CD VS. SACD התלבטות קנייה


DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
אז למרות מה שאמרתי בעבר לגבי שביעות רצוני מקונפיגורציית הדיוידי בשקל שמחובר דיגיטלית לדאק של הפיוניר סטרימר, החלטתי לשדרג לנגן דיסקים יעודי. (כי הרי שדרוג זה מהות התחביב...)

ופה אני מתלבט. האם כדאי להשקיע בנגן SACD/בלו ריי או להסתפק בנגן סידי רגיל.

הצרכים שלי הם לסאונד בלבד וכל הקטע של הוידאו לא רלוונטי, כאשר השימוש יהיה נגינת דיסקים רגילים וסופר אודיו בסטריאו ואולי בעתיד גם שימוש במוזיקה רב ערוצית (כרגע לא על הפרק).

נכון שבדרך כלל הייתי אומר שעדיף האוניברסלי כי עדיף שיהיה מאשר שלא יהיה, אבל:

1. יתכן ותוספת מעגלי הוידאו בא על חשבון איכות האודיו.

2. מבחינת מחיר, היצרנים מתמחרים נגני סופר אודיו גבוה יותר ואז בתקציב נתון אתה יכול לרכוש נגן סידי מעולה או נגן סופר אודיו/אוניברסלי פחות מעולה, באותו תקציב.

צריך לציין שאין לי ספריית SACD רצינית בשלב זה.

ונשאלת השאלה האם דיסקים של SACD איכותיים יותר מדיסקים רגילים ושווים את ההשקעה בנגן זה.

תזכורת קטנה לפורמט הסופר אודיו: פורמט ה SACD הוצג לעולם בשנת 1999 בשיתוף פעולה של סוני ופיליפס.

השוק, מצידו, לא ממש הגיב בהתלהבות לפורמט החדש ולמרות שיצאו כמה אלפי כותרים בפורמט זה (רובם קלאסי וג'ז) דומה שהפורמט נשאר נחלתם של אנשי קהילת האודיופילים.

הפורמט היום קצת במצב של "זומבי" – לא ממש מת אבל גם לא ממש חי...

זאת ועוד, רבים ה"מומחים" שטוענים שאין הבדל שמיע בין הפורמטים השונים.

כך, ראו מתוך הויקיפדיה:

Sound quality[edit]

Sound quality parameters achievable by the Red Book CD-DA and SACD formats compared with the limits of human hearing are as follows:

CD

SACD

Human hearing

Dynamic range

90 dB,[36]
120 dB (with shaped dither)[37]

105 dB[19]

120 dB[38]

Frequency range

20 Hz – 20 kHz[19]

20 Hz – 50 kHz[17]

20 Hz – 20 kHz (young person);
upper limit 8–15 kHz (middle-aged adult)[38]

Comparison with CD[edit]

In the audiophile community, the sound from the SACD format is thought to be significantly better than that of CD. For example, one supplier claims that "The DSD process used for producing SACDs captures more of the nuances from a performance and reproduces them with a clarity and transparency not possible with CD."[39]

In September 2007 the Audio Engineering Society published the results of a year-long trial, in which a range of subjects including professional recording engineers were asked to discern the difference between SACD and a compact disc audio (44.1 kHz/16 bit) conversion of the same source material under double blind test conditions. Out of 554 trials, there were 276 correct answers, a 49.8% success rate corresponding almost exactly to the 50% that would have been expected by chance guessing alone.[40] When the level of the signal was elevated by 14 dB or more, the test subjects were able to detect the higher noise floor of the CD quality loop easily.[1] The authors commented:

Now, it is very difficult to use negative results to prove the inaudibility of any given phenomenon or process. There is always the remote possibility that a different system or more finely attuned pair of ears would reveal a difference. But we have gathered enough data, using sufficiently varied and capable systems and listeners, to state that the burden of proof has now shifted. Further claims that careful 16/44.1 encoding audibly degrades high resolution signals must be supported by properly controlled double-blind tests.[1][41]

Following criticism that the original published results of the study were not sufficiently detailed, the AES published a list of the audio equipment and recordings used during the tests.[42]

(הטבלה למעלה לא יוצאת מוצלח, ראו קישור)
https://en.wikipedia.org/wiki/Super_Audio_CD

אם לתמצת את האמור לעיל:

1. האוזן האנושית תתקשה להבחין בהבדל שמיע (על פי הנתונים הטכניים).

2. בניסוי עיוור לא נמצאה העדפה מובהקת לסופר אודיו.

אני חייב לציין כי באותם פעמים שביצעתי השוואה של אותה הקלטה בשני הפורמטים השונים, כן שמעתי הבדלים ברורים! אבל אני לא יכול לומר שהעדפתי את גרסת הסופר אודיו באופן גורף. כל מקרה לגופו (ההשוואה בוצעה במערכת המצויינת של עמיר AK1).

זאת ועוד, מסתבר שיש הבדלים שמיעים גם בין הדפסות שונות של סידי רגיל (כמובן מתייחס לאותה הקלטה) וכמו שעמיר הסביר בכתבה על ייצור התקליטים, בעצם כל תקליט/סידי בודד, עומד בפני עצמו ואינו זהה 1 ל-1 לשני. אכן, ברובם המוחלט של המקרים ההבדלים לא יהיו שמיעים.

המסקנה היחידה שאני יכול להגיע אליה היא שצריך לשמוע כל הקלטה פר הדפסה/פורמט ואז להחליט מה יותר אוהבים, אין שום כלל אצבע לכאן או לכאן.

אז מה אתם אומרים? שווה להשקיע בנגן SACD שיקר בעשרות אחוזים מנגן רגיל? או להתמקד בנגן סידי מעולה, תחת תקציב נתון?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
בנגן ה NAIM העתיק שלי יש אפשרות לנגן גם SACD, אז מה ההתלבטות?

אריה
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
בנגן ה NAIM העתיק שלי יש אפשרות לנגן גם SACD, אז מה ההתלבטות?

אריה
לך אריה באמת אין התלבטות.
למי שקונה חדש יש התלבטות כי יש הבדל במחיר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
עזוב את הנתונים הטכניים.
  • שמעת במו אוזניך שייש דיסקים שבהם יש הבדלים מובהקים בין SACD לדיסק רגיל

  • ברוב המקרים שייש הבדלים שמיעים, הם לטובת ה-SACD

  • מה שרלוואנטי זה לא רק דיסקים חדשים שיוצאים עכשיו, שביניהם יש גם SACDs, אפילו אם במיעוט, אלא כל הדיסקים שאפשר להשיג עם מוסיקה/ביצועים שמעניינים אותך, וייש הרבה אלפים של SACDs כאלה

  • כנ"ל לגבי DVD Audio

  • חלק מהדברים שיוצאים מחדש כ-hi-res מעל איכות CD יוצאים כ-SACDs וחלק גדל והולך כ-Blu-ray (להלן BD), גם באודיו בלבד. למשל לאחרונה יצאו אופרות עם פאבארוטי, סימפוניות של סיבליוס ודבוז'אק, הרינג של ואגנר ועוד הרבה ב-BD, כך ש-BD רלוואנטי גם לאודיו ללא וידיאו.

  • זה שייש תמיכה בכמה פורמאטים זה לא מפריע -- יש להם הרבה משותף

  • נגנים עם תמיכה ב-SACD ו/או ב-BD לאו דווקא עולים יותר מנגן CD-only

  • יש נגני CD-only שממותגים/מתומחרים גבוה. זה נותן להם ייתרון פסיכולוגי אבל לא בסאונד, אלא אולי כשמגיעים למחירים מטורפים, כמו dCs

  • אם יש לך שמץ עניין ב-multichannel, אתה יכול לקנות נגן שתומך בזה, שזה בטוח לא CD only, ולממש את האופציה רק אם/כאשר יבוא לך
כך שלי אין ספק שעדיף לקנות נגן אוניברסאלי טוב, עם/בלי multichannel, על פני נגן CD only.
אם אתה מוכן להוציא $1,300+משלוח, עדיף Oppo BDP-105D.
אם לא, פיוניר יעשה לך אחוז גבוה מהעבודה בפחות כסף.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
אני יכול לומר לך מניסיוני שיש הבדל שמיע בין SACD ל CD רגיל.
יש לי כמה דיסקים היברידים, שיש שכבה אחת של CD רגיל ושכבה נוספת של SACD וזה לא נשמע אותו דבר.
ארז
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לך אריה באמת אין התלבטות.
למי שקונה חדש יש התלבטות כי יש הבדל במחיר.

דוד, לא שמתי לב שאתה מדבר על חדש, אבל גם אם כן, יש לך אופציה לקנות משומש איכותי שכולל את שתי האופציות, ולאוו דווקא NAIM. עמיר מציע לך להוציא 1,300$ על מכשיר של אופו. בסכום הזה אתה יכול לקנות נגן NAIM CDX יד 2 או נגנים אחרים - לדעתי כדאי לך לבדוק.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
דעמיר מציע לך להוציא 1,300$ על מכשיר של אופו. בסכום הזה אתה יכול לקנות נגן NAIM CDX יד 2 או נגנים אחרים - לדעתי כדאי לך לבדוק.
זו החמצה של הנקודה.

אני לא מציע ספציפית אופו. אני מציע לקנות נגן אוניברסאלי, לא רק CD, ולא רק SACD, אלא גם Blu-ray, כאשר מתחיל להסתמן שאולי Blu-ray audio מתחיל לתפוס מקום כתחליף hi-res ל-SACD, וממש לא כדאי להזניח אותו כשקונים נגן חדש, ובאותה חבילה לקבל גם DVD-Audio, שייש כמה כותרים שאין בפורמאט אחר או שנשמעים פחות טוב, כמו Somethin' Else עם Cannonball Addrlay שהוא שמע אצלי ועוד כמה.

ו-Naim, עם כל הכבוד, לא נותנים את האופציות החשובות האלה, ורק מתומחרים גבוה, בלי שאני בטוח שייש להם יתרון כלשהן בסאונד. גם לא כדאי לקנות נגן משומש בן יותר משנה, כי הטכנולוגייה מתפתחת במהירות.

ראינו כאן באתר חוות דעת על פיוניר מסויים שלפי בדיקותיו וטעמו של הכותב מתחרה באופו, בטח מבחינת איכות הבנייה. יש לו את הייתרון של קנייה בארץ == אחריות. אולי עדיף.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
זו החמצה של הנקודה.

אני מציע לקנות נגן אוניברסאלי, לא רק CD, ולא רק SACD, אלא גם Blu-ray, כאשר מתחיל להסתמן שאולי Blu-ray audio מתחיל לתפוס מקום כתחליף hi-res ל-SACD, וממש לא כדאי להזניח אותו כשקונים נגן חדש, ובאותה חבילה לקבל גם DVD-Audio, שייש כמה כותרים שאין בפורמאט אחר או שנשמעים פחות טוב, כמו Somethin' Else עם Cannonball Addrlay שהוא שמע אצלי ועוד כמה.

ו-Naim, עם כל הכבוד, לא נותנים את האופציות החשובות האלה, ורק מתומחרים גבוה, בלי שאני בטוח שייש להם יתרון כלשהן בסאונד. גם לא כדאי לקנות נגן משומש בן יותר משנה, כי הטכנולוגייה מתפתחת במהירות.

ראינו כאן באתר חוות דעת על פיוניר מסויים שמתחרה באופו. יש לו את הייתרון של קנייה בארץ == אחריות. אולי עדיף.

עמיר
עמיר,

אין פה שום החמצה - כולה הצעתי לו לבדוק. אולי NAIM CDX נשמע הרבה יותר טוב מאופו? לא שווה שיבדוק?

אריה
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
410
מעורבות
122
נקודות
43
אז למרות מה שאמרתי בעבר לגבי שביעות רצוני מקונפיגורציית הדיוידי בשקל שמחובר דיגיטלית לדאק של הפיוניר סטרימר, החלטתי לשדרג לנגן דיסקים יעודי. (כי הרי שדרוג זה מהות התחביב...)

ופה אני מתלבט. האם כדאי להשקיע בנגן SACD/בלו ריי או להסתפק בנגן סידי רגיל.

הצרכים שלי הם לסאונד בלבד וכל הקטע של הוידאו לא רלוונטי, כאשר השימוש יהיה נגינת דיסקים רגילים וסופר אודיו בסטריאו ואולי בעתיד גם שימוש במוזיקה רב ערוצית (כרגע לא על הפרק).

נכון שבדרך כלל הייתי אומר שעדיף האוניברסלי כי עדיף שיהיה מאשר שלא יהיה, אבל:

1. יתכן ותוספת מעגלי הוידאו בא על חשבון איכות האודיו.

2. מבחינת מחיר, היצרנים מתמחרים נגני סופר אודיו גבוה יותר ואז בתקציב נתון אתה יכול לרכוש נגן סידי מעולה או נגן סופר אודיו/אוניברסלי פחות מעולה, באותו תקציב.

צריך לציין שאין לי ספריית SACD רצינית בשלב זה.

ונשאלת השאלה האם דיסקים של SACD איכותיים יותר מדיסקים רגילים ושווים את ההשקעה בנגן זה.

תזכורת קטנה לפורמט הסופר אודיו: פורמט ה SACD הוצג לעולם בשנת 1999 בשיתוף פעולה של סוני ופיליפס.

השוק, מצידו, לא ממש הגיב בהתלהבות לפורמט החדש ולמרות שיצאו כמה אלפי כותרים בפורמט זה (רובם קלאסי וג'ז) דומה שהפורמט נשאר נחלתם של אנשי קהילת האודיופילים.

הפורמט היום קצת במצב של "זומבי" – לא ממש מת אבל גם לא ממש חי...

זאת ועוד, רבים ה"מומחים" שטוענים שאין הבדל שמיע בין הפורמטים השונים.

כך, ראו מתוך הויקיפדיה:

Sound quality[edit]

Sound quality parameters achievable by the Red Book CD-DA and SACD formats compared with the limits of human hearing are as follows:

CD

SACD

Human hearing

Dynamic range

90 dB,[36]
120 dB (with shaped dither)[37]

105 dB[19]

120 dB[38]

Frequency range

20 Hz – 20 kHz[19]

20 Hz – 50 kHz[17]

20 Hz – 20 kHz (young person);
upper limit 8–15 kHz (middle-aged adult)[38]

Comparison with CD[edit]

In the audiophile community, the sound from the SACD format is thought to be significantly better than that of CD. For example, one supplier claims that "The DSD process used for producing SACDs captures more of the nuances from a performance and reproduces them with a clarity and transparency not possible with CD."[39]

In September 2007 the Audio Engineering Society published the results of a year-long trial, in which a range of subjects including professional recording engineers were asked to discern the difference between SACD and a compact disc audio (44.1 kHz/16 bit) conversion of the same source material under double blind test conditions. Out of 554 trials, there were 276 correct answers, a 49.8% success rate corresponding almost exactly to the 50% that would have been expected by chance guessing alone.[40] When the level of the signal was elevated by 14 dB or more, the test subjects were able to detect the higher noise floor of the CD quality loop easily.[1] The authors commented:

Now, it is very difficult to use negative results to prove the inaudibility of any given phenomenon or process. There is always the remote possibility that a different system or more finely attuned pair of ears would reveal a difference. But we have gathered enough data, using sufficiently varied and capable systems and listeners, to state that the burden of proof has now shifted. Further claims that careful 16/44.1 encoding audibly degrades high resolution signals must be supported by properly controlled double-blind tests.[1][41]

Following criticism that the original published results of the study were not sufficiently detailed, the AES published a list of the audio equipment and recordings used during the tests.[42]

(הטבלה למעלה לא יוצאת מוצלח, ראו קישור)
https://en.wikipedia.org/wiki/Super_Audio_CD

אם לתמצת את האמור לעיל:

1. האוזן האנושית תתקשה להבחין בהבדל שמיע (על פי הנתונים הטכניים).

2. בניסוי עיוור לא נמצאה העדפה מובהקת לסופר אודיו.

אני חייב לציין כי באותם פעמים שביצעתי השוואה של אותה הקלטה בשני הפורמטים השונים, כן שמעתי הבדלים ברורים! אבל אני לא יכול לומר שהעדפתי את גרסת הסופר אודיו באופן גורף. כל מקרה לגופו (ההשוואה בוצעה במערכת המצויינת של עמיר AK1).

זאת ועוד, מסתבר שיש הבדלים שמיעים גם בין הדפסות שונות של סידי רגיל (כמובן מתייחס לאותה הקלטה) וכמו שעמיר הסביר בכתבה על ייצור התקליטים, בעצם כל תקליט/סידי בודד, עומד בפני עצמו ואינו זהה 1 ל-1 לשני. אכן, ברובם המוחלט של המקרים ההבדלים לא יהיו שמיעים.

המסקנה היחידה שאני יכול להגיע אליה היא שצריך לשמוע כל הקלטה פר הדפסה/פורמט ואז להחליט מה יותר אוהבים, אין שום כלל אצבע לכאן או לכאן.

אז מה אתם אומרים? שווה להשקיע בנגן SACD שיקר בעשרות אחוזים מנגן רגיל? או להתמקד בנגן סידי מעולה, תחת תקציב נתון?

רק לפני שאתה רץ לקנות, קח בחשבון שהסיגנל שיוצא מהחיבורים הדיגיטלים אל הדאק (לפי מה שהבנתי אתה מעוניין לחבר אותו לדאק פיוניר) בניגון SACD עושה Down sample ל - PCM, כך שלא תוכל להינות מהאיכות האופטימלית של המדיה הזו. אלא אם תחבר את הנגן ישירות לפרה אמפ דרך הכניסות האנלוגיות שלו ואז תהיה תלוי באיכות של הקונברטר של הנגן שסביר שתהיה דרעק (עם כל הצער שבדבר).
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
אם לא, פיוניר יעשה לך אחוז גבוה מהעבודה בפחות כסף.

עמיר
עמיר,
אני מסכים לרוב דבריך.
דרך אגב, הפיוניר המדובר lx88 עולה כמו האופו.
שורה תחתונה, מה היית מעדיף, נגן סידי היי אנד או האוניברסלי של פיוניר ב1250 שח שהמלצת פה בעבר? תתעלם לרגע מהמחיר של הסידי היי אנד.
השוואת סאונד נטו תוך מתן פקטור לפורמטים הנוספים כבונוס.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
אני יכול לומר לך מניסיוני שיש הבדל שמיע בין SACD ל CD רגיל.
יש לי כמה דיסקים היברידים, שיש שכבה אחת של CD רגיל ושכבה נוספת של SACD וזה לא נשמע אותו דבר.
ארז
ארז,
זה מה שכתבתי. יש הבדלים אבל לא תמיד לטובת הסופר אודיו.
דרך אגב, קח דיסק סופר אודיו ונגן אותו בנגן מתאים ואחכ נגן אותו בנגן רגיל ותראה מה אתה מעדיף. לא בטוח מה שאתה חושב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
עמיר,
אני מסכים לרוב דבריך.
דרך אגב, הפיוניר המדובר lx88 עולה כמו האופו.
שורה תחתונה, מה היית מעדיף, נגן סידי היי אנד או האוניברסלי של פיוניר ב1250 שח שהמלצת פה בעבר? תתעלם לרגע מהמחיר של הסידי היי אנד.
השוואת סאונד נטו תוך מתן פקטור לפורמטים הנוספים כבונוס.
זהו, שאני חולק על הניגוד-כבייכול הזה בין נגני "הי-אנד" מצד אחד לבין הפיונירים הפושטיים ו/או האופו מצד שני. יש כאן הרבה עניין של מיתוג, חוצמזה שאני טוען שה-Oppo הוא hi-end לכל דבר ועניין. ראה כאן.

בהקשר להשוואות מול "הי אנד" במרכאות, ראה כאן וכאן.

עמיר
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
מה ש atmos אומר נשמע נכון, אבל אם אתה הולך לחבר ישירות אז אין עניין (ואז כאמור אתה תצטרך לחיות עם כך שה DAC שבנגן יהיה החוליה החלשה במערכת שלך).

לגופו של עניין - יש לי SACD במערכת אחת ונגן רגיל ומצויין בשנייה. לי אישית אין הבדל של ממש באוזן בין השניים, נראה לי שעיקר ההבדלים נעוץ יותר במערכת.

וממילא הבדלי המחירים בין הגן רגיל ל SACD כבר לא אותו ההבדל כמו לפני 10 שנים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
למיקרא הביקורת ב-What Hi-Fi, עולים בי ספקות לגבי עליונות/תחרות ה-Pioneer BDP-LX88 מול ה-Oppo BDP-105D.

אם כי, למען האמת, אני לא יודע עד כמה ניתן לסמוך עליהם, ולא בדקתי מה הם כותבים על דברים אחרים שאני כן מכיר.

עמיר
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,079
מעורבות
1,023
נקודות
113
לדעתי יש הבדלים בשמע בין SACD לבין CD. לכן עדיף לרכוש נגן שתומך בפורמט SACD.
הייתי ממליץ לך לרכוש נגן אוניברסלי. מכוון שניתן ליהנות ממנו גם בפורמט DVD AUDIO ופורמט HDCD.

מניסיון. בחנתי נגנים יקרים משמעותית מהאופו 105D שברשותי. והוא הניב תוצאות טובות יותר לטעמי. מה עוד, שהוא תומך בפורמטים ש CD רגיל אין לו את היכולת.

המלצתי היא.

1. אופו 105D דגם אמריקאי.
2. פיוניר BDP-LX88. הפיוניר נותן תחושה זהה ל CD, מכוון שכפתורי התפעול שלו בחזית, לחיצים. מה שלא קיים באופו 105D.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
כנגן CD ואפרופו לשרשור זה.
ה 88 מקבל ביקורות צוננות במיוחד בנגזרת יכולותיו המוזיקליות.

על כן
הוא לא אופציה בכלל
נוסיף את המחיר השערוריתי שלו והגענו למסקנה שהוא דיי עלוב.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור