דבריך משוללי יסוד. בעת הקלטת תקליטים, האות עובר RIAA Equalization . בעת הנגינה, האות עובר Equalization הפוך. סך כל התוצאה של התהליך הוא ליניארי.
איך אתה יודע שדברי "משוללי יסוד"? (== אין אפשרות לבסס אותם?)
ראשית, RIAA אינו הדחיסה המדוברת, הוא בא בנוסף לדחיסה המדוברת, ומופעל גם בקטעים שבהם אין צורך בדחיסה.
שנית, ה-RIAA היא איזושהי עקומה תלויית תדר, שכשמדובר בטיפול אנאלוגי, היא נעשית בעזרת רכיבים כמו קבלים וסלילים, אולי גם טראנסיסטורים -- אולי בזה אתה כן מבין משהו -- שאינם בהכרח מדייקים בשיחזור העקומה המדוברת (מעבר להכנסת עיוותים תוך התהליך, אולי כולל הפרשי פאזה בין גלים בתדירויות שונות).
שלישית, ה-RIAA ההפוך
אמור להיות היפוך מדוייק, אבל המציאות אינה אידיאלית. המעגל אינו היפוך מדוייק של קודמו, אלא ניסיון של מתכנן אחר ובלתי תלוי לשחזר את העקומה ההפוכה לפי בחירתו (ושוב תוך עיוותים בתהליך).
זו צריכה להיות מקריות פאנטאסטית שהחלת ה-RIAA תהייה בדיוק הפוכה ל"פיענוח", ושאי-הדיוקים יבטלו זה את זה בדיוק.
ה-RIAA נועד רק להתגבר באופן חלקי על מגרעות הוויניל ולהגדיל את ה-S/N.
הקומפרסייה, כאמור, מופעלת בנוסף ל-RIAA ואין תהליך הופכי לאחר מכן.
הצלילכלומר נשאר מקומפרס (== מעוות).
עמיר