שוקל כניסה לאנלוג


moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
הדיון בנושא דומה רץ בפורום מספר פעמים ואיני מוצא למחזר דברים, זה יהיה בדיוק כמו להסביר למה מנה בשם זהה ומרכיבים זהים טעימה בשתי מסעדות שונות.

אם כך אז כמו שזבדה אמר חבל שתכנס לאנלוג,אין טעם להשקיע במשהו שלטעמך הוא רק נשמע שונה.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
אם כך אז כמו שזבדה אמר חבל שתכנס לאנלוג,אין טעם להשקיע במשהו שלטעמך הוא רק נשמע שונה.

לא לזה התכוון המשורר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
גיא לא מכיר מספיק את התחום האנלוגי בשביל להגיד שונה או טוב יותר.
אני בהחלט חושב שכמו שכרמי, אריק ועוד כמה שמצאו את עצמם זונחים את הדיגיטל לחלוטין ומתמקדים באנלוג, זה הסיכון האמיתי בכניסה לתחום הזה.

גיא.
תתחיל עם פטיפון של נוטינגהם אייס ספייס עם ראש אורטופון או מיוג׳ימה או האנה mc ותתפנק. זה עניין של זמן עד שנראה אותך עם איזה ברינקמן, קרונוס, טאקדס או דה וינצ׳י.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
תתחיל עם פטיפון של נוטינגהם אייס ספייס עם ראש אורטופון או מיוג׳ימה או האנה mc ותתפנק. זה עניין של זמן עד שנראה אותך עם איזה ברינקמן, קרונוס, טאקדס או דה וינצ׳י.

:בעד:
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אנלוג ?! אממממממם
כאחד שמכיר את כל גילגולי האנלוגי של נמר לדורותייהם יכול לומר לך שהיום יש לו מקור הכי טוב ששמעתי עד היום.
אבל בעבר היו גילגולי האנלוגי שלא התחברתי אליהם במיוחד. בנוסף ביצענו השואות דיסק מול וניל מס' פעמים והמסכנה שלי שהיום :שזה פשוט עוד מקור יכול להיות טוב ויכול להיות גרוע יש לו חסרונות ויתרונות .
עדיין לא שמעתי מקור דיגיטאלי שמשקף את עלות האנלוג של נמר יש לmsb ממיר שעולה סכום דמיוני ומחשב סטרימר בעלות דמיונית עם השמע אותם על המערכת של נמר אוכל להיות נחרץ בקביעה.
לגבי קסם מיוחד שמיוחס לאנלוג אני באופן אישי לא זיהיתי קסם כזה ! בעניין זה כמו כל רכיב אודיו אוסף של יותר ופחות כל מכשיר לגופו.
 

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
258
מעורבות
48
נקודות
28
בכדי לקבל סאונד טןב מתקליט צריך להשקיע הרבה כסף. נקודה.
כל פתרונות הזולים יהפכו מהר מאוד לשידרוגים מטורפים כי אין ברירה.
סאונד ברמה גבוהה עולה הרבה.
מחירי התקליטים זו בכלל שערוריה מה גם שאחוז ניכר מהתקליטים החדשים והיקרים בעלי איכות בינונית.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
בכדי לקבל סאונד טןב מתקליט צריך להשקיע הרבה כסף. נקודה.
כל פתרונות הזולים יהפכו מהר מאוד לשידרוגים מטורפים כי אין ברירה.
סאונד ברמה גבוהה עולה הרבה.
מחירי התקליטים זו בכלל שערוריה מה גם שאחוז ניכר מהתקליטים החדשים והיקרים בעלי איכות בינונית.
אפשר לקבל סאונד מדהים מפטיפונים יד 2 בעלות של 2000 שח, איכות שבמחיר כזה לא ניתן לקבל מנגני תקליטורים.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
זה לא "כמה עולה לשמוע תקליט" בצורה הפשטנית, אלא כמה עולה האפשרות לשמוע את התקליט כמה פעמים שתרצה ותוכל במערכת שלך, בזמנים שמתאימים לך, וכו'.

יש תקליטים שרוצים לחזור אליהם אינספור פעמים, יש כאלה שאחרי שתי דקות מורידים אותם מהפטיפון ולא מחזירים אותם לעולם, וייש את כל מה שבאמצע. יש גם תקליטים שנשחקים/נשרטים ואי אפשר, או פחות נעים, לשמוע אותם כמה שרוצים.



אולי כדאי בכל זאת לפרט את מה שברור.

כל מה שייש בעד תקליטים הוא רק איכות הסאונד השונה שלהם. אם זה לא "עושה לך את זה", אז לתקליטים ופטיפונים יש כמעט רק חסרונות, גדולים. למשל כמה מהראשונים שקופצים לראש:
  1. רעשי רקע: רעש הוויניל, פצפוצים, חריקות, טיקים וכיו"ב
  2. שריטות וקפיצות
  3. הצורך בניקוי התקליטים, שיכול להגיע לכדי רכישת מכונת ניקוי ותחזוקתה, כולל חומרי הניקוי
  4. הצורך בניקוי המחט
  5. הצורך להחליף ראשים, רצועות וכו', מנורות אם יש בפונו סטייג'
  6. hum בגלל ההגברה הנוספת
  7. בעיות pitch בגלל מהירות לא מדוייקת ו/או, גרוע יותר, לא קבועה
  8. ירידת איכות מובנית לקראת סוף התקליט
  9. תקליטים שמתעקמים בחום
  10. עובש -- בעייה נפוצה בתקליטים ונדירה בדיסקים
וייש עוד. אז למעט במקרה של [רי]מאסטר גרוע במיוחד של דיסק/קובץ, כמעט תמיד הוא יהייה עדיף על התקליט המקביל מכל הבחינות שאינן "הוויניליוּת" של הסאונד.

בקיצור, לא כדאי משום בחינה, אלא אם נשבית בקיסמו של הסאונד במידה כזו שאתה מוכן להתעלם מכל החסרונות, מה שאני מבין שלא קורה.

עמיר
זה לא "כמה עולה לשמוע תקליט" בצורה הפשטנית, אלא כמה עולה האפשרות לשמוע את התקליט כמה פעמים שתרצה ותוכל במערכת שלך, בזמנים שמתאימים לך, וכו'.

יש תקליטים שרוצים לחזור אליהם אינספור פעמים, יש כאלה שאחרי שתי דקות מורידים אותם מהפטיפון ולא מחזירים אותם לעולם, וייש את כל מה שבאמצע. יש גם תקליטים שנשחקים/נשרטים ואי אפשר, או פחות נעים, לשמוע אותם כמה שרוצים.



אולי כדאי בכל זאת לפרט את מה שברור.

כל מה שייש בעד תקליטים הוא רק איכות הסאונד השונה שלהם. אם זה לא "עושה לך את זה", אז לתקליטים ופטיפונים יש כמעט רק חסרונות, גדולים. למשל כמה מהראשונים שקופצים לראש:
  1. רעשי רקע: רעש הוויניל, פצפוצים, חריקות, טיקים וכיו"ב
  2. שריטות וקפיצות
  3. הצורך בניקוי התקליטים, שיכול להגיע לכדי רכישת מכונת ניקוי ותחזוקתה, כולל חומרי הניקוי
  4. הצורך בניקוי המחט
  5. הצורך להחליף ראשים, רצועות וכו', מנורות אם יש בפונו סטייג'
  6. hum בגלל ההגברה הנוספת
  7. בעיות pitch בגלל מהירות לא מדוייקת ו/או, גרוע יותר, לא קבועה
  8. ירידת איכות מובנית לקראת סוף התקליט
  9. תקליטים שמתעקמים בחום
  10. עובש -- בעייה נפוצה בתקליטים ונדירה בדיסקים
וייש עוד. אז למעט במקרה של [רי]מאסטר גרוע במיוחד של דיסק/קובץ, כמעט תמיד הוא יהייה עדיף על התקליט המקביל מכל הבחינות שאינן "הוויניליוּת" של הסאונד.

בקיצור, לא כדאי משום בחינה, אלא אם נשבית בקיסמו של הסאונד במידה כזו שאתה מוכן להתעלם מכל החסרונות, מה שאני מבין שלא קורה.

עמיר
עמיר,
לדעתי נגני תקליטורים טובים ותקליטורים טובים נשמעים איכותיים לא פחות מתקליטים, אבל רשימת החסרונות שהצמדת לתקליט היא מה זה מוגזמת....


אריה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בכדי לקבל סאונד טןב מתקליט צריך להשקיע הרבה כסף. נקודה.
כל פתרונות הזולים יהפכו מהר מאוד לשידרוגים מטורפים כי אין ברירה.
סאונד ברמה גבוהה עולה הרבה.
מחירי התקליטים זו בכלל שערוריה מה גם שאחוז ניכר מהתקליטים החדשים והיקרים בעלי איכות בינונית.

יש לי כמה מטרים עם אנלוג. הרבה כסף זה עניין יחסי. בתקציב הזה שגיא הקציב, הוא יכול לבנות סט אנלוגי מצוין.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
בכדי לקבל סאונד טןב מתקליט צריך להשקיע הרבה כסף. נקודה.

צריך פטיפון מפירמה מוכרת, ראש איכותי (רצוי MC) ופונו טוב, לאחר מכן צריך לדעת לכוון את הפטיפון כמו שצריך, לדאוג שהתקליטים יהיו נקיים וזהו, התוצאה שתתקבל תהיה עדיפה על פי כמה על פני כל נגן דיגיטלי באותו התקציב וצפונה מזה בכמה פרמטרים שהכי חשוב מהם הוא סאונד טבעי ולא פחות חשוב במה והפרדה בין הכלים, גם אם יש פצפוץ פה ושם.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
צריך פטיפון מפירמה מוכרת, ראש איכותי (רצוי MC) ופונו טוב, לאחר מכן צריך לדעת לכוון את הפטיפון כמו שצריך, לדאוג שהתקליטים יהיו נקיים וזהו, התוצאה שתתקבל תהיה עדיפה על פי כמה על פני כל נגן דיגיטלי באותו התקציב וצפונה מזה בכמה פרמטרים שהכי חשוב מהם הוא סאונד טבעי ולא פחות חשוב במה והפרדה בין הכלים, גם אם יש פצפוץ פה ושם.

תן בבקשה דוגמא קונקרטית אחת, תוך פרוט של כלל המערכת.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
IMG-20171025-WA0027.jpg

גם בתקופת האבן שמעו פינק פלויד
 

תמונות מצורפות

  • IMG-20171025-WA0027.jpg
    IMG-20171025-WA0027.jpg
    KB 127.5 · צפיות: 282

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
לאחרונה התחלתי להרהר בנושא הכנסת אנלוג לסטאפ הקיים ברשותי, אני עדיין מתבשל בנושא אבל כנראה שבעתיד הקרוב אעבור את המחסום הנפשי.
תודה.

לעתים קרובות לא יודעים להעריך כמה טוב מה שיש..
חושבים שהדשא של השכן יותר "ירוק"....

בהצלחה בכל החלטה שתבחר
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
אני גם שוקל מעבר לאנלוג ומחפש פטפון טוב, וגם חשוב מאוד שיהיה יפה ולא מגושם (שיראה יפה בסלון)
אצלי הבעייה הפוכה, יש לי הרבה מאוד מדיה... בבוידם 20 שנה.. :)
הבעייה היכן אני תוקע את מאות התקליטים מבלי שאשתי שתחיה תעיף אותי (או אותם) :)

אני חושש מאד שאתה זה שתרצה לזרוק אותם.. ובסוף תשאר עם אשתך.
לא מתערב מה יותר טוב בשבילך.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
תן בבקשה דוגמא קונקרטית אחת, תוך פרוט של כלל המערכת.
כבר כתבתי הרבה פעמים. תביא לי טורנס 160 טוב בכ 1000 ש"ח ,זרןע של לין בייסיק בכ 500 ש"ח , ראש סביר בכ 500 ש"ח, ואני מקים לך פטיפון עם צליל איכותי ביותר. מגבר נייט 3 בפחות מ 3000 ש"ח וברמקולים לדעתי חבל להשקיע יותר מידי - מי שנכנס לתחום הסטריאו ואין לו כסף ואין לו אוסף תקליטורים, זו הדרך. ב 10,000 ש"ח אפשר להקים יופי של מערכת. הנייט 3 הוא דוגמא, יש אינסופ מגברים יד 2 משובחים באלפי שקלים מצומצמים.
התפיסה שכדי לקבל סאונד משובח צריך משכנתא, היא שגוייה מהבסיס.

אריה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור