הערה קטנה.
המעמד למערכת שלו הוא פיניט אלמנט ספיידר ולא כפי שניכתב.
לגבי השאר. כתוב מעולה, מעביר היטב את המתואר ומהיכרותי הרבה עם הרמקול הזה אני בהחלט מסכים שמגבר חזק יותר היה מצליח לסחוט ממנו הרבה יותר.
הרמקול שבנדון היה שלי לפני שהיה של משה כך שאני מרשה לעצמי לומר שאני מכיר אותו אישית...
כשרכשתי את הרמקול הילכו עלי אימים בטענה :
"בכדי להפעיל אותם כמו שצריך אתה צריך מגבר מפלצת"
בלי לחשוב ולנסות הרבה הקשבתי לעצה והפעלתי את הרמקול בעזרת מספר מגברים,
אמנם לא מליגת העל, אבל בהחלט וואטים לא חסרו שם, לדוגמה : קלסה 300 וואט פליניוס 175 וואט,מיוזיקל פידלטי 250 וואט וכו' .
הרמקול ניגן יפה מאד אך ללא שום קסם מיוחד.
כשמשה קנה את הרמקול הוא חיבר אותו למונו בלוקים שפורפרתיים של אופרה קונסטנס
שעברו שינוי לטובה או לרעה איני יודע, אולם עובדה ידועה היא שעקב השינוי ההספק
ירד מ כ 78 וואט ל כ 40 בתצורת טריווד,
לפני ששמעתי את התוצאה הבעתי ספק באזני משה וטענתי שיתכן והרמקול לא ישמע טוב בשידוך למגבר"ללא הרבה וואטים"
משה אמר בוא תשמע ואז תדבר,
הגעתי למשה והייתי המום מהתוצאה, הסאונד היה ברמה הרבה מעל הממוצע
והרבה יותר טוב מאשר נשמע אצלי עם אותו רמקול משודך לגברה הרבה יותר חזקה ויקרה.
בשלב זה התחיל ליפול אצלי האסימון שכנראה בתחום קיימים המון מיתוסים ודעות קדומות שעוברות
מפה לאוזן במיוחד לגבי הצורך במגברים מרובי וואטים.
ההפתעה הגדולה עוד יותר הייתה כאשר משה בשר לי שהוא עבר להפעיל את הרמקולים עם הגברה של 8 וואט, אז כבר ממש הייתי סקפטי לגבי הסיכוי שזה יעבוד,
אולם לאחר הזמנה של משה אליו הביתה נוכחתי לשמוע שמשה פשוט צודק!
זה נשמע עוד יותר טוב ועם יותר קסם בשידוך להגברה החלשה יותר.
חשוב לציין שלא ניסיתי בכוונת תחילה לאתגר את הרמקול "ולהפיל אותם" בתחומים לא רלוונטים
שלא אני או משה שומעים בדרך כלל(סימפוניות מרובות כלים וקטעים קשים במיוחד)
אולם בקטעי מוזיקה שאהובים עליי ועל בעל הרמקול כגון: גז קלסי,בלוז,רוק,מוזיקת עולם וכו' ובווליום סביר (למי שאינו לקוי שמיעה)לטעמי התוצאה הייתה לא פחות ממעולה,בהיבטים של:
עומק במה,תלת ממדיות,פרזנטציה וטונאלייות ראליסטית של כלים אקוסטיים וקולות אנושים,יצירת
מרחב בין הסט למאזין שמעבירה תחושה מאד נינוחה ואינטימית .
לקחת את הסט הנדון ולאתגר אותו בסימפוניות שנבחרו ושידועות כקשות במיוחד,
גם עבור רמקולים רצפתיים יקרים בהרבה , זה סוג של פספוס הפואנטה.
הדבר ידמה לעריכת מבחן דרכים לרכב משפחתי ממוצע בתנאי דרך הררים מפותלים, ובנהיגה ספורטיבית בתחומי סל"ד שנושקים רוב הזמן לקו האדום, וביצוע פניות במהירויות שמתגרות בגבולות אחיזת הכביש,ולאחר זה ולכתוב מסקנה:
בחנו רכב משפחתי בנפח 1600 סמ"ק עם הספק של 110 כ"ס בעל
מתלים קונבנציונליים ופנייות של 180 מעלות במהירות של מעל ל 60 קמ"ש הוא נכנס
לתת היגוי ,(אנלוגיה לקליפינג)והוא לא מצליח לרדת מ 10 שניות בהאצה ל 100 קמ"ש.
ובסוף המבחן לסכם ולומר הרכב נחמד אבל זה לא רכב ספורטיבי! זה בבחינת הבלטת הטפל ולא העיקר.
הרוכש הפוטנציאלי לרכב מסוג זה יתעניין יותר במרווח פנמי לנוסעים,נפח תא מטען,צריכת דלק,
שגרת טיפולים והחזקה בעלויות סבירות,עלות ביטוח סבירה,נסיעה שקטה,שדה ראייה רחב,
קיום של חבילת אביזרי בטיחות,קיום מערכת מולטימדיה וניווט,(צ'ופר)
וגם שיהיה יציב ויאיץ היטב בתחומי הטעם הטוב והרוח הספורטיבית של המשתמש הממוצע.
לסיכום:
הייתי מגדיר ואומר שלדעתי הסט של משה בסוגי המוזיקה שמשה וחלק די נכבד בקהילת האודיופילים שומעים נשמע לא פחות ממדהים.
כול זה מושג עם ציוד לא מאד יקר ולא עם הרבה וואטים.
יותר מוח פחות כוח,האמינו, לפעמים זה עובד.(בדרך כלל לא תמיד כמובן)
משה בנית אחלה סט תמשיך להנות!
עוד מסקנה: תמשיך לא לשמוע סימפוניות, אחרת תאלץ להחליף רמקול,ואולי גם הגברה.
איתן