שים לעצמך מראה, יהושע.יכול להיות שנפלת במלכודת המניפולציה.
המניפולציה היא להחדיר דברים, שהם נכונים כשלעצמם, בהקשר שונה, במקום בו דברים אלה לא מתקיימים.
בזה אין לנו ויכוח.
לאחר שלב המאסטרינג אין דחיסה. חד משמעית אתה צודק.
אבל לפני יש, ולא מעט.
אגב, בהקלטה אנלוגית יש פחות שימוש בקומפרסור. דהיינו, בתאוריה ההקלטה הדיגיטלית דחוסה יותר מהאנלוגית.
לגבי העיוות והקומפרסיה. לאחר בדיקה באולפן אתה צודק ואני טעיתי {לא שהתווכחתי על זה משום שרציתי לבדוק קודם, אבל בראשי הייתי בטוח שאתה טועה}.
אני לא מכיר את הקביעה הזאת, אבל נניח.אבל יש עוד טענה שצריך לבדוק.
על פי נסיוני בהקלטות אנלוגיות ודיגיטליות, בדיגיטליות משתמשים המון בקומפרסור לעומת הקלטה אנלוגית שגם עוברת פחות עיבודים. מה זה אומר לדעתך?
לינאריות של אופרטור (מערכת) היא הקשר בין עוצמת המוצא לעוצמת המבוא.
הגרפים בלינק הבא בויקיפדיה הם דוגמאות הממחישות קשר לא-לינארי כתוצאה מדחיסה:
(לינק לויקיפדיה: דחיסת טווח דינאמי).
כאשר קשר זה הוא לינארי מושלם (קו ישר לאורף כל הטווח), כמו שנבקש באופן אידיאלי - אז ניתן לומר שלמערכת יש טווח דינאמי אינסופי, ואין לה כל עיוות הרמוני, ואין שום compression או expansion או gating או companding.
כאשר מערכת היא לינארית (ובלתי תלויה בזמן) - אזי ניתן להגדיר לה גרף היענות תדרים אחד ויחיד כמו שהבאת, שצורתו והיותו עקום או ישר - אינם רלבנטיים כלל ואינם מפחיתים במאום מהיות המערכת לינארית.
אין דחיסה לא בתקליט ולא ב-CD לאחר המאסטרינג.
מי שיגיד לך שיש פשוט לא מבין שהוא טועה. לא נורא, טועים - אבל צריך לדעת להודות בטעות.
העיוות ההרמוני נובע מחוסר לינאריות - שהיא מעיין קומפרסיה (לא מכוונת אלא כתוצר-לואי) הנוצרת בעת ההשמעה,
אכן, יש דחיסה טבעית (לראיה ה-THD הגבוה), כפי שהסברתי לנמר.נמר, הוא טועה – הוא טען שבתקליט יש דחיסה לאחר המאסטרינג.
כדאי שתשים לב מה הלינק שיהושע צירף הראה פה.
מדובר בסה"כ בסיגנל רעש ורוד רחב פס שמנוגן מתקליט לתוך פונו סטייג', ובדיקה בסיסית מבחינת ליניאריות הענות תדר, לא יותר.
אכן, יש דחיסה טבעית (לראיה ה-THD הגבוה), כפי שהסברתי לנמר.
לא נכון. חוסר לינאריות גורם לדחיסת התחום הדינמי או הרחבתו (פחות נפוץ). זה יכול לקרות במכוון (לשימושים שונים, בעיקר אומנותיים באודיו) או כתוצר לוואי.חוסר ליניאריות אינו דחיסה, בשום מקרה.
עיוות הרמוני נובע מדחיסה, מכוונת או לא מכוונת, שכן במישור התדר היא גורמת ליצירת הרמוניות נוספות על האות המקורי.עיוות הרמוני אינו דחיסה, בשום מקרה.
בלתי נכון בעליל. להיפך.שפופרות הן ליניאריות יותר מאשר טרנזיסטורים.
אין קשר לענייננו. למימושים מעשיים של מגברים שונים, חולשות שונות. גם לשפופרות יש את הדפיקות הטכנולוגית שלהן, שמאפיינת את הלינאריות שלהן.ליניאריות (במובן של עיוותים הרמוניים) המושגת על ידי רמה גבוהה של משוב שלילי כולל במגבר שרוחב הפס שלו בלולאה פתוחה הוא מוגבל ו/או המוגבל על ידי slew rate – גורמת לעיוותי-אפנון-הדדי-דינאמי.
אני חוזר ואומר שעיוותים הרמוניים אינם יוצרים דחיסה.
יש לך סימוכין לטיעון שלך?