מפלצת אנלוגית וקריאת תיגר על כרמלי, ליאור ואלוני!


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
שום דבר ממה שכתבת בגבוב האחרון שלך,לא סותר את האמור לעיל.....בנוסף לכך אתה שוב חוזר על השטות ,שבעת הצגת הראשונה של ה CD ,בשנת 1983, המגברים שהיו קיימים בשוק לא הגיבו לתדר של khz22 או 44khz , ומכאן שלא היה צורך , בנגנים של הדור הראשון ,לא בדגימת יתר- over sampling , ולא בפילטר אנאלוגי בעל עקומה חדה על מנת לדכא תדר שהמגברים דאז ממילא לא הגבירו......שטות מוחלטת וקשקושים כהרגלך,(בדיוק כמו לטעון שהמחשבים של שנות ה 70 התקשו לחשב כמה זה 44.1/2

אני לא מכיר מגברים איכותיים משנות ה 70 או ה80 שלא כיסו עד 50khz לפחות,והיו גם רבים שהגיעו להענות תדרים גבוהה בהרבה.

רוב האנשים לא מתמצאים בטכנולוגיה הבסיסית של הCd, אבל כל אחד שהיה אודיופיל כבר משנות ה 80, יודע שאתה מבלף בלי בושה כאשר אתה טוען שרוב המגברים דאז,לא הגיבו בכלל לתדרים של 40-50khz !!!

בנוסף לבעייה הקשה שגרם ה aliasing filter בדור ראשון ושני,הפורמט סבל גם מחוסר לינאריות חמור של המרת אותות אודיו בעלי עוצמה(אמפליטודה) נמוכה (ועד היום זו נקודת חולשה בדיגיטל)....בקצור הפורמט הדיגיטלי היה מעוות חזק ,במוסיקה שקטה,אבל הופך למדויק בעוצמות אודיו גבוהות...בדיוק ,כל מה שהפריע לאנשים שאהבו לשמוע מוסיקה איכותית בתשומת לב .
יש גם רמקולים בעסק, ואם אתה רוצה להפריך, תביא דוגמאות של רמקולים ומגברים רלוואנטיים, אין לי כוח להתעסק בזה, מה גם שמראש עיוותי פאזה מעל 22K כנראה שמראש אינם מרכז ההתעניינות בכל מקרה, ואפילו אם כן תמצא דוגמאות לנקודה השולית והמשנית והצדדית הזו, זה לא משנה.

כבר אמרתי -- נמאס לי מהניסיונות הפתיטיים שלך להראות שאתה מבין מה אתה כותב.

מי שיירצה להאמין לך -- זכותו המלאה -- אבל זה כמובן על אחריותו.

בוא נפסיק עם ההתקשקשויות חסרות-התועלת האלה.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
אפשר נראה לי לסכם שאין טכלולוגיה אחת מושלמת
לכול אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה
ובהתאם לחברה ולרכיבים יקבע איכות הצליל שהיא מפיקה
זה כמו שמשהוא יעשה ויכוחים איזה טכנולוגית הגברה יותר טובה טרנזיסטורית או מנורות
(רק שלא יכנסו לויכוח על זה עכשיו :גאה: )

בגדול , אתה צודק...אבל אני חוזר ואומר שלפי השמיעה שלי ועוד חבר,מוסיקאי קלאסי מקצועי,כאשר מדובר בשחזור ההרמוניות של הטון היסודי, במוסיקה של כלי נגינה טבעיים,הפטיפון משכנע פי כמה מה CD.אולי זה בגלל שה CD לא מספיק לינארי בהמרת אותות אודיו חלשים בעוצמה,אבל זו רק השערה,....יהיה ההסבר מה שיהיה,זה הנסיון שלי בתחום....
בקצור במוסיקה אקוסטית , אני נהנה הרבה יותר מוויניל עם פטיפון סביר.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
תתחדש, נשמה (ורד)
וואחד מפלץ הכנסת. שאפו.
ספר קצת פרטים - מה ההבדל בינו לבין הפטיפון הקודם, האם הראש הגיע יחד עם הבהמה, עם איזה פונו אתה עובד?

ובכן, ההבדל בינו לפטיפון הקודם הוא בערך 50 קילו.
הראש הועבר כלאחר כבוד מהיפהפיה הנרדמת שהיתה לפניו (michell gyrodec).

הפונו הסדיר הוא איינשטיין אבל כאמור התגלתה בו תקלה אז עד אז אני משתמש במצבת מילואים שערן השאיל לי של טריקורד. לא יודע מה הדגם, ולא אכפת לי. מחכה שהגדוד הסדיר יחזור לקו.

לגבי אופי הצליל - אמנם זה פונו אחר אבל מייד ברורים ההבדלים של המפלץ על קודמו החמוד והמקפץ. הצליל הרבה יותר סמכותי - עם תחום דינמי גדול בהרבה, סידור הרבה ברור של הכלים במרחב, בס יותר מוארך (extended) ובאופן כללי חוויה מרגשת ונקיה יותר. בהשוואה אליו, עם הג'יירו היתה הרגשה שהצליל קצת מרוח וגס. אבל שוב, זה לא שההוא היה פטיפון רע. נהניתי ממנו מאד. זה פשוט עולה 8, אז כאילו דה.

רוני, עמיר, בכיאת דינק. קחו חדר ועזבו את השרשור שלי בשקט מהוויכוחים האלה. כרגיל רק שניכם קוראים אותם. אפילו לשלמה נמאס מזה.

מטרתו של השרשור היא שכולם יגידו "תתחדש, איזה יופי, גם אנחנו רוצים כזה. לנו אין ולך יש. אתה הכי טוב, בוא תעשה לנו ילד" וזהו. לא להפוך את זה למלחמות אגו, פורמטים, ודיגיטל VS אנלוג. די עם זה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
רוני, עמיר, בכיאת דינק. קחו חדר ועזבו את השרשור שלי בשקט מהוויכוחים האלה. כרגיל רק שניכם קוראים אותם. אפילו לשלמה נמאס מזה.

מטרתו של השרשור היא שכולם יגידו "תתחדש, איזה יופי, גם אנחנו רוצים כזה. לנו אין ולך יש. אתה הכי טוב, בוא תעשה לנו ילד" וזהו. לא להפוך את זה למלחמות אגו, פורמטים, ודיגיטל VS אנלוג. די עם זה.
צודק ב-100%, אני בעד לחלוטין, וכפי שכנראה ראית, זה מה שניסיתי לחתור אליו בכל הפוסטים האחרונים,
למעט לקיחת חדר אתו ו/או עשיית ילד איתך:(

נראה אם זה יעבוד.

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני לא מסכים עם ה"עובדה שאין להתווכח עליה" האמורה, ואתה מדבר ברבים, כאילו בשם כולם, כשזה לא המצב לא רק באופן כללי אלא אפילו באופן הספציפי של "אנחנו משוכנעים שתקליטור טוב מתקליט" כשהרבה מהכותבים אפילו בשירשור הקטן הזה חוקלים עליך, ובעצם גם אני.

אני לא אומר באופן מוחלט ש"תקליטור טוב מתקליט" אלא שהוא טוב יותר טכנולוגית בכל פרמטר מדיד,
אבל האוזניים יכולות לאהוב דברים אחרים מהספקטרום אנאלייזר, ולהעדיף מה שטכנולוגים מגדירים כ"בעייה" (עיוותים, קומפרסייה וכד'),
ואנשים יכולים לומר, באופן האותנטי והואלידי ביותר -- שמבחינת שמיעתם/העדפותיהם/אהבתם,
LP עדיף על דיגיטאלי בכל פרמטר שמיע, ואני מאמין להם, גם אם לדעתי הצליל של LP הרבה פעמים "מיופייף" ולא אמיתי,
אבל "האמת לא אצלי בכיס".

עמיר

עמיר,
עובדה היא שכולנו שטופי מח בכל הקשור לתחום הצריכה וזה לא שאני אומר את דעתי בנושא, זו עובדה ידועה ורשומה בכל הספרות העוסקת בנושא.
זה שאתה אוהב יותר או פחות את התקליט - חסר משמעות לחלוטין. לכמה מחברי הפורום פה, כולל אלה שמשוכנעים שתקליט עדיף על תקליטור, אין בבית נגן תקליטורים עם תקליטורים? יש מגוון סיבות למה מי שמעדיף תקליטים קונה תקליטורים, אבל זה המצב עובדתית. עכשיו כולם עוברים לסטרימרים ושוב התעשייה מגלגלת מיליארדי דולרים אבל הצרכנים משוכנעים שהם ״בוחרים״ מתוך שיקול דעת והבנה. וזכור מה שאני אומר לך: גם את ההמצאה הבאה יקנו כולם מתוך מחשבה צלולה שהם ״בוחרים״.

אריה
 
נערך לאחרונה ב:

igal.l

עוסק בתחום
הודעות
531
מעורבות
40
נקודות
28
תתחדש מתן יופי של מוצר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
עמיר,
עובדה היא שכולנו שטופי מח בכל הקשור לתחום הצריכה וזה לא שאני אומר את דעתי בנושא, זו עובדה ידועה ורשומה בכל הספרות העוסקת בנושא.
זה שאתה אוהב יותר או פחות את התקליט - חסר משמעות לחלוטין. לכמה מחברי הפורום פה, כולל אלה שמשוכנעים שתקליט עדיף על תקליטור, אין בבית נגן תקליטורים עם תקליטורים? יש מגוון סיבות למה מי שמעדיף תקליטים קונה תקליטורים, אבל זה המצב עובדתית. עכשיו כולם עוברים לסטרימרים ושוב התעשייה מגלגלת מיליארדי דולרים אבל הצרכנים משוכנעים שהם ״בוחרים״ מתוך שיקול דעת והבנה. וזכור מה שאני אומר לך: גם את ההמצאה הבאה יקנו כולם מתוך מחשבה צלולה שהם ״בוחרים״.

אריה
ראשית, זה ששוטפים לנו את המוח עם צינורות כבאים מכל הכיוונים עדיין לא אומר שהוא שטוף ושכל פעולותינו מוכתבות רק כתוצאות ה"שטיפה".

שנית, ההסבר המקיף-עולם שלך לכל לתופעות השונות הקשורות בצריכת מוצרים שונים הוא אחיד ומעמיק בצורה מרשימה:
  • שוטפים לך את המוח שתקנה
  • אתה קונה
  • מסקנה: קנית כתוצאה משטיפת המוח, בכל מקרה ומקרה
לוגיקה מדהימה באמת.

אולי יש גם עוד הסברים, פה ושם?

כמו שאם למושבעי הויניל הייתה נגישה כל המוסיקה שהם אוהבים גם בוויניל, לא היית רואה אצלם שום דבר דיגיטאלי? הרי הפסיקו לייצר את המוצר!! וחלקם ממש מתעב דיגיטאלי == שטיפת המוח שדיגיטאלי הוא נפלא לא עבדה עליהם!

ומה עם אלה שגונבים, למרות שטיפות המוח של כמה שזה רע ולא בסדר לגנוב בכלל, מוסיקה בפרט, והם מנסרים את הענף שעליו הם יושבים, וכו' וכו'?

ברור ומוסכם שייש שטיפות מוח, ושהן משפיעות בצורה אדירה, אבל מכאן עד להיותן הסיבה היחידה לכל בחירה אנושית ביקום, המרחק אדיר, לא כולן בהכרח שיקריות לחלוטין, או שקריות בכלל, כפי שהסקת ספציפית לגבי ה-CD:
  • יש שטיפות מוח שקריות שגורמות לאנשים לקנות גם אם אין במוצר יתרונות מבחינתם
  • אנשים קנו נגני CD
  • מסקנה: אנשים לא ראו שום יתרונות ב-CD (כי קנו בגלל רק בעיקבות שטיפות המוח, הרי אין סיבה אחרת, כזכור)

עשה טובה לעצמך --- חשוב שוב על הלוגיקה של "השורה התחתונה" שאתה מפעיל שוב ושוב.
יש מצב שהדברים לא עובדים בצורה כזו.

עמיר

נ.ב., כתבת אז הגבתי, בלי לחשוב על זה שבטח מתנוש מתעצבן, ובצדק, אז בוא לא נמשיך כאן, ואם הנושא מטריד אותך, אפשר להמשיך בפרטי או שתפתח שירשור חדש

מתנוש, אתה גדול ושלך הכי גדול, ולנו אין כזה :)
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
ובכן, ההבדל בינו לפטיפון הקודם הוא בערך 50 קילו.
הראש הועבר כלאחר כבוד מהיפהפיה הנרדמת שהיתה לפניו (michell gyrodec).

הפונו הסדיר הוא איינשטיין אבל כאמור התגלתה בו תקלה אז עד אז אני משתמש במצבת מילואים שערן השאיל לי של טריקורד. לא יודע מה הדגם, ולא אכפת לי. מחכה שהגדוד הסדיר יחזור לקו.

לגבי אופי הצליל - אמנם זה פונו אחר אבל מייד ברורים ההבדלים של המפלץ על קודמו החמוד והמקפץ. הצליל הרבה יותר סמכותי - עם תחום דינמי גדול בהרבה, סידור הרבה ברור של הכלים במרחב, בס יותר מוארך (extended) ובאופן כללי חוויה מרגשת ונקיה יותר. בהשוואה אליו, עם הג'יירו היתה הרגשה שהצליל קצת מרוח וגס. אבל שוב, זה לא שההוא היה פטיפון רע. נהניתי ממנו מאד. זה פשוט עולה 8, אז כאילו דה.

רוני, עמיר, בכיאת דינק. קחו חדר ועזבו את השרשור שלי בשקט מהוויכוחים האלה. כרגיל רק שניכם קוראים אותם. אפילו לשלמה נמאס מזה.

מטרתו של השרשור היא שכולם יגידו "תתחדש, איזה יופי, גם אנחנו רוצים כזה. לנו אין ולך יש. אתה הכי טוב, בוא תעשה לנו ילד" וזהו. לא להפוך את זה למלחמות אגו, פורמטים, ודיגיטל VS אנלוג. די עם זה.

תיראה,אני לא צלםיופיל אבל התמונות מספיקות ע"מ ליראות שיש פה משהוא מענין (לפחות אותי).
בד"כ ידוע ,שאם אנו רוצים לסובב צלחת ,פלטה, ע"י מנוע שנימצא ליד והקשירה בניהם היא עם רצועה.
כמו כן אנו רוצים שכמה שפחות רזוננס יעבור מהמנוע לחלק המונע אנו צריכים שני דברים עיקריים.
מיסוב הציר של הפלטה צריך להיות חלק ,מדויק ועמיד בפני שחיקה לאורך השנים.
והקשירה אמורה להיות עם רצועה עגולה ולא מתוחה.רצועה עגולה מעבירה הכי פחות רזוננס מכל רצועה שהיא.
לעומת זאת,אצלך הרצועה היא מלבנית אבל ,שלושת המנועים יוצרים מיבנה שבו המתכנן היצליח להשיג מגע
של "ללכת עם ולהרגיש בלי" כימעט ואין מגע בין הרצועה לצלחת.ולאו דוקא שלושה מנועים שאחד "יחפה " על השני.
המנועים הללו אמורים להיות מדויקים מאוד ואמינים מאוד.כי אם מנוע אחד מזייף הוא גורע מהחברים שלו.
אם תיסתכל בפטיפון "רגיל"
https://www.google.co.il/search?q=c...%2Fmps%2FUAN%2F1933%2Fv%2F3%2Fsp%2F;1500;1000

תיראה כמה גדול המגע בין הרצועה לצלחת.
ופטפון יקר של אותה חברה..

https://www.google.co.il/search?q=c...enue.com%2Finstalls-info.asp%3Fid%3D3;600;391

תתחדש ותהנה.(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
עמיר,
עובדה היא שכולנו שטופי מח בכל הקשור לתחום הצריכה וזה לא שאני אומר את דעתי בנושא, זו עובדה ידועה ורשומה בכל הספרות העוסקת בנושא.
זה שאתה אוהב יותר או פחות את התקליט - חסר משמעות לחלוטין. לכמה מחברי הפורום פה, כולל אלה שמשוכנעים שתקליט עדיף על תקליטור, אין בבית נגן תקליטורים עם תקליטורים? יש מגוון סיבות למה מי שמעדיף תקליטים קונה תקליטורים, אבל זה המצב עובדתית. עכשיו כולם עוברים לסטרימרים ושוב התעשייה מגלגלת מיליארדי דולרים אבל הצרכנים משוכנעים שהם ״בוחרים״ מתוך שיקול דעת והבנה. וזכור מה שאני אומר לך: גם את ההמצאה הבאה יקנו כולם מתוך מחשבה צלולה שהם ״בוחרים״.

אריה

מסכים עם ארייה לעניין הרגלי הצריכה,והאופן בו אנו רוכשים מוצרים המכילים טכנולוגיות חדשות....

וזה גם חידוש שAK כותב במפורש,שיתכן ו ה Vinyl spinners עדיפים על Digital playback לפחות במקרים מסויימים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
מסכים עם ארייה לעניין הרגלי הצריכה,והאופן בו אנו רוכשים מוצרים המכילים טכנולוגיות חדשות....

וזה גם חידוש שAK כותב במפורש,שיתכן ו ה Vinyl spinners עדיפים על Digital playback לפחות במקרים מסויימים.
לא ברור לי את מי הסכמתך ו/או שאר שיפוטיך מעניינים, שאתה תוקע אותם בכל חור, אבל שייהייה.

אני מבקש בזאת שוב, אם אתה רוצה להתייחס לדברי, צטט את מה שאני כתבתי -- אל תשכתב את הדברים באופן מעוקם.

מעולם לא כתבתי בשום מקום שה" Vinyl spinners" (קרי הפטיפונים) "עדיפים על Digital playback"

ולגבי זה שייש מקום לאהוב ויניל וזה לגיטימי, למרות העיוותים -- תסתכל על התאריך של אחד הפוסטים הראשונים שכתבתי כאן, ותוכל לראות שזה לא בדיוק חדש אפילו כאן, שלא לדבר על זה שזה הייה אצלי בראש הרבה לפני כן.

עמיר
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
לא ברור לי את מי הסכמתך ו/או שאר שיפוטיך מעניינים, שאתה תוקע אותם בכל חור, אבל שייהייה.

אני מבקש בזאת שוב, אם אתה רוצה להתייחס לדברי, צטט את מה שאני כתבתי -- אל תשכתב את הדברים באופן מעוקם.

מעולם לא כתבתי בשום מקום שה" Vinyl spinners" (קרי הפטיפונים) "עדיפים על Digital playback"

ולגבי זה שייש מקום לאהוב ויניל וזה לגיטימי, למרות העיוותים -- תסתכל על התאריך של אחד הפוסטים הראשונים שכתבתי כאן, ותוכל לראות שזה לא בדיוק חדש אפילו כאן, שלא לדבר על זה שזה הייה אצלי בראש הרבה לפני כן.

עמיר

ומה בדיוק תורם פוסט כזה לתקומת הפורום? התרומה היחידה שלו היא תחזוקת האגו שלך ודו קרב עם רוני. חוץ ממך, ואולי ממנו, זה לא מענין אף אחד.

עוד שירשור לחרב? עוד אחד?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
תיראה,אני לא צלםיופיל אבל התמונות מספיקות ע"מ ליראות שיש פה משהוא מענין (לפחות אותי).
בד"כ ידוע ,שאם אנו רוצים לסובב צלחת ,פלטה, ע"י מנוע שנימצא ליד והקשירה בניהם היא עם רצועה.
כמו כן אנו רוצים שכמה שפחות רזוננס יעבור מהמנוע לחלק המונע אנו צריכים שני דברים עיקריים.
מיסוב הציר של הפלטה צריך להיות חלק ,מדויק ועמיד בפני שחיקה לאורך השנים.
והקשירה אמורה להיות עם רצועה עגולה ולא מתוחה.רצועה עגולה מעבירה הכי פחות רזוננס מכל רצועה שהיא.
לעומת זאת,אצלך הרצועה היא מלבנית אבל ,שלושת המנועים יוצרים מיבנה שבו המתכנן היצליח להשיג מגע
של "ללכת עם ולהרגיש בלי" כימעט ואין מגע בין הרצועה לצלחת.ולאו דוקא שלושה מנועים שאחד "יחפה " על השני.
המנועים הללו אמורים להיות מדויקים מאוד ואמינים מאוד.כי אם מנוע אחד מזייף הוא גורע מהחברים שלו.
אם תיסתכל בפטיפון "רגיל"
https://www.google.co.il/search?q=clear+audio&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ENaAUavFHoXLtAbX0oHICw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1024&bih=450#imgrc=mLO3cnGYy2OUOM%3A%3Be_s7g7qRbQKW6M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.avreview.co.uk%252Fnews%252Fimages%252FClearaudio_Performance_big.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.avreview.co.uk%252Fnews%252Farticle%252Fmps%252FUAN%252F1933%252Fv%252F3%252Fsp%252F%3B1500%3B1000

תיראה כמה גדול המגע בין הרצועה לצלחת.
ופטפון יקר של אותה חברה..

https://www.google.co.il/search?q=c...enue.com%2Finstalls-info.asp%3Fid%3D3;600;391

תתחדש ותהנה.(ורד)

חלק מהסיבות שגם אני הולך להכניס עוד מנוע הן לבודד את הרצועה מהצלחת כפי שניתן. יחד עם זאת, במנועים חלשים כאלה, כמו שאצלי למשל, שני מנועים ידעו לא רק לשמור אותה בסיבוב הנכון כשהצלחת יורדת במהירות, אם כי לשמור אותה במהירות הנכונה גם כאשר היא חורגת ממנה. המנוע הקטן והחלש הזה אינו מסוגל לעשות זאת אך שני מנועים חלשים כן.

על ידי כך אני מרוויח משני הכיוונים.
- מצמצם מגע בין הצלחת לגומיה
- מצמצם סיכוי שהצלחת תחרוג ממהירות הסיבוב

המערכת האנלוגית של מתן עובדת בדיוק באותה שיטה. השיטה הזו כנראה מוצלחת יותר.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
תיראה,אני לא צלםיופיל אבל התמונות מספיקות ע"מ ליראות שיש פה משהוא מענין (לפחות אותי).
בד"כ ידוע ,שאם אנו רוצים לסובב צלחת ,פלטה, ע"י מנוע שנימצא ליד והקשירה בניהם היא עם רצועה.
כמו כן אנו רוצים שכמה שפחות רזוננס יעבור מהמנוע לחלק המונע אנו צריכים שני דברים עיקריים.
מיסוב הציר של הפלטה צריך להיות חלק ,מדויק ועמיד בפני שחיקה לאורך השנים.
והקשירה אמורה להיות עם רצועה עגולה ולא מתוחה.רצועה עגולה מעבירה הכי פחות רזוננס מכל רצועה שהיא.
לעומת זאת,אצלך הרצועה היא מלבנית אבל ,שלושת המנועים יוצרים מיבנה שבו המתכנן היצליח להשיג מגע
של "ללכת עם ולהרגיש בלי" כימעט ואין מגע בין הרצועה לצלחת.ולאו דוקא שלושה מנועים שאחד "יחפה " על השני.
המנועים הללו אמורים להיות מדויקים מאוד ואמינים מאוד.כי אם מנוע אחד מזייף הוא גורע מהחברים שלו.
אם תיסתכל בפטיפון "רגיל"

תיראה כמה גדול המגע בין הרצועה לצלחת.
ופטפון יקר של אותה חברה..

תתחדש ותהנה.(ורד)

אז לא הבנתי. מה השורה התחתונה? אני מבין ממך שרצועה אמורה להיות עגולה ובעלת שטח פנים למגע עם המנוע והצלחת קטן ככל שניתן כדי למנוע רזוננס? ובאותה נשימה שאצלי זה מומש אחרת? או שיש כאן מסר אחר שאני לא מבין?

כשהתקנתי את הפטיפון, אגב, התפלאתי עד כמה המתח ברצועה הוא נמוך. היא ממש דרדה'לה. אני מניח שזה מחזק את טענתך, לא?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה ששלמה אומר הוא דבר אחר.
אצלך נניח, הגומיה פוגשת רבע מהפלטה ומשם היא מסובבת אותו.
זה בדיוק היתרון של צימצום המגע בין הפלטה לגומיה.

המנועים לעומת זאת, מופרדים מהפלטה ולכן יש פחות סיכוי לרזוננס מהגומיה לפלטה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
ומה בדיוק תורם פוסט כזה לתקומת הפורום? התרומה היחידה שלו היא תחזוקת האגו שלך ודו קרב עם רוני. חוץ ממך, ואולי ממנו, זה לא מענין אף אחד.

עוד שירשור לחרב? עוד אחד?
תרומה גדולה-שווה לפוסט שאליו הוא מגיב -- הקודם תרם אפס מוחלט למעט "לדו הקרב" האידיוטי, וזה לפחות מפנה למשהו בעל תוכן :)

אז מעניין שאתה כותב דווקא לי בהקשר זה, כשבעליל לא אני יזמתי את האינטראקצייה הזו אלא רק הגבתי אליה,

ועוד יותר מעניין שאתה מציג "תחזוקת אגו" כמשהו שלילי ונלעג, בצמוד לזה שזוהי מטרתך המוצהרת בשירשור הספציפי הזה.:

מטרתו של השרשור היא שכולם יגידו "תתחדש, איזה יופי, גם אנחנו רוצים כזה. לנו אין ולך יש. אתה הכי טוב, בוא תעשה לנו ילד" וזהו. לא להפוך את זה למלחמות אגו,.. די עם זה.

ואם לא שמת לב, אתה מנהל מולי מה שבפירוש אפשר להגדיר כמלחמת אגו לכל דבר ועניין, כשאתה דורש להחיל את הסטנדארטים שלך על התנהגותי.

קלאסיקה של "הפוסל -- במומו פוסל", ואינו רואה את זה על עצמו.

ודווקא עכשיו, כשאני בעניין של להסכים אתך באופן פעיל, ביקשתי ביוזמתי להפסיק עם השטויות, וחרגתי רק כשפנו אלי ישירות ו/או הזכירו את שמי בצירוף עיוות דברי, אתה מעיר דווקא לי ולא לאשם הברור בזה, ועוד מאשים אותי ב"חירוב השירשור".

נחמד והוגן מצידך :)

אני בהחלט בעד להפסיק עם השטויות כאן, אבל אתה מחזק אותן במו ידיך.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
לא הבנתי את עניין עגילות הגומיות ושטח המגע בינן לבין הפלאטה.

דומני ששטח המגע אינו משנה, וגם לא צורת הגומייה.

נראה לי שמה שכן עשוי לשנות זה סך הכל הכוח על הגומיה (מתיחות), ומידת הגמישות שלה.

נראה לי שגומייה חסרת גמישות לחלוטין תעביר רזונאנס באופן מקסימאלי, בעוד שגומייה גמישה מדי עלולה לגרום לחוסר יציבות במהירות הסיבוב: כשהמנוע מתחיל להסתובב, הגומייה תימתח יותר מדי, תמשוך את הפלאטה חזק מדי, וכשהפלטה תנוע מהר מדי, הצד השני יימתח ויאיט את הפלאטה, כך באופן מחזורי -- מהר מדי ולאט מדי.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
זו בדיוק הסיבה שמחפשים את האיזון בין המתיחה, החיכוך ושטח המגע עם הפלטה.
צמצום שטח המגע עם הפלטה הוא ערובה לצמצום רזוננס (אם יש).

מתח הגומיה אמור להיות שווה בין שלושת או שני המנועים בתנאי שהמרחק בניהם לבין הפלטה הוא זהה.
ברוב המקרים יש סימן למיקום המנוע ביחס לפלטה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אז לא הבנתי. מה השורה התחתונה? אני מבין ממך שרצועה אמורה להיות עגולה ובעלת שטח פנים למגע עם המנוע והצלחת קטן ככל שניתן כדי למנוע רזוננס? ובאותה נשימה שאצלי זה מומש אחרת? או שיש כאן מסר אחר שאני לא מבין?

כשהתקנתי את הפטיפון, אגב, התפלאתי עד כמה המתח ברצועה הוא נמוך. היא ממש דרדה'לה. אני מניח שזה מחזק את טענתך, לא?

מה שאני אומר יקירי הוא,שע"י הוספת שני המנועים בתוך מיבנה מסוים (הכל מחושב)היתאפשרה היכולת למתכנן להוריד כימעט לכלום את המגע בין הרצועה לצלחת.וע"י כך, כמעט ולא מועוברת תנועה דרך הרצועה מהמנוע לצלחת.
ככה בונים פט' יקר,ישנה השקעה גדולה בתיכנון ובחלקים.
כניראה כן..?עקב המגע המועט שישנו בין הרצועה לצלחת היתאפשר בתיכנון ובחישוב ישום של רצועה מלבנית.
למה דרדלה?תיקח מיתר של גיטרה,תן לו נקישה בצד אחד ,שים האצבע בצד שני ותחוש מה אתה מרגיש.
תוריד לו המתיחות ותיראה שהרעידות הולכות ופוחתות.
בקיצור אחלה פטיפון.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
ואם לא שמת לב, אתה מנהל מולי מה שבפירוש אפשר להגדיר כמלחמת אגו לכל דבר ועניין, כשאתה דורש להחיל את הסטנדארטים שלך על התנהגותי.

קלאסיקה של "הפוסל -- במומו פוסל", ואינו רואה את זה על עצמו.

ודווקא עכשיו, כשאני בעניין של להסכים אתך באופן פעיל, ביקשתי ביוזמתי להפסיק עם השטויות, וחרגתי רק כשפנו אלי ישירות ו/או הזכירו את שמי בצירוף עיוות דברי, אתה מעיר דווקא לי ולא לאשם הברור בזה, ועוד מאשים אותי ב"חירוב השירשור".

נחמד והוגן מצידך :)

אני בהחלט בעד להפסיק עם השטויות כאן, אבל אתה מחזק אותן במו ידיך.

עמיר

1. אני לא מנהל איתך שום מלחמה. יש לי דברים חשובים מזה לעשות, כמו לשפשף על הפטיפון. אבל כשאתה נכנס ומחרע שרשור עם ההתנצחויות שלך, אני צריך להעיר כי זה לא הורס "עוד" שרשור, זה הורס את השרשור "שלי"!

2. המשאית עם הצל"שים בדרך אליך לאחר שיזמת להסכים באופן פעיל. הענין הוא לא בנושא ההסכמה אלא בנושא הליאות. מלשון להלאות. הלאיתי, הלאינו, מלאים, הלאית!

3. "רוני, אני מבקש ממך גם להפסיק כי אחרת אני אספר להורים של שניכם שאתם לא מפסיקים לריב בגן." בסדר, עמיר?

4. אתה כמו הילדים האלה שנכנסים ללולאה אין סופית: "אתה איכסה ומגעיל". -"לא, אתה" -"לא, אתה" -"לא, אתה". -"לא, אתה" -"לא, אתה". -"לא, אתה" -"לא, אתה". -"לא, אתה" -"לא, אתה". -"לא, אתה" -"לא, אתה".



בקיצור, קיבינימאט על הפונו הזה, שיתוקן כבר ויביא לי נירוונה אודופילית. מוכן להשאיל כליה למשך שלושה שבועות למי שיזרוק לי איזה פונו שהולם את הפטיפון הזה! :)
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
אל תסחף מתן .............יותר קל לבקש כליה מפונו ...........(lol)
עזוב שטויות מה עם אהוד ......... נשמע בסוף כמו הפטפון או המחשב ?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור