כמה טוב שיש מי שינפץ עבורנו את המיתוסים


Kosh

חבר אתר
הודעות
44
מעורבות
0
נקודות
6
אני מביא שוב את תגובתי עם תוספת ארוכה.
צריכים להבין,לא כל מי שבוחר במערכת וינטאג' עושה זאת מחיסרון כיס.ובנוסף-כמובן שיודעים הייטב שלא כל הציוד הקרוי "וינטאג'" מתאפיין בצליל לא מפורט,חם ועגול.יש וינטאג'ים שנשמעים בדיוק ועם אותו האופי של ציוד מודרני,רק צריך לדעת להכיר אותם.לראייה,בפורום עולמי וענק כמו אודיוקארמה יש אנשים שחובבים שסוחרים בציוד וינטאג',אנשים שלא חסר להם כסף,(ואגב,גם שם יש אודיופילים וטכנוקרטים והם אף פעם לא רבים כאן בפורומים הישראלים) והם בחור בדרך הציוד הישן כי זה מה שהם אוהבים וזה מה שהם מעדיפים.ויש שם אנשים הרבה יותר מבינים
בתחום הסטריאו המודרני ובעלי ניסיון מאשר פה בישראל,שפה,בגלל האינטרנט,כל אחד שיושב מאחורי מקלדת הופך את עצמו למומחה.בנוסף,כמויות השנאה והרפש שיש באתר הזה כלפי הצוות של אתר HT רק בגלל ענייני אודיו היא בלתי נתפסת.ומעניין,כי גם מקימי האתר הזה הגיעו משם ואף ערכו שם סקירות על ציוד סטריאו שמאוד נהניתי לקרוא שם בזמנו (וזה היה ב-2004-2005).חבל שבשנים האחרונות מצב סקירות הסטריאו שם נחלש מאוד אבל אני לא בא בטענות למנהלים שם ולא נוטר להם טינה על אלא עוסק שם בנישה הקטנה שלי שמעניינת אותי.אני קורא גם את DTOWN וגם את היי פיי מיוזיק מאז שהם נוסדו,ועם משווים בינכם להיי פי,שם לא עסוקים מידי פעם בהשמצות כלפי צוות HT והמנהלים שלו כמו שכאן נהוג בכמה סבבים שחוזרים על עצמם,למרות שהוא אתר מאוד קיצוני לצד "הדתי" (אם אפשר לכנות זאת כך) של הסטריאו האודיופיליה.אישית,אני משתדל לקרוא בכל האתרים וליישם כלפי עצמי את מה שמתאים לי אישית.להפוך דעות אישיות לפגיעה אישית באנשים ו"ולקרדום קבוע לחפור בו" ואף להוסיף הכללות השמצות כלפי אנשים זה דוחה וגועלי ומאפיין לצערי את תרבות האינטרנט פה בישראל.אם אני יכול להעיד על עצמי,נמענתי להירשם לכאן עד היום,מכיוון שהייתי סבור שלא יקבלו אותי לכאן,מאחר שאת הפורום הכי מעניין כאן,של האודיו הדו ערוצי,מנהלים ומשוחחים מספר מצומצם מאוד אנשים מאוד דומיננטיים בדעה הנחרצת שלהם בנושא הסטריאו (וברוב המקרים לצד האולטרה סטאטסופרי יקר ואיזוטרי הייאנד של התחום) שממש מפחיד לרשום כאן דעה שלא מסכימה עם דעתם בנושאים שגם ככה מעוררי מחלוקת-כבלים,מעמדים,שיכוך וכיוצא באלה.אתם לא אוהבים את זה שבHT לא אוהבים סטריאו וטוענים שאין הבדלים וזה הקוו הכללי של האתר? בסדר,לגיטימי,לכל אחד יש את האג'נדה שלו,אבל גם אתם צריכים להסתכל על עצמכם לפעמים ולבדוק את עצמכם בהתייחסות מעבר לנישה האולטרה אודיופילית הקיצונית שלכם.לא מזמן קראתי כאן קטילה מעליבה במיוחד של בעל מערכת יקרה במיוחד שמאוד פעיל ודומיננטי כאן בפורום וידוע בדיעותיו הנחרצות
על כל דבר (במיוחד בכתיבתו על כבלים והחומרים מהם הם עשויים) כלפי חבר פורום אחר שגם מחזיק במערכת יקרה מאוד ומכובדת,ממש לא מקרה של "הייאנד מול בומבוקס".רק בגלל שלבעל המערכת שהועלב לא היה רכיב מסויים במערכת שלו אקזוטי וסנובי ומספיק.אלה ששורצים כאן יודעים למי אני מתכוון.לסיכום-לפני שמהמנהלים כאן וחלק מהחברים כאן קוטלים את HT בגלל הסיבות האישיות הקטנוניות שלהם,שיסתכלו קצת מה קורה בחצר שלהם.חוץ מזה,אני שמח שסוף סוף נרשמתי גם לכאן ואני מקווה שיהיה לי מה לתרום מי פעם לפורום הדו ערוצי,למרות שאני בכלל מגיע מהוינטאג'.אגב המערכת האישית שלי משלבת רכיבים ישנים ומודרניים שנבחרו בקפידה.אני מקווה שלא יגרשו אותי מכאן בגלל זה.
 

Kosh

חבר אתר
הודעות
44
מעורבות
0
נקודות
6
KOSH, אני מצטער אם פגעתי בך בכל הקשור למילותיי על פורום וינטאג',
רק שאתה לא באמת שם לב שהמגמה בפורום וינטאג' זהה בדיוק למגמה במאמר "ניפוץ המיתוסים":
לעג למוצרים יקרים, לכבילה ולכל מה שקשור באודיו שצריך להוציא את היד מהכיס באמת.
הדיעות שם כל כך קיצוניות, שכשמכרתי את הKA9100 כולם היו בטוחים שאני לא מבין דבר וחצי, למרות שלפני השיפוץ הוא היה סביר+ ואחרי השיפוץ הוא היה קטסטרופה שלא יכולתי להרשות לעצמי להשאיר לעוד יום נוסף שאצטרך לשקר ולהחמיא לו כדי שאוכל בכלל למכור כזה דבר.

בקשר ל806 ופוקאל - שמעתי את ה806, מדפי מצוין, מהמוצלחים בסדרה 8 בגלל שהוא "עדין" יחסית לסדרה הזו.
לדעתי זה לא נכון שהוא 'חיה אחרת', כל הפוקאלים בסופו של דבר בעלי אותו אופי רק מתבגרים ומתאזנים ככל שעולים מעלה בסדרות, תנסה להשיג את ה907be, צריך להיות מדפי מעולה ובמחיר שפוי.

עריכה: ההודעה של michael123 מעלה ממצה בדיוק את מה שהולך שם.

ובאמת, גם הפורום הזה וגם הפורום השחור עדים למרמור שלי על המחירים הגבוהים בתחום,
אבל עדיין - אם זה אומר לקנות כבל חשמל במחיר של שלושת רבעי משכורת שלי,
עשיתי ואעשה את זה - כי בסופו של דבר הדברים הטובים באמת בתחום הזה עולים כסף ומצדיקים את ההשקעה כשמחברים.
אני יודע שזה עצוב ומקומם, אבל זו האמת.

ההתנצלות שלך מתקבלת,אבל אל תהפוך התנצחות אישית שלך עם אנשים שם כמו TNSILVER למשל שזכותו להאמין או להאמין
בדיוק כמו לך.ואני שנמצא המון בפורום הוינטאג',יכול להעיד שפרט לאדם אחד או שניים,אנחנו מקבלים לשם כל אחד ומעולם
לא קטלו וירדו שם על אנשים לגופם ובטח לא על המערכת האישית שלהם כמו שכאן קורה לעיתים.דווקא פורום הוינטאג' הוא פורום יחסית מאוד פלורליסטי.שוב,זה שאתה לא מסכים עם דיעות של אדם מסויים שרושם שם (והוא בעל ידע רב מאוד בסטריאו,מכניקה ובנייה,עוד הרבה לפני שאנשים כאן שמתגאים בידע שלהם החזיקו מלחם בכלל ויודעים איך פועל מגבר) לא משליך על כולנו שם,וזה לא אומר שכולנו חושבים בדיעה כמו שלו,אבל כאמור,אנחנו מקבלים שם את כולם,כל עוד הם נחמדים ולא הופכים לטרוליי מקלדת,גם אני לא מסכים לכל דבר שכל אחד רושם שם תמיד,אבל כל עוד הוא רושם זאת בצורה עניינית ומכובדת,אין לי בעיה עם זה.ובעניין הפורום הדו-ערוצי של אתר HT,מצבו הנוכחי הוא בעיה של מנהלי
HT ולא בעיה שלי,וזה לא מטריד אותי.
 
נערך לאחרונה ב:

joda5

חבר משקיען
הודעות
1,033
מעורבות
97
נקודות
48
שלום לאדון הניכבד הבנתי שאתה עוסק ומכיר מוצרים ישנים . למשל ידידי אתה מכיר cabasse pacific 600
. אין לי מזומנים אבל ציוד יש לי לתת באותו ערך פחות או יותר . יש מצב לעזרה ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
חבר יקר.
הצלחת להסיט אותי מהעניין הזה של ht.

הגבתי לך קודם בעניין הוינטאג'. אשמח לשמוע את תגובתך.

בקשר לעניין ההעלבה. שים לב שאנחנו מתנגדים לכך ואף באותו שירשור הגבתי בחומרה על הנכתב. גם בסקירות שלי אני מתייחס למוצרים זולים. אנחנו מקבלים באהבה כל חובב אודיו שאוהב את התחום ומשתדלים להרחיק מכאן את מי שהגיע בשביל להסביר לנו לכולנו הוזים. הפורום הזה נועד למי שאוהב אודיו ולא למי שאוהב להתווכח על הבדלי בין כבלים, הרצה של רמקולים ואלקטרוניקה ואודיו היי אנד בכלל.

אנחנו מעודדים כל פעילות אודיופילית בתחום שמקדמת אותו, מתנגדים לכל פעילות שפוגעת בתחום ומגיבים לו.

ולגבי הוינטאג'. נשמח לשמוע ממך עוד בעניין. יש כאן חובבי אודיו רבים שאוהבים את התחום הזה.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
אני מביא שוב את תגובתי עם תוספת ארוכה.
צריכים להבין,לא כל מי שבוחר במערכת וינטאג' עושה זאת מחיסרון כיס.ובנוסף-כמובן שיודעים הייטב שלא כל הציוד הקרוי "וינטאג'" מתאפיין בצליל לא מפורט,חם ועגול.יש וינטאג'ים שנשמעים בדיוק ועם אותו האופי של ציוד מודרני,רק צריך לדעת להכיר אותם.לראייה,בפורום עולמי וענק כמו אודיוקארמה יש אנשים שחובבים שסוחרים בציוד וינטאג',אנשים שלא חסר להם כסף,(ואגב,גם שם יש אודיופילים וטכנוקרטים והם אף פעם לא רבים כאן בפורומים הישראלים) והם בחור בדרך הציוד הישן כי זה מה שהם אוהבים וזה מה שהם מעדיפים.ויש שם אנשים הרבה יותר מבינים
בתחום הסטריאו המודרני ובעלי ניסיון מאשר פה בישראל,שפה,בגלל האינטרנט,כל אחד שיושב מאחורי מקלדת הופך את עצמו למומחה.בנוסף,כמויות השנאה והרפש שיש באתר הזה כלפי הצוות של אתר HT רק בגלל ענייני אודיו היא בלתי נתפסת.ומעניין,כי גם מקימי האתר הזה הגיעו משם ואף ערכו שם סקירות על ציוד סטריאו שמאוד נהניתי לקרוא שם בזמנו (וזה היה ב-2004-2005).חבל שבשנים האחרונות מצב סקירות הסטריאו שם נחלש מאוד אבל אני לא בא בטענות למנהלים שם ולא נוטר להם טינה על אלא עוסק שם בנישה הקטנה שלי שמעניינת אותי.אני קורא גם את DTOWN וגם את היי פיי מיוזיק מאז שהם נוסדו,ועם משווים בינכם להיי פי,שם לא עסוקים מידי פעם בהשמצות כלפי צוות HT והמנהלים שלו כמו שכאן נהוג בכמה סבבים שחוזרים על עצמם,למרות שהוא אתר מאוד קיצוני לצד "הדתי" (אם אפשר לכנות זאת כך) של הסטריאו האודיופיליה.אישית,אני משתדל לקרוא בכל האתרים וליישם כלפי עצמי את מה שמתאים לי אישית.להפוך דעות אישיות לפגיעה אישית באנשים ו"ולקרדום קבוע לחפור בו" ואף להוסיף הכללות השמצות כלפי אנשים זה דוחה וגועלי ומאפיין לצערי את תרבות האינטרנט פה בישראל.אם אני יכול להעיד על עצמי,נמענתי להירשם לכאן עד היום,מכיוון שהייתי סבור שלא יקבלו אותי לכאן,מאחר שאת הפורום הכי מעניין כאן,של האודיו הדו ערוצי,מנהלים ומשוחחים מספר מצומצם מאוד אנשים מאוד דומיננטיים בדעה הנחרצת שלהם בנושא הסטריאו (וברוב המקרים לצד האולטרה סטאטסופרי יקר ואיזוטרי הייאנד של התחום) שממש מפחיד לרשום כאן דעה שלא מסכימה עם דעתם בנושאים שגם ככה מעוררי מחלוקת-כבלים,מעמדים,שיכוך וכיוצא באלה.אתם לא אוהבים את זה שבHT לא אוהבים סטריאו וטוענים שאין הבדלים וזה הקוו הכללי של האתר? בסדר,לגיטימי,לכל אחד יש את האג'נדה שלו,אבל גם אתם צריכים להסתכל על עצמכם לפעמים ולבדוק את עצמכם בהתייחסות מעבר לנישה האולטרה אודיופילית הקיצונית שלכם.לא מזמן קראתי כאן קטילה מעליבה במיוחד של בעל מערכת יקרה במיוחד שמאוד פעיל ודומיננטי כאן בפורום וידוע בדיעותיו הנחרצות
על כל דבר (במיוחד בכתיבתו על כבלים והחומרים מהם הם עשויים) כלפי חבר פורום אחר שגם מחזיק במערכת יקרה מאוד ומכובדת,ממש לא מקרה של "הייאנד מול בומבוקס".רק בגלל שלבעל המערכת שהועלב לא היה רכיב מסויים במערכת שלו אקזוטי וסנובי ומספיק.אלה ששורצים כאן יודעים למי אני מתכוון.לסיכום-לפני שמהמנהלים כאן וחלק מהחברים כאן קוטלים את HT בגלל הסיבות האישיות הקטנוניות שלהם,שיסתכלו קצת מה קורה בחצר שלהם.חוץ מזה,אני שמח שסוף סוף נרשמתי גם לכאן ואני מקווה שיהיה לי מה לתרום מי פעם לפורום הדו ערוצי,למרות שאני בכלל מגיע מהוינטאג'.אגב המערכת האישית שלי משלבת רכיבים ישנים ומודרניים שנבחרו בקפידה.אני מקווה שלא יגרשו אותי מכאן בגלל זה.
כדאי לשים לב שגם אחרי סימן פיסוק צריך לבוא רווח. ונכון שלא מתפקידי להעיר הערות מהסוג הזה, אבל פשוט קשה לעקוב כך אחרי הכתוב.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
מצטער .... לא מסכים.

יש טוב ויש לא טוב. ממש לא עקרוני אם זה מוזיקה בשני ערוצים או קולנוע ביתי.

זה כמו להגיד "יש שני סוגים של אתרים על אוכל: אתר לאוכל גורמה ואתר לאוכל של שוק ודוכני רחוב" ברור מאליו שכל אחד מתייחס לקהל יעד אחר, אבל לא מקובל עלי לחלוטין שימליצו באתר של השוק על שימוש גורף בשמן סויה זול במקום בשמן זית בטיעון שמדובר במיתוס ושאין הבדל ביניהם.

איל
חבל להיכנס סתם לדוגמאות, אתה יודע שאין סוף לזה ולא זו הייתה הכוונה שלי. טוב ולא טוב הם מנקודת התייחסות של קהל מסוים.
לדוגמה, אני בטוח שחלק מהקוראים שם חושבים שמה שכתבת בתגובות לא טוב וחלקם כן טוב, הרי זה ממש לא מעניין אותך בסיכומו של דבר.
מה שהתכוונתי הוא שיש להניח להם לנפשם עם הויכוח ולא לפתח אותו בפורום אחר. מה יצא מזה סה"כ ? לכלוך אחד גדול לדעתי בלי שום משמעות מי צודק ומי לא.
אני באופן אישי יודע כבר לזהות במה כל אתר יכול לתרום ואני בטוח שגם אחרים כך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
חשוב לציין.

אין קשר בין "אודיו" לבין העובדה שאני וליאור עזבנו את ht.
כשעזבנו שם, האודיו עוד פרח ולמרות זאת עזבנו. הסיבה שעזבנו מורכבת הרבה יותר. כל אחד מכם היה מגיב בצורה הרבה יותר קיצונית מאשר לפתוח אתר מתחרה ולנטרל להם את כל תחום האודיו באתר ובתערוכות. עם זאת, אפילו את התערוכה שלהם פרסמנו בחינם בעמוד הראשי אצלינו.

אנחנו תוקפים במידה ומגיע, ומקדמים (אפילו אותם) במידה ומגיע. אין בנו צביעות. ולראיה - http://www.dtown.co.il/articles/1771.html

ולמה פירסמנו את זה? כי זה אירוע חשוב שיש לדווח עליו. זה אומר שאם מגיע אז מגיע. ואם פוגעים בתחום אז גם צריך להגיב. השוק הזה קטן מספיק בשביל שכל חובב אודיו שיוצא מהמשחק כי סיפרו לו שם שהכל זה חרטא ו"שמן נחשים" הוא נזק לתחום.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
ולמה פירסמנו את זה? כי זה אירוע חשוב שיש לדווח עליו. זה אומר שאם מגיע אז מגיע. ואם פוגעים בתחום אז גם צריך להגיב. השוק הזה קטן מספיק בשביל שכל חובב אודיו שיוצא מהמשחק כי סיפרו לו שם שהכל זה חרטא ו"שמן נחשים" הוא נזק לתחום.

נמר,
אולי אני טועה אבל לדעתי קשה לחובב מתחיל למצוא פה מענה מתאים.
רוב הגולשים פה הם וותיקים ונמצאים במקום אחר והם אלה שנותנים פה את הטון.
אם אתה רוצה שחובבים בתחילת דרכם ימצאו פה מענה שמתאים להם ולצרכיהם , אז צריך לדעתי לפתוח תת פורום לנושא.
במצב הנוכחי , יש פה יחסית מעט גולשים מתחילים, אם בכלל ולכן לדעתי אין צורך להתערב במה שקורה בפורום הכחול.
עדיף לעסוק במה שקורה פה.
ארז
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
הלוואי שלי היה בתחילת הדרך ( הארוכה מאוד) מישהו ותיק עם ידע וניסיון שידריך אותי ויחסוך ממני שטויות והוצאות.
ברור לי שהקושי הוא באמת לדעת שמצאת מישהו כזה.
בכל זאת זה עדיף לדעתי מלהתדיין עם עוד 200 חברים בעלי ניסיון קטן בתחום.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
קרלים ומארק לוינסונים בני 25 שנה ייתנו לך בראש[/QUOT

עברו אצלי בשנים שונות קרלים מסידרות 50, 200 ו - 100, ומרק לוינסונים כמו 10 (פרה), 25, 27, 23.

הם עדיין טובים בסטנדרטים של היום, אבל ממש לא שוים את המחירים שעלו בזמנו.

לדוגמא, NO 27 של לוינסון שנמכר היום בסביבות 10000- 8000 ש"ח, שווה בדיוק את זה. הוא מתחרה מבחינת סאונד במגברים טרנזיסטוריים חדשים חזקים (100 וואט "אמיתיים") שעולים בסביבות 10000 - 15000 ש"ח, במחיר גבוה יותר יש כבר מכשירים טובים ממנו, ואם אתה יכול להסתדר עם מגברים פחות חזקים, במחיר שלו תמצא מוצרים חדשים טובים יותר. השוק בדרך כלל לא משקר.

ה - 27 עלה בזמנו 4200 $ בערך, במונחים של היום זה שקול לסביבות 8000 $ כלומר קרוב ל - 30000 ש"ח. במחיר הזה יש מוצרים טובים ממנו משמעותית.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
לאיל,אני מעריך את הדעה שלך (לטובה) בתור אחד שעוסק הרבה שנים בתחום וראה והאזין להרבה ציוד סטריאו בחייו,אבל-אתה צריך להבין,לא כל מי שבוחר במערכת וינטאג' עושה זאת מחיסרון כיס.ובנוסף-כמובן שאתה יודע הייטב שלא כל הציוד הקרוי "וינטאג'" מתאפיין בצליל לא מפורט,חם ועגול.יש וינטאג'ים שנשמעים בדיוק ועם אותו האופי של ציוד מודרני,רק צריך לדעת להכיר אותם.לראייה,בפורום עולמי וענק כמו אודיוקארמה יש אנשים שחובבים שסוחרים בציוד וינטאג',אנשים שלא חסר להם כסף,(ואגב,גם שם יש אודיופילים וטכנוקרטים והם אף פעם לא רבים כאן בפורומים הישראלים) והם בחור בדרך הציוד הישן כי זה מה שהם אוהבים וזה מה שהם מעדיפים.ויש שם אנשים הרבה יותר מבינים
בתחום הסטריאו המודרני ובעלי ניסיון מאשר פה בישראל,שפה,בגלל האינטרנט,כל אחד שיושב מאחורי מקלדת הופך את עצמו למומחה.


KOSH,

תודה על תגובתך המכובדת והמכבדת.

יש הרבה מן הנכון במה שאתה כותב מבחינה "איכותית " אבל יש בעיה "כמותית" (כלומר לגבי כמה אנשים זה תופס).

ואסביר:

1) אתה צודק: יש אכן מוצרי וינטאג' טובים. אבל אלו מוצרים נדירים מאוד שיוצרו, מראש, לפילחון קטנטן באוכלוסיה.
הרמקולים של ה - BBC שציין נמר, למשל, יוצרו לאנשי מקצוע וכמעט בטעות הצליחו בשוק המסחרי. הקוואד האלקטרוסטטיים גם הם חריג. דוגמאות נוספות - NAIM הישנים, לין LP12, הפטיפונים היפניים האקזוטיים (אין לי נסיון איתם, אני מקבל שאולי הם אכן מעולים) - כל אלה הם לא MASS MARKET אלא יצירות ספציפיות של "משוגעים" . פורום וינטאג' לא עוסק בהם, צר לי. הוא עוסק במוצרים ההמוניים - רסיברים יפניים בעיקר - שגם בזמנו, אניני טעם שקנו NAIM או AR CAMBRIDHE או מרידיאן חשבו שהם נחותים.

2) אתה צודק: יש אנשים שמעדיפים צליל וינטאג'י, העובדה שאני כותב את זה מראה שזה סוג של קולורציה. נתקלתי באנשים שהעדיפו סט ישן של NAIM (נדמה לי 110 או משהוא) על פני סט "חדש" (כלומר סט שהיום הוא בן 20 שנה, למשל 72 \ 180) או אלה שהעדיפו קונרד גוהנסון ממש ישן כמו PV5 על פני "חדש" (שוב בן 20 שנה) כמו PV11.
הסיבה- החום, הצבע הגוון שהיו עדיפים עבורם על המהירות, הפירוט והניואנסים. מניסיון של מאות, מן הסתם הרבה יותר מאלף הדגמות והאזנות, אני יכול להגיד לך שבהשוואה בין מגבר מודרני מאוזן ומפורט למגבר וינטאז' 95% מהאנשים יעדיפו את החדש.
זה לא אומר כלום לגבי מה באמת טוב או למי יש אוזניים טובות יותר. טעם זה טעם. אבל זה אומר שאם יש המוני אנשים בפורום וינטאז', לפחות חלקם הגדול שם או כי הם לא מכירים אלטרנטיבות טובות, או משיקולים כלכליים או משיקולים אידיאולוגיים.

3) מדוע יש אוהבי וינטאז' בעולם ומחירים גבוהים לחלק מהציודים: להיות חסיד וינטאז' זה לא בהכרח קשור לביצועים. הרבה מזה, בעולם, קשור לאסטתיקה, לזכרונות ילדות, לסטייל. נתקלתי לפני שבועיים במכונית מדהימה: מרצדס ישנה, מתוקתקת ומבריקה, צבועה בצבעים מאוד מיוחדים שנראה כאילו יצאה ממגזין של האלפיון העליון בשנות החמישים.
אני מבטיח לך שהבעלים שלה לא יטען שהמכונית הזאת מתחרה בביצועיה במרצדס 2013. אני מבטיח לך שהוא לא יחליף אותה במרצדס 2013.
בקיצור, עובדת קיום פורומים שוקקים בחו"ל ומחירים כאלה ואחרים לא קשורים דווקא לאיכות הצליל נטו.

4) בעיה שלא ציינת עם וינטאז' היא, שמי שמשוכנע בעדיפות הרסיברים היפניים הישנים על מוצרים מודרניים, חייב מנטלית להיות משוכנע שאין לכבלים חשיבות ושכל נושא האביזרים הוא וודו - אם המכשיר היפני שלו נשמע כל כך טוב, אז הטרמינלים העלובים שמקבלים רק חוט דקיק, המוני המתגים המיותרים והפילטרים, החיווט באורך מטרים בתוך המכשיר ומסלול הסיגנל הארוך להפליא חייבים להיות חסרי משמעות. ואי לכך, כל הפיתוחים המודרניים שקשורים לכבלים חיבים להיות, מבחינה לוגית עבור אותו אדם, טריפה.
כלומר, אם החלטתי שאני אוהב וינטאז' אני חייב לשלול את כל נושא הכבלים מראש - ולתקוף כל מי שחושב אחרת, כי הוא בעצם ,חותר" מתחת למכשיר הוינטאז' שלי.

5) אז מה יש לי נגד וינטאז' ונגד אוהדיו: כפי שכתבתי, כלום. כי:
יש מוצרי וינטאז' טובים גם היום.
מוצרי וינטאז הם פתרון מצוין למי שיש תקציב נמוך
יש מי שאוהב מאוד את הגוון הוינטאז'י, ומי אני שאגיד לו מה נכון.

מה שאני לא אוהב זה אנשים צבועים:
אנשים שאוהבים וינטאז' באמת, לא יתרגשו למי שכותב בפורום כלשהוא ומביע דעה שהם לא מסכימים לה.
הם יגיבו, אם בכלל, ויסתרו את טענותי.
כאשר תוקפים אותי, או אחרים, כי "העזנו" לטעון, למשל, שרסיבר של פיוניר הוא לא ממש פאר היצירה, וכאשר עושים את זה תוך קללות, גידופים, האשמות מגוונות החל באינטרסים כספיים וכלה ברשעות וטיפשות, ברור לי שמי שמתבטא כך הוא לא אחד שאוהב וינטאז' ומתנגד לדעה, אלא ווכחן שאולי מקנא או אולי יש לו בעיה אחרת.
לצערי שי כמה כאלה בפורום וינטאז' - זה שהם מלטפים אותך כשאתה מדבר על מה שהם אוהבים לשמוע - לא קשור.
 

נערך לאחרונה ב:

Kosh

חבר אתר
הודעות
44
מעורבות
0
נקודות
6
גם רסיברים יפניים מהדגמים הגדולים הכבדים יכולים להישמע מצוין,ברור שלא עם רכיבים אלקטרוניים בני 30-40 שנה ומעלה.
בגלל ויכוח אישי שלך עם אדם מסוים בפורום הוינטאג' של HT,אתה לא חייב להשליך על כולם.אחרי הכל,גם היפניים של אז רצו
להוכיח לכל העולם (כמו הסינים היום,שאת מוצריהם בין היתר,אתה מייבא,ועובדה שהם הצליחו) שהם יכולים לבנות מוצרי אודיו לא פחות טוב מהאמריקאים והבריטים.בכך שאתה מציין דיי בכוונה,נראה לי, שמוצרים לא יפניים,שגם בשנות ה-70 וה-80
רק למתי מעט היה אותם פה בישראל.לכמה אנשים בדיוק בסבנטיז,עם המשכורות של אז ורמת החיים של אז היו מוצרים מרק לווינסון בבית או Naim? למתי מעט ביותר יכלו להרשות לעצמם.להגיד שרק הם זכאים לכינוי "וינטאג'" ולהכליל את התוצרת של היפנים כהרבה פחות טובה זו סתם הכללה.היפנים יצרו גם הרבה זבל וגם הרבה מוצרים מדהימים.ואגב-הם היחידים שידעו אז לבנות רסיברים טובים שיכלו להגיע לרמה גבוהה (שים לב,לא אמרתי להשתוות) ולהתחרות במידה כלשהי במגברים משולבים.איפה היום תמצא רסיבר סטריאו (לא ק"ב) שמשתווה למפלצות היפניות מרובות הק"ג של אז?
 
נערך לאחרונה ב:

Kosh

חבר אתר
הודעות
44
מעורבות
0
נקודות
6
חבר יקר.
הצלחת להסיט אותי מהעניין הזה של ht.

הגבתי לך קודם בעניין הוינטאג'. אשמח לשמוע את תגובתך.

בקשר לעניין ההעלבה. שים לב שאנחנו מתנגדים לכך ואף באותו שירשור הגבתי בחומרה על הנכתב. גם בסקירות שלי אני מתייחס למוצרים זולים. אנחנו מקבלים באהבה כל חובב אודיו שאוהב את התחום ומשתדלים להרחיק מכאן את מי שהגיע בשביל להסביר לנו לכולנו הוזים. הפורום הזה נועד למי שאוהב אודיו ולא למי שאוהב להתווכח על הבדלי בין כבלים, הרצה של רמקולים ואלקטרוניקה ואודיו היי אנד בכלל.

אנחנו מעודדים כל פעילות אודיופילית בתחום שמקדמת אותו, מתנגדים לכל פעילות שפוגעת בתחום ומגיבים לו.

ולגבי הוינטאג'. נשמח לשמוע ממך עוד בעניין. יש כאן חובבי אודיו רבים שאוהבים את התחום הזה.

שלום נמר, ותודה על תגובתך.אני מתאר לעצמי שאתם מתנגדים להעלבות,ואני בטח ובטח לא אגיד לך איך לנהל את האתר ששייך לך,אני מקווה שבעתיד יהיה יותר נוח לאנשים חדשים בתחום להיכנס לכאן ולכתוב בלי להיתקל כל פעם במעגל הפנימי הסגור של אותם נפשות קבועות ששואפות שרק הדיעה הנחרצת שלהן תישמע כאן. :)
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני תמיד מקבל את פניהם של גולשים חדשים בברכה.
רוב הגולשים כאן הם אנשים שנהנים מדם חדש.
שים לב ידידי. אתה למשל אחראי על פורום באתר מתחרה. האם חשת עוינות ממני או מאחד הגולשים כאן?

להיפך.
הבעיה היא בסטיגמה שנוצרה. דיטאון זה לא רק אולטרה היי אנד. רחוק מכך.
אבל כאן בהחלט דורשים מגולשים שיתנסו, ילכו לשמוע מערכות. אני למשל תמיד מזמין אלי את מי שרוצה לשמוע.

תרגיש בבית ידידי.
 

Kosh

חבר אתר
הודעות
44
מעורבות
0
נקודות
6
נמר,אף פעם לא יצא לנו לשוחח בפורומים זה מול זה,ואני מעריך מאוד את התגובה שלך.בוודאי שלא חשתי עוינות ממך ישירות.אבל כמו שציינתי קודם,יש כאן מספר מצומצם של אנשים דומיננטיים(ולא התכוונתי אליך) שגם אם הם נחשבים מאוד בתחומם,לא אוהבים כאן דריסת רגל של אנשים שלא "מהמילייה שלהם" בתחום הסטריאו ונוטים להתבטא בחוסר סבלנות כלפי אחרים.תקן אותי אם אני טועה,זה קרה כאן לא פעם ולא פעמיים.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
גם רסיברים יפניים מהדגמים הגדולים הכבדים יכולים להישמע מצוין,ברור שלא עם רכיבים אלקטרוניים בני 30-40 שנה ומעלה.
בגלל ויכוח אישי שלך עם אדם מסוים בפורום הוינטאג' של HT,אתה לא חייב להשליך על כולם.אחרי הכל,גם היפניים של אז רצו
להוכיח לכל העולם (כמו הסינים היום,שאת מוצריהם בין היתר,אתה מייבא,ועובדה שהם הצליחו) שהם יכולים לבנות מוצרי אודיו לא פחות טוב מהאמריקאים והבריטים.בכך שאתה מציין דיי בכוונה,נראה לי, שמוצרים לא יפניים,שגם בשנות ה-70 וה-80
רק למתי מעט היה אותם פה בישראל.לכמה אנשים בדיוק בסבנטיז,עם המשכורות של אז ורמת החיים של אז היו מוצרים מרק לווינסון בבית או Naim? למתי מעט ביותר יכלו להרשות לעצמם.להגיד שרק הם זכאים לכינוי "וינטאג'" ולהכליל את התוצרת של היפנים כהרבה פחות טובה זו סתם הכללה.היפנים יצרו גם הרבה זבל וגם הרבה מוצרים מדהימים.ואגב-הם היחידים שידעו אז לבנות רסיברים טובים שיכלו להגיע לרמה גבוהה (שים לב,לא אמרתי להשתוות) ולהתחרות במידה כלשהי במגברים משולבים.איפה היום תמצא רסיבר סטריאו (לא ק"ב) שמשתווה למפלצות היפניות מרובות הק"ג של אז?

הניסיון שלי הוא שונה, אולי גם הטעם שלי שונה.

בכל מקרה, הרסיברים היפניים של התקופה בפירוש לא היו מוצר "עילית" יפני. מוצרי ה"עילית" היפניים היו לקסמן, אקופייז , הרמן-קרדון וכ"ו.

רסיברים יוצרו ל "מסות" , כלומר למי שמבין פחות. והיקרים ביניהם למי שמבין פחות אבל יש לו הרבה כסף.

מניסיון של בעל חנות ותיק ומוכר בארץ, אני יכול לספר לך לדוגמא שכשהגיע CYRUS 1 הפשוט והזול לארץ, הוא השווה אותו ללקוח שלו שקנה רסיבר ענקי ומאוד יקר של ימהה כמה שנים קודם, וההבדלים היו כל כך מהותיים, שלא רק שבעל הימהה קנה CYRUS, החנות הנ"ל שינתה פאזה והתחילה לעבוד רק עם ציוד "טוב" של אותם ימים.

בתור מי שקרא עיתוני אודיו וחי את הנושא באותם שנים , הגישה לרסיברים ה"הם" היתה כמו היום לרסיברים של קולנוע ביתי: אז יש רסיברים של קולנוע ביתי שנראים פצצה - שוקלים המון, עם המון כפתורים וכ"ו. עדיין הם לא נשמעים טוב, והיצרן גם לא כל כך מוטרד מכך - כל עוד קונים אותם.

המוצרים הטובים היו מינימליסטיים, קטנים יותר, עם נתונים פחות טובים - אבל נשמעו טוב יותר.

זה לפחות הידע שלי, והניסיון שלי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר,אף פעם לא יצא לנו לשוחח בפורומים זה מול זה,ואני מעריך מאוד את התגובה שלך.בוודאי שלא חשתי עוינות ממך ישירות.אבל כמו שציינתי קודם,יש כאן מספר מצומצם של אנשים דומיננטיים(ולא התכוונתי אליך) שגם אם הם נחשבים מאוד בתחומם,לא אוהבים כאן דריסת רגל של אנשים שלא "מהמילייה שלהם" בתחום הסטריאו ונוטים להתבטא בחוסר סבלנות כלפי אחרים.תקן אותי אם אני טועה,זה קרה כאן לא פעם ולא פעמיים.

אם אני ליאור או כרמי רואים שזה מתרחש אנו מעירים מיד. אנחנו נגד זה באופן מובהק.
הבעיה היא שקשה לעקוב אחרי כל הפוסטים באודיו דו ערוצי. במיוחד בתקופות חמות.

אגב. אם אתה אוהב וינטאג׳ אז יש לי משהו בשבילך, אני לא משתמש בו. קבל הודעה פרטית.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אני לא מבין מדוע לוקחים את ענין הוינטאג' לכיוון של תמורה לכסף או הערכה על סמך כסף. למה במועדון החמש בעולם הרכב זה כלל לא קיים? גם בעולם הרכב, סביר להניח שביצועי מכוניות ישנות אינם מתחרים בדגמים מודרנים. לעומת זאת, החוויה והרגשות שדגם ישן / קלאסי מציף כאשר משתמשים בו, מול משהו חדש ולעיתים קרובות גם "יעיל" וסטרילי יותר, מהווים את היסוד לתחביב הוינטאג'.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
הלוואי שלי היה בתחילת הדרך ( הארוכה מאוד) מישהו ותיק עם ידע וניסיון שידריך אותי ויחסוך ממני שטויות והוצאות.
ברור לי שהקושי הוא באמת לדעת שמצאת מישהו כזה.
בכל זאת זה עדיף לדעתי מלהתדיין עם עוד 200 חברים בעלי ניסיון קטן בתחום.

:בעד:
אני זוכר איך בתקופת הלימודים באוניברסיטה עיקר התנסות שלי באודיו הייתה בביקורים בחנויות של מקס (אודיטון) ואפי (סטריאוטיפ) בירושלים. בהמשך גרתי כמה שנים בחו"ל ונחשפתי למגזינים, תערוכות והמון חנויות שהציגו ציוד שהיה עד אז בגדר חלום בארץ.
וכך למדתי, תוך כדי המון בדיקות, אינספור השוואות ונסיונות, וכמובן קניית ציוד.
מאז התחום בארץ קפץ כמה כיתות. באתר הזה כותבים היום לא מעט חברים ויבואנים שרכשו נסיון לא מבוטל. לחדשים ומתעניינים בתחום זה יכול להיות ממש אוצר.
אולי זה טבעי שמי שחדש בתחום וחשב עד היום שמגבר הימאהה בקולנוע הביתי ששמע אצל חבר שלו נשמע סוף הדרך, ירגיש כאן קצת זר ומנותק. אבל כמעט כולנו התחלנו ככה ולמעט מקרים מאוד חריגים ובוטים אני לא חושב שהיחס כאן מתנשא או מזלזל כלפי מי שמחפש ללמוד. להפך. יש כאן המון הכוונה ונסיונות לעזרה, ואורי, שיהיה בריא, תמיד יודע להמליץ על ציוד זול למי שמתחיל את דרכו כאן.

לעומת זאת, את הבוז ואת היחס המזלזל של כמה מהגולשים באתר הכחול - ובעיקר חלק מהמנהלים, כלפי ציוד היי אנד וכלפי תובנות שנרכשו כאן (ובעולם) לאחר ניסויים והשוואות, אני ממש מתקשה להבין. אני אולי נאיבי אבל לתפיסתי כל אתר שעוסק באודיו בשפת הקודש צריך לנסות לקדם את תחום ההיי אנד בארץ. בטח לא לנסות להרוג אותו.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור