שוקל כניסה לאנלוג


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
אפשר לקבל סאונד מדהים מפטיפונים יד 2 בעלות של 2000 שח, איכות שבמחיר כזה לא ניתן לקבל מנגני תקליטורים.
זה אולי יכול להיות נכון לאזני מי ש"נתפס בקסם האנאלוג" ומעדיף את הצליל הבסיסי שלו במידה ניכרת.
זה לא נכון למי שלא, וכבר נתון שזה לא נכון לגבי פותח השרשור.

כאן זו אמירה מיותרת שסוחבת את השרשור לכיוון הלא-רלוואנטי של פטיפון ב-2K, כשפותח השרשור מוכן להוציא 30K וזה לא נשמע לו עדיף אלא רק שונה.

עמיר,
לדעתי נגני תקליטורים טובים ותקליטורים טובים נשמעים איכותיים לא פחות מתקליטים, אבל רשימת החסרונות שהצמדת לתקליט היא מה זה מוגזמת....
ועדיין, אתה אוהב אנאלוג, מה שאומר שהחסרונות שלו לא כל כך מפריעים לך למעט אולי במקרים קיצוניים של תקליט רועש במיוחד או קופץ.

למשל, מי שחושב שהסאונד של פטיפון הוא טבעי עם במה והפרדה, יכול להיות מוכן עבור זה להתעלם מאיזה פצפוץ פה ושם.
חשוב מהם הוא סאונד טבעי ולא פחות חשוב במה והפרדה בין הכלים, גם אם יש פצפוץ פה ושם.
אבל אצל מי שלא חושב כך, התעלמות יכולה שלא בחשבון -- מה פתאום?

מי שלא אוהב אנאלוג במיוחד, כל מה שנראה לאנאלוגיסט שטות או זניח, יכול לחרפן אותו לחלוטין.
מי שרגיל לשקט של אנאלוג יכול להיות מוטרף מרעשי רקע של ויניל, או מתקליט/מחט לא לגמרי נקיים (עיוות רציני) או מכל אחד מהחסרונות שהעליתי.

העליתי רשימה של חסרונות אובייקטיביים. כמה הם משנים/משפיעים/חשובים זה עניין אישי, ומה שנכון עבורך עלול שלא להיות נכון עבור אדם אחר שאינו בעמדתך.

פותח השרשור אינו בעמדה קיצונית -- הוא מוכן לשקול אנאלוג אחרי ששמע --- אבל חשבתי שמן הראוי להזכיר לו מה המחירים הלא-כלכליים של ויניל, כחלק מהשיקולים אם להיכנס לתחום.

עמיר
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
מי שלא אוהב אנאלוג במיוחד, כל מה שנראה לאנאלוגיסט שטות או זניח, יכול לחרפן אותו לחלוטין.
מי שרגיל לשקט של אנאלוג יכול להיות מוטרף מרעשי רקע של ויניל, או מתקליט/מחט לא לגמרי נקיים (עיוות רציני) או מכל אחד מהחסרונות שהעליתי.

גם לי זה מציק בגלל זה אני מקפיד לנקות את התקליטים ואת המחט מתי שצריך. התמורה שווה את המאמץ.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
גם לי זה מציק בגלל זה אני מקפיד לנקות את התקליטים ואת המחט מתי שצריך. התמורה שווה את המאמץ.
לא המאמץ הוא הפואנטה אלא התוצאה אחרי הניקוי -- גם זה לא תמיד באמת שקט אלא אם אתה מתעלם מהרעש, קטן ככל שיהייה, אבל מי שלא אוהב ויניל לאו דווקא יוכל/ירצה להתעלם.

עמיר
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
לא המאמץ הוא הפואנטה אלא התוצאה אחרי הניקוי -- גם זה לא תמיד באמת שקט אלא אם אתה מתעלם מהרעש, קטן ככל שיהייה, אבל מי שלא אוהב ויניל לאו דווקא יוכל/ירצה להתעלם.

עמיר

אמיר, אני לא קונה תקליטים אם הם שרוטים או רועשים. בגלל זה השתדלתי לקנות תקליטים חדשים אבל אז גיליתי את הגדולה של ההקלטות הישנות. בתנאי שהתקליטים שמורים, הסאונד שלהם אפילו יותר טוב, יותר טבעי, מפורט. תופעה מעניינת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
אמיר, אני לא קונה תקליטים אם הם שרוטים או רועשים. בגלל זה השתדלתי לקנות תקליטים חדשים אבל אז גיליתי את הגדולה של ההקלטות הישנות. בתנאי שהתקליטים שמורים, הסאונד שלהם אפילו יותר טוב, יותר טבעי, מפורט. תופעה מעניינת.
עמיר ב-ע'.

אני שמח שאתה יכול להשיג רק תקליטים שהם כל כך שקטים שאפילו מי שרגיל לשקט של דיגיטאל לא ישים לב לזה שייש רעשים.

לי זה לא עבד עד כדי כך טוב, גם כשהקפדתי לקנות רק Near Mint או חדשים לגמרי, וגם בהם היו רעשים.
מדובר על מדגם של כמה אלפים, כך שאו שבאמת מצאת תקליטים שלא ייאמנו, במיוחד ישנים, או שהרגישות שלך לרעשים נמוכה, או שהמערכת שלך לא מוציאה אותם בכלל, או שייש לך הסבר אחר לתופעה.

עמיר
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
עמיר ב-ע'.

אני שמח שאתה יכול להשיג רק תקליטים שהם כל כך שקטים שאפילו מי שרגיל לשקט של דיגיטאל לא ישים לב לזה שייש רעשים.

לי זה לא עבד עד כדי כך טוב, גם כשהקפדתי לקנות רק Near Mint או חדשים לגמרי, וגם בהם היו רעשים.
מדובר על מדגם של כמה אלפים, כך שאו שבאמת מצאת תקליטים שלא ייאמנו, במיוחד ישנים, או שהרגישות שלך לרעשים נמוכה, או שהמערכת שלך לא מוציאה אותם בכלל, או שייש לך הסבר אחר לתופעה.

עמיר

הפטיפון שלי כוון על ידי זיפ. כנראה זו הסיבה. תוסיף לכך את העובדה שיש למגבר שלי פונו משובח ויש גם פטיפון/ראש מעולה יחסית למחיר ואז אין הפתעות, יש רק סאונד טוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
הפטיפון שלי כוון על ידי זיפ. כנראה זו הסיבה. תוסיף לכך את העובדה שיש למגבר שלי פונו משובח ויש גם פטיפון/ראש מעולה יחסית למחיר ואז אין הפתעות, יש רק סאונד טוב.
להיפך, חבר, להיפך -- ככל שהציוד יותר טוב ומכוון טוב יותר כך גדל הסיכוי לשמוע את הרעשים הבלתי נמנעים -- חיכוך מחט על ויניל זו תופעה רועשת מעצם מהותה.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
להיפך, חבר, להיפך -- ככל שהציוד יותר טוב ומכוון טוב יותר כך גדל הסיכוי לשמוע את הרעשים הבלתי נמנעים -- חיכוך מחט על ויניל זו תופעה רועשת מעצם מהותה.

עמיר

תבוא אלי. תשמע פטיפון שקט לפחות כמו דיגיטל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
תבוא אלי. תשמע פטיפון שקט לפחות כמו דיגיטל.
אני בטוח שהפטיפון שלך הוא שקט, אבל גם בטוח שאפילו היצרן לא מתיימר ל-S/N שמתקרב לדיגיטאל.

והפטיפון שלך לא מעניין -- הוא לא במסגרת התקציב של 30K ש"ח כולל זרוע, ראש ופונו (ואינטרקונקטים) -- גם אם הוא שקט.

התקליטים הם שרועשים, בחיכוך עם המחט, לפחות ברמת hiss, גם אם אין פצפוצים ושריטות ואבק וחשמל סטאטי וכיו"ב.

לא יצאתי כאן להתקיף את האנאלוג, ולא לעמוד בפני ההגנות שקופצות לאור דברי.

כל שהתכוונתי הייה להאיר נקודות אובייקטיביות מסויימות עבור פותח השירשור, מתוך ההבנה שהוא כבר ידע איך להתייחס אליהן, כולל להתעלם אם הן לא נראות לו.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני בטוח שהפטיפון שלך הוא שקט, אבל גם בטוח שאפילו היצרן לא מתיימר ל-S/N שמתקרב לדיגיטאל.

והפטיפון שלך לא מעניין -- הוא לא במסגרת התקציב של 30K ש"ח כולל זרוע, ראש ופונו (ואינטרקונקטים) -- גם אם הוא שקט.

התקליטים הם שרועשים, בחיכוך עם המחט, לפחות ברמת hiss, גם אם אין פצפוצים ושריטות ואבק וחשמל סטאטי וכיו"ב.

לא יצאתי כאן להתקיף את האנאלוג, ולא לעמוד בפני ההגנות שקופצות לאור דברי.

כל שהתכוונתי הייה להאיר נקודות אובייקטיביות מסויימות עבור פותח השירשור, מתוך ההבנה שהוא כבר ידע איך להתייחס אליהן, כולל להתעלם אם הן לא נראות לו.

עמיר

התשובה היתה צריכה להיות ״יאללה נמר, תרתיח מים אני במהלך השבוע אצלך״. גם ככה לא היית אצלי 202 שנה.

כשאתה מגיע, עשה ג׳סטה, תביא איתך ביצוע מעניין של הסימפוניה הרביעית של בראמס לשמוע.

לגבי השקט. שקט שקט, מתיימר או לא, מדיד או לא, טרם שמעתי נגנים דיגיטלים שמצליחים לנגן בדינמיקה כזו.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
אני חושש מאד שאתה זה שתרצה לזרוק אותם.. ובסוף תשאר עם אשתך.
לא מתערב מה יותר טוב בשבילך.
אין מצב שארצה לזרוק אותם, ובודאי שלא למכור אותם, כל החיים שלי מילדות עד בגרות שם :)
כ 30 שנים של איסוף, ואחר כך עוד כ 30 שנים למצוא את ה CD שהיו לי בתקליטים, ואולי מצאתי חצי :)
חולם על הרגע ולהאזין להם אחד אחד..
הפנסיה מתקרבת..:)
 
נערך לאחרונה ב:

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,088
מעורבות
912
נקודות
113
אני פה קורא את התגובות המאוד המענינות שלכם ..
על תקליטים ,
אני מניח שרובכם גרים קרוב לתל אביב ויכולים ללכת לקנות
תקליטים בשקל או ביותר זה לא משנה כל כך
ואני גר ברחובות ויש חנות תקליטים אחת שאני מדיר את
רגליי מישם ואני לא רוצה להכנס לזה ..
אומנם יש לי כמה תקליטים שעברו ניקיון ובדיקה וגם לפני שבועיים
קבלתי מחבר טוב אוסף נכבד שעבר מיון ואני צריך לנקות אותו
ואין לי כל כך זמן וגם לא מזמן קניתי מחול מברשת אנטי סטטי
לתקליטים
אבל אני אמצא בסוף גם זמן לזה
אגב חברים, יש פה אחלה דיון וכייף לקרוא אותו :בעד:
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
הפטיפון שלי כוון על ידי זיפ. כנראה זו הסיבה. תוסיף לכך את העובדה שיש למגבר שלי פונו משובח ויש גם פטיפון/ראש מעולה יחסית למחיר ואז אין הפתעות, יש רק סאונד טוב.
אם אני לא טועה אתה משתמש בראש MM
שזה אומר שלא כל מה שיש בהקלטה נחשף/יוצא
החוצה.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,060
נקודות
113
תן בבקשה דוגמא קונקרטית אחת, תוך פרוט של כלל המערכת.

זה באמת ילדותי הויכוח הזה...
מה שאפשר לכתוב שבאמת תופס בויכוח הזה הוא רשימת תקליטים שבדיגיטל לא הצליחו לשחזר את המקור נאמנה
וכנ״ל מאסטרים דיגיטליים שעקפו את המקור האנלוגי.
ברגע שיש הבנה שהמדיה פה מנצחת ולא הנגן, מבינים שהוויכוח הוא עקר...
וכן, תקליט טוב על פטיפון ב4000₪ יד שניה
יעקוף מאסטר דיגיטלי פחות טוב על נגן בפי 5.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,901
מעורבות
3,008
נקודות
113
בוקר אור ושבת שלום חברים.

ראשית תודה רבה על ההשתתפות ותרומתכם בדיון.

הסיבה להגדרת התקציב הנתון, מחד לא בא לי להשקיע יותר מידי בתחום שאיני מכיר מספיק לעומק ומאידך איני רוצה לרכוש מוצר שארגיש תוך זמן קצר שמיצה את עצמו לכן נראה לי שהתקציב שהוגדר הוא יותר ממכובד עבור 4 רכיבים לשריקת פתיחה עבור מערכת אנלוג ( @AK1 ) לא הזכרתי אינטרקונקטים וכבלי חשמל, אלו אינם נכלל בתקציב שהגדרתי עבור הרכיבים המרכזיים.

חלק מהחברים העלה כאן רשימת סייגים שראוי להתיחס אליה בכובד ראש, אכן טרם שמעתי מערכת אנלוג בה לא נשמעים פצפוצים או היס מסויים (גם לא אצלך @נמר ) ולמרות שבעבר זה היה יכול להטריף אותי היום זה משהו שאני יכול לחיות עימו.

החשש הגדול שלי מכניסה לאנלוג נע על ציר המורכבות, תחזוקה וכיוונונים, תוסיפו על זה שאני מתחיל עם 0 מדיות ואצטרך לצבור במהירות ספריה קטנה ותבינו מדוע איני ממהר לקפוץ לבריכה.

הערה קטנה, כשאתם מגיבים בשירשורים שאני פותח בבקשה הגיבו אחד לשני לגופו של עניין ולא לגופו של אדם, צורם לקרוא דברים כאלה, מה גם שמדובר בתחביב סובייקטיבי וכל דעה גם אם נראית לכם כלא נכונה, נכונה לבעליה.

המשך שבת מהנה ומוסיקאלית לכולנו (ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
החשש הגדול שלי מכניסה לאנלוג נע על ציר המורכבות, תחזוקה וכיוונונים, תוסיפו על זה שאני מתחיל עם 0 מדיות ואצטרך לצבור במהירות ספריה קטנה ותבינו מדוע איני ממהר לקפוץ לבריכה.

לפטיפון אין תחזוקה מלבד החלפת ראש כל תקופה (תלוי כמה אתה שומע).
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
אם אני לא טועה אתה משתמש בראש MM
שזה אומר שלא כל מה שיש בהקלטה נחשף/יוצא
החוצה.


אתה טועה, הראש הוחלף לMC אחרי זמן יחסית קצר ולא בגלל שהיה רע לפני, האורטופון סילבר הוא MM מעולה ויש כאלה שבכיף יחיו איתו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
החשש הגדול שלי מכניסה לאנלוג נע על ציר המורכבות, תחזוקה וכיוונונים, תוסיפו על זה שאני מתחיל עם 0 מדיות ואצטרך לצבור במהירות ספריה קטנה ותבינו מדוע איני ממהר לקפוץ לבריכה.
אוקיי, הסברת למה לא, אבל למה כן, לאור זה שמבחינתך, הצליל רק "שונה" ולא "עדיף"?

עמיר
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
אמנם זה לא נושא הדיון , מכיוון שגם אני מתעניין עכשיו בנושא, מישהו יכול להסביר בכמה מילים מה ההבדל בין ראש MC לראש MM , אוסיף שאצלי ברסיבר (טכניקס ) יש כניסת PHONE
עריכה:
חיפשתי בגוגל ולפי מה שהבנתי MC = Moving Coil
MM = Moving Magnet
ז"א ב MC המגנט קבוע והסליל זז ו ב MM הסליל קבוע והמגנט זז
אשמח להרחבה בנושא (מה עדיף ולמה) או קישור (חיפשתי כאן ולא ממש מצאתי , מה שמצאתי זה רק ויכוחים ניצחיים) :)
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור