איך יראה הסטאפ הבא שלכם

  • פותח הנושא Ls77
  • פורסם בתאריך

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
אני לא חושב שהמטרה היא רק הסאונד האולטימטיבי
יש פה חברים עם כמה רכיבים מאותו הסוג, הם מחליפים, בוחנים וכד
אם המטרה היתה רק הסאונד האולטימטיבי היו לוקחים את הסטאפ הטוב ביותר ואת השאר מעיפים
אם רוצים "טעמים" שונים אפשר פשוט להשתמש בEQ כדי לקבל את אותו האפקט כמו בהחלפת חלק
אבל זה רק הפרקטיות שבי מדברת( והארנק הריק)
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
אם רוצים "טעמים" שונים אפשר פשוט להשתמש בEQ כדי לקבל את אותו האפקט כמו בהחלפת חלק
אבל זה רק הפרקטיות שבי מדברת( והארנק הריק)
יחלקו עליך
אני לא חושב שאתה יכול לקבל אפקט של רמקול קרמי למשל מרמקול אחר באמצעות EQ
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
יחלקו עליך
אני לא חושב שאתה יכול לקבל אפקט של רמקול קרמי למשל מרמקול אחר באמצעות EQ
היי לירן ,
מה זה סאונד של רמקול קרמי ?
שמעתי המון בתערוכה וכל אחד נשמע שונה לגמרי .
הדרייברים הם חלק מסוים מהרמקול ויש עוד המון פרמטרים שמשפיעים על הצליל .
כולם בגדול שואפים לדרייבר קל ,stiff ופיסטוני כאשר הם מנסים ליצור בסיס לרמקול רזולטיבי.(לא תמיד מכוונים לשם)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
היי לירן ,
מה זה סאונד של רמקול קרמי ?
שמעתי המון בתערוכה וכל אחד נשמע שונה לגמרי .
הדרייברים הם חלק מסוים מהרמקול ויש עוד המון פרמטרים שמשפיעים על הצליל .
כולם בגדול שואפים לדרייבר קל ,stiff ופיסטוני כאשר הם מנסים ליצור בסיס לרמקול רזולטיבי.(לא תמיד מכוונים לשם)
היי דן, נכון שכל אחד נשמע שונה אבל לדעתי כן אפשר לומר (בהכללה כמובן) שיש שונות מסוימת במאפייני הסאונד של דרייבר קרמי לעומת דרייבר קרטון.
זה לא קשור למה יותר טוב או מה יותר רזולטיבי, זה קשור לתכונות הפיזיקליות הבסיסיות של החומר לעניות דעתי.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אם יורשה לי להשאיל קצת טרחנות מעמיר, אני חושב שזאת שאלה שמפספסת קצת את הדינמיקה הנפוצה בתחביב, כי "מה הסט אפ הבא שלך" טומן בחובו החלפה מלאה של הקיים. התחביב לא עובד ככה, בדרך כלל. אנחנו משדרגים בשלבים או בחלקים.

אצלי תמיד היתה העדפה לדיוק, מהירות, צלילות ותחום דינמי. כשהמערכת בנויה נכון ואין בה פגמים (למשל, חריפות), אז השילוב של המאפיינים הנ"ל מייצרים עבורי חוויית האזנה מהנה יותר מכל ליטוף ישבן שמיוחס למנורות. לכן, למשל, בשעתו כשאייל פור ז"ל השאיל לי את המשולב של DARTZEEL, אמנם נפעמתי מהטונאליות האדירה של המגבר הזה, שגרמה לכל מגבר אחר ששמעתי לפניו להישמע מנוזל ועם צליל שמזכיר אפרכסת של טלפון, אבל לא יכולתי להתעלם מהמחסור בכוח ותחום דינמי, שמערכת ממש טובה צריכה.

לגופו של ענין, אני עדין חולם בלילות קיץ חמים על הטופ של PLAYBACK DESIGN ששמעתי אצל עופר לפני כמה חודשים - משהו בפרונט אנד הדיגיטלי הזה פשוט פירק אותי לחתיכות וניפץ כל מני הנחות אודיופיליות שאבד עליהן הכלח, כגון: "מערכת טובה יותר תוציא את הפגמים של הקלטות גרועות ותתגמל הקלטות טובות". קשקוש. מערכת הכי טובה תדע להפיק מהכל מרגליות. לא אשכח ששמנו את הדיסק של גידי גוב - אחת ההקלטות הגרועות בהיסטוריה - והדבר הזה (טרנספורט עם ממיר: MPS8 כמדומני) הפך אותו ליצירה נוגעת, תלת מימדית ועם טונאליות מאלפת. זאת למרות שבכל מערכת אחרת ששמעתי את האלבום הזה קיבלתי צליל מתכתי, מקומפרס, ושטוח.
אני מת להחליף את הדאק שלי לדאק שלהם. צריך פשוט להיפרד מסד"ג של 80,000 ש"ח. גדול עלי כרגע.
הבאה בתור היא ההגברה שלי, שאמנם מספקת לי חווית האזנה נפלאה, אבל הבנתי ש- CLASS A, לא משנה מה הגודל שלהם (ושלי גדולים) - זה לא כיוון שמדבר אלי. צליל עאלק אורגני שבא על חשבון ריפיון דינמי. אני צריך שהמערכת תנשך אותי. בעדינות, אבל תנשך. דגמים ספציפיים שאני חם עליהם? אין כאלה כי אין לי אומץ לשמוע.

בקיצור, הסט אפ ה"בא" שלי בהחלט יכלול הגברה כוחנית ומדוייקת, ואת הפרשנות המוזיקלית אשאיר לאנדראס קוח. (אושיית דיגיטל והמוח מאחורי החברה)
אתה בטוח שלדרזטיל חסר כוח ודינמיות, או שהיו פחות גבוהים מודכשים מידי, שגורמים לנו להתבלבל בין דינמיות לבין סתם פירוטכניקה שאינה קיימת במציאות.
אותו דבר לגבי מגברי קלאס A, אין קשר בין קלאס A לריפיון דינמי בדיוק כמו שאין למגברי קלאס aB את אותו קשר. הקשר היחיד לחוסר דינמיות היא למגברים לא טובים או לא מתאימים לרמקול ולחדר.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
אתה בטוח שלדרזטיל חסר כוח ודינמיות, או שהיו פחות גבוהים מודכשים מידי, שגורמים לנו להתבלבל בין דינמיות לבין סתם פירוטכניקה שאינה קיימת במציאות.
אותו דבר לגבי מגברי קלאס A, אין קשר בין קלאס A לריפיון דינמי בדיוק כמו שאין למגברי קלאס aB את אותו קשר. הקשר היחיד לחוסר דינמיות היא למגברים לא טובים או לא מתאימים לרמקול ולחדר.
Class D הם העתיד
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
נראה לי ש E יותר עתידי
כמעט משעשע אבל לא
רק שהיום מגברי Class D נותנים ביצועים טובים יותר, כמעט לא מתחממים והבלאי שלהם אפסי לעומת קלאס איי
ושלא נדבר על מחיר נמוך יותר
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
היי דן, נכון שכל אחד נשמע שונה אבל לדעתי כן אפשר לומר (בהכללה כמובן) שיש שונות מסוימת במאפייני הסאונד של דרייבר קרמי לעומת דרייבר קרטון.
זה לא קשור למה יותר טוב או מה יותר רזולטיבי, זה קשור לתכונות הפיזיקליות הבסיסיות של החומר לעניות דעתי.
היי דויד יקר ,
אני חושב שדרייבר מכל סוג כזה או אחר - מאפשר לך להגיע למקומות אחרים במיצוי הפונטציאל שלו.
ודאי שלדרייבר קרמי יש יכולות להישמע הדוק יותר ( נניח באס ) - כמה מזה יבוא לידי ביטוי תלוי בישום שלו , קרוס, תיבה ומבחני האזנה כמובן .

לדוגמא לדרייבר קרמי , כמו כל דרייבר מאותה משפחה( קל וקשה) - יש יכולת גולמית להיות רזולטיבי , מהיר יותר , הדוק יותר וכו - אבל זה לא אומר שיש לו סאונד מסוים .
רק פונטציאל שאפשר להרוס או לשבח
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
347
מעורבות
101
נקודות
43
כמעט משעשע אבל לא
רק שהיום מגברי Class D נותנים ביצועים טובים יותר, כמעט לא מתחממים והבלאי שלהם אפסי לעומת קלאס איי
ושלא נדבר על מחיר נמוך יותר
אלוהים ישמור כמה שטויות אתה כותב.

תפסיק לקרוא ותתחיל לשמוע ולבחון.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
כמעט משעשע אבל לא
רק שהיום מגברי Class D נותנים ביצועים טובים יותר, כמעט לא מתחממים והבלאי שלהם אפסי לעומת קלאס איי
ושלא נדבר על מחיר נמוך יותר
למה להכליל ?
יש מגברים טובים ורעים בכל קלאס .
וביצועי מגבר ברמת מדידה לא אומרים לך הרבה - בעיקר מזהים כשלים . אבל ממש לא יגידו לך איך הוא ישמע או יגיב לcomplex load שהוא למעשה רמקול ולא בדיקה ב 1khz פשוטה שהיא רק לראות שהוא עובר סף מסוים .

לא הרבה גם בודקים ב 2 אוהם
ולא הרבה אם בכלל בודקים שינוי פאזה

וזו הסיבה שהרבה מגברים שעל הנייר חושבים שהם טובים - לא טובים במציאות עם רמקולים שדורשים הרבה מהמגבר . במיוחד כאלו שיורדים ל 2 אוהם עם שינוי פאזה חד ויש לא מעט כאלה .

אגב. , זו גם סיבה מרכזית לדעתי שפוסלים רמקולים ממש טובים כי לא משדכים להם את המגבר המתאים .

ואני כמו שאתה יודע או לא יודע יבואן של באנצ׳מרק ואני אומר לך פה לעיני כולם שהוא ממש אבל ממש לא מתאים לכל רמקול . אז אותו מגבר Amir מ ASR משבח ללא הרף - לצערי לא מתאים לכל רמקול וזו בדיוק המגבלה של המדידות !!

חבל להטעות אנשים .
 

נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
היי דויד יקר ,
אני חושב שדרייבר מכל סוג כזה או אחר - מאפשר לך להגיע למקומות אחרים במיצוי הפונטציאל שלו.
ודאי שלדרייבר קרמי יש יכולות להישמע הדוק יותר ( נניח באס ) - כמה מזה יבוא לידי ביטוי תלוי בישום שלו , קרוס, תיבה ומבחני האזנה כמובן .

לדוגמא לדרייבר קרמי , כמו כל דרייבר מאותה משפחה( קל וקשה) - יש יכולת גולמית להיות רזולטיבי , מהיר יותר , הדוק יותר וכו - אבל זה לא אומר שיש לו סאונד מסוים .
רק פונטציאל שאפשר להרוס או לשבח
לדעתי דרייברים דינאמים "מסגירים" את בחירת החומרים שלהם ככל שהם מתרחקים מאיזור הנוחות שלהם בישום הספציפי. "איזור הנוחות" מבחינת FR, ואיזור הנוחות מבחינת power handling.

מסגירים תכונות מסוימות כשמתרחקים כלפי מעלה בתדר - התנועה נעשית פחות פיסטונית, הן בגלל התנהגות החלק האלסטי (הסראונדס) והן בגלל שקשיחות הממברנה כבר לא מונעת רסוננסים בצורה מושלמת. כמובן שדרייברים מגלים התנהגות שונה גם כיוצאים מאיזור הנוחות כלפי מטה - אבל את ההתנהגות בתחום הנמוך קשה יותר "לבודד" מתכנון התיבה.

דרייברים שאינם דינאמים יסגירו תכונות אחרות/נוספות (נניח טראנזיינטים או פיזור שונה) אבל אני מניח שהכוונה הייתה להשוואה בין דרייברים באותה טכנולוגיה.

אני חושב שאנו מזהים את זה בעיקר בטוויטרים (כי הם "פתוחים" כלפי מעלה ומסיבות נוספות), אבל לא מן הנמנע שהתנהגות הטופ-אנד של מיד/מידבאס תסגיר גם איזשהו "אופי" - ביחוד כשיש מעליו טוויטר בטכנולוגיה אחרת (נניח ריבון).
2 הסנט שלי בקשר לקרמי (היה לי אחד, ובניתי אחד): ה"אופי" שלהם בא לידי ביטוי במה שהם לא מסגירים.. (לא דעה מוצקה :)).

זה לא סותר כמובן את מה שכתבת.
רועי
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
איזה מגבר אני משבח?
הוא התכוון לAmir מASR ולמגבר הזה:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,255
מעורבות
2,749
נקודות
113
זה עמיר
כי הוא פרסי
הפרסיזם לא בהכרח אומר שזה ב-ע', נדמה לי שלהיפך, אבל אני לא מומחה לעניין.

נראה שבכלל עדיף לכתוב ASR במקום עמיר/אמיר.
כשכותבים את זה, ברור לגמרי למי הכוונה.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
הפרסיזם לא בהכרח אומר שזה ב-ע', נדמה לי שלהיפך, אבל אני לא מומחה לעניין
בהחלט ב-א'. גם מערבית וגם מפרסית.
אבל לא צריך האזנה של יותר מדקה או שתיים לאחד הוידאו-ים שלו כדי לראות שהוא בעיקר, אההמ, אמריקאי..
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
347
מעורבות
101
נקודות
43
בהחלט ב-א'. גם מערבית וגם מפרסית.
אבל לא צריך האזנה של יותר מדקה או שתיים לאחד הוידאו-ים שלו כדי
לא הרבה גם בודקים ב 2 אוהם
ולא הרבה אם בכלל בודקים שינוי פאזה

וזו הסיבה שהרבה מגברים שעל הנייר חושבים שהם טובים - לא טובים במציאות עם רמקולים שדורשים הרבה מהמגבר . במיוחד כאלו שיורדים ל 2 אוהם עם שינוי פאזה חד ויש לא מעט כאלה .
דן,
מגבר לא מחייב שיהיה לו שינוי פאזה, נכון שזה טוב ונותן גמישות לשדך כמעט לכל פרה ורמקולים אבל מיותר אם הוא משודך לפרה של אותה חברה.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
דן,
מגבר לא מחייב שיהיה לו שינוי פאזה, נכון שזה טוב ונותן גמישות לשדך כמעט לכל פרה ורמקולים אבל מיותר אם הוא משודך לפרה של אותה חברה.
אהלן קובי ,
ייתכן ולא הסברתי את עצמי נכון .
התכוונתי לשינוי פאזה ברמקול בלבד ושינוי עכבה .( אשר יחד מקשים על המגבר )
לא שינוי פאזה במגבר .
שבת שלום
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
המערכת הבאה שלי תורכב בראש וראשונה מרמקולים אלקטרוסטאטיים או פלאנריים, כאלה שאתה יושב כאילו בתחתיתו של מפל מים והם מפילים עליך את הסאונד ממלוא גובה המפל כלפי מטה. היו לי רמקולים של מרטין לוגאן מ-1997 עד 2017 ואני מתגעגע לחוויית המפל יום יום. יום אחד, התחייבתי לעצמי, אחזור לחוויה הזו.
היו לי מרטין לוגן, מיד וגבוהים מדהימים! הוופר מנגן בלי שום קשר לשאר הרמקול, כמו לחבר סאב למערכת בצורה הכי לא מקצועית…
פיאגה לעומת זאת משלב את כל מה שיפה ברמקול אלקטרוסטטי/פלאנרי עם בס חי, עמוק, נעים, וכזה שמנגן יחד עם שאר הרמקול…
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור