לפני שאתה כותב אתה צריך לנחש מה דעתו,זה בעצם בלתי אפשרי בכלל,כי בהרבה מאד מקרים,עמיר יחליט מה דעתו,רק אחרי שיקרא את שלך,ואחרי שיקרא את שלך,הוא קרוב לוודאי יחליט שהיא שונה משלך,ואף אם תכתוב; ערב טוב ,בשעה 19.00 הוא עלול לטעון ש 19.00 זה לא תמיד ערב,אלא רק בחודשים מסויימים בלבד
ולך אני לא מעוניין להוכיח דבר....כי גם אם אכתוב לדוגמה: ערב טוב, ...אתה תטרח לציין שזו לא עובדה אלא הבעת דעה.מכיון שלא פשוט להוכיח שעכשו ערב,ולהוכיח שהוא טוב ,זה עוד יותר קשה,אני מעדיף לא לא להכנס לשום מחלוקות עם אדם שחייב לומר את המילה האחרונה.
בדרך כלל אתה מבין לא נכון או לא מבין בכלל אפילו דברים שאני או אחרים
כן אומרים, אז עכשיו אתה מתחיל לשים בפי דברים טפשיים, שלא אמרתי ולא אגיד, ולהראות שהם אכן טיפשיים?
והנה לנו דוגמה, משירשור זה עצמו:
אם כך אתה מכחיש שבדור הראשון של מכשירי הCd ,הכניסו פילטר אנלוגי בעל עקומה חדה,על מנת לדכא את תדר הדגימה היסודי של הפורמט(44.1khz) ?
גם כשאתה יודע איזו פיסת מידע, היא מנותקת מההקשר ולא שמה את הדגשים במקומות הרלוואנטיים
oversampling אכן מאפשר להגביה את תדר הפילטר שחותך מעל חצי תדר הדגימה, אבל לא זו הסיבה העיקרית שבגללה עושים את זה, אלא כי זה מקטין את תופעת ה"מדרגות" ומקרב יותר לצורת גל חלקה.
תדר הדגימה הוא כיידוע 44.1kHz, וחצי תדר הדגימה הוא לפיכך 22.05kHz, כלומר שלא הכחשתי שום דבר, אלא לכל היותר אתה כתבת מספר לא מדוייק ולא תיקנתי לך גם אותו
שוב אתה מרים להנחתה....ומוסיף השמצות והעלבות כדרכך בקודש.....
זה שאתה נעלב שמסבירים/מתקנים לך את הדברים שכתבת במקום ללמוד משהו, מילא, אבל זה שאתה מתאר את זה כהשמצות זו כבר בעייה -- כדי להוות השמצה מה שנאמר צריך להיות לא נכון.
אם היית צודק לא היו משתמשים היום ברב נגני הדסקים בדגימת יתר(over sampling ) ל 96 או 192khz ,כי זה היה סתם מייקר ומסבך,כי לדבריך ממילא הרמקולים וה מגברים של אז " פילטרו בעצמם " את תדר הדגימה היסודי של ה Cd.....בנוסף המגברים ,גם של אז הגבירו תמיד עד 50-60khz לפחות,ורובם בעלי רוחב פס גבוה מ 100khz....
הפילטר האנלוגי צריך לחסום את התדר היסודי של ה Red book Cd , שלא השתנה עד ימינו אלה(אם לא עושים שמוש ב digital filter) ,כלומר לדכא 44.1khz....לכאורה תדר שהוא לעצמו ,איננו בתחום השמע האנושי....
אלא מה ,המגברים היו נאלצים להגבירו...כי זה מה שהיה נכנס להם בכניסה,וזאת ביחד עם צרופים והפרשים של ה 44khz עם אותות מוסיקה מתחום השמע כמו 20 או 17khz לדוגמה,,,,,,כל זה היה גוזל הרבה אנרגיה מהמגבר,לגרום להתחממות יתר ,ואף עלול היה לגרום נזק לטוויטרים מסויימים,וגם נזק למגבר עצמו, לכן השתמשו בדור הראשון בפילטר אנלוגי low pass filter בעל עקומה מאד חדה,שגרם שינויי פאזה רציניים באות המוסיקלי....זה היה דבר לא נעים למי שאהב מוסיקה,והייתה מערכת שאיננה ג׳וק בוקס נייד....זה מסביר מדוע תוך שנתיים שלוש,הופיעו מכשירים עם oversampling.....
איזה סלט!! נראה לי שאתה צריך לעבור לתחום המסעדנות...
הרי מאז מה שאתה קורא לו "הדור הראשון", ההגברות התפתחו ומגיעות לעשרות ולפעמים מאות קילוהרצים, והרמקולים גם לכמה עשרות, וכמוכן התגבר כוח המיחשוב ונעשה זול יותר, כך שעבודה בהי-רז נעשתה גם אפשרית טכנולוגית, גם בהישג יד, וגם באמת מוסיפה משהו שמגיע בפועל לאוזני המאזין.
איך ה Cd חדר חזק כבר בשנותיו הראשונות ?היה לו יחס אות לרעש מעולה במחיר זול, ביחס לפורמטים שהיו אז,זה משך אנשים שאינם מתעמקים במוסיקה עצמה ,אלא באלקטרוניקה,וזב בצרוף מכונת יחסי ציבור דורסנית,שטיפת מוח בדבר חשיבות הנקיון בצליל,ואף לא בחלו במצגת של תרמית,כדי ליצור לעיתונאי האודיו תחושה,שזה לא פורמט נוחות ,אלא אודיו איכותי.
איפה אתה חי? מכל הכמות האדירה של הנגנים שנמכרו, כמה מהקונים/צרכנים "מתעסקים באלקטרוניקה"???
ואתה שוב מוכר את המצגת הבודדת הזו כאילו כל הכמות האדירה הזו של הקונים ראו את המצגת ו/או קראו ביקורות במגזיני אודיו שנמכרים בכמויות מוגבלות. קצת תחושת מציאות לא תזיק.
זה אינו סיפור,איננו טעון הוכחה,וכבר התחלת בפוסט האחרון שלך לסגת מההכחשה הטוטלית שלך ,ולטעון שגם אם ״הספור נכון״, הרי שאתה לא זקוק לעדכן את דעתך,ויש לך נמוק חזק מבטון יצוק כדלקמן/״ ההמון הרחב לא ירכוש טונות של מוצר,שהמצגת שלו בפני התקשורת היה מבוסס על תרמית,ולכן לא רק שזה מוצר טוב ,אלא כבר אז לדעתך עלה באיכותו על הויניל !!!..
בהגדרה, כל דבר שמספרים אותו -- שזה מה שעשית -- הוא סיפור, שייכול להיות אמיתי או לא.
היות והבאת אותו בהקשר של האשמה ברמאות חמורה,
טריוויאלי שהוא נדרש להוכחה.
אתה מביא
בשמי נימוק מפברק -- שזה שקר לכל דבר ועניין.
לפחות כשאני מתייחס לדבריך אני מצטט אותם, לא כותב אותם מחדש מתוך [אי]הבנתי.
סוג התרמיות שעליהן אתה מדבר באובססיביות כזו מתחיל אצלך.
ובזה שכתבתי "אם" אתה אמור לראות שביב של קרדיט שנתתי לך, שאולי יש סיכוי של אחד ל-... שזה אולי נכון.
(דרך אגב,זה ש Cd דור ראשון היה סאונד נקי מאד(S/N גבוה מאד בהשוואה לויניל או קומפקט קסט),אבל גם רע מאד,זה לא דבר שהיה טעון הוכחה לאודיופילים ....עובדה שחברות כמו לין או ניים ואחרות,המשיכו לצמוח ולהתעצם בגדול,במשך 10 שנים תמימות(עד 1993 לגבי ניים), מבלי שהציגו שום נגן דיגיטלי בליין שלהם,רק מוכיחה שהדורות הראשונים של ה CD היו פשוט עלובים.
הנה דוגמה לצורת חשיבה של שפוט של ניים.
אם החברה הנערצת לא הוציאה מוצר בתחום מסויים בשנים מסויימות, המסקנה המתבקשת והנכונה היא -- המוצרים היו פשוט עלובים!
I rest my case
יש עוד קישקושים שכתבת שם על dither ובלה-בלה שמקדימים את המאוחר ומבלבלים את הזמנים ואת ואת הטכנולוגיות ועוד סלטים. נורא, פשוט נמאס לי מזה.
אני חוזר שוב
לשמחתך, אני מתחיל להתעייף מהתהליך הסיזיפי של לתקן את השגיאות שלך -- אתה כותב המון פוסטים, ובכל אחד יש בין מעט לבין המון דברים לתקן -- גם זה ממילא לא עוזר -- וגם האחרים מתעייפים ממני -- כשאין יצרני-שגיאות סדרתיים אני בכלל לא כותב הרבה
עד עכשיו לא הצעתי לך הצעות, אבל עכשיו אני מציע לך לא לנסות להצדיק כל שטות שכתבת קודם, ממילא יש בהסברים שלך שטויות נוספות. עזוב אותי בשקט ואני אנסה לעזוב אותך.
אני לא מבטיח שלא לתקן טעויות/הטעיות חמורות, אבל אנסה לדלג על המינוריות והטריוויאליות.
עמיר