שוק ה- אודיו היי אנד בעליה!


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
In 2002, the company says, it managed a $350,000 profit on sales of $7 million. At the same time, Wilson Audio owns the ultra-high-end market for speakers (north of $10,000), with a 50% share of that category

- וזה ביחס לחברה המצליחה ביותר בתחום.

מעבר לרווחים הפאתטיים, שימו לב להיקף המכירות השנתי (שלה, לא של הסוכנים בעולם והחנויות). זה, ביחס לכל תעשייה של ממש, פשוט מעט מאוד.

אם היה לשוק הזה, מלכתחילה, פוטנציאל מכירות בכמויות הקרוב למוצרי צריכה, כל תהליך הייצור היקף הזמנת הרכיבים היה שונה דרמטית.

ברור, שכאשר אלה כללי המשחק, יש יותר מקום לסטיות מופרכות שישנן בכמויות. אבל זה לא משנה את העובדה: זה שוק הפעול באנומליה כלכלית.
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
יואל,

תובנות מעניינות מאד, 2 שאלות אם אפשר:
1. מהיכן הנתונים של WILSON ? ( וכדאי לזכור ששנת 2002 לא הייתה "דבש" בכלכלה - יש נתונים כאילו של 2009)?
2. מה הייתה הכוונה ב"יש מתחזים בכל תחום" ? ללקוחות? יצרנים? כל הסצנה?

ליאור.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
אם יורשה לי.
***

בכל תחום בו מוכרים מוצרים יש המבדלים קבוצת מוצרים או מותגים באמצעות מחיר. ככל שהשוק פונה לתחומי "הלא-הכרח", כך זה יימצא יותר. לטעון כי גם באודיו יש עניין של סטטוס והוא נקבע על-ידי (גם) מחיר, זה לטעון את המובן מאליו והידוע בשער בת רבים. העניין של היכולות הטכניות של המוצר אינו רלוונטי למוצרים כאלו, שאינם מוצרים בייצור המוני לשימוש סקטורים נרחבים בציבור. השילוש הקלסי - פיתוח, חומרים, עבודה - הוא רק חלק קטן ולא תמיד העיקרי.

לא טענתי כי השוק קטן. ציינתי עובדה. לא מחזיק מים? כדאי שתכיר עובדות, כמו למשל מה הם המחזורים של חברות ההי-אנד המצליחות בעולם (ווילסון, קרל וכיו"ב). ושוב: המחיר FOB שהיצרן מוכר את המוצר, הוא נמוך דרמטית מהמיר לצרכן, משהו שנע בין 25%(!!!) ל-40%.

ההשוואה לשוק המקצועי אינה רלוונטית, מכיוון שמדובר בשיווק/מכירה אחרים לגמרי.
ושוב: ברור ששוק ההי-אנד מתומחר גבוה, אבל זה בהחלט לא רק בגלל הגרידיות של היצרנים - כי כמה גרידי יכול להיות גון אחד שייצר עשרה קדם מגברים, אולי, אגב תפילה שיצליח למכור את המינימום שבנה?

זה שוק לא נורמלי בגלל שבקמנה מידה תעשייתי הוא קטן מאוד, אבל מייצר מוצרי הנשפטים כמוצרי צריכה, בגלל שכל אחד יכול להיכנס ולייצר, בגלל התלות בצינורות שיווק והצורך לפטמם ועוד כיו"ב.
האם קיים גם אלמנט של פיתוי? כן, אבל זה לא רק כאן, וזה - בניגוד לאמונה העממית - בחוגי האודיופיליה, בוודאי מהסוד המוצא ביטוי בפורומים בין לאומיים, הרבה פחות ממה שנטען כאן.

ההיאנד פונה לסקטור של אנשים בעלי אמצעים אלמנטריים שמוכנים לרכוש מוצרים לצורך שמיעת מוזיקה.
האם יש ביניהם מתחזים? כן, אבל זה קיים בכל מקום ומאז ומתמיד.
פרספקטיבה היא עניין שעוזר.

פרספקטיבה זה בדיוק מה שלתחום הזה אין, שוב, סלח לי.
אני בהחלט מכיר בבעיתיות הדברים שציינת.

מה שאני לא מסכים זה שאין בסיס להשוואה לשוק המקצועי.
כשהמוטו והבסיס השיווקי טוען לכתר עליונות טכנולוגית, קייים ועוד איך הבסיס להשוואה הזו.
מבט אחד בפרסומות של YG ישכנע אותך שאכן כך הדבר.

הבאת דוגמאות למותגים מבוססים יחסית כמו KRELL וWILSON.
אם אצטרך להזיל דמעה עליהם,אז בשוק המקצועי אצטרך לפתוח קופת גמל לכל החברות שמייצרות משהו כמו קונסולות מנורות אזוטריות, שפשוט עומדים בתערוכה ומחכים שבנאדם אחד יראה התעניינות במוצר.

אם אצטרך להסיק מסקנות מדבריך על מה אתה מנסה לומר
כל שניתן להסיק זה חמסנות מצד הדילרים,ושאר גוזרי הקופון ,בזה אנחנו דווקא כן מסכימים.
אבל יש לזכור שהדבר הזה הוא תופעה שמתחילה אצל הרבה יצרנים, בעצם התמחור RETAIL MSRP שהם מעבירים לדילר, ידיהם לא נקיות מזה, ממש לא.

עוד יותר נורא זה שכל העניין הוא כמו וירוס שמתפשט בקצב רצחני, ומצליח לגרום לחברות להתנהג באופן המקובל בHIGH END.

דוגמא טובה היא לקסיקון, אחת מהחברות הכי מוערכות בתחום המקצועי, שנתפסה על חם בשיווק מוצר של אינטגרציה לשוק הזה, ועשתה את הטעות של לבחור כפלטפורמה חברה כמו OPPO שהתפרסמה בזכות תמורה לכסף, ושיווק ישיר ללקוח של מוצרים בעלי יחס עלות תועלת יוצאים מהכלל.

אז כולם ידעו מה המחיר הישיר של המוצר שהם ארזו מחדש, ויצא המרצע מהשק.
זה בהחלט אירוני שמכל הפוחזים למיניהם בשוק ה HIGH END,
שעושים אותו דבר שנים על שנים, דווקא להם זה קרה, חברה שבשוק המקצועי היא שם דבר, ויש לה יכולות פיתוח טכנולוגיות מוכחות.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
בנוגע ל-YG. כאחד שהאזין להם בתנאים לא ממש מספקים אני יכול להעיד כי לא מדובר ברמקול טוב, וגם לא ברמקול טוב מאוד. מדובר ברמקול מדהים באיכותו.

עכשיו.
כמעט כל הרמקולים ששמעתי שנשמעו דומה עלו בהתאם, לא ממש רחוק ממנו מלמעלה ומלמטה.

אולי יכלו לעלות קצת פחות, אולי אפילו הרבה פחות. אבל למעשה הרמקולים היקרים האלה {15K דולר וצפונה} הם היחידים שמצליחים להציג תוצאות ברמה הזו.

נכון. יש שרלטנים בכל תחום, גם כאן נמצא רמקולים שעולים הרבה ושווים פשוט כלום. נשמעים רע, זול, לא נכון - לא טוב. אבל YG לא בקטגוריה הזו, אפילו לא קרובים.

בזמנו ראיינתי את יואב ויצא לנו לשוחח המון על כוס קפה ולא ברמה העיתונאית, השיחה היתה מאוד אישית. לא נראה לי שמה שיקר שם זה היחידות. האמן לי שיש ברמקול הזה הרבה מעבר ליחידות ב-60 דולר.

כמובן שאני מכבד את דעתך אך לדעתי היא מגיעה רק בגלל שאולי יצא לך לשמוע את היקרים שמחירם לא קשור לתוצאה.

לגבי הציוד המקצועי.
שוק אחר, גישה אחרת ואיכיות הצליל באולפנים ובציוד המקצועי {ג'נלק, אדם, דינאודיו B6 וכ"ו} אינם משתווים לציוד היי אנד ביתי איכותי בקנה מידה שאנחנו מדברים עליהם. האמן לי ידידי היקר, בדקתי את זה לא פעם ולא פעמיים.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
קצת על הטוויטר שלהם לסדר את האוזן:
ציטוט מפי יואב :
אורי - ברמקולים קיפוד וכרמל אנו משתמשים בטוויטר של Vifa, עם מודיפיקציות אצלנו במפעל. ברמקול ענת אנו משתמשים בטוויטר שמורכב במפעלנו, ומכיל מגנט מסוג Illuminator של Scan-Speak וממברנה מתוצרת קורט מילר מגרמניה.
http://www.dtown.co.il/forum/11376-רמקולים-חדשים-ל-yga-4.html#post85927

באמת נראה למישהו פה שכזה דבר עולה 60 דולר?
אגב טוויטר אילומינטור הפשוט ביותר נמכר לקהל הרחב במדיסאונד למשל בכ150 דולר.
כיוון שאני מאמין שהכוונה במגנט היא לא לזה הפשוט אלא ליקר יותר אז אנו מצפינים למעל 200 דולר לטוויטר כזה.
כמו כן ברור שהמחיר המוצע לחברה הוא נמוך, אך נשים לב שYG אינה B&W שמייצרת עשרות רמקולים ביום.
אני מסופק אם הם מגיעים לכדי ייצור מלא של רמקול בשבוע.
ככה שהם לא מזמינים כמות עצומה.
כמו כן הם עובדים לא עם כל הטוויטר אלא רק בחלקו. מה שמשנה את ההזמנה tymphany וכמו כן הוא בטוח עובר מודיפיקצה מלאה למה שיורכב במפעל.
אנא, לא לזלזל בכל דבר.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
נמר, שמעת את הרמקול כשלעצמו בסט-אפ מסויים בחדר מסוים, ולא בהשוואה לרמקול אחר, התוצאה כאמור
מצויינת אבל מה החלק של הרמקול בכך? והכי חשוב כיצד נשמע אותו הסט-אפ באותו החדר עם רמקול רפרנס אחר??
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
אין כאן עניין של ידיים נקיות או לא. יש כאן שוק שפונה במהותו ובמקורו לחובבי מוזיקה, אבל מתנהג בהרבה מקרים בכל מה שקשור בתמחור כאילו מדובר במוצרי יוקרה נטו. מצב זה יוצר פער גדול בין רבים שמוצאים כי רמת המחיר הכללית היא מעל ומעבר ליכולתם ובין רצונם למוצרים ברמה הגבוהה ביותר.

יצרן בשם TTWeights "שבר" מחירים בתחום מוצרים היקפיים לפטפונים, זאת כאשר איכות המוצרים שלו עולה בהרבה על מוצרים מקבילים ויקרים יותר הבאים מיצרני הפטפונים.

איך? א. הוא משווק ישירות. ובעיקר: ב. הוא יצרן ענק בתחום תעשיית המטוסים (בואינג היא לקוח אחד שלו) כך שיש לו החומרים המתקדמים ביותר והמכונות הטובות בהיקפים אחרים לגמרי ממה שאנשי ההי אנד יכולים לחלום אפילו עליהם.

שרלטנות? מחירים מופרחים ומופרכים? זה ישנו בהרבה תחומים. כאן זה יכול להמשיך להתקיים כי יש בעיה לייצר בהיקפים כאלה או לתמחר נמוך ולהרויח.

סוניק פרונטיר, מי שייצרה את הפרה, הנגן והממיר שיש לי ייצרה מוצרים לתפארת בכל הקשור לתכנון, איכות ייצור וחלקים. היא פשטה את הרגל כי היא לא הרוויחה מספיק. ודוגמאות כאלה יש במאות.

נכון, על רקע הבעיות האוביקטיביות האלה פורחים גם כאלה שמגזימים קשות. וכן, יש גם כאן כאלו שמתמחרים גבוה כדי ליצור מעמד. ולגבי הדילרים: אלה בארה"ב נלחמים מול רשתות הענק, שינויי הטעם בהאזה וכו' (MP3, סטרימרים, ק"ב וכו'). וגם דברים אלה לא היו בשנות השבעים.

קח רמקול מושקע מאוד מאוד שעולה 100,000 דולר ויצר אותו ב-100,000 יחידות. תוכל למכור אותו ברווח נאה לכולם בשליש המחיר.

הבעיה פשוטה: אין בעולם 100,000 אנשים שיקנו רמקול כזה הבייתה. יש 10,000, אולי, על-פני מספר שנים.
וכאשר על אותם 10,000 מתחרים יותר ויותר חברות - כי כל אחד יכול לייצר - נשאר לכל אחד פחות.

סתם עניין קטן: רמקול בסטודיו, מעבר לעובדה כי אין משתמשים שם לרוב בבהמות הגדולות, אינו דורש כל השקעה בגימור. גם השיווק אחר. ועם זאת יש מכשור יקר להפליא באולפנים רציניים.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
יחסית ל-Clearaudio ושות' כמובן, ואפילו פחות יקר מהראשים הבכירים שלהם ,

עם הפוסט השני שלך אני מסכים בהחלט.

לא אוהב את הצליל של קלייר אודיו . הרבה הייפ על כלום.

לגבי הורדייר- 4500$ והדמו של המשווק בארה"ב מונח אצלי בבית. לא בשמים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
עופר, שאלה מצויינת.

ראשית שמעתי אותו עם אלקטרוניקה שאני מכיר טוב. אפילו טוב מאוד. היחס אליו שמענו רמקול נוסף {זול יותר אבל עדיין, אחד כזה שאני מכיר}.

מעבר לכך שיש לכל אחד מהרכיבים {מגבר, נגן, קדמגבר, רמקול} את הפרמטרים השמורים לו.

לדוגמא:
שקיפות ומהירות הינם פרמטרים של רמקול, אומנם באינטרקציה עם מגבר אבל כאשר המגבר המשודך אליו ידוע בשקיפותו על הרמקול לשקף זאת.

פירוט - זה אומנם חלק משקיפות אך הפרטים שבקעו ממנו הרשימו מאוד.

עופר ידידי.

יצא לי לשמוע המון ציוד, אני מאמין שאני אצליח לזהות מוצר טוב. תן קצת קרדיט.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אז כמה צריך לשים על מערכת כדי לשמוע את הגרמניה הזו טוב?
http://www.youtube.com/watch?v=l9x0dE5Rda4&NR=1
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
קצת על הטוויטר שלהם לסדר את האוזן:


באמת נראה למישהו פה שכזה דבר עולה 60 דולר?
אגב טוויטר אילומינטור הפשוט ביותר נמכר לקהל הרחב במדיסאונד למשל בכ150 דולר.
כיוון שאני מאמין שהכוונה במגנט היא לא לזה הפשוט אלא ליקר יותר אז אנו מצפינים למעל 200 דולר לטוויטר כזה.
כמו כן ברור שהמחיר המוצע לחברה הוא נמוך, אך נשים לב שYG אינה B&W שמייצרת עשרות רמקולים ביום.
אני מסופק אם הם מגיעים לכדי ייצור מלא של רמקול בשבוע.
ככה שהם לא מזמינים כמות עצומה.
כמו כן הם עובדים לא עם כל הטוויטר אלא רק בחלקו. מה שמשנה את ההזמנה tymphany וכמו כן הוא בטוח עובר מודיפיקצה מלאה למה שיורכב במפעל.
אנא, לא לזלזל בכל דבר.

מה שתגיד ועדיין אני מתקשה להבין כיצד נגיע למחיר צרכן כפי שהם דורשים
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
R&D ידידי. רק זה לבד זה כמויות כסף עצומות. בלי התוכנות נגיד. רק כמות הציוד שנבחן ונזרק לפח בתכנון....
משלוח? שמעת על זה למשל?
אריזה של ציוד כזה?
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
יואל,

תובנות מעניינות מאד, 2 שאלות אם אפשר:
1. מהיכן הנתונים של WILSON ? ( וכדאי לזכור ששנת 2002 לא הייתה "דבש" בכלכלה - יש נתונים כאילו של 2009)?
2. מה הייתה הכוונה ב"יש מתחזים בכל תחום" ? ללקוחות? יצרנים? כל הסצנה?

ליאור.

לליאור

1. כאן: http://money.cnn.com/magazines/fsb/fsb_archive/2003/07/01/347339/index.htm
אין נתונים כאלה באופן רגולרי, כי זו "תעשייה" פרטית שאינה מדווחת לציבור. למעשה, זו אינה תעשייה, אלא ברובה המוחלט בתי מלאכה ממש לא גדולים. אצל חלקם אין אפילו מלאי סביר על המדף.
לגבי 2002 נכון, אבל שים לב ש-7 מיליון דולאר מכירות הם מחצית כל מכירות הרמקולים הי-אנד בארה"ב. שים לב גם לרווח היצרן: 5%.
הפטפון המצוין של נוטינגהם, ספייסדק, שמחירו סביר למוצר כזה (3000 דולר עם זרוע), והוא המצליח ביותר אצל היצרן, וגם זכה לשבחים רבים בין השאר על יחס העלות/תועלת, הוא מוצר של 1000 יחידות לשנה לכל העולם. יצרני רמקולים ומגברים יש באלפים. דגמים יש יותר.
אודמאר פיגה, המייצרת שעונים מ-10,000 דולר ועד מיליון דולר (לא טעות) מייצרת 27,000 שעונים לשנה. הנה הבדל קטן אחד. לכן, לה יש מפעל (מרשים מאוד); באודיו יש בית מלאכה וחצי תריסר עובדים.

2. הכוונה ליצרנים מסוימים. לרוב, אם הסחורה שלהם לא מספקת יחס עלות/תועלת סביר אפילו בפערים של העסק הזה, הם נכחדים או צוללים במכירות. רואים את זה גם במחירי יד שנייה שלהם. קארמה ההולנדית שהטיסה את מחירי הרמקולים שלה לאור הצלחה בארה"ב, סובלת מכך היום לא מעט.

3. כאשר אחרים מוצלחים נכנסים לקשיים, יש כאלו הנמכרים לחברות ענק. אחת התופעות האופייניות היא חיסול המותג תוך מספר שנים. חברת SNELL היא האחרונה והעכשווית. אפילו מרק לוינסון המצוינת של הרמן האדירה נכנסה להקפאה - ויצאה ממנה עם מוצרים במחירים עוד יותר גבוהים.
 

נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אז כמה צריך לשים על מערכת כדי לשמוע את הגרמניה הזו טוב?
http://www.youtube.com/watch?v=l9x0dE5Rda4&NR=1
דווקא עכשיו אני בעניין של הסוויטות לצ'לו , מתלבט האם לקנות את הסט של Queyras
בהרמוניה מונדי ( יש לי 4 סטים בדיסקים ועוד שתיים בתקליטים) , לגבי הסונטות לכינור,
גרומיו (פיליפס) ומילשטיין DG מספקים .
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
בזמנו ראיינתי את יואב ויצא לנו לשוחח המון על כוס קפה ולא ברמה העיתונאית, השיחה היתה מאוד אישית. לא נראה לי שמה שיקר שם זה היחידות. האמן לי שיש ברמקול הזה הרבה מעבר ליחידות ב-60 דולר.

כמובן שאני מכבד את דעתך אך לדעתי היא מגיעה רק בגלל שאולי יצא לך לשמוע את היקרים שמחירם לא קשור לתוצאה.

לגבי הציוד המקצועי.
שוק אחר, גישה אחרת ואיכיות הצליל באולפנים ובציוד המקצועי {ג'נלק, אדם, דינאודיו B6 וכ"ו} אינם משתווים לציוד היי אנד ביתי איכותי בקנה מידה שאנחנו מדברים עליהם. האמן לי ידידי היקר, בדקתי את זה לא פעם ולא פעמיים.

מה לומר ..
זו בדיוק הסיבה למה לא רציתי להיכנס לדוגמאות, אך הדיון לא אפשר זאת.

נמר, לא אמרתי מילה אחת על איכות הרמקול של YG, או שום רמקול אחר לצורך העניין, כי מעבר לכך שאין לי שום דעה על איכותם, גם אם היתה לי היא היתה לא רלוונטית לנושא בכל מקרה.

אינני מביע איזו עמדת סמכות בעניין, והנני מצהיר בזאת קבל עם ועדה שלא שמעתי אותם,אבל מה שכן ציינתי לגביו הם עובדות.

באמת שאין צורך להסביר, שהרמקול הוא יותר מסך חלקיו ...
ציינתי במפורש, בהדגשה ואני מצטט:
:
אין שום ספק שמוצר איכותי בשום פנים ואופן אינו סך חלקיו, ולא יכול להיות מתומחר כך."

אולי לא הסברתי את עצמי מספיק ברור, כי איני שומע שום התייחסות למרכז הכובד של העובדות שהעליתי, לא לגבי הYG ולא לגבי הISOPHON,
אנסה שוב, ברשותך:

אם קראת אולי שמת לב שעצם השימוש בטוויטר של 60$ לא היה הבעיה שלי,
טוויטר של 60$, יכול להתגלות כטוויטר המושלם לאפליקציה שלו, ( עובדה שזה מה שYG בחר לשימוש בספינת הדגל),
אלא החלפתו לאחר הקמפיין הג. יפיתי של "הרמקול הטוב בעולם",
"כל היצרנים האחרים משתמשים באותם תוכנות ולכן יש להם אותם בעיות" ,
טענה שאינה רק טוענת לעליונות טכנולוגית של המוצר, אלא הרבה יותר מזה:
עליונות ותגליות מדעיות בELECTRIC & ACOUSTIC MODELLING שהתחמקו עד כה מטובי המדענים.

אתה מבין את משקל העניין, קצת יותר ממחיר הטוויטר.
ציפיתי שאחרי שאציין זאת זה יגרום למינימום הרמת גבה.
שמעת את הרמקולים, והם נשמעו מדהים, אבל זה כלל לא סותר (או קשור) לעובדות שהעלתי.

לגבי הציוד המקצועי, לא דיברתי על האיכויות, (לא שאני מסכים אתך, אבל זה לא הנושא) אבל ההשוואה לצד המקצועי היתה בשימוש בעליונות טכנולוגית כמוטו שיווקי, לא בדעה שלי או של כל אחד אחר על מה יותר טוב באוזן.


קצת על הטוויטר שלהם לסדר את האוזן:
ציטוט מפי יואב :
אורי - ברמקולים קיפוד וכרמל אנו משתמשים בטוויטר של Vifa, עם מודיפיקציות אצלנו במפעל. ברמקול ענת אנו משתמשים בטוויטר שמורכב במפעלנו, ומכיל מגנט מסוג Illuminator של Scan-Speak וממברנה מתוצרת קורט מילר מגרמניה.
http://www.dtown.co.il/forum/11376-%D7%A8%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%9C-yga-4.html#post85927

באמת נראה למישהו פה שכזה דבר עולה 60 דולר?
אגב טוויטר אילומינטור הפשוט ביותר נמכר לקהל הרחב במדיסאונד למשל בכ150 דולר.
כיוון שאני מאמין שהכוונה במגנט היא לא לזה הפשוט אלא ליקר יותר אז אנו מצפינים למעל 200 דולר לטוויטר כזה.
כמו כן ברור שהמחיר המוצע לחברה הוא נמוך, אך נשים לב שYG אינה B&W שמייצרת עשרות רמקולים ביום.
אני מסופק אם הם מגיעים לכדי ייצור מלא של רמקול בשבוע.
ככה שהם לא מזמינים כמות עצומה.
כמו כן הם עובדים לא עם כל הטוויטר אלא רק בחלקו. מה שמשנה את ההזמנה tymphany וכמו כן הוא בטוח עובר מודיפיקצה מלאה למה שיורכב במפעל.
אנא, לא לזלזל בכל דבר.

אורי, אף אחד לא זילזל, ובטח שלא בטוויטר.
וזה לא היה אילומינטור, אולי עכשיו הוא משתמש באילומינטור.
גם אז נטען שהטוויטרים עוברים מודיפיקציה.
וכן, הטוויטר המקורי, זה טוויטר של 60$, בדוק אותי.
ולא בדרך כלל השינויים הם לא במגנט.

אם אתה מאמין או לא זה לא העניין, שאל מישהו אחר שמתמצא יותר ממני פה שיתקן את טעותי, או עשה את המחקר בעצמך ועשה זאת אתה.
 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לליאור

2. הכוונה ליצרנים מסוימים. לרוב, אם הסחורה שלהם לא מספקת יחס עלות/תועלת סביר אפילו בפערים של העסק הזה, הם נכחדים או צוללים במכירות. רואים את זה גם במחירי יד שנייה שלהם. קארמה ההולנדית שהטיסה את מחירי הרמקולים שלה לאור הצלחה בארה"ב, סובלת מכך היום לא מעט.
.

אין קשר לקארמה או כל שם חברה אחרת.
כל מי שמתמחר גבוהה (ואני לא נכנס למבנה העליות שלהם)-יודעים שהעלות הזו מגלמת (מלבד השקעה , חומרים וכו') גם את התחרות של עצמם בשוק יד שניה.
אף מכשיר יקר לא מחזיק את המחיר.
107,000 של YG לא מצליח להמכר ב 50,000 ביד שניה באודיוגון.
מכשיר CDP של 25,000$ לא יצליח להמכר ב 10,000$ באודיוגון

מכשיר של 1000$ כמה ימכר ביד שניה? 500? כמה חיסכון זה יוצא? למכשירים כאילו אין תחרות קשה ביד שניה. לכן הם גם יכולים להיות מתומכרים ככה.

אני משתדל לא לקנות מוצרים חדשים כי זה פשוט זריקת כסף לפח.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
DIZ , לא חושב שהיצרן מגלם את שוק היד שניה

בחברה טובה שמוכרת מאות או אלפים בשנה, היד שניה
הוא כ"כ זניח, שלא נראה לי שזה משפיע על התמחור
אתה שוכח שרב הקונים של הציוד הזה הם לא אודיופילים, והם לא מסתובבים באודיוגון
התמחור הגבוה הוא אך ורק בשביל ליצור סטטוס, ומסתבר שרב האנשים רוצים להגיד שיש להם בבית רמקול שעולה XXXXXX$ , גם עם קיבלו הנחות אגד+הסתדרות וחבר :)
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מה לומר ..
זו בדיוק הסיבה למה לא רציתי להיכנס לדוגמאות, אך הדיון לא אפשר זאת.

נמר, לא אמרתי מילה אחת על איכות הרמקול של YG, או שום רמקול אחר לצורך העניין, כי מעבר לכך שאין לי שום דעה על איכותם, גם אם היתה לי היא היתה לא רלוונטית לנושא בכל מקרה.

אינני מביע איזו עמדת סמכות בעניין, והנני מצהיר בזאת קבל עם ועדה שלא שמעתי אותם,אבל מה שכן ציינתי לגביו הם עובדות.

באמת שאין צורך להסביר, שהרמקול הוא יותר מסך חלקיו ...
ציינתי במפורש, בהדגשה ואני מצטט:
:
אין שום ספק שמוצר איכותי בשום פנים ואופן אינו סך חלקיו, ולא יכול להיות מתומחר כך."

אולי לא הסברתי את עצמי מספיק ברור, כי איני שומע שום התייחסות למרכז הכובד של העובדות שהעליתי, לא לגבי הYG ולא לגבי הISOPHON,
אנסה שוב, ברשותך:

אם קראת אולי שמת לב שעצם השימוש בטוויטר של 60$ לא היה הבעיה שלי,
טוויטר של 60$, יכול להתגלות כטוויטר המושלם לאפליקציה שלו, ( עובדה שזה מה שYG בחר לשימוש בספינת הדגל),
אלא החלפתו לאחר הקמפיין הג. יפיתי של "הרמקול הטוב בעולם",
"כל היצרנים האחרים משתמשים באותם תוכנות ולכן יש להם אותם בעיות" ,
טענה שאינה רק טוענת לעליונות טכנולוגית של המוצר, אלא הרבה יותר מזה:
עליונות ותגליות מדעיות בELECTRIC & ACOUSTIC MODELLING שהתחמקו עד כה מטובי המדענים.

אתה מבין את משקל העניין, קצת יותר ממחיר הטוויטר.
ציפיתי שאחרי שאציין זאת זה יגרום למינימום הרמת גבה.
שמעת את הרמקולים, והם נשמעו מדהים, אבל זה כלל לא סותר (או קשור) לעובדות שהעלתי.

לגבי הציוד המקצועי, לא דיברתי על האיכויות, (לא שאני מסכים אתך, אבל זה לא הנושא) אבל ההשוואה לצד המקצועי היתה בשימוש בעליונות טכנולוגית כמוטו שיווקי, לא בדעה שלי או של כל אחד אחר על מה יותר טוב באוזן.




אורי, אף אחד לא זילזל, ובטח שלא בטוויטר.
וזה לא היה אילומינטור, אולי עכשיו הוא משתמש באילומינטור.
גם אז נטען שהטוויטרים עוברים מודיפיקציה.
וכן, הטוויטר המקורי, זה טוויטר של 60$, בדוק אותי.
ולא בדרך כלל השינויים הם לא במגנט.

אם אתה מאמין או לא זה לא העניין, שאל מישהו אחר שמתמצא יותר ממני פה שיתקן את טעותי, או עשה את המחקר בעצמך ועשה זאת אתה.

אותה טענה כמו שאתה טוען עלתה בזמנו גם נגד מגיקו.
בתערוכה בארץ שוחחתי על זה עם אחד מבעלי מגיקו שהיה בארץ והוא הסביר לי קצת יותר בפרוטרוט.
אינני יודע מאיפה אתה מביא את הקביעות הללו. אבל שוב שיהיה לך בהצלחה.
כבר שמעתי הכל בפורומים בארץ. לא מטריד אותי כ"כ .
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
לליאור

1. כאן: http://money.cnn.com/magazines/fsb/fsb_archive/2003/07/01/347339/index.htm
אין נתונים כאלה באופן רגולרי, כי זו "תעשייה" פרטית שאינה מדווחת לציבור. למעשה, זו אינה תעשייה, אלא ברובה המוחלט בתי מלאכה ממש לא גדולים. אצל חלקם אין אפילו מלאי סביר על המדף.
לגבי 2002 נכון, אבל שים לב ש-7 מיליון דולאר מכירות הם מחצית כל מכירות הרמקולים הי-אנד בארה"ב. שים לב גם לרווח היצרן: 5%.
הפטפון המצוין של נוטינגהם, ספייסדק, שמחירו סביר למוצר כזה (3000 דולר עם זרוע), והוא המצליח ביותר אצל היצרן, וגם זכה לשבחים רבים בין השאר על יחס העלות/תועלת, הוא מוצר של 1000 יחידות לשנה לכל העולם. יצרני רמקולים ומגברים יש באלפים. דגמים יש יותר.
אודמאר פיגה, המייצרת שעונים מ-10,000 דולר ועד מיליון דולר (לא טעות) מייצרת 27,000 שעונים לשנה. הנה הבדל קטן אחד. לכן, לה יש מפעל (מרשים מאוד); באודיו יש בית מלאכה וחצי תריסר עובדים.

2. הכוונה ליצרנים מסוימים. לרוב, אם הסחורה שלהם לא מספקת יחס עלות/תועלת סביר אפילו בפערים של העסק הזה, הם נכחדים או צוללים במכירות. רואים את זה גם במחירי יד שנייה שלהם. קארמה ההולנדית שהטיסה את מחירי הרמקולים שלה לאור הצלחה בארה"ב, סובלת מכך היום לא מעט.

3. כאשר אחרים מוצלחים נכנסים לקשיים, יש כאלו הנמכרים לחברות ענק. אחת התופעות האופייניות היא חיסול המותג תוך מספר שנים. חברת SNELL היא האחרונה והעכשווית. אפילו מרק לוינסון המצוינת של הרמן האדירה נכנסה להקפאה - ויצאה ממנה עם מוצרים במחירים עוד יותר גבוהים.

דבר ראשון . כשאתה משווה שעונים לאודיו זה לא בר השוואה
שעונים קונים אך ורק ע"פ המחיר , דהיינו קוני השעונים רוצים מאוד שכול אחד בסביבה ידע בדיוק כמה הם שווים כי הם יכולים להרשות לעצמם לשים מליון דולר על היד . לעיתים מאוד נדירות זה בגלל סיבה מקצועית (אנשים חייבים רושם בעסקים מסויימים כי אחרת לא יעשו איתם עסקים ), אבל לרוב זה יותר להגדיל משהו שחסר מאוד .:D
בזמנו כשעבדתי בתחום מסויים כמעט כול הקוליגות הופיעו עם שעונים של 5K$ ו25K$ , אני היחיד שהופיע עם שעון לא מותגי מת"מ . ותאמין לי שזה לא הפריע בכלל .
הסיבה שהסברתי את זה היא פשוטה , ברגע שמדובר על מוצרי שופואנאס , ורק שופואנאס כול עקומת הביקוש נהפכת . דהיינו הביקוש יהיה יותר גדול ככול שמחיר המוצר יעלה . ולכן זה אינו בר השוואה לשוק האודיו היי אנד .
אני מסכים שגם כאן יש את השופואנאס אבל הוא יותר מעודן , והוא יותר נועד לאנשים שלא ממש בוטחים בעצמם ולכן הם לא ממש יודעים מה הם באמת רוצים וזקוקים לאישור שהם קנו טוב . אבל עדיין השוק הזה הוא עם עקומת ביקוש נורמאלית . והוכחה לכך אתה הבאת עם הדוגמה של קארמה.

משהו אחד לגבי הנושא של התמחור שאתם לא שמים לב אליו :
חלק לא קטן מהמתכננים הטובים של אודיו , הם אנשים שאוהבים את התחום. למעשה זה התחום היחידי שחלק לא קטן משרשרת המזון שלו מורכב מחובבים שעשו הסבה מחובב ליצרן/יבואן/מוכר . האנשים האלו מחוייבים מאוד לרמת האיכות שלהם אבל הם גם יודעים שהם צריכים לשרוד מבחינה כלכלית. הם גם יודעים שה HARD CORE של העסק הוא מספר די קטן (יחסית לתעשיות אחרות), ושלדעתי (בניגוד למה שנמר מנסה לומר:D ), יש זליגה החוצה . במקרה הזה אי אפשר לתמחר מחיר עלות כי אז דינך הוא להפסיד . לתמחר מחירי עלות מתמחרים רק כאשר רוצים לכבוש נתח שוק , ועם נתח שוק מספיק גדול אתה יכול להשאר מאוד תחרותי , ולהרוויח המון (וגם המחירים התחרותיים שלך ימנעו מתחרים ). אני בטוח שכולם מבינים עד כמה אסטרטגיה כזו לא מתאימה לשוק הזה .
ולכן כול הסיפורים וההתבכנויות המטופשות על פרה שעולה 4K$ ויש בו חלקים שסכומם הוא אולי 200 , או רמקול שעולה 18K ומשתמש בטוויטר של 60 דולר . זה לא משנה בכלל .

ולטריטון . אתה צודק לגבי הנושא של שינוי , ולגבי הסיפורים , אבל זה בגלל שגבע בהיותו משווק מעולה (וצריך איש שיווק מעולה למכור במחירים כאלו לא מספיק תכנון טוב) יודע בהחלט את נפש בהמתו , ומבין בהחלט איך הראש של אנשים עובד . ולכן הוא עשה החלטה טובה . זה שזה נותן תחושה של הגזמה זה בסדר , אבל גם צריך לדעת למה זה באמת בא
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
הסיבה היחידה שיש מוצרים במחירים הללו היא פשוטה - יש מי שמוכן לשלם עבור זה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור