הרבה יותר מדאיג מהקורונה, האם הדמוקרטיה מאחורינו ?


מצב
הנושא נעול.

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אכן, צריך לפקוח עין שבעתיים ... בחיי שהסיטואציה מורכבת....
לא מסכים עם דעותיך כלל !!! אולם מצדיע על איך ש"נעמדת" מול פורום שלם:בעד: .....ראוי להערכה....מזכיר לי טיפה את עצמי כשאני נדרש להתמודד מול כל הפורום על דעותי האודיופיליות שלא מקובלות כאן באתר.

כדי לנסח את כמות המלל שהוצאת בשעות האחרונות היו נדרשים לי יומיים....טוב... למדת פילוסופיה ומילים זה המקצוע שלך.;)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,892
מעורבות
3,005
נקודות
113
ראשית, תודה גדולה על ההשקעה !!!(ורד) יש לי עבודת בית לימים הקרובים.......מסתבר שאודיו זה פשוט;)

קצת כלכלה וחשבונאות לא מזיקים לאיש, טעות גדולה שלא מלמדים קורסי מבוא בנושאים הר"מ כבר בתיכון.
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
אד ופריום.
הסברתם למה לא, ומה הסיכון הכרוך בכך.
(אגב, יש לציין שזו הערכה מאוד לא מבוססת שלכם! לקחתם רחוק את המצב.)
אבל מה הפיתרון שלכם (לצורך הדיון, נגיד לסיטואציה שהעליתי) ?
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
לא מסכים עם דעותיך כלל !!! אולם מצדיע על איך ש"נעמדת" מול פורום שלם:בעד: .....ראוי להערכה....מזכיר לי טיפה את עצמי כשאני נדרש להתמודד מול כל הפורום על דעותי האודיופיליות שלא מקובלות כאן באתר.

כדי לנסח את כמות המלל שהוצאת בשעות האחרונות היו נדרשים לי יומיים....טוב... למדת פילוסופיה ומילים זה המקצוע שלך.;)
בקטנה, אני רגיל להיות בחברה הומוגנית שלא מסכימה לדעותיי, אני אוהב לחיות "בתפר" .
חוץ מזה שאישתי כעסה עליי שלא הייתי מרוכז ולא נתתי לה תשומת לב...חוץ מזה לא יצאתי מצולק וצלחתי עוד זירת קרב.
מעדיף להתרכז באומנות שלי ומעלה עוד פעם קישור לאתר שלי למען הפרסום העצמי המבורך
https://www.shookroon.com/ אגב, גם האינסטגרם שלי שם,תעקוב :בעד:
הקורונה הזאת דחתה תערוכת ציורים יחיד שהייתי אמור להעלות בהרצליה מערב מרכז תאו הקונסרבטוריון החדש...
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
לא מסכים עם דעותיך כלל !!! אולם מצדיע על איך ש"נעמדת" מול פורום שלם:בעד: .....ראוי להערכה....מזכיר לי טיפה את עצמי כשאני נדרש להתמודד מול כל הפורום על דעותי האודיופיליות שלא מקובלות כאן באתר.

כדי לנסח את כמות המלל שהוצאת בשעות האחרונות היו נדרשים לי יומיים....טוב... למדת פילוסופיה ומילים זה המקצוע שלך.;)
הדימיון הוא לא רק בעמידה מול פורום שלם, שניכם כותבים דברים לא בדוקים ולא נכונים כעובדות.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
הדימיון הוא לא רק בעמידה מול פורום שלם, שניכם כותבים דברים לא בדוקים ולא נכונים כעובדות.
אובסרבציה לגבי ההתנהלות שלך כאן בפורום.......בתחילת היום יצאת נחרצות נגד כל הפוסטים שלא עוסקים באודיו, ולמעשה בשרשור זה, שממש לא עוסק באודיו, היית בין המשתתפים הפעילים ביותר אם לא ה-....נאה דורש נאה מקיים לא נוגע לך ?
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
הדימיון הוא לא רק בעמידה מול פורום שלם, שניכם כותבים דברים לא בדוקים ולא נכונים כעובדות.
מכל מה שכתבת, על נינה סימון היה הכי פוגע..שתדע:בכי: . . ועוד משהו קטן, בויכוח אתה צריך להיכנס לטיעוני הצד שמנגד ולהוכיח אותו מטיעוניו. זה כלל בסיסי, הפרחת טיעונים כלליים ואד הומינם לא מקדמת. לא את הטוען ולא את טיעונו. בהצלחה, ומסיים את הדיון עם ביצוע ענק ו"אלים "מרוב שהוא חודר :כל-הכבוד:
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
בקטנה, אני רגיל להיות בחברה הומוגנית שלא מסכימה לדעותיי, אני אוהב לחיות "בתפר" .
חוץ מזה שאישתי כעסה עליי שלא הייתי מרוכז ולא נתתי לה תשומת לב...חוץ מזה לא יצאתי מצולק וצלחתי עוד זירת קרב.
מעדיף להתרכז באומנות שלי ומעלה עוד פעם קישור לאתר שלי למען הפרסום העצמי המבורך
https://www.shookroon.com/ אגב, גם האינסטגרם שלי שם,תעקוב :בעד:
הקורונה הזאת דחתה תערוכת ציורים יחיד שהייתי אמור להעלות בהרצליה מערב מרכז תאו הקונסרבטוריון החדש...
קבל את זה כמחמאה ולא כניגוח.....האומנות שלך הרבה יותר צבעונית ומרשימה, בעיני, מהדעות שלך (כמובן שלדעתי) .....ושוב, זו אמורה להיות מחמאה על הציורים שלך שאני מאוד מתחבר אליהם.(ורד)
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
אובסרבציה לגבי ההתנהלות שלך כאן בפורום.......בתחילת היום יצאת נחרצות נגד כל הפוסטים שלא עוסקים באודיו, ולמעשה בשרשור זה, שממש לא עוסק באודיו, היית בין המשתתפים הפעילים ביותר אם לא ה-....נאה דורש נאה מקיים לא נוגע לך ?
בגלל שזה נוגע בי ניסיתי לברוח מזה ולכן ביקשתי...
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
1. שירשור לא פוליטי תחחח הצחקת את סבתא שלי.

2. אם טענה שלא מכבדים את ציבור ואת דמקורטיה כי הוא זכה בבחירות ,בחירות 2009 נתניהו הפסיד לליבני בבחירות.
אך בגלל שליבני לא הצליחה להרכיב ממשלה כי היו לה רק 28 ממליצים מול 65 חברי כנסת שהמליצו על נתניהו.

אז דיי לקשקש על כך שלא מכבדים את דמוקרטיה ניתהו שולח אותנו פעם שלישית לבחירות משיקולים אישיים
ולא מצליח להרכיב ממשלה. אני אשמח אם תוכל להסביר למה ב 2009 זה היה מאוד נוח לימין ופיתאום זה סכנה לדמוקרטיה? ממש זכרון סלקטיבי....


ובו נחדד עוד דבר נתניהו בבחירות ראשונות ניצח בבחירות השניות הפסיד ובשלשיות ניצח , מוזר כי בבחירות שנתיהו הפסיד לגנץ זכור לכולנו דיי טוב שנתניהו הצהיר על כך שראש ממשלה ניבחר לא לפי המנדטים אלה לפי סהכ המלצות של חברי הכנסת ולפי הגוש הפוליטי .

מעניין שאחרי תוצאות בחירות אחרונות שהוא ניצח במנדטים והפסיד בהמלצות של חברי הכנסת הוא פיתאום משנה את דעה שלו וקורה לזה סכנה לדמוקרטיה ...



ביטחון - אוטובסים מתפוצצים או אירן על הגבול הצפוני שלנו ושיגור טילים מעזה כבר מספר שנים טובות , אני מניח שמצב הביטחון שלנו משמעותי גרועה מתקופת אוסלו....


כלכלה - חחח בו נראה איזה מיתון יהיה בארץ אחרי וירוס הקורונה וזה בעיקר בזכות ניהול חסר אחריות של ממשלות ברשות נתניהו....



ונוסף לזה יש חשד מעל הסביר באשמות של הפרעת אמונים ושוחד , אם לא היה כלום למה הוא עושה הכל לברוח מהמשפט?:)


וכל מה שכתבתי עכשיו זה היה יכול להיות זניח עם בתי חולים לא היו כורסים , מערכת החינוך לא הייתה כורסת , קשישים היו מזקנים בכבוד במקום להזרק לרחוב או להחליט מה יותר חשוב להם אוכל או תרופות , נכים היו מקבלים קיצבה בגובה של שכר מינימום ורשימה עוד ארוכה....


אז בגדול פשוט נימאס מנתניהו לא קשור לפוליטיקה פשוט אזרחים מודאגים שראש ממשלה התבלבל וחשב שציבור צריך לשרת אותו ולא ההפך...
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
קבל את זה כמחמאה ולא כניגוח.....האומנות שלך הרבה יותר צבעונית ומרשימה, בעיני, מהדעות שלך (כמובן שלדעתי) .....ושוב, זו אמורה להיות מחמאה על הציורים שלך שאני מאוד מתחבר אליהם.(ורד)
תודה, ובמציאות זה יותר מרשים, והדיון פה עסק בנקודה אחת או שתיים אקטואליות פוליטיות פרטניות ככה שיש גבול לצבעוניות ולדעות שניתן להביע והם גם פקטור של רמת הטיעונים שמנגד. לא ניתן באמת לדעת מהו עומק או עושר דעותיי, ידיעותיי ואבחנותיי. ובהנחה שהציורים שלי משקפים עולם פנימי שלי , מושגים, דימויים , אסתטיקה ושיפוטיות, אז למעשה כבר החמאת לי שיש לי דעות עשירות וצבעוניות מעצם המחמאה על הציורים. :) יצאת מחמיא :מלאך: בלי לרצות...(ורד)
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
מכל מה שכתבת, על נינה סימון היה הכי פוגע..שתדע:בכי: . . ועוד משהו קטן, בויכוח אתה צריך להיכנס לטיעוני הצד שמנגד ולהוכיח אותו מטיעוניו. זה כלל בסיסי, הפרחת טיעונים כלליים ואד הומינם לא מקדמת. לא את הטוען ולא את טיעונו. בהצלחה, ומסיים את הדיון עם ביצוע ענק ו"אלים "מרוב שהוא חודר :כל-הכבוד:
אחרי שראיתי את הסרט עליה בנטפליקס בשניה ירד לי ממנה. תראה ותגיד לי אח״כ מה אתה חושב.
אין לי שום יכולת להיכנס לטיעונים שלך מכיוון שהם (לפחות נראים ומוצגים על ידך) מלאים בהמון שינאה כלפי שמאלנים, ערבים וכל מי שדעותיו שונות משלך.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
אחרי שראיתי את הסרט עליה בנטפליקס בשניה ירד לי ממנה. תראה ותגיד לי אח״כ מה אתה חושב.
אין לי שום יכולת להיכנס לטיעונים שלך מכיוון שהם (לפחות נראים ומוצגים על ידך) מלאים בהמון שינאה כלפי שמאלנים, ערבים וכל מי שדעותיו שונות משלך.
וגם אם בסרט אראה את נינה סימון עוקרת עין לנזירה מריה זה לא ישנה כהוא זה את האובייקטיביות של היותה אחת הפסנתרניות , זמרות , יוצרות מלחינות והכל בלשון זכר ונקבה הגדולות של המאה ה20 ובכלל. מטיבם של גאונים שהם דמויות מורכבות- לא עושה לי חשק לשמוע את הרב פירר שר, למרות שהוא אישיות דגולה...ואידך זיל גמור.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
איש יקר, זוהי מדינה יהודית, חוק השבות הוא חוק גזעני בעיניך? אין דמוקרטיה אחת זהה לחברתה. וגם הגבלת זכותי להיכנס לקניון ללא בידוק היא הפרת זכות יסוד דמוקרטית של חופש תנועה ומרחב אישי. אז מה?.מערכת המשפט שלנומשונה מהאמריקנית ושונה מהאנגלית והצרפתית. מערכות משטר שונות וכולם דמוקרטיות. רק בארץ שינוי מעמד היועץ המשפטי הוא פגיעה ב"דמוקרטיה" משל דמוקרטיה היא קולה - אותו טעם בכל העולם. . כל החלטה שהרוב מקבל במסגרת ערכיו היא תקינה למעט חריגים נדירים שגורמים לאפלייה לא מידתית ונטולת הקשר זולת אפלייה. לדוגמא, הערך של מדינה יהודית נותן גושפנקא לאפלייה המובנית של חוק השבות. וטוב לי עם זה. הגדרת המדינה כיהודית היא גזענית לכאורה, וטוב לי עם זה. החופש הוא בין הגבולות הערכיים שאני מגדיר.. באמריקה מי שנולד באמריקה מקבל אזרחות- למה? ככה זה הקנה מידה הטריטוריאלי שלהם. זכותם.
תבין, הריבון הוא העם בכל מחיר. לא קשור הנאצים לעניין. אף אחד לא מבין יותר מהעם מה טוב לעם , וזה מתגלה בבחירות חופשיות- דמוקרטיה פרוצדורלית שנובעת מחופש דיבור ומחשבה והבעת דיעה מהותיים. המדרון החלקלק שאתה רומז עליו שיש מי שיודע יותר טוב מה טוב והוא נטול אינטרסים וממש מלאך השם - סו הסכנה לעבר פאשיזם והמלך הפילוסוף האפלטוני. דיקטטורה של חבורת " ידענים" מצומצמת.ואין כאן מקום לפרט.
.

הנ"ל ראוי להתייחסות.
חוק השבות הוא חוק שמעניק אזרחות ישראלית לכל יהודי.
בהגדרה הפשוטה הוא חוק מפלה לטובה יהודים בקבלת אזרחות אבל, וזה אבל ענק, החוק הזה נוצר על מנת לאפשר למדינה הצעירה, שבעצם קיבלה את ההכרה הבינלאומית בזכות העם היהודי למדינה עצמאית לא מעט בגלל השואה. לקלוט את שארית הפליטה ובכך גם לאפשר לשאר האומות ״לנקות קצת את מצפונן״...
חוק השבות הוא לא הבעיה בכלל ומעולם הוא לא היווה בעיה.
הבעיה נוצרת כאשר לשני אזרחי המדינה, שלשניהם יש אותה תעודת זהות ואותה אזרחות, יש זכויות וחובות לא שוות.
זה המדרון החלקלק !
כאשר ממשלה, בשם העם הריבון,מנסה להעביר חוק שמפלה בין אזרחים של אותה מדינה, האם אתה לא רואה בזה בעיה ?
האם אין במהלך כזה מתן עוצמה יתרה ללא בלמים ואיזונים ?
אתן לך דוגמא :
בשנות החמישים ואולי גם בשנות השישים , כאשר מפלגת העבודה או המפלגות שמהן נוצרה מפלגת העבודה שלטו בארץ ביד רמה, הייתה אפלייה/פרוטקציה למחזיקי הפנקס האדום (לפחות ממה שמספרים).
זה לא סוד שרוב הציבור היהודי היום ימני בדיעותיו ורואים את זה בתוצאות הבחירות.
מה דעתך על חוק ״תיקון אפליית עבר״ שיגדיר שיעורי מס גבוהים יותר לחברי הסתדרות או למתפקדים למפלגות השמאל בטענה שמדובר על ״תיקון היסטורי״ של הטבות או העדפות בעלי שווי כלכלי שניתנו למגזר מסוים לפי שיוך פוליטי ולכן מן הראוי כעת לפצות את שאר המגזרים שהופלו לרעה.
האם בעיניך זה חוק ראוי ?
מה ימנע העברת חוק כזה בכנסת אם יש לזה רוב של גוש הימין כמו שהיה עד שהחל סבב הבחירות לפני שנה ?
האם כל חוק הוא חוק ראוי שמייצג את רצון העם ?

לדעתי, צריך לקחת את מגילת העצמאות ולקבע אותה כחוקה של המדינה.
מגילת העצמאות מגדירה את הבסיס והיסודות של המדינה ולכן היא צריכה לקבל מעמד של חוקה.
כל הצעת חוק שתהיה בניגוד לחוקה תיפסל.
זוה ההצעה שלי לאיזון הכוח של הרשות המבצעת (הממשלה) שיש לה רוב אוטומטי ברשות המחוקקת (הכנסת).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
פתחתי בחזרה. העברתי למטבחון. בלי קראטה!!!
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
3. אישור חדירה ואיכון לטלפונים של אזרחים, צעד קיצוני מאוד ששולל את הזכויות הכי יסודיות בדמוקרטיה של חירות הפרט. (אפילו סין הדיקטטורית לא נזקקה לצעד הדרקוני הזה כדי להתגבר על הקורונה כמעט לחלוטין).

אני חוזר על השאלה:
האם הדמוקרטיה מאחורינו ?

אתה זוכר מה כתבתי לך אתמול על סעיף 3 ?...... שבריאות/ חיי הציבור יותר חשובים מאותו בעל הבוגד באישתו ועלול להתגלות (כמשל).

קבל בבקשה מאמר של העתידן רועי צזנה בעניין - לדעתי תמצא שהוא מעניין מאוד.
 

תמונות מצורפות

  • רועי צזנה- קורונה2.JPG
    רועי צזנה- קורונה2.JPG
    KB 78.7 · צפיות: 111

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
הנ"ל ראוי להתייחסות.
חוק השבות הוא חוק שמעניק אזרחות ישראלית לכל יהודי.
בהגדרה הפשוטה הוא חוק מפלה לטובה יהודים בקבלת אזץרחות אבל, וזה אבל ענק, החוק הזה נוצר על מנת לאפשר למדינה הצעירה, שבעצם קיבלה את ההכרה הבינלאומית בזכות העם היהודי למדינה עצמאית לא מעט בגלל השואה. לקלוט את שארית הפליטה ובכך גם לאפשר לשאר האומות ״לנקות קצת את מצפונן״...
חוק השבות הוא לא הבעיה בכלל ומעולם הוא לא היווה בעיה.
חוק השבות הוא דוגמא מצויינת, והוא מהווה את לוז המהות של מדינת ישראל. אף על פי שהייתי משנה את הגדרת מיהו יהודי שחוק השבות נשען עליו בפועל. הערבים בעולם וגם בארץ טוענים לזכות השיבה הערבית מכורח ההגיון של חוק השבות היהודי כהוכחה לבעלות על הארץ הזאת. לכן חוק השבות , ביטולו יותר נכון, זוהי מטרה של כל גוף לא ציוני - אם זה בכסות פרוגרסיבית מרקסיסטית אנטי גזענית כביכול או בכסות איסלאמיסטית.
בגדול יש שתי הצדקות לחוק השבות: הצדקה לאומית והצדקה של אפליה מתקנת. עפ ההצדקה הלאומית חוק השבות הוא הדרך להבטיח את ״תחושת הביתיות״ של היהודים במדינת היהודים. הוא אומנם מסייע לפליטים יהודיים ׳של ממש׳ אבל בראש ובראשונה הוא מתקן את חוסר הביתיות האינהרנטית של היהודי בכל מדינה אחרת. ההצדקה האחרת לחוק השבות היא של אפליה מתקנת. היא נותנת מענה לפליטות של ממש, אך כיוון שפליטות של ממש היא מצוקה זמנית (למעט אצל הפלסטינים כמובן) התיקון שלה אמור להיות בעל תוקף זמן מוגבל. אלא שנדמה שמגילת העצמאות שעליה כביכול אתה רוצה להסתמך נשענת על ההצדקה הלאומית- קיבוץ גלויות , זכות אבות, וקריאה לשילוב ערביי ישראל בבניין הארץ- ולא על הצדקה של האפליה המתקנת.

בשנות החמישים ואולי גם בשנות השישים , כאשר מפלגת העבודה או המפלגות שמהן נוצרה מפלגת העבודה שלטו בארץ ביד רמה, הייתה אפלייה/פרוטקציה למחזיקי הפנקס האדום (לפחות ממה שמספרים).
זה לא סוד שרוב הציבור היהודי היום ימני בדיעותיו ורואים את זה בתוצאות הבחירות.
מה דעתך על חוק ״תיקון אפליית עבר״ שיגדיר שיעורי מס גבוהים יותר לחברי הסתדרות או למתפקדים למפלגות השמאל בטענה שמדובר על ״תיקון היסטורי״ של הטבות או העדפות בעלי שווי כלכלי שניתנו למגזר מסוים לפי שיוך פוליטי ולכן מן הראוי כעת לפצות את שאר המגזרים שהופלו לרעה.
האם בעיניך זה חוק ראוי ?
מה ימנע העברת חוק כזה בכנסת אם יש לזה רוב של גוש הימין כמו שהיה עד שהחל סבב הבחירות לפני שנה ?
האם כל חוק הוא חוק ראוי שמייצג את רצון העם ?

לדעתי, צריך לקחת את מגילת העצמאות ולקבע אותה כחוקה של המדינה.
מגילת העצמאות מגדירה את הבסיס והיסודות של המדינה ולכן היא צריכה לקבל מעמד של חוקה.
כל הצעת חוק שתהיה בניגוד לחוקה תיפסל.
זוה ההצעה שלי לאיזון הכוח של הרשות המבצעת (הממשלה) שיש לה רוב אוטומטי ברשות המחוקקת (הכנסת).

לא מתקנים עוול בעוול. והנחת היסוד הדמוקרטית מניחה כי הריבון , קרי העם ונציגיו, יחוקק חוקים שטובים לרוב הציבור ויש בהם הגיון ומוסר אנושי. בסופו של יום יש לרוב זכות לקבוע אורחות חיים ולמיעוט יש זכות לחיות בכבוד. האם הדמוקרטיה היא זכות המיעוט להרגיש רוב? לא ולא. מדינת הלאום באה לקדם ערכי לאום, יהיו אלו בריטים, צרפתים בלגים או קמרונים, על אחד וערכיו.מדינת הלאום היהודי היא דמוקרטיה אתנוקרטית שבאה לתת במה בין אומות העולם לאתוס היהודי ונבנתה על שרשרת דורות של זיקה לא מעורערת לארץ ישראל. למעט המאה ה18 , בגרמניה, שם צמחו תנועות אוונגליסטיות נוצריות מחד, ורפורמיות יהודיות מאידך ( ומפתיע מאוד הקשר בין שתי התופעות בגישה לדת, בפרקטיקה וכולי) , למעט הרפורמים שביטלו את שיבת ציון ועד סוף מלחמת עולם שנייה דחו את הציונות וראו בה אוייב להשתלבות באומות העולם והפצת " תורת התעודות" המוסרית יהודית, כלל האומה היהודית הרבנית אורתודוקסית ייחל לחזור לציון ואף עלה בקבוצות או בודדים בפועל. מגילת העצמאות היא מסמך גולמי, אידיאליסטי, לא מוזכרת בו שיטת המשטר בארץ במילה אחת ( כי אז הקומוניזם היה משאת נפשה של הפקידות הציונית או לכל הפחות עמס כתף מול כתף עם הדמוקרטיה המערבית). מגילת העצמאות היא רוח המקימים ומסמך גולמי.
מגילת העצמאות, בניגוד לחוקה האמריקנית וחוקות אחרות, היא לא מסמך פרטני כיוון שלא נועדה לשמש כחוקה. אין בה לא הגדרת רשויות ולא הכוונה להפרדת רשויות. היא מטילה תפקיד זה על האסיפה המכוננת (שהיתה אמורה להיות זמנית ולהתפזר עם כינון החוקה). אלא שביוזמת בן גוריון (תוך ביקורת קשה מצד הימין — חירות) יומיים מהקמתה הכריזה על עצמה האסיפה ככנסת ומיסמסה את כינון החוקה באמצעות העברתה לועדת חוק חוקה ומשפט. כך התגלגלנו אל שיטה פרלמנטרית שיש בה אכן בעייה מובנית של אי הפרדה בין הרשות המחוקקת לרשות המבצעת.
כביכול כדי לאזן את אותו הגרעון בהפרדת רשויות, מאז 1992 הרשות השופטת השתלטה גם על כינון החוקה (הרחבת מגילת העצמאות במנותק מאירוע או תהליך עממי מכונן ומאחד כלשהו) וגם על פרשנותה. כך שבמקום שתהווה דוגמא ומופת להפרדת רשויות היא הוסיפה חטא על פשע וביטלה כל זכר להפרדת רשויות תוך שהיא מכריזה על עצמה אם כל הרשויות.
ייתכן שאפשר לקיים ביקורת שיפוטית על סמך מגילת העצמאות כפי שאתה מציע, אבל אז יצטרכו להחזיר עטרה ליושנה ולאמץ את הגישה הצנועה שנהגה ״בתקופת הדינוזאורים״ (השופט לנדוי ושמגר ז״ל) שנזנחה בינתיים ע״י השופטים בירושלים.
חוקה לישראל לא יכולה להיות משום שהעם היהודי קודם לחוקה והתעצב על סמך התנ"ך. שים לב שכמעט בכל מקום שיש חוקה היא הייתה למעשה " מעמד הר סיני" זוטא של העם שהצטרך להתגבש.
הרשות השופטת צריכה לשפוט על פי החוק, המחוקק צריך לחוקק על פי רצון הבוחר תוך איזון ומשא ומתן פוליטי של קח ותן.אין יתרון מוסרי לאף שופט על פני האדם הממוצע, שופט לא נבחר ולא נותן דין וחשבון על החלטותיו ולכן עליו להיזהר מאוד מאוד בטרם הוא משנה סידרי עולם ואו חוקים שחוקקו ומייצגים הסכמות בין נציגי העם השונים. תהליך בחירת השופטים צריך לעבור שינוי, הנפוטיזם בקרב האליטה השיפואית צריך להצטמצם, צריך להרחיב את סגל השופטים ולתת ייצוג למגוון דעות באוכלוסייה. ולא, שופט ממוצא מזרחי או חובש כיפה זה לא גיוון - כי שניהם באו מאותה מערכת סוציאליזציה משפטית חד גונית. (רות גביזון יכלה להיות אבל סוכל מינוייה וחבל).האם כל חוק הוא חוק ראוי שמייצג את העם שאלת. אז כן, אם החוק גובש בהסכמת חברי הכנסת ועל שיקול דעת רובם אז הוא "ראוי". ראוי חברתי צודק הם מונחים נזילים ותלויי השקפה. אני מעדיף לחיות בדמוקרטיה( יהודית) פגומה מאשר בדיקטטורה משפטית " ראויה".
וזהו באמת. ממשיך בחיים אחרי הקיטור, לא משכנע ולא משתכנע, ואשתדל להתערב - אם בכלל- רק בענייני אודיו ומוסיקה.דווקא יש לי מערכת מעניינת וקצת שונה מהמיינסטרים , לטעמי לפחות
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
תודה על ההתייחסות המורחבת.
לעניין חוק השבות , שוב, הוא לא בעייתי, לפחות לא מבחינתי.
שורש השוני בגישות בינינו נעוץ באמירה
" אם החוק גובש בהסכמת חברי הכנסת ועל שיקול דעת רובם אז הוא ראוי ".

כאשר לממשלה יש רוב מובטח בכנסת, איזה מנגנון יבטיח שאכן כל חוק יהיה אכן ראוי ?
האינטגריטי של הנבחרים ?
היושר שלהם ?
רמת המוסריות שלהם ?
הדוגמא האישית שלהם בשמירה על חוקי המדינה ?
מצטער, זה אולי היה אפשרי לפני 40 שנה, כאשר שר השיכון עפר התאבד מחמת הבושה שהוא רק נחקר במשטרה (!), טרם גובש נגדו כתב חשדות, מן הסתם לא הבשיל לכתב אישום וברור שלא הורשע...
במציאות של ימינו, כאשר שר מכהן הורשע בדין ואפשר להקים ממשלה רחבה מכל "נבחרינו" שהורשעו , הציפייה שהם יישמרו על איזון ובהם נשים את מבטחנו שיחקקו חוקים ללא משוא פנים לטובת הכלל היא ציפייה נאיבית , מאוד נאיבית, שלא לומר מסוכנת.
אפשר ואפילו חובה ללמוד ממהיסטוריה מה קורה כאשר בית מחוקקים יכול להעביר כל חוק שירצה, ללא שום איזונים או בלמים.

גם אם מגילת העצמאות איננה מפורטת דיה להוות חוקה הרי שלפחות ברמה ההצהרתית מדובר במסמך חשוב שיכול ואף צריך להיות רפרנס לכל חוק שמוצע.
כאשר מוזכר במפורש במגילת העצמאות " שוויון ללא הבדל של דת, גזע ומין" אז חוק שמפלה בין אזרח יהודי לאזרח נוצרי מהווה סתירה לאמירה כל כך ברורה ומפורשת ודינו להיפסל.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
תודה על ההתייחסות המורחבת.
לעניין חוק השבות , שוב, הוא לא בעייתי, לפחות לא מבחינתי.
שורש השוני בגישות בינינו נעוץ באמירה
" אם החוק גובש בהסכמת חברי הכנסת ועל שיקול דעת רובם אז הוא ראוי ".

כאשר לממשלה יש רוב מובטח בכנסת, איזה מנגנון יבטיח שאכן כל חוק יהיה אכן ראוי ?
האינטגריטי של הנבחרים ?
היושר שלהם ?
רמת המוסריות שלהם ?
הדוגמא האישית שלהם בשמירה על חוקי המדינה ?
מצטער, זה אולי היה אפשרי לפני 40 שנה, כאשר שר השיכון עפר התאבד מחמת הבושה שהוא רק נחקר במשטרה (!), טרם גובש נגדו כתב חשדות, מן הסתם לא הבשיל לכתב אישום וברור שלא הורשע...
במציאות של ימינו, כאשר שר מכהן הורשע בדין ואפשר להקים ממשלה רחבה מכל "נבחרינו" שהורשעו , הציפייה שהם יישמרו על איזון ובהם נשים את מבטחנו שיחקקו חוקים ללא משוא פנים לטובת הכלל היא ציפייה נאיבית , מאוד נאיבית, שלא לומר מסוכנת.
אפשר ואפילו חובה ללמוד ממהיסטוריה מה קורה כאשר בית מחוקקים יכול להעביר כל חוק שירצה, ללא שום איזונים או בלמים.

גם אם מגילת העצמאות איננה מפורטת דיה להוות חוקה הרי שלפחות ברמה ההצהרתית מדובר במסמך חשוב שיכול ואף צריך להיות רפרנס לכל חוק שמוצע.
כאשר מוזכר במפורש במגילת העצמאות " שוויון ללא הבדל של דת, גזע ומין" אז חוק שמפלה בין אזרח יהודי לאזרח נוצרי מהווה סתירה לאמירה כל כך ברורה ומפורשת ודינו להיפסל.


לדברך, לפי מגילת העצמאות יש לבטל את חוק השבות שהוא מפלה על רקע גזעי- למה רק יהודים יכולים לקבל אזרחות. . וזה בדיוק מדינת כל אזרחיה. מגילת העצמאות של העם היהודי רשאית לדאוג בעיקר לעם היהודי וכבשת הרש שלו. אני לא מתבייש בזה, רק גאה..
עופר התאבד מסיבותיו, לדעתי השחיתות בעבר הייתה גדולה וממוסדת מהיום. הייתה פחות שקיפות והסטנדרט היה...מזרח אירופי. כמו שפעם היו הטרדות מיניות בהקף הרחב אבל היום יש לזה מודעות אז שומעים על זה יותר- גנב עתיקות שר ביטחון...אומר לך משהו?
כן, הדמוקרטיה וחופש הבחירה היא עניין רציני עם אחריות כבדה יש את החופש לבחור וגם לטעות. אם נשווה כל דבר לגרמניה הנאצית, או רוסיה הקומוניסטית או פול פוט או חמר רוז' , אזי לא נוכל להגיד אחד לשני בוקר טוב,כח גם היטלר השתמש במשפט הזה..לא? אבן היסוד של המרקסיסזם תכנון חברתי נועד לכשלון ואנחנו יכולים לעשות טוב ולקוות לטוב - אין תוצאה מושלמת ומטעויות לומדים ומתקדמים. אני מאמץ את פרידריך היאק בספרו המונומנטלי " הדרך לשיעבוד" וממליץ לך לקרוא אותו ולקבל נקודת מבט על הגישה השמרנית הקלאסית בניגוד לסוציאל דמוקרטיה.גם אדמונד ברק שווה זהב עם הרהורעם על המהפיכה בצרפת, אגב.

נדמה לי שהשיח שלך הוא מלא בבטחון בוודאויות של מושגים שנדמה לך שהם מעל לויכוח, כמו חוק השבות, כמו גבולות הסכסוך ( ייתכן שאתה עוד מאמין שגבולות 67 זה העניין...אז לא. 48 זה ה67 הישן ובגלל זה אשף הוקם ב ..1965, הרבה לפני ה" כיבוש"). גם העניין של רוב יהודי, שהיווה הצדקה כביכול לפשע הגירוש- הם שם אנחנו פה / השד הדמוגרפי וכולי, פתאום אותם אנשים ממש מזדעזעים מהאמירה שיש לימין רוב ובכן, .יהודי..

השאלה מה תפקידו או מה גבול תפקודו של אזרח שסרח , נשפט וחזר לחברה היא עניין שיש לדון עליו בכובד ראש. התכוונת לדרעי הסדין האדום של השמאל מרכז הממלכתי ציוני. הציבור שבחר בו רואה בו מנהיג שמקדם את הערכים שלשם נבחר, אתה אל תצביע עבורו .ואם החוק מאפשר לו להיבחר אז מותר. תמצא רוב שנה את החוק, אני אישית נגד כי בסוף אני לא רוצה שמערכת המשפט שאינה מושלמת או חפה מהרשעות שווא, תשלול מאדם לכל חייו את הזכות להשפיע לטובה בתור נבחר ציבור. אגב, מערכת המשפט סובלת מחוסר אמון נרחב וכנראה שהרשעה של מישהו מסויים נתפסת כפוליטית ולאו דווקא אובייקטיבית, ועל מערכת המשפטרה לשאול ולבדוק את עצמה ולא לחשוש מביקורת עצמית..כולנו מטומטמים? שאל את הילה גרסטל כמה שאלות נראה מה תחשוב..ואין לי ספק שהיא אשת שמאל מדיני.

בסופו של דבר , הציבור קובע , כמו באומנות - צט בייקר הנרקומן הסוציופת , גיימס בראון ושמוליק קראוס מכה הנשים , מיילס דיוויס הסרסור לרגע, זוהר ארגוב שגנב והואשם בעבירות מין, צ'רלי צפלין שהיה פדופיל, רוסו ששלח את ילדיו לאימוץ והיה מיזנטרופ ארכיטיפי. שאמשיך? כולם סרחו אבל נבחרו על ידי הקהל בשל משהו אחד טוב שכן היה באישיותם. ממליץ,אגב, על ספרו של פול גונסון " האינטלקטואלים" כמסע מרתק אל חייהם האישיים של הבולטים בפילוסופים המשפיעים במאה ה 20.
אף חבר כנסת או שר או נבחר ציבור מקדם ערכים שליליים כהגדרה ומודוס פעולה ( למעט המשותפת ואין לי כח להרחיב את שידוע) ואם כן הוא לא ייבחר, נקודה . ומה לעשות שעדיף על המגרש מראדונה נרקסיסט מרקסיסט מסניפיסט מאשר צדיק יסוד עולם כאשר מדובר בגמר גביע העולם 1986(ורד)
. רות סוף
 

נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור