לא יודע כמה זה מקובל אבל זה בהחלט פתרון.
לעומת זאת, במקרים רבים ניתן להישתלט על בעיות מהסוג הזה בעזרת התאמה נכונה של אלקטרוניקה.
אני לא מדבר על התלהבות מהספספיקציות. אני מדבר על האזנה למוצרים שונים על המערכת שלך.
אתן לך דוגמא.
לרמקולים שלי בשילוב האלקטרוניקה הנוכחית שלי חסר מידבס בצליל. לאחר שבדקתי רכיבים שונים על המערכת שלי (לקסמן, מקינטוש, nat, ear ועוד כמה רכיבים הבנתי שהאלקטרוניקה הנוכחית שלי אינה התאמה מושלמת עבור הרמקולים שלי.
עכשיו ניגש לפתרונות.
1- להכניס אקולייזר למערכת ולתקן את החסר.
2- לשלב אלקטרוניקה מתאימה יותר.
אז מכיוון שאני יודע מה אקולייזר עושה למערכת (והוא לא עושה לה טוב), הוא יורד מהפרק. מצד שני, כן הצלחתי לקבל את מה שאני רוצה עם שילובים שונים של אלקטרוניקה. זהו הפתרון המקובל בקרב הקהילה האודיופילית ברובה.
אקולייזר הוא פתרון קל, שמתקן משהו אחד והורס משהו אחר. הוא אינו פתרון ראוי למערכות היי אנד איכותיות כמו שלך. על מנת לתקן את החסר או לאזן את המודגש רצוי להתאים אלקטרוניקה שהרמקול מאוזן איתה.
הבעיה שלך היא אינה הבס. הבעיה היא החתונה בין הרמקול, החדר והאלקטרוניקה. הדבר המקובל הוא לשמוע הגברות שונות (או רכיב אחר) שמאזן את הרמקול. ככה עושים, ככה מקובל וזו הסיבה שאנחנו מדברים כל הזמן על הסנרגיה בין הרכיבים. לתקן בעיות עם פלטרים זה בדיוק הפוך ממה שמקובל.