כמה מילים על CD וכמה מילים על תקליטים


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
הבעיה נובעת מפרשנות שגויה מיסודה של יהושע - למונח ה"לינאריות".
אין לי עניין להאשים את יהושע בחוסר היידע האישי שלי.

מה שכתבתי הייה ניסיון ad-hoc לפרמל ראייה אינטואיטיבית של ליניאריות בצורה שנדמה לי שנדרשת כדי שמגבר יישמע טוב. לא באמת מפתיע אם זה לא תואם את ההגדרה המיקצועית המקובלת בתורת האותות והמערכות.
לא מדובר על לינאריות של גרף היענות התדר, אלא על היות המערכת לינארית.
כלומר המוצא (הרגעי) תלוי במבוא בקשר לינארי.

אם נגביר את המבוא פי K, גם המוצא יוגבר פי K בהשוואה למה שהיה קודם.
אם נכוון על תדר אחר, אז ההגבר עשוי להשתנות, אבל עדיין,
אם נגביר את המבוא פי K, גם המוצא יוגבר פי K בהשוואה למה שהיה קודם.

זהו קשר לינארי.
ההסבר המתימטי לכך נעוץ בלינאריות האופרטורים הדיפרנציאלים וזה מסובך להסביר.


עקום ההיענות בתדר אינו ישר, אבל זהו אופרטור לינארי עפ"י הגדרה. התדר הוא אנליזה של מישור הזמן. אין לערבב בין המושגים.


שוב, במילים אחרות,
אתה מתייחס ל"לינאריות" עקום התדר, וזו לא ה"לינאריות" שאני דיברתי עליה מלכתחילה (היא הלינאריות המקובלת בתורת האותות והמערכות).
מה שאתה מתאר הוא מקרה פרטי מאוד של מערכת ללא זיכרון (מגבר): מוצא שווה לכניסה כפול מקדם בודד, K.
ההגדרה של "לינאריות" מכלילה מקרים רבים יותר:
למשל גם מסננים Lowpass, Highpass הם לינאריים. גם מעגלי RL ו- RC הם לינארים. אלה מערכות LTI (Linear Time Invariant).
דווקא חשבתי שההגדרה שהבאת מתארת מקרה פרטי של ה"הגדרה" שהבאתי -- החזקת התדר כקבוע :)

אבל עם הגדרות לא מתווכחים: להגדרה אין ערך אמת -- אי אפשר לומר על הגדרה שהיא "נכונה" או "לא נכונה", אלא לכל היותר אם היא שימושית (או, בבחינות, האם ההגדרה המוצעת תואמת את ההגדר המקובלת/שנלמדה).

אין לי יומרות להבין לעומק את השימושיות של ההגדרה שהבאת. כנראה שצריך להיות יותר מעורה בעניינים...

תודה בכל אופן.

עמיר

נ.ב., לאיזה תואר אתה לומד? או שכבר סיימת?
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
אתה מתייחס ל"לינאריות" עקום התדר, וזו לא ה"לינאריות" שאני דיברתי עליה מלכתחילה (היא הלינאריות המקובלת בתורת האותות והמערכות)
? הלו , זה פורום אודיו, סטיות בעקומת התדר זה דבר ראשון שיעניין אותנו לא מר דיגי?

משל גם מסננים Lowpass, Highpass הם לינאריים. גם מעגלי RL ו- RC הם לינארים
מה ..
טוב, מכיוון שכנראה אני פשוט אידיוט, והעבר המקצועי שלי באודיו שווה לתחת,
אולי תסבירו לי, ליניארים במה בדיוק ? אה?
באיזה אפליקציה?
על מה אתם מדברים שם ??!

וAK אתה מאשים את יהושע בחוסר ידע אישי, ואז התנערת באלגנטיות מלהבין את ההגדרה של דיגי?

כמה זמן אפשר לשמוע את השטויות האלה!

כתבתי תגובה באורך הגלות, שנמחקה לי עם התוכנה המאפנה של הפורום הזה!

כנראה מזל מאלוהים שנמחקה, יותר טוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
וAK אתה מאשים את יהושע בחוסר ידע אישי, ואז התנערת באלגנטיות מלהבין את ההגדרה של דיגי?
מילא חוסר ידע -- אני הראשון להודות שאין לי ידע רב בתחום -- אני רק חובב -- אבל באמת, רמה כזו של חוסר הבנה ותקיעות כבר מביכה (או שאתה "מתנער" מלהבין את זה? :))

לא התנערתי מלהבין את ההגדרה -- היא לא מסובכת.
"התנערתי מלהבין" למה הגדרה כזו שימושית, כשמקדם הליניאריות היא תלוי-תדר.

Sleep time
לילה טוב לכולם!!

עמיר
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
זהו?
זו תגובתך AK?
מאכזב קשות, לפחות הצחקת אותי (lol).
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
דוגמא לטיעון דמגוגי:

... "איקוולייזינג" של פטיפון אינו הפרמטר היחיד שיש לחקותו על-מנת לדמות פטיפון בדיגיטל, כי מערכת פטיפון בפועל אינה ליניארית.

מאחר ואין בעולם מערכת הכוללת הגבר שהיא ליניארית לחלוטין, להביא ליניאריות בהקשר של פטפון זאת דמגוגיה.

דחיסה מובילה להגברת העיוות ההרמוני, כי דחיסה היא העברת האות דרך אופרטור שאינו לינארי - במישור התדר הדבר בא לידי ביטוי ביצירת הרמוניות חדשות - כלומר שינוי העיוות ההרמוני.

במעגלי מגברים יש רכיבים שאינם ליניאריים, אם כי הם לא יוצרים דחיסה. רכיבים לא ליניאריים יוצרים עיוותים הרמוניים, אם כי לא בהכרח ולא תמיד הם יוצרים גם דחיסה.
האמירה שרכיב לא ליניארי יוצר עיוותים הרמוניים היא נכונה.
הרמיזה שכל רכיב שאינו ליניארי יוצר דחיסה היא שימוש דמגוגי באי-ליניאריות.

שימוש דמגוגי נוסף בנתונים:
כאשר קשר זה הוא לינארי מושלם (קו ישר לאורף כל הטווח), כמו שנבקש באופן אידיאלי - אז ניתן לומר שלמערכת יש טווח דינאמי אינסופי, ואין לה כל עיוות הרמוני, ואין שום compression או expansion או gating או companding.

אין אף מערכת שמע בעולם, דיגיטאלית או אנלוגית, בעלת טווח דינאמי אינסופי.
אין צורך בטווח דינאמי אינסופי במערכת שמע.
אין כל צורך שבמערכת שמע יהיה טווח דינאמי גדול יותר מאשר באחוזים בודדים מהטווח הדינאמי של ההקלטה.
טווח דינאמי, גדול ככל שיהיה, אינו מוודא שאין עיוותים במערכת.

למשל גם מסננים Lowpass, Highpass הם לינאריים. גם מעגלי RL ו- RC הם לינארים. אלה מערכות LTI (Linear Time Invariant).

מסננים הם לא ליניאריים מהגדרתם – הענות התדר שלהם אינה ליניארית.
זה ניסיון נוסף לאחיזת עיניים.

העיוות ההרמוני נובע מחוסר לינאריות - שהיא מעיין קומפרסיה (לא מכוונת אלא כתוצר-לואי) הנוצרת בעת ההשמעה,

לא כל אי-ליניאריות מלווה בדחיסה. לא כל אי-ליניאריות משמעותה דחיסה.

והיא אחת מהמאפיינים שמעניקים לתקליט עושר הרמוני וצליל חם, בדומה למגברי מנורות שגם הם, כמובן, לא-לינאריים.

אין אף מערכת שמע בעולם, אנלוגית או דיגיטאלית, שהיא ליניארית לחלוטין.
לא קיים רכיב הכולל הגבר שהוא ליניארי לחלוטין.
לכן, לייחס אי-ליניאריות לתקליטים, או למגברי שפופרות במיוחד נובעת או מאי-ידיעה, או מדמגוגיה. לא קיים בעולם מגבר טרנזיסטורים שהוא ליניארי לחלוטין. לא תמיד ולא בהכרח כל מגברי השפופרות הם פחות ליניאריים ממגברי טרנזיסטורים.

מגברי מנורות הם התקן לא לינארי שיוצר דחיסה טבעית.

לא נכון. דהיינו, מדברי שפופרות הם אכן לא ליניאריים באופן מוחלט, כשם שאין בעולם אף מגבר טרנזיסטורים שהוא ליניארי באופן מוחלט – אבל לא כל מגבר שפופרות יוצר דחיסה. כל עוד משרעת האות לא מתקרבת לנקודת הקיטעון, מרבית מגברי השפופרות לא יוצרים דחיסה.

עיוות הרמוני הוא תוצר של חוסר לינאריות (דחיסה טבעית)

אמירה זאת שלך משווה (בהבל פה) אי-ליניאריות עם דחיסה.
לא כל אי-ליניאריות היא דחיסה. דחיסה היא מקרה פרטי של התופעה הכללית של אי-ליניאריות.

כל מי שמשתמש בציוד מנורות מעניק דחיסה למוסיקה בשל האופיין הלא-לינארי שלהן.

קשקוש הנובע מאי-ידיעה. ההסבר הובא למעלה.

עיוות הרמוני נובע מדחיסה, מכוונת או לא מכוונת

לא בהכרח, לא תמיד. יש אי-ליניאריות הגורמת לעיוותים הרמוניים שאינה כרוכה בדחיסה.

מעבר לכך, אתה מבקש סימוכין לניואנסים תפלים מתוך צורך להנתגח ולא מתוך דיון אמיתי:

ביקשתי סימוכין רק לטיעון המרכזי שלך בשרשור זה: שיש זהות בין אי-ליניאריות לבין דחיסה ושכל עיוות הרמוני נובע תמיד ובהכרח מדחיסה.

לזה לא הבאת סימוכין – וגם לא תביא סימוכין – משום שזה לא נכון.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
אין ולא יהיה מקור, ממיר או מ"ע הגברה לינארית לחלוטין. אפילו לקבל בסיסי יש זיכרון מהבחינה שמצבו בזמן קודם משפיע על תגובתו בהווה, לא כל שכן, קומפלקס קבלים, דיודות, נגדים וכיו"ב. אפשר רק לדבר על מידות שונות של לינאריות. עכ"פ, כל אי-לינאריות (כמו גם קומפרסיה) היא נטבח מסויים במאפייני הצליל המבדילים בין מקור אחד למישנהו (פטיפון לעומת CD לענייננו).

המאמץ העיקרי בפיתוח המיכשור האודיופילי הוא לסמלץ (to simulate) צליל מוקלט באופן הנאמן ביותר למקור ההקלטה. במסגרת המאמץ הזה מנסים להתגבר על האי-לינאריות האימננטית לכל מכשיר ועל הקומפרסיה האימננטית אף היא לתהליך ההקלטה-השמעה ע"י ביטולם של הללו ו/או יצירת אפקט קונטרה שיבטלם.

המאמץ הזה מושקע רובו ככולו ברכיבים דיגיטליים בשל הקלות והפונקציונליות שלהם. הקלות והפונקציונליות הללו, הן בדיוק אלו שבקרוב יותירו את מערכות השמע האנלוגיות מיותרות משום ש א. כל מאפייני הצליל שלהן יחוקו דיגיטלית באופן שאף אוזן אודיופילית לא תצליח להבחין במבחן עיוור בהבדל ו ב. המציאות עצמה תחוקה באופן יותר מדוייק מכל פטיפון או CD הקיימים היום.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני מוכן לעמוד במבחן עיוור כמו שאתה מציע.
לא התערבות ולא צריך לשים כסף על שולחן. מה שאני מבקש זה דבר אחד. שיהיה מצולם בוידאו.
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
יהושע,

אני לא רק מכין לך סימוכין, התחלתי להכין לך המחשה בסימולציה.
כי הבקשה שלך ל"סימוכין" באשר לקשר בין לינאריות לעיוותים - משולה לאדם שאינו מבין בלוח הכפל ומבקש סימוכין לכך ש-2 כפול 3 שווה ל-6.
זה יהיה מוכן מחר.

אבל אולי בכלל חבל על הזמן שלי:

מסננים הם לא ליניאריים מהגדרתם– הענות התדר שלהם אינה ליניארית.
זה ניסיון נוסף לאחיזת עיניים.
יהושע, מה ההשכלה שלך באלקטרוניקה? אפשר לדעת?
כי כנראה שאין לך באמת כזאת כמו שאתה מתיימר.
מה שאתה מפגין כאן זה שוב - חוסר הבנה בסיסי.

אין לך בגלל מושג מהן מערכות לינאריות, אינך יודע שפילטר הוא דוגמא קלאסית למערכת לינארית (לינק, קרא את הכותרת ותסתכל על הגרפים, השם יירחם).
גרף היענות תדרים אינו צריך להיות "ישר" במערכת המוגדרת לינארית!

רוצה סימוכין יותר מהימן מויקיפדיה? בבקשה:
Signals and Systems (2nd Edition) - Oppenheim, Willsky, Nawab - Prentice Hall 1996

עכשיו תקשיב ותלמד, כי אני לא יודע איפה למדת אבל כנראה שבכלל לא למדת:

מערכת לינארית ובלתי תלויה בזמן - מערכת LTI, היא מערכת שניתן לאפיין אותה ע"י תגובה להלם. המוצא מתקבל מקונבולוציה של המבוא עם התגובה להלם. קונבולוציה היא אופרטור לינארי. התמרת פורייה של התגובה להלם נותנת את פונקציית התמסורת - וזוהי תגובת התדר של המערכת במישור התדר.

לכל מערכת לינארית תהיה תגובת תדר שונה, בהתאם לתגובה להלם שמרכיבה אותה.

פילטר הוא מערכת לינארית. זה לא משנה אם הוא Lowpass, גם Highpass, לא משנה הסדר/Slope שלו, לא משנה אם הוא Butterworth או Chebychev. בפרט - פילטר שהפרמטרים שלו קבועים בזמן (תדר ברך, גורם טיב, רזוננס וכו') הוא מערכת LTI, כלומר לינארית ובלתי-תלויה בזמן. הדבר היחיד המבדיל בין כל אלה הוא פונקציית התמסורת שלהם (או באופן שקול - התגובה להלם שלהם).

אז תמשיך לקרוא לי "בור", למרות שלל הפגנות חוסר ההבנה הבסיסית שלך:

כאן אתה מראה שאינך יודע דברים כ"כ בסיסיים כמו מהי מערכת לינארית, דבר שלומדים בשנה א' באוניברסיטה.

וכאן אתה אומר שמוסיקה היא יותר תלוית זמן מאשר תלוית תדר , שזו טעות בוטה שנובעת מחוסר ההבנה של המהות של אנליזת פורייה.

בשיעור 17 של "קורס האלקטרוניקה" שלך אתה מביא טענה מופרכת לחלוטין (לינק), ושגויה מתימטית, לפיה RMS של גלי קול מחושב לפי יחס של שורש-שתיים מהשיא "בגלל שהם מורכבים מסינוסים" - זהו חוסר הבנה בוטה במתימטיקה ובסיבה לתוצאה של שורש שתיים (חישבת פעם RMS אנליטית? עשית פעם אינטגרל על מחזור של סינוס בודד? ולעומתו על מספר סינוסים? כל מתמטיקאי בתיכון יודע שזה נותן תוצאות שונות, אבל אתה "דורש סימוכין". כנראה שממילא לא תבין את הסימוכין שאתה דורש. האם אי פעם מדדת RMS של אות שמע?).

אח"כ אתה עושה סלט גדול בין טור פורייה (מתאר אותות מחזוריים ולכן בעל תדר ייסוד) להתמרת פוריה (אינה בהכרח מניבה תדר ייסוד) ועל-מנת להגן על עמדתך נותן טענה מופרכת לחלוטין לפיה "גלי קול הם גלים מחזוריים" (לינק). על גלים מחזוריים למדתי באלקטרוניקה בתיכון, הרבה לפני האוניברסיטה. אינך יודע איך נראה אות? בחיים לא ראית אות שמע ב- Audacity? האם לא ידוע לך מהו אות מחזורי? כנראה שלא.

תוסיף לכך גם את חוסר ההבנה שהפגנת כאן בתורת הדגימה והשחזור.

בקיצור, אתה מומחה בעיני עצמך, כאשר שוב ושוב אתה מפגין חוסר הבנה בעקרונות הייסוד של החשמל והאקטרוניקה.

למרות זאת אתה מתיימר להעביר "קורס אלקטרוניקה" שהוא לקוי מהיסוד מבחינה פדגוגית - אני מציע לך לבדוק בספרי הפיזיקה (למשל אלה של Halliday ו- Resnick) ולראות את האופן והסדר המופתיים שבהם מציגים לתלמיד מטען חשמלי, שדה חשמלי, שדה מגנטי, מתח וזרם - ושוזרים אותם יחד. את דעתי שמרתי לעצמי עד עכשיו כי היוזמה שלך היא בחינם וחשבתי שיהיה זה לא מן הראוי לבקר אותה, אבל סגנונך פשוט דורש את זה - ללא קשר לדיסאינפורמציה שמופיעה לעתים בדבריך.

אין בעיה להתווכח, אין בעיה לא להסכים, גם אני עצמי לא מתיימר לדעת הכל. כל הטעויות עצמן לא היו כל-כך מפריעות אם הן לא היו מלוות בסגנון מגעיל ומתנשא מצידך, בסילוף דברי ("זהות בין אי-לינאריות לדחיסה", לא פחות), ובחוסר יושר אינטלקטואלי כאשר האגו שלך ניצב בחשיבות גבוהה יותר מביקורת ומבחן חסר רחמים של עובדות ומציאוּת שהם חיוניים ליצירת מאגר ידע מדעי אמיתי. זה מאוד אנושי - אבל זה פסול מאוד מאדם שמתיימר "ללמד" וליצור "קורס" מקוון - לקרוא לאחרים בורים שאין להם מושג על מה הם מדברים. כואב הלב על הילד שיחשוב לסכם מהמידע הלקוי הזה.

נמאס לי כבר להיות סובלני, פשוט לא לרמתי לנהל איתך דיון - ולא בגלל שאינך מבין באלקטרוניקה כמו שאתה מתיימר, אלא בגלל שאתה מלווה זאת בתרבות דיון שפלה, שאליה נגררתי עכשיו ואני מרגיש עם זה די רע (ונמר יכול להמשיך לקרוא לי "בכיין" אם הוא כ"כ נהנה מתת-רמה של התנצחויות בפורום שלו).
אז יהושע, תלמד קצת עיבוד אותות, או לחילופין תלמד להתנהג לפני שתגיב לדברי.
 

נערך לאחרונה ב:

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
כל הויכוח הידעני הזה שאני לא מבין ממנו מילה מיותר .
מניסיוני ישנם נגנים שנשמעם כמן אנלוגי ובטוח שיש פטיפונים שנשמעים כמו סידי .
ישנם מערכות אנלוגיות מצוינות וישנם גרועות כמן כן לגביין מערכות דיגיטליות וטרנזיסטוריות .
לכל מדייה יש יתרונות וחסרונות .
ולכל מדייה יש כאילו שאוהבים וכאילו שפחות .
הידע של רוב האודיופילים מסתכם בזה שבאחד הסיגנל הוא אנלוגי ובשני הסיגנל בנויי מביטם , באחד יש המרה לאנלוגי ובשני לא . לידע הרב הזה אין שם קשר לנשמע טוב או לא שזה מה שמעניין את רוביינו .
אני בטוח שהתכנולוגייה הדיגיטלית תשתפר עם הזמן למרות שלי נראה שהכיוון הוא בעיקר לכיוון של גימיקים מסחריים .
בל נשכח שגם התכנולוגייה בפטיפונים לא עומדת במקום !

השאלה שבטוח כל מי שקורא את הויכוח שלכם שואל את עצמו היא : העם הידע הרב הזה שיש לכם עזר לכם להעמיד את המערכת האידאלית ?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
יהושע,

אני לא רק מכין לך סימוכין, התחלתי להכין לך המחשה בסימולציה.
כי הבקשה שלך ל"סימוכין" באשר לקשר בין לינאריות לעיוותים - משולה לאדם שאינו מבין בלוח הכפל ומבקש סימוכין לכך ש-2 כפול 3 שווה ל-6.
זה יהיה מוכן מחר.

אבל אולי בכלל חבל על הזמן שלי:


יהושע, מה ההשכלה שלך באלקטרוניקה? אפשר לדעת?
כי כנראה שאין לך באמת כזאת כמו שאתה מתיימר.
מה שאתה מפגין כאן זה שוב - חוסר הבנה בסיסי.

אין לך בגלל מושג מהן מערכות לינאריות, אינך יודע שפילטר הוא דוגמא קלאסית למערכת לינארית (לינק, קרא את הכותרת ותסתכל על הגרפים, השם יירחם).

רוצה סימוכין יותר מהימן מויקיפדיה? בבקשה:
Signals and Systems (2nd Edition) - Oppenheim, Willsky, Nawab - Prentice Hall 1996

עכשיו תקשיב ותלמד, כי אני לא יודע איפה למדת אבל כנראה שבכלל לא למדת:

מערכת לינארית ובלתי תלויה בזמן - מערכת LTI, היא מערכת שניתן לאפיין אותה ע"י תגובה להלם. המוצא מתקבל מקונבולוציה של המבוא עם התגובה להלם. קונבולוציה היא אופרטור לינארי. התמרת פורייה של התגובה להלם נותנת את פונקציית התמסורת - וזוהי תגובת התדר של המערכת במישור התדר.

לכל מערכת לינארית תהיה תגובת תדר שונה, בהתאם לתגובה להלם שמרכיבה אותה.

פילטר הוא מערכת לינארית. זה לא משנה אם הוא Lowpass, גם Highpass, לא משנה הסדר/Slope שלו, לא משנה אם הוא Butterworth או Chebychev. בפרט - פילטר שהפרמטרים שלו קבועים בזמן (תדר ברך, גורם טיב, רזוננס וכו') הוא מערכת LTI, כלומר לינארית ובלתי-תלויה בזמן. הדבר היחיד המבדיל בין כל אלה הוא פונקציית התמסורת שלהם (או באופן שקול - התגובה להלם שלהם).

אז תמשיך לקרוא לי "בור", למרות שלל הפגנות חוסר ההבנה הבסיסית שלך:

כאן אתה מראה שאינך יודע דברים כ"כ בסיסיים כמו מהי מערכת לינארית, דבר שלומדים בשנה א' באוניברסיטה.

וכאן אתה אומר שמוסיקה היא יותר תלוית זמן מאשר תלוית תדר , שזו טעות בוטה שנובעת מחוסר ההבנה של המהות של אנליזת פורייה.

בשיעור 17 של "קורס האלקטרוניקה" שלך אתה מביא טענה מופרכת לחלוטין (לינק), ושגויה מתימטית, לפיה RMS של גלי קול מחושב לפי יחס של שורש-שתיים מהשיא "בגלל שהם מורכבים מסינוסים" - זהו חוסר הבנה בוטה במתימטיקה ובסיבה לתוצאה של שורש שתיים (חישבת פעם RMS אנליטית? עשית פעם אינטגרל על מחזור של סינוס בודד? ולעומתו על מספר סינוסים? כל מתמטיקאי בתיכון יודע שזה נותן תוצאות שונות, אבל אתה "דורש סימוכין". כנראה שממילא לא תבין את הסימוכין שאתה דורש. האם אי פעם מדדת RMS של אות שמע?).

אח"כ אתה עושה סלט גדול בין טור פורייה (מתאר אותות מחזוריים ולכן בעל תדר ייסוד) להתמרת פוריה (אינה בהכרח מניבה תדר ייסוד) ועל-מנת להגן על עמדתך נותן טענה מופרכת לחלוטין לפיה "גלי קול הם גלים מחזוריים" (לינק). על גלים מחזוריים למדתי באלקטרוניקה בתיכון, הרבה לפני האוניברסיטה. אינך יודע איך נראה אות? בחיים לא ראית אות שמע ב- Audacity? האם לא ידוע לך מהו אות מחזורי? כנראה שלא.

תוסיף לכך גם את חוסר ההבנה שהפגנת כאן בתורת הדגימה והשחזור.

בקיצור, אתה מומחה בעיני עצמך, כאשר שוב ושוב אתה מפגין חוסר הבנה בעקרונות הייסוד של החשמל והאקטרוניקה.

למרות זאת אתה מתיימר להעביר "קורס אלקטרוניקה" שהוא לקוי מהיסוד מבחינה פדגוגית - אני מציע לך לבדוק בספרי הפיזיקה (למשל אלה של Halliday ו- Resnick) ולראות את האופן והסדר המופתיים שבהם מציגים לתלמיד מטען חשמלי, שדה חשמלי, שדה מגנטי, מתח וזרם - ושוזרים אותם יחד. את דעתי שמרתי לעצמי עד עכשיו כי היוזמה שלך היא בחינם וחשבתי שיהיה זה לא מן הראוי לבקר אותה, אבל סגנונך פשוט דורש את זה - ללא קשר לדיסאינפורמציה שמופיעה לעתים בדבריך.

אין בעיה להתווכח, אין בעיה לא להסכים, גם אני עצמי לא מתיימר לדעת הכל. כל הטעויות עצמן לא היו כל-כך מפריעות אם הן לא היו מלוות בסגנון מגעיל ומתנשא מצידך, בסילוף דברי ("זהות בין אי-לינאריות לדחיסה", לא פחות), ובחוסר יושר אינטלקטואלי כאשר האגו שלך ניצב בחשיבות גבוהה יותר מביקורת ומבחן חסר רחמים של עובדות ומציאוּת שהם חיוניים ליצירת מאגר ידע מדעי אמיתי. זה מאוד אנושי - אבל זה פסול מאוד מאדם שמתיימר "ללמד" וליצור "קורס" מקוון - לקרוא לאחרים בורים שאין להם מושג על מה הם מדברים. כואב הלב על הילד שיחשוב לסכם מהמידע הלקוי הזה.

נמאס לי כבר להיות סובלני, פשוט לא לרמתי לנהל איתך דיון - ולא בגלל שאינך מבין באלקטרוניקה כמו שאתה מתיימר, אלא בגלל שאתה מלווה זאת בתרבות דיון שפלה, שאליה נגררתי עכשיו ואני מרגיש עם זה די רע (ונמר יכול להמשיך לקרוא לי "בכיין" אם הוא כ"כ נהנה מתת-רמה של התנצחויות בפורום שלו).
אז יהושע, תלמד קצת עיבוד אותות, או לחילופין תלמד להתנהג לפני שתגיב לדברי.
יפה כתבת ,אבל רק רציתי לומר לך שאחי מרצה באונ" באר שבע ובמכללת אפקה בעבוד אותות, הוא ד"ר להנדסת חשמל,ולמרות כל זאת אינו מבין כלום בכל הקשור לתחביבנו,רואים שיש לך השכלה ,וזה מאוד מרשים,אותי באופן אישי גם מאוד מרשים סגנון כתיבתך,אבל האנטי שמפעפע לפני השטח כלפיך נובע מאי הסכמתך לדברים שהינם ברורים ושמיעים לכל אאודיופיל,כלומר כאילו יש כאן כעין הסכמות או הבנות שאינם מדידות או אינם מוסברות עיי בעל מקצוע מצויין כמוך,
יהושע הינו מומחה לאלקטרוניקה ,או יותר נכון לאלקטרוניקה מעשית, באם ההיתי צריך לפתור איזו בעיה ,הייתי בשמחה פונה אליו ולא לאחי היקר( להזכירך ד"ר להנדסת חשמל) , אבל ההבדל הגדול הוא שיהושע הינו אאודיופיל המודע לתובנות שאולי אינם מוסברות דרך משקפיים כשלך,
בקשר לתרבות הדיון , בהחלט מסכים איתך בעניין , וכמו שמיכאל שהינו מומחה למחשבים שלא כותב אכן יותר בגלל יחס דומה ,יהיה מאוד מצער באם יעלמו מעט בעלי מקצוע שיש ביכולתם לתת פרספקטיבה מאוזנת,במיוחד כשיש רקע אקדמי.
אצלי העניין הוא רק בגדר תחביב כבר הרבה שנים,וגם לי יש תובנות דומות לשאר חברי הפורום ,ולמרות הכל לא עושה לי רע לקרוא תיאוריות שנובעות מהכשרה מקצועית אקדמית , למרות בחלקם נראות מוטעות לאור הנסיון בלבד.(Y)
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
יפה כתבת ,אבל רק רציתי לומר לך שאחי מרצה באונ" באר שבע ובמכללת אפקה בעבוד אותות, הוא ד"ר להנדסת חשמל,ולמרות כל זאת אינו מבין כלום בכל הקשור לתחביבנו,רואים שיש לך השכלה ,וזה מאוד מרשים,אותי באופן אישי גם מאוד מרשים סגנון כתיבתך,אבל האנטי שמפעפע לפני השטח כלפיך נובע מאי הסכמתך לדברים שהינם ברורים ושמיעים לכל אאודיופיל,כלומר כאילו יש כאן כעין הסכמות או הבנות שאינם מדידות או אינם מוסברות עיי בעל מקצוע מצויין כמוך,
יהושע הינו מומחה לאלקטרוניקה ,או יותר נכון לאלקטרוניקה מעשית, באם ההיתי צריך לפתור איזו בעיה ,הייתי בשמחה פונה אליו ולא לאחי היקר( להזכירך ד"ר להנדסת חשמל) , אבל ההבדל הגדול הוא שיהושע הינו אאודיופיל המודע לתובנות שאולי אינם מוסברות דרך משקפיים כשלך,
בקשר לתרבות הדיון , בהחלט מסכים איתך בעניין , וכמו שמיכאל שהינו מומחה למחשבים שלא כותב אכן יותר בגלל יחס דומה ,יהיה מאוד מצער באם יעלמו מעט בעלי מקצוע שיש ביכולתם לתת פרספקטיבה מאוזנת,במיוחד כשיש רקע אקדמי.
אצלי העניין הוא רק בגדר תחביב כבר הרבה שנים,וגם לי יש תובנות דומות לשאר חברי הפורום ,ולמרות הכל לא עושה לי רע לקרוא תיאוריות שנובעות מהכשרה מקצועית אקדמית , למרות בחלקם נראות מוטעות לאור הנסיון בלבד.(Y)

מסכים עם כל מילה,
גם לי חשוב ואני מאוד נהנה ליקרא
דעות של חברה עם רקע אקדמי שמבססים
את דעותיהם עקב ההשכלה שרכשו.
למרות שליפעמים הניסיון מראה אחרת.
חשוב ביותר לכל פורום באשר הוא ,שיהיו
בו חברה מלומדים,סה'כ איך שלא ניסתכל על זה
רמת הפורום תמיד תטפס מעלה.(Y)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מיכאל לא כותב כאן מסיבות אחרות שלא קשורות ליחס דומה.

מכיוון שלא כולם הסכימו איתו על דבריו, טענו שאקולייזר אינו מתאים לאודיו, שמחשב הוא אינו המקור האולטימטיבי ובמילים אחרות - לא אמרו "אמן" על דבריו, לא התפעלו מהגרפים שמתארים בכל שידרוג את השיפור במערכת שלו החלט מיכאל לעבור לפורום שיסכימו איתו על הכל. גם אם הוא יכתוב שהוא החליט לשים את הרמקולים שלו שינגנו כלפי הרצפה ואת המגבר לשים בפאזות הפוכות כי זה נשמע טוב יותר לדעתו. יגידו לו שם

"וואו, מעניין, אולי שווה לנסות, אבדוק ואחזור עם תובנות"

כאן הוא כנראה לא יקבל תגובות מנומסות, לא יעשו כאן קולות של אנגלי, ולא מסכימים כאן על כל שטות.
מבאס קצת אבל מה לעשות, כאן יש ויכוחים כי כאן יש נשמה.

גילוי הנאות.
מיכאל אינו חסום כאן, יכול לכתוב ולהגיב לכל הנאמר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
בוקר טוב!

לקח לי זמן להתאפס -- הרבה זמן -- שזה ביזבוז זמן.

I'm out.

עמיר
 

bird

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
0
נקודות
0
מיכאל לא כותב כאן מסיבות אחרות שלא קשורות ליחס דומה.

מכיוון שלא כולם הסכימו איתו על דבריו, טענו שאקולייזר אינו מתאים לאודיו, שמחשב הוא אינו המקור האולטימטיבי ובמילים אחרות - לא אמרו "אמן" על דבריו, לא התפעלו מהגרפים שמתארים בכל שידרוג את השיפור במערכת שלו החלט מיכאל לעבור לפורום שיסכימו איתו על הכל. גם אם הוא יכתוב שהוא החליט לשים את הרמקולים שלו שינגנו כלפי הרצפה ואת המגבר לשים בפאזות הפוכות כי זה נשמע טוב יותר לדעתו. יגידו לו שם

"וואו, מעניין, אולי שווה לנסות, אבדוק ואחזור עם תובנות"

כאן הוא כנראה לא יקבל תגובות מנומסות, לא יעשו כאן קולות של אנגלי, ולא מסכימים כאן על כל שטות.
מבאס קצת אבל מה לעשות, כאן יש ויכוחים כי כאן יש נשמה.

גילוי הנאות.
מיכאל אינו חסום כאן, יכול לכתוב ולהגיב לכל הנאמר.

לא הבנתי את הסיבה שהסברת למה מיכאל לא כותב כאן-זה בגלל שדעתו נראית לך מטופשת?אני ממליץ לך גם לחסום אותו עם דיעות כאילו
לגבי הפורום שעבר אליו-גם שם יש לך ביקורת?
תוכל לפרט?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אני לא רק מכין לך סימוכין, התחלתי להכין לך המחשה בסימולציה.

אני ממתין לסימוכין.
רק אל תשכח שאנחנו מדברים על ליניאריות בהקשר של פטפונים ומגברי שמע.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
גם לי חשוב ואני מאוד נהנה ליקרא
דעות של חברה עם רקע אקדמי שמבססים
את דעותיהם עקב ההשכלה שרכשו.

זה לא המקרה עם האדם המדובר.
מדובר באדם בעל השכלה חלקית מאד – ומתוך כך בדבריו יש שגיאות רבות.
יתר על כן, מדובר באדם בעל אנטי חזק לאודיופיליה ולאודיופילים, אשר כל כוונתו הוא לתקוף, לא להעביר ידע.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
גם לי חשוב ואני מאוד נהנה ליקרא
דעות של חברה עם רקע אקדמי שמבססים
את דעותיהם עקב ההשכלה שרכשו.

אספר לך מעשה שהיה.
לפני כמה שנים הייתי מנהל טכני של מעבדה לתיקון טלפונים סלולריים ("פלאפונים"). בין שאר התפקידים שלי הייתי מראיין אנשים שביקשו להתקבל לעבודה בתפקיד טכנאים. האנשים שהגיעו היו אנשים צעירים, נבונים – כולם בעלי תואר הנדסאי אלקטרוניקה. מטרת הראיון שלי הייתה לבחון את התאמתם לתפקיד זה (תיקון טלפונים סלולריים). שאלתי כל אחד מהם שתי שאלות:
1. שרטט שרטוט מלבני של מקלט רדיו AM .
2. שרטט מעגל מגבר בן טרנזיסטור אחד.
אף לא אחד מהם ידע לענות על אף אחת מהשאלות. שאלתי אחד מהם: "מה למדת כהנדסאי אלקטרוניקה?" תשובתו הייתה: "את הארכיטקטורה של מיקרו-מעבד במחשב."

מאחר והיינו זקוקים לטכנאים, לא הייתה לי בריירה והיה עלי לבחור טכנאים מתוך המצאי הקיים. בחרתי את אלה שנראו לי נבונים מספיק כדי ללמוד – ולימדתי אותם אלקטרוניקה תוך כדי עבודה. אחת לכמה ימים היינו עוצרים את העבודה והייתי מעביר שיעורים באלקטרוניקה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אין לך בגלל מושג מהן מערכות לינאריות, אינך יודע שפילטר הוא דוגמא קלאסית למערכת לינארית (לינק, קרא את הכותרת ותסתכל על הגרפים, השם יירחם).

יש לי הרגשה ברורה שאין לך מושג על מה אתה מדבר.
למסנן בתדרי שמע יש תגובה ליניארית לשינויי תדר – אבל הענות התדר של המסנן היא לא-ליניארית בהגדרה. אם אתה לא רואה שהענות התדר של המסננים השונים בגרפים שבקישור היא לא ליניארית, אז כדאי שתתחיל עם זה שתעשה לעצמך סדר בראש בעניין המושגים השונים. בלבול מושגים מעיד על היפוכה של ידיעה.

אז יהושע, תלמד קצת עיבוד אותות, או לחילופין תלמד להתנהג לפני שתגיב לדברי.

אנחנו עוסקים פה במעגלי שמע, לא בעיבוד אותות. להזכירך, אחד הטיעונים המרכזיים שלך היה שאי-ליניאריות משמעותה דחיסה. יש לי הרגשה ברורה שאין לך אפילו את המושגים הבסיסיים ביותר בקשר למגברי שמע.

אם אשרטט מעגל של מגבר בן טרנזיסטור אחד, האם תוכל להסביר איך הוא עובד, מדוע הוא לא ליניארי ומדוע (לטענתך) הוא יוצר דחיסה? נראה לי שלא. אם אתה יודע – בוא נראה. אם אתה לא יודע – התכבד והפסק לקשקש.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא הבנתי את הסיבה שהסברת למה מיכאל לא כותב כאן-זה בגלל שדעתו נראית לך מטופשת?אני ממליץ לך גם לחסום אותו עם דיעות כאילו
לגבי הפורום שעבר אליו-גם שם יש לך ביקורת?
תוכל לפרט?

זה ההסבר הכי ברור. אפילו קראתי אותו שוב על מנת להבין.
דיעותיו אינן מטופשות, חלילה. מעולם לא טענתי זאת. טענתי שהן נוגדות את שלי, טענתי שאופי הבדיקות שמביאות אותו למסקנות שגוי מהיסוד לדעתי, טענתי שלדעתי זה לא לעניין לשפר ולזרוק "גרף" מבלי לתאר קצת מעבר לטכני, טענתי שאקולייזר זה הסרטן של המערכת ומי שזקוק לו צריך לעשות בדק בית לגבי התאמת הרכיבים למערכת והמערכת לחלל.

מותר לי??

אין לי ביקורת שלילית על הפורום ההוא, רק חיובית. הם מקדמים את התחום וזה מקסים לדעתי.
אבל להסכים על כל דבר, לא להתווכח כלל, בלי אקשן ובלי פלפל זה לא כוס התה שלי אבל מאוד נוח להפצת דיעות שונות בלי לקבל ביקורת. כל אחד ודרכו שלו, כל עוד זה מקדם את התחום - אני בעד.

ומי כבודו?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
זה לא המקרה עם האדם המדובר.
מדובר באדם בעל השכלה חלקית מאד – ומתוך כך בדבריו יש שגיאות רבות.
יתר על כן, מדובר באדם בעל אנטי חזק לאודיופיליה ולאודיופילים, אשר כל כוונתו הוא לתקוף, לא להעביר ידע.

ברור,ברור הכונה לא היתה לאדם מסוים,
אלא הבעת דעתי באופן כללי.כיף להיות בפורום
שהחברים בו הם (חלקם) בעלי רקע אקדמי,מיקצועי
וכד'.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור