אנלוגי מול דיגיטלי


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
אני לא בביית ולא יכול להגיב לעומק
ניתונים בנפרד וסאונד בנפרד לא תמיד הולכים ביחד מניסיון ולפעמים כן .
כל המכשירים שיש לי לא אני ואתה אולי רק העטלפים יכולים לשמוע מעבר ל 20KHZ
רוב הציוד שלי כיום ובעבר הם והיו עד 300000KHZ +-1DB או אוזניות עד 51000 HZ ועוד
נתונים לא הופכים אל ציוד טוב או פחות טוב .
אתה שוב מבלבל/מפליג למחוזות רחוקים.

לא הייתה שום כוונה להסיק טוב/רע מהנתונים, ובטח לא בתחום העליון הלא-רלוונטי להתייחסות שלי, שהייתה לעניין תוף הבאס בלבד.

עולם הרמקולים - התקדם התקדמות רבה מאד בשנים האחרונות. או קיי, שם אני מקבל ללא עוררין.
ראשים - מקבל.
זה מספיק כדי להגביל את התוצאה במידה סופר משמעותית.
לא ממש מעניין אם כל הדברים באמצע כן/לא השתפרו, אז אפשר לנטוש את תת-הוויכוח הזה.

ביי בינתיים :)
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
AK1
לא כל מכשיר עם נתונים טובים על הנייר מצלצל טוב באמת
מנורות בלי נתונים מצלצל יותר טוב מכל ניים אודיו שאני הכרתי אצל חבר היה הבדל שמיים וארץ
על רמקולים קווד
או ימהה עם נתונים של חללית קולומביה .CD בינוני עבורי ומרנץ מ 1986 טוב ממנו
ויש המון דוגמאות ולא מבלבל . וכבר ניסתי
כבר לא מסתכל על נתונים יותר מצלצל טוב אז טוב -לא טוב לי אז לא טוב
מה אכפת לי כמה הרצים
כן חשוב דינמיק הדרום/פקטור בטרנזיסטורי .
מה גודל הספק כח כמה ספקי משנה מה גודל הקבלים
איזה הגברה סופית יש - אם כבר מדברים
יש לי נסיון רב בסופר נתונים ובבית ונשמעו בינוני - שעזבו מהר מאד את המערכת .
לעומת מכשירים
אז מה עניין ההרצים יש לי עד 300000 הרץ נו זה טוב ? לפעמיים כן ולפעמיים לא

ויש הקלטות ללא נתונים בכלל אנלוגיות מצלצלות יותר וטוב מכל הקלטה חדישה עם סופר נתונים עד קצה הסקאלה

מה אתה שומע נתונים או מוסיקה?
תגיד, יש לך מין חיישן כזה, שברגע שהוא מזהה מילה מתוך אוצר-המילים של נתונים טכניים, הוא מתחיל לשפוך את כל הקלישאות, הסיפורים והטיעונים נגד נתונים טכניים, וכל השאלות הריטוריות מהסוג של "מה אתה שומע נתונים או מוסיקה?" וכו' וכו', וזאת על פני כמה פוסטים?

עצור! די! מספיק! Interrupt! :(

לא העליתי בדעתי ליצור קשר בין נתונים טכניים פשטניים כמו frequency response לבין איכות הצליל, ולא כתבתי דבר כזה.

טענתי רק משהו מאוד ספציפי: שלפי הנתון הטכני המסויים, נובע שכנראה הרמקול לא מוציא צלילים נמוכים (במיוחד אם 40Hz היא נקודת ה-6dB- ולא נקודת ה-3dB-), ואם זה המצב, ייתכן שתוף הבאס הגדול ששמעת הוא ניפוח המידבאס ולא הבאס עצמו.

וכל ההתייחסויות לתחום הגבוה והעטלפים וכו' לא לעניין.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
SONYES, אנא, עשה טובה, מספיק עם הקלישאות הלא-רלוואנטיות.

ובעיית התדרים לא הייתה שלך אישית ו/או של ה-HD800 אלא של ה-NS1000.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
צפה בקובץ המצורף 26664
ימהה NS1000M
רמקול מדהים בשקיפות ורק מעטים הכלים שיורדים מתחת ל40
הנה אז
אתה ואני לא שומעים מתחת ל80 כבר כלום ואם כן אז אשרך
אתה כמו מתמתיקאי הרוצה להוכיח נוסחה .
תראה לי מישהו שומע מתחת ל 40 ובאיזה עוצמה ????
אולי לא שומע אבל בטח מרגיש בבטן
ואם יש לך רמקול כזה נהדר
אז חפש כל היום את התדרים הנמוכים וגבוהים ומה שבנהם

מוסיקה זה לא
אני לא יודע איך השמיעה שלך, אבל הבילבול שלך גדול.
כמעט כל אחד שומע מתחת ל-40 הרץ, שלא לדבר על 80.
ואין שום דבר מיוחד ברחמנינוב 2 שאין ביצירות אחרות.

ואם צריך להסביר לך את ה-א"ב של למה צריך ציוד שמשחזר מתחת ל-40 הרץ, אז תקרא כאן.

וספציפית לגבי תוף נמוך, כתוב שם
Kick Drum: Produces a broad span of frequencies with very high energy between 30 and 80Hz

ומתחילה לעייף אותי ההשווצה המתמדת הזו בציוד הזה.

אתה לא הייחיד שהייתה לו מערכת בארצנו הקטנטונת.
רק כדי לסבר את האוזן, בשנות ה-90 הייתי עם B&W Matrix 2/3 ועם מגבר Krell KSA-250 וכאלה, ומאז לא הלכתי לגמרי אחורה, אבל לא תתפוס אותי הרבה פעמים משוויץ במה שייש לי.

אז אני מעריך שלא ממש תיפול לי הלסת מהדברים שאתה מדבר עליהם. די כבר!

ואם מדברים על ה-HD800, קניתי כאלה עם מגבר אזניות ייעודי רק כדי לשמוע מוזיקה בעבודה, אבל בכל פעם שהשתמשתי בהן, זה הייה כל כך עלוב יחסית למה שאני מקבל עם הרמקולים בביית, שוויתרתי על התענוג הגדול, ובכלל על מוזיקה בעבודה, ומכרתי אותן. אז אולי הנתונים הטכניים שלהן טובים יותר משל רמקולים, ואפשר לשמע בהן יותר פרטים, אבל הסה"כ הוא מבחינתי עלוב, גם אם הן מאוד נחשבות כאזניות.

הבנתי שאתה מתלהב מהנוסטאלגייה של מה שהייה לך פעם. בסדר, תיהנה, אבל מספיק עם כל הקלישאות והטיעונים האלה. תכל למצוא אותם מרוחים ב-800 מקומות בפורום הזה ובאחרים. אפס חידוש.

ואל תטיף לי על מה כן ומה לא מוזיקה. הגזמת.

נ.ב., הייו לנו כבר כאלה שפימפמו בלי סוף ציוד שהם מעריצים (Naim, אבל זה הייה ממש לא נעים).
לא רוצים דברים כאלה שוב :(
 
נערך לאחרונה ב:

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
SONYES ,
הנוסטלגיה שלך וההתעמקות המרשימה הן במוזיקה קלאסית והן בציוד שבזמנו היה state of the art מעוררים בי המון הערכה וסימפטיה. שילוב של ידע ונסיון שאפשר ללמוד מהם.
אבל אני חושב שלפני שאתה יוצא במסקנות סוחפות על העליונות של הסנהייזר 800 כדאי לעצור ולעשות סיבוב בכמה בתים ואצל כמה יבואנים. אוזניות זה יופי, אבל מול כמה מערכות של החברים כאן הן אפילו לא מחווירות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
המגבר לHD800 שלך לא התאים אולי כי {צריך להתאים מגבר+מקור איכותי אחרת -לא נשמעט טוב }
לא היה לקסמן או ליימן או סנהייזר בעצם מה זה משנה לא אהבת עבור לסטקס 007/009 או היפימאן
כל מגבר יעודי יפעיל את 800 כולל יציאות מציוד מלפני 40 שנה.
זה הגיוני!
  • צריך להתאים מגבר+מקור איכותי אחרת -לא נשמעט טוב
  • כל מגבר יעודי יפעיל את 800 כולל יציאות מציוד מלפני 40 שנה.
והמקור שלך שלך אי פון או מרנץ ? הכל הולך היום .
מי מתעסק עם השטויות האלה?

אתה מחפש נתונים ומספרים במקום להתמקד במוסיקה ואחכ בציוד
ומפספס הכל בדרך ידידי .
אתה שומע את הציוד - כי אתה אודיופיל בנשמה .
איזו אנאליזה מעמיקה!!
2 מטר מינימום.

אין לך מושג ירוק עם מי אתה מדבר.

גם עם במערכת צנועה ביותר כמו פיוניר 20 לחדר שינה שומעים יופי את הסרנדה ק.361 של מוצרט.
מי צריך פיוניר 20? במטבח יש לי מין בום-בוקס כזה ב-200 ש"ח, ואני נהנה ממנו בכיף בזמן האוכל והשתייה. הוא יודע לנגן הכל, לא רק K361 ו/או K388 ו/או K375 ו/או K525 של מוצארט ו/או אופוס 22 ו/או 44 של דבוז'אק ו-48 של צ'ייקובסקי וכו' וכו', גם רחמנינוב 2 ו-1 ו-3 ו-4 ורפסודיית פגניני ו-3 סימפוניות ומחולות סימפוניים (גם בגירסה לשני פסנתרים) ועוד. הכל.

מה שטוב אחרי שלושים שנה טוב גם היום כי ממלא אחרי שעה שעתיים לא שומעים את ההבדל
האוזן מתעייפת .
חוזרים אחרי זמן מסויים והכל נשמע אחרת
אם אתה ממילא לא שומע את ההבדל, והאוזן שלך מתעייפת, ופיוניר 20 מספיק לך, לכבוד מה אתה מפמפם שוב ושוב על אותם פירטי ציוד ומסביר כמה הם נהדרים? :מבולבל:

לך יש את הכי טוב בציוד אבל לא בטוח כי אתה נהנה ממוסיקה עקב כך
מי אמר שייש לי את הכי טוב בציוד?
ומי אמר שאני כן/לא נהנה ממוזיקה?

כאן הסתיים הדיון
עד עכשיו אתה היית זה שהפציץ כל הזמן. לכל היותר התייחסתי לחלק מדבריך.

אופתע אם הדיון באמת יסתיים כאן...
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
המגבר לHD800 שלך לא התאים אולי כי {צריך להתאים מגבר+מקור איכותי אחרת -לא נשמעט טוב }
לא היה לקסמן או ליימן או סנהייזר בעצם מה זה משנה לא אהבת עבור לסטקס 007/009 או היפימאן
כל מגבר יעודי יפעיל את 800 כולל יציאות מציוד מלפני 40 שנה.
והמקור שלך שלך אי פון או מרנץ ? הכל הולך היום .

אתה מחפש נתונים ומספרים במקום להתמקד במוסיקה ואחכ בציוד
ומפספס הכל בדרך ידידי .
אתה שומע את הציוד - כי אתה אודיופיל בנשמה .

גם עם במערכת צנועה ביותר כמו פיוניר 20 לחדר שינה שומעים יופי את הסרנדה ק.361 של מוצרט.

מה שטוב אחרי שלושים שנה טוב גם היום כי ממלא אחרי שעה שעתיים לא שומעים את ההבדל
האוזן מתעייפת .
חוזרים אחרי זמן מסויים והכל נשמע אחרת

לך יש את הכי טוב בציוד אבל לא בטוח כי אתה נהנה ממוסיקה עקב כך

כאן הסתיים הדיון .
SONYES,
אתה כנראה מאוהב בציוד הישן שלך ואין עם זה שום בעיה (רק תהייה: מדוע לא המשכת לשמוע איתו אם הוא כל-כך טוב?).
לגבי עניין הרמקול - עמיר ניסה להסביר לך שייתכן שהרמקול נשמע טוב אך לפי הנתונים הטכניים מי שהרפרטואר שהוא מאזין לו חורג מסוגים/הרכבים מסויימים, ייתכן וירצה יותר ממה שהרמקול הזה מסוגל לתת.

וחבל שאתה קובע קביעות מיותרות בקול גדול לגבי אדם שאינך מכיר.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
AK 1
איתך הדיון שלי הסתיים
לך הכי גדול והכי טוב - הוכחת את הנקודה . ואתה מבין ויודע וקורא את כל המאמרים .תיאורטים

אז מה אתה מגיב בכלל בזעם ???

עם מי אני מדבר ?- אודיופיל לא חשבתי אחרת ששומע את הציוד לחיוב אין בזה שום דבר חריג
-זה נהדר שם כבר ההיתי .
עכשו רק מוסיקה

כמו שאמרתי הדיון שלי איתך הסתיים
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
SONYES,
אתה כנראה מאוהב בציוד הישן שלך ואין עם זה שום בעיה (רק תהייה: מדוע לא המשכת לשמוע איתו אם הוא כל-כך טוב?).
לגבי עניין הרמקול - עמיר ניסה להסביר לך שייתכן שהרמקול נשמע טוב אך לפי הנתונים הטכניים מי שהרפרטואר שהוא מאזין לו חורג מסוגים/הרכבים מסויימים, ייתכן וירצה יותר ממה שהרמקול הזה מסוגל לתת.

וחבל שאתה קובע קביעות מיותרות בקול גדול לגבי אדם שאינך מכיר.

לגבי השאלה מה סיבות??? לא רוצה להיכנס לזה כאן לא מתאים .לא שמעתי את הציוד יותר משנתיים היה ללא שימוש כמעט .עברתי לאהבה ישנה מאד אוזנייות
רק הדלקתי כדי להריץ מידי פעם .שהכל תקין ועובד .
ראית משהו שלא מאוהב בציוד שלו ??? אני לא יוצא מן הכלל .
האימרה כי יתכן וירצה יותר ??? לא ניסיתי להציע או למכור או לשכנע אמרתי את הניסיון שלי
אבל בטח שיש לו יותר מימהה 1000 ללא ספק נהדר - אז למה לטרוח בכלל לעסוק בזה ?

לא אני לא מכיר את האדם
- כבר בהתחלה הוא מחפש מה אמרתי ומה לא מחפש בציציות .להתעמר והתנגחויות למי יודע ולמי יש יותר גדול וגם כתבתי לו כאן על גבי מסך זה.{ בדוק אחורנית והסברתי לו את מורת רוחי מעניין לעסוק נטו לעניין .}
אבל הוא בשלו .
אז אין לי דין ודברים איתו מעכשו והלאה .
טוב בוא נעזוב את זה ......

בוא נחזור לדיון שלשם כך התכנסנו כאן בחגיגיות

אנלוגי מול דיגיטאלי

וכן אתרום מהידע שלי והנסיון הרב שצברתי למעלה מ40 שנות האזנה ופרט ב25 שנים אחרונות
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
AK 1
איתך הדיון שלי הסתיים
לך הכי גדול והכי טוב - הוכחת את הנקודה . ואתה מבין ויודע וקורא את כל המאמרים .תיאורטים

אז מה אתה מגיב בכלל בזעם ???

עם מי אני מדבר ?- אודיופיל לא חשבתי אחרת ששומע את הציוד לחיוב אין בזה שום דבר חריג
-זה נהדר שם כבר ההיתי .
עכשו רק מוסיקה

כמו שאמרתי הדיון שלי איתך הסתיים
טוב, לא הופתעתי -- כצפוי, אתה ממשיך אחרי שאמרת שהדיון הסתיים :)

בשום מקום לא אמרתי ששלי הכי טוב. אני משתדל לומר רק דברים עם לפחות ביסוס מינימאלי, אבל בשביל הצהרה כזו צריך לדעת מה יש לאחרים, כולל לאלה שלא כותבים כאן. אני לא יודע, ולא מסתובב אצל אחרים לשמוע ציוד.

ואני לא קורא "מאמרים תיאורטיים" -- פשוט כשהבנתי שאתה לא יודע דברים בסיסיים, חיפשתי ברשת, במיוחד עבורך.

ולא שבדרך כלל אני עושה עניין גדול מנתונים טכניים, פשוט הייה עניין טכני בסיסי שרלוואנטי ליכולות [או היעדרן] של הרמקול שאתה מעריץ, אבל ניסית להכחיש אותו, לכעוס ולהסביר למה נתונים לא רלוואנטיים בכלל ועטלפים ושאר שטויות, כולל זה שאנשים לא שומעים מתחת ל-80 הרץ... :נגד: :מבולבל:

הרי אתה לא מכיר אותי בכלל, ולא יודע עלי כלום, כולל לא האם/כמה אני אוהב מוזיקה, והאם/כמה אני מתעניין בציוד ובאיכות צליל יותר/פחות מבמוזיקה, וכו', אז לא לעניין להתחיל לגבב דברים עלי אישית :נגד:

כתבתי רק על איכויות צליל, ולא על מוזיקה, כי זה נושא השירשור. אתה זה שהכנסת התייחסות (שוויץ) לכמה המוזיקה זה העיקר וההקלטות/הציוד משני.

וכן אתרום מהידע שלי והנסיון הרב שצברתי למעלה מ40 שנות האזנה ופרט ב25 שנים אחרונות
אם כך נראה ה"ידע" שלך והניסיון ה"רב" שצברת בלמעלה מ40 שנות האזנה... :נגד:

באמת אין מה להמשיך את הדיון, אבל לא אתפלא אם תמשיך שוב... :)

נ.ב., כנראה ש"הרווחת" את התגובות המעוצבנות די ביושר, אבל בכל זאת אולי "ירדתי" עליך יותר מדי על תקן חדש כאן...
 
נערך לאחרונה ב:

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
טוב, לא הופתעתי -- כצפוי, אתה ממשיך אחרי שאמרת שהדיון הסתיים :)

בשום מקום לא אמרתי ששלי הכי טוב. אני משתדל לומר רק דברים עם לפחות ביסוס מינימאלי, אבל בשביל הצהרה כזו צריך לדעת מה יש לאחרים, כולל לאלה שלא כותבים כאן. אני לא יודע, ולא מסתובב אצל אחרים לשמוע ציוד.

ואני לא קורא "מאמרים תיאורטיים" -- פשוט כשהבנתי שאתה לא יודע דברים בסיסיים, חיפשתי ברשת, במיוחד עבורך.

ולא שבדרך כלל אני עושה עניין גדול מנתונים טכניים, פשוט הייה עניין טכני בסיסי שרלוואנטי ליכולות [או היעדרן] של הרמקול שאתה מעריץ, אבל ניסית להכחיש אותו, לכעוס ולהסביר למה נתונים לא רלוואנטיים בכלל ועטלפים ושאר שטויות, כולל זה שאנשים לא שומעים מתחת ל-80 הרץ... :נגד: :מבולבל:

הרי אתה לא מכיר אותי בכלל, ולא יודע עלי כלום, כולל לא האם/כמה אני אוהב מוזיקה, והאם/כמה אני מתעניין בציוד ובאיכות צליל יותר/פחות מבמוזיקה, וכו', אז לא לעניין להתחיל לגבב דברים עלי אישית :נגד:

כתבתי רק על איכויות צליל, ולא על מוזיקה, כי זה נושא השירשור. אתה זה שהכנסת התייחסות (שוויץ) לכמה המוזיקה זה העיקר וההקלטות/הציוד משני.


אם כך נראה ה"ידע" שלך והניסיון ה"רב" שצברת בלמעלה מ40 שנות האזנה... :נגד:

באמת אין מה להמשיך את הדיון, אבל לא אתפלא אם תמשיך שוב... :)

נ.ב., כנראה ש"הרווחת" את התגובות המעוצבנות די ביושר, אבל בכל זאת אולי "ירדתי" עליך יותר מדי על תקן חדש כאן...

AK 1 שים לב !!!

התחלת יפה וברכות אבל לא המשיך כך

בהודעה מספר 136 עמוד 7 ביקשתי בעדינות להתמקד בתוכן .......לא מחפש התנגחויות .

אתה ממשיך בשלך כמו מורה טרחן המחפש טעויות ופילפולי מילים וכו וזילזל שלך ולועג חופשי. מתוך התנשאות והתעמרות .

הדיון שלי איתך הסתיים וכתבתי לך על כך בפוסט קודם
ועוד ממשיך להראות מי יותר ויותר -טוב הבנו אז

אתה מחפש להיות הגורו או מחפש גושפנקא לעליונות שלך בהבנת הנקרא ובידע שלך {-שמחתי או יש עם מי לדבר - אך לא פני הדברים .}

וממשיך להגיב להודעות לא מיועדות אלייך הודעה 193 ועוד מצטט את הכתוב בזילזול - ואחכ כותב

"אם כך נראה ה"ידע" שלך והניסיון ה"רב" שצברת בלמעלה מ40 שנות האזנה... "

כי זה מציק לך באיזהו מקום ???? מה יש לך מתחרה חדש ?? -

גם שאתה טועה כמו בהרי יאנוש באותיות קידוש לבנה אמרת מה פתאום אין בתקליט -וצרפתי קישורית
אחכ התנצלת -
לא השתמשתי בזה בכלום . המבין יבין .עמוד 8 הודעה 144.{וגם דברים נוספים אנחנו בני אדם }

והשמעת איום בריוני!!!

עם מי אתה מדבר !!!!
שלא לקוח מעולם זה של דיון תרבותי .אם יש כזה כאן ?

והגדלת לעשות כמורה טרחן .

נ.ב שלך
ירדת עליי ?

אתה מתקוטט איתי כמו ילד בכיתה א -זה מה שאתה מחפש - בבקשה אז לא איתי .

לך ממני ......ועכשו .

זו הודעה מנוסחת בלשון עדינה

SONYES
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,097
מעורבות
4,248
נקודות
113
חברים יקרים - מה קרה לכם? התחלתם לדבר על ציוד וזה אומר שהגיע הזמן לריב מכות?

אז ככה.
לגבי הרמקולים של ימהה. רמקול נחמד, רחוק מלהיות שקוף ודינמי. הוא בסדר כזה - שמיע.

לגבי וינטאג׳ בכלל? אני מסכים עם עמיר למחצה. מדוע? משום שיש כמה ישנים שאין ספק שהם עושים דברים אדירים גם בסטנדרטים של היום. הקוואד 57 למשל שמביא מיד שלא מהעולם הזה. אבל שם בדיוק, במיד הזה, זה נגמר. אין גבוהים, אין בס ואין ממש דינמיקה שהוא לבד. מאידך, ניתן להפוך אותו לחלק ממערכת שאמורה להיות משהו דליקטסט. מוסיפים עוד 57 בכל צד, סאב וטויוטר. הנה - רמקול היי אנד, פול ריינג׳ שאמור להיות אדיר.

הפטיפונים של מיקרו סייקי. ה-5000 וצפונה. וואו! גם בסטנדרטים של היום. כל הטורנסים הישנים, לנקו 75 וקנוודים וסונים ישנים, לא ממש מרשימים אותי. שמעתי - בינוני.

בקיצור. יש כמה יציאות בוינטאג׳. אבל צריך לעלות על חליפת צלילה, לטייל במעמקי האוקיינוס, ולהפוך כל סלע בשביל למצוא אחד כזה. בסטנדרטים של היום, עם התפתחות הרמקולים, האיכויות ביצור אלקטרוניקה הפכו למשהו אחר לחלוטין. אין שום קשר בין הציוד שנבנה אז לציוד האלקטרוניקה שבונים היום.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48


לפי התמונה הזו רואים שמדובר על אוהב מוזיקה. :בעד: (הפוך מאוהב ציוד)

זה פשוט הזכיר לי את בית נעורי לפני כמה עשורים. בית מתקלף... אבל תמיד יש מערכת שיושבת על כיסאות מעץ
או סתם ארונות שעומדים להישבר. בשלב יותר מאוחר שהתבגרתי רכשתי את המערכת הראשונה בכספי המלא
והיא הייתה כולה של לקסמן. (שנות השמונים היפות...)
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
חברים יקרים - מה קרה לכם? התחלתם לדבר על ציוד וזה אומר שהגיע הזמן לריב מכות?

אז ככה.
לגבי הרמקולים של ימהה. רמקול נחמד, רחוק מלהיות שקוף ודינמי. הוא בסדר כזה - שמיע.

לגבי וינטאג׳ בכלל? אני מסכים עם עמיר למחצה. מדוע? משום שיש כמה ישנים שאין ספק שהם עושים דברים אדירים גם בסטנדרטים של היום. הקוואד 57 למשל שמביא מיד שלא מהעולם הזה. אבל שם בדיוק, במיד הזה, זה נגמר. אין גבוהים, אין בס ואין ממש דינמיקה שהוא לבד. מאידך, ניתן להפוך אותו לחלק ממערכת שאמורה להיות משהו דליקטסט. מוסיפים עוד 57 בכל צד, סאב וטויוטר. הנה - רמקול היי אנד, פול ריינג׳ שאמור להיות אדיר.

הפטיפונים של מיקרו סייקי. ה-5000 וצפונה. וואו! גם בסטנדרטים של היום. כל הטורנסים הישנים, לנקו 75 וקנוודים וסונים ישנים, לא ממש מרשימים אותי. שמעתי - בינוני.

בקיצור. יש כמה יציאות בוינטאג׳. אבל צריך לעלות על חליפת צלילה, לטייל במעמקי האוקיינוס, ולהפוך כל סלע בשביל למצוא אחד כזה. בסטנדרטים של היום, עם התפתחות הרמקולים, האיכויות ביצור אלקטרוניקה הפכו למשהו אחר לחלוטין. אין שום קשר בין הציוד שנבנה אז לציוד האלקטרוניקה שבונים היום.

את הקווד 57 היה לי בשנת 1988 עד 1990 החלפתי עם בחור שהיה אצלו הימהה 1000
אז עבד הוא עם מגברי לקסמן ישנים 4000 שהחליף לניים אודיו חדש אז 1990 250+נייק קאפ +פרה 72 לא לתפוס אותי במילה יכול להיות שאני טועה
אותם רמקולים 57 עברו שידרוג אדיר מאז ואיך החלפת רוב הפנלים ותיחזוק לאורך השנים השארתם דולקים כל הזמן כדי למנוע קורוזיה .לשם כך נסע לאנגליה להביא חלקי חילוף .+טרנספורמטורים ספר ולוחות ספר .
אחכ חיבר סאב דל קוואסט לפני כמה שנים ויתר על כך סופית
וכך זה נראה - לא קיבלתי כרגע אישור שלו לצלם את המערכת

יש לו 3 זוגות ESL-57
מכל צד 3 רמקולים +טויוטר ריבון דקה
מחוברים ל4 מגברים של לייק 20 מנורות - כאשר כל מגבר מפעיל זוג קוודים+את הטויטר ריבון
וסידי הניים אודיו 1+הספק כח - את האלקטרוניקה מסביב עשה יאיר פרומן .

הסאונד שלו נעים מאד פתוח מאד קריטי במקום הישיבה
ויש לו באס יפה ומיד כמו שאמרת מדהים הוספת הטויטר דקה ריבון מוסיף את הגבוהים ממש -תמונת סטראו מדהימה - כל פעם אני הולך אליו שומע את הפילהרמונית הישראלית ביצירה ואריאציות ונושאים של קרל מריה פון ובר של פאול הינדמיט עם ברנשטיין בהקלטה זו יש רוחב במה עצום שנתפס עי המהנדסי DGG . תמיד איתה אני בודק אצלו אחרי כל ניסיון שלו להחליף חוטים וכו .אם הכל נשמע בסדר .-כמו בדיקת איכות בערך.
עם עומק מדהים להיכל תרבות 1989 כלי ההקשה ומתרים וחצוצרות בקיצור יופי של הקלטה {בסטנדרט היכל התרבות -של אז }
במערכות מסוימות יתכן וישמע פתוח מידי או צורם תלוי מאד אצלו זה מדהים אוהב את הסאונד שלו
ולא מהווה עומס על האוזניים .עם הקוודים

לגבי NS1000M
תרשה לי לומר כי עוד אז 1990 כמובן שהשמיעה שלי היה כנראה טיפה יותר טובה מהיום
השקיפות היתה יותר טובה . במידה מסויימת מהשקיפות של הקווד שהוצאתי מהבית ומיקמתי בדיוק באותם מקומות את הרמקולים 40 סמ לפחות מהקיר מהצדדים ואחורנית-
עד כדי כך ששמעתי את רעש בברור של הרכבת התחתית נוסעת באולם קינג סווי לונדון עם הקלטות דקה
או את רעש המזגנים או רקע בהיכל התרבות בלוס אנגלס בסיפוניה 5 של מאהלר עם מהטה משנות השבעים .חוויה נוספת כל שידור FM טוב שהיה בשנות ה90 של קול המוסיקה היה נשמע פנטסטי

או בנוקטורן של דבוזאק עם דורטי עם תיזמורת דיטדויט הקלטה של דקה בערך אחרי דקה שש יש איזה שהוא רעש של נפילה בעומק במה .ומאד חלש גם היום קשה לשמוע .
או את הקצוות באולם המיוזיק פריין בוינה .
או הצליל כל כך עשיר תוקפני עם טימפני וחצוצרות וקרונות של הסימפוניטה של יאנאצק הקלטה של סיר צארלס מקאראס - באולם סוספייל בוינה 1980 של דקה
עם בהתקפות מדובר - עומד טוב מאד -בכל דינאמיקה שהצבתי בפניו כולל סרטים
חייב לציין כי לא שמעתי בוליום גבוהה כדי לא לסכן את הרמקול כי בכל זאת לכל דבר יש את הגבול שלו
אבל גם בעוצמות יחסית גבוהות עמד יפה ולא שום עוות או צרימה הכל ברור נקי ומדוייק להפליא
לימים שהגיעו הלקסמן עוצמה של בקושי 5 וואט לפחות לפי מה שמדדו השעונים - היה חזק ביותר לטעמי אפילו -
]היום בקושי יכול לשמוע טלויזיה רועשת .]
ועד כמה דברים עד כדי כך היה שקוף ומיוחד הרמקול
שידכתי לו כבל VDH C-12 גידים 9 מכסף מולחמים ישירות לקרוס אובר שלו עם בדיל במיוחד קיבלתי מחבר ,של XLO עם הוראות מדוייקות איך ומה להלחים .

לאורך כל השנים השקיפות רק עלתה עם החלפת הציוד מסירוס דרך דנון לימהה לסוני וללקסמן 05
ןהמיד אפילו ההיתי כל הזמן שומע בפווציומרים ב3- DB גם במיד וגם בטויטר . כך השגתי סאונד פתוח בלי לחרוש את האוזן די מאוזן .

הלכתי וחזרתי המון פעמים מחנויות ולא שמעתי משהוא טוב ממנו . בתקציב שלי ואם יש כזה היה במחיר מעבר ליכולת שלי .ככה נשארתי לאורך 22/23 שנים עד שמכרתי מכוון שעברתי בשלב מסויים לעולם הקולנוע . ולשמיעה באוזניות .

אך תמיד ישארו הימהה 1000כמשהו מיוחד עבורי .
לפני שבועיים היתי אצל הבחור שהייתי צריך תקן דבר קטן בCD שלי
ויש לו ימהה 1000 ומגבר מנורות וגם מגבר סיירוס כמו שהיה לי
התוצאה של שילוב הCD ומגבר מנורות שהוא תיכנן ובנה ושידרג והימהה .היתה . לטעמי לפחות טובה מאד עם באס עשיר ומדוייק {עשה כמה חודשים ניסיונות עם קבלים מיוחדים .
כדי להגיע לבאס ומיד הזה במגבר אפילו ראיתי איך הוא בודק באוסילוסקופ את הקבלים מתקין אותם במגבר .מקבל תוצאה -זוכר אותה הולך ושומע במערכת מתאים כן לא חוזר לשולחן העבודה - בשבילי מרתק ביותר .
ובנוסף כדי לקבל את כל הספקטרום החלפת מנורות וכו הפרוייקט לקח לו יותר משנה

YAMAHA NS1000M נשמעו אצלי כ 3D עם עומק יוצא מן הכלל רוחב במה עצום ובאס מרשים ומדוייק
טיפה יבש מיד ברור ונקי וגבוהים כמו לראות את מיקום הכלים בגובהה המדהים ורוחב ופירוט פנימי בתזמורת או אופרה - אחרי הגשם הכל צלול ונקי הרמקול פשוט נעלם הכל צף במיקום שלו בדיוק כמו בהקלטה -וזה מדהים
הטיבמר של הרמקול הוא מאד נטראלי מאד רגיש לכל מה שאתה מחבר אליו. בשנים קודמות כל הזמן היה עיסוק .איך ומה כל כבל .אפילו שנוי הכי קטן שעשיתי בבידוד של CD או החלפת מגבר או אפילו חיבור שונה לחשמל למשל הכל נשמיע ברמקול הזה והתקפיות יש לו בשפע .
אחד היצירות המדהימות בהקלטה ובביצוע שאין שני {אולי} לו קרן הפלאים של הנער עם דיסאו שוורצקף גיאורג סל
הסימפונית של לונדון הקלטה סופר איכותית ואנלוגית לשמה של EMI לא עושים הרבה כאלו היום
שיר הראשון עם של הנער המתופף בפיו של דיסקאו בליוי באס דראם וחצוצרות ועומק הנגינה והשמעה של המוסיקה - או דרשת אנטוניו הקדוש לדגים .
היתה ועדיין נשארת אצלי בזיכרון כי אחד הדברים המיוחדים ברמקול הזה .
ווגם שיר על האדמה לודביג וקלמפרר שיר האחרון הפרדה גם הקלטת מופת של EMI
גם כאשר עשיתי השוואה
אומנם לא בבית שלי עם רמקול SONY SS-M9ED וכל המערכת התואמת מסביב SONY TAN-1 TAE-1 . SCD-777ES מרגש עד דמעות מיופי של השירה ואיך שזה נשמע
התוצאות היו מדהימות אחכ בבית
לא פחות YAMAHA NS-1000M בעומק בגבוהים במיד אבל הבס היה אחר ויותר עמוק וחי בסוני - בכלל חויית שמיעה שונה ממש שיש היה אצלי זה לא כמו הסוני כי
הצליל במערכת הסוני, קיבלתי עור ברווז מהתרגשות עד דמעות משמעת שיר על האדמה של מאהלר
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,936
מעורבות
476
נקודות
83
אחת הבעיות, מתחילים דיון ענייני,
מושכל ומלמד,וזה הופך בפגיעות אישיות
אובדן כבוד,
החכם בין השנים יורד לרמתו של הטיפש,
והנה יש לנו שני טיפשים מתווכחים:D
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
לפי התמונה הזו רואים שמדובר על אוהב מוזיקה. :בעד: (הפוך מאוהב ציוד)
ראשית, אין שום ניגוד שהוא בין אהבת מוזיקה ואהבת ציוד. אלה דברים "אורתוגונליים". אפשר זה בלי זה, אפשר שאחד יחזק את או יחליש את האחר, ואפשר שתהייה סינרגייה ביניהם.

חוצמזה, אין שום דבר רע בלאהוב רק ציוד.

שנית, במקרה הספציפי, דומני שהצד של הציוד לא בדיוק זניח.

האם כך מדבר מישהו שהציוד נמצא אצלו באיזו פינה רחוקה?
הציוד שהיה לי אז הוא ...
.צליל מטורף עם שקיפות ועומק ובאס ומיד מדהימים . ורוחב במה עצום בזכות הימהה 1000 ולקסמן הזה .
למקורות דיגיטאלים-CD /MD
היה לי את הפרה וקומפקט SONY TAE-1 SCD-1 + עוד כמה נגני CD
בנוסף לזה עוד 6 פטיפונים עם ראשים שונים לסוגי תקליטים שונים .טורנס. לקסמן. מרנץ .
... יש לי לא פחות מ16 נגנים שונים מחברות שונות -הרפרנס שלי עדיין הוא SA11S1 MARANTZ
SONY CDP-XA50ES TECHNICS SLP-990 ואחר כך שורה של נגנים הטופ של סוני דנון פיוניר
ועוד
סתם במקרה 6(!) פטיפונים עם ראשים שונים(!) ו-16(!) נגנים שונים מחברות שונות? נראה לי מקרה קיצוני במיוחד של ציודופילייה.

והאם כך מתבטא אדם שלא שומע את הציוד אלא רק את המוזיקה?
הצליל במערכת הסוני, קיבלתי עור ברווז מהתרגשות עד דמעות משמעת שיר על האדמה של מאהלר
או בכלל כל הנאום כאן?

אני מודה שעדיין קופץ לי הפיוז כשאני רואה שאנשים עושים הצגות ו/או מתחילים לדקלם קלישאות, ביחוד כשזה בכלל לא נוגע לנכתב. אשתדל לרדת מזה.

לגבי וינטאג׳ בכלל? אני מסכים עם עמיר למחצה
ככה זה נראה כשאתה מסכים למחצה?? :) :מבולבל:

הנה יש לנו שני טיפשים מתווכחים
לא הבנתי אותך :)

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
לפי התמונה הזו רואים שמדובר על אוהב מוזיקה. :בעד: (הפוך מאוהב ציוד)

זה פשוט הזכיר לי את בית נעורי לפני כמה עשורים. בית מתקלף... אבל תמיד יש מערכת שיושבת על כיסאות מעץ
או סתם ארונות שעומדים להישבר. בשלב יותר מאוחר שהתבגרתי רכשתי את המערכת הראשונה בכספי המלא
והיא הייתה כולה של לקסמן. (שנות השמונים היפות...)

שלום לך
כן מאד מאד אוהב מוסיקה מכל התקופות
ובצורה מעמיקה ומחזיק הרבה ביצועים לאותה יצירה .ומעניין אותי ההבדלים בין הגישות של מנצח זה או אחר או תיזמורות ואופרות וכו - עם זה מגיע גם איכות הקלטה
.בנושא הציוד
אני כן אוהב ציוד ויש לי לא מעט מסיבות אספנות ונוסטלגיה .בכיף .
אבל בזמן שאני עסקתי "אודיופיליה "מה נשמע טוב ממה. וכ....כבלים מיקומים לרמקולים בידודים חשמל וכו. .האם זה נשמע עגול וברח לי המביינס באולם או לא .או מיקום הכלים נמצא שמאלה יותר או ימינה יותר .
נתקע על קטע רפראנס מסויים ומשווה בין לבין לבין .....שוב ושוב ושוב שעות על גבי שעות בעבר - ומזה לומדים המון בנסיונות וכו יודעים על מה אני מדבר.
בעיקר כל השוואות הנוגעות לדיון שלנו LP מול CD
מוסיקה זה כבר לא,
רק עיסוק בלי סוף באיך זה נשמע |?.שזה נגמר התחלתי להינות
סוף סוף ממוסיקה .
 

נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
לפני שקונים באיביי קופצים לענק התקליטים מרחובות- נותרו עשרות רבות של תקליטים וכן קופסאות בעיקר קלאסים (כולל תקליטי אספנות) במחירים סבירים לעיתים זולים יותר מההדפסות החדשות !! 050-5914964 לא בשבת
יש קצת עברית - כעשרה אלבומים של אריק איינשטין 100 ש"ח ליחידה
"טאטו" חתוך תוכן (טכסט מצורף)כחדש- 300 ש"ח
ועוד ועוד..
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
שלום לך
כן מאד מאד אוהב מוסיקה מכל התקופות
ובצורה מעמיקה ומחזיק הרבה ביצועים לאותה יצירה .ומעניין אותי ההבדלים בין הגישות של מנצח זה או אחר או תיזמורות ואופרות וכו - עם זה מגיע גם איכות הקלטה
.בנושא הציוד
אני כן אוהב ציוד ויש לי לא מעט מסיבות אספנות ונוסטלגיה .בכיף .
רק עיסוק בלי סוף באיך זה נשמע |?.שזה נגמר התחלתי להינות
סוף סוף ממוסיקה .

גם אני אוהב ציוד ואם אפשר? את הכי טוב. אבל יותר מזה אני אוהב מוזיקה ולא תמיד חשובה לי
מהיכן היא מתנגנת. זה יכול להיות גם רדיו קטן במטבח מכוון על 88FM

כמובן רואים שאתה אדם שמעמיק במוזיקה.

מי שהכניס אותי למוזיקה קלאסית לפני 20 שנים אולי יותר זה אח שלי. והוא תמיד היה מדבר איתי על
מי המנצח? איזו תזמורת? איזו הקלטה? היכן הוקלט? איכות ההקלטה? וכד'. אני פחות התעמקתי בדברים
אלא יותר זרמתי עם המוזיקה. יכול להיות שאמצא את הפינה השקטה שלי (מבחינה אישית) יהיה
לי יותר זמן להתעמק בדברים.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
גם אני אוהב ציוד ואם אפשר? את הכי טוב. אבל יותר מזה אני אוהב מוזיקה ולא תמיד חשובה לי
מהיכן היא מתנגנת. זה יכול להיות גם רדיו קטן במטבח מכוון על 88FM

כמובן רואים שאתה אדם שמעמיק במוזיקה.

מי שהכניס אותי למוזיקה קלאסית לפני 20 שנים אולי יותר זה אח שלי. והוא תמיד היה מדבר איתי על
מי המנצח? איזו תזמורת? איזו הקלטה? היכן הוקלט? איכות ההקלטה? וכד'. אני פחות התעמקתי בדברים
אלא יותר זרמתי עם המוזיקה. יכול להיות שאמצא את הפינה השקטה שלי (מבחינה אישית) יהיה
לי יותר זמן להתעמק בדברים.

כן כמובן המוסיקה
היא המזון לנפש שלנו.לא היה מילואים שלא לקחתי את ווקמן איתי ושפע קסטות .
גם אני אוהב דברים טובים בציוד . אבל היום אני מקדיש יותר זמן להקשבה
{מאשר עיסוק בלי סוף באיך זה נשמע} או שדרגת אין סופית תמיד יש טוב יותר אין לזה סוף מכיר את זה מקרוב עלי בעבר .כל הזמן בחיפוש אחרי משהו שאין לי. אולי ההוא נשמע טוב יותר ?
כמובן היחס היה כמה דיסקים אבל ציוד שווה וגם שווה
היום הפוך המון דיסקים ומוסיקה וציוד פחות יקר משהו {לא מחשיב את וונטג שאני אוסף בכיף שלי }
אותם הדברים שאחיך מלמד אותך יפה מאד אהבתי.
מעסיק אותי כל הזמן בנוסף לתחביב אחר שלי קולנוע זה לא הפורום לזה .
אוסף ביצועים של אותה יצירה עם אותו מנצח ותזמורות שונות למשך שנות חיים שלו .
למשל כל מחזור 9 הסימפוניות של בטהובן עם קאראייאן 1955/1963/1977/1984-
אוסף כמה ביצועים שונים לאותה יצירה ומשווה בניהם יש כאלו שחוזר לשמוע שוב ושוב ויש כאלה כאספנות
שלא נדבר על מארזים של סוני עם ברונו ולטר גונטר וונד או ברנשטיין או RCA מארזים טובים מאד
או מארזים של מרקורי כל אחד מהם לפחות 50/60 דיסקים ויותר עד 80 של סוני
מוסיקה זה לא ניתן להסביר במילים מי שאוהב אוהב גם מטרנזיסטור ישן .

שבת שלום
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור