האם יש קשר בין עצמה ואיכות?


TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אני חושב שכדאי להבחין בין ההנאה מהאזנה למוזיקה
לבין בדיקת הפרמטרים השונים בסאנד.

אני נהנה לשמוע בווליום חזק.
אבל גם בווליום נמוך אני מקבל פירוט,דינמיקה, רזולוציה ועוד.
אוי ואבוי אם לא....

אני חושב שמי שלא מצליח לקבל את זה בווליום נמוך, יש לו בעיה בסט-אפ.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
כמעט כל המערכות הביתיות אפילו לא מתחילות להזכיר את העצמה הדינמית של מוזיקה חיה, כך שאם נלך לפי ההיגיון שלו, אין כמעט שום מערכת בעולם עם serious problem, וכולנו יודעים שזו שטות.
נראה שמבחינתך זו אקסיומה ש"כמעט כל המערכות הביתיות אפילו לא מתחילות להזכיר את העצמה הדינמית של מוזיקה חיה", ולפיכך לא ייתכן ש"אין כמעט שום מערכת בעולם עם serious problem", וזה כל ברור עד כדי ש"כולנו יודעים שזו שטות".

אז מסתבר שלא כולנו "יודעים שזו שטות", וייתכן שייש הרבה יותר מערכות בעלום בלי "serious problem" ממה שאתה מדמיין לעצמך.

זה מזכיר לי שלפני שנים התלונן מישהו במכתב ל-Stereophile על כך שהם עשו review למכשיר של חברה מסויימת שמכירו מטורף עד כדי כך שממילא רק אחד או שניים בעולם יכול לקנות. החברה הגיבה בשאלה למה הוא חושב שרק אחד או שניים בעולם קונים את זה בעוד שרק בפורטוגל מכרו כמה אלפי יחידות...
זה מובן מאליו, בולד מן, זה מובן מאליו.
מה שבינתיים מובן מאליו זה רק שאם אתה מבלבל בין חברי הפילהרמונית בחדר שלי לבין חברי הפילהרמונית על הבמה, חסרה לך הבנה מאוד בסיסית בנושא.

בזה אפשר להבחין אפילו בלי להתיימר להיות מומחה, כפי שאתה מתיימר להיות כשאתה "מלמד" את כולם כאן דברים "מובנים מאליהם" שכאלה.

ע
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
שכח מזה שאתה שומע בעצמה חזקה יותר!
העניין הוא שרמת העיוותים הגבוהה של המערכת הביתית, בשילוב החלל הקטנטן (והלא מטופל לרוב היטב אקוסטית) נותנים תחושה כאילו שומעים חזק יותר. כאילו, אבל לא באמת.

כאשר שמעת את המערכת שלי אצלי לא אמרת אף מילה בעניין עיוותים, כביכול.
גם על המערכת שלך לא אמרת אף מילה בעניין עיוותים.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
כאשר שמעת את המערכת שלי אצלי לא אמרת אף מילה בעניין עיוותים, כביכול.
גם על המערכת שלך לא אמרת אף מילה בעניין עיוותים.

יקירי, כל מערכת מעוותת, מי יותר ומי פחות,
וזו הסיבה שלא דיברתי על כך. זה פשוט מובן מאליו.
כששומעים מערכת עם מעט מאוד עיוותים, מבינים על מה אני מדבר.
קח לדוגמה את המערכת של שניצל או את המערכת של גריפון, שאת שתיהן שמעת -
מדובר במערכות שתוך זמן קצר נכנסים איתן למצב של נינוחות נעימה (גם אם יש לי ביקורת כלפי היבט כזה או אחר בהן). שאלת את עצמך למה?
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
נראה שמבחינתך זו אקסיומה ש"כמעט כל המערכות הביתיות אפילו לא מתחילות להזכיר את העצמה הדינמית של מוזיקה חיה", ולפיכך לא ייתכן ש"אין כמעט שום מערכת בעולם עם serious problem", וזה כל ברור עד כדי ש"כולנו יודעים שזו שטות".

אז מסתבר שלא כולנו "יודעים שזו שטות", וייתכן שייש הרבה יותר מערכות בעלום בלי "serious problem" ממה שאתה מדמיין לעצמך.

זה מזכיר לי שלפני שנים התלונן מישהו במכתב ל-Stereophile על כך שהם עשו review למכשיר של חברה מסויימת שמכירו מטורף עד כדי כך שממילא רק אחד או שניים בעולם יכול לקנות. החברה הגיבה בשאלה למה הוא חושב שרק אחד או שניים בעולם קונים את זה בעוד שרק בפורטוגל מכרו כמה אלפי יחידות...

מה שבינתיים מובן מאליו זה רק שאם אתה מבלבל בין חברי הפילהרמונית בחדר שלי לבין חברי הפילהרמונית על הבמה, חסרה לך הבנה מאוד בסיסית בנושא.

בזה אפשר להבחין אפילו בלי להתיימר להיות מומחה, כפי שאתה מתיימר להיות כשאתה "מלמד" את כולם כאן דברים "מובנים מאליהם" שכאלה.

ע

עמיר החביב, אתה לא חושב שאתה מתלהם מדי, עם או בלי בולדים?
הירגע, אתה צודק בכל מה שאתה אומר. שנמשיך הלאה בדציבלים ידידותיים יותר?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יקירי, כל מערכת מעוותת, מי יותר ומי פחות,
וזו הסיבה שלא דיברתי על כך. זה פשוט מובן מאליו.
כששומעים מערכת עם מעט מאוד עיוותים, מבינים על מה אני מדבר.
קח לדוגמה את המערכת של שניצל או את המערכת של גריפון, שאת שתיהן שמעת -
מדובר במערכות שתוך זמן קצר נכנסים איתן למצב של נינוחות נעימה (גם אם יש לי ביקורת כלפי היבט כזה או אחר בהן). שאלת את עצמך למה?

לא שאלתי את עצמי לגבי משהו שלא הבחנתי בו.
יש לי הרגשה שאתה ואני משתמשים במילה "עיוותים" במובנים שונים.
לגבי המערכת של אלדר, טרם גיבשתי עמדה סופית.
את המערכת של גריפון, ממה ששמעתי עד עכשיו, אני פשוט לא אוהב. היא נשמעת לי מרשים מאד, אבל לא טוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
נכתב ע"י שמעון ב.;125063...שנמשיך הלאה בדציבלים ידידותיים יותר?[/quote:
אוקיי, יאללה, 70dB- יחסית לקודם? :)
(ורד)
עמיר
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,047
מעורבות
1,490
נקודות
113
קח לדוגמה את המערכת של שניצל
מדובר במערכות שתוך זמן קצר נכנסים איתן למצב של נינוחות נעימה (גם אם יש לי ביקורת כלפי היבט כזה או אחר בהן). שאלת את עצמך למה?

שמעון! אז למה אישתי מתעצבנת ממנה ,? בטח בגלל קצת עוותים בתדר המישפחתי.
 
נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
נחוץ קורס בענייני נשים ... :)
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
נדמה לי שיש כאן בלבול קטן בין "עוצמה" לבין "גודל" (בלבול שאופייני לגברים רבים .....)

שמעתי מערכות מסויימות שיכולות לנגן ממש חזק. אבל כאמור שומעים אותן מקרוב ובחדר סגור.
תעשו ניסיון - שימו רמקול (לא מיקצועי - אודיופילי) על הבמה בהיכל התרבות עם מגבר "כוחני בשרני מה שתרצו" של כמה מאות וואט - שבו בשורה 7 או 17 - תשמעו ציוץ מרוחק במקרה הטוב ...
תזמורת נותנת "נפח סאונד" (מונח שהמצאתי הרגע) עצום שנפרש על פני כמה עשרות מטרים - במצטבר הוא אולי יותר מ 100DB אבל נקודתית בוודאי פחות, שאם לא כן הנגנים עצמם ובוודאי המנצח היו מתחרשים אחרי קונצרט אחד.
בחדר סגור המצב שונה. מערכת גדולה וחזקה מאד יכולה לתת אשליה שמתקרבת לצליל של תזמורת סמפונית. המערכת של עמיר היא באמת אחת הבודדות ששמעתי שמתקרבת לכך. בסך הכל מדובר באשלייה אבל אשליה שכנראה חשובה לחוויה שאנחנו מקבלים ממוסיקה.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
לא שאלתי את עצמי לגבי משהו שלא הבחנתי בו.
יש לי הרגשה שאתה ואני משתמשים במילה "עיוותים" במובנים שונים.
לגבי המערכת של אלדר, טרם גיבשתי עמדה סופית.
את המערכת של גריפון, ממה ששמעתי עד עכשיו, אני פשוט לא אוהב. היא נשמעת לי מרשים מאד, אבל לא טוב.

כן, אני חושב שאתה ואני משתמשים במילה הזאת במובנים שונים.
"מעוות" זה מה שקורה במערכת שלך, וברוב המערכות האחרות.
הרבה אנשים אוהבים את העיוות הזה, כי לפעמים הוא נעים לאוזניהם:
זה כולל צליל צבוע ו/או מנופח או רזה ו/או שטוח ו/או גרגרי, טרנזיינטים חורקים, טווח תדרים קטום, יחס לא ריאלי באותה נקודה בכפתור הווליום בין PPP ל-FFF, רצפת רעש גבוהה, דינמיות על כסא גלגלים, במה שטוחה, ועוד.
הזמן, הניסיון, וחידוד האוזן מלמדים את המאזין להבחין בזה מייד או כמעט מייד.

דרך אגב, למה אתה צריך כל כך הרבה זמן לגבש עמדה ביחס למערכת של שניצל? כי גם אותה אתה לא אוהב, ולא נעים לך לומר? עזוב, הרי אם היית אוהב, היית אומר את זה מייד.
יהושע, יש מערכות, כמו זו של שניצל או הגריפון, שצריך ניסיון וענווה כדי להבין את היכולות הנפלאות שלהן.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,047
מעורבות
1,490
נקודות
113
כן, אני חושב שאתה ואני משתמשים במילה הזאת במובנים שונים.
"מעוות" זה מה שקורה במערכת שלך, וברוב המערכות האחרות.
הרבה אנשים אוהבים את העיוות הזה, כי לפעמים הוא נעים לאוזניהם:
זה כולל צליל צבוע ו/או מנופח או רזה ו/או שטוח ו/או גרגרי, טרנזיינטים חורקים, טווח תדרים קטום, יחס לא ריאלי באותה נקודה בכפתור הווליום בין PPP ל-FFF, רצפת רעש גבוהה, דינמיות על כסא גלגלים, במה שטוחה, ועוד.
הזמן, הניסיון, וחידוד האוזן מלמדים את המאזין להבחין בזה מייד או כמעט מייד.

דרך אגב, למה אתה צריך כל כך הרבה זמן לגבש עמדה ביחס למערכת של שניצל? כי גם אותה אתה לא אוהב, ולא נעים לך לומר? עזוב, הרי אם היית אוהב, היית אומר את זה מייד.
יהושע, יש מערכות, כמו זו של שניצל או הגריפון, שצריך ניסיון וענווה כדי להבין את היכולות הנפלאות שלהן.

שמעון,איזה סופרלטיבים,הסמקתי.
אגב איך הכבל.?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
הרבה אנשים אוהבים את העיוות הזה, כי לפעמים הוא נעים לאוזניהם:
זה כולל צליל צבוע ו/או מנופח או רזה ו/או שטוח ו/או גרגרי, טרנזיינטים חורקים, טווח תדרים קטום
...
רצפת רעש גבוהה, דינמיות על כסא גלגלים, במה שטוחה, ועוד.

האם זה מה שקיים במערכת שלך ובמערכת שלי?

יחס לא ריאלי באותה נקודה בכפתור הווליום בין PPP ל-FFF,

אפשר הסבר למה כוונתך במושג PPP ובמושג FFF ?
מושגים אלה לא מוכרים לי, לא מתחום האלקטרוניקה ולא מתחום האודיופיליה.

דרך אגב, למה אתה צריך כל כך הרבה זמן לגבש עמדה ביחס למערכת של שניצל? כי גם אותה אתה לא אוהב, ולא נעים לך לומר? עזוב, הרי אם היית אוהב, היית אומר את זה מייד.

אני אומר את שאני חושב, מבלי לעשות חשבון, גם לידידיי וגם לאויביי.
כתבתי מדוע טרם גיבשתי דעה בקשר למערכת של אלדר – עליי לשמוע אותה שוב עם מוסיקה סימפונית בהקלטה טובה.

יהושע, יש מערכות, כמו זו של שניצל או הגריפון, שצריך ניסיון וענווה כדי להבין את היכולות הנפלאות שלהן.

יום אחד, לעתיד לבוא, לכשאגדל בענווה ובניסיון, אולי אוהב מערכות כמו זאת של גריפון.
כל עוד אני קטן בניסיון וענווה – איני אוהב אותה.
בכל מקרה, אני יכול להתבסס רק על אשר אני שומע, על כל מגבלות השמיעה, הניסיון והענווה שלי – לא על מה שאדם אחר כלשהו אומר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
תעשו ניסיון - שימו רמקול (לא מיקצועי - אודיופילי) על הבמה בהיכל התרבות עם מגבר "כוחני בשרני מה שתרצו" של כמה מאות וואט - שבו בשורה 7 או 17 - תשמעו ציוץ מרוחק במקרה הטוב ...
אני חושב שכבר עשו נסיונות כאלה. שום ציוץ ושום נעליים. הרי הוואטים והנצילות זה לא סתם מספרים באוויר אלא פיסיקה. רמקולים טובים עם הגברה טובה יכולים לתת עוצמות ונפחים ניכרים מאוד.
תזמורת נותנת "נפח סאונד" (מונח שהמצאתי הרגע) עצום שנפרש על פני כמה עשרות מטרים - במצטבר הוא אולי יותר מ 100DB אבל נקודתית בוודאי פחות, שאם לא כן הנגנים עצמם ובוודאי המנצח היו מתחרשים אחרי קונצרט אחד.
הדברים לא עובדים לפי ההגיון הזה. למשל טרומבון אחד יכול להוציא 114dB, ואכן לנגנים בתזמורת ולמנצחים יש בעיות רציניות של פגיעה בשמיעה.

דרך אגב, אם לא מדובר בעוצמות מפלצתיות שבאמת גורמות להתחרשות מיידית, מעל 130dB, מה שקובע הוא לא העוצמה ב-peak אלא כמה זמן נחשפים לעוצמות גבוהות של מעל 85dB באופן מצטבר, לא חד-פעמי.
בחדר סגור המצב שונה. מערכת גדולה וחזקה מאד יכולה לתת אשליה שמתקרבת לצליל של תזמורת סמפונית.
זו אשלייה by definition, הרי הנגנים אינם שם באמת...:)

עמיר
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שמעון,איזה סופרלטיבים,הסמקתי.
אגב איך הכבל.?

סליחה, לא בדקתי אותו, והאמת היא שגם אין לי שום כוונה לבדוק אותו.
הרי אם הוא יהיה נפלא ביחס למה שיש לי, אז איך אמשיך הלאה בלי כאב לב?
צריך למצוא דרך להעביר לך אותו.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
האם זה מה שקיים במערכת שלך ובמערכת שלי?



אפשר הסבר למה כוונתך במושג PPP ובמושג FFF ?
מושגים אלה לא מוכרים לי, לא מתחום האלקטרוניקה ולא מתחום האודיופיליה.



אני אומר את שאני חושב, מבלי לעשות חשבון, גם לידידיי וגם לאויביי.
כתבתי מדוע טרם גיבשתי דעה בקשר למערכת של אלדר – עליי לשמוע אותה שוב עם מוסיקה סימפונית בהקלטה טובה.



יום אחד, לעתיד לבוא, לכשאגדל בענווה ובניסיון, אולי אוהב מערכות כמו זאת של גריפון.
כל עוד אני קטן בניסיון וענווה – איני אוהב אותה.
בכל מקרה, אני יכול להתבסס רק על אשר אני שומע, על כל מגבלות השמיעה, הניסיון והענווה שלי – לא על מה שאדם אחר כלשהו אומר.

יהושע, כן, המערכת שלי ושלך לוקים מכמה בחינות ביחס למערכות של שניצל וגריפון. מן הצד הזה הן בהחלט משמשות כרפרנס, כלומר, כנקודת התייחסות לאיך דברים אמורים או לפחות יכולים להישמע.

אכן, המונחים PPP ו-FFF אינם מתחום האלקטרוניקה או האודיופיליה, אלא מתחום זניח, מוזיקה. אני אדבר איתך בטלפון על זה ועל השאר.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
סליחה, לא בדקתי אותו, והאמת היא שגם אין לי שום כוונה לבדוק אותו.
הרי אם הוא יהיה נפלא ביחס למה שיש לי, אז איך אמשיך הלאה בלי כאב לב?
צריך למצוא דרך להעביר לך אותו.

לתומי חשבתי שאתה אמור להעביר את הכבלים אליי.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יהושע, כן, המערכת שלי ושלך לוקים מכמה בחינות ביחס למערכות של שניצל וגריפון. מן הצד הזה הן בהחלט משמשות כרפרנס, כלומר, כנקודת התייחסות לאיך דברים אמורים או לפחות יכולים להישמע.

זה שונה ממה שאמרתי לי באחת משיחותינו האחרונה (אחרי ששמעת את הגריפון, לפני ששמעת את המערכת של אלדר).

אכן, המונחים PPP ו-FFF אינם מתחום האלקטרוניקה או האודיופיליה, אלא מתחום זניח, מוזיקה. אני אדבר איתך בטלפון על זה ועל השאר.

מדוע לא בפורום?
האם יש לך סודות בתחום זה?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור