עופר ידידי.
יש בעיה עם הקביעות שלך. ה-YG ממש לא זול ליצור, בדיוק כמו שהגברת השמנה של מוראל לא זולה ליצור, ואותו הדבר עם הרמקול שלי.
תמחור רמקול הוא אינו על פי החומרים ממנו הוא עשוי אם כי הם גם משתתפים, מן הסתם, בתמחור.
שים לה {לצורך העניין} לרמקול של איזופון שנקרא ערבה. מחירו באיזור ה-40K דולר. רק היחידות שם עולות כמה אלפי דולרים וזה לפני ה-MDF האוסטרי היקר ולפני הקרוס והפיתוח והצבע ושכבות הלכה ועוד ועוד.
אם כבר הזכרת את הדגמים האלה אעלה בקלות כמה נקודות:
הYGהמקוריים עולים $107,000, לא בדיוק במגרש של משהו כמו ה ISOPHON ARABBA, אז נתחיל איתו ברשותך.
הטוויטר הבסיסי בYG המקורי עולה 60$.
זה לפני שהוא עבר שינוי במפעל לטענת YG, ומוסיפים לו גם WAVE GUIDE,
(וזה לא פלא בהתחשב בפיזור האופקי של הדגם הזה).
הYG כבר שונו לעיצוב אחר אחרי שYG טען בכל מקום שהם הרמקולים הטובים בעולם.
1. למה לשנות עיצוב מנצח ?
2. כמה לעובדה שלכל מי שקצת מתמצא היה קל לזהות את הטוויטר ומחירו הצנוע היה משקל בהחלטה ?
3.אם YG אכן משתמש בתכנון ללא קשר לעלויות על מוצר הדגל,
אם נבחר טוויטר של 60$, מן הסתם היית מצפה שבתכנון רמקול של $107,000
הוא נבחר כי הוא היה יותר טוב מכל השאר, ורק פריצת דרך טכנולוגית תאפשר את החלפתו...
(הוא גם טען שכל בעיה אצל כל השאר זה תכנון לקוי המבוסס על הבעיה בתוכנות הפיתוח בתחום, ולכן פיתח תוכנה משלו, טענה עם ביקורת מדעית שראויה ליותר מהרמת גבה, או לפחות לפרסום מאמר מדעי המנסה להוכיח זאת).
בISOPHON שהזכרת, (עוד אחד ממבול התכנונים הדומים משהו המבוססי הדרייברים הקרמיים של ACCUTON) שמתומחר הרבה יותר צנוע, גם חסר מידע שיסביר מה בדיוק אתה קונה.
אולי הפרט הכי מסקרן זה הסלופ , בטענה למעל 50DB.
זה אומר שמדובר במה, 8th Order לפחות?
השאלה הראשונה שמתבקשת אחרי מידע כזה, היא באיזה נצילות הם השיגו את זה, אבל זה פרט שהם לא מספקים בברושור שלהם באתר.
(אם מישהו איתר את האינפורמציה הזו בספרות הטכנית שלהם אשמח לקישור).
לסיכום :
לדעתי לא נצא מהדוגמאות, ואני בספק למי יש גם את ההכרות, הידע הטכני והכרות הרכיבים, וגם את הידע הפנימי הדרוש כדי להבין איך התמחור באמת מתבצע.
אין שום ספק שמוצר איכותי בשום פנים ואופן אינו סך חלקיו, ולא יכול להיות מתומחר כך.
במחירים האלה,הצרכן צריך (ומגיע לו לעניות דעתי) קצת יותר מהסתמכות על חוויה זו או אחרת,מספקים ככל שיהיו מבחינת האזנה לאזני אחד או אחר,
מתעוררות לא מעט שאלות שנשארות ללא מענה בכדי להצדיק את מחירם.
הבעיה גודלת שבנוסף להרבה יצרנים בHIGH END שלא מוכנים/רוצים לספק אינפורמציה מספיקה,ואפילו העיתונות המקצועית, שחיה מהפרסומים, זהירה ביותר לגבי מה היא אומרת או שואלת.