EMM VS CARY


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
שמעתי פעם BRINKMANN של 30,000 יורו (אני חושב)
היה נחמד מאוד.. חוץ מ-clicks & pops, לא היה זכר לצליל של פטפון..
וזה נשמע כמו CD טוב :)

כמו שציוד מנורות יקר נשמע לי כמו ציוד טרנזיסטורי טוב

יש כנראה איזה יעד שבגדול כל היצרנים מנסים להגיע אליו
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
AYRE חדש
MERIDIAN חדש
LINN DS עם firmware חדש
PWD של PS AUDIO (יש גם לניל בהרצה)

אני התקנתי בבית פילטר כזה על שרת, הבדל שמיע מאוד
עד כדי כך ש-CD נשמע אצלי לפעמים טוב יותר מ-SACD (אבל לא קבצי מקור של LINN)

אני אקשיב להם במשך השבוע. מעניין לבחון אותם מול הפטיפון.

רוצה להצטרף?
 

dys

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
0
נקודות
16
נמר כתב,
זה לא עיניין של טעם וזה מה שאתה לא מבין. זה עיניין של פרמטרים בצליל אותם בוחנים. איזון טונאלי, פרטים, דינמיות, מהירות, במה, תמונת סטריאו וכ"ו. אין כאן שום עיניין של טעם.

אני מדבר פשוט מאוד על פרמטרים שלא ניתן להתווכח איתם. יתרונות מובהקים של הפטיפון מול ה-CD.

האמן לי עמיר שאני יודע להבחין בין איכות לטעם.

היי נמר,
זה ישמע אולי כטרחני אבל אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם. כאשר אתה כותב שזה לא עניין של טעם אלה של פרמטרים אני חושב שאתה טועה ומטעה. פרמטרים הם מונחים מדידים בעלי ערך מסוים. האם אתה יודע ומכיר פרמטרים של צליל עם איזה שהוא ערך מספרי שיישמת בבדיקה? אני כמעט בטוח שלא, ולכן אם תרצה או לא, זה עניין של טעם.
הראיה לשניצל יש ראיה קצת שונה משלך ואם הפרמטרים היו אכן אמיתיים לא יכול היה להיות מצב כזה.
שניצל כתב,
האמת היא שבהשוואה לפטפון בתקליט של דינה קרל לדעתי אולי אפילו היה יתרון לCD .
בתקליט השני(דרקסייד אוף דה מון)הדיסק באמת מאפן בצורה הורסת ובאמת שאלתי את נמר עם יש לו את גירסת הסופר אאודיו ,
אך בכללית לדעתי פטפון הוא חיה אחרת מנגן תקליטורים,לא כל התקליטים טובים וכך לא הדיסקים,
אבל כשיש דיסק טוב במיוחד באם מוקלט בסופר אאודיו XRCD או אפילו ב-RED BOOK של אולפן הקלטות מצוין(ביס,שפילד,סטוקפיש וכו) יהיה קשה מאוד לעבור עם פטפון כאשר משתמשים במכשירים שכאלו,
ובודאי לא עם פטפון סידרתי רגיל,אולי התותחים הגדולים של האנלוג מסוגלים לכך, ואני הרי כבר הרמתי ידיים ומשאיר את זה ליוונים.
בנוסף אתה קצת סותר את עצמך בציטוט הבא. זה קצת מזכיר חקירה צולבת (לא שהייתי בכזו) , שבו מביאים אנשים לסתירות כאשר הם אינם על קרקע בטוחה לחלוטין.

אם הבחירה היתה בין נגן דיגיטלי ב-5K לפטיפון ב-5K הבחירה שלי היתה ללא ספק CD.
כאשר מדברים על פטיפונים יקרים הפערים מצטמצמים ומה שנותר זה הטעם האישי. אני אישית חושב שפטיפון איכותי ומושקע ולא בכסף, בהתאמה של זרוע, ראש, מגבר פונו וכבילה יהווה תחרות ראוייה גם לנגנים יוקרתיים מאוד.
בקיצור כאן אתה כנראה צודק
ומה שנותר זה הטעם האישי.
וכל מה שניכתב בא להגיד שמה שנותר זה הטעם האישי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
כתבת לי ששמעת מספר פטיפונים שהם בהחלט מכובדים.

אני סבור שהטענה שלך לגבי הצליל האנלוגי נגרמת מכך שהפטיפונים ששמעת סבלו מכיוון לקוי, בלאי של ראש או כל בעיה אחרת במדיה או במכשיר.

אחרת ידידי, אין סיכוי בעולם שתגיד את מה שתגיד.
הבעלים של הפטיפונים לא נולדו אתמול, הם לא קנו פטיפונים כאלה כקישוט לסלון, אלא משום שהם מבינים בעניין ועבור מה שילמו את הסכומים המוטרפים האלה, הם שומעים טוב מאוד את ההבדלים ויודעים טוב מאוד מתי הראש בלוי או כשייש כל בעייה אחרת.

המשפט "אין סיכוי בעולם שתגיד את מה שתגיד" והטון של כל רוב מה שאתה כותב, נשמע לי כאילו שמבחינתך, יש רק אמת אחת לגבי מה נכון/אמיתי/טבעי, והיא אצלך בכיס, ומי שלא "רואה את האור" בדרך שלך, בהכרח טועה.

It ain't necessarily so

ולא שהתחלתי כחובב דיסקים -- להיפך!!!

פעם, כשהתחיל העניין של CDs, הם נשמעו לי איומים ובלתי-שמיעים. הסבר טכני :): רטרואקטיבית הבנת שאולי זה בגלל שהנגנים הבייתיים עבדו פנימית ברזולוצייה של 14 ביט

אחר כך, כשהגיע העניין של לעבוד פנימית ב-16 ביט, אבל לדמות רזולוצייה של 18 ביט בעזרת shifts, הצליל נעשה שמיע יותר, ואז קניתי נגן.עם זאת, בשלב זה כ-70% מהמקרים התקליט נשמע לי "טוב" :יותר מה-CD של אותה הקלטה.

עם הזמן ועם שיפור הטכנולוגייה והרזולוצייה הפנימית ל-20 ביט "נטו" בלי טריקים כמו shifts, התהפך המצב מבחינתי וכבר 70% מהדיסקים נשמעו לי "טוב" יותר (באותה הקלטה).

ובימינו, שהטכנולוגייה השתפרה עוד יותר, וגם ההעברות לדיסק השתפרו, עם remastering של 20 או 24 ביט ו-96 קה"צ, שלא לדבר על SACD ו-DVD audio, נשארו רק אולי כ-5% תקליטים ש"עדיפים" בעיני על הדיסקים המקבילים, וגם זה לרוב רק בגלל העברות לא מוצלחות.

ואם אתה רוצה דוגמה מנוטרלת מהלב/אוזן, ללא התערבות השכל:

בתקופה שעדיין לא היו דיסקים, ולא הייתה בכלל תחרות, או כשהנגנים והדיסקים לא הגיעו לבשלות של היום, לא אהבתי תקליטים של RCA living Stereo, וחשבתי ש-Reiner מנצח טכני אבל משעמם.

כשיצאו הדיסקים בסידרת RCA living Stereo (ב-remastering של 20 וא"כ 22 ו-24 ביט), התהפכה התמונה. פתאום קלטתי את ה-GLORY של ההקלטות האלה, וגדולתו של Reiner יצאה לאור. כשהגיעו ה-SACDs, כבר לא נותר ספק, ואפילו חובבי תקליטים מושבעים "הודו" שה-SACD נשמע נהדר וה-LP המקורי רק "במקרה הייה אחד מהפחות טובים"...:)

אז מבחינתי -- מבחינת האוזן והלב -- תעזוב את כל ההסברים הטכניים והביטים והקילוהרצים והרזולוציות שנכללים בכתיבה שלי -- ה"אמת" שלי נמצאת במקום הפוך ל"אמת" שלך.

אינני יודע אם שמעת ב-EMM Labs, ששינו את התמונה גם לגבי חובבי תקליטים מושבעים, גם ב-CD, שלא לדבר על SACD, אבל ההבדל המאוד בסיסי בינינו זה שאני לא טוען שהציוד הדיגיטאלי ששמעת מקולקל, "אחרת ידידי, אין סיכוי בעולם שתגיד את מה שתגיד".

זכותך לטעם ודיעות משלך, וזכותך אפילו לומר שהם הנכונים, אבל אין לך מה להתפלא שייש כאלה שחושבים אחרת, בצורה שייש לה גיבוי מכל האספקטים, כולל טכני, הבנתי, שמיעתי ורגשי וניסיון פראקטי עם המדייה, לאו דווקא במידה פחותה מזו שלך.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
נגן דיגיטלי מקולקל לא עובד. ולכן לא ניתן להאזין לנגן דיגיטלי מקולקל.

בוודאי ששמעתי EMM, אתה מגיב {במקרה} לשירשור שאני פתחתי על ההשוואה הזו.
לא מעטות הפעמים שעשיתי השוואות והתוצאות היו ברורות כשמש. רוצה לשמוע במו אוזניך, בוא ותשמע. אולי אחרי שתשמע את ההבדלים בין נגן דיגיטלי לבין הפטיפון {אצלי} כנראה שהדיעה שלך תשתנה.

הצליל שלו טבעי וראליסטי הרבה יותר.

אני מוכרח לציין כי לא מעט חובבים {מנוסים מאוד} אינם מסכימים איתך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר, אם תוכל תפרסם בפורום את התוצאות מסבב האזנה ל DACים.


בוודאי ידידי, זו המטרה העיקרית מעבר ללמידה האישית שלי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
נגן דיגיטלי מקולקל לא עובד. ולכן לא ניתן להאזין לנגן דיגיטלי מקולקל.

בוודאי ששמעתי EMM, אתה מגיב {במקרה} לשירשור שאני פתחתי על ההשוואה הזו.
לא מעטות הפעמים שעשיתי השוואות והתוצאות היו ברורות כשמש. רוצה לשמוע במו אוזניך, בוא ותשמע. אולי אחרי שתשמע את ההבדלים בין נגן דיגיטלי לבין הפטיפון {אצלי} כנראה שהדיעה שלך תשתנה.

הצליל שלו טבעי וראליסטי הרבה יותר.

אני מוכרח לציין כי לא מעט חובבים {מנוסים מאוד} אינם מסכימים איתך.
מממ..., בעייה לוגית קלה: בעצם לומר "נגן דיגיטלי מקולקל לא עובד. ולכן לא ניתן להאזין לנגן דיגיטלי מקולקל" שקול ל"פטיפון מקולקל לא עובד. ולכן לא ניתן להאזין לפטיפון מקולקל". גם נגן דיגיטאלי יכול להיות מקולקל בהרבה מקומות שייהרגו את הצליל בלי שייפסיק לעבוד.

אבל, לענייננו, מה בעצם אתה אומר לי בפוסט הזה?

*** שהראש / פטיפון / פונו-סטייג' אצלך טובים בסדר גודל מאלה שאותם שמעתי? רק אצלך בביית אפשר להשתכנע?

*** שלא תיתכן בכלל האפשרות שמישהו בדיעה צלולה ומבחירה חופשית יעדיף נגן דיגיטאלי על פטיפון טוב?

*** שאם יש לא מעט חובבים מנוסים מאוד שאינם מסכימים איתי אזי דעתם צריכה להיחשב בעיני יותר מדעתי / ניסיוני?

לא קצת הגזמנו?

נראה לי שלא רק על טעם וריח אין מה להתווכח, אלא גם עם אנשים שפשוט "צודקים" וזהו, כל מה שנותר הוא רק להשתכנע בצידקתם, היות לא קיימת אפשרות ולידית אחרת.

עמיר
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
אי הסכמה

אני מוכרח לציין כי לא מעט חובבים {מנוסים מאוד} אינם מסכימים איתך.

זה מה שגרם לאנושות להיות סקרנים ולחקור דברים בכמה היבטים
אם הייתה תמימות דעים לא היינו מגיעים לאן שהגענו.

בכל תחום יש המצדדים ויש שטוענים נגד וזה מה שיפה ומעשיר. (ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מממ..., בעייה לוגית קלה: בעצם לומר "נגן דיגיטלי מקולקל לא עובד. ולכן לא ניתן להאזין לנגן דיגיטלי מקולקל" שקול ל"פטיפון מקולקל לא עובד. ולכן לא ניתן להאזין לפטיפון מקולקל". גם נגן דיגיטאלי יכול להיות מקולקל בהרבה מקומות שייהרגו את הצליל בלי שייפסיק לעבוד.

אבל, לענייננו, מה בעצם אתה אומר לי בפוסט הזה?

*** שהראש / פטיפון / פונו-סטייג' אצלך טובים בסדר גודל מאלה שאותם שמעתי? רק אצלך בביית אפשר להשתכנע?

*** שלא תיתכן בכלל האפשרות שמישהו בדיעה צלולה ומבחירה חופשית יעדיף נגן דיגיטאלי על פטיפון טוב?

*** שאם יש לא מעט חובבים מנוסים מאוד שאינם מסכימים איתי אזי דעתם צריכה להיחשב בעיני יותר מדעתי / ניסיוני?

לא קצת הגזמנו?

נראה לי שלא רק על טעם וריח אין מה להתווכח, אלא גם עם אנשים שפשוט "צודקים" וזהו, כל מה שנותר הוא רק להשתכנע בצידקתם, היות לא קיימת אפשרות ולידית אחרת.

עמיר

לנגן דיגיטלי אין את הבלאי של הפטיפון. הבלאי של ראש הפטיפון הוא הדרגתי, יש סיכוי יותר מסביר שלא תחוש בו כאשר אתה מאזין לפטיפון מידי יום. במילים אחרות, תגלה אפטיות לירידה באיכות.

-לא טענתי שהם טובים יותר, טענתי שאצלי ההבדלים קיימים והם ברורים כשמש. אין לי שמץ של מושג איך נשמע הפטיפון שלהם מכיון שלא שמעתי אותו. שוב, בוא ושמע.

-בוודאי שתיתכן האפשרות הזו, היא ברוב הפעמים תיתכן כאשר אותו אדם אינו מוכן להודות שהגידיטלי נשמע פחות טבעי.

-חובבים מנוסים ממני ממך ומרוב הגולשים כאן מעדיפים את הפטיפון מהסיבה הזו בדיוק. מבחינתם {כמו מבחינתי} הוא היחיד שמצליח להחזיר אותם הכי קרוב לאולם הקונצרטים.
ומדובר בכאלה שיצא להם לשבת פעם או פעמיים בקונצרט.

- לא.

-ולגבי המשפט האחרון. אני נאלץ להסכים איתך ושמח שאתה מקבל את זה.(ורד)
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
נמר, אם אני לא טועה היה לאלדר פטפון של קליר אודיו,לא?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
לנגן דיגיטלי אין את הבלאי של הפטיפון. הבלאי של ראש הפטיפון הוא הדרגתי, יש סיכוי יותר מסביר שלא תחוש בו כאשר אתה מאזין לפטיפון מידי יום. במילים אחרות, תגלה אפטיות לירידה באיכות.

-לא טענתי שהם טובים יותר, טענתי שאצלי ההבדלים קיימים והם ברורים כשמש. אין לי שמץ של מושג איך נשמע הפטיפון שלהם מכיון שלא שמעתי אותו. שוב, בוא ושמע.

-בוודאי שתיתכן האפשרות הזו, היא ברוב הפעמים תיתכן כאשר אותו אדם אינו מוכן להודות שהגידיטלי נשמע פחות טבעי.

-חובבים מנוסים ממני ממך ומרוב הגולשים כאן מעדיפים את הפטיפון מהסיבה הזו בדיוק. מבחינתם {כמו מבחינתי} הוא היחיד שמצליח להחזיר אותם הכי קרוב לאולם הקונצרטים.
ומדובר בכאלה שיצא להם לשבת פעם או פעמיים בקונצרט.

- לא.

-ולגבי המשפט האחרון. אני נאלץ להסכים איתך ושמח שאתה מקבל את זה.(ורד)
לגבי ההתחכמות במשפט האחרון, מעולם לא טענתי שאני צודק. כתבתי במפורש שזה טעמי וזו דעתי האישית. רק אתה טענת דברים כמו:

*** "זה לא עיניין של טעם וזה מה שאתה לא מבין.... אין כאן שום עיניין של טעם"

*** "פרמטרים שלא ניתן להתווכח איתם"

*** "אחרת ידידי, אין סיכוי בעולם שתגיד את מה שתגיד"

וכיו"ב.

ולענייננו:
לגבי התדרדרות של נגנים, גם לדיגיטאליים יש כזו, הדרגתית, משהו עם הגאז שמשמש את הלייזר. לא זוכר בדיוק (לא חושב שידעתי אי פעם לעומק).

אם "תיתכן האפשרות הזו, היא ברוב הפעמים תיתכן כאשר אותו אדם אינו מוכן להודות שהגידיטלי נשמע פחות טבעי", מה קורה בשאר הפעמים שאינן בין "רוב הפעמים"?

"מבחינתם {כמו מבחינתי} הוא היחיד שמצליח להחזיר אותם הכי קרוב לאולם הקונצרטים" -- כל אחד והדמיון שלו.

אני רק אומר שבתקליטים ובפטיפון יש עיוותים אינהרנטיים וגדולים (הנימוקים המלאים והמבוססים בשירשור אחר), וזכותם של אנשים לאהוב אותם. שייהנו, אין לי בעייה עם זה, וגם ההנאה שלהם מוסברת ע"י השפעת הדחיסה וצימצום הפרדת הערוצים.

רק ההתעקשות על זה שזה ה"ריאליסטי / אמיתי / נכון / טבעי" וכו' מצחיקה אותי.

אני לא מוצא טעם לבוא ולשמוע דווקא אצלך, היות וכבר שמעתי ציוד טוב משלך (ותקין :)). מה גם שאצלך אין EMM להשוואה מיידית, אלא נגן שנופל לטעמך מהפטיפון, בעוד שאצל בעלי הפטיפונים הטובים לעיל יש EMM להשוואה מיידית, שלטעמי אוכל את הפטיפונים הטובים כמעט בכל המקרים. כאמור, יש כ-5% יוצאים מן הכלל.

והיות וזה הגיע אצלך לכדי אמונה שלמה ובלתי מעורערת, דתית כמעט, אני לא מוצא טעם בהמשך הדיון, שהפך לסתם עוד התנצחות, כמו עוד מיליון ויכוחים דתיים וכמוהם גם ויכוחי אנאלוג/דיגיטאל, פטיפון/דיסק, מנורות/טראנסיסטורים, דינאמיים/פלאנאריים/מנורות ושאר "אמיתות" למיניהן.

בוא נסכים שלא להסכים? (ורד)

עמיר
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
נמר, אם אני לא טועה היה לאלדר פטפון של קליר אודיו,לא?

יש לי עדיין אבל הוא ארוז,אין לי כוח להתעסק עם תקליטים,וגם לא נהנה מזה.
כשאני רוצה לשמוע תקליטים הולך לחברי דורון-שם העסק באמת אולטימטיבי עם הקוזמה הגדול ביותר,אבל גם הממיר של לין הגדול עם הסטרימר הוא חללית.
דבר אחד בטוח ,מי ששומע שם פטפון לא היה יוצא בנחרצות שכזו להסביר לכל עם ישראל שהמדיה הדיגיטלית היא הבחירה היחידה ,מה עוד שלבחור אוסף תקליטים ניפלאים,נקיים ומתוחזקים.ומצד שני אוסף גדול של הי רזולושיין דיגיטלי שנישמעים מדהים דרך הציוד היקר להדהים של לין.
קשה להחליט ובעצם אין תשובה ,וזה גם לא מעניין.
מה שכן מאוד מעניין שם הוא האיסופון ארבה,וזה הוא שמשאיר את כל האחרים רחוק מאחור למרות שאנו מתאמצים לרדוף אחריו-פשוט מערכת חלומות ששיכת לאדם נחמד ביותר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אלדר.

רק תגיד שאתה מוכן לחבר אותו ואני בא לחבר + אחזקה שוטפת.
מתאים?
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
תוספות

כמה הערות אם יותר לי:

!) כדאי לזכור שהכוון של הראש והזרוע בפטיפון הם קריטיים - בראשים מסוימים קריטיים מאוד.

אפשר לכוון פטיפון "בסדר" ואפשר לכוון פטיפון ברמה גבוהה. שום פטיפון לא ימצה את הפוטנציאל שלו אם לא כוון בשקידה וברמה הגבוהה ביותר.

אני מכיר לפחות 2 מערכות מאוד מאוד יקרות בארץ, שאולי AK1 מתייחס אליהן בין השאר, שמכוונות רק "בסדר". אפשר כנראה להביא אותן לרמה אנאלוגית גבוהה יותר, גבוהה יותר באופן ברור ושמיע.

2) מהרבה השוואות "פטיפון מול CD" שנעשו אצלי, ואם זכרוני אינו מטעה אותי, תמיד וללא יוצא מהכלל הנוכחים הביעו את הדעה שהפטיפון נשמע יותר טוב.
מדובר בהשוואות של מוצרים באותו טווח מחיר.
אפשר לטעון כמובן שכל מי שמגיע אלי "אוהב עיוותים" אבל אני נותן קצת יותר קרדיט לציבור המאזינים הנ"ל.

3) יחד עם זאת, מי שבצע השוואה רצינית בין המדיומים והחליט שהמדיום הדיגיטלי נשמע טוב יותר, זו וודאי מסקנה לגיטימית.

4) וכקוריוז אפשר להזכיר כאן את ההשוואה שעשתה חברת LINN לציבור גדול בין הפטיפון שלה וקומפקט שלה (שהיה יקר בהרבה). אם זכור לי נכון, אחוז מכריע העדיף את הפטיפון, וגם כאן לא נכון לדעתי לטעון שרוב האנשים האלה "אוהבים עיוותים".

5) אגב, יש גם עיוותים דיגיטליים. אולי אפשר לטעון שיש אנשים שדווקא אוהבים אותם.:)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
יש לי עדיין אבל הוא ארוז,אין לי כוח להתעסק עם תקליטים,וגם לא נהנה מזה.
כשאני רוצה לשמוע תקליטים הולך לחברי דורון-שם העסק באמת אולטימטיבי עם הקוזמה הגדול ביותר,אבל גם הממיר של לין הגדול עם הסטרימר הוא חללית.
דבר אחד בטוח ,מי ששומע שם פטפון לא היה יוצא בנחרצות שכזו להסביר לכל עם ישראל שהמדיה הדיגיטלית היא הבחירה היחידה ,מה עוד שלבחור אוסף תקליטים ניפלאים,נקיים ומתוחזקים.ומצד שני אוסף גדול של הי רזולושיין דיגיטלי שנישמעים מדהים דרך הציוד היקר להדהים של לין.
קשה להחליט ובעצם אין תשובה ,וזה גם לא מעניין.
מה שכן מאוד מעניין שם הוא האיסופון ארבה,וזה הוא שמשאיר את כל האחרים רחוק מאחור למרות שאנו מתאמצים לרדוף אחריו-פשוט מערכת חלומות ששיכת לאדם נחמד ביותר.
אם במקרה התייחסת אלי כמי ש"יוצא בנחרצות שכזו להסביר לכל עם ישראל שהמדיה הדיגיטלית היא הבחירה היחידה", אז כדאי אולי לקרוא את מה שכתבתי...:)

*** ראשית, לא אמרתי שזו הברירה היחידה

*** "אפילו" לדעתי -- כפי שהדגשתי הרבה פעמים -- אין ספק שייש מה לאהוב בתקליטים -- לטעמי הם אפילו "מייפייפים" את המציאות

*** כפי שאמרתי, ככל שהפטיפון הייה טוב יותר, ה"ייפיוף" גדל. אני מניח שבפטיפון של $100,000 הוא אדיר

*** אם מדברים על על עם ישראל ועל $100,000 לפטיפון, הרי שבאמת דיגיטאל יכולה להיות אופצייה עדיפה :D

וישנם כמובן כל העניינים שלא התייחסתי אליהם, כמו המחירים המפוצצים, כל ההתעסקות, ניקויים, ירידת איכות עם כל השמעה, ירידת איכות כשמתקרבים לאמצע/סוף התקליט, קליקים ופופים, צליל מזוויע של מחט מלוכלכת גם אחרי הניקוי, מכונת ניקוי, ראשים ב-$10,000 שמתבלים אחרי שנה, תקליטים טובים שאפשר להשיג רק בהרבה עשרות דולרים ליחידה בהוצאות מחודשות ובמאות בהוצאות מקוריות, אי הידיעה מה אתה באמת קונה -- כל תקליט שונה ממשנהו, וכו' וכו'.

לבנאדם יש פטיפון קליראודיו, אבל הוא ארוז,אין לו כוח להתעסק עם תקליטים,וגם לא נהנה מזה -- מה צריך עוד לומר?

כל זה כשאפילו Pioneer DV 600-AV (שתומך גם ב-SACD וגם ב-DVD-Audio, עם ממירים של 24/1929) שמחירו כ-600 ש"ח בזאפ, כולל משלוח, ייתן פייט רציני להרבה מאוד פטיפונים יקרים פי 100, ואין מה להשוות את הנוחות, התעסקות, מחירי המדיה וכו'.

תיהנו מהתקליטים...:)

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
ולענייננו:

רק ההתעקשות על זה שזה ה"ריאליסטי / אמיתי / נכון / טבעי" וכו' מצחיקה אותי.

אני לא מוצא טעם לבוא ולשמוע דווקא אצלך, היות וכבר שמעתי ציוד טוב משלך (ותקין :)). מה גם שאצלך אין EMM להשוואה מיידית, אלא נגן שנופל לטעמך מהפטיפון, בעוד שאצל בעלי הפטיפונים הטובים לעיל יש EMM להשוואה מיידית, שלטעמי אוכל את הפטיפונים הטובים כמעט בכל המקרים. כאמור, יש כ-5% יוצאים מן הכלל.

והיות וזה הגיע אצלך לכדי אמונה שלמה ובלתי מעורערת, דתית כמעט, אני לא מוצא טעם בהמשך הדיון, שהפך לסתם עוד התנצחות, כמו עוד מיליון ויכוחים דתיים וכמוהם גם ויכוחי אנאלוג/דיגיטאל, פטיפון/דיסק, מנורות/טראנסיסטורים, דינאמיים/פלאנאריים/מנורות ושאר "אמיתות" למיניהן.

בוא נסכים שלא להסכים? (ורד)

עמיר

מאין לך השציוד ההוא שהוא כביכול טוב יותר משלי {מה שלא כל כך נכון} הוא מנגן יותר טוב מאצלי, אולי הסנרגיה שם על הפנים, אולי היית מגלה משהו חדש אם היית בא אלי? {שלא לדבר על כך שהראש בפטיפון שלי הוא איכותי יותר וחדש ממה ששמעת}.

אתה לא מחפש תשובות, אתה מחפש להתווכח. אם היית מחפש תשובה היית מגיע לבדוק.
בדיוק כמו הדיון עם כבלי החשמל, הזמנתי אותך, יואל הזמין אותך, הזמנתי את דיגיסאן ויואל הזמין את דיגיסאן וכמובן שנענתם בשלילה.

ויכוח זה נחמד אבל דכיל ראבק - רק להיתווכח? מה עם לצאת קצת מהבית?

דבר שני.
לא בעיה להביא את הקומפקט שוב ולבחון את הנושא לעומק, אלדר {להבדיל ממך} בעד השוואות ואין לו בעיה להניע מכונית בשביל זה. לא תיסע לא תדע!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
מאין לך השציוד ההוא שהוא כביכול טוב יותר משלי {מה שלא כל כך נכון} הוא מנגן יותר טוב מאצלי, אולי הסנרגיה שם על הפנים, אולי היית מגלה משהו חדש אם היית בא אלי? {שלא לדבר על כך שהראש בפטיפון שלי הוא איכותי יותר וחדש ממה ששמעת}.

אתה לא מחפש תשובות, אתה מחפש להתווכח. אם היית מחפש תשובה היית מגיע לבדוק.
בדיוק כמו הדיון עם כבלי החשמל, הזמנתי אותך, יואל הזמין אותך, הזמנתי את דיגיסאן ויואל הזמין את דיגיסאן וכמובן שנענתם בשלילה.

ויכוח זה נחמד אבל דכיל ראבק - רק להיתווכח? מה עם לצאת קצת מהבית?

דבר שני.
לא בעיה להביא את הקומפקט שוב ולבחון את הנושא לעומק, אלדר {להבדיל ממך} בעד השוואות ואין לו בעיה להניע מכונית בשביל זה. לא תיסע לא תדע!
אני לא באמת צריך את "התשובות" לשום דבר בנושא, ובאמת שנמאס לי להתווכח עם מי שהאמת אצלו בכיס.

מסקנה סופית ובלתי ניתנת לעירעור: פטיפון ותקליטים זה נפלא -- המכשיר האולטימאטיבי למוסיקה -- תמונה מדוייקת של המציאות שאין כמוה -- אין עיוותים משום סוג -- הריאליזם/טבעיות/נכונות האבסולוטיים, ושום נגן CD/SACD לא מתחיל להתחרות בזה.

זו האמת ואין בילתה. סוף הסיפור.

ויתרתי אפילו על להסכים שלא להסכים.

לילה טוב!(ורד)
עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
הוויכוח הנצחי

שתי האגורות שלי.

מכל מה ששמעתי עד היום, פטפון נשמע לי טוב יותר, טבעי יותר ונכון יותר מכל מערכת דיגיטאלית, כולל SACD , כולל הקלטות אודיופיליות חדישות שיצאו במקביל על תקליט עם CD או SACD .

בחודשים האחרונים אני בעיצומו של מחקר לגבי הצליל הטבעי ביותר, הקרוב ביותר לאנלוגי, שניתן להוציא ממדיה דיגיטאלית, בין אם CD ובין אם SACD . כאשר המחקר יסתיים, אעלה את מסקנותיי. בינתיים, האנלוגי לוקח בהליכה, לפחות מבחינת הטבעיות. היתרון היחיד שמצאתי למדיה הדיגיטאלית, נכון להיום, הוא הנוחיות.

כמובן, כל זה הוא לאוזניי – זאת לא "אמת" שיש אפשרות כלשהי להוכיח או להפריך. לא ניתן להוכיח או להפריך חוויית שמיעה אישית זאת או אחרת.

לכל מי שמביא נימוקים טכניים או נתונים טכניים כדי להוכיח את יתרון המדיה האחת, או האחרת:
צאו ותלמדו פסיכואקוסטיקה, תלמדו איזה סוג של עיוותים משפיע איך על חוויית שחזור המוסיקה במנגנון אוזן-מוח-רוח האנושי לפני שאת מנפנפים בנתונים אלה או אחרים, בעיוותים אלה או אחרים.

לנופף בנתונים מבלי להבין את משמעות אותם נתונים מהבחינה הפסיכואקוסטית, מבחינת השפעתם על המנגנון אוזן-מוח-רוח האנושי, זה מגוחך וילדותי.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור