תלוי מה אתה מגדיר עליה, במיוחד בהקשר ההיסטורי, ובהתחשב ביחסי עלות/תועלת, והכי חשוב מה אתה מגדיר HI END.
בימינו, אני לא מרגיש כלל וכלל נוח עם עצם המונח הזה.
הוא הפך לדגל שמתחרים עליו יותר מדי חברות, שאין ברשותם או ביכולתם שום טכנולוגיה פורצת דרך, ושהפכו למטרד אמיתי גם לחברות הרציניות, ועוד יותר לצרכן הממוצע.
בכדי להבהיר את הנקודה, לא אוכל להמנע מהכללות, עמכם הסליחה מראש.
אם נחזור אחורה בזמן לעולם שלפני הופעת טרנד הקולנוע הביתי,
המונח HIGH END לא היה מתנוסס על דגל כל חברה בת 2 שותפים.
המונח STEREO היה נחלת הכלל, ומכיוון שקהל היעד היה בעיקרו אנשים שיאזינו למוסיקה דרך המוצרים, , (ללא דרישות וידאו מהציוד), החברות הגדולות היו משקיעים יותר בתכנון, והתחרות היתה קשה מאוד לחברות קטנות בכל קנה מידה של מחיר.
בשלבים הראשונים של הקולנוע הביתי, הרבה יצרנים עוד לא עלו על ה'רעיון' השיווקי שקהל היעד שלהם התרחב, המוצרים יופעלו בליווי תמונה (שאולי תסיח את דעתם של הקונים מהצליל), ומוסיקה תפנה את מקומה לקול שדרן הספורט והחדשות, כשימוש העיקרי בציוד.
אז בשלבים הראשונים,לא מעט מהתכנונים של המוצרים היו בבסיסם מוצרי אודיו דו ערוצי, שהוסבו לשימוש קולנוע ביתי, ולא אכזבו קשות מבחינת ביצועים במוסיקה.
כידוע, כמובן זה לא נמשך הרבה, ומוצרי הקולנוע הביתי והתחרות הובילו למרוץ מדבקות , מפענחים, ותקנים, והדרדרות מתמדת בהשקעה בהגברה.
בהתרכזות החברות הגדולות בשוק הזה, נפתח חלון הזדמנות שיווקי חדש, שעוד ילומד במגמות שיווק דורות אחרינו
.
STEREO + HIGHER PRICES= HIGH END
מה זה ? :מה??????????:
כן כן. בואו נשווק את זה כטרנד חדש, נשתמש בשם יוקרתי, נגבה מחירים חסרי הגיון שיגרמו הרגשת עליונות לבעלים הפוטנציאליים - ויש לנו סטארטאפ חבר'ה !.
לא רק חברות עם עליונות טכנולוגית מוכחת, ומוצרי עלית, אלא סטריאו בכלל.
ולא בכדי, עם 2 ערוצים בלבד, הרבה יכלו להריח את הכסף מיבשת אחרת.
עוד הסתבר, שאפשר גם אפשר להיות חברת סטריאו (סליחה... HIGH END) ולתת לאיזה מפעל ביבשת אחרת, בתנאי עבדות, לייצר את המכשיר בשבילך מאפס, ולהמשיך להתרווח בכורסת העור האיטלקית ולעדכן את האתר בעוד ועוד סופרלטיבים ערטילאיים על המוצר ללא הפרעה.
כפטריות אחרי הגשם צצו מאות חברות קטנטנות, שמומחיותם היתה במקסימום באינטגרציה אטרקטיבית, ובמינימום בפרוייקטים DIY מוטלים בספק.
בנוסף הסתבר, שכדאי גם להשתמש בטכניקות משלימות:
שילוב כוסות יין, עיגולי נתונים טכניים או התעלמות מוחלטת מכל דרישה להצגתם, חליפות, המלצות פלצניות על סימפוניה למשולש ו
כסילופון (PUN INTENDED).
ההבדל בין מוצרי עלית, למוצרי יוקרה לשמה, הוא לא במחיר, אלא בתוכן, טכנולוגיה, ויחס עלות תועלת.
הבעיה בשוק הזה מתחילה שלא מעט מוצרי יוקרה לשמה, טוענים שהם מוצר עלית, בטקטיקת שיווק נלוזה א לה ג.יפית : בדקתי ומצאתי - נ-ק-ו-ד-ה.
(נחשו מי עוד אימץ את המשפט הזה).
לסיכום: אין לי שום ספק שהתקדמות והשגים טכנולוגיים אכן קיימים, ומוצרים שמשתמשים בהם קיימים, וביותר מרמת מחיר אחת.
אבל יש לי ספק גדול עד כמה חובב המוסיקה המסור קרוב אליהם בזכות העניין הזה של המשמעות הנוכחית של מותג תעשיית הHIGH END.
אז מבחינתי האבחנה ש HIGH END בעליה, אינה אומרת דבר על איכות המוצרים.
אם כבר היא מהווה את ההוכחה לכך שבתחום הזה ההישג הכי גדול של התחום הוא במחיר הפרוע עד פסיכוטי שהצרכן נאלץ לשלם, על אותו דבר או פחות.