנבחן.

חוץ מזה,משה,באמת קח באהבה את הדברים.זה לא נובע משום מניע כזה או אחר.
האמן לי,ואני חווה זאת כעת על הרמקולים שלי,לעיתים קצת יותר עוצמה,מביאה את הסט למקום אחר לגמרי.
אלו מוניטורים טובים מאוד,אך דורשים יותר כוח לדעתי.
איתן.
אם הפאנל הביא אותי לקרוא בפורום,(ולא רק לפרסם למכירה בלוח) ואפילו להרחיק לכת ולהגיב,
אזיי הפאנל עשה את שלו !
שניצל ושמעון בזכותכם יש אקשן וגם עלייה ברייטינג של האתר שפו !
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
הרמקול שבנדון היה שלי לפני שהיה של משה כך שאני מרשה לעצמי לומר שאני מכיר אותו אישית...
כשרכשתי את הרמקול הילכו עלי אימים בטענה :
"בכדי להפעיל אותם כמו שצריך אתה צריך מגבר מפלצת"
בלי לחשוב ולנסות הרבה הקשבתי לעצה והפעלתי את הרמקול בעזרת מספר מגברים,
אמנם לא מליגת העל, אבל בהחלט וואטים לא חסרו שם, לדוגמה : קלסה 300 וואט פליניוס 175 וואט,מיוזיקל פידלטי 250 וואט וכו' .
הרמקול ניגן יפה מאד אך ללא שום קסם מיוחד.
כשמשה קנה את הרמקול הוא חיבר אותו למונו בלוקים שפורפרתיים של אופרה קונסטנס
שעברו שינוי לטובה או לרעה איני יודע, אולם עובדה ידועה היא שעקב השינוי ההספק
ירד מ כ 78 וואט ל כ 40 בתצורת טריווד,
לפני ששמעתי את התוצאה הבעתי ספק באזני משה וטענתי שיתכן והרמקול לא ישמע טוב בשידוך למגבר"ללא הרבה וואטים"

משה אמר בוא תשמע ואז תדבר,
הגעתי למשה והייתי המום מהתוצאה, הסאונד היה ברמה הרבה מעל הממוצע
והרבה יותר טוב מאשר נשמע אצלי עם אותו רמקול משודך לגברה הרבה יותר חזקה ויקרה.

בשלב זה התחיל ליפול אצלי האסימון שכנראה בתחום קיימים המון מיתוסים ודעות קדומות שעוברות
מפה לאוזן במיוחד לגבי הצורך במגברים מרובי וואטים.
ההפתעה הגדולה עוד יותר הייתה כאשר משה בשר לי שהוא עבר להפעיל את הרמקולים עם הגברה של 8 וואט, אז כבר ממש הייתי סקפטי לגבי הסיכוי שזה יעבוד,
אולם לאחר הזמנה של משה אליו הביתה נוכחתי לשמוע שמשה פשוט צודק!
זה נשמע עוד יותר טוב ועם יותר קסם בשידוך להגברה החלשה יותר.
חשוב לציין שלא ניסיתי בכוונת תחילה לאתגר את הרמקול "ולהפיל אותם" בתחומים לא רלוונטים
שלא אני או משה שומעים בדרך כלל(סימפוניות מרובות כלים וקטעים קשים במיוחד)
אולם בקטעי מוזיקה שאהובים עליי ועל בעל הרמקול כגון: גז קלסי,בלוז,רוק,מוזיקת עולם וכו' ובווליום סביר (למי שאינו לקוי שמיעה)לטעמי התוצאה הייתה לא פחות ממעולה,בהיבטים של:
עומק במה,תלת ממדיות,פרזנטציה וטונאלייות ראליסטית של כלים אקוסטיים וקולות אנושים,יצירת
מרחב בין הסט למאזין שמעבירה תחושה מאד נינוחה ואינטימית .
לקחת את הסט הנדון ולאתגר אותו בסימפוניות שנבחרו ושידועות כקשות במיוחד,
גם עבור רמקולים רצפתיים יקרים בהרבה , זה סוג של פספוס הפואנטה.

הדבר ידמה לעריכת מבחן דרכים לרכב משפחתי ממוצע בתנאי דרך הררים מפותלים, ובנהיגה ספורטיבית בתחומי סל"ד שנושקים רוב הזמן לקו האדום, וביצוע פניות במהירויות שמתגרות בגבולות אחיזת הכביש,ולאחר זה ולכתוב מסקנה:
בחנו רכב משפחתי בנפח 1600 סמ"ק עם הספק של 110 כ"ס בעל
מתלים קונבנציונליים ופנייות של 180 מעלות במהירות של מעל ל 60 קמ"ש הוא נכנס
לתת היגוי ,(אנלוגיה לקליפינג)והוא לא מצליח לרדת מ 10 שניות בהאצה ל 100 קמ"ש.
ובסוף המבחן לסכם ולומר הרכב נחמד אבל זה לא רכב ספורטיבי! זה בבחינת הבלטת הטפל ולא העיקר.
הרוכש הפוטנציאלי לרכב מסוג זה יתעניין יותר במרווח פנמי לנוסעים,נפח תא מטען,צריכת דלק,
שגרת טיפולים והחזקה בעלויות סבירות,עלות ביטוח סבירה,נסיעה שקטה,שדה ראייה רחב,
קיום של חבילת אביזרי בטיחות,קיום מערכת מולטימדיה וניווט,(צ'ופר)
וגם שיהיה יציב ויאיץ היטב בתחומי הטעם הטוב והרוח הספורטיבית של המשתמש הממוצע.
לסיכום:
הייתי מגדיר ואומר שלדעתי הסט של משה בסוגי המוזיקה שמשה וחלק די נכבד בקהילת האודיופילים שומעים נשמע לא פחות ממדהים.
כול זה מושג עם ציוד לא מאד יקר ולא עם הרבה וואטים.
יותר מוח פחות כוח,האמינו, לפעמים זה עובד.(בדרך כלל לא תמיד כמובן)
משה בנית אחלה סט תמשיך להנות!
עוד מסקנה: תמשיך לא לשמוע סימפוניות, אחרת תאלץ להחליף רמקול,ואולי גם הגברה.
איתן

יופי של תגובה (ורד).
מלמד ומאיר עיניים (ופותח אוזניים...) :בעד:

ארז
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
450
מעורבות
85
נקודות
28
...
כשרכשתי את הרמקול הילכו עלי אימים בטענה :
"בכדי להפעיל אותם כמו שצריך אתה צריך מגבר מפלצת"....

..לסיכום:
...ציוד לא מאד יקר ולא עם הרבה וואטים.
יותר מוח פחות כוח,האמינו, לפעמים זה עובד.(בדרך כלל לא תמיד כמובן)
משה בנית אחלה סט תמשיך להנות!
איתן
BIG זה לא רק כינוי - יצאת גדול.

--------------------
ליאיר:
מצורף גרף עכבה של הריבון - חלק כמו תח.. של תינוק, נצילות 102DB, קלי קלות לכל מגבר.
aurum-cantus_G1-Z-tweeter.jpg
 

תמונות מצורפות

  • aurum-cantus_G1-Z-tweeter.jpg
    aurum-cantus_G1-Z-tweeter.jpg
    KB 69.5 · צפיות: 368

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הרמקול שבנדון היה שלי לפני שהיה של משה כך שאני מרשה לעצמי לומר שאני מכיר אותו אישית...
כשרכשתי את הרמקול הילכו עלי אימים בטענה :
"בכדי להפעיל אותם כמו שצריך אתה צריך מגבר מפלצת"
בלי לחשוב ולנסות הרבה הקשבתי לעצה והפעלתי את הרמקול בעזרת מספר מגברים,
אמנם לא מליגת העל, אבל בהחלט וואטים לא חסרו שם, לדוגמה : קלסה 300 וואט פליניוס 175 וואט,מיוזיקל פידלטי 250 וואט וכו' .
הרמקול ניגן יפה מאד אך ללא שום קסם מיוחד.
כשמשה קנה את הרמקול הוא חיבר אותו למונו בלוקים שפורפרתיים של אופרה קונסטנס
שעברו שינוי לטובה או לרעה איני יודע, אולם עובדה ידועה היא שעקב השינוי ההספק
ירד מ כ 78 וואט ל כ 40 בתצורת טריווד,
לפני ששמעתי את התוצאה הבעתי ספק באזני משה וטענתי שיתכן והרמקול לא ישמע טוב בשידוך למגבר"ללא הרבה וואטים"

משה אמר בוא תשמע ואז תדבר,
הגעתי למשה והייתי המום מהתוצאה, הסאונד היה ברמה הרבה מעל הממוצע
והרבה יותר טוב מאשר נשמע אצלי עם אותו רמקול משודך לגברה הרבה יותר חזקה ויקרה.

בשלב זה התחיל ליפול אצלי האסימון שכנראה בתחום קיימים המון מיתוסים ודעות קדומות שעוברות
מפה לאוזן במיוחד לגבי הצורך במגברים מרובי וואטים.
ההפתעה הגדולה עוד יותר הייתה כאשר משה בשר לי שהוא עבר להפעיל את הרמקולים עם הגברה של 8 וואט, אז כבר ממש הייתי סקפטי לגבי הסיכוי שזה יעבוד,
אולם לאחר הזמנה של משה אליו הביתה נוכחתי לשמוע שמשה פשוט צודק!
זה נשמע עוד יותר טוב ועם יותר קסם בשידוך להגברה החלשה יותר.
חשוב לציין שלא ניסיתי בכוונת תחילה לאתגר את הרמקול "ולהפיל אותם" בתחומים לא רלוונטים
שלא אני או משה שומעים בדרך כלל(סימפוניות מרובות כלים וקטעים קשים במיוחד)
אולם בקטעי מוזיקה שאהובים עליי ועל בעל הרמקול כגון: גז קלסי,בלוז,רוק,מוזיקת עולם וכו' ובווליום סביר (למי שאינו לקוי שמיעה)לטעמי התוצאה הייתה לא פחות ממעולה,בהיבטים של:
עומק במה,תלת ממדיות,פרזנטציה וטונאלייות ראליסטית של כלים אקוסטיים וקולות אנושים,יצירת
מרחב בין הסט למאזין שמעבירה תחושה מאד נינוחה ואינטימית .
לקחת את הסט הנדון ולאתגר אותו בסימפוניות שנבחרו ושידועות כקשות במיוחד,
גם עבור רמקולים רצפתיים יקרים בהרבה , זה סוג של פספוס הפואנטה.

הדבר ידמה לעריכת מבחן דרכים לרכב משפחתי ממוצע בתנאי דרך הררים מפותלים, ובנהיגה ספורטיבית בתחומי סל"ד שנושקים רוב הזמן לקו האדום, וביצוע פניות במהירויות שמתגרות בגבולות אחיזת הכביש,ולאחר זה ולכתוב מסקנה:
בחנו רכב משפחתי בנפח 1600 סמ"ק עם הספק של 110 כ"ס בעל
מתלים קונבנציונליים ופנייות של 180 מעלות במהירות של מעל ל 60 קמ"ש הוא נכנס
לתת היגוי ,(אנלוגיה לקליפינג)והוא לא מצליח לרדת מ 10 שניות בהאצה ל 100 קמ"ש.
ובסוף המבחן לסכם ולומר הרכב נחמד אבל זה לא רכב ספורטיבי! זה בבחינת הבלטת הטפל ולא העיקר.
הרוכש הפוטנציאלי לרכב מסוג זה יתעניין יותר במרווח פנמי לנוסעים,נפח תא מטען,צריכת דלק,
שגרת טיפולים והחזקה בעלויות סבירות,עלות ביטוח סבירה,נסיעה שקטה,שדה ראייה רחב,
קיום של חבילת אביזרי בטיחות,קיום מערכת מולטימדיה וניווט,(צ'ופר)
וגם שיהיה יציב ויאיץ היטב בתחומי הטעם הטוב והרוח הספורטיבית של המשתמש הממוצע.
לסיכום:
הייתי מגדיר ואומר שלדעתי הסט של משה בסוגי המוזיקה שמשה וחלק די נכבד בקהילת האודיופילים שומעים נשמע לא פחות ממדהים.
כול זה מושג עם ציוד לא מאד יקר ולא עם הרבה וואטים.
יותר מוח פחות כוח,האמינו, לפעמים זה עובד.(בדרך כלל לא תמיד כמובן)
משה בנית אחלה סט תמשיך להנות!
עוד מסקנה: תמשיך לא לשמוע סימפוניות, אחרת תאלץ להחליף רמקול,ואולי גם הגברה.
איתן

יכול להיות בהחלט שלסגנון המוסיקה שלו זה יותר ממושלם. אבל מוכרח שתבין שאני ניזון ממה שניכתב על ידי שימעון ואלדר כאשר שניהם טענו שחסר מעט כוח או דינמיות. יכול להיות שזה מגיע דווקא מהקדמגבר ולא מהמגבר, יכול להיות שהחדר ניכנס לרוויה מהר. מהיכרותי הרבה עם הרמקול הזה הוא זקוק (כמו שכתבתי בזמנו בכתבה) ל-100 וואט לפחות על מנת לשחזר את כל סיגנונות המוסיקה שהיו במבחן. לכן, אני נוטה להסכים איתם בנוגע לכוח שהוא זקוק לו על מנת לעשות זאת. במקרה של משה, אין לי סיבה שלא להאמין שהרמקול אצלו מנגן מצויין עבורו ועבור המוסיקה שהוא שומע. אחרי הכל, יש לו רמקול מעולה.

אני מוכרח להוסיף נקודה חשובה שלדעתי אלדר צריך לקחת אותה בחשבון.
לדעתי צריך לשאול את המארח קצת שאלות שיטבלו את הכתבה. אני מדבר על שאלות כמו:
1- איך הגעת לתחום.
2- מה אישתך חושבת על התחביב.
3- איך אתה בוחר מוצר שאתה רוצה לרכוש.
4- אם היית משדרג רכיב אחד, מה הוא הרכיב.

בקיצור, לתת קצת משהו שיספר על האיש, לתת לו להתבטא כאודיופיל ולא ללכת ולבחון את המערכת שלו ולחזור הביתה.
קצת לב - לא רק מוח ואוזניים.

את ההצעה הזו נתתי מספר פעמים לאלדר, מקווה שיאמץ אותה.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
תסכימו אתי , שאם במקום לדבר הרבה, שניצל היה "שולף" איזה ASR קטן מהבגאז' ומחבר אותו למערכת - כל הוויכוחים היו נגמרים ... ואפשר היה להיווכח איך המערכת תגיב עם מגבר SS בהספק "נורמלי".

אני חוזר ואומר (זה בסדר - אף אחד לא שומע) , שהיופי בביקורים כאלה היה יכול להיות הצעות לשיפור לבעל המערכת, כולל ניסוי על רטוב עם הנוכחים של כל מיני שידרוגים ושיפורים. . זה היה הופך את הביקור מסתם אירוע חביב יותר או פחות (שאיכשהו נגמר תמיד בכאסח) לאירוע מחכים ומאלף.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
יכול להיות בהחלט שלסגנון המוסיקה שלו זה יותר ממושלם. אבל מוכרח שתבין שאני ניזון ממה שניכתב על ידי שימעון ואלדר כאשר שניהם טענו שחסר מעט כוח או דינמיות. יכול להיות שזה מגיע דווקא מהקדמגבר ולא מהמגבר, יכול להיות שהחדר ניכנס לרוויה מהר. מהיכרותי הרבה עם הרמקול הזה הוא זקוק (כמו שכתבתי בזמנו בכתבה) ל-100 וואט לפחות על מנת לשחזר את כל סיגנונות המוסיקה שהיו במבחן. לכן, אני נוטה להסכים איתם בנוגע לכוח שהוא זקוק לו על מנת לעשות זאת. במקרה של משה, אין לי סיבה שלא להאמין שהרמקול אצלו מנגן מצויין עבורו ועבור המוסיקה שהוא שומע. אחרי הכל, יש לו רמקול מעולה.

אני מוכרח להוסיף נקודה חשובה שלדעתי אלדר צריך לקחת אותה בחשבון.
לדעתי צריך לשאול את המארח קצת שאלות שיטבלו את הכתבה. אני מדבר על שאלות כמו:
1- איך הגעת לתחום.
2- מה אישתך חושבת על התחביב.
3- איך אתה בוחר מוצר שאתה רוצה לרכוש.
4- אם היית משדרג רכיב אחד, מה הוא הרכיב.

בקיצור, לתת קצת משהו שיספר על האיש, לתת לו להתבטא כאודיופיל ולא ללכת ולבחון את המערכת שלו ולחזור הביתה.
קצת לב - לא רק מוח ואוזניים.

את ההצעה הזו נתתי מספר פעמים לאלדר, מקווה שיאממוץ אותה.
1.אני בתחום מתחילת שנות השמונים
2.אשתי מפרגנת לתחביב הממכר , ובנוסף יש לה שמיעה מצויינת נטולת דעות קדומות.אם אתם רוצים לדעת באמת אם המערכת שלכם טובה,תקראו לאשה שתחווה את דעתה ואתם תופתעו עד כמה היא צודקת.אפקטים לא מעניין אותם,הם אוהבות מוסיקה.
3.אני בוחר מוצר רק על ידי האזנה בבית
4.הייתי משדרג ומטפל בחשמל וזה אחת הנוסחאות להצלחה של המערכת שלי.אולי אני אגזים ואומר ש 80% להצלחת המערכת זה הטיפול בחשמל.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
ראשית, נהנתי לקרוא את הסקירות והתרשמתי שיש כאן סט עם סאונד קסום ומיוחד, שנבנה באהבה ועם תשומת לב. אז שאפו לבעל המערכת :בעד: ותודה לסוקרים. (ורד)

שנית, אני חושב שהפאנל חייב לקחת בחשבון כלל ברזל אחד, ראשוני ומחייב: אסור (!) שיהיה מצב שבו מי שפותח את הדלת, מארח ומוכן לחשוף את הציוד ולהחשף באופן אישי - אסור שאף אחד כזה ייפגע או יחוש אחר כך לא טוב. זה נובע משתי סיבות - אלף, זה לא כ"כ נעים ולא ממש "פייר", ובית - לא חכם שחברים אחרים יירתעו ויחששו מביקורי הפאנל.
הפאנל הוא לא טריבונאל ולא בית משפט אודיופילי. כולה שניים-שלושה חברים עם הרבה רצון טוב, נסיון רב, אוזן טובה, יוזמה, ורצון אמיתי להכניס עניין לתחום, למען כולנו.
אפשר להעיר לבעל הסט ולתת לו רעיונות לשיפור, ואפשר גם למתן את הדברים כשהם נכתבים בפומבי.

שלישית, אני הולך לקונצרטים באופן קבוע ואף פעם לא שמעתי מערכת שמסוגלת לשחזר את מה שאני שומע באולם עם 60-80 או 120 נגנים. אין סיכוי. לא במערכת של מאות אלפי שקלים, וגם לא במערכות יקרות יותר. אז לא ממש ברור לי מה הגילוי הגדול כאן......
מערכות מושקעות ויקרות כמו של רבים מאיתנו בקושי משחזרות טריו או הרכב קאמרי, וגם על זה אפשר להתווכח. העובדה שאני נהנה לשמוע מוזיקה פילהרמונית בסט שלי עדיין לא אומרת שזה יכול להיות תחליף לקונצרט באולם, עם כל הכבוד.....
ולכן, לא צריך לדעתי לשפוט סט לפי היכולת שלו לשחזר הרכב של פילהרמונית או הופעה חיה של להקת רוק.
כל סט צריך להשפט לגופו, ולפי מה שבעליו רצה להשיג. אם המוזיקה שבעל הסט שומע מתאימה לסט, הרי שהוא שיחק אותה והרכיב מערכת מצוינת. ואם לא, אפשר להעיר לו ולהציע לו שיפורים בעל פה, ולכתוב בעדינות את עיקרי הביקורת לצד הדברים הטובים, בפומבי.
ואם פה ושם יש איזה אלוף עולם שהצליח לבנות סט מדהים שעושה גם וגם, אז צריך לשים לו כתר על הראש ולחלק מדליה.
נראה לי שבמקרה הזה משה בנה סט בדיוק לפי המוזיקה שהוא אוהב, וכל העסק נשמע נהדר. נראה לי גם שעל זה שני האורחים הסכימו.
 
נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
תסכימו אתי , שאם במקום לדבר הרבה, שניצל היה "שולף" איזה ASR קטן מהבגאז' ומחבר אותו למערכת - כל הוויכוחים היו נגמרים ... ואפשר היה להיווכח איך המערכת תגיב עם מגבר SS בהספק "נורמלי".

אני חוזר ואומר (זה בסדר - אף אחד לא שומע) , שהיופי בביקורים כאלה היה יכול להיות הצעות לשיפור לבעל המערכת, כולל ניסוי על רטוב עם הנוכחים של כל מיני שידרוגים ושיפורים. . זה היה הופך את הביקור מסתם אירוע חביב יותר או פחות (שאיכשהו נגמר תמיד בכאסח) לאירוע מחכים ומאלף.
אני אגיד לך שקשה למצוא מגבר כזה מוסיקלי ולכן אני נשאר אתו.זה שתדחוף את הרמקול עם מגבר של 400W זה אולי יטיס את הרמקול אבל בטוח שלא יתן את המוסיקליות שאני מחפש.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
ראשית, נהנתי לקרוא את הסקירות והתרשמתי שיש כאן סט עם סאונד קסום ומיוחד, שנבנה באהבה ועם תשומת לב. אז שאפו לבעל המערכת :בעד: ותודה לסוקרים. (ורד)

שנית, אני חושב שהפאנל חייב לקחת בחשבון כלל ברזל אחד, ראשוני ומחייב: אסור (!) שיהיה מצב שבו מי שפותח את הדלת, מארח ומוכן לחשוף את הציוד ולהחשף באופן אישי - אסור שאף אחד כזה ייפגע או יחוש אחר כך לא טוב. זה נובע משתי סיבות - אלף, זה לא כ"כ נעים ולא ממש "פייר", ובית - לא חכם שחברים אחרים יירתעו ויחששו מביקורי הפאנל.
הפאנל הוא לא טריבונאל ולא בית משפט אודיופילי. כולה שניים-שלושה חברים עם הרבה רצון טוב, נסיון רב, אוזן טובה, יוזמה, ורצון אמיתי להכניס עניין לתחום, למען כולנו.
אפשר להעיר לבעל הסט ולתת לו רעיונות לשיפור, ואפשר גם למתן את הדברים כשהם נכתבים בפומבי.
...
כל סט צריך להשפט לגופו, ולפי מה שבעליו רצה להשיג. אם המוזיקה שבעל הסט שומע מתאימה לסט, הרי שהוא שיחק אותה והרכיב מערכת מצוינת. ואם לא, אפשר להעיר לו ולהציע לו שיפורים בעל פה, ולכתוב בעדינות את עיקרי הביקורת לצד הדברים הטובים, בפומבי.
...
נראה לי שבמקרה הזה משה בנה סט בדיוק לפי המוזיקה שהוא אוהב, וכל העסק נשמע נהדר. נראה לי גם שעל זה שני האורחים הסכימו.
1+ :בעד:

עמיר
 

nizans

חבר משקיען
הודעות
617
מעורבות
10
נקודות
18
תסכימו אתי , שאם במקום לדבר הרבה, שניצל היה "שולף" איזה ASR קטן מהבגאז' ומחבר אותו למערכת - כל הוויכוחים היו נגמרים ... ואפשר היה להיווכח איך המערכת תגיב עם מגבר SS בהספק "נורמלי".

אני חוזר ואומר (זה בסדר - אף אחד לא שומע) , שהיופי בביקורים כאלה היה יכול להיות הצעות לשיפור לבעל המערכת, כולל ניסוי על רטוב עם הנוכחים של כל מיני שידרוגים ושיפורים. . זה היה הופך את הביקור מסתם אירוע חביב יותר או פחות (שאיכשהו נגמר תמיד בכאסח) לאירוע מחכים ומאלף.

ברק זה לא אישית . זה כללית לכל המקטרגים לגבי נתונים טכניים והתאמה תאורטית של הנייר .
אז ASR ו PAS LABB ופליניוס ואיינשטיין וגרייפון ופראסאונד ,עם כל אלה המערכת של משה תשמע חרה בלבן לעומת איך שהיא נשמעת כיום וזה על אוזניי ,נשמתי וליבי למדתי כשניסיתי לעבור מהגברת שפורפרות לטרנזיסטורית . יש רמקולים שזה לא הולך ולא נשמע הרמוני ,ריאליסטי ועוד ועוד דברים שרק שילוב שפורפרתי יכול לתת.
(בנוסף ההשקעה הכלכלית שלא כל אחד מוכן להיכנע לה וביזבוז הזמן בחיפוש ותהיה במקום פשוט להאזין ולהנות מהמוזיקה )
או שאוהבים את זה ומי שלא אז לא.

משה קבל ( למרות שלא נראה לי שאתה צריך ) את הצעת איתן הגדול ואל תיגע במערכת שלך פן תיפגע, במיוחד בסוג המוזיקה שאתה מאזין.

לגבי חברי הפנל והפנל עצמו לדעתי דבר מבורך הצעותיהם נשענים על נסיונם.רוצים מקבלים לא רוצים לא חייבים , אבל, הכל בטוח אני ,בכוונת ידידות ואחוות שותפות לתחביב מסובך ומורכב, ככל שרוצים להיסתחרר איתו.

יישר כוייח לאלדר ושימעון על ההשקעה וההקרבה גם כשקשה , קר, רטוב, רחוק ונידח ככל שיהיה מקום המערכת , לא מתעצלים ומתמידים.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
 

big

אוהב את התחום
הודעות
199
מעורבות
5
נקודות
18
:בעד:
יכול להיות בהחלט שלסגנון המוסיקה שלו זה יותר ממושלם. אבל מוכרח שתבין שאני ניזון ממה שניכתב על ידי שימעון ואלדר כאשר שניהם טענו שחסר מעט כוח או דינמיות. יכול להיות שזה מגיע דווקא מהקדמגבר ולא מהמגבר, יכול להיות שהחדר ניכנס לרוויה מהר. מהיכרותי הרבה עם הרמקול הזה הוא זקוק (כמו שכתבתי בזמנו בכתבה) ל-100 וואט לפחות על מנת לשחזר את כל סיגנונות המוסיקה שהיו במבחן. לכן, אני נוטה להסכים איתם בנוגע לכוח שהוא זקוק לו על מנת לעשות זאת. במקרה של משה, אין לי סיבה שלא להאמין שהרמקול אצלו מנגן מצויין עבורו ועבור המוסיקה שהוא שומע. אחרי הכל, יש לו רמקול מעולה.

אני מוכרח להוסיף נקודה חשובה שלדעתי אלדר צריך לקחת אותה בחשבון.
לדעתי צריך לשאול את המארח קצת שאלות שיטבלו את הכתבה. אני מדבר על שאלות כמו:
1- איך הגעת לתחום.
2- מה אישתך חושבת על התחביב.
3- איך אתה בוחר מוצר שאתה רוצה לרכוש.
4- אם היית משדרג רכיב אחד, מה הוא הרכיב.

בקיצור, לתת קצת משהו שיספר על האיש, לתת לו להתבטא כאודיופיל ולא ללכת ולבחון את המערכת שלו ולחזור הביתה.
קצת לב - לא רק מוח ואוזניים.

את ההצעה הזו נתתי מספר פעמים לאלדר, מקווה שיאמץ אותה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
,תגיד , נתפסה לך האצבע?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
הרמקול שבנדון היה שלי לפני שהיה של משה כך שאני מרשה לעצמי לומר שאני מכיר אותו אישית...
כשרכשתי את הרמקול הילכו עלי אימים בטענה :
"בכדי להפעיל אותם כמו שצריך אתה צריך מגבר מפלצת"
בלי לחשוב ולנסות הרבה הקשבתי לעצה והפעלתי את הרמקול בעזרת מספר מגברים,
אמנם לא מליגת העל, אבל בהחלט וואטים לא חסרו שם, לדוגמה : קלסה 300 וואט פליניוס 175 וואט,מיוזיקל פידלטי 250 וואט וכו' .
הרמקול ניגן יפה מאד אך ללא שום קסם מיוחד.
כשמשה קנה את הרמקול הוא חיבר אותו למונו בלוקים שפורפרתיים של אופרה קונסטנס
שעברו שינוי לטובה או לרעה איני יודע, אולם עובדה ידועה היא שעקב השינוי ההספק
ירד מ כ 78 וואט ל כ 40 בתצורת טריווד,
לפני ששמעתי את התוצאה הבעתי ספק באזני משה וטענתי שיתכן והרמקול לא ישמע טוב בשידוך למגבר"ללא הרבה וואטים"

משה אמר בוא תשמע ואז תדבר,
הגעתי למשה והייתי המום מהתוצאה, הסאונד היה ברמה הרבה מעל הממוצע
והרבה יותר טוב מאשר נשמע אצלי עם אותו רמקול משודך לגברה הרבה יותר חזקה ויקרה.

בשלב זה התחיל ליפול אצלי האסימון שכנראה בתחום קיימים המון מיתוסים ודעות קדומות שעוברות
מפה לאוזן במיוחד לגבי הצורך במגברים מרובי וואטים.
ההפתעה הגדולה עוד יותר הייתה כאשר משה בשר לי שהוא עבר להפעיל את הרמקולים עם הגברה של 8 וואט, אז כבר ממש הייתי סקפטי לגבי הסיכוי שזה יעבוד,
אולם לאחר הזמנה של משה אליו הביתה נוכחתי לשמוע שמשה פשוט צודק!
זה נשמע עוד יותר טוב ועם יותר קסם בשידוך להגברה החלשה יותר.
חשוב לציין שלא ניסיתי בכוונת תחילה לאתגר את הרמקול "ולהפיל אותם" בתחומים לא רלוונטים
שלא אני או משה שומעים בדרך כלל(סימפוניות מרובות כלים וקטעים קשים במיוחד)
אולם בקטעי מוזיקה שאהובים עליי ועל בעל הרמקול כגון: גז קלסי,בלוז,רוק,מוזיקת עולם וכו' ובווליום סביר (למי שאינו לקוי שמיעה)לטעמי התוצאה הייתה לא פחות ממעולה,בהיבטים של:
עומק במה,תלת ממדיות,פרזנטציה וטונאלייות ראליסטית של כלים אקוסטיים וקולות אנושים,יצירת
מרחב בין הסט למאזין שמעבירה תחושה מאד נינוחה ואינטימית .
לקחת את הסט הנדון ולאתגר אותו בסימפוניות שנבחרו ושידועות כקשות במיוחד,
גם עבור רמקולים רצפתיים יקרים בהרבה , זה סוג של פספוס הפואנטה.

הדבר ידמה לעריכת מבחן דרכים לרכב משפחתי ממוצע בתנאי דרך הררים מפותלים, ובנהיגה ספורטיבית בתחומי סל"ד שנושקים רוב הזמן לקו האדום, וביצוע פניות במהירויות שמתגרות בגבולות אחיזת הכביש,ולאחר זה ולכתוב מסקנה:
בחנו רכב משפחתי בנפח 1600 סמ"ק עם הספק של 110 כ"ס בעל
מתלים קונבנציונליים ופנייות של 180 מעלות במהירות של מעל ל 60 קמ"ש הוא נכנס
לתת היגוי ,(אנלוגיה לקליפינג)והוא לא מצליח לרדת מ 10 שניות בהאצה ל 100 קמ"ש.
ובסוף המבחן לסכם ולומר הרכב נחמד אבל זה לא רכב ספורטיבי! זה בבחינת הבלטת הטפל ולא העיקר.
הרוכש הפוטנציאלי לרכב מסוג זה יתעניין יותר במרווח פנמי לנוסעים,נפח תא מטען,צריכת דלק,
שגרת טיפולים והחזקה בעלויות סבירות,עלות ביטוח סבירה,נסיעה שקטה,שדה ראייה רחב,
קיום של חבילת אביזרי בטיחות,קיום מערכת מולטימדיה וניווט,(צ'ופר)
וגם שיהיה יציב ויאיץ היטב בתחומי הטעם הטוב והרוח הספורטיבית של המשתמש הממוצע.
לסיכום:
הייתי מגדיר ואומר שלדעתי הסט של משה בסוגי המוזיקה שמשה וחלק די נכבד בקהילת האודיופילים שומעים נשמע לא פחות ממדהים.
כול זה מושג עם ציוד לא מאד יקר ולא עם הרבה וואטים.
יותר מוח פחות כוח,האמינו, לפעמים זה עובד.(בדרך כלל לא תמיד כמובן)
משה בנית אחלה סט תמשיך להנות!
עוד מסקנה: תמשיך לא לשמוע סימפוניות, אחרת תאלץ להחליף רמקול,ואולי גם הגברה.
איתן

עם תגובה כזו וניסוח כזה ,אני חושב שמגיע לך את מישרת הדובר בכולמוביל.:בעד:
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור