חברים יקרים - מה קרה לכם? התחלתם לדבר על ציוד וזה אומר שהגיע הזמן לריב מכות?
אז ככה.
לגבי הרמקולים של ימהה. רמקול נחמד, רחוק מלהיות שקוף ודינמי. הוא בסדר כזה - שמיע.
לגבי וינטאג׳ בכלל? אני מסכים עם עמיר למחצה. מדוע? משום שיש כמה ישנים שאין ספק שהם עושים דברים אדירים גם בסטנדרטים של היום. הקוואד 57 למשל שמביא מיד שלא מהעולם הזה. אבל שם בדיוק, במיד הזה, זה נגמר. אין גבוהים, אין בס ואין ממש דינמיקה שהוא לבד. מאידך, ניתן להפוך אותו לחלק ממערכת שאמורה להיות משהו דליקטסט. מוסיפים עוד 57 בכל צד, סאב וטויוטר. הנה - רמקול היי אנד, פול ריינג׳ שאמור להיות אדיר.
הפטיפונים של מיקרו סייקי. ה-5000 וצפונה. וואו! גם בסטנדרטים של היום. כל הטורנסים הישנים, לנקו 75 וקנוודים וסונים ישנים, לא ממש מרשימים אותי. שמעתי - בינוני.
בקיצור. יש כמה יציאות בוינטאג׳. אבל צריך לעלות על חליפת צלילה, לטייל במעמקי האוקיינוס, ולהפוך כל סלע בשביל למצוא אחד כזה. בסטנדרטים של היום, עם התפתחות הרמקולים, האיכויות ביצור אלקטרוניקה הפכו למשהו אחר לחלוטין. אין שום קשר בין הציוד שנבנה אז לציוד האלקטרוניקה שבונים היום.
את הקווד 57 היה לי בשנת 1988 עד 1990 החלפתי עם בחור שהיה אצלו הימהה 1000
אז עבד הוא עם מגברי לקסמן ישנים 4000 שהחליף לניים אודיו חדש אז 1990 250+נייק קאפ +פרה 72 לא לתפוס אותי במילה יכול להיות שאני טועה
אותם רמקולים 57 עברו שידרוג אדיר מאז ואיך החלפת רוב הפנלים ותיחזוק לאורך השנים השארתם דולקים כל הזמן כדי למנוע קורוזיה .לשם כך נסע לאנגליה להביא חלקי חילוף .+טרנספורמטורים ספר ולוחות ספר .
אחכ חיבר סאב דל קוואסט לפני כמה שנים ויתר על כך סופית
וכך זה נראה - לא קיבלתי כרגע אישור שלו לצלם את המערכת
יש לו 3 זוגות ESL-57
מכל צד 3 רמקולים +טויוטר ריבון דקה
מחוברים ל4 מגברים של לייק 20 מנורות - כאשר כל מגבר מפעיל זוג קוודים+את הטויטר ריבון
וסידי הניים אודיו 1+הספק כח - את האלקטרוניקה מסביב עשה יאיר פרומן .
הסאונד שלו נעים מאד פתוח מאד קריטי במקום הישיבה
ויש לו באס יפה ומיד כמו שאמרת מדהים הוספת הטויטר דקה ריבון מוסיף את הגבוהים ממש -תמונת סטראו מדהימה - כל פעם אני הולך אליו שומע את הפילהרמונית הישראלית ביצירה ואריאציות ונושאים של קרל מריה פון ובר של פאול הינדמיט עם ברנשטיין בהקלטה זו יש רוחב במה עצום שנתפס עי המהנדסי DGG . תמיד איתה אני בודק אצלו אחרי כל ניסיון שלו להחליף חוטים וכו .אם הכל נשמע בסדר .-כמו בדיקת איכות בערך.
עם עומק מדהים להיכל תרבות 1989 כלי ההקשה ומתרים וחצוצרות בקיצור יופי של הקלטה {בסטנדרט היכל התרבות -של אז }
במערכות מסוימות יתכן וישמע פתוח מידי או צורם תלוי מאד אצלו זה מדהים אוהב את הסאונד שלו
ולא מהווה עומס על האוזניים .עם הקוודים
לגבי NS1000M
תרשה לי לומר כי עוד אז 1990 כמובן שהשמיעה שלי היה כנראה טיפה יותר טובה מהיום
השקיפות היתה יותר טובה . במידה מסויימת מהשקיפות של הקווד שהוצאתי מהבית ומיקמתי בדיוק באותם מקומות את הרמקולים 40 סמ לפחות מהקיר מהצדדים ואחורנית-
עד כדי כך ששמעתי את רעש בברור של הרכבת התחתית נוסעת באולם קינג סווי לונדון עם הקלטות דקה
או את רעש המזגנים או רקע בהיכל התרבות בלוס אנגלס בסיפוניה 5 של מאהלר עם מהטה משנות השבעים .חוויה נוספת כל שידור FM טוב שהיה בשנות ה90 של קול המוסיקה היה נשמע פנטסטי
או בנוקטורן של דבוזאק עם דורטי עם תיזמורת דיטדויט הקלטה של דקה בערך אחרי דקה שש יש איזה שהוא רעש של נפילה בעומק במה .ומאד חלש גם היום קשה לשמוע .
או את הקצוות באולם המיוזיק פריין בוינה .
או הצליל כל כך עשיר תוקפני עם טימפני וחצוצרות וקרונות של הסימפוניטה של יאנאצק הקלטה של סיר צארלס מקאראס - באולם סוספייל בוינה 1980 של דקה
עם בהתקפות מדובר - עומד טוב מאד -בכל דינאמיקה שהצבתי בפניו כולל סרטים
חייב לציין כי לא שמעתי בוליום גבוהה כדי לא לסכן את הרמקול כי בכל זאת לכל דבר יש את הגבול שלו
אבל גם בעוצמות יחסית גבוהות עמד יפה ולא שום עוות או צרימה הכל ברור נקי ומדוייק להפליא
לימים שהגיעו הלקסמן עוצמה של בקושי 5 וואט לפחות לפי מה שמדדו השעונים - היה חזק ביותר לטעמי אפילו -
]היום בקושי יכול לשמוע טלויזיה רועשת .]
ועד כמה דברים עד כדי כך היה שקוף ומיוחד הרמקול
שידכתי לו כבל VDH C-12 גידים 9 מכסף מולחמים ישירות לקרוס אובר שלו עם בדיל במיוחד קיבלתי מחבר ,של XLO עם הוראות מדוייקות איך ומה להלחים .
לאורך כל השנים השקיפות רק עלתה עם החלפת הציוד מסירוס דרך דנון לימהה לסוני וללקסמן 05
ןהמיד אפילו ההיתי כל הזמן שומע בפווציומרים ב3- DB גם במיד וגם בטויטר . כך השגתי סאונד פתוח בלי לחרוש את האוזן די מאוזן .
הלכתי וחזרתי המון פעמים מחנויות ולא שמעתי משהוא טוב ממנו . בתקציב שלי ואם יש כזה היה במחיר מעבר ליכולת שלי .ככה נשארתי לאורך 22/23 שנים עד שמכרתי מכוון שעברתי בשלב מסויים לעולם הקולנוע . ולשמיעה באוזניות .
אך תמיד ישארו הימהה 1000כמשהו מיוחד עבורי .
לפני שבועיים היתי אצל הבחור שהייתי צריך תקן דבר קטן בCD שלי
ויש לו ימהה 1000 ומגבר מנורות וגם מגבר סיירוס כמו שהיה לי
התוצאה של שילוב הCD ומגבר מנורות שהוא תיכנן ובנה ושידרג והימהה .היתה . לטעמי לפחות טובה מאד עם באס עשיר ומדוייק {עשה כמה חודשים ניסיונות עם קבלים מיוחדים .
כדי להגיע לבאס ומיד הזה במגבר אפילו ראיתי איך הוא בודק באוסילוסקופ את הקבלים מתקין אותם במגבר .מקבל תוצאה -זוכר אותה הולך ושומע במערכת מתאים כן לא חוזר לשולחן העבודה - בשבילי מרתק ביותר .
ובנוסף כדי לקבל את כל הספקטרום החלפת מנורות וכו הפרוייקט לקח לו יותר משנה
YAMAHA NS1000M נשמעו אצלי כ 3D עם עומק יוצא מן הכלל רוחב במה עצום ובאס מרשים ומדוייק
טיפה יבש מיד ברור ונקי וגבוהים כמו לראות את מיקום הכלים בגובהה המדהים ורוחב ופירוט פנימי בתזמורת או אופרה - אחרי הגשם הכל צלול ונקי הרמקול פשוט נעלם הכל צף במיקום שלו בדיוק כמו בהקלטה -וזה מדהים
הטיבמר של הרמקול הוא מאד נטראלי מאד רגיש לכל מה שאתה מחבר אליו. בשנים קודמות כל הזמן היה עיסוק .איך ומה כל כבל .אפילו שנוי הכי קטן שעשיתי בבידוד של CD או החלפת מגבר או אפילו חיבור שונה לחשמל למשל הכל נשמיע ברמקול הזה והתקפיות יש לו בשפע .
אחד היצירות המדהימות בהקלטה ובביצוע שאין שני {אולי} לו קרן הפלאים של הנער עם דיסאו שוורצקף גיאורג סל
הסימפונית של לונדון הקלטה סופר איכותית ואנלוגית לשמה של EMI לא עושים הרבה כאלו היום
שיר הראשון עם של הנער המתופף בפיו של דיסקאו בליוי באס דראם וחצוצרות ועומק הנגינה והשמעה של המוסיקה - או דרשת אנטוניו הקדוש לדגים .
היתה ועדיין נשארת אצלי בזיכרון כי אחד הדברים המיוחדים ברמקול הזה .
ווגם שיר על האדמה לודביג וקלמפרר שיר האחרון הפרדה גם הקלטת מופת של EMI
גם כאשר עשיתי השוואה
אומנם לא בבית שלי עם רמקול SONY SS-M9ED וכל המערכת התואמת מסביב SONY TAN-1 TAE-1 . SCD-777ES מרגש עד דמעות מיופי של השירה ואיך שזה נשמע
התוצאות היו מדהימות אחכ בבית
לא פחות YAMAHA NS-1000M בעומק בגבוהים במיד אבל הבס היה אחר ויותר עמוק וחי בסוני - בכלל חויית שמיעה שונה ממש שיש היה אצלי זה לא כמו הסוני כי
הצליל במערכת הסוני, קיבלתי עור ברווז מהתרגשות עד דמעות משמעת שיר על האדמה של מאהלר