שוקל כניסה לאנלוג


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ויטאלי, תוכל להרחיב בבקשה מה כל הקיצורים שרשמת, עבורי זה כמו לקרוא סינית.

VTA - מקבילות הזרוע ביחס למשטח עליו מונח התקליט
VTF - הלחץ (משקל זה לחץ) שמופעל על המחט

יש מונח שנקרא טרקינג - היכולת של הזרוע והמחט לעקוב אחרי הגרוב
אנטי סקייטינג (מונע החלקה) - נתון המתאר את השאיפה של הזרוע לנוע למרכז/גדת התקליט.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
לדעתי/טעמי, תקליט שהמאסטר שלו הוא אנלוגי והודפס באיכות טובה נשמע טוב יותר מכל קובץ דיגיטלי.הדיגיטל לא מסוגל להעביר את "החיות"
שהפטיפון מעביר לא את הרזולוציות/טקסטורות
ולא את הריאלסטיות.
לגבי מאסטר דיגיטלי,שומעים את זה מיד ושוב לטעמי בלבד,המאסטר הדיגיטלי נשמע סינטטי ומקומפרס .

רק לידיעה כללית
אחוז גדול מאוד מהתקליטים האודיופילים המודרניים עוברים מאסטר דיגיטלי, גם אלו שרשום עליהם שהם נלקחו מהטייפ
האנלוגי המקורי (אף אחד לא מציין מה עשו אחרי שלקחו אותו... למעשה הם עוברים רה מאסטר בדומיין דיגטלי ואח"כ מחזירים אותם לאנלוג) כך שלאמר שהתקליטים הללו הם מקומפרסים ... לא מדויק בלשון המעטה
 
נערך לאחרונה ב:

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
VTA - מקבילות הזרוע ביחס למשטח עליו מונח התקליט
לא מדויק. כיוון vertical tracking angle -VTA הוא כיוון עקיף של stylus rake angle - SRA (זווית בין ציר מסיום של היהלום לבין אנך לתקליט), כי הזוויות האלה בערך שוות. זה נכון, שבממוצע זווית SRA נכונה מושגת כשזרוע מקבילה לתקליט, אבל לראשים אחדים יש סטיות לא קטנות ממצב זה (דוגמה בולטת -ראשים של Clearaudio). לכן בכיוון VTA מתחילים ממצב מקביל, ואח"כ מכוונים סופית לפי השמיעה.
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
זיו, יש לי דוגמה טרייה משהו. אני "נרדמתי בשמירה" ולא נגעתי בזרוע בערך 400 שעות. היות שדעיכה באיכות הצליל (בגלל שחיקת המחט) היא איטית מאד, האוזן מסתגלת אליה, ולא שמים עליה לב - עד שהאפקט המצטבר מתחיל להיות משמעותי. בתקופה האחרונה צליל הפטפון שלי פתאום התחיל לעצבן, לא יכולתי להבין מה קרה - הרי כל השינויים שנעשו בתקופה היו רק לטובה. ואז נזכרתי שמזמן לא נגעתי בכיוון VTA. כיוונתי - והצליל האהוב עלי חזר! כשמחט נשחקת, זווית VTA משתנה - ואיתה גם הצליל; במערכת שקופה זה לא שינוי זניח.

- דוגמה מושלמת למה שהתכוונתי, אפשר לבצע את הכיול (שתכלס, גם לא דורש יותר מדי עבודה) אחרי תקופה ממושכת יחסית של הנאה מהאזנה לפטיפון.

לגבי הגראהם - ברור שהנוחות העיקרית היא בשינוי VTA מהיר במעבר בין סוגי התקליטים (דקים-עבים- משנות 70 - משנות 50). אבל אפשר גם כל 100 שעות (בערך) לתקן VTA "ממוצעת". הקיצר, זרוע מאד אטרקטיבית, ועל זה עוד יהיה לי דיבור איתך
:).

- על זה נאמר ב"יידיש" : "תפאדל פוט, איל באב מפתוח!" :)
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
ועכשיו בעברית, בבקשה - לפשוטי העם .... היידע שלי ביידיש מסתפק במילים "דרעק" ו"שלימזל" :)

טוב זה לא ממש יידיש... אבל התרגום זה
"אתה מוזמן להכנס, הדלת פתוחה"
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
מחכה ל"שבתות החמות" :).
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
שתשמע ציוד דיגיטלי ממש טוב, תדבר אחרת. אבל לא בא לי לפתוח את זה ולהרוס לגיא השרשור אה-לה סוני אי אס.

אפשר להנות מפטיפון בלי צורך למשכן את הילדים.

כששמעתי ציוד דיגיטלי ממש טוב מאד נהנתי אבל ,כשהוא הושווה מול ציוד אנלוגי לא פחות טוב הדיגיטל נפל בגדול.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
פיני שפטר, שהיכולות שלו בהעברת הקלטות אנלוגיות לדיגיטל כבר מוכרות ברמה הלאומית, לקח תקליט שלי, העביר אותו לדיסק, ואני לא שמעתי שום הבדל בין התקליט לאותו הדיסק.

אריה
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
אז לא ש
פיני שפטר, שהיכולות שלו בהעברת הקלטות אנלוגיות לדיגיטל כבר מוכרות ברמה הלאומית, לקח תקליט שלי, העביר אותו לדיסק, ואני לא שמעתי שום הבדל בין התקליט לאותו הדיסק.

אריה
זאת כבר בעיה אחרת..
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אז לא ש

זאת כבר בעיה אחרת..
זו לדעתי ההשוואה היחידה האפשרית. כל השוואה אחרת, רשימת החסרונות שלה גדולה מרשימת החסרונות שעמיר הצמיד לתקליט...

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,240
מעורבות
2,746
נקודות
113
זו לדעתי ההשוואה היחידה האפשרית. כל השוואה אחרת, רשימת החסרונות שלה גדולה מרשימת החסרונות שעמיר הצמיד לתקליט...

אריה
א. לא "הצמדתי" שום דבר. הכל חסרונות אובייקטיביים וידועים של הטכנולוגיה, ואמורים להיות מוכרים לכל מי שאינו חי בהכחשה/אידיאליזציה לגבי הנושא

ב. כל בדיקה שמסתמכת על השמיעה שלך אינה קבילה כלל, ולזה יש לצרף את מגבלות הציוד שלך

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
א. לא "הצמדתי" שום דבר. הכל חסרונות אובייקטיביים וידועים של הטכנולוגיה, ואמורים להיות מוכרים לכל מי שאינו חי בהכחשה/אידיאליזציה לגבי הנושא

ב. כל בדיקה שמסתמכת על השמיעה שלך אינה קבילה כלל, ולזה יש לצרף את מגבלות הציוד שלך

עמיר
לגבי מגבלות הציוד שלי והשמיעה שלי אני מסכים אתך. אבל אם אנשים נהנים יותר מתקליט מאשר מתקליטור אולי בגלל מגבלות שמיעה שלהם, אז בשביל מה צריך לפרט נתונים "אובייקטיביים"?

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,240
מעורבות
2,746
נקודות
113
אבל אם אנשים נהנים יותר מתקליט מאשר מתקליטור אולי בגלל מגבלות שמיעה שלהם, אז בשביל מה צריך לפרט נתונים "אובייקטיביים"?
  1. זה לא המצב "נהנים יותר מתקליט מאשר מתקליטור": פותח השרשור, שאליו פניתי, לא מעדיף תקליטים
  2. אובייקטיבית, הטכנולוגיות של תקליטים נחותות מהטכנולוגיות הדיגיטאליות בכל אספקט למעט אופי הסאונד.
  3. איזכור אוסף החסרונות האובייקטיביים (ללא מרכאות) של ויניל נועד להוות שיקול רלוואנטי בכניסה לאנאלוג בלי להעדיף את הסאונד
  4. אם יש לך בעייה עם האובייקטיביות של הטיעונים, תפריך אותם
עמיר
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
זו לדעתי ההשוואה היחידה האפשרית. כל השוואה אחרת, רשימת החסרונות שלה גדולה מרשימת החסרונות שעמיר הצמיד לתקליט...

אריה

אריה הויכוח הוא מיותר לדעתי.אני שומע שהתקליט נשמע טוב יותר,אתה שומע שהדיסק נשמע טוב יותר , אז שישאר ככה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,240
מעורבות
2,746
נקודות
113
אריה הויכוח הוא מיותר לדעתי.אני שומע שהתקליט נשמע טוב יותר,אתה שומע שהדיסק נשמע טוב יותר , אז שישאר ככה.
לא הבנת את הנקרא: שום דבר מזה לא הייה קשור לאיך שאני שומע.

אני שומע דיסקים מצויינים שעדיפים על התקליטים של אותה הקלטה, ותקליטים מצויינים שעדיפים על הדיסקים של אותה הקלטה, ואני גם יודע שלתקליטים יש את החסרונות שהוזכרו (ועוד) וגם לדיגיטאל יש את הבעיות שלו.

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אין שום נחיתות אובייקטיבית לתקליט. לדעתי באופן כללי אלה מדיות שאפשר להנות מהן באותה המידה. מי שמעדיף תקליט על תקליטור, יגיד לך שכל מה שבעיניך יתרון לתקליטור, מביא בעצם לנחיתות התקליטור בהשוואה לתקליט.
אם אתה רוצה לטעון שלאוזניך התקליט נחות בהשוואה לתקליטור, אז כמובן שאין לי ויכוח איתך.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לא הבנת את הנקרא: שום דבר מזה לא הייה קשור לאיך שאני שומע.

אני שומע דיסקים מצויינים שעדיפים על התקליטים של אותה הקלטה, ותקליטים מצויינים שעדיפים על הדיסקים של אותה הקלטה, ואני גם יודע שלתקליטים יש את החסרונות שהוזכרו (ועוד) וגם לדיגיטאל יש את הבעיות שלו.

עמיר
עכשיו אני ממש לא מבין אותך. אם יש תקליטים שנשמעים טוב יותר מדיסקים, אז בשביל מה לרשום רשימה ארוכה של נחיתות התקליט? ועוד לטעון שזו רשימה אובייקטיבית?
זו רשימה אובייקטיבית לרובוט ששומע באמצעות סקופ.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,240
מעורבות
2,746
נקודות
113
אין שום נחיתות אובייקטיבית לתקליט. לדעתי באופן כללי אלה מדיות שאפשר להנות מהן באותה המידה. מי שמעדיף תקליט על תקליטור, יגיד לך שכל מה שבעיניך יתרון לתקליטור, מביא בעצם לנחיתות התקליטור בהשוואה לתקליט.
אם אתה רוצה לטעון שלאוזניך התקליט נחות בהשוואה לתקליטור, אז כמובן שאין לי ויכוח איתך.

אריה
יש נחיתות אובייקטיבית לכל הטכנולוגיות המשמשות לייצור תקליטים ולהשמעתם, שרובן מיכאניות ופרימיטיביות.

קח לדוגמא את העניין של מהירות ויציבות סיבוב התקליט -- צריך מנוע סופר מדוייק וסופר שקט, שלא ירעיד מיכאנית את הפלאטה ואת שאר הרכיבים, וכל סטייה מהדיוק משפיעה. יש גם את עניין הרצועה שנמתחת ונרפית, והצורך לשמן, והאמפיטודה המשנה של חריצי התקליט שגורמת להאטה של הסיבוב וכו' וכו', כך שייש wow and flutter אינהרנטי.

לעומת זאת, בדיסק לא צריך מנוע מדוייק. מה שנקרא מהדיסק עובר ל-buffer שנקרא במהירות סופר קבועה. אם ה-buffer מתחיל להתרוקן, מאיצים את המנוע, ואם הוא מתמלא, מאיטים אותוץ בסך הכל אין בכלל wow and flutter לדבר עליו.

כך גם אינספור דברים אחרים -- RIAA בהטבעה שדורש RIAA הפוך בנגינה, חריטה ליניארית וקריאה בזרוע לא ליניארית, כל הכיוונונים של VTA, azimuth, anti-skating, וכו' וכו'.

אפשר לאהוב את הסאונד של ויניל גם כשמכירים בנחיתותו הטכנולוגית.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,240
מעורבות
2,746
נקודות
113
עכשיו אני ממש לא מבין אותך. אם יש תקליטים שנשמעים טוב יותר מדיסקים, אז בשביל מה לרשום רשימה ארוכה של נחיתות התקליט? ועוד לטעון שזו רשימה אובייקטיבית?
זו רשימה אובייקטיבית לרובוט ששומע באמצעות סקופ.

אריה
מה הקשר בין סקופ לבין זה שייש רחשי רקע לתקליטים, לבין הצורך לנקות אותם ואת המחט, לכוונן כל מיני כיוונונים וכו'?

הרשימה הייתה של חסרונות תפעוליים ופונקציונאליים.

כנראה שלא קראת או לא עיכלת מה שכתוב, ראית בזה "התקפה" על ויניל ולא התייחסות לחסרונות שמי שאוהב ויניל מוכן לקבל אותם, אבל כתבתי למי שלא מעדיף/אוהב ויניל ספציפית.

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור