כמה מילים על CD וכמה מילים על תקליטים


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
חפירות זה התחום שלך – לא התחום שלי.
אתה כותב כל מיני דברים שאין להם שחר מההיבט הטכני.
במקום לעמוד מאחורי הדברים שלך אתה שולח אחרים לחפור.
אין לי כוח וחשק לבזבז זמן על מישהו שסתם תוקף כי הוא לא מבין את ה-א"ב בתחום :) (ןלא שאני טוען למומחיות בתחום -- אני סתם חובב, וכל זה רק ידע כללי ולא יותר).

אבל בשבילך -- סתם המציאה הראשונה שנפלתי עליה: http://books.google.co.il/books?id=...A#v=onepage&q="dynamic range" +dB SPL&f=false

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
מזה זמן נוכחתי לדעת באיזה מקרים אין מקום לדיון – משום שלא מתקיים דיון של ממש, אלא ווכחנות לשמה.
התכוונת -- התחמקות שלא לשמה? :)

עמיר
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
דיון. :)

קצת סוער אבל זה כנראה מה שהופך את הפורומים לשונים.

באחד מסכימים על הכל אפילו אם זה קצת הזוי, באחר מדברים על אודיו כי צריך להצדיק את הפרסום ששילמו בעבורו ובזה יש אמוציות ודיונים סוערים.

להסכים על הכל זה קצת משעמם וקצת מביך, לדבר בשביל שיפרסמו זה דוחה, ואמוציות בדיום אודיו הוא חלק בלתי ניפרד מהאהבה לתחום וההקשרות הרגשית למה שנאמר. קוראים לזה אודיופיליה בהתגלמותה וכאן זה בהחלט מתרחש.:)

אהה, אם זה כך אז יפה מאוד.(Y)
לעיתים היה נדמה לי שמדובר שוב ב"למי יש יותר גדול"...מקווה שזה רק נדמה לי...

ארז
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
מוצא דרגת הפונו הוא ליניארי ביחס לאות המקור, דהיינו, המאסטר.
No way -- זה לא יכול להיות נכון אפילו אם העיוות הייחיד הייה קומפרסייה, שלא לדבר על כל סוגי העיוותים שהזכרתי בשירשור הידוע לשימצה.

במאמר שקראתי לפני המון שנים ושהזכיר את העיוותים הנ"ל, הייה כותוב שזה נס טכנולוגי שמה ששומעים מפטיפון בכלל מזכיר את אות המקור!

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
דיון. :)

קצת סוער אבל זה כנראה מה שהופך את הפורומים לשונים.

באחד מסכימים על הכל אפילו אם זה קצת הזוי, באחר מדברים על אודיו כי צריך להצדיק את הפרסום ששילמו בעבורו ובזה יש אמוציות ודיונים סוערים.

להסכים על הכל זה קצת משעמם וקצת מביך, לדבר בשביל שיפרסמו זה דוחה, ואמוציות בדיום אודיו הוא חלק בלתי ניפרד מהאהבה לתחום וההקשרות הרגשית למה שנאמר. קוראים לזה אודיופיליה בהתגלמותה וכאן זה בהחלט מתרחש.:)
:)

(Y)

+1

עמיר
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
הבנת הפוך (== אתה לא הבנת) -- זה לא שהעיוות יוצר דחיסה, אלא להיפך, הדחיסה יוצרת עיוות.
בדיוק, עמיר.

עיוות הרמוני אינו יוצר דחיסה (קומפרסיה).
כמו שעמיר כבר תיקן: לא אמרתי שעיוות הרמוני יוצר דחיסה, אלא להיפך:
דחיסה מגדילה את העיוות ההרמוני.

דחיסה מובילה להגברת העיוות ההרמוני, כי דחיסה היא העברת האות דרך אופרטור שאינו לינארי - במישור התדר הדבר בא לידי ביטוי ביצירת הרמוניות חדשות - כלומר שינוי העיוות ההרמוני.

זו בורות טכנית...
אין לך שמץ של מושג על מה אתה מדבר...
קשקוש מוחלט...
הסגנון שלך מגעיל, וחבל.
מה גם שהפוסל - במומו פוסל, כי אינך צודק.
חבל שאדם שמתיימר להעביר "קורס אלקטרוניקה" (שלצערנו מאופיין בפדגוגיות לקויה מהייסוד וגם כולל טעויות), מפגין שוב ושוב חוסר הבנה בסיסי בתורת האותות והמערכות ("מערכת היא יותר תלוית זמן מאשר תלוית תדר", "גלי קול הם גלים מחזוריים", "מחשבים RMS של גלי קול כגלי סינוס ב-RMS מכיוון שהם בנויים מסינוסים", "לינארית מאיזו בחינה?" נו באמת...) וגם בוחר בסגנון כזה.

אם אתה מחפש להתנגח, מצא מישהו אחר. אם יש לך טענות ענייניות, הצג אותן בבקשה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
הבנת הפוך (== אתה לא הבנת) -- זה לא שהעיוות יוצר דחיסה, אלא להיפך, הדחיסה יוצרת עיוות. אם תקח סיגנל מקומפרס ותחסיר אותו מהמקור תקבל את מידת העיוות, שגדלה ככל שגדלה הדחיסה.

מסלול הנגינה של תקליט (ראש + דרגת פונו – כאשר הם מתוכננים נכון) אינו יוצר כל דחיסה.

לפעמים גם אנשים משכילים כותבים שטויות – בפרט בתחומים שהם לא תחום ההשכלה שלהם – ולפעמים גם בתחום ההשכלה שלהם.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
דחיסה מובילה להגברת העיוות ההרמוני, כי דחיסה היא העברת האות דרך אופרטור שאינו לינארי - במישור התדר הדבר בא לידי ביטוי ביצירת הרמוניות חדשות - כלומר שינוי העיוות ההרמוני.
...
אם אתה מחפש להתנגח, מצא מישהו אחר. אם יש לך טענות ענייניות, הצג אותן בבקשה.

מסלול הנגינה של תקליט (ראש + דרגת פונו – כאשר הם מתוכננים נכון) אינו יוצר כל דחיסה.

האם יש לך טיעון ענייני שונה בעניין זה?
לחילופין – האם יש לך סימוכין לכך שהתקליט, לאחר המאסטרינג, יוצר דחיסה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
מסלול הנגינה של תקליט (ראש + דרגת פונו – כאשר הם מתוכננים נכון) אינו יוצר כל דחיסה.

לפעמים גם אנשים משכילים כותבים שטויות – בפרט בתחומים שהם לא תחום ההשכלה שלהם – ולפעמים גם בתחום ההשכלה שלהם.
אופייני לך:

#1. אומרים לך משהו אחד
#2. אתה מעוות את המשהו הזה למשהו שונה עד הפוך
#3. במקרה הטוב, אתה מוכיח באותות ובמופתים (נגיד :)) שהעיוות שהמצאת לא נכון. במקרה הפחות טוב, אתה חוזר על העיוות שלך או טענתך המקורית שוב ושוב, כמו ויניל תקוע.
#4. שלב השמצת זה שהעיז לטעון את #1

ראה מקרה זה:
#1. דיגיסאן: דחיסה יוצרת עיוות
#2. גומא: מה פתאום??? עיוות אינו יוצר דחיסה!!!
#3. חזרה על #2."מסלול הנגינה של תקליט (ראש + דרגת פונו – כאשר הם מתוכננים נכון) אינו יוצר כל דחיסה."
#4. "לפעמים גם אנשים משכילים כותבים שטויות – בפרט בתחומים שהם לא תחום ההשכלה שלהם – ולפעמים גם בתחום ההשכלה שלהם", והקישקוש וכו'

וזה יכול להימשך עד מחרתיים.

בהתחלה, כמו בשירשור הידוע לשימצה, זה הייה מוציא אותי מהכלים.
עכשיו אני נשאר בהם ומחייך :)

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0

דבריך משוללי יסוד. בעת הקלטת תקליטים, האות עובר RIAA Equalization . בעת הנגינה, האות עובר Equalization הפוך. סך כל התוצאה של התהליך הוא ליניארי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
מסלול הנגינה של תקליט (ראש + דרגת פונו – כאשר הם מתוכננים נכון) אינו יוצר כל דחיסה.

האם יש לך טיעון ענייני שונה בעניין זה?
לחילופין – האם יש לך סימוכין לכך שהתקליט, לאחר המאסטרינג, יוצר דחיסה?
איזה משעשע!

הבנאדם לא מבין, לא יעזור!

אף אחד לא אמר שעיוות יוצר דחיסה.
אמרו רק שדחיסה יוצרת עיוות.

עד מתי תמשיך להתווכח על זה?

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אמרו רק שדחיסה יוצרת עיוות.

האם קיימת דחיסה בפטפון, לאחר המאסטרינג? אם כן, מה גורם לדחיסה זאת?
או שנושא הדחיסה והקשר שלה לעיוותים לא שייך לפטפון?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אין לי כוח וחשק לבזבז זמן על מישהו שסתם תוקף כי הוא לא מבין את ה-א"ב בתחום :) (ןלא שאני טוען למומחיות בתחום -- אני סתם חובב, וכל זה רק ידע כללי ולא יותר).

אתה כותב דברים שמההיבט הטכני הם שטויות מוחלטות.
כאשר מבקשים ממך סימוכין לדבריך, פתאום אין לך כוח וחשק לבזבז זמן.
לענות זאת, לחפירות, התנגחויות והתנצחויות יש לך עודף חשק וכוח.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
דבריך משוללי יסוד. בעת הקלטת תקליטים, האות עובר RIAA Equalization . בעת הנגינה, האות עובר Equalization הפוך. סך כל התוצאה של התהליך הוא ליניארי.
איך אתה יודע שדברי "משוללי יסוד"? (== אין אפשרות לבסס אותם?)

ראשית, RIAA אינו הדחיסה המדוברת, הוא בא בנוסף לדחיסה המדוברת, ומופעל גם בקטעים שבהם אין צורך בדחיסה.

שנית, ה-RIAA היא איזושהי עקומה תלויית תדר, שכשמדובר בטיפול אנאלוגי, היא נעשית בעזרת רכיבים כמו קבלים וסלילים, אולי גם טראנסיסטורים -- אולי בזה אתה כן מבין משהו -- שאינם בהכרח מדייקים בשיחזור העקומה המדוברת (מעבר להכנסת עיוותים תוך התהליך, אולי כולל הפרשי פאזה בין גלים בתדירויות שונות).

שלישית, ה-RIAA ההפוך אמור להיות היפוך מדוייק, אבל המציאות אינה אידיאלית. המעגל אינו היפוך מדוייק של קודמו, אלא ניסיון של מתכנן אחר ובלתי תלוי לשחזר את העקומה ההפוכה לפי בחירתו (ושוב תוך עיוותים בתהליך).
זו צריכה להיות מקריות פאנטאסטית שהחלת ה-RIAA תהייה בדיוק הפוכה ל"פיענוח", ושאי-הדיוקים יבטלו זה את זה בדיוק.

ה-RIAA נועד רק להתגבר באופן חלקי על מגרעות הוויניל ולהגדיל את ה-S/N.

הקומפרסייה, כאמור, מופעלת בנוסף ל-RIAA ואין תהליך הופכי לאחר מכן.
הצלילכלומר נשאר מקומפרס (== מעוות).

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
אתה כותב דברים שמההיבט הטכני הם שטויות מוחלטות.
כאשר מבקשים ממך סימוכין לדבריך, פתאום אין לך כוח וחשק לבזבז זמן.
לענות זאת, לחפירות, התנגחויות והתנצחויות יש לך עודף חשק וכוח.
בסוף מצאתי לך סימוכין.

נא בסס את האשמת ה"שטויות" מההיבט הטכני.

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
ראשית, RIAA אינו הדחיסה המדוברת, הוא בא בנוסף לדחיסה המדוברת, ומופעל גם בקטעים שבהם אין צורך בדחיסה.

מהי הדחיסה המדוברת שעליה אתה מדבר? הדחיסה הנעשית במאסטרינג?

שנית, ה-RIAA היא איזושהי עקומה תלויית תדר, שכשמדובר בטיפול אנאלוגי, היא נעשית בעזרת רכיבים כמו קבלים וסלילים, אולי גם טראנסיסטורים -- אולי בזה אתה כן מבין משהו -- שאינם בהכרח מדייקים בשיחזור העקומה המדוברת (מעבר להכנסת עיוותים תוך התהליך, אולי כולל הפרשי פאזה בין גלים בתדירויות שונות).

שלישית, ה-RIAA ההפוך אמור להיות היפוך מדוייק, אבל המציאות אינה אידיאלית. המעגל אינו היפוך מדוייק של קודמו, אלא ניסיון של מתכנן אחר ובלתי תלוי לשחזר את העקומה ההפוכה לפי בחירתו (ושוב תוך עיוותים בתהליך).
זו צריכה להיות מקריות פאנטאסטית שהחלת ה-RIAA תהייה בדיוק הפוכה ל"פיענוח", ושאי-הדיוקים יבטלו זה את זה בדיוק.

זה קשקוש.
עקומת RIAA בנגינה היא בדיוק היפוכה של העקומה בהקלטה. אין כאן שום מקריות – רק הנדסה בסיסית ביותר.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
ראשית, RIAA אינו הדחיסה המדוברת, הוא בא בנוסף לדחיסה המדוברת, ומופעל גם בקטעים שבהם אין צורך בדחיסה.

שנית, ה-RIAA היא איזושהי עקומה תלויית תדר, שכשמדובר בטיפול אנאלוגי, היא נעשית בעזרת רכיבים כמו קבלים וסלילים, אולי גם טראנסיסטורים -- אולי בזה אתה כן מבין משהו -- שאינם בהכרח מדייקים בשיחזור העקומה המדוברת (מעבר להכנסת עיוותים תוך התהליך, אולי כולל הפרשי פאזה בין גלים בתדירויות שונות).

שלישית, ה-RIAA ההפוך אמור להיות היפוך מדוייק, אבל המציאות אינה אידיאלית. המעגל אינו היפוך מדוייק של קודמו, אלא ניסיון של מתכנן אחר ובלתי תלוי לשחזר את העקומה ההפוכה לפי בחירתו (ושוב תוך עיוותים בתהליך).
זו צריכה להיות מקריות פאנטאסטית שהחלת ה-RIAA תהייה בדיוק הפוכה ל"פיענוח", ושאי-הדיוקים יבטלו זה את זה בדיוק.


עמיר

(Y)(Y)(Y) (אגודל אחד על כל פסקה) בכל אופן חסכת לי פוסט :)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
(lol) קצת הומור לערב שבת לא מזיק

כנראה שיש כאלה המתבדחים בשרשור הזה.
אני מדבר על הנדסה בסיסית.
בתחום התדרים שלו, בהינתן ראש שהוא מספיק טוב ודרגת פונו המתוכננת נכון – האות שמשחזר פטפון הוא ליניארי.

זה לא שתקליטי ויניל ומערכות פטפון נקיים מחסרונות – כלל וכלל לא – אבל החסרונות הם לא בתחום הליניאריות.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור