כמה מילים על CD וכמה מילים על תקליטים


DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
טריטון, אתה מנתב את הדברים למקום אחר לגמרי.
נושא הויכוח (שאני נכנסתי אליו) היה היותו של פטיפון לינארי או לא לינארי, ומהי מערכת לינארית.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
חוסר לינאריות גורם לדחיסת התחום הדינמי או הרחבתו (פחות נפוץ).

לא בהכרח, לא תמיד.

עיוות הרמוני נובע מדחיסה, מכוונת או לא מכוונת, שכן במישור התדר היא גורמת ליצירת הרמוניות נוספות על האות המקורי.

לא בהכרח, לא תמיד.
אמנם דחיסה יכולה להעלות את רמת העיוות ההרמוני, אבל העיוות הרמוני לא נובע מדחיסה – לא בהכרח ולא תמיד.
חוסר ליניאריות של רכיב הגבר אינו מעיד על דחיסה, לא תמיד ולא בהכרח.

אתה טועה ומטעה.

לבד מדבריך שלך, האם יש לך סימוכין לכך שעיוות הרמוני, תמיד ובהכרח, נוצר בשל דחיסה?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
... ומהי מערכת לינארית.

האם קיימת בעולם מערכת הכוללת הגבר שהיא ליניארית לחלוטין?
האם אתה מדבר על ליניאריות מוחלטת, או על ליניאריות יחסית?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
זה הפח הדמגוגי בו נפלת – דבריי היו בתגובה לטיעון שבתקליט יש דחיסה לאחר המאסטרינג.
דבריך היו תגובה לדבריך אתה.
אף אחד לא טען שייש דחיסה לאחר המאסטרינג.

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
דיגי, לא רלבנטי?
אין קשר?
עכשיו אתה כבר נכנס, לאזור שבו מה שאתה אומר, כלל אינו טכני, אלא דעתך בנושא, מה זאת אומרת לא רלבנטי?
אם תוצאות המחקרים של איך מה נשמע לאוזננו, לדעתך לא רלבנטי לענייננו, אז אין טעם להתדיין בנושא, הנך רשאי לבחור באיזה מודל עיוות וטווח דינמי שתבחר.

סוף כל סוף נוכחת לדעת מאיזו עמדת מוצא הוא מתדיין.
אדם זה לא מתייחס כלל לאיך דברים נשמעים, זה לא מעניין אותו, זה לא עניינו.
הדבר היחיד המעניין אותו זה הפן הטכני – וגם בפן הטכני יש לו טעויות עקרוניות וגסות.

זה שהוא כותב בפורום שרוב משתתפיו הם אודיופילים זה רק על מנת "להוכיח" להם שהם מתעסקים בשמן נחשים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
אתה מקשקש בנושא שאין לך מושג לגביו.
Look who's talking

מעבר לזה, אין לי עניין בהערכות שלך לגבי מה שאני כותב.
אולי לאחרים יש, אבל משום מה אני בספק.

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אף אחד לא טען שייש דחיסה לאחר המאסטרינג.

???
דיגי חוזר וטוען את זה לכל אורך השרשור הזה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
האם קיימת דחיסה בפטפון, לאחר המאסטרינג? אם כן, מה גורם לדחיסה זאת?
או שנושא הדחיסה והקשר שלה לעיוותים לא שייך לפטפון?
לא לאחר המאסטרינג. רק בשלב שבו מעבירים את האות המוקלט דרך מסלול הייסורים והעיוותים, כולל RIAA, דחיסה וניסיון לפצות על חוסר הליניאריות של ה-disc cutter.

זה קשור ישירות לפטיפון, או לייתר דיוק, לתקליט. אלה שלבים הכרחיים בהכנת תקליט (LP), ומיותרים ומפריעים בהכנת CD ועוד יותר בהכנת hi-rez.

עמיר
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
AK1:
כרונולוגית זה לאחר שלב המסטרינג.
ולא מדובר בדחיסה מכוונת אלא בתוצר לוואי של חוסר הלינאריות של כלל המערכת המעשית.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
דיגי, לא רלבנטי?
אין קשר?
עכשיו אתה כבר נכנס, לאזור שבו מה שאתה אומר, כלל אינו טכני, אלא דעתך בנושא, מה זאת אומרת לא רלבנטי?
אם תוצאות המחקרים של איך מה נשמע לאוזננו, לדעתך לא רלבנטי לענייננו, אז אין טעם להתדיין בנושא, הנך רשאי לבחור באיזה מודל עיוות וטווח דינמי שתבחר.
נסדר לך איזה crown 500, שלא יכנס לרוויה גם עם רמקול מפלצתי,עם איזה onboard realtek מצחין שימדד מבחינת טווח דינמי "יותר טוב" מתקליט, ואתה מסודר.

תשמע טריטון, רק בשביל שלא תצא מתוסכל מהדיון.

מבחינת דיגי תן לו טווח דינמי גבוה ואחוזי עיוות נמוכים והנה לך סאונד היי אנד.

אין לבחור מושג מהי מערכת היי אנד למרות שהיו לו לא מעט הזדמניות לשמוע את המערכות הטובות ביותר בישראל {טוב נו, גישה של מדען 2010 - לא בודק ומצהיר הרבה}.

בקיצור, אל תדבר איתו על צליל היי אנד או בכלל צליל איכותי משום שהוא לא יידע מה לענות לך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
אנא האר את עייני, מהי תגובה תרבותית להודעה מס' 152 של עמיר, שהיא גיבוב חסר פשר של מונחים טכניים?

מהי תגובה תרבותית להודעה מס' 146 שבה משפט אחד סותר את המשפט הבא אחריו?
יש בעייה מהותית אם כל דבר שאתה לא מבין == "גיבוב חסר פשר" או "קישקוש" או "סתירה" או איזושהי "הערכה" אחרת.

עד עכשיו בשרשור הזה כל ההערות מסוג זה הייו לא עקב הערכה נכונה של הטיעון וסתירתו בצורה מבוססת, אלא פשוט אי הבנת דברי הטוענים.

חבל על הזמן להתווכח אתך -- כל האנרגייה הולכת על להוציא אותך מהלופים שלך עם עצמך ולהפנות את תשומת ליבך למה שנאמר בפועל.

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
{טוב נו, גישה של מדען 2010 - לא בודק ומצהיר הרבה}.

מדען? מהיכן הבאת את זה? הוא אפילו שוגה בקשר לכמה דברים בסיסיים ביותר הקשורים בהגברת אותות שמע.

הוא חוזר על הטעות שלו שוב ושוב – אולי בתקווה שאם הוא יכתוב את זה הרבה פעמים, כמה אחרים יחשבו שהוא יודע על מה הוא מדבר.

ביקשתי ממנו שוב ושוב סימוכין לטענה השגויה שלו. כמובן שהוא לא הביא סימוכין – משום שאין כאלה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
חבל על הזמן להתווכח אתך

אז אולי תסיק את המסקנה המתבקשת ותפסיק להתווכח? זאת אומרת, אם אתה מסוגל להפסיק להתווכח.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
חוסר ליניאריות אינו דחיסה, בשום מקרה
לוגיקה למתחילים:

דחיסה גורמת לחוסר ליניאריות.
לפיכך אחד מהמקרים של חוסר ליניאריות מופיע כדחיסה.
סתירה ל"חוסר ליניאריות אינו דחיסה, בשום מקרה".

נכון לוגית לומר "חוסר ליניאריות אינו בהכרח דחיסה", אבל לא נכון לוגית לומר "חוסר ליניאריות אינו דחיסה בשום מקרה".

מה יהייה?

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
אתה מוזמן להצטרף לקורס האלקטרוניקה.
הנושא יוסבר בשלבים מתקדמים שלו.
זה יהייה מצחיק!!!

דיגיסאן יחכה ללמוד מ-Joshua_G :D:D:D

בדיחת הערב.

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0


זה מה שאתה עצמך כתבת:

חבל על הזמן להתווכח אתך

העניין הוא שאתה לא מסוגל להפסיק להתווכח.
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
ביקשתי ממנו שוב ושוב סימוכין לטענה השגויה שלו. כמובן שהוא לא הביא סימוכין – משום שאין כאלה.
ביקשת ממני סימוכין לטענה שאתה עיוותת והכנסת לפה שלי ("עיוות הרמוני גורם לחוסר לינאריות"). וחזרת על כך שלוש פעמים. כמו שעמיר אומר - אתה בלופ עם עצמך.

מעבר לכך, אתה מבקש סימוכין לניואנסים תפלים מתוך צורך להנתגח ולא מתוך דיון אמיתי:
דוגמא 1: אתה לוקח את הדברים למדרון חלקלק "האם בכלל קיימת בעולם מערכת לינארית לגמרי?" והרי ברור שהתשובה היא שמעשית-פיזיקלית לא קיימת כזאת. אז מה?
דוגמא 2: למרות שהצגתי בפניך הגדרה פורמלית של אות מחזורי, ביקשת ממני סימוכין ספציפי לכך ש"מפל מים" אינו אות מחזורי - נו באמת...

באשר לשאר ההלעזות, לא לכבודי להתייחס, ואין לי עניין להתנצח.
 
נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
ביקשת ממני סימוכין לטענה מופרכת שאתה עיוותת והכנסת לפה שלי ("עיוות הרמוני גורם לחוסר לינאריות").

אתה הוא זה המסלף את הדברים.

אתה טענת:
חוסר לינאריות גורם לדחיסת התחום הדינמי או הרחבתו (פחות נפוץ).
...
עיוות הרמוני נובע מדחיסה, מכוונת או לא מכוונת, שכן במישור התדר היא גורמת ליצירת הרמוניות נוספות על האות המקורי.

בעוד אני אמרתי:
אמנם דחיסה יכולה להעלות את רמת העיוות ההרמוני, אבל העיוות הרמוני לא נובע מדחיסה – לא בהכרח ולא תמיד.
חוסר ליניאריות של רכיב הגבר אינו מעיד על דחיסה, לא תמיד ולא בהכרח.

על שאלה זאת לא השבת:
לבד מדבריך שלך, האם יש לך סימוכין לכך שעיוות הרמוני, תמיד ובהכרח, נוצר בשל דחיסה?

אם כך, האם, לבד מדמגוגיה, יש לך סימוכין לטיעון השגוי שלך?

אני שואל פעם נוספת:
האם יש לך סימוכין לכך שחוסר ליניאריות גורם, תמיד ובהכרח, לדחיסת התחום הדינאמי?
האם יש לך סימוכין לכך שעיוות הרמוני, תמיד ובהכרח, נוצר בשל דחיסה?
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
(N)
דיגי,
כמעט ולא זכור לי שירשור שאתה משתתף בו שלא מתדרדר להתנסחויות מכוערות על סף מריבות. למה זה? בסוף כמעט תמיד זה הופך לאיזה ויכוח משמים או ילדותי על היבטים טכניים תפלים, שלא קשורים לנושא שלשמו רובינו מתכנסים כאן - וזהו התוצר הסופי של המערכת: איך המוזיקה נשמעת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
האמת היא שזה באמת ככה. זה מרגיש כאילו כל שירשור שהא מעורב בו הופך להיות אוטומטית מאוד אמוציונלי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור