עו"ד itarc היקר,
מדיניות "עורך-הדין הנוכל" שלך נמשכת, ומקוממת יותר מרגע לרגע.
כבר המשפט הראשון שלך יוצר בכוונה תחילה ציפות
להוכחה ש-B&W לא גנבה/העתיקה
בתוספת מנת ציניות לאקסטרא, בעוד מה שכתבתי הייה ש"B&W
לא בהכרח העתיקו מ-KEF"
אתה ממשיך בטכנולוגיות שטיפת המוח, ומראה שוב את צילומי הרמקולים (לא המודלים המדוייקים אבל מילא), אבל, בהיותך עו"ד מוצלח שכל האמת לא מעניינת אותו אלא רק בצדדים הספציפיים שמצדיקים את עמדתך, לא הצגת את תמונת הרמקולים בפרופיל -- זה עוד עלול לפגוע בדמיון, חס וחלילה!!
צפה בקובץ המצורף 13988
אין לי את ההכשרה שלך בטיפול בצילומים, אבל הנה צילומים מהצד:
צפה בקובץ המצורף 13989
צפה בקובץ המצורף 13990
ראה לי שאפשר לראות בבירור שתיבת הבאס של ה-KEF היא משופעת בחזית (מה שמשפיע גם על זווית היירייה של הוופר), והעומק והרוחב שלה דומים, בעוד שבתיבת ה-B&W אין שיפוע כזה, והעומק גודל במידה ניכרת מהרוחב, שבצירוף היעדר השיפוע תורמים לנפח גדול
בהרבה של תיבת התהודה.
נזניח לרגע את ההבדל באופי ההפרדה (בצבע שחור, מחומר אחר, ב-801) בין ה"מגדל" של המיד-טוויטר לביחידת הבאס, אבל ברור שהתיבות שונות לחלוטין.
אפשר גם לראות בעליל, במובהק ובעיין בלתי מזויינת, שכל אחת מהייחידות -- הבאס, המיד והטוויטר -- וכן גם ה-interface ביניהן -- שונים לחלוטין.
אם כך, לכל היותר מה שהועתק,
אם הועתק, הייה הרעיון של הפרדת תיבות התהודה של הדרייברים, ועריכתם בצורה הספציפית.
ואז נראה לי שהשאלה הרלוואנטית כאן היא -- האם ל-B&W הייתה הטכנולוגייה שהייתה מאפשרת לה להגיע לתיכנון שלה בלי להזדקק להעתקה מה-105?
בואו נראה מה הייה ל-B&W עד וכולל 1977, מועד השקתם של ה-105.
- ב-1976 הושק ה-DM6, "הפינגווין בהריון"
צפה בקובץ המצורף 13984
זו חייה לא קטנה -- איזה 36 ק"ג, שאפשר לראות בה מדף הפרדה בין היחידות (בציור הימני) כשלכל אחת תיבת תהודה נפרדת בגודל שונה.
צפה בקובץ המצורף 13985
- ב-1977 הושק ה-DM7. מישהו מכיר אולי את הרעיון ואת הצורה למיקום הטוויטר?
צפה בקובץ המצורף 13986
כלומר ב-1977 כבר הייו ל-B&W את הרעיונות להפרדת תיבות תהודה בגדלים שונים וגם למיקום וחיבור הטוויטר, ונשארת רק השאלה של מבנה "מגדל" ליחידת המיד, כשהטוויטר מחובר מעליו בצורה הידועה.
בהינתן שפיתוח ה-801 התחיל (כנראה ע"י צוות נפרד) ב-1976, יש צורך במסמכים פנימיים מתוארכים של B&W כדי לראות אם לצוות של B&W כבר הייה הרעיון של ה"מגדל", או שהופעת ה-105 גרמה להם לשינוי כיוון. אותם מסמכים בדיוק, דרושים גם כדי
להוכיח העתקה וגם כדי
להפריך ההעתקה, אבל הם אינם בידינו.
לזאת יש להוסיף גם שהיות ול-B&W הייה פטנט על שימוש ב-Kevlar כבר מ-1974 (השתמשו בו ב-DM6 ב-1976), יש להניח שהחברות שמדברים בהן השתמשו בפטנטים כדי להגן על הטכנולוגיות שלהן, וזה לא אותו קושי לתבוע על הפרת פטנט בתוך אנגלייה כמו לתבוע מול סין, עם כל הסבך הדיפלומאטי ואי-שמירת זכויות-יוצרים שם.
וזה שרעיונות דומים מבשילים במקביל במקומות שונים ללא קשר ביניהם זו אינה תופעה חדשה ובלתי מוכרת, ואולי במוח כולם כבר הייה
הרעיון של Elipson שלא ראיתי בדיוק ממתי הוא.
אין להתעלם מהאפשרות ש-B&W גנבו את הרעיון של
מיקום הקופסאות זו מעל זו, למרות שהוא נראה די אינטואיטיבי, אבל בהחלט יש אפשרות שהם לא גנבו אלא הגיעו אליו בעצמם, כאשר
עיצוב הקופסאות, החיצוני (ובוודאי הפנימי), וכל פרט ופרט בכל אחת מהיחידות והקופסאות הוא ודאי
עצמאי של B&W, כנראה בסיוע מחשב PDP-11 (שהייה להם מ-1976) וחדרים anechoic עם ציוד מדידה של Bruel & Kjaer וטכנולוגיות לייזר שהייו להם מ-1972.
עמיר