ביקור הפנל - הפעם אצל משה מנורדיה


יעקב ח

חבר משקיען
הודעות
1,121
מעורבות
170
נקודות
63
כל עוד העסק נשלט עם חצוצרה,פסנתר ואיזו מצילה,הכול בסדר.אפשר להשעין את הראש,לעצום עיניים ואפילו להנות.
כשמתחילים כל הנגנים להסתער באמוק על סלון בייתך,זה באמת נשמע ***.

זה באמת די משעשע לראות את רוב האודיופילים,שככל שעולים ברמת הציוד שלהם
כך יורדים מספר הכלים שהם שומעים במערכת..צוחק!
ראה דוגמה מהתערוכה האחרונה,ברוב החדרים היתה מוסיקה מינימלית,איזו חצוצרה מסכנה
או מצילה פה ושם,ובכלל מוסיקה די מרדימה.
ברגע שמגיעים לסימפוניות תובעניות הכל קורס.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
איך אני אוהב לקרוא את הביקורות/ביקורים האלה, איך...:שתוי:

איזה סוג מוזיקה המערכת הזו מנגנת בדרך כלל? עם 8W הייתי מנחש קוורטטים של קלאסי או ג'אז, אבל אולי אני מדבר מהעכוז. אז?
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
הסימפוניות הגדולות הללו,לא רק גדולות על מרבית הרמקולים באשר הם,הן גם "מציפות" את חלל השמיעה שלנו במטחים של התפרצויות סוניות,שלבסוף הופכות לבליל שאינו שמיע בעליל.
כל עוד העסק נשלט עם חצוצרה,פסנתר ואיזו מצילה,הכול בסדר.אפשר להשעין את הראש,לעצום עיניים ואפילו להנות.
כשמתחילים כל הנגנים להסתער באמוק על סלון בייתך,זה באמת נשמע ***.

.

אכן לא הרבה מערכות יכולות להעביר סימפוניות מורכבות ומרובה כלים עם הפרדה ודינמיות מלאה
גם הרמקולים שלי שהם פול ריינג' לא כך כך מצטיינים בקטגורה זו (וזו לא בעיה של רזרבות כוח)אז מה?
לא הכל מתבסס על סימפוניות מורכבות -יש עוד סוגי מוזיקה. קשה להגיע למערכת/רמקולים
שיצטיינו בכול הקטגוריות,צריך להתפשר.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
שלמה ידידי
אני מת לבקר אצלך עם הדיסק של המארשים,התותחים,ארטילריה כבדה ושאר הפגזות כבדות ולשמוע
את הסימפוניה של שוסטקוביץ,אחרי החלפת הקארי.
מענין איך הסוניק יתמודד עם הדבר הזה:
שים לב לשתי הדקות האחרונות.
[video=youtube;HYSNJr4-1kk]http://www.youtube.com/watch?v=HYSNJr4-1kk&feature=related[/video]

אתה יותר ממוזמן בכל עת,עם סימפוניה ,בלי סימפוניה.....
בנינו את מי זה מענין?
תגיד לי,מה עושים כל האודיופילים שאוהבים סימפוניות?
הרי אתה יודע אני אישית לא מבין כל כך בעינין,ובטח מה שנישמע
לי טוב להם לא טוב.ועם כל מה שנאמר פה, שאי אפשר ביכלל
לשחזר צליל של סימפוניה (בכל מע').....אז מה החברה האלה
בבעסה תמידית?
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
אתה יותר ממוזמן בכל עת,עם סימפוניה ,בלי סימפוניה.....
בנינו את מי זה מענין?
תגיד לי,מה עושים כל האודיופילים שאוהבים סימפוניות?
הרי אתה יודע אני אישית לא מבין כל כך בעינין,ובטח מה שנישמע
לי טוב להם לא טוב.ועם כל מה שנאמר פה, שאי אפשר ביכלל
לשחזר צליל של סימפוניה (בכל מע').....אז מה החברה האלה
בבעסה תמידית?

שלום
מה אמרת ולאן לקחת את זה.
אלוהים ישמור!
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
goto horn.jpgכל החבר'ה האלה הם בהחלט בבאעסה תמידית ... אלא אם כן יש להם תקציב בלתי מוגבל וחלל ענק שיכול להכיל את הציוד הנדרש.
אנחנו מדברים על רמקולים בגודל של חדר, עם אלקטרוניקה שיכולה להניע אותם. גם אז , אפשר להשמיע תזמורת קטנה, לא גדולה. בעיקרון צריך חדר בגודל של אולם קונצרטים כדי להשמיע קונצרט, לא ?
 

תמונות מצורפות

  • goto horn.jpg
    goto horn.jpg
    KB 77.2 · צפיות: 227

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
xxx

סתם ניסיתי את החתימה החדשה שלי ....
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שמעון,
אם אחד לא שומע סוג כזה של מוזיקה למה הוא צריך להשקיע במערכת שמתאימה לכך ולא להשקיע באחת שתתאים למוזיקה שהוא שמוע?

שאלה טובה, כרמי, ובאופן כללי אתה צודק.
עם זאת, סימפוניה (או ביג בנד או אורטוריה וכיו"ב) הם מעין מדד סופני ליכולות של המערכת,
כלומר, מערכת שמצליחה לעבור איכשהו את המשוכה הזאת,
תעבור כל דבר אחר בדילוג קליל.

חוץ מזה, גם הרכבים קטנים כמו הרכב ג'ז מתפרע אה-לה דולפי ב-OUT OF LUNCH, למשל,
יכולים לאתגר מאוד כל מערכת, אבל גם זמר ופסנתר לבד, ואפילו פסנתר לבד,
הם אתגר גדול מאוד למערכת.
כשמדובר בפסנתר, ולרוב משתמשים בהקלטות בגרנד פיאנו, זה חתיכת מפלץ
שמצריך מן הרמקול תחום תדרים כמעט מלא, או אולי אפילו מלא,
ומצריך מן המערכת טרנזיינטים מהירים ביותר, פירוט מצוין,
וכל זאת עם יכולת פנומנלית לצייר את משטח הצבעים המלא של פסנתר כזה.

אז כן, כרמי, כל המערכות ששמעתי בחיי, ללא יוצא מן הכלל,
לא הצליחו לעשות את מה שתיארתי כרגע.

מה שאני רוצה לומר הוא שמערכת טובה, ולא חשוב מה שומעים,
מוכרחה לענות על הרבה יותר קריטריונים מ"צליל נעים".

דרך אגב, נדמה לי שמוזיקה מוגברת ו/או מסונתזת מצריכה דיון נפרד,
אבל בהרבה רבדים היא מקבילה למוזיקה אקוסטית.
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
שלום
לא צריך לאבד פרופורציה.
עצמת הרעש או SPL של תזמורת ידועה, ואינה מחוץ לגבולות האפשר לשחזור סביר בתנאי בית.
לפחות רובה. כל רמקול סביר מציין מה ה-SPL המירבי שניתן להפיק ממנו. אז לא צריך ללכת להגברה באלפי W או רמקולים בגודל
של חדר (כמו בצילום מעל).
מה שכן, מאוד ברור מה הנצילות של רמקול / עצמת הגברה יכולים להפיק ב-SPL.
ו-8W עם 88dB/W/m SPL רחוקים מאוד מאפשרות של 250W עם עודף דינאמי שמגיע ל-445W בשיא עם רמקול
של 99dB/W/m SPL
יש גווני אפור בין שחור ולבן.
אגב כמה מהחברים הגולשים יכולים להעיד שהמע' שלהם מסוגלת לשחזר בחדר קטע תופים LIVE?

וזה רק סט כלים (תופים ומצילות) לעומת תזמורת שמכילה כ-70 נגנים וכלים.
לשם היכולת להבין את המשמעויות צריך לפתוח כמה ספרים ואי אפשר רק ללכת אחרי המשפט: אם זה נשמע טוב, כל הייתר לא חשוב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
הערה קטנה.

המעמד למערכת שלו הוא פיניט אלמנט ספיידר ולא כפי שניכתב.

לגבי השאר. כתוב מעולה, מעביר היטב את המתואר ומהיכרותי הרבה עם הרמקול הזה אני בהחלט מסכים שמגבר חזק יותר היה מצליח לסחוט ממנו הרבה יותר.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
שאלה טובה, כרמי, ובאופן כללי אתה צודק.
עם זאת, סימפוניה (או ביג בנד או אורטוריה וכיו"ב) הם מעין מדד סופני ליכולות של המערכת,
כלומר, מערכת שמצליחה לעבור איכשהו את המשוכה הזאת,
תעבור כל דבר אחר בדילוג קליל.

חוץ מזה, גם הרכבים קטנים כמו הרכב ג'ז מתפרע אה-לה דולפי ב-OUT OF LUNCH, למשל,
יכולים לאתגר מאוד כל מערכת, אבל גם זמר ופסנתר לבד, ואפילו פסנתר לבד,
הם אתגר גדול מאוד למערכת.
כשמדובר בפסנתר, ולרוב משתמשים בהקלטות בגרנד פיאנו, זה חתיכת מפלץ
שמצריך מן הרמקול תחום תדרים כמעט מלא, או אולי אפילו מלא,
ומצריך מן המערכת טרנזיינטים מהירים ביותר, פירוט מצוין,
וכל זאת עם יכולת פנומנלית לצייר את משטח הצבעים המלא של פסנתר כזה.

אז כן, כרמי, כל המערכות ששמעתי בחיי, ללא יוצא מן הכלל,
לא הצליחו לעשות את מה שתיארתי כרגע.

מה שאני רוצה לומר הוא שמערכת טובה, ולא חשוב מה שומעים,
מוכרחה לענות על הרבה יותר קריטריונים מ"צליל נעים".

דרך אגב, נדמה לי שמוזיקה מוגברת ו/או מסונתזת מצריכה דיון נפרד,
אבל בהרבה רבדים היא מקבילה למוזיקה אקוסטית.

שמעון, אתה מדבר על משהוא שנגיד שהוא סופר מערכת שיודעת לעשות הכל ובטח זו גם לא מערכת זולה
מה שאני חושב זה יותר על מערכת עושה טוב את מה שבעליה אוהב לשמוע ולא את כל הדברים האחרים וכך להגיע למערכת זולה יותר המסופר מערכת.

אחרי הכל לכולנו יש מגבלות תקציב ולכולנו יש פשרות גם במערכת וכך זה צפוי שהמערכת שלנו היא לא סופר מערכת ולכן לדעתי יש להתאים את המערכת שתעשה טוב את הנקודות החשובות לבעליה.
 
נערך לאחרונה ב:

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
יופי של פוסט(ורד) נהניתי לקרוא.

מנסיוני הדל עם המוניטור הלא שגרתי הזה, הוא זקוק למגבר עם זרם בריא כדי למצות את מלוא הפוטנציאל שיש בו.
הטויטר ריבון שיש לו הוא באמת מרשים עם יכולות לא מבוטלות בכל קנה מידה.
אם זאת אני סבור שרמקול צריך להיות מאוזן בכל טווח התדרים וזה לא קונץ להפעיל רק את חלקו העליון למרות שזה נשמע יפה בסגנונות מוזיקה מסוימים.
למרות הכל אם בעל המערכת מרוצה מהתוצאה הכללית ביחס לסגנון שהוא מאזין , זה הדבר החשוב ביותר. אישית אני חושב שהוולה הוא רמקול חם וההגברה טרנזיסטורית או שפופרתית חזקה מהמשפחה הנטרלית או אפילו אנליטית תעשה לו טוב והוא ישמע מצויין.

בהצלחה לפנל בהמשך הדרך:בעד:
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שמעון, אתה מדבר על משהוא שנגיד שהוא סופר מערכת שיודעת לעשות הכל ובטח זו גם לא מערכת זולה
מה שאני חושב זה יותר על מערכת עושה טוב את מה שבעליה אוהב לשמוע ולא את כל הדברים האחרים וכך להגיע למערכת זולה יותר המסופר מערכת.

אחרי הכל לכולנו יש מגבלות תקציב ולכולנו יש פשרות גם במערכת וכך זה צפוי שהמערכת שלנו היא לא סופר מערכת ולכן לדעתי יש להתאים את המערכת שתעשה טוב את הנקודות החשובות לבעליה.

כרמי, נדמה לי שאתה ואני מדברים על פרות שונות.
אין ספק שצריך להתאים את המערכת למוזיקה ששומעים, זה אלף-בית.
מה שאני מדבר עליו זה איך לבדוק מערכת במסגרת הפנל, ובכלל.
אם אדם שהמערכת שלו נשמעת חביבה, אך פלקטית, באיזה סוג מוזיקה מאוד לא מחייב
בא אליי ואומר שיש לו מערכת נפלאה,
שמפסלת מוזיקאים תלת מימדיים בחלל ההאזנה
עם פוקוס נהדר, במה אדירה ורמקולים שנעלמים לגמרי,
ובאותה הזדמנות מצפה שאהיה כן אתו -
מה אני אמור לומר לו?
אומר לו את האמת, ובצורה מתונה - שהמערכת שלו נשמעת חביבה במוזיקה שלו.
ועכשיו, מה אם הוא יתעקש שאפרט, או גרוע יותר, שאחמיא?
באיזה נקודות התייחסות להשתמש כדי להבהיר לו את המגבלות?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
רק רציתי לומר שיחס טוב בין נצילות הרמקול ליכולת של המגבר זה נחמד , אבל לא הכל, מכיר מספיק מגברים חזקים שיעיפו את הוולה שנשמעים כמו הפרצוף שלי, נניח עכשיו באותו ביקור במקום ה8 W היינו מחברים איזה ברייסטון 300 W , האם לדעתכם היינו מקבלים שיפור?
הכוונה היא שבמגבר מסויים יש עדינות ,מוסיקליות ,ועוד הרבה דברים שקצת קשה למצוא במפלצות הואטים .
ישנו ביטוי שגור אצל חלק מהאדיופילים שנקרא-"סאוד פחים", ויש המון מגברים שנשמעים כמו תיפוף על פח זייתים רייק ,
ולא סתם כל האדיונוטים היקרים שמוציאים הספק של בטריה לשלט לרכב ,עולים כמו שהם עולים.
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
הרמקול עובד מצוין גם בחלק התחתון ,רק אי אפשר לפוצץ ווליום , ברמה רגילה , הלואי על כולנו כזה צליל.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כרמי, נדמה לי שאתה ואני מדברים על פרות שונות.
אין ספק שצריך להתאים את המערכת למוזיקה ששומעים, זה אלף-בית.
מה שאני מדבר עליו זה איך לבדוק מערכת במסגרת הפנל, ובכלל.
אם אדם שהמערכת שלו נשמעת חביבה, אך פלקטית, באיזה סוג מוזיקה מאוד לא מחייב
בא אליי ואומר שיש לו מערכת נפלאה,
שמפסלת מוזיקאים תלת מימדיים בחלל ההאזנה
עם פוקוס נהדר, במה אדירה ורמקולים שנעלמים לגמרי,
ובאותה הזדמנות מצפה שאהיה כן אתו -
מה אני אמור לומר לו?
אומר לו את האמת, ובצורה מתונה - שהמערכת שלו נשמעת חביבה במוזיקה שלו.
ועכשיו, מה אם הוא יתעקש שאפרט, או גרוע יותר, שאחמיא?
באיזה נקודות התייחסות להשתמש כדי להבהיר לו את המגבלות?

שמעון, OK, כעת הבנתי מה אתה מתכוון - צודק
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
נראה לי שלמר בוזגלו קשה לקבל מערכת שנשמעת פגז כנגד כל ההיגיון! ממה שאני הבנתי מהביקורת שלו , שסאונד מוזיקלי שעובר בקלות בחדר שאין לחץ ויש עושר בסאונד,ושאפשר לשמוע שעות מבלי להתעייף זה נקרא סאונד"נעים"ולא
הדבר החשוב באמת.אלה מה שחשוב ביותר זה שהמערכת לא תקרוס בסימפוניה החמישית של נאצר!
מעניין איזה מערכת יש למר בוזגלו והאם היא לא קורסת כשהוא מנגן את חווה אלברשטיין?
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
עזוב, moshe625 , אתה ממש לא צריך להרגיש מותקף.
המערכת שיש לך מספקת את צרכיך לפי סוג המוזיקה שאתה אוהב לשמוע וזה מה שחשוב.
לחברי הפנל יש רפרנס מסוים וזה הגיוני שהם יבקשו להתרשם מהמערכת לפי הרפרנס המוכר להם.
אתה יכול להתייחס להמלצות שלהם איך שבא לך - לנסות או לא לנסות.
זה מה שאמור להיות יפה בפנל הזה - אנשים בעלי ניסיון וידע באים, שומעים, מתרשמים וממליצים וזהו.
לך שמורה הזכות לנסות לשנות (עפ"י ההמלצות שקיבלת או חלקן) או לא.

חבל ומצער שנעלבת כי זו לא הכוונה וגם אין לך ממה להעלב.
לא צריך להעלב אם למישהו אחר יש דיעה שונה כיצד המערכת אמורה להשמע.

ארז
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
נראה לי שלמר בוזגלו קשה לקבל מערכת שנשמעת פגז כנגד כל ההיגיון! ממה שאני הבנתי מהביקורת שלו , שסאונד מוזיקלי שעובר בקלות בחדר שאין לחץ ויש עושר בסאונד,ושאפשר לשמוע שעות מבלי להתעייף זה נקרא סאונד"נעים"ולא
הדבר החשוב באמת.אלה מה שחשוב ביותר זה שהמערכת לא תקרוס בסימפוניה החמישית של נאצר!
מעניין איזה מערכת יש למר בוזגלו והאם היא לא קורסת כשהוא מנגן את חווה אלברשטיין?
מה יש לך מהאורנגדה משה?
מה שאתה אומר כאן הוא כאילו יש ל"פנל" איזה פלצנות ,ושאת הסף של האזניים הרגישות שלנו קשה לעבור ,
וזה ממש לא נכון!
יש לך מערכת סופר נחמדה , וגם אם הדגש שלי היה בצד של הנחמדות ושמעון ציין מספר חסרונות, זה לא צריך לגרום לך לתבוע את עלבונה,
בכללי הרושם של שתינו שהתוצאה יוצאת מן הכלל , ואתה ודאי לא היית רוצה רק מבול של קומפלימנטים, שהרי היה שומט את הקרקע מתחת לרגלי "הפנל", כאילו מבקר ומדווח לחברים תמיד שהכל נפלא,
אפילו לי יש ביקורת גדולה מאוד על המערכת שלי עצמי , והאמת היא שיש דברים שהמערכת שלך עושה הרבה יותר טוב , אז יאללה תזרום , לאף אחד אין כוונה רעה , או רצון להשמיץ ,וזאת כדי להלל את המערכת הפרטית שלו , הנה הזמנתי אותך אלי , בוא נראה אם אין לך ביקורת , ככה זה בתחום הכל כך סובייקטיבי שלנו ,
מה שחשוב שאתה נהנה ,ובאמת יש לך כל הסיבות להנות , לא צריך להוסיף עוד "דם רע" , סך הכל הכל מכוונות טובות, למה מי בא ביום שישי בערב בגשם ועזב את אישתו היפה וילדיו הנחמדים לבד?
תהיה בקשר
אלדר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור