- הודעות
- 20,089
- מעורבות
- 4,236
- נקודות
- 113
נכתב ע"י ברקצ;156368 לעומת זאת:אין סיכוי כזה. ואם זה יקרה זה לא קשור להבדלים בין המערכות אם כי יותר לשמיעה {או חוסר שמיעה} של המאזין.
נכתב ע"י ברקצ;156368 לעומת זאת:אין סיכוי כזה. ואם זה יקרה זה לא קשור להבדלים בין המערכות אם כי יותר לשמיעה {או חוסר שמיעה} של המאזין.
הסברת את עצמך מצוין, ועדיין לדעתי אתה טועה בשתי הטענות (תאוריות) שלך.רוזי1
יש לי תחושה שאנו מנהלים דו שיח של חרשים והאשם כנראה נעוץ בי על שלא הצלחתי להבהיר לך את עמדתי שכן לא ברור לי מה הקשר בין תגובתך המצוטטת לעיל ובין מה שאני כתבתי.
אנסה שוב להבהיר את הלך מחשבתי ואופן התפיסה הסוציאלית "שלי" (שבהחלט אינה רק שלי אלא של כמעט כל העולם המערבי):
"סמל סטאטוס" מטיבו ומעצם הגדרתו הוא מוצר שנרכש כדי שהמוצר יעיד ויכריז ברבים מהו הסטאטוס (המעמד) של בעליו.
מאחר ובדרך כלל ובעבור מרבית הציבור, מערכת אודיו יקרה ככל שתהא אינה ממלאת את התפקיד ו"אינה מכריזה" ברבים מהו המעמד של הבעלים שלה, העניין הזה של "סמל סטאטוס" הינו חלק מזערי עד לא קיים במיכלול השיקולים לרכישת מערכת אודיו יקרה.
לכן, בהחלט יהיו רבים וטובים שיעדיפו לרכוש מערכת אודיו יקרה על פני סמל סטאטוס מובהק כמו מכונית יוקרה וזה עדיין אינו סותר את דעתי ואת התפיסה הסוציאלית של מרבית אם לא כל העולם המערבי.
לגבי הכלכלה האודיופילית כהגדרתך:
לצורך הויכוח, אני יצרן מגברים שהצליח לייצר מגבר טוב (כהגדרתך) בעלות ייצור של 1,000 זוזים. אני מעוניין להרוויח בשנה 100,000 זוזים. בפני עומדות שתי אופציות ריאליות:
אופציה א' - למתג את המגבר שלי כ "שלמה 1 " ולמכור 100 מגברים כאלו בשנה במחיר של 2,000 זוזים כל מגבר. הרווחתי על כל מגבר 1,000 זוזים ובסך הכל בשנה 100,000 זוזים.
אופציה ב' - למתג את המגבר שלי כ"שלמה ספיישל אדישיון MK " ולמכור בשנה 10 מגברים כאלו במחיר של 11,000 זוזים כל אחד. הרווחתי על כל מגבר 10,000 זוזים ובסהך הכל 100,000 זוזים בשנה.
אני כיצרן מגברים תמיד אעדיף את אופציה ב'. להערכתי ולעניות דעתי לא רק אני אלא כל יצרן מגברים באשר הוא מבין שתי האופציות האלו יעדיף את אופציה ב' !!!!!!
עזוב תיאוריות.
קח רמקול מהלוחות - דיינאודיו 122, דאלי אייקון 6, אופרה סקונדה - חבר אליו את הקרל 300 או הקארי CA1- עם הארקאם דיבה בתור מקור. הגענו כאמור למשהו בסביבות ה 12K. עם כבל רמקול קימבר 8TC ואינטרקונקט XLO פשוט.
תשמיע עליו את דיאנה קראל. או דייר סטרייטס. רוצה להתערב שיהיו לא מעט אנשים שיעדיפו את זה על המערכת של עמיר או שלך או של שניצל ? יהיו לא מעט ....
אבל עזוב - זה עוד פעם הופך לוויכוח למי יש יותר גדול - ומאחר שלי יש קטן וזהו, אני מוותר על המשך ההתנצחות פה.
אתה מכיר שח רומני?רוצה עוד תרגיל (אבל הפעם אני ממש מסדר אותך על באמת ) ?
קח HD 800 סננהייזר. מגבר אזניות ליהמן. V DAC. תוצאה : יש לנו סופר היי אנד.
שח - מט (טוב - הפעם באמת שיחקתי מלוכלך. לא פייר).
לפיכך, נראה לי שמחיר המחירון (MSRP) בארה"ב, ללא חישוב מיסוי והובלה, הוא המכנה המשותף הסביר ביותר להשוואות בעניין VFM
מצויין, אבל הם לרוב מורידים מחירים כדי להתחרות ולא מנפחים כמו כאן. לכן זה מכנה משותף טוב -- בשוק תחרותי, על אותה סקאלה.מחיר היצרן בארץ הייצור.
מחיר בארה"ב לא רלוונטי. גם שם ישנם לא מעט יבואנים שמתמחרים איך שבא להם
דווקא בתיאורייה (ואולי כרגע רק שם ) תיתכן מערכת זולה שטובה בהרבה מייקרה ממנה בהרבה, למעט אם במערכת הייקרה הרכיבים נבחרו בטיפשות.עזוב תיאוריות.
קח רמקול מהלוחות - דיינאודיו 122, דאלי אייקון 6, אופרה סקונדה - חבר אליו את הקרל 300 או הקארי CA1- עם הארקאם דיבה בתור מקור. הגענו כאמור למשהו בסביבות ה 12K. עם כבל רמקול קימבר 8TC ואינטרקונקט XLO פשוט.
תשמיע עליו את דיאנה קראל. או דייר סטרייטס. רוצה להתערב שיהיו לא מעט אנשים שיעדיפו את זה על המערכת של עמיר או שלך או של שניצל ? יהיו לא מעט ....
אין לי יומרות ללוגיקה מושלמת, אבל מספיק שייהייה אדם (לא אוראנג אוטנג) אחד מכל אוכלוסיית הייקום שמעדיף את הפירלס כדי שזה יהייה קשור למציאות אפילו בפירלס, שלא לדבר על מקרים פחות קיצוניים.יופי עמיר - הלוגיקה שלך כמו תמיד מושלמת , רק שיש לה קשר מועט מאד עם המציאות.
נדמה לי שאם תביא כמות נכבדה של אנשים, רצוי בני תרבות מינימלית ולא אוראנג אוטנגים, ותשמיע להם את המערכת שלך מול הרסיבר+הפירלס שהציע לנו בנדיבותו נמר - כמה ילכו על הפירלס ?
לעומת זאת, אני מאמין שאצליח להרכיב מערכת של 10,000 ש"ח או קצת יותר, שנשמיע אותה למספר אנשים מול המערכת שלך, וחלקם אפילו יאהבו ויעדיפו אותה .
מצויין, אבל הם לרוב מורידים מחירים כדי להתחרות ולא מנפחים כמו כאן. לכן זה מכנה משותף טוב -- בשוק תחרותי, על אותה סקאלה.
למשל בהרבה מקרים המחיר באנגלייה בפאונדים דומה לאמריקאי בדולארים, ומכשירים יפאניים הם סופר-יקרים ביפאן. לא לעניין לצורך השוואה.
עמיר
לא טענתי שתמיד.לא, לא תמיד.
Sonus Faber דוגמה טובה למשל, בארץ זול יותר
נו, זה כבר טוב.נו - מצד אחד כבר נמאס כבר להתווכח
סך הכל אתה אומר מה שכתבתי הרבה קודם:מה אני אומר ? שיש רף מינימלי שממנו מתחיל סוג של היי פיי וממנו ואילך אפשר להינות ממוסיקה. מהרף הזה ומעלה - השמיים הם הגבול. אבל אפילו הרף הזה יכול להיות מאד מספק למי שלא יכול או לא רוצה להשקיע יותר. זה בהחלט לא יהיה סאונד "רע".
כך שלא חידשת כלום, וכל הוויכוח הגדול שגררת משם והלאה הוא רק מה המקום הסובייקטיבי )) שבו שמים את הסף.כדי לקבל את מה שאני רוצה לשמוע, כנראה שייש צורך בדי הרבה כסף, אבל הבעייה היא שבכל מחיר שפחות מזה, ה-VFM לא רק שהוא נמוך, הוא פשוט אפס.
מה שאני קונה זה מכשירים מהזולים ביותר שאיתם אני יכול לחיות בלי להתבאס, כאלה שעברו את הסף שמתחתיו אין להם ערך עבורי.
זאת לא בגלל שיקולי VFM אלא בגלל שממילא אין לעניין סוף, תמיד יש יותר טוב, והיות והמשאבים לא אינסופיים, פשוט נעצרים בנקודה שאפשר לחיות איתה.
נדמה לי שקלטתי את העניין -- אתה אולי מבלבל בין High End לבין Entry level....
שחייבים השקעות בהיקף של טייקון כדי לשמוע טוב עלולה להבריח מהתחום אנשים טובים שרוצים ללמוד ולהשכיל. אני יודע גם שאתה האדם שהכי מרבה בעריכת סקירות דווקא על ציוד אנטרי לבל, ולכן אני מתפלא איך באותה נשימה אתה "יורד" על מערכות פשוטות וזולות יותר. אין לי ספק שאם מישהו יכול להרכיב פה מערכת סבירה ואפילו חביבה במינימום מחיר, אתה הוא האיש.
זה לא החום, זה לא הקור מהמזגן, אף אחד לא החליט מחדש על מטרת השירשור -- אתה אולי לא שמת לב שחלק מהזמן דיברת על מערכת סופר הי-אנד במחירי כניסה, ואתה ממשיך לנדנק. לי נמאס.אז איפה פתאום החלטתם שהשירשור הוא בנושא "היי אנד" ?
ואיך נמר שאומר ששמע ממש לא מזמן "מוצרים זולים שפשוט היו טובים יותר מיקרים מהם בהרבה" פתאום הגיע למסקנה שזה או היי-אנד או פירלס , ואין כלום ביניהם?
בקיצור - אני אולי נודניק, אבל אתם פשוט נסחפתם וסטיתם לחלוטין מכוונת השירשור ואפילו מדברים שאתם בעצמכם אמרתם.
בקיצור שני - בואו נאמר שזה קרה בהשפעת החום הקייצי הכבד ונסגור כבר את השירשור הארוך הזה.