שוקל כניסה לאנלוג


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,890
מעורבות
3,005
נקודות
113
אוקיי, הסברת למה לא, אבל למה כן, לאור זה שמבחינתך, הצליל רק "שונה" ולא "עדיף"?

עמיר

מאותה סיבה שאני נהנה מדברים דומים אך זהים, באחת התגובות נתתי דוגמה של מנה זהה בשני מסעדות שונות, בשני המקרים המנה לטעמי למרות שטעמה יהיה שונה.
כך גם באודיו ובעצם בכל דבר בחיים, גיוון מוסיף עניין.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,890
מעורבות
3,005
נקודות
113
לפטיפון אין תחזוקה מלבד החלפת ראש כל תקופה (תלוי כמה אתה שומע).

האם לא נדרשים שימון תמסורת, החלפת רצועה, כיוונון הזרוע אחת לזמן מה ?
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
לפטיפון אין תחזוקה מלבד החלפת ראש כל תקופה (תלוי כמה אתה שומע).
נמר, לפטפון שלך אין תחזוקה כי יש לך פנטום - ואתה יכול בקלות לשנות on the fly" VTA" בלי לחשוב על זה אפילו. המחט נשחקת עם הזמן ו-VTA משתנה, בפטפונים ברמה מספיק גבוהה אשר מכוונים טוב, שומעים היטב ירידה באיכות הצליל. או קח, למשל, זרועות עם אמבטיית ריסון: סיליקון מתאדה (כן, לאט מאד, אבל מתאדה) - נדרש תיקון הכיוון.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
זה באמת ילדותי הויכוח הזה...
מה שאפשר לכתוב שבאמת תופס בויכוח הזה הוא רשימת תקליטים שבדיגיטל לא הצליחו לשחזר את המקור נאמנה
וכנ״ל מאסטרים דיגיטליים שעקפו את המקור האנלוגי.
ברגע שיש הבנה שהמדיה פה מנצחת ולא הנגן, מבינים שהוויכוח הוא עקר...
וכן, תקליט טוב על פטיפון ב4000₪ יד שניה
יעקוף מאסטר דיגיטלי פחות טוב על נגן בפי 5.
אני סבור שלנגן, פטיפון או נגן תקליטורים, יש חלק מהותי בחשיפת איכויות של המדיה. אם ''נשמע טוב" כולל העברת המסר המוסיקלי על כל רבדיו, אז יהייה הבדל גדול בין נגן זול לנגן יקר. נגן יקר, שחושף כל פיפס בהקלטה, יכול לעיתים להשמע פחות נעים מנגן זול שלא חושף את כל המידע מהתקליט/תקליטור.

אריה
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
וכן, תקליט טוב על פטיפון ב4000₪ יד שניה
יעקוף מאסטר דיגיטלי פחות טוב על נגן בפי 5.
השוואה מוזרה... מה הטעם להשוות בין הקלטה טובה לבין הקלטה דרעקית? יתר על כן - הקלטה גרועה תישמע עוד יותר גרועה במערכת טובה, כך שהשוואה כזו היא חסרת משמעות.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
השוואה מוזרה... מה הטעם להשוות בין הקלטה טובה לבין הקלטה דרעקית? יתר על כן - הקלטה גרועה תישמע עוד יותר גרועה במערכת טובה, כך שהשוואה כזו היא חסרת משמעות.
אני מדבר על אותה ההקלטה בדיסק ובתקליט, אם לא הייתי מובן.
אם ההדפסות בדיסק של פינק פלויד במשך 20 שנה היו 60% מהביצועים של תקליטים מקוריים, ההשוואה בין נגן דיסקים לפטיפון לא הוגנת, הקומפקט יפסיד מראש. כנ"ל מאסטרים איכותיים במוסיקה קלאסית בדיגיטל, יעקפו בדינמיות ובאימפקט כל פטיפון שמנגן תקליט מקורי ומקומפרס קשות.

אחד הדברים המעניינים הוא שהרבה חובבי אנלוג , בד"כ עם פטיפונים רציניים, נהנים יותר מתקליטים מודרניים שעברו מאסטרים דיגיטליים לרב- על פני קובץ מאותו המאסטר בדיוק. ובמקרים אלו אפשר להתווכח על איכות הנגן הדיגטלי מול האנלוגי .
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
אני מדבר על אותה ההקלטה בדיסק ובתקליט, אם לא הייתי מובן.
אם ההדפסות בדיסק של פינק פלויד במשך 20 שנה היו 60% מהביצועים של תקליטים מקוריים, ההשוואה בין נגן דיסקים לפטיפון לא הוגנת, הקומפקט יפסיד מראש. כנ"ל מאסטרים איכותיים במוסיקה קלאסית בדיגיטל, יעקפו בדינמיות ובאימפקט כל פטיפון שמנגן תקליט מקורי ומקומפרס קשות.
אם כך - אני מסכים. בכלל, זה נושא נפרד ומעניין - שכחתי להתייחס אליו באחת התשובות שלי לגיא. כן, יש ז'אנרים בהם למדיה דיגיטלית אין סיכוי (פרוג, רוק קלאסי). לגבי מוסיקה קלאסית - לא יודע... מה שכתבת - נכון, אבל יש אנשים שיעדיפו בקלאסי את צליל התקליט, למרות שהוא פחות מושלם.
אחד הדברים המעניינים הוא שהרבה חובבי אנלוג , בד"כ עם פטיפונים רציניים, נהנים יותר מתקליטים מודרניים שעברו מאסטרים דיגיטליים לרב- על פני קובץ מאותו המאסטר בדיוק. ובמקרים אלו אפשר להתווכח על איכות הנגן הדיגטלי מול האנלוגי .
יש בזה משהו :).
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
חיפשתי בגוגל ולפי מה שהבנתי MC = Moving Coil
MM = Moving Magnet
ז"א ב MC המגנט קבוע והסליל זז ו ב MM הסליל קבוע והמגנט זז
אשמח להרחבה בנושא (מה עדיף ולמה) או קישור (חיפשתי כאן ולא ממש מצאתי , מה שמצאתי זה רק ויכוחים ניצחיים) :)


הMM נשמע שטוח בסאונד, נעים ורגוע. הMC דינמי, ההפרדה יותר טובה והבמה יותר רחבה. בהנחה שמדובר בראש איכותי הכל שאלה של טעם והעדפה אישית.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
הMM נשמע שטוח בסאונד, נעים ורגוע. הMC דינמי, ההפרדה יותר טובה והבמה יותר רחבה. בהנחה שמדובר בראש איכותי הכל שאלה של טעם והעדפה אישית.
לא שמעת ראש MM טוב - גם הפרדה טובה וגם במה מצוינת. ראש MC טוב באמת מוציא יותר פרטים מתקליט, צליל יותר דינמי ו"אוורירי".
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
האם לא נדרשים שימון תמסורת, החלפת רצועה, כיוונון הזרוע אחת לזמן מה ?

החלפת שמן ציר פלטה, סד"ג של פעם בשנתיים, חמש עד עשר דקות עבודה. השמן מגיע עם הפטיפון.
החלפת רצועה, אחת לכמה שנים, בהנחה שעולה הצורך להחליף, סד"ג 150-200 ₪, בהתאם לדגם הפטיפון.
זרועות שתוכננו טוב, מחזיקות כיוונון בצורה טובה לאורך זמן.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
לא שמעת ראש MM טוב - גם הפרדה טובה וגם במה מצוינת. ראש MC טוב באמת מוציא יותר פרטים מתקליט, צליל יותר דינמי ו"אוורירי".


הכוונה שלי הייתה יחסית, כפי שכתבתה על הMC: "יותר"....
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
זיו,
VTF, overhang, azimuth - בהחלט. מה עם VTA? אני חושב ש-SME V זרוע מספיק טובה ;)? מסכים ש-GRAHAM טובה יותר :).

ויטאלי, צריך להפריד את ההתייחסות לנושא הVTA לשתי נורמות פעילות, וההתייחסות תהיה בהתאם.
1. On the fly, דהיינו תוך כדי נגינה, אמצעי נוחות שאכן קיים בעיקר בדגמים גבוהים של זרועות. היתרון המשמעותי טמון יותר במעבר מתקליט עבה לתקליט דק ולהפך. עבור רוב המשתמשים, מרגע שכוון הVTA, התוצאה תהיה מעבר למספקת גם במעבר לתקליט בעובי שונה. קצב שחיקת הליטוש של הטיפ הוא איטי. מספיק בשביל לאפשר לרוב המשתמשים להאזין תקופה ארוכה בלי לבצע שינויים בכיוון.
2. כיוון VTA שלא במצב נגינה, אם קיים בתכנון הזרוע, ממילא ניתן לכיוונון בהתאם לצורך, ובאופן פרקטי, יבוא לידי שימוש בעיקר כשעוברים לראש שמציג גובה כללי שונה ביחס לראש הקיים.
דרך אגב, מה שכתבתי קודם התייחס לזרוע בסיסית Space של נוטינגהאם, ומעלה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,890
מעורבות
3,005
נקודות
113
זיו,
VTF, overhang, azimuth - בהחלט. מה עם VTA? אני חושב ש-SME V זרוע מספיק טובה ;)? מסכים ש-GRAHAM טובה יותר :).

ויטאלי, תוכל להרחיב בבקשה מה כל הקיצורים שרשמת, עבורי זה כמו לקרוא סינית.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
אני מדבר על אותה ההקלטה בדיסק ובתקליט, אם לא הייתי מובן.
אם ההדפסות בדיסק של פינק פלויד במשך 20 שנה היו 60% מהביצועים של תקליטים מקוריים, ההשוואה בין נגן דיסקים לפטיפון לא הוגנת, הקומפקט יפסיד מראש. כנ"ל מאסטרים איכותיים במוסיקה קלאסית בדיגיטל, יעקפו בדינמיות ובאימפקט כל פטיפון שמנגן תקליט מקורי ומקומפרס קשות.

אחד הדברים המעניינים הוא שהרבה חובבי אנלוג , בד"כ עם פטיפונים רציניים, נהנים יותר מתקליטים מודרניים שעברו מאסטרים דיגיטליים לרב- על פני קובץ מאותו המאסטר בדיוק. ובמקרים אלו אפשר להתווכח על איכות הנגן הדיגטלי מול האנלוגי .

לדעתי/טעמי, תקליט שהמאסטר שלו הוא אנלוגי והודפס באיכות טובה נשמע טוב יותר מכל קובץ דיגיטלי.הדיגיטל לא מסוגל להעביר את "החיות"
שהפטיפון מעביר לא את הרזולוציות/טקסטורות
ולא את הריאלסטיות.
לגבי מאסטר דיגיטלי,שומעים את זה מיד ושוב לטעמי בלבד,המאסטר הדיגיטלי נשמע סינטטי ומקומפרס .
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לדעתי/טעמי, תקליט שהמאסטר שלו הוא אנלוגי והודפס באיכות טובה נשמע טוב יותר מכל קובץ דיגיטלי.הדיגיטל לא מסוגל להעביר את "החיות"
שהפטיפון מעביר לא את הרזולוציות/טקסטורות
ולא את הריאלסטיות.
לגבי מאסטר דיגיטלי,שומעים את זה מיד ושוב לטעמי בלבד,המאסטר הדיגיטלי נשמע סינטטי ומקומפרס .
אולי אתה צריך להחליף את נגן התקליטורים שלך...
יש תקליטורים שנשמעים סוף הדרך כולל כאלה שהוסבו מהקלטות אנלוגיות ישנות.

אריה
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,927
מעורבות
365
נקודות
83
שתשמע ציוד דיגיטלי ממש טוב, תדבר אחרת. אבל לא בא לי לפתוח את זה ולהרוס לגיא השרשור אה-לה סוני אי אס.

אפשר להנות מפטיפון בלי צורך למשכן את הילדים.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
ויטאלי, תוכל להרחיב בבקשה מה כל הקיצורים שרשמת, עבורי זה כמו לקרוא סינית.
אם אתה רוצה להיכנס לויניל, מאד ממליץ לקרוא את זה: http://www.soundfountain.com/amb/ttadjust.html
(גלול קצת למטה). תמצא שם הסבר אודות כל המוסגים החשובים. אם משהו יישאר לא מובן - אתה מוזמן לשאול.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
ויטאלי, צריך להפריד את ההתייחסות לנושא הVTA לשתי נורמות פעילות, וההתייחסות תהיה בהתאם.
1. On the fly, דהיינו תוך כדי נגינה, אמצעי נוחות שאכן קיים בעיקר בדגמים גבוהים של זרועות. היתרון המשמעותי טמון יותר במעבר מתקליט עבה לתקליט דק ולהפך. עבור רוב המשתמשים, מרגע שכוון הVTA, התוצאה תהיה מעבר למספקת גם במעבר לתקליט בעובי שונה. קצב שחיקת הליטוש של הטיפ הוא איטי. מספיק בשביל לאפשר לרוב המשתמשים להאזין תקופה ארוכה בלי לבצע שינויים בכיוון.
2. כיוון VTA שלא במצב נגינה, אם קיים בתכנון הזרוע, ממילא ניתן לכיוונון בהתאם לצורך, ובאופן פרקטי, יבוא לידי שימוש בעיקר כשעוברים לראש שמציג גובה כללי שונה ביחס לראש הקיים.
דרך אגב, מה שכתבתי קודם התייחס לזרוע בסיסית Space של נוטינגהאם, ומעלה.
זיו, יש לי דוגמה טרייה משהו. אני "נרדמתי בשמירה" ולא נגעתי בזרוע בערך 400 שעות. היות שדעיכה באיכות הצליל (בגלל שחיקת המחט) היא איטית מאד, האוזן מסתגלת אליה, ולא שמים עליה לב - עד שהאפקט המצטבר מתחיל להיות משמעותי. בתקופה האחרונה צליל הפטפון שלי פתאום התחיל לעצבן, לא יכולתי להבין מה קרה - הרי כל השינויים שנעשו בתקופה היו רק לטובה. ואז נזכרתי שמזמן לא נגעתי בכיוון VTA. כיוונתי - והצליל האהוב עלי חזר! כשמחט נשחקת, זווית VTA משתנה - ואיתה גם הצליל; במערכת שקופה זה לא שינוי זניח. לגבי הגראהם - ברור שהנוחות העיקרית היא בשינוי VTA מהיר במעבר בין סוגי התקליטים (דקים-עבים- משנות 70 - משנות 50). אבל אפשר גם כל 100 שעות (בערך) לתקן VTA "ממוצעת". הקיצר, זרוע מאד אטרקטיבית, ועל זה עוד יהיה לי דיבור איתך
:).
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור