מפלצת אנלוגית וקריאת תיגר על כרמלי, ליאור ואלוני!


viamusic

אוהב את התחום
הודעות
258
מעורבות
48
נקודות
28
מעניין שהמכשיר לא עבד.
הציעו לי אותו לפני מספר חודשים בטענה שהמכשיר במצב חדש...
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אולי זו לא בדיוק "עובדה" שכל שיכנוע להחליף חדש ביישן הוא בהכרח תרמית ושקר, כפי שאתה מציג זאת.


לפי אותו "היגיון", תדי רימה אותך כשהעדפת אותו על ניים, ניים שיקרו לך שהמוצרים שלהם טובים יותר ממה שאהבת קודם, ובכלל אם עברת ממאוורר למזגן אז אתה קורבן של השיטה שנושא הצריכה בכל התחומים מבוסס עליה.


לי נראה שהייתרונות הפראקטיים של CD היו כבר מהרגע הראשון גדולים, מובהקים וברורים, כולל לאוהבי הויניל המובהקים ביותר, ולמי שאין עניין/רגישות מיוחדת לסאונד, כמו רוב העולם ואשתו, שעבורם רדיו פשוט ו-mp3 יותר מאשר מספקים את הסחורה, בלי הרעשים והקפיצות וטיקסי הניקוי של ויניל, אין שום סיבה להתעסק עם ויניל, ומבחינתם זה הייה נוק-אאוט מוחלט לטובת ה-CD, ללא שום רמאות ו/או שקר ו/או קונספיראציות אחרות.


כאמור, רק המיעוט שבמיעוט שלהם יש עניין/רגישות לסאונד -- קרי האודיופילים -- בכלל התעסקו באיכות הסאונד והרימו קול צעקה. מאז התחום הדיגיטאלי השתפר לאין שיעור יותר מהשיפור מאז בוויניל, וכבר לא בטוח שאותן צעקות גוועלד של אז בכלל רלוואנטיות כיום.


עמיר


קודם אני לא טוב יותר מאחרים. גם עלי השיטה עובדת. אם היה לי שקל על כל תקליט שחובב מוסיקה החליף בתקליטור ואח״כ המחליף התחרט, הייתי היום מיליארדר. תסתכל על השורה התחתונה: תקליטורים יורדים מהמפה, ייצור נגני תקליטורים הולך ופוחת, ייצור פטיפונים הולך וגדל. בכמה השנים האחרונות יש יותר יצרני פטיפונים משהיו אי פעם. השיטה החדשה היא סטרימינג וכולם עוברים אליה. עוד 5 שנים תהייה שיטה חדשה וכולם יזרקו את הסטרימרים ויקנו את החדש. מה נשאר? מהו סוג המדיה ששורד את כל ״פלאי״ הטכנולוגיה? התקליט.

אריה
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
עוד 5 שנים תהייה שיטה חדשה וכולם יזרקו את הסטרימרים ויקנו את החדש. מה נשאר? מהו סוג המדיה ששורד את כל ״פלאי״ הטכנולוגיה? התקליט.

לפי הגישה של "מה שהיה - הוא שיהיה" , הרבה פיתוחים והתקדמות טכנולוגית לא היו מתקיימות.
נכון יותר לומר שבינתיים התקליט שורד את גלגולי הטכנולוגיה.
אין בזה שום דבר שיכול להעיד לגבי העתיד.
זה רק אומר שהפורמטים הדיגיטליים עדיין לא יכולים להוות תחליף מושלם לתקליט.
אגב, זה נכון לגבי המיעוט ...
לרוב הציבור קבצים במחשב מספקים את הסחורה בהחלט ומבחינתם המונח "תקליט" שייך למילניום הקודם.
ארז
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
לפי הגישה של "מה שהיה - הוא שיהיה" , הרבה פיתוחים והתקדמות טכנולוגית לא היו מתקיימות.
נכון יותר לומר שבינתיים התקליט שורד את גלגולי הטכנולוגיה.
אין בזה שום דבר שיכול להעיד לגבי העתיד.
זה רק אומר שהפורמטים הדיגיטליים עדיין לא יכולים להוות תחליף מושלם לתקליט.
אגב, זה נכון לגבי המיעוט ...
לרוב הציבור קבצים במחשב מספקים את הסחורה בהחלט ומבחינתם המונח "תקליט" שייך למילניום הקודם.
ארז

לא צריך לדגול בשיטה של מה שהיה הוא שיהיה....גם פורמטים של היי-רז כגון SACD, הביאו לעוד שפור בדיגיטל....
אבל זה לא שמוכרחים לזרוק את הישן,....מערכות להשמעת LP שהיו טובות בשנות ה 80,עשו עוד התקדמות קדימה ב30 השנים האחרונות,כך שנכון לעכשו בכל הקשור לשחזור צליל של כלי נגינה טבעיים(לא חשמליים), הויניל נותן תוצאה עדיפה(דולר מול דולר כמובן).
בעניין ,רב ומיעוט אציין,שנראה לי שההמון נהנה מאד מפורמטים דחוסים,כמו mp3 ,ואולי גם אתה נמצא במיעוט....ובכלל גם ב בשנות ה 70 הרוב היה מאד מרוצה מה קומפקט קסט של פיליפס.,..מי שרוצה איכות ללא פשרות ,הוא לא נמנה עם ההמון אף פעם...כך נולדה חברת נקמיצי שטייפ קסטות משובח שלה השמיע את המוסיקה (מוסתר מתחת לשולחן מכוסה מפה רחבה).במצגת של ה CD לתקשורת ב 1983 ,והכל בהצלחה גדולה.
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
כיום שיש כבר את פורמט ה DSD
סוף סוף הפורמט הדיגיטאלי הגיע לבשלות
איכות אנלוגית אפס תחזוקה ..:מאזין:
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
תרמית ??? !!!:עצוב: איזה כף שיש כאלו פורומים ואפשר לכתוב כל שטות שעולה על הדעת
ולא רק בפורומים הפוליטים

ידידי...חסר ידיעה לא אומר שמותר לך לנקוט לשון משתלחת....היית יכול לשאול והייתי עונה לך כי במצגת שעשו סוני/פיליפס לתקשורת ב 1983, הוצג מכשיר CD דור ראשון,ללא פילטר דיגיטלי(ללא over sampling ), דבר שגרם לCd דור ראשון להשמע בלתי קביל,עם מערכת הגברה ורמקולים סבירים.....הפתרון של אנשי השיווק היה אורגינלי....מתחת לשולחן מכוסה מפה גדולה עמדה מכונה מפוארת של נקמיצי,שהייתה מחוברת למגבר ועשתה את העבודה בצורה משכנעת....מעל השולחן עמד מכשיר CD ,ונגן בשיטת ישרא-בלוף( או פיליפס בלוף).
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
כיום שיש כבר את פורמט ה DSD
סוף סוף הפורמט הדיגיטאלי הגיע לבשלות
איכות אנלוגית אפס תחזוקה ..:מאזין:

אמי חושב שה SAcD הוא צעד קדימה לדיגיטלי ,אבל דעתי עדיין יש מרחק לסגור בהשוואה לויניל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
קודם אני לא טוב יותר מאחרים. גם עלי השיטה עובדת. אם היה לי שקל על כל תקליט שחובב מוסיקה החליף בתקליטור ואח״כ המחליף התחרט, הייתי היום מיליארדר. תסתכל על השורה התחתונה: תקליטורים יורדים מהמפה, ייצור נגני תקליטורים הולך ופוחת, ייצור פטיפונים הולך וגדל. בכמה השנים האחרונות יש יותר יצרני פטיפונים משהיו אי פעם. השיטה החדשה היא סטרימינג וכולם עוברים אליה. עוד 5 שנים תהייה שיטה חדשה וכולם יזרקו את הסטרימרים ויקנו את החדש. מה נשאר? מהו סוג המדיה ששורד את כל ״פלאי״ הטכנולוגיה? התקליט.

אריה
נראה לי שאתה אכן משתלב מצויין בשיטה שתיארת, ולא רק כקורבן: אתה עוקף את הנקודה של העידר הצורך בשקרים בהכרח עבור כניסת ה-CD, ומעוות את הסטאטיסטיקות לנוחותך בצורה המטעה ביותר שאפשר, תוך התעלמות מהמגמות וההסברים הסבירים להן.

ראשית, המצאת מספר יפה, לא בטוח שמבוסס, עבור מספר ההתחרטויות מסוג זה בעולם.

שנית, דיסקים יורדים מהמפה גם כי אנשים גונבים -- יותר נוח לא לשלם -- וגם כי הם מסתפקים באיכות mp3, לא בגלל שהם צריכים איכות CD ובוודאי לא איכות שאתה מציג כאילו היא מעל ל-CD (ויניל) -- וגם כי סטרימינג יותר נוח ויותר זול לכל המעורבים בדבר, כולל בענייני מיידיות (אין צורך לחכות למשלוח וללכת לדואר או לחנויות שנשארו), מקום בביית וכו'

שלישית, יצרני פטיפונים מתרבים כי קונים יותר פטיפונים, גם בגלל היכולת לקנות תקליטים (לא אודיופיליים) משומשים בגרושים, וגם בגלל הבאז התקשורתי והתדמית האודיופילית, כאשר גם התוצאה של העלייה בקניית תקליטים חדשים, תלולה ככל שהיא, עדיין אינה מגיעה, כמדומני, למצב מכירות הדיסקים, למרות הירידה, ובוודאי לא לסך הכל המכירות הדיגיטאליות, שהופכות אותה לזניחה.

אז כל ההצגה המעוותת הזו בעצם מציגה מוצר-נישה זניח למדי בתור השורד-הגדול, בעוד שלא מובן לי עדיין למה לא משתמשים ביכולת הטכנולוגית לייצר צליל דמוי-תקליט ע"י הוספת העיוותים המתאימים :)

כך שלא בטוח שגם הנישה הזו תשרוד או תתפתח בהרבה.

ולא שייש לי משהו נגד תקליטים! אולי אפילו אשפר את המערכת האנאלוגית אצלי מתישהו -- יש פה ושם דברים שחשובים לי שלא עברו לדיסק כלל או שהעבירו בצורה לא מוצלחת.

עמיר
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
כך שנכון לעכשו בכל הקשור לשחזור צליל של כלי נגינה טבעיים(לא חשמליים), הויניל נותן תוצאה עדיפה(דולר מול דולר כמובן).

האם המשפט הזה הוא הבעת עמדה או קביעת עובדה שניתנת להוכחה?

גם אם הנושא נבדק ו"הוכח" שזה המצב, יש חסרונות רבים לפורמט הויניל שמרתיעים קהל גדול מלהתעסק בזה.

ארז
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
ידידי...חסר ידיעה לא אומר שמותר לך לנקוט לשון משתלחת....היית יכול לשאול והייתי עונה לך כי במצגת שעשו סוני/פיליפס לתקשורת ב 1983, הוצג מכשיר CD דור ראשון,ללא פילטר דיגיטלי(ללא over sampling ), דבר שגרם לCd דור ראשון להשמע בלתי קביל,עם מערכת הגברה ורמקולים סבירים.....הפתרון של אנשי השיווק היה אורגינלי....מתחת לשולחן מכוסה מפה גדולה עמדה מכונה מפוארת של נקמיצי,שהייתה מחוברת למגבר ועשתה את העבודה בצורה משכנעת....מעל השולחן עמד מכשיר CD ,ונגן בשיטת ישרא-בלוף( או פיליפס בלוף).
מאיפה הסיפור הזה?

וככל הזכור לי, ה-oversampling נכנס לשוק בסביבת 1988, לא הרבה לפני, אז אתה רוצה לומר שכל המכירות שמאז 1982 ועד סביבות 1988 הייו מבוססות על ההדגמה המפוברקת הזו?

עמיר
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
בהמשך לפוסט שלי מס. 66 אציין כי כאשר לא השתמשו בפילטר דיגיטלי,נאלצו להשתמש בפילטר אנלוגי (low pass filter מאד חד ,על מנת לחסום כל מה שמעל 22khz,ופילטר אנלוגי חד ,גורם לשינויי פאזה,שנשמעים ממש רע לאוזן).
בדור שני כבר התחילו עם אובר סמפלינג,בדומיין הדיגטלי על מנת להרחיק את הרעש לתדרים שרחוקים יותר משמיעה שלנו,ולהשתמש בפילטרים אנלוגיים מתונים יותר.
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
מאיפה הסיפור הזה?

וככל הזכור לי, ה-oversampling נכנס לשוק בסביבת 1988, לא הרבה לפני, אז אתה רוצה לומר שכל המכירות שמאז 1982 ועד סביבות 1988 הייו מבוססות על ההדגמה המפוברקת הזו?

עמיר

לך אני לא עונה כי אתה יודע יותר טוב מכולם.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
כיום שיש כבר את פורמט ה DSD
סוף סוף הפורמט הדיגיטאלי הגיע לבשלות
איכות אנלוגית אפס תחזוקה ..:מאזין:

אתה מוזמן לשמוע ההבדלים בסאונד.



http://www.amazon.com/gp/product/B0...d_t=201&pf_rd_p=1535523702&pf_rd_i=B0000047D5

http://store.acousticsounds.com/d/68484/Oscar_Peterson_Trio-We_Get_Requests-Hybrid_Multichannel_SACD

והפטיפון שלי לא כמו של מתן.
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
אם יש לך בו זמנית גם נגן SACD איכותי
וגם פטיפון איכותי אני בכיף מוכן לבקר ולשמוע תהבדל באוזנים ;)
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
ל Z.S. שלמה,אתה מסכים איתי..שעדיין הויניל עושה זאת טוב יותר גם מה היי רז דיגיטל ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
כך שנכון לעכשו בכל הקשור לשחזור צליל של כלי נגינה טבעיים(לא חשמליים), הויניל נותן תוצאה עדיפה(דולר מול דולר כמובן).
על מה זה מסתמך, שאתה מציג את זה כאילו זה :עובדה"??

אם נדבר על ויניל (בניגוד להקלטות אנאלוגיות, שיכולות להיות מופלאות), אז מבחינה טכנולוגית, לא רק שהדיגיטאלי אוכל את הויניל בכל פרמטר אפשרי בלי מלח, העצם ההעברה לויניל מכניסה עיוותים, והנגינה עיוותים נוספים.

ואשר למה "עדיף", אז מבחינת הרוב המוחלט, שעוסק ב-low-end (הרבה מתחת ל-entry-level של הי-אנד שבו עוסקים אודיופילים), אין ספק שהדיגיטאלי אוכל עד מוחק את הויניל -- בטח דולר לדולר. היום אתה קונה נגנים דיגיטאלים סבירים בגרושים, או שייש לך אותם built-in בטלפון שאתה קונה למטרות אחרות -- אין פטיפונים במחירים כאלה, בטח לא כאלה שמתחרים באיכות ובניקיון של דיסקים.

ותקליטים -- אם מישהו גונב מוסיקה, זה עולה לו אפילו פחות ממה שעולה תקליט שרוט ומלוכלך יד שנייה.

אז מראש מה ש"עדיף" ב-hi-end לא רלוואנטי לגבי הרוב, ולגבי hi-end -- על זה יש ויכוחים מכאן ועד הודעה חדשה, כאשר גם הרבה מתומכי הויניל האידיאולוגיים ו/או הרעשנים ביותר שומעים בביית יותר דיגיטאלי מויניל, או שבכלל אין להם ויניל בביית כי זה לא נוח.

נא לא למכור "עובדות" מפוקפקות שכאלה.

או, כפי שניסחו את זה כל כך יותר טוב ממני:
תרמית ??? !!!:עצוב: איזה כף שיש כאלו פורומים ואפשר לכתוב כל שטות שעולה על הדעת
ולא רק בפורומים הפוליטים

עמיר
 

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
אני מבין שיש מי שמצטט אחרים בסוף הפוסטים שלו,כדי להתחמק ממה שהוא בעצמו כותב ,למעלה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
שמעתי המון שעות מוסיקה במשך שנים על שנים אצל שני חבר'ה עם ציוד אנאלוגי יקר בהרבה מנגן ה-EMM-Labs שייש לשניהם, וגם אצלם אני מעדיף דיסקים ב-90% מהמקרים על פני ה-LP המקביל. כך שאם מצאת איזו דוגמה, זה לא אומר הרבה.

מעבר לכל זה מראה רק שאתה מעדיף את הסאונד של LP, וזאת כנראה בגלל העיוותים (הנעימים לאוזן, כמו ניפוח) שייש בו,
וזה לא בגלל ש-LP יותר טוב/נכון/אמיתי ושאר תארים.

עמיר

נ.ב., לאחרונה ההעברות של Analogue Productions חדלו להיות מופלאות כפי שהייו פעם, ובמקרה בדיוק היום עשיתי השוואה בין ה-SACD הספציפי הזה, שהוא חיוור במיוחד, לבין ה-K2HD של LIM, שנשמע חי ודינאמי ומרהיב בהרבה (אם כי ייתכן/סביר שגם הוא "נופח" בכוונה תחילה)

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
האם המשפט הזה הוא הבעת עמדה או קביעת עובדה שניתנת להוכחה?

גם אם הנושא נבדק ו"הוכח" שזה המצב, יש חסרונות רבים לפורמט הויניל שמרתיעים קהל גדול מלהתעסק בזה.

ארז

ארז,תבקש מ ZS להצטרף ל daz ,כי שלמה יכול באותה הדגמה להציג את ההבדלים לשניכם.

בנוסף אציין כי מרבית האנשים שמשתתפים בשרשור הזה ,לא שייכים להמון הרחב,שלא חש צורך במשהו עדיף על Walkman,להזכירך מוצר ששייך לדור הקומפקט קסט....,שגרסה של נקמיצי הפך פורמט מסכן,טייפ מגנטי צר מאד,לפורמט שהתחבר יפה למערכות אודיו משובחות.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
ארז,תבקש מ ZS להצטרף ל daz ,כי שלמה יכול באותה הדגמה להציג את ההבדלים לשניכם.

בנוסף אציין כי מרבית האנשים שמשתתפים בשרשור הזה ,לא שייכים להמון הרחב,שלא חש צורך במשהו עדיף על Walkman,להזכירך מוצר ששייך לדור הקומפקט קסט....,שגרסה של נקמיצי הפך פורמט מסכן,טייפ מגנטי צר מאד,לפורמט שהתחבר יפה למערכות אודיו משובחות.
אתה יכול להביא לינק למקור הסיפור הזה, אחרי שאתה מוכר אותו שוב ושוב ושוב באובססיביות כזו?

ואפילו אם נדמיין שהסיפור הוא האמת הצרופה, אין מצב שמצגת אחת מכניסה מוצר למכירות בהיקף אדיר שכזה.

כך שאו שאתה מוכר סיפור מפוקפק, או, אם תוכיח שלא, אזי אתה מוכר מסקנות אישיות ועקומות ממנו.

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור