איך צריך לארגן סמינר אודיו?


מצב
הנושא נעול.

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
זה אמיתי?
(או שהשרשור התחיל ב- 1 באפריל ונמשך עד היום?)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
דיז כתב: "לגבי יואל- אתה צודק. ממליץ לך להיות 'טרחן' כאן בפוסטים אחרים ויותר ראויים".
1. לא הבנתי. א. אם אני צודק, למה המלצה? ב. למה אתה ממליץ שאהיה טרחן? ג. למה להיות טרחן בשרשור זה (כאן)? ד. למה להיות טרחן באחרים יותר ראויים? ה. הכוונה שהרמה שלהם ראויה או שהם ראויים לטרחנות?
2. מאז תגובתי הנ"ל, נכתבו עוד כמה, ונראה כי ההיקף התופעה הופך מארצי לקוסמי.
3. שאלה (בגלל קריסת יכולת הקריאה שלי): על מה אתם מדברים, בעצם?
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
"3. שאלה (בגלל קריסת יכולת הקריאה שלי): על מה אתם מדברים, בעצם?"

על מהות פורום אדיופיליה- בבואה של שאלת התאמת מגברי הספק 'נמוכי וואטים' 'למרובי וואטים'.

האם יש מקום לבחון הלכה למעשה גישות אדיופליות / שיטות הרכבת מערכי סטים, או להשאיר את הכל כדיון תיאורתי ללא מפגשים מעשיים.

למפגשים יש מספר תפקידים:

1. יצירת מידע מעשי ונגיש הניתן לדיון בזמן אמת.
2. ביצוע שיקול דעת והערכה רבת משתתפים על הגישות השונות.
3. יצירת שיח הנשען על עובדות משותפות שמסננות הרבה מהבאז התיאורתי האישי של כל אחד.
4. מפגש עם מאמץ להצגת ציוד ראוי ברמה אחרת מתערוכות מסחריות, או מבידוד היכולת לשמוע השוואות בגלל שיטות / העדפות מסחריות לגיטמיות של העוסקים בתחום.
5. וקצת חברותא למרבית המשתתפים חוץ מהחתום על התשובה שהוא מקרה חסר תקנה ושינוי.

מקווה שהצלחתי למקד את השורה התחתונה של הטנגו הנוכחי.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
אה. יופי. בוודאי, יש מקום למפגשים של ממש החל מענייני חברותא וגמור בהשוואות בפועל. ומכיוון שזה כל-כך ברור ומתבקש - אז מה הדיון הארוך הזה? הקדמה תיאורטית למבוא העיוני שיבוא לפני הפתיחה המלומדת?
צריך לקבוע נושא ממוקד, להחליט בהתאם מהם הקבועים ומהם המשתנים לבידקה, לקבוע מקום, יום שעה, ולהזמין בורקס.
הנה הצעה: לקחת מקור משובח, כבלים וקדם הגברה כנ"ל - ולבדוק הגברה דלת עוצמה מול חזקה על שני סוגי רמקולים, נציל מאוד וכזה שלא. וזה - למרות כל הלהג המאוד ארוך והלא ממוקד (שלא לדבר על ההתקוטטות הילדותית שלכם) - דווקא פשוט לביצוע. לא? אחר כך אפשר ללכת לנושא אחר: מקור מעולה ויקר מול פשוט וכן הלאה.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
קיצור תולדות השירשור-

יואל,
אתה שוב "צודק" אבל (כיוון שלא קראת) פיספסת את כל הפואנטה :):

להלן קיצור תולדות השירשור (מתנצל מראש אם יש אי אלו דיוקים, ישנם פוסטים שקראתי בריפרוף).

לחבר דיז1 היתה שאלה- "איך צריך לארגן סמינר אודיו?" בא חבר איל1 ומציע סמינר מדוגם (מתכונת ותכלס), אבל וזה אבל גדול ידידו דיז 1 לא מוכן לתרום ולהשתתף :כועס:

מכאן התפתח חיזור גורלי של 2 חברים שנראה שכרכו את גורלם (האודיופילי :cool:) אחד בשני---אחד משחק את הקשה להשגה, מודיע לא פעם שעוזב, אך מייד חוזר :) והשני ממשיך ללא לאות לחזר במרץ.

אה, ובתווך קפץ לו איזה סוחר שלא נראה לו מה מעולל לקוח שרכש ממנו רמקול :מה??????????: וסוחר אחר סתם קיבל רגליים קרות ואמר אני לא במשחק.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
בתיקון קל, שני רמקולים מרובי אלמנטים קלים להנעה. שתפוח יהיה שווה לתפוח.
(ולאחר מכן דיון נוסף על שופריים וסוגי הגברה)

הבעיה שדיז מחזיק גם ברמקול מרובה אלמנטים קל הנעה וגם טענה ש'מעוט וואטים' שלו נמצאים בסינרגיה מומלצת וטובה.

אני טוען שהוא מחזיק בהתאם להמלצה- אבל לא בסינרגיה, ובקשתי היתה שיגיע עם הציוד- נוסיף ציוד, וניתן לחברים 'לשפוט' על הרמקול שלו, ועל רמקול נוסף בעל מאפיינים של מרובה אלמנטים.

ההתקוטטות הילדותית היא טכניקה לביקוע בונקר גרעיני- שמחזיק מיועצי חו"ל ומתכנני רמקולים- אלוהים, ואני טוען שהם לא.

לטענתי 'הפאסון' המדומה בידעותיו ובסירובו להעמידם לבחינה מעשית הם בבואה לסיפטומים של מחלת האדיופיליה החובבנית והמטעה שהשתרשה בפורומים.

לעומת זאת דיז טוען שאני אגומנייק חסר ידע וניסיון מעשי- ומסרב 'להכות' אותי שוק על ירך ללא רחמים, בגין היותי אגומנייק מכוער (והוא מוכן לוותר על האגומנייק אבל לא על האסטטיקה).

ובשתי ידיים מפגש חודשי, 'וחבורתינו' מוכנה לשנע ציוד משובח- ללא התחייבות שתקבלו את מסקנותינו מראש (ונשמח עם אחרים יצטרפו), ובכל נושא נשתדל לחדד מראש את המחלוקות והשקפתינו למיטב ניסיוננו.

אני מציע להתחיל להחתים עצומה להגעתו של דיז וציודו.
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
0
ימי רביעי

שוב, אני חוזר ומזכיר שימי רביעי אחה'צ מסתמנים כזמן אידאלי, מבחינתי, לקיום הפורום.

תודה
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
בעיני, הבעיה העיקרית לסמינר שכזה היא שינוע ציוד בכלל, כבד וגדול בפרט. אם יש אפשרות אז קדימה (יום רביעי נראה לי בסדר). עכשיו: אם דיז רוצה להישאר בבדידות תיאורטית יתכבד ויישאר (וחבל מאוד). אז אולי במקום לספר מי שמע יותר (אני), מי מבין פחות (אתה), מסדרים את הסבב הראשון? כמובן שהוא לא יהיה מוצלח במלואו - אבל הוא יהיה הראשון והשני יהיה טוב ממנו וכן הלאה.
בקיצור: מפגש הכנה (אני מוכן) והדבר עצמו.
 

e&k

עוסק בתחום
הודעות
162
מעורבות
61
נקודות
28
מה זה השטויות האלה ??

:D
דיז

למה אתה מצטער על אחרים ? אתה עושה זאת אצלך, היום.

(מה קרה דיז- עכשיו לא שמעתי בכלל רמקולים / מגברים, זה קו ההגנה החדש ? שתירצה לערוך רשימת מבחנים של השוואות בין ציודים ולא ביקורי נימוסין, נשתדל לפנות לך זמן)

רגישות אינה פקטור ניבוי להגברה הנידרשת (במיוחד ברמקולים מרובי אלמנטים, אך לא רק בהם)- כל רמקול מגיע לרגישות מסויימת דרך 'מניפולציות' אחרות לחלוטין- ולכן מספרים זהים לא מייצגים את אותם המאפיינים.

יציבות האימפדנס עוזרת להנעת הרמקול, אבל במפורש לא מהווה אינדיקציה 'לאור ירוק' למגברי סינגל אנדד 'מעוטי וואטים', ודוגמא לכך היא דובל (ויש עוד אחרים).

עברתי על המלצות כותב המאמר- קרוב למחצית מהרמקולים שהוא ממליץ לשימוש עם מגבר 'מעוט וואטים' (עד 16 וואט) הם רמקולים חד אלמנטים או מוניטורים.

אני יכול להעריך כי מרבית הרמקולים החד- אלמנטים יתאימו למגברים מעוטי וואטים, אבל מבלי לבדוק בהשוואה 'למרובי וואטים' אין ביטחון שהתוצאה טובה יותר או אפילו שווה.

לנסיוני, חלק מהדוגמאות של רמקולי רצפה שפורטו במאמר נשמעים טוב יותר עם מגברי 'סינגל אנדד' 'מרובי וואטים', ולהערכתי גם אלו שלא שמעתי לא 'יסבלו' מכך.

לחשוב / לטעון ששופר של 15 אינטצ' מנייר (כמו באחת התמונות) ינוע טוב יותר עם מגבר מיעוט וואטים מאשר מרובה וואטים (שניהם בסינגל אנדד)- יכול להאמר רק ע"י מי שלא עוסק בחייו האדיופילים בשוואה, וקנה אמירות לא מדוייקות.

וישנו חריג אחד 'לתורה'- אוונגרד.

חברה שמייצרת אלמנטים כל כך מאוסים מבחינה אדיופילית, שרק מגברים עם וואט אחד ומרחק האזנה של 10 מטר מהרמקול, מצליחים לתקן את העיוותים. וכל הגברה אחרת פשוט 'מנסרת' את המאזין.

מרבית החברות 'שניספרו' במאמר מייצרות מגברי סינגל אנדד מעוטי וואטים ברמת הכניסה לעולם ההגברה שלהן- הן כנראה לא שותפות לאופטימיות של כותבי המאמרים, ומבינות טוב מאוד שבקצה העליון של היכולות 'שוכבים' מגברי סינגל אנדד 'מרובי הוואטים'.

בדר"כ אין צורך באישורי רופא או המלצות כותב נלהב, צריך ידע המבוסס על ניסיון מעשי. לציין / להסביר שמשני מושגים (מנתוני הרמקולים) ניתן לגזור אמירה על סוג ההגברה, זו פשוט חובבנות מביכה.

אין צורך לחפש 'חבלי הצלה' במאמרים- חלק מהם לא שווה את הנייר שעליו הם ניכתבו (מבלי להתייחס לגופם של הדוגמאות), אני חוזר על הצעתי- תביא לסמינר את הרמקול הסופר רגיש שלך (97DB), ותפעיל אותו עם המגבר מיעוט הוואטים שלך- ואני אפעיל אותו עם שני סוגי הגברה מרובי וואטים (אחד בביאמפ, ואחד ללא ביאמפ).

להערכתי 'ההשוואה' תהיה 'מאירה עיניים' יותר מלרדוף אחרי סימוכין שלאישושם / ניתוחם ידרש חזרה על ההדגמות ובדיקה של נתונים- בפועל, כדי לאשש את עומקו המיקצועי.

הבריחה מניסיון / השוואה מעשיים ופתוחים להיזון חוזר של אנשים מסביבת חייך היא בחירה מיקצועית שמדברת בעד עצמה, כל מילה שלי תיגרע.

אילן סודרי היקר ,התאפקתי ונמנעתי מזה זמן רב מלהגיב ואו לסתור את "ידיעתך המרשימה בתחום האודיו" ואת הפגנת השרירים בכתיבתך חסרת המעצורים .סוג כתיבה שלדעתי לא מקצועית ,בעיקר מתלהמת, ובעלת התפארות ממידע שברובו הזוי אשר נובע כנראה מפרי דמיונך העשיר ולא יותר מכך. אבל עד כאן !!
אודה לך מאוד באם תואיל בקצרה (בניגוד להרגלך בהסברים מתישים כאורך הגלות) להסביר לי ולשאר חברי הפורום הנכבד, מהיכן המסקנה הפזיזה והנחרצת אשר תתמוך את טענתך שחברת אוונגרד המכובדת מייצרת אלמנטים כל כך מאוסים מבחינה אודיופילית ?
מאוד מעניין שתשתף את חברי הפורום הנכבד איזה בדיקות מחמירות ביצעת וכך למעשה קבעת שצריך "לפחות 10 מטר מרחק" כדי להאזין לרמקולי אוונגרד ?? וכיצד עוצמת הניסור שלהם הרגישה לך למשל במרחק האזנה של 9 מטר ו20 ס"מ ? אני לעומתך מרגיש לגמרי אחרת ,כבעליו הגאה והמרוצה מתוצאה מעולה במרחק האזנה של רק 2 מטרים בלבד !! מלבד זאת לא ממש הבנתי את נושא ההגברה בעלת ה-1 -וואט "כדי לתקן את העיוותים" וכל זה לבל "ינסרו" הצלילים את המאזין ? לקרוא ולשפשף את העיניים ,זה אמיתי ?
אילן בפעם האחרונה שדיברנו במדיום אחר נשמעת לי בסדר, אך לצערי יתכן וחלו שיבושים חשיבתיים חסרי בסיס מציאותי ,אלה כנראה נובעים מפרי דמיון עשיר הראוי בהקדם האפשרי לבדיקה מקצועית מתחום אחר ובפורום אחר.
אשמח אם תוכל להסביר את טענתך הנ"ל
ובינתיים מאחל לך בריאות והחלמה מהירה
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
הסבר קצר ככל האפשר.

אלו הסטים ששמעתי בצורה רגועה של החברה, לא כולל תערוכות.

דואו + סינגל אנדד של אייר טייט (נורת 211), סלון ענק- מרחק ישיבה כ 10 מטר.
אונו + הגברה של קליין לא סינגל אנדד, סלון רגיל- במרחק ישיבה של 4 מטר.
ובפעם האחרונה אצל היבואן דואו עם WAVAC וואט אינטגרייד (10 וואט).

עכשיו לנתונים: אצל היבואן היה סתמי, מייד הבעלים של הרמקול בבית 'הסביר' לי שאצלו עם הקארי 50 וואט הסאונד 'אדיר'- ובחדר התצוגה 'המערכת 'לא מכוונת'.

(עם פרה MBL וכנ"ל סט הנגן וכבלים של סילטק, שכמעט זהה לזה שבביתו למעט מגבר הכוח, ונדמה לי כבלים מסידרה גבוהה יותר)

אני טענתי ששני המגברים בתצוגה ובבית מוגזמים וחייבים לרדת בהספק. וראה איזה פלא- כמה חודשים לאחר מכן הקארי עפו והגיעו מגברי 4 וואט, שלטענת הבעלים נשמעו טוב יותר.

האונו + הקליין היה מינסרה- יצאתי עם כאבי אוזניים. הסט של האייר טייט היה נפלא בווליום נמוך, בהיר ומטריד בווליום גבוה.

אוונגר בונים אלמנטים סופר רגישים, עם תיכנון לצליל הבהיר לאבחנתי, ולכן ישנה חשיבות עצומה להורדת הספק ההגברה כדי לא להסתבך עם מיגבלות התיכנון של האלמנטים.

לגבי המרחק, אני שמח שאתה לוקח מידות במד לייזר- אתה יכול לשבת גם ב 9 מטר, הכוונה שחייב להיות מרחק רב בין המאזין לרמקול, כדי 'לברוח' ממירכוזו של הצליל ולתת לו 'להיפתח'.

לשבת שני מטר ממנו זה מצב האזנה שאנחנו מכנים מצב אוזניות- אז אולי תספר לנו באיזה ספק במגבר הכוח אתה משתמש, ולאיזה סטאפ אתה משודך ?

שתבצע מישאל חטוף בין מרבית המאזינים הרציניים שהאזינו לרמקול (ואני מכיר איזה תריסר או שניים כאלו), הרוב המכריע יספרו לך שהם לא מתרשמים מצלילם- אלא הפוך.

וגם הם לא מבינים, או שמא הם לא קיימים ?

אני שמח שאתה מחזיק אוונגרד- ואני מאמין שעם הרבה אהבה ועבודה קשה ניתן להתמודד עם הרמקול, אבל עם עובדות לא ניתן להיתווכח- ואלו העובדות, לצערך.

(ואם תירצה נחזיר את הקארי ונשווה אותו ליאממוטו, ואז תסביר לכולם את יתרונות הקארי שבגללם הוא הוחלף במגבר פחות טוב ועם חמישית הספק. אולי עוד סמינר עם קהל יעזור ?)
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
E&K

אתה עולה חדש? הרי אצל פונפרטה מציאות ודמיון דרים ביחד באותה קאלאוואזסה בעת ובעונה אחת.
אתה לא אמור לומר למישהו עם נפוליון בפונפרטיטיס שהוא בעצם לא נפוליון. אין טעם.
רק לידיעתך שאותו אודיופיל מדופלם, בסך הכול יש לו רמקול וזהו. כל השנים האלו הוא נסמך על שאריות שזורקים לו חבריו והם נקראים הגברות. הוא לא קנה הגברה, הוא "התאים" הגברה ממה שנפל לידיו בחינם ובהשאלה.
למה זה חשוב? כי כאחד שטוען בצורה קולנית שההוצאה על הגברה ורמקול צרכים להיות 40% ו 35% מעלות הכוללת של המערכת בעוד הוא מקשיב למערכתו בכל מיני הגברות מזדמנות בעלויות אחרות- נראה לי מוזר על סמך מה קיבל את ההארה הזו, ולמה לא טרח לידע את כל המעודדים בפורום כי הוא מקשיב לרמקולים בהגברה מזדמנת.שמחתי לשמוע שעתה הוא החליט לצרף הגברה רצינית לרמקול שלו. הקניה החרשת שלו עם גיבוי של עיתון יפני היא ברורה. הוא אינו צריך להקשיב, הוא יודע. אני בטוח שגם נקבל רשימה מפורטת המסבירה כי המגבר החדש הוא אחד משבעת פלאי תבל. תמתין קצת ותראה את העתיד מתרחש.

לגבי הפרשן ראוז- אני לא פתחתי שרשור המדבר "איך לארגן סמינר" הכותרת הזו ניתנה לשרשור על ידי הנהלת הפורום. אין לי שום עניין להגיע "לקרקסים" כאילו גם אם אתה או יואל תשבו ביציע.
זה היה ברור מהרגע הראשון. אני לא חייב לאף אחד כלום, גם לא ביום רביעי.
מה שכתבתי הוא מהתרשמותי האמיתית (ולא המחשבתית ). מי שזה קשה עבורו, מוזמן לדלג על התרשמותי אילו ואחרות.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לדיז

המגבר 'האקראי' הוא עבודת שידרוג של מגבר שבסיסו היה מצויין, ולא הסכמתי לחבר ולא חיברתי אף מגבר סתמי / אקראי אחר.

עלות הפרה והמגבר (במחירם כחדשים) שמרה על הפרופורציה שאני מאמין בנכונותה 'כעוגן' לתיכנון מערכת. אז אני בסדר בהטפותיי או לא ?

לגבי אי דיווחי על המגבר המושאל- מהפוסט הראשון זה מופיע בצורה ברורה, ומאז הדבר הוזכר על ידי עוד מספר לא מבוטל של פעמים.

אני מבין שיש לך הרגל לא לדייק בעובדות- אני כנראה לא אשנה את ההרגל.

שתאזין למגבר תבין אולי למה השאלתי אותו ולא אחר, ולפחות ממחצית התקופה סירבתי לחבר אלטרנטיבות אחרות והעדפתי להשאיר את הסט לא פעיל.

ההחלטה למכור את המגברים הקודמים היתה לשם רכישת הרמקולים- מתוך ידיעה ברורה שהרכישה של מגברים תהיה לפחות שנתיים אחרי (בפועל אחרי שנה וחצי).

למה ? כי החלטתי על יעד הוצאה מסוים לשידרוג המערכת- והויתור בכך הוא בקצב הרכישה.

שאסיים את ההליך אספר לך כמה השקעתי בפועל בכסף ובציוד- ואז אולי תבין למה ריסון ותיכנון משתלמים, קצת סבלנות ותופתע.

אני מכיר את הרמקולים ואיזה הגברה לשדך להם בגלל עבודת השוואה ארוכה- להלן רשימת המגברים ששמעתי עם הרמקול:

סוניק פרונטיר, וואק 70 , וואק 160, מארק לוינסון מונובלוקים, קרל 750, קרונזילה סטריאו, קרונזילה מונובלוקים, אדיו ריסארצ' רפרנס מונובלוקים, יוניסן ריסארצ', CI דיגיטאלי, ASR , ואולי שכחתי אחד.

אחרי 12 מגברים- אתה עדיין מאמין שאני בוחר אקראית ? ושתירצה הרצאה על 'נימי הנימים' של היכולות והמיגבלות של הרמקול עם הגברות- רק תבקש (האמת חלקן כבר ברשת- תוכל לעיין אם טרם הספיקותה).

הבחירה במגבר נעשתה בגלל היותו קיצוני בתכונות שחיפשתי- וכך גם הפרה, ולא בגלל ניחוש או הטלת מטבע או בגלל כתבה זו או אחרת באפגניסטן.

האם זה סט יחודי או מעולה בצורה חריגה- לא יודע ? תביא את הפונדו שלך עם הפרה של טרון (או של פונדו- מה שתחליט), וננסה לשמוע את שני הסטים.

אני אשמח לשמוע את חוות דעתך על יכולותי העיוורות לבחור הגברה, לאחר מכן.

ולראוז ולי יש את אותה הבעיה עם 'התרשמותך האמיתית'- היא במרתפי השב"כ, וכנראה נשארת שם בגלל היותה 'מצוצה מהאצבע'.

אחרת לא קיימת סיבה שמשתתף כל כך פעיל ומתודי יסרב למובן מאליו- בגלל שלעמיתו לפלוגתא יש אגו (ולו אין).

אצלנו 'בשכונה' היו אומרים 'תפסיק כי האף שלך כבר דוקר את פרצופי'.

אז אנא- תן את הסכמתך לסמינר, יהיה לך זמן להתרגל ולעבוד על נושא ההופעה בציבור.

המגברים עדיין לא הגיעו, ויקח זמן ההרצה שלהם. לא תיצטרך להופיע ביום רביעי הקרוב (וגם הפונדו עוד לא הגיעו אז הכל עדיין רגוע).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אוקי.

אז ככה אני חושב.

1- אין אפשרות לחזות דבר שטרם נישמע אך יש אפשרות לבצע רכישה עיוורת מושכלת.

מה הכוונה?

רכישה עיוורת מושכלת היא בסיגנון הרכישה של הרמקול האישי שלי שהוא בעצם היחיד בארץ, הקשבתי לשלושה דגמים קטנים יותר ומיד זיהיתי שככל שעולים בתקציב כך מקבלים יותר, לכן הסכמתי להביא את ההרמוני בידיעה שיש סיכוי שלא אתפעל ממנו, ואם לא יהיה מספיק טוב אז לא קרה כלום, נחליף אותו במשהו אחר. זוהי רכישה עיוורת מושכלת כל עוד הכל מסוכם עם היבואן טרם ההזמנה.

2- אין אפשרות לחזות איכות והתאמה של מוצר כזה או אחר טרם שמעת אותו במו אזנייך, אך יש אפשרות לקבל חוות דעת מאנשים שהערכתך המיקצועית אליהם גדולה דיה על מנת להיסתכן ברכישה עיוורת, וגם אז החלל שונה, ואולי רכיב או כבל שעלול לשנות את ההיתרשמות שלך לעומת נותן חוות הדעת.

מה שקורה כאן הוא דבר פשוט שנקרא סיכון, אנו לוקחים אותם באופן רציף במהלך היום בין אם זה לחצות את דיזינגוף במרכז תל אביב בהנחה שיכול להיות שנמצא את על האספלט בוהים בחלק התחתון של מיצובישי לבין להזמין מגבר ולהיתאכזב מהצליל, היתרון באופציה השניה הוא שזה לא כואב פיסית ואפשר לחיות גם אחרי אכזבה מוסיקלית.

אינני רואה בעיה ברכישה עיוורת כל עוד היא מושכלת ונעשת תוך כדי ידיעה שגם עלולים להיתאכזב - אין דבר בטוח ב-100% .

כאן מתווכחים שני חברים עם גישה שונה בתכלית ולא אנתח אף אחד מכם. אבל ... ויש אבל.

הפוסט הזה בשלב מסויים הפסיק ליצר מידע מיקצועי ועבר למידע אישי , אדם זר ילמד יותר על גידי ואילן וחייהם האישיים מאשר כיצד להתאים מגבר לרמקול ומהי האג'נדה של כל אחד.

הוא נישען על ה"בעיות האודיופיליות" של של כל אחד מהם אך שכח את המהות.

האודיופיליה היא תורה אך גם לתורה יש את דרך הארץ שהיא קודמת לה באופן חד משמעי ואף מבחינתי חשובה ממנה כפליים.

בואו נהיה פילוסופים לרגע.
הרי הדרך הטובה ללמד וללמוד היא בדרך נעימה, פעם ראיתם שני מורים מתווכחים מול כל הכיתה? הרי אם זה יקרה מיד משרד החינוך ישלח אותם לשנת שבתון בת נצח. זוהי אינה למידה אלה תחרות שבתוכה יש המון תוכן אך התוכן החל להיתגמד בשני העמודים האחרונים והפך למשני ... מדוע?

בכדי שחברי הפורום ישכילו מהמידע שרץ כאן עלינו להידיין בצורה תרבותית ומלמדת, עלינו לפתח אינטלגנציה ריגשית למול הקורא ולגרום לו להיסחף לתוך הפוסט, ברגע שזה לא קורא מבחינתי זוהי בעיה חמורה מפני שאותו פוסט בעל פוטנציאל אודיופילי אדיר מאבד כל טעם מלהמשיך והופך לויכוח בין שני אנשים מכובדים שדעתם צריכה להישמע.

לכן.
כיוון שאני מאוד מעוניין שהפוסט הזה ימשיך אבקש מכם לגלות מיקצוענות ולא מיקצועיות {יש הבדל עצום}. באם השירשור ימשיך לזרום לכיוון האישי אין בו טעם מפני שמבחינתי הוא הפסיק ללמד את הקורא וזה יהיה חבל.

עכשיו חברים יקרים בואו נמשיך את הפוסט בנועם, בכייף ובכבוד. כלום כאן אינו עיניין של חיים ומוות, איננו דנים על איכות התרופות לחולים סופניים, ואיננו דנים על החזרת השבויים הביתה, אנו דנים על תחביב ועל אהבה לכן עשו זאת בחביבות לבבית תודה רבה ואני מעריך מראש את היתייחסותכם לכתוב ואשמח לראות את הפוסט הזה כחומר לימודי, אודיופילי ומיקצועני כמו שאתם יודעים לתת.(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

arama-audio

עוסק מסחרי
הודעות
508
מעורבות
0
נקודות
16
רק לידיעה
החבר החדש E & K שאני מנחש שמדובר בלא אחר מאלי קאשי הנו אחד האודיופילים
הוותיקים, והמנוסים, והמושקעים ביותר בארץ , ששמעתי אצלו תוצאות ברמה גבוהה בכל מיני זמנים ב15 שנים האחרונות ולכן אם הוא עולה חדש
אז 99% מהאודיופילים בארץ עדיין בסיביר ......
 

נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
נושא הקניה המושכלת

היות ובארץ אין מגוון רחב של ציוד מאוד יקר (בהגדרתי משהו מעל 5000 $) , מי שחשקה נפשו להתפרע לכיוונים האלו ויותר, נמצא בבעיה. מה גם שכנראה פלח השוק הזה יותר בברן בהחלטותיו. הסיכוי ששני אודיופילים שיחליטו להוציא 8000 על מגבר יבחרו באותו מגבר או קטן.
לכן אין מנוס מקניה מושכלת. זה גם מה שאני עשיתי ועושה. השאלה היא מה נכנס תחת ההגדרה של "מושכל". לטעמי את המוצר המיועד כדאי לשמוע גם בקונפיגורציה ששונה מהמערכת שלך.
אני אמנע מלקנות משהו רק על פי זה שאני חושב\חולם שהוא מתאים לי, וראיתי כתבה בעיתון יפני.

אילן, תמשיך בתירוצים וההסברים המפולפלים.
לגבי הסמינר, כנראה לא הייתי מובן לך, אתה מוזמן לקרוא את עמדתי שוב בפוסטים הקודמים.
כל מה שבדקת זה שאריות שהשאירו לך לבדוק. הסוניק פרונטייר נבחר כי זה מה שהיה פנוי עבורך להשאלה.
מתברר ששנים אתה מתנהל עם רמקול בלבד. עכשיו אני מבין למה חברך התכוון ציין שאתה מומחה לרסיבר אונקיו. לא מוזר לי שמידע זה "הוסתר" מחברי הפורום . זה מתאים לך.
ההגברות שציינת שנבדקו על ידך הם היו כאילו שהיו בנמצא בבדיקות אחרות ולא משהו שכיוונת מהתחלה לבדוק אותו.
האם כל מגבר שבדקת (מרשימת השאריות) התאמת לו פרה כדי שביחד ישמעו נכון, או שפשוט השתמשת בכולם בפרה המשומש שהושאר לך על ידי החברים?

לגבי המשך הניחושים שלך:" האם זה סט ייחודי או מעולה בצורה חריגה- לא יודע ? תביא את הפונדו שלך עם הפרה של טרון ...." תמשיך בניחושיך המצחיקים.
באחד הפוסטים כאן כתבת שגם הפרה שלי לא משהו (אוייש, מצטער שהוא לא לטעמך, ולא לטעמם של 75 "השנים של בדידות" האחרים). עתה אתה טוען שה TRON, חברה שרמזת שהיא סתמית, למרות שלא שמעת את מוצריה ואני בספק אם אפילו ראית תמונה שלהם באינטרנט.

בכל אופן, רק כדי שתבין כמה אתה הזוי בניחושיך, אתה מוזמן להיכנס לאתר הכחול, לקרוא שם תחת שם הפוסט "Bye Bye Blackbird"
ואז אתה מוזמן לחזור הנה ולהתחיל ללכלך על משהו יותר ממשי (ולהמשיך בניחושך לגבי הדברים האחרים).

מאחל לך כל טוב עם ההגברה החדשה. מקווה שהיא בי אמפינג כמו שיהיה ברמקול השופרי העתידי אצלי(משהו שהמתכנן התכוון אליו מראש בתכנון הדגם המאוד מאוד ספציפי). אני בטוח שעוד תפציץ אותנו באמרות שפר עד כמה ההגברה הזו היא משהו נפלא. אז אל תשחק לנו אותה כאילו אתה רוצה לבדוק ולהריץ וכל הבב"לת.

לגבי האוונגרד- שמעתי מספר פעמים במספר קונפיגורציות. לטעמי הקטע שם הוא שילוב קריטי עם האלקטרוניקה נכונה על מנת שייתן תוצאה מרבית.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
בגלל הגשם

גשם, אי אפשר לצאת עם הכלב - ואתם תסבלו:מה??????????:. עם זאת, אני מקווה שיהיה גם רווח (No pain, no gain).:O
אם ננקה את הקטע האישי של כל אחד משני מובילי השרשור הזה, נישאר עם שני דברים פשוטים: 1. איך מגיעים למסקנות בעלות ערך מעבר להתנסות פרטית; 2. איך בוחרים רכיב לפי חלקו בתקציב וקשריו עם יחידות אחרות בעסק.
1. האם שמיעת רמקול שופר, נגיד (ולא חשוב מאיזו עדה), מלמדת על הסוג הזה? על כל המערכת? האם רמקול כזה, מעבר לכל דבר אחר, היסטרי לאקוסטיקה? אם-כן, איך זה משפיע עליו? אם שמעתי שלושה מהזן הזה - במערכות שונות לגמרי - מה ניתן לדעת מכך? האם שינוי ממגבר א' עם מאפיינים מסוימים למגבר ב' ששיפר את הצליל, אומר כי מאפיין מסוים, הספק למשל - הוא-הוא האחראי לשיפור? ואולי זה משהו אחר? בקיצור: איך יודעים משהו כללי מהתנסויות פרטיות, והיכן מתחיל להיווצר "גוף ידע"?
לכן, כל דיון כזה צריך להתחיל בשאלות כאלו - אפילו אם הן לא עולות ממש על הכתב.
2. שינוי במרכיבים מסוימים, בגלל עסקי הסינרגיה, לא תמיד פשוט. הבעיה שמספר הבדיקות בסטריאו אם רוצים לעבור על הכל הוא פנטסטי. כללי אצבע לכן חשובים - אבל הם נקודת מוצא בלבד. יש יותר מדי יוצאים מהכלל, ומספרים מדויקים ממש לא לעניין (32.56% למגבר). ובכלל: לעסק הזה יש משמעות רק בקנייה ראשונית של מערכת שלמה. אחר כך זה חסר חשיבות והכללים משתנים לגמרי (ככה זה בחיים). בגלל זה, יש פורומים בהם אנשים החולקים אותו עניין מחליפים דעות, ידע ועוזרים, זאת בנוסף לכל הרשת וכלל הפרסומים המגזיניים. מריבות בכלל, ניפוח חזה של האני והקטנת האתה לא עוזרים לנושא עצמו.
מכיוון שהעסק הוא בחלקו הנכבד למדי סובייקטיבי - כולל הדרך בה אנשים עושים דברים בכלל - צריך לזכור כי גם המסע הזה הוא אישי. שיתוף ילמד הרבה יותר מאשר התנצחות תרנגולים (ולא רמזתי כאן דבר, חלילה).(ורד)
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
נא להמשיך את ההתנגחויות.

בכבוד רב,
אלון.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לדיז

מצטער על האיחור- המחשב היה מחוץ 'לרשת יומיים'.

"כל מה שבדקת זה שאריות שהשאירו לך לבדוק. הסוניק פרונטייר נבחר כי זה מה שהיה פנוי עבורך להשאלה."

אני מבין שעובדות זה חלק 'שנעלם' מעיניך בתדירות גבוהה, אבל אין צורך ללכת עם 'שק' על הראש כדי להמציא תיאוריות.

לגבי הבדיקות- לכל אחד מהמגברים הותאם פרה שלו (7 פרה שונים), למעט לאינטגרייד. בנוסף הבדיקות נערכו עם 5 מקורות שונים ואין סוף כבלים להתאמת הסט.

כל הבדיקות נערכו ב 3 חללים שונים, והרוב המכריע שלהן בהשוואה בין ציודים / הגברות באותו זמן ובאותו חלל. ואתה עוד 'מתקשקש' על שאריות ?

לגבי הסוניק פרונטיר- אולי סט אחד עמד למולו בכבוד- כל השאר לא 'דיגדגו' את יכולתיו.

"מתברר ששנים אתה מתנהל עם רמקול בלבד. עכשיו אני מבין למה חברך התכוון ציין שאתה מומחה לרסיבר אונקיו. לא מוזר לי שמידע זה "הוסתר" מחברי הפורום . זה מתאים לך."

אני מבין שקשה להתמודד עם עובדות, אבל עד כדי כך ?

האונקיו המדובר הוא מגבר שיוצר ב 100 העתקים בלבד (דגם M-510 ), שוקל 75 ק"ג, מוציא 350 וואט לערוץ, והיו ברשותי 2 כאלו.

אותם מגברים נבחנו 'ראש בראש' למול הקרלים, מארק לוויסונים, ג'ף רונאלדים, קלאסה, אקיופייז, טרש-הולד- ונתנו תוצאות משופרות לעומתם, מלבד האקיופייזים.

יותר מכך, המפתח הראשי של הרמקולים ('אפוג'י דיווה') ישב ושמע את המגברים ביחד איתי, וסיכם את ההאזנה במשפט 'שמעולם הוא לא הגיע לתוצאה כזו אצלו במעבדה או בכל מקום אחר'.

ואכן אני 'שנים' בלי מגבר (שנה וחצי)- ובאותה שנה וחצי עדיין הצלחתי להתעמק ב 12 הגברות שונות. תזכיר לי לכמה הגברות ביצעת השוואה לפני שקנית את המונובלוקים שאתה מפחד להביא לסמינר עם הרמקולים, שעשוי 'לגלות' שהעבודה לא נעשתה באדיקות כפי שאני מבצע.

"ההגברות שציינת שנבדקו על ידך הם היו כאילו שהיו בנמצא בבדיקות אחרות ולא משהו שכיוונת מהתחלה לבדוק אותו."

מה זה השטויות האלו ? יש 3 אנשים שמחזיקים ג'ופיטר בארץ, וכל יוזמת בדיקה שלהם מתואמת ומדוווחת בינם- וגם הגעתה מתחילה בשיחות משותפות. אני מבין שאתה בוחן ציוד בחושך מוחלט ולבד, אנחנו לא.

הבדיקות נערכות למול ציוד שקיים בארץ- ועברנו על מרבית סוגי ההגברות שעשויים להתאים.

"האם כל מגבר שבדקת (מרשימת השאריות) התאמת לו פרה כדי שביחד ישמעו נכון, או שפשוט השתמשת בכולם בפרה המשומש שהושאר לך על ידי החברים?"

אני חושב שבדיקה עם 7 פרה, לרמקול אחד, הם יותר מקבלת תמונה מדוייקת על הרמקול בניטרול השפעות האלקטרוניקה.

ותזכיר לי איזה פרה הושאר לי ע"י חברי ? אתה בטוח ? למיטב זכרוני הוא דווקא שלי.

ושתירצה חברה מ 5 עד 10 המשובחות לפרה- תיסתכל על אקיופייז לא על טרון, ושתיפגוש מומחים אמיתיים לציוד (ולא כאלו שמחפשים הזדמנויות מהרכבות 'גארז'), תתייעץ איתם מה מיצוב החברות בתחום.

"באחד הפוסטים כאן כתבת שגם הפרה שלי לא משהו"

תראה לי איפה כתבתי דבר כזה ! יש גבול להמצאות שלך כשיטת ויכוח. VAC חברה מופלאה לפרה (ואחת מהטובות בתחום), ומהחברות האהובות עלי בכלל (זה שאתה עושה 'מבחנים' מצחיקים לא פוסל את החברה אלא את גישתך וסינון / ניתוח הנתונים בה).

"עתה אתה טוען שה TRON, חברה שרמזת שהיא סתמית, למרות שלא שמעת את מוצריה ואני בספק אם אפילו ראית תמונה שלהם באינטרנט."

כרגיל אין בין מה שכתבתי למה שכתבת קשר- מה חדש ? כתבתי שהחברה שאתה 'מזיל ריר' על מוצריה לא עושה לי את זה, לא 'מציתה' את דמיוני. אני אמרתי שהיא טובה או לא ?

כתבתי שבתחום הפרה יש מוצרים שמלהיבים אותי כי הם הקצה העליון, ואין לי התלהבות מחברה שאינה כזאת.

טרון (וסקרתי את האתר לא פעם- כהמלצתך, עוד לפני הפוסט הנוכחי) לא מביאה 'פילוסופיה' חדשה לתחום, לא מייצרת מוצר 'קלאסי' שבנוי להיות הטופ בתחום- ולכן היא כמו עשרות אחרות.

"אני בטוח שעוד תפציץ אותנו באמרות שפר עד כמה ההגברה הזו היא משהו נפלא. אז אל תשחק לנו אותה כאילו אתה רוצה לבדוק ולהריץ וכל הבב"לת."

אחרי 12 מגברים, 7 פרה, 5 מקורות- אני לא צריך 'להפציץ', אני בוחר מתוך הבנה מה אני מחפש כהתאמה לרמקול.

זה אני, לעומת זאת אתה שואל את המתכנן, ומסתמך על המלצותיו ו / או שמיעת סטים אצל חברים ללא השוואה. ושמבקשים ממך לחשוף את הסט אתה 'מוותר' על העונג, כי למה לך צרות.

אני תמיד מוכן לחשוף' את ההגברה בסמינר- מבלי צורך להגיד דבר. לעומת זאת אתה- גם בעינויים וטילטולים- תוכל לכל היותר לספר שאצל האחרים זה לא נכון, אבל שום רצון 'לחשוף' ציודך, כי אתה כל כך צנוע.

העיקר הפונדו- יגיע או לא ?
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לאמיר

היה ממש 'קשה' לנחש במי מדובר. וכרגיל 'מערבבים' טענות שלא ממין העניין- וכך עשה אלי.

הטענה שלי היתה שחברה מאוסה מסיבות הקשורות לסינרגיה של ההגברה ומיגבלות מרחק השמיעה, לא דבר על האם ניתן להוציא צליל טוב או לא.

אני אתן מספר דוגמאות- שיבחינו בין צילי טוב לאי התאמה סביבתית:

* ביפן ישנה מגבלה של סוגי חדרים- כך שלא ניתן לחבר שם רמקולים נפלאים שבמקומות אחרים ינגנו מדהים.

האם בגלל שבשוודיה או אנגליה יש את החלל הנדרש לדוגמא- אזי זו לא בחירה מוטעית ביפן. זו בוודאי בחירה מוטעית.

* לפני כשבועיים שוחחתי עם יואל על התאמת אלקטרוסטטים לחדרים ממוצעים בישראל. הטענה שלי היתה שהרמקול לא מתאים לקירות 'קשים' ותיקרות נמוכות- ולכן זו תהיה טעות לשימו בסלון ישראלי ממוצע.

יואל 'מחה' על דברי- וראה בהם דברים נחרצים מדי, לאור ניסיונו רב השנים עם אלקטרוסטטים בביתו, והדברים 'המיוחדים' שהרמקול עושה למרות החסרונות.

אני כמובן הסברתי לו שבחירה ברמקול שנשמע אולי 50% מיכולתו (עקב מיגבלות החדר)- היא בחירה אישית לגיטימית, אבל לא אדיופילית- שבה מיצוי המירב מהסטאפ הוא המוטו.

* ועכשיו לאוונגרד, תחום ההיענות לצליל מצויין של הרמקול נעוץ בהגברה 'חלשה' בוואטים- ובמרחק האזנה שמותאם לאותה עוצמה.

זה נכון בכל רמקול, ברם- עקב תיכנון 'יחודי' אצל האוונגרד התכונה ממש קריטית לתוצאה, ויש מישהו מאיתנו שלא 'חווה' יותר סטאפים לא מרשימים מאשר מרשימים עם החברה ?

בניגוד לחדרים ביפן או שימוש באלקטרוסטטים / ריבונים, שהמיגבלות תלויות סביבה- באוונגרד הבעיתיות נמצאת בתיכנון / 'בפילוסופיה' של הרמקול.

ולכן מבחינה אדיופילית שאתה נכנס 'לקרב' עם רמקול שתחום ההצלחה בו הוא כל כך צר- אז החברה בעיניי מאוסה אדיופילית.

אולי בגלל החולשה הידועה של החברה, לא נמכרים רמקוליה במספרים הדומים למפורסמות בחברות האחרות בשוק ? והיא מאחת מהמעוררות מחלוקות ביותר בתחום האדיופיליה.

מה שאלי התכוון להגן זה על 'עבודתו' האישית ביצירת סט מוצלח אצלו. אני בויכוח על הגברות 'מעוטות וואטים' לעומת 'מרובות וואטים' - ודוגמא לחברה 'הפוכה' שמוכיחה בדרכה המוטעית את ההיגד העיקרי של הדיון.

לצערי אלי לא טרח לקרוא את הפוסט- מישהו כנראה סיפר לו 'שמשמיצים' את הרמקול שלו. ולכן תגובתו היתה של 'הכבוד הפגוע' ולא של אדיופיל שהבין את מהות הדיון בפוסט.

קורה- לא נורא.
 

מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור