איך צריך לארגן סמינר אודיו?


מצב
הנושא נעול.

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לא יודע על איזה סמינר מדובר.
וזה בדיוק העניין. ישבתי וקראתי 85% ממה שכתוב פה ולא הבנתי עוד על איזה סמינר מדובר.
רק ראיתי שני אנשים מתנשאים.וזהו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אתה תדע שנריץ את זה. אני אדאג לידע אותך באופן אישי {מבטיח}.

העיניין הוא פשוט.

מדובר בשתי אג'נדות שונות.

אחד אומר שרמקול שופרי נציל אינו זקוק להרבה כח בשביל לנוע ולא משנה גודל היחידות.
השני אומר שרמקול שופרי גדול {לא מיני מוניטור} זקוק להרבה יותר משמונה וואט למרות נצילותו הגבוהה מפני שצריך להניע יחידות גדולות.

מה שאני רוצה לעשות הוא להעמיד את הטענות למבחן מעשי, רמקול נציל עם מגבר חזק יותר וחלש יותר, מי ישמע טוב יותר המאזינים יגידו.

זה ככה בגדול - את מבנה הסמינר נבנה באופן פרטני במשך השבוע ונריץ עידכונים. אני אחראי על כך.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
ולא היה אפשר לכתוב את זה כמוך ברור נהיר ויפה?

אגב המשפט הראשון הוא הנכון.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
'סידרתי' לך זינגלי, דובל, ואולי עוד הפתעה קטנה לסמינר- אז אולי תסכים כבר ?.

מה הכוונה סידרתי? אמיר מודע לזה?

בלי שום קשר לסמינר שהיה או לא{ תמיד מבורך ומרתק} אני מתכוון באחד הימים הקרובים להאזין לזינגלי.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
השאלה שלי זה האם אפשר להזיז למשל רמקול לא נציל שישמע טוב עם מגבר 8 וואט...
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
מניסיוני המאוד צנוע

דווקא מגבר "מעוט וואטים"{סינגל אנדד 20W} נישמע לי הטוב ביותר לרמקולים שלי...
אבל מכוון שמדובר על רמקולים מרובי אלמנטים -ולמרות נצילותו,המגבר באיזשהו שלב לא היה מסוגל להחזיק את הרמקולים במוזיקה מורכבת.

הייתה גם מגבלה בעוצמה שאפשר להזין את המגבר עד שהוא נחנק ונכנס לעיוות.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
ל oferT

שמת לב שהסידרתי של זינגלי- במרכאות ?

הכוונה היתה שנבקש מאמיר, ובהיכרותי אותו הוא ישמח להשתתף באירוע של הקהילה- אם נבטיח תנאים נאותים להצגת הרמקול.

ולזינגלי יש אוסף תכונות שונה מאוד מדובל- כך שניתן יהיה 'לחוש' גישות שונות איך ניגשים לתכנן רמקול שופרי.

לאורי

בוא נעשה השוואה למי יש יותר גדול- כגירסתך.

מה קורה עקב כתיבתך בפורום- כלום, אפס השפעה (אפילו ווילי לא שוחרר ממכבי).

מה קורה בפורום עקב כתיבתי / סיגנוני ?

א. נגמר נושא העוסקים המסחריים 'שמשוטטים' באתר וכותבים דבר או שניים לא במקום- ומחוץ לסיגנוני / המאמץ והידע שלי, מישהו הצליח להעלות את התופעה לרמת החלטה של הנהלת הפורום ?

ב. נמר כמעט רכש 'קטסטרופה' אדיופילית- שכולם היללו ושיבחו את התוצאה שם כאילו היתה נגיעה באלוהות (כולל אתה), ובלי הפוסט 'הלוחמני' שלי הצלחת אתה או מישהו אחר לעורר אותו / להביא אותו להבנה שאולי צריך לחשוב פעם נוספת.

ג. שעלה מבחן הרמקולים, היחיד שבא עם הצעות קונקרטיות איך לנקד בסיום את הרמקולים שיהיה ניתן לתרגם את המבחן לסולם אחיד לטובת הקהל הרחב לא היה אתה, למיטב זכרוני.

ד. שמת לב שלאחרונה נפסקה ההתייחסות לשינדאק כאל ציוד בדיקה- וזה בטח בגלל התעקשות שלך עם נמר שצריך להעלות את רמת הציוד שאיתו כותבים מאמרים.

ה. ובטח בגלל סיגנונך המעודן עם דיז ברור היום שחלק מהדיון בפורום צריך להיות מפגשי השוואה- שיתנו לחברים בפורום כמה כלים יותר מעשיים לבחון את האמירות / הגישות הסותרות בתחום. ואתה גם תיתרום לסמינר כנראה רמקולים, מגברים וכדומה.

בוא אני אסביר את השקפתי על משתתפים כדוגמתך בפורום- אנשים שמחליפים התכתבות נעורים ב ICQ , בפורומים של אדיו.

אין לכם עניין מיוחד, או ידע מיוחד, או שאיפה מיוחדת 'להתמקצע' או להעמיק- מבחינתכם קצת להסתובב בתערוכות, קצת בחדרי דילרים, קצת לשלוח שורה או תמונה מהאינטרנט בפורום: אלו פעולות משמעותיות של עשיה בתחום.

ולכן, בכל פעם שאני או חבריי 'ניתקל' בכם בפורום זה יהיה שיח ביזארי של אנשים מתרבויות סותרות ומרוחקות.

ומה שנשאר מאותו מפגש זו באמת חוסר ההבנה שלך על מה מדובר- וחוסר הרצון שלי לתת לך להטמיע דיון שיכל לנסוב על עגבניות באותה המידה, כי זה ברמת רכילות חסרת טעם.

להערכתי אנשים שלא רואים בפורום תחליף ICQ והם בעיקרם צופים פסיביים, צמאים ונהנים לקרוא חומר איכותי על ציוד- ודי נמאס להם מהבנוניות חסרת המיקצועיות (ולהוכחה תיראה איך הפורום התבסס בגלל שנמר הציע דרך שונה ממה שהיה עד כה).

גורם המשיכה לדיונים הסוערים שלי- להערכתי, לא נעוץ בסיגנון (גם אם הוא מוסיף מימד פיקנטי), כי אם העניין היה בעיקר בסיגנון אז לאנשים היה נמאס מזמן, והם לא היו שומרים על מספר כניסות כל כל גבוהה יחסית במשך שנה וחצי שאני כותב בפורומים.

ולכן כאשר נכנסים לשטח רב ערוצי כמו הפורום- שכל אחד ינסה להסתובב בערוצי הנישה שלו, ושהוא מגיע לערוצי נישה אחרים שלא ינסה לשנותם לבחירתו.

ההשתתפות בדיונים היא חופשית- ובוודאי הדיון שלי ושל דיז לא חרגו מסבירות שמחייבת אותנו לשנות את המחזה שיתאים לטעמך.
 

efib

חבר משקיען
הודעות
788
מעורבות
0
נקודות
0
il1, אין מה לומר הוכחת ששלך גדול יותר (Y)
זה הזמן להפוך אותך לאלוהים (Y)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
להערכתי הדבר ישמע פחות טוב מאשר עם מגבר "שרירי"

השאלה שלי זה האם אפשר להזיז למשל רמקול לא נציל שישמע טוב עם מגבר 8 וואט...


השבוע נכחתי בהדגמה כזו אצל אחד מחברי הפורום אשר בבעלותו רמקולים שאינם קלים לדחיפה.
עד היום שמעתי את הסטאפ הנוכחי עם 3 מגברים שונים ולא זולים (סטראו ומונובלוקים) אשר הספקם 130 - 160 וואט (למיטב ידיעתי הזרם הגבוהה ביותר שהופק מכול מגבר לא עבר את ה 51 אמפר. (תסלח לי שאני לא נוקב בשמות באם הבעלים יהיה מעוניין אשמח לעשות כן) אף לא אחד מהמגברים שלט על הרמקולים בכול התחומים, רחוק מזה התוצאה הייתה בינונית +.

לא הייתה לי בעיה לומר לידידי את מה שאני חושב (בשביל מה יש חברים)

בכול מקרה ביום שבת הובא לביתו מגבר נוסף שהספקו 200 וואט ולפי הצהרת היצרן מספק זרם באזור ה 80 וואט, מא אומר לך זאת הפעם הראשונה שמגבר כול שהוא שלט ברמקולים האלו ביד רמה באופן מעורר הערצה.

הבס היה חזק והדוק, המיד חם ויכולת לזהות ממש את מיקום וגובהה הכלים בבמה שנוצרה(יסלחו לי החברים שאיני בקיא בסופרלטיבים הנהוגים לתאור מערכות שמע), הגבוהים היו צלולים מפורטים אך לא יותר ממה שצריך.

אין לי ספק שהאחראי על השינוי הדרמתי שהתחולל בסטאפ של ידידי הוא המגבר, הסט אפ הזה מעולם לא נשמע טוב יותר ואני יכול לומר לך שזו אחת הפעמים הבודדות שממש ישבתי לחשוב מהיכן אני משיג את הכסף על מנת לשדרג את הסטאפ שלי.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
One reason SETs suffer their compromised renown is people's insistence to mate them to speakers they shouldn't

צר לי שיש כאילו שמחברים רמקול למגבר עם כמות ואטים מועטה ומתפלאים למה זה לא עובד.
התאמה כזו מצריכה קצת יותר ידע ומחשבה מאשר לדעת לחבר כבל בין מגבר לרמקול.גם כל הסיפורים של חבר של חברה שחיבר פעם אחת מגבר כזה ופעם מגבר אחר לרמקול מסוים- אין בהם כלום ולא ניתן ללמוד עליהם כלום. אין ספק שהחיבור רמקול מגבר הוא קריטי לתוצאה הצלילית המתקבלת (אני בטוח שעל זה אין הרבה חולקים).

לגבי נתונים יבשים- לא אומר כלום. יש שורה של נותנים נוספים שמשפיעים אבל, המינימום לסינגל אנדד טריוד הוא רמקול שיש לו
High sensitivity

Uniform high impedance modulus
לכן לפני שאתם בכלל חושבים לחבר , תבדקו טוב טוב אם הרמקול שלכם עונה על המינימום הזה.

למרות שיש כאילו שחושבים שהם יכולים לומר ממקלדת המחשב מה נכון או לא(בלי ששמעו כלום, גם לא בלאס וגס), יש רמקולים שרבים ממשתמשיהם יודעים לחבר אליהם מגבר סינגל אנדד טריאוד , רמקולים כאילו הוצגו בתערוכות ונכתבו שלל ביקורות עליהם (לא יודע אם בעיתונים יפניים)כאשר הם מחוברים ל סינגל אנדד טריאוד. יש כמה חברות קצה שמייצרות סינגל אנדד טריאוד שבוחרות לבדוק את מוצריהם עם רמקול א' ולא רמקול ב'.מין הסתם הם בוחרים רמקולים שיתאימו למשימה (ולא רמקולים לא מתאימים בעליל). כמובן שאם אתה יודע שהתאמות כאילו בוצעו בפועל במקרים אילו זה גם מידע חיוני, למרות שאף דוקטור לא אישר את הדבר.
לכל אילו יש משקל מסויים , אבל לבטח יותר ממה שלכותב נלהב, שאין הרבה מאחורי דבריו.
לגבי הנושא של סינגל אנדד טריאוד ורמקולים
מצורפים לינקים שכתובים בצורה ברורה ויפה.
כדאי לקרוא ולהפנים, ואחר כדאי להתרשם עד כמה שאפשר משילובים שונים, ואחר אפשר וכדאי לכתוב אמרות שפר בפורומים השונים.
הלינקים :


http://www.6moons.com/industryfeatures/set/set.html


http://www.6moons.com/industryfeatures/set/set_2.html

http://www.6moons.com/industryfeatures/set/set_3.html

מקווה שלינקים אילו יעשו קצת סדר בבלגאן שיש לחלק מהאנשים בנושא.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
דיז

למה אתה מצטער על אחרים ? אתה עושה זאת אצלך, היום.

(מה קרה דיז- עכשיו לא שמעתי בכלל רמקולים / מגברים, זה קו ההגנה החדש ? שתירצה לערוך רשימת מבחנים של השוואות בין ציודים ולא ביקורי נימוסין, נשתדל לפנות לך זמן)

רגישות אינה פקטור ניבוי להגברה הנידרשת (במיוחד ברמקולים מרובי אלמנטים, אך לא רק בהם)- כל רמקול מגיע לרגישות מסויימת דרך 'מניפולציות' אחרות לחלוטין- ולכן מספרים זהים לא מייצגים את אותם המאפיינים.

יציבות האימפדנס עוזרת להנעת הרמקול, אבל במפורש לא מהווה אינדיקציה 'לאור ירוק' למגברי סינגל אנדד 'מעוטי וואטים', ודוגמא לכך היא דובל (ויש עוד אחרים).

עברתי על המלצות כותב המאמר- קרוב למחצית מהרמקולים שהוא ממליץ לשימוש עם מגבר 'מעוט וואטים' (עד 16 וואט) הם רמקולים חד אלמנטים או מוניטורים.

אני יכול להעריך כי מרבית הרמקולים החד- אלמנטים יתאימו למגברים מעוטי וואטים, אבל מבלי לבדוק בהשוואה 'למרובי וואטים' אין ביטחון שהתוצאה טובה יותר או אפילו שווה.

לנסיוני, חלק מהדוגמאות של רמקולי רצפה שפורטו במאמר נשמעים טוב יותר עם מגברי 'סינגל אנדד' 'מרובי וואטים', ולהערכתי גם אלו שלא שמעתי לא 'יסבלו' מכך.

לחשוב / לטעון ששופר של 15 אינטצ' מנייר (כמו באחת התמונות) ינוע טוב יותר עם מגבר מיעוט וואטים מאשר מרובה וואטים (שניהם בסינגל אנדד)- יכול להאמר רק ע"י מי שלא עוסק בחייו האדיופילים בשוואה, וקנה אמירות לא מדוייקות.

וישנו חריג אחד 'לתורה'- אוונגרד.

חברה שמייצרת אלמנטים כל כך מאוסים מבחינה אדיופילית, שרק מגברים עם וואט אחד ומרחק האזנה של 10 מטר מהרמקול, מצליחים לתקן את העיוותים. וכל הגברה אחרת פשוט 'מנסרת' את המאזין.

מרבית החברות 'שניספרו' במאמר מייצרות מגברי סינגל אנדד מעוטי וואטים ברמת הכניסה לעולם ההגברה שלהן- הן כנראה לא שותפות לאופטימיות של כותבי המאמרים, ומבינות טוב מאוד שבקצה העליון של היכולות 'שוכבים' מגברי סינגל אנדד 'מרובי הוואטים'.

בדר"כ אין צורך באישורי רופא או המלצות כותב נלהב, צריך ידע המבוסס על ניסיון מעשי. לציין / להסביר שמשני מושגים (מנתוני הרמקולים) ניתן לגזור אמירה על סוג ההגברה, זו פשוט חובבנות מביכה.

אין צורך לחפש 'חבלי הצלה' במאמרים- חלק מהם לא שווה את הנייר שעליו הם ניכתבו (מבלי להתייחס לגופם של הדוגמאות), אני חוזר על הצעתי- תביא לסמינר את הרמקול הסופר רגיש שלך (97DB), ותפעיל אותו עם המגבר מיעוט הוואטים שלך- ואני אפעיל אותו עם שני סוגי הגברה מרובי וואטים (אחד בביאמפ, ואחד ללא ביאמפ).

להערכתי 'ההשוואה' תהיה 'מאירה עיניים' יותר מלרדוף אחרי סימוכין שלאישושם / ניתוחם ידרש חזרה על ההדגמות ובדיקה של נתונים- בפועל, כדי לאשש את עומקו המיקצועי.

הבריחה מניסיון / השוואה מעשיים ופתוחים להיזון חוזר של אנשים מסביבת חייך היא בחירה מיקצועית שמדברת בעד עצמה, כל מילה שלי תיגרע.
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
192
מעורבות
11
נקודות
18
I agree with Ilan. My 15" paper woofer Tannoys are 98db sensitive and are very easy non-reactive load with 6.5ohm minimum. And love-LOVE these fucking watts. You need to control these giant cones so you need lot of power. Company advices on 300w(!!!) solid-state amps. On the net many owners say tube amps are not applicable at all to these speakers. Ok,they don't know there is Misha 845 in Holy Land​
 

אלדר1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
לפחות תכתוב שזה היה הסוברין שליבסאונד מיבא שלא יחשבו שינדק

השבוע נכחתי בהדגמה כזו אצל אחד מחברי הפורום אשר בבעלותו רמקולים שאינם קלים לדחיפה.
עד היום שמעתי את הסטאפ הנוכחי עם 3 מגברים שונים ולא זולים (סטראו ומונובלוקים) אשר הספקם 130 - 160 וואט (למיטב ידיעתי הזרם הגבוהה ביותר שהופק מכול מגבר לא עבר את ה 51 אמפר. (תסלח לי שאני לא נוקב בשמות באם הבעלים יהיה מעוניין אשמח לעשות כן) אף לא אחד מהמגברים שלט על הרמקולים בכול התחומים, רחוק מזה התוצאה הייתה בינונית +.

לא הייתה לי בעיה לומר לידידי את מה שאני חושב (בשביל מה יש חברים)

בכול מקרה ביום שבת הובא לביתו מגבר נוסף שהספקו 200 וואט ולפי הצהרת היצרן מספק זרם באזור ה 80 וואט, מא אומר לך זאת הפעם הראשונה שמגבר כול שהוא שלט ברמקולים האלו ביד רמה באופן מעורר הערצה.

הבס היה חזק והדוק, המיד חם ויכולת לזהות ממש את מיקום וגובהה הכלים בבמה שנוצרה(יסלחו לי החברים שאיני בקיא בסופרלטיבים הנהוגים לתאור מערכות שמע), הגבוהים היו צלולים מפורטים אך לא יותר ממה שצריך.

אין לי ספק שהאחראי על השינוי הדרמתי שהתחולל בסטאפ של ידידי הוא המגבר, הסט אפ הזה מעולם לא נשמע טוב יותר ואני יכול לומר לך שזו אחת הפעמים הבודדות שממש ישבתי לחשוב מהיכן אני משיג את הכסף על מנת לשדרג את הסטאפ שלי.

ולדעתי גם לא סוד גדול הרמקול
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מממ...שמעתי נפיחה?

אגב לא ידעתי שזה היה כזה נורא לפרכוש בשני הפורמים כמה חברים שאני מסוגל ללכת לשתות איתם בירה גם בלי קשר לדיון למי יש וופר יותר נציל.

ואילן תנחומי אבל אתה , איך אומר הנוער היום פתאט.
 
נערך לאחרונה ב:

ALMA

אוהב את התחום
הודעות
64
מעורבות
0
נקודות
6
אוף, היתשתם אותי.
לילה טוב.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לאורי

מה צריך יותר מתגובתך לאישוש הטענה.

ואין מחמאה גדולה יותר 'מפאתטי' שבאה מרמת דיון כה מקורית ויחודית- עשית לי את היום.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
ביחיאט אילן

תסלח לי שלא העמקתי בפוסט האחרון שלך. פשוט קראתי אותו פעם אחת בריפרוף. הבנתי שאני לא מבין במה אתה רוצה להתמקד שם (מלבד קצת עלבונות) .
תעזוב אותך משטויות. אתה טוען שאתה מכיר שם ציוד שהוזכר.
אני אשמח אם תציין איזה בשם המדוייק. יש לי חשד שאתה קצת אבו עלי כותב כותב אבל פחות שמעת ויותר ראיתה תמונות בעיתוני אודיו.
מבקש שוב, פשוט תציין בידיוק מה שמעת מהחברים שמצויינים שם היכן ומה ההתרשמות.

דרך אגב, אם תשפר את כתיבתך, אמליץ לעיתון הנ"ל לקחת אותך ככתב ראשי או עורך (כי היננו העורך שם לא יודע מחצית מאשר אתה חולם שאתה יודע)
לגבי ניסיוני ברמקול שאתה חושב שיש לי
אז ככה- יש לי סינגל אנדד טריאוד הרבה יותר מ 20 ואט ובכלל לא מבוסס על 300B,כך שתעדכן את הקסטה בראש אצליך. יש לי גם מגבר שפופרות אינטריטד ואק פוש פול משהו בסביבות 90 ואט. שמעתי את הרמקולים עם מגוון רחב של מגברים ופרה. כמובן ששמעתי שעות ארוכות עם שני ההגברות שציינת עם פרה שונים. אני בטוח בהחלטה שלי מה אני אוהב יותר. לואק אין שום יתרון מהותי בשליטה על הרמקול. אולי טיפונת מינימלית- אם אני רוצה לדמיין.
אציין שוב, בדקתי טוב טוב עם מה אני שומע ואיך. אני מוותר על המלצותיך כי הם נובעות מדמיון מפותח , הרבה אוויר ושום בשר.
ממש כמו מתבגר שמנהל את חייו באי סי קיו.
דרך אגב, לגבי הרמקול החדש, רמזתי לך רמז מאוד עבה מה הוא , אבל היות והאגו אצליך גורם לאחוזי עיוות ניכרים בראיה וההבנה שלך, אתה ממשיך לחפש באפלה.
אני ממתין לתשובתך המפורטת על הציוד שהוזכר בכתבה, ולא לתרוצים עלבים "בפינת הליטופים בגנון" שתענה רק בשעת סמינר.

לילה טוב וחג שמח.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
התנשאות של אדם קטן עם אגו ענק שנובע מחובר ביטחון כ"כ גדול.
תנחומי הכנים למשפחתך וחברייך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
טוב חברים.

אני מבקש מכם להיות קצת יותר מיקצועיים ופחות אישיים, אורי זה נוגע גם לך.

אילן וגידי חליק עם ההערות האישיות, אני מבקש באופן אישי לא להיכנס לכסחים אישיים, השירשור מענין אבל לא מיקצועי לטעמי, מיקצועי זה לדבר על הרמקול של האיש ולא על האיש.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לי אין בעיה. אני אשמח. כבר עברתי מזמן.
אבל שלא ידברו אליי ככה, אמנם אני אשכנזי , אבל מהצד העצבני של האשכנזים.
 
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור