SONNEYSL: "שמעתי עם הסט שהיה לי במיוחד ה לקסמן ימהה ופטיפון הסוני וראש AT"
אני מתנצל. פקפקתי, אבל ברגע שראיתי AT הבנתי שטעיתי. בכל זאת, הפסגה בהתגלמותה. בעצם, מעבר לה. בחלל.
שלום לך {קצת ארוך -חסר נקודות פסיקים -יעבור אבל מעניין בטוח}
לפני שמדברים על טרומבונים ושיטות רימסטרינג תרשה לי לספר לכם על הפטיפון הזה
שהוא בתוצר הסופי כמו שהיה אצלי עלה על כל מקור דיגטאלי באופנים הבאים
רוחב במה הפרדה מדהימה
טימבר הצליל במיוחד בהקלטות ישנות - מורגש בפיציקאטו כלי מיתר נמוכים
בכלי נשיפה מעץ
כלי הקשה עם מיקום יוצא מן הכלל
דיברת על הולוגרמה -כן תמונת הסטראו כל כך גדולה מרצפת הבמה עולה למעלה
יכולת לנגן עד סוף התקליט ללא עוותים של סוף התקליט -יחודי כנראה לזרועות ארוכות אולי??
רעש רקע של התקליט יחסית נמוך
ועד
הכל נשמע כל כך ברור וצלול מרמקול YAMAHA NS1000M
לפני שמתחילים להתוכח יש באס או אין - כלל הרמקול הזה מנסיון - אין לנו מגבר איכותי מספיק כדי
לתת לרמקול את המגיע לו אצלי הגיע לתדרים נמוכים וספרק בצליל מדהים ושקיפות
ויכולתי פין פוינט למקם כל צליל וכלי ולשמוע כל דבר טוב או לא בהקלטה ומוסיקה זרמה ללא קושי
לא הייתי צריך לחפש כלום .
הכל יצא החוצה כמו שאני אוהב
כן אני מאוהב ברמקול המיוחד הזה -נכון יש תמיד טובים יותר במיוחד עם הטכנולוגיה היום
אבל - לדיון עצמו של אנלוג - לא היה לי דרך יותר מדהימה לשמוע את התקליטים שלי דרך הרמקול \
הזה אצלי במשך המון שנים עם שעות של הנאה רצופה
וכמובן
בשמיעה אחרונה לפני שבועיים של הרמקול הזה עם מגבר מנורות יחודי וארקם 17 וסוני 707
התוצאה היה לא פחות ממפילה - בתמונת הסטראו בפיזור הצליל -העלמותו לחלוטין ללא שמץ בוקסיות
צליל תלת מימדי ואיזון מדהים בן כל הפרטרים - שמענו דיסק של הניה טרק 3/8 אני לא האמנתי מה יצא
מרמקול -
אצלי היה לי את לקסמן ורמקול כזה ופטיפון שידובר עליו למטה וסידי סוני ואחרים .
את המערכת שלי מכרתי -כל מה שאני אומר עכשו למרות שעברו לא מעט זמן מהמכירה וזמן שלא השתמשתי בפועל במערכת - אבל החוייה נשארה גדולה .ועמוקה בתודעה ובשמיעה שמלווה אותי
בכל דיסק ודיסק באמצאים הקיימים אצלי היום -
לנוחיותם מידע כאן
http://www.thevintageknob.org/sony-TTS-3000.html
http://www.thevintageknob.org/sony-PUA-286.html
כוונן הפטיפון -בסיס
בזמנו - שהגיע אלי הפטיפון SONY TT-3000A +PUA286 היה לי עליו המון עבודה - היה במצב לא טוב במיוחד - כמובן נגן תקליט אבל לא ממש כמו שהיה לפחות הטורנס שלי 160 גם ליו עבדתי לא מעט עד שקיבלתי את הצליל שאני רוצה .- שלא לדבר לא הגיע לאפילו למצב של PD-284 LUXMAN בשמיעה.
נתחיל בזה
ליצב את הפלטה העליונה שיש בה 4 קפיצים ענקים גדולים מחוברים אליו
וכמובן בגוף הפטיפון ישבו בתוך כמעין חצי כוסיות במנחושת פליז
המשימה הראשונה היה ליצב את את החלק העליון של גוף הפטיפון לחלק התחתון של הפטיפון
כלומר הגוף כולו צף -הייתי נותן מכה מכה בגןף הפטיפון לא החט ולא עבר שום הד הוא הם קפיצה
ממש כלום מכלום היה עובד למחט .
אחרי שהגעתי לתוצאה של פלס בשלושה מישורים אחד רוחבי אופקי אחד לא יודע איך לקרוא לזה
אבל היה פלס מצד הקדמי לצד האחורי וכמובן.
וגם היה פלס כאשר הנחתי את הפלס על הפלטה בצורה אלכסונית {כמו שמודדים גודל מסך TV}
מעבר לזה היה לי לכוון את השולחן אודיוטק לפחות לקח לי בלי הגזמה ליצב את השולחן 3 שעות - פלס
כוונים שונים כלפי הריצפה חלק אחד חלק שני ליצב את פלטת השיש מעל השולחן היה לו ספקיים משני הכוונים .
כוון הזרוע
כאן היה לי מלא עבודה - כאן יש כל כך הרבה פרמטרים לפני התאמת הראש שאתייחס אליו בהרחבה אחכ
לא תעדתי את העבודה אז - אבל אחכ העלה תמונות מפורטות אחרונות לפני מכירת הפטיפון ויש לי אפילו תמונה שהפטיפון הגיע אלי לפני כל עבודה הגדולה כיול ראשוני לנגינה עם הראש הקיים ואחכ אגע בראש
AT30/31 .
לזרוע יש כיוונים אנכי כלומר ניתן להעלות את גובהה הזרוע מהפיט זה משמעותי ביותר בהתאמת הצליל
והזוית של חדירת המחט לתוך הגרוב התקליט .
היה צריך לכוון את אנטי סקטיינג וזו בפעם הראשונה שראיתי ושמעתי
ניטרול האנטי סקטיינג - לא השפיע בכלום כל זוית החדירה או כוח משיכה הצפוי כלפי המרכז התקליט .
לאחר שעשיתי אין ספור ניסויים - הזה נבדק עם תקליט סופר מדוייק בסופו ללא עוותים
נבדק כמה וכמה פעמים ולא היה עווית קיר שמאלי או ימני ולי חוסר טראקינג 0 זה כמובן בשלב יותר מאוחר
כאשר הרכבתי את הראש הזה
ראשים אחרים שבדקתי לא היו מסוגלים למה שAT31/30 עשה - אומר בהמשך
פירוק הזרוע מהשלה -
השלה של הפטיפון היה שלה מקורי - החזקתי לא פחות מ8 סוגים דל שלות של סוני לדורות
כדי להתאים 0 וגם טכניקס שחיפשתי בכל גרוטאה שמצאתי בשוק הפישפשים
ובחנויות ובמעבדות - היה לי מלאי של חיווט וברגים אני מגנטים ומברגים בהתאם , באומים וכו כל אנטי
מגנטי כמובן
החוטים שרצו מהשלה לעבר פנים הזרוע לחוץ הפטיפון היו מסוג נחושת מצופים כל כך עדין בטפלון
לראות את העובדה היפנית של 1969 להדהים אותי והמנוע הענק בפוט ענק ועוד מצאתי פטיפון כמעט דומה
כך שונה אבל המנוע זהה לחלוטין שמרתי ספר עבד איך שהוא .
אחרי יצוב הזרוע במיקום הנכון שלה יש לכוון את המשקל - זה בהתאמת הראש
כוון מרכז המחט כלפי מרכז הפולי של הפטיפון כלומר מרכז החור - עם שבלונה וחישובים מיוחדים .
לשם כך השתמשתי בידע שנצבר אצלי שנים קודם לכן בכוונים של פטיפון טורנס 160/166
אני חייב תודה מיוחדת - למר בני טסלר מאודיופייל חיפה -קניתי אתציוד הראשוני שלי בשנות
השמונים -
אז כוון לי את הראש והראה לי איך ומה אני מדבר על 1985 אולי לפני פטיפון טורנס 166
בני כוון אצלו וופעם אחת יחד איתי וזה כל כך השפיע על ביצועי הפטיפון .-גם אחרי שהבאתי הביתה
ןהיתר במהדורה שניה של החזרה לאנלוג בתחילת שנות 2000
למדתי המון לבד - אז ללא אינטרנט הכל מחוברות סטראו פייל במקרה שמצאתי על אנלוג-
אחרי שלמדתי שהחוטים מעולים אין צורך להחליף השארתי הכל כמו שהוא על לחיבוריRCA כמובן
שהוחלפו בחדשים .
התאמת הראש AT30/31
הראש הגיע אלי בצורה מיקרית אחרי שהיה לי ראש אחר AT3200A אם אני זוכר נכון
הסגולות של 3200 היה מיקרי לחלוטין היה מצורף לפטיפון אחר שהגיע אלי הוא LUXMAN PD-284
והיה מוצמד לו ראש שקראו לו 320 בחקירות אין סופיות התברר לי כי הראש הוא AT 3200
בחיפוש שעברתי את כל החנויות בתא בחיפה ובמעבדות אפה לא מצאתי.סוף סוף מחט ואפה ?
יש חנות מעבדה בסוף רחוב בן יהודה לכוון רידינג בחור מבוגר מאד נחמד ומצאתי אצלו אוצר בלום של
מה שחיפשתי - מחט חדשה חדשה AT3200 ההיתי מאושר עד השמיים הו MC HIGH OUT PUT
ללא צורך במגבר מיוחד ניתן לחבר לכניסה רגילה של MM הוא MC
את הפטיפון הזה היה לי PD-284 עוד בשנת 1984 עם ראש שור 95
אז היה בשבלי טופ
התאמת AT 31/31 אני מציין זאת כי הראש עצמו 30 הוא בצבע שחור 31 הוא בצבע כחול
בעקרון אותו הראש בדיוק אלא שהמחט ניתנת לשליפה .
עד היום יש לי מחטים מקוריות מיפן חדשות ללא שימוש של שא31/30/30הי אוט פוט .
את הראש AT הוא יחודי במינו כי היחידי בעולם כנראה שניתן להחליף מחט לראש MC
מה שבא אחרי הראש הזה AT-32/33 והאלה שברת - החלפת את כל הראש .
ניסיתי ראשים שונים חלק היו לי וחלק קניתי
למשל אוטופון לא אהבתי את הצליל אם היתה סידרה חדשה בצבעים שונים ואדום -לא אהבתי -חשבתי אם יש לחבר שלי אורטופון 7500. אולי חלק מהתכונות גם אצל האורטופון ביבי-אבל לא .
בסוף לא אהבתי את הצליל היה לי שור 91/95 V15 או AT 440 +91AT -סביר
אף אחד מהם לא היה עם הצליל שקיבלתי בAT31/30
בסוף מצאתי ראש במקרה AT שוב היה מחובר לזרוע PD-284 - החלפתי תמורת הפטיפון שכבר היה לי אחד זהה לזה בדיוק .עם ראש AT3200. -נתתי תמורתו כי לא היתה ברירה אחרת למצוא את הראש הזה
מגבר פוואר סוני לבחור משוגע על סוני גם שהיה ברשותו הפטיפון 284+AT30
והראש היה AT30 .
אז נתן לי מחט ככה ככה סבירה חדשה אבל הגומי בקוונטילר שלו היה לא מוכנס עד הסוף למי שבין ויודע?
למה אני מתכוון ונתן לי מחט חדשה לחלוטין יחד עם הפטיפון נפרדתי ממגבר אהוב אבל. הרווחתי ראש אגדה עבור
כאן היה כבר - אתגר אמיתי איך להתאים את הראש הזה לזרוע כי משקל הראש היה קל לעומת הראש המקורי עם מה שהיה על הפטיפון + הראש האמיתי שתוכנן עבורו
טוב חיברתי -
הופ . כל הזרוע עולה למעלה כלומר אין מספיק משקל -בשלה מה עושים
ועלתי על פיתרון - מקורי
הוספתי חתיכת זכוכית שטוחה מתחת לראש בין השלה לבין הראש והיו לי מספיק ברגים ארוכים - זוכרים אפה מצאתי בתא ?
והנה יש לי MC-AT30 מחובר לזרוע PUA-286 ולפטיפון SONY TT-S3000A
ההיתי מאושר עד השמיים כבר מתוצאה ראשונית
אבל לא התסיים בכך .
נכון קצת ארוך הסיפור אבל תשארו שווה ......
התאמת הראש - לגובהה הזרוע ומירכוז מרכז המחט גובהה המחט
אחרי אין סוף נסיונות והתאמה מושלמת של הראש לזרוע ולקבלת צליל הרצוי לי
כמובן מיותר לציין שכל שינוי הכי קטן בזוית משקל שנקבע על 1.75 גרם -מומלץ עי היצרן
וקביעת אזימוט מחט מול מרכז הפלטה וכו
קיבלתי סואנד חלומי הכל דבר ראשון
היה לו רוחב במה ענקי
ראיתי לתוך התיזמורת
גובהה מהריצפה ועד לתיקרת האולם נשמע בבירור בהקלטות של ויואלדי הגלוריות בדקה היום יש לי בCD
ועוד הקלטות מעולות של RCA או תקליטים שקניתי חדשים מחנות שנסגרה בבן יהודה עוד 2002 - היה לא אוסף קניתי משם עשרות תקליטים עם צלופן אופרוות סטים שלמים - חלקם נמכרו כשהם סגורים הרמטית .
איזה אוצר
החזקתי לא פחות מ6 פטיפונים כאשר כל פטיפון היה ראש שונה וחוברו לשני מערכות לקסמן שונות
והמטרה ניגון תקליטים - באכויות שונות רק הטופ נוגן בסוני וכל ראש רשמי כמה שעות נגינה - כמובן גם התקליטים היו עם מדבקות איזה פטיפון כמה מתי הושמע מה מצב התקליט וכווכ בקיצור - עם לא הבנתם אז השריטה ממש עמוקה ביותר - גם לצד המוסיקאלי אוספים על גבי אוספים וביצועים וגם ציוד וגיבוי על גיבוי.
זה כל הכיף לשמוע כל דבר בוורציות שונות .
לסיכום אהה ידעתי שאתם מחכים לסיום אחרי התשה ארוכה שכזו0.
התוצאה גרמה לי לשעות על גבי שעות של הנאה מהפטיפון הזה
היה לי מצוד אחרי מציאת ראש כזה ספר ומצאתי בסוף שניים ששודכו לפטיפון אחרים שלי וכמובן מחטים שהוזמנו מחול
טוב זהו מסיים ....... אנלוג כמובן יש טובים יותר ופטיפונים ליפול מהם וראשים מעולם אין ספק
אבל ממה שהיה לי הצנוע הזה נתן לי נחת ואושר מוסיקאלי ועושר צליל מיוחד .
בפוסט הבא העלה תמונות של הפטיפון המדובר
המשך יום נהדר