היום נדבר על תמורה לכסף - VFM


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
נכתב ע"י ברקצ;156368 לעומת זאת:
אין סיכוי כזה. ואם זה יקרה זה לא קשור להבדלים בין המערכות אם כי יותר לשמיעה {או חוסר שמיעה} של המאזין.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ברק.

יש לי תחושה שאתה בוחר ל"היפגע" מהתגובות שהן בהחלט תגובות רלוונטיות. שים לב, אתה טוען שעם מערכת זולה ניתן להגיע ליופי של תוצאות. אני טוען בדיוק כמוך. ניתן להגיע ליופי של תוצאות עבור אדם שאינו חי עם מערכת מאוד איכותית ושקופה. זאת אומרת שעבורי מערכת ב-10k היא בלתי שמיעה בעליל לעומת המערכת שאני חי איתה. האם בגלל שקניתי מערכת יקרה אני חוטא בשאיפה לאיכות ומיד מואשם בפלצנות? לא חושב שזה נכון משום שאני יכול להיות מואשם בטעם טוב. אולי גם טעם יקר. אבל שני אלה {טוב, יקר} הם אינם שליליים כמו "פלצן", "סנוב" וכ"ו. אני מכיר אנשים נטולי טעם, נטולי הצלחה והם סנובים יותר ממה שאתה יכול לדמיין. האם זה אומר שיש להם טעם טוב ובגלל זה הם סנובים?

אודיו זה אוסף של פשרות. אודיו היי אנד זה צימצום מקסימלי של פשרות. תימצום הפשרות הללו, ומערכת בלתי פשרנית זה דבר שמתרגלים אליו. זה דבר שהמוח של המאזין הקבוע מפרש אותו כסטנדרט וכל מה שהוא פחות מזה משגע את ההרגל הזה. מה לעשות - התרגלנו לטוב.

גם אתה אגב. ניקח את זה למקום אחר. אני יכול לחיות על שווארמה מסויימת מהשוואמיה המקומית, מת עליה. יותר טוב מכל ארוחת שף מדופלמת שתמכור לי. אתה לעומתי יודע לזהות מתי הבשר טוב ומתי הוא מעאפן. הנסיון והידע שלי בבשר לא מסוגל לפענח את זה. אתה תזרוק את השווארמה ותקיא מיד את הבשר הזוועתי שיש בתוך אותה שווארמה ואני מיד אאשים אותך בסנוביות, לא לרמה שלך לאכול שווארמה??? יאללה יאללה, עשה לי טובה. אתה מת על זה אבל הסנוביות שלך לא מסוגלת להודות בזה? מה אתה משחק לי אותה אנין טעם? הרי אתה בעצמך אכלת בעברך את אותה שווארמה של דוד עוד שהיינו ילדים!!! לא רוצה איתך קשר יותר ותחזיר לי את כל הדיסקים שהבאתי לך. אגב, תתרחק גם מהילדים שלי, שלא ידבקו בסנוביות הזו שלך!!!

אממה.
בשנים האחרונות הפכת למבקר מסעדות יוקרה. למדת מהו משר איכותי ומתי עדיף לירוק אותו החוצה, למדת איך מזהים זאת ומדוע מה שאני קורא לו שווארמה אתה קורא לו נבלה בפיתה!

אבל כבר האשמתי אותך בכל דבר שלילי שניתן, שרפתי את החברות ביננו, הרחקתי אותך ממשפחתי והפכתי אותך בשניה לטיפוס דוחה תשפוכת סנוב צבוע בלי שמץ של עממיות או סחבקיות!

וכל זה רק בגלל שלמדת להבחין בין איכויות שונות ואין לך שום רצון להתפשר.

נו מה יהיה? עכשיו אני אשם שאני לא אוכל נבלות בפיתה???
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
עזוב תיאוריות.
קח רמקול מהלוחות - דיינאודיו 122, דאלי אייקון 6, אופרה סקונדה - חבר אליו את הקרל 300 או הקארי CA1- עם הארקאם דיבה בתור מקור. הגענו כאמור למשהו בסביבות ה 12K. עם כבל רמקול קימבר 8TC ואינטרקונקט XLO פשוט.
תשמיע עליו את דיאנה קראל. או דייר סטרייטס. רוצה להתערב שיהיו לא מעט אנשים שיעדיפו את זה על המערכת של עמיר או שלך או של שניצל ? יהיו לא מעט ....

אבל עזוב - זה עוד פעם הופך לוויכוח למי יש יותר גדול - ומאחר שלי יש קטן וזהו, אני מוותר על המשך ההתנצחות פה.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
ודרך אגב - אני מת על שאווארמה ! ! !
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
ואומר אפילו את זה - אם זה רלוונטי באיזו צורה לדוגמה שהבאת : אכלתי בכמה מהמסעדות הטובות בעולם (רשימה חלקית : זו'אל רובושון בפריז, טרואה גרו ברואן, רולנז'ה בקנקל, מישל ברא בלה-גיול, ועוד) - וזה לא מפריע לי בכלל להנות בטירוף משווארמה.

ולעניננו : ביקורי הפנל הראו לנו דוגמאות של מערכות מאד יקרות, מדוגמות, פאר היצירה של בעליהן - ולמרות זאת יש כאלה שזה לא היה לרוחם.

אז הכל סובייקטיבי (כמו שאומר עמיר) או שיש קריטריונים - או מה - אין לי תשובות ...
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
רוזי1

יש לי תחושה שאנו מנהלים דו שיח של חרשים והאשם כנראה נעוץ בי על שלא הצלחתי להבהיר לך את עמדתי שכן לא ברור לי מה הקשר בין תגובתך המצוטטת לעיל ובין מה שאני כתבתי.

אנסה שוב להבהיר את הלך מחשבתי ואופן התפיסה הסוציאלית "שלי" (שבהחלט אינה רק שלי אלא של כמעט כל העולם המערבי):

"סמל סטאטוס" מטיבו ומעצם הגדרתו הוא מוצר שנרכש כדי שהמוצר יעיד ויכריז ברבים מהו הסטאטוס (המעמד) של בעליו.

מאחר ובדרך כלל ובעבור מרבית הציבור, מערכת אודיו יקרה ככל שתהא אינה ממלאת את התפקיד ו"אינה מכריזה" ברבים מהו המעמד של הבעלים שלה, העניין הזה של "סמל סטאטוס" הינו חלק מזערי עד לא קיים במיכלול השיקולים לרכישת מערכת אודיו יקרה.

לכן, בהחלט יהיו רבים וטובים שיעדיפו לרכוש מערכת אודיו יקרה על פני סמל סטאטוס מובהק כמו מכונית יוקרה וזה עדיין אינו סותר את דעתי ואת התפיסה הסוציאלית של מרבית אם לא כל העולם המערבי.

לגבי הכלכלה האודיופילית כהגדרתך:

לצורך הויכוח, אני יצרן מגברים שהצליח לייצר מגבר טוב (כהגדרתך) בעלות ייצור של 1,000 זוזים. אני מעוניין להרוויח בשנה 100,000 זוזים. בפני עומדות שתי אופציות ריאליות:

אופציה א' - למתג את המגבר שלי כ "שלמה 1 " ולמכור 100 מגברים כאלו בשנה במחיר של 2,000 זוזים כל מגבר. הרווחתי על כל מגבר 1,000 זוזים ובסך הכל בשנה 100,000 זוזים.

אופציה ב' - למתג את המגבר שלי כ"שלמה ספיישל אדישיון MK " ולמכור בשנה 10 מגברים כאלו במחיר של 11,000 זוזים כל אחד. הרווחתי על כל מגבר 10,000 זוזים ובסהך הכל 100,000 זוזים בשנה.

אני כיצרן מגברים תמיד אעדיף את אופציה ב'. להערכתי ולעניות דעתי לא רק אני אלא כל יצרן מגברים באשר הוא מבין שתי האופציות האלו יעדיף את אופציה ב' !!!!!!
הסברת את עצמך מצוין, ועדיין לדעתי אתה טועה בשתי הטענות (תאוריות) שלך.
סמל סאטטוס הוא דבר יחסי, וכפוף לסביבה שהאדם חי בה וליכולתו הפיננסית ולתפיסה של אילו ה"נחשבים" בעיניו מהו סמל סטאטוס.
לגבי התאוריה השניה שלך, אין לי מה להגיד אלא שהיא מופרכת לגמרי ונוגדת כל תאוריה כלכלית תאורתית שלומדים לתואר ראשון, ומניסיוני לכל תפיסה כלכלית מעשית.
(יש דבר קטן שאתה מתעלם ממנו, והוא שכל יצרן, כמעט, חי בסביבה ושוק תחרותי, כאשר למרכיב העלות יש את המשמעות הגדולה ביותר בהצלחת המכירה).
כשתהיה יצרן מגברים, אשמח לדעת אם התאוריה שלך עובדת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
לדעתי, בכל מקום שבו מדובר על טעם, אין קריטריונים אובייקטיביים/מוחלטים. לכל היותר יש קרוטריונים המקובלים על הרבה אנשים, שזה יכול להיראות דומה, אבל זה לא שקול לאובייקטיביים/מוחלטים כמו שייש במתימאטיקה.

אם נחזור למוזיקה, הרי בין הקריטריונים הבסיסיים ביותר שאפשר לחשוב עליהם בביצוע מוזיקה הוא נגינת (כל) הצלילים הנכונים (בזמן הנכון). ראה אבל מקרה רובינשטיין, שבהרבה מקומות פיספס ומרח והחסיר צלילים וכל מה שאתה (לא) רוצה, ולא מעטים (כולל אותי) מעדיפים זאת על הרבה ביצועים נקיים מכל פגם.

כלומר, אם נגינת (כל) הצלילים הנכונים (בזמן הנכון) הייתה באמת קריטריון אובייקטיבי ומוחלט, רובינשטיין היה עף ממעמדו המוזוקאלי, ואחד המתימטיקמוזיקאים הייה הופך להיות דגל הפסנתרנות המוזיקאלית.

טוב, אתה יכול לומר, אבל לא מספיקה/הכרחית נגינת (כל) הצלילים הנכונים (בזמן הנכון), זה צריך גם להיות מרגש -- ו-אופס -- חזרת למקום האנטי-מוחלט של הטעם והסובייקטיביות.

כנ"ל תיקח כל קריטריון אחר -- יפי הקול (קאלאס בהרבה מקומות) -- איזון מושלם בין הכלים (לא מעט ממנצחי העבר היו רחוקים משלמות) -- כל מה שתרצה או לא תרצה, יהייו מבצעים גדילים שלא יעמדו בקריטריון בצורה טובה או בכלל לא.

זה שאין אין קריטריונים אובייקטיביים/מוחלטים ליופי (באף תחום של טעם) לא אומר שאין יפה/מכוער נעים/טעים/לא וכו' -- אבל לכל אדם בנפרד, וייתכן שייש קבוצות או רוב גדול -- זה עדיין לא אובייקטיבי מוחלט.

ומה שקורה הוא, שאנשים ממציאים קריטריונים כל הזמן, ומנסים לרתום את האחרים להסכמה אתם, כשמטרתם אינה בהכרח היופי או האמת אלא להיראות טוב/מבינים ו/או שליטה וכאלה.

ברגע שמוותרים על השליטה והצדק, רואים פתאום(?) שהכל חופשי, איש איש וטעמו/דעתו, ללא ניסיונות מאולצים לאובייקטיביזאצייה, וזה בסדר (ואולי נפלא) שזה כך.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
עזוב תיאוריות.
קח רמקול מהלוחות - דיינאודיו 122, דאלי אייקון 6, אופרה סקונדה - חבר אליו את הקרל 300 או הקארי CA1- עם הארקאם דיבה בתור מקור. הגענו כאמור למשהו בסביבות ה 12K. עם כבל רמקול קימבר 8TC ואינטרקונקט XLO פשוט.
תשמיע עליו את דיאנה קראל. או דייר סטרייטס. רוצה להתערב שיהיו לא מעט אנשים שיעדיפו את זה על המערכת של עמיר או שלך או של שניצל ? יהיו לא מעט ....

אבל עזוב - זה עוד פעם הופך לוויכוח למי יש יותר גדול - ומאחר שלי יש קטן וזהו, אני מוותר על המשך ההתנצחות פה.

לא ברק. זה לא ויכוח למי יש יותר גדול ואני חושב שלהגיד דבר כזה זה קצת מעליב. אותי לפחות.
העניין הוא שאני מדבר על מוצרים חדשים מהחנות ולא על יד שניה. ואם מדברים על מוצרים מהחנות אז כנראה שאני די צודק {כאחד שמכיר היטב את המוצרים בשוק}.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
רוצה עוד תרגיל (אבל הפעם אני ממש מסדר אותך על באמת ) ?

קח HD 800 סננהייזר. מגבר אזניות ליהמן. V DAC. תוצאה : יש לנו סופר היי אנד.

שח - מט (טוב - הפעם באמת שיחקתי מלוכלך. לא פייר).
אתה מכיר שח רומני?
מנצח מי שגונב את המלך של האחר.

כל המשחק דרך יד שנייה בהשוואה למחירי חדש מעוות מראש, כשלרוב בייד שנייה ה-VFM טוב יותר אפריורית.

גם משומש מול משומש בעייתי, כי ציוד יקר מפסיד כנראה יותר בעת מכירתו.

כך שאפילו אם אתה רוצה להיעזר ביד שנייה, זכותך, אבל התימחור צריך להיות לפי מחיר המחירון של אותם מכשירים כחדשים.

לא שאין בעיות/עיוותים עם מחיר מחירון. חלק מהציוד נמכר רק במחיר מחירון ללא הנחות, ועל ציוד אחר יש הנחות של עשרות אחוזים. יש כאלה שקונים דרך יבואנים יקרנים וכאלה שקונים דרך זכויות עולים חדשים, ההובלה של מכשיר יקר -- לרוב כבד - עולה יותר., המחיר האמריקאי יכול להיות נמוך בהרבה מהאירופאי על אותו מכשיר, וכד'

לפיכך, נראה לי שמחיר המחירון (MSRP) בארה"ב, ללא חישוב מיסוי והובלה, הוא המכנה המשותף הסביר ביותר להשוואות בעניין VFM

עמיר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
לפיכך, נראה לי שמחיר המחירון (MSRP) בארה"ב, ללא חישוב מיסוי והובלה, הוא המכנה המשותף הסביר ביותר להשוואות בעניין VFM

מחיר היצרן בארץ הייצור.
מחיר בארה"ב לא רלוונטי. גם שם ישנם לא מעט יבואנים שמתמחרים איך שבא להם
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
מחיר היצרן בארץ הייצור.
מחיר בארה"ב לא רלוונטי. גם שם ישנם לא מעט יבואנים שמתמחרים איך שבא להם
מצויין, אבל הם לרוב מורידים מחירים כדי להתחרות ולא מנפחים כמו כאן. לכן זה מכנה משותף טוב -- בשוק תחרותי, על אותה סקאלה.

למשל בהרבה מקרים המחיר באנגלייה בפאונדים דומה לאמריקאי בדולארים, ומכשירים יפאניים הם סופר-יקרים ביפאן. לא לעניין לצורך השוואה.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
עזוב תיאוריות.
קח רמקול מהלוחות - דיינאודיו 122, דאלי אייקון 6, אופרה סקונדה - חבר אליו את הקרל 300 או הקארי CA1- עם הארקאם דיבה בתור מקור. הגענו כאמור למשהו בסביבות ה 12K. עם כבל רמקול קימבר 8TC ואינטרקונקט XLO פשוט.
תשמיע עליו את דיאנה קראל. או דייר סטרייטס. רוצה להתערב שיהיו לא מעט אנשים שיעדיפו את זה על המערכת של עמיר או שלך או של שניצל ? יהיו לא מעט ....
דווקא בתיאורייה (ואולי כרגע רק שם :)) תיתכן מערכת זולה שטובה בהרבה מייקרה ממנה בהרבה, למעט אם במערכת הייקרה הרכיבים נבחרו בטיפשות.

היו גם מצבים במציאות שבהם זול (יחסית) התחרה בייקר, כמו בתחילת דרכה של Boulder, שכבר אז מגברי התחרו באלה של Krell, אבל בחלק קטן מהמחיר. כיום לשניהם מחירים מפוצצים.

עם זאת, שלא כמו נמר, אני לא נעול על זה שבמציאות העכשווית טוב מחייב יקר, אבל לא כעמדה נוגדת אלא מתוך בורות -- אני פשוט לא מכיר את השוק כמוהו.

בעתיד -- מי יודע? בינתיים הנטייה של כולם נראית להתחיל במחירים גבוהים. ראו Bel Canto, שהתחילו עם נגן של $9000+.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
יופי עמיר - הלוגיקה שלך כמו תמיד מושלמת , רק שיש לה קשר מועט מאד עם המציאות.

נדמה לי שאם תביא כמות נכבדה של אנשים, רצוי בני תרבות מינימלית ולא אוראנג אוטנגים, ותשמיע להם את המערכת שלך מול הרסיבר+הפירלס שהציע לנו בנדיבותו נמר - כמה ילכו על הפירלס ?

לעומת זאת, אני מאמין שאצליח להרכיב מערכת של 10,000 ש"ח או קצת יותר, שנשמיע אותה למספר אנשים מול המערכת שלך, וחלקם אפילו יאהבו ויעדיפו אותה .
אין לי יומרות ללוגיקה מושלמת, אבל מספיק שייהייה אדם (לא אוראנג אוטנג) אחד מכל אוכלוסיית הייקום שמעדיף את הפירלס כדי שזה יהייה קשור למציאות אפילו בפירלס, שלא לדבר על מקרים פחות קיצוניים.

חוצמזה, אין מתהלל חוגר כמפתח. בוא תעשה לעצמך טובה ותרכיב מערכת כזו לעצמך, אתה הרי חולם על זה כל הזמן ללא קשר להתנצחויות כאן ובכלל -- להרכיב סופר מערכת בכלום כסף.

בהצלחה!
עמיר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
מצויין, אבל הם לרוב מורידים מחירים כדי להתחרות ולא מנפחים כמו כאן. לכן זה מכנה משותף טוב -- בשוק תחרותי, על אותה סקאלה.

למשל בהרבה מקרים המחיר באנגלייה בפאונדים דומה לאמריקאי בדולארים, ומכשירים יפאניים הם סופר-יקרים ביפאן. לא לעניין לצורך השוואה.

עמיר

לא, לא תמיד.
Sonus Faber דוגמה טובה למשל, בארץ זול יותר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
לא, לא תמיד.
Sonus Faber דוגמה טובה למשל, בארץ זול יותר
לא טענתי שתמיד.

הצעתי את ארה"ב כמכנה משותף שהוא מציאותי, אם כי לא נטול חסרונות, שאת חלקם הצגתי.

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
נו - מצד אחד כבר נמאס כבר להתווכח, מצד שני,על כל מה שאני אומר נטפלים לפרטים שבדברי ולא נוגעים בעיקר.

וקודם כל נמר - ברור לך שלא התכוונתי לפגוע או להעליב .... אבל מה שהקפיץ אותי היה כשאמרת שממערכת זולה יחסית ייצא "סאונד רע". ומנסיוני זה לא נכון. אז ניסיתי "לסדר" אותך עם עניין היד2 - זה לא העניין. מצידי תקראו לזה מערכת ב20 או 30 אלף ביד ראשונה חדש דנדש מהקופסאות. ותשוו אותה למערכת ב100 או 200 אלף. מה שאני אומר הוא לא שהמערכת הזולה תהיה יותר טובה - רוב הסיכויים (לא תמיד) שהיקרה יותר תהיה גם טובה יותר - אלא שגם במערכת היותר "זולה" (מה שלפני 3-4 שנים היה נראה לי מערכת יקרה בטירוף... מי בכלל חשב לשים 20 אלף על אודיו ?) ניתן ואפשר וסביר לשמוע מוסיקה באיכות טובה שתגרום הרבה סיפוק והנאה במשך ימים וחודשים של האזנה אינטנסיבית.

מה אני אומר ? שיש רף מינימלי שממנו מתחיל סוג של היי פיי וממנו ואילך אפשר להינות ממוסיקה. מהרף הזה ומעלה - השמיים הם הגבול. אבל אפילו הרף הזה יכול להיות מאד מספק למי שלא יכול או לא רוצה להשקיע יותר. זה בהחלט לא יהיה סאונד "רע".

ונמר - מילה אחרונה מצידי - אני מכיר אותך ויודע שאת מחוייב לנושא האודיו בארץ, עוזר לקדם אותו, משקיע את נשמתך בנושא. אבל ההתעקשות שלך שחייבים השקעות בהיקף של טייקון כדי לשמוע טוב עלולה להבריח מהתחום אנשים טובים שרוצים ללמוד ולהשכיל. אני יודע גם שאתה האדם שהכי מרבה בעריכת סקירות דווקא על ציוד אנטרי לבל, ולכן אני מתפלא איך באותה נשימה אתה "יורד" על מערכות פשוטות וזולות יותר. אין לי ספק שאם מישהו יכול להרכיב פה מערכת סבירה ואפילו חביבה במינימום מחיר, אתה הוא האיש.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
נו - מצד אחד כבר נמאס כבר להתווכח
נו, זה כבר טוב.

כבר התחיל להיראות כאילו מטרתך להוכיח שכפי שאמרת מראש, שאתה אכן נודניק.

בוא נגיד שכבר מאמינים לך ואין צורך בהוכחה נוספת?
מה אני אומר ? שיש רף מינימלי שממנו מתחיל סוג של היי פיי וממנו ואילך אפשר להינות ממוסיקה. מהרף הזה ומעלה - השמיים הם הגבול. אבל אפילו הרף הזה יכול להיות מאד מספק למי שלא יכול או לא רוצה להשקיע יותר. זה בהחלט לא יהיה סאונד "רע".
סך הכל אתה אומר מה שכתבתי הרבה קודם:
כדי לקבל את מה שאני רוצה לשמוע, כנראה שייש צורך בדי הרבה כסף, אבל הבעייה היא שבכל מחיר שפחות מזה, ה-VFM לא רק שהוא נמוך, הוא פשוט אפס.

מה שאני קונה זה מכשירים מהזולים ביותר שאיתם אני יכול לחיות בלי להתבאס, כאלה שעברו את הסף שמתחתיו אין להם ערך עבורי.

זאת לא בגלל שיקולי VFM אלא בגלל שממילא אין לעניין סוף, תמיד יש יותר טוב, והיות והמשאבים לא אינסופיים, פשוט נעצרים בנקודה שאפשר לחיות איתה.
כך שלא חידשת כלום, וכל הוויכוח הגדול שגררת משם והלאה הוא רק מה המקום הסובייקטיבי :))) שבו שמים את הסף.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
...
שחייבים השקעות בהיקף של טייקון כדי לשמוע טוב עלולה להבריח מהתחום אנשים טובים שרוצים ללמוד ולהשכיל. אני יודע גם שאתה האדם שהכי מרבה בעריכת סקירות דווקא על ציוד אנטרי לבל, ולכן אני מתפלא איך באותה נשימה אתה "יורד" על מערכות פשוטות וזולות יותר. אין לי ספק שאם מישהו יכול להרכיב פה מערכת סבירה ואפילו חביבה במינימום מחיר, אתה הוא האיש.
נדמה לי שקלטתי את העניין -- אתה אולי מבלבל בין High End לבין Entry level.

נמר ואני דיברנו על הראשון, ואתה על השני.

Entry level זה בדיוק מה שאתה מדבר עליו:
*** "מערכת סבירה ואפילו חביבה במינימום מחיר"
*** שלשם כך ממש לא חייבים השקעות בהיקף של טייקון
*** "נעימה" מספיק כדי לאפשר לי האזנה ממושכת ללא "עייפות האזנה" LISTENING FATIGUE, ואני מצפה ממנה שתזכיר לי כמה שאפשר את מה שזכור לי כצליל ה"אמיתי" של כלי נגינה שאני מכיר"
*** "לשם התחביב שנקרא "שמיעת מוסיקה" , מערכת שעולה 10-12,000 (ביד 2 כמובן) תוכל לתת תוצאה מענגת ומספקת ל99% מהחובבים"

לא חיפשתי את כל ההתייחסויות, אבל דומני שכולן מתאימות בהחלט ל"Entry level".

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
ציטוט מהפוסט הראשון בשירשור :
"מטרת הפוסט הוא לשמוע/לקרוא מהו המוצר - ולעניין זה יכול להיות ממש כל מוצר (מקור,קדם,מגבר,רמקול,כבל חשמל,אינטרקונרט,כבל רמקול,רמקול,מגבר,סטנד,משכחי ויברציות,אקוסטיקה,פיוז חשמל,שקע וכד') שנותן לדעתך את התמורה לכסף הטובה ביותר."

ציטוט מהתגובה הראשונה של נמר בשירשור :
"יש דבר כזה תמורה לכסף. זה מתבטא בדרך כלל בציוד היותר "זול" שיש בשוק. הרי ככל שהציוד יותר יקר אנו מכניסים למשוואה את מה שנקרא "התמורה השולית הפוחתת" שזה בעצם מתגבר ככל שאנו עולים במחיר המוצר.
בשנים האחרונות שמעתי כמה וכמה מוצרים זולים שפשוט היו טובים יותר מיקרים מהם בהרבה מה שאומר שהמוצרים הללו לדעתי נותנים תמורה ניפלאה למחירם. מה שצריך זה לשמוע הרבה מוצרים ומתחילים לגבש דיעות מלומדות על כל מה שנקרא "תמורה למחיר"."

אז איפה פתאום החלטתם שהשירשור הוא בנושא "היי אנד" ?
ואיך נמר שאומר ששמע ממש לא מזמן "מוצרים זולים שפשוט היו טובים יותר מיקרים מהם בהרבה" פתאום הגיע למסקנה שזה או היי-אנד או פירלס , ואין כלום ביניהם?

בקיצור - אני אולי נודניק, אבל אתם פשוט נסחפתם וסטיתם לחלוטין מכוונת השירשור ואפילו מדברים שאתם בעצמכם אמרתם.
בקיצור שני - בואו נאמר שזה קרה בהשפעת החום הקייצי הכבד ונסגור כבר את השירשור הארוך הזה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אז איפה פתאום החלטתם שהשירשור הוא בנושא "היי אנד" ?
ואיך נמר שאומר ששמע ממש לא מזמן "מוצרים זולים שפשוט היו טובים יותר מיקרים מהם בהרבה" פתאום הגיע למסקנה שזה או היי-אנד או פירלס , ואין כלום ביניהם?

בקיצור - אני אולי נודניק, אבל אתם פשוט נסחפתם וסטיתם לחלוטין מכוונת השירשור ואפילו מדברים שאתם בעצמכם אמרתם.
בקיצור שני - בואו נאמר שזה קרה בהשפעת החום הקייצי הכבד ונסגור כבר את השירשור הארוך הזה.
זה לא החום, זה לא הקור מהמזגן, אף אחד לא החליט מחדש על מטרת השירשור -- אתה אולי לא שמת לב שחלק מהזמן דיברת על מערכת סופר הי-אנד במחירי כניסה, ואתה ממשיך לנדנק. לי נמאס.

ע
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור