AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,258
- מעורבות
- 2,750
- נקודות
- 113
איך אתה יודע במין ביטחון מוחלט כזה? מדדת? יש לך נתונים על העוצמות באולם?
עמיר
נראה שמבחינתך זו אקסיומה ש"כמעט כל המערכות הביתיות אפילו לא מתחילות להזכיר את העצמה הדינמית של מוזיקה חיה", ולפיכך לא ייתכן ש"אין כמעט שום מערכת בעולם עם serious problem", וזה כל ברור עד כדי ש"כולנו יודעים שזו שטות".כמעט כל המערכות הביתיות אפילו לא מתחילות להזכיר את העצמה הדינמית של מוזיקה חיה, כך שאם נלך לפי ההיגיון שלו, אין כמעט שום מערכת בעולם עם serious problem, וכולנו יודעים שזו שטות.
מה שבינתיים מובן מאליו זה רק שאם אתה מבלבל בין חברי הפילהרמונית בחדר שלי לבין חברי הפילהרמונית על הבמה, חסרה לך הבנה מאוד בסיסית בנושא.זה מובן מאליו, בולד מן, זה מובן מאליו.
שכח מזה שאתה שומע בעצמה חזקה יותר!
העניין הוא שרמת העיוותים הגבוהה של המערכת הביתית, בשילוב החלל הקטנטן (והלא מטופל לרוב היטב אקוסטית) נותנים תחושה כאילו שומעים חזק יותר. כאילו, אבל לא באמת.
כאשר שמעת את המערכת שלי אצלי לא אמרת אף מילה בעניין עיוותים, כביכול.
גם על המערכת שלך לא אמרת אף מילה בעניין עיוותים.
נראה שמבחינתך זו אקסיומה ש"כמעט כל המערכות הביתיות אפילו לא מתחילות להזכיר את העצמה הדינמית של מוזיקה חיה", ולפיכך לא ייתכן ש"אין כמעט שום מערכת בעולם עם serious problem", וזה כל ברור עד כדי ש"כולנו יודעים שזו שטות".
אז מסתבר שלא כולנו "יודעים שזו שטות", וייתכן שייש הרבה יותר מערכות בעלום בלי "serious problem" ממה שאתה מדמיין לעצמך.
זה מזכיר לי שלפני שנים התלונן מישהו במכתב ל-Stereophile על כך שהם עשו review למכשיר של חברה מסויימת שמכירו מטורף עד כדי כך שממילא רק אחד או שניים בעולם יכול לקנות. החברה הגיבה בשאלה למה הוא חושב שרק אחד או שניים בעולם קונים את זה בעוד שרק בפורטוגל מכרו כמה אלפי יחידות...
מה שבינתיים מובן מאליו זה רק שאם אתה מבלבל בין חברי הפילהרמונית בחדר שלי לבין חברי הפילהרמונית על הבמה, חסרה לך הבנה מאוד בסיסית בנושא.
בזה אפשר להבחין אפילו בלי להתיימר להיות מומחה, כפי שאתה מתיימר להיות כשאתה "מלמד" את כולם כאן דברים "מובנים מאליהם" שכאלה.
ע
יקירי, כל מערכת מעוותת, מי יותר ומי פחות,
וזו הסיבה שלא דיברתי על כך. זה פשוט מובן מאליו.
כששומעים מערכת עם מעט מאוד עיוותים, מבינים על מה אני מדבר.
קח לדוגמה את המערכת של שניצל או את המערכת של גריפון, שאת שתיהן שמעת -
מדובר במערכות שתוך זמן קצר נכנסים איתן למצב של נינוחות נעימה (גם אם יש לי ביקורת כלפי היבט כזה או אחר בהן). שאלת את עצמך למה?
נכתב ע"י שמעון ב.;125063...שנמשיך הלאה בדציבלים ידידותיים יותר?[/quote:אוקיי, יאללה, 70dB- יחסית לקודם?
עמיר
קח לדוגמה את המערכת של שניצל
מדובר במערכות שתוך זמן קצר נכנסים איתן למצב של נינוחות נעימה (גם אם יש לי ביקורת כלפי היבט כזה או אחר בהן). שאלת את עצמך למה?
לא שאלתי את עצמי לגבי משהו שלא הבחנתי בו.
יש לי הרגשה שאתה ואני משתמשים במילה "עיוותים" במובנים שונים.
לגבי המערכת של אלדר, טרם גיבשתי עמדה סופית.
את המערכת של גריפון, ממה ששמעתי עד עכשיו, אני פשוט לא אוהב. היא נשמעת לי מרשים מאד, אבל לא טוב.
כן, אני חושב שאתה ואני משתמשים במילה הזאת במובנים שונים.
"מעוות" זה מה שקורה במערכת שלך, וברוב המערכות האחרות.
הרבה אנשים אוהבים את העיוות הזה, כי לפעמים הוא נעים לאוזניהם:
זה כולל צליל צבוע ו/או מנופח או רזה ו/או שטוח ו/או גרגרי, טרנזיינטים חורקים, טווח תדרים קטום, יחס לא ריאלי באותה נקודה בכפתור הווליום בין PPP ל-FFF, רצפת רעש גבוהה, דינמיות על כסא גלגלים, במה שטוחה, ועוד.
הזמן, הניסיון, וחידוד האוזן מלמדים את המאזין להבחין בזה מייד או כמעט מייד.
דרך אגב, למה אתה צריך כל כך הרבה זמן לגבש עמדה ביחס למערכת של שניצל? כי גם אותה אתה לא אוהב, ולא נעים לך לומר? עזוב, הרי אם היית אוהב, היית אומר את זה מייד.
יהושע, יש מערכות, כמו זו של שניצל או הגריפון, שצריך ניסיון וענווה כדי להבין את היכולות הנפלאות שלהן.
הרבה אנשים אוהבים את העיוות הזה, כי לפעמים הוא נעים לאוזניהם:
זה כולל צליל צבוע ו/או מנופח או רזה ו/או שטוח ו/או גרגרי, טרנזיינטים חורקים, טווח תדרים קטום
...
רצפת רעש גבוהה, דינמיות על כסא גלגלים, במה שטוחה, ועוד.
יחס לא ריאלי באותה נקודה בכפתור הווליום בין PPP ל-FFF,
דרך אגב, למה אתה צריך כל כך הרבה זמן לגבש עמדה ביחס למערכת של שניצל? כי גם אותה אתה לא אוהב, ולא נעים לך לומר? עזוב, הרי אם היית אוהב, היית אומר את זה מייד.
יהושע, יש מערכות, כמו זו של שניצל או הגריפון, שצריך ניסיון וענווה כדי להבין את היכולות הנפלאות שלהן.
אני חושב שכבר עשו נסיונות כאלה. שום ציוץ ושום נעליים. הרי הוואטים והנצילות זה לא סתם מספרים באוויר אלא פיסיקה. רמקולים טובים עם הגברה טובה יכולים לתת עוצמות ונפחים ניכרים מאוד.תעשו ניסיון - שימו רמקול (לא מיקצועי - אודיופילי) על הבמה בהיכל התרבות עם מגבר "כוחני בשרני מה שתרצו" של כמה מאות וואט - שבו בשורה 7 או 17 - תשמעו ציוץ מרוחק במקרה הטוב ...
הדברים לא עובדים לפי ההגיון הזה. למשל טרומבון אחד יכול להוציא 114dB, ואכן לנגנים בתזמורת ולמנצחים יש בעיות רציניות של פגיעה בשמיעה.תזמורת נותנת "נפח סאונד" (מונח שהמצאתי הרגע) עצום שנפרש על פני כמה עשרות מטרים - במצטבר הוא אולי יותר מ 100DB אבל נקודתית בוודאי פחות, שאם לא כן הנגנים עצמם ובוודאי המנצח היו מתחרשים אחרי קונצרט אחד.
זו אשלייה by definition, הרי הנגנים אינם שם באמת...בחדר סגור המצב שונה. מערכת גדולה וחזקה מאד יכולה לתת אשליה שמתקרבת לצליל של תזמורת סמפונית.
שמעון,איזה סופרלטיבים,הסמקתי.
אגב איך הכבל.?
האם זה מה שקיים במערכת שלך ובמערכת שלי?
אפשר הסבר למה כוונתך במושג PPP ובמושג FFF ?
מושגים אלה לא מוכרים לי, לא מתחום האלקטרוניקה ולא מתחום האודיופיליה.
אני אומר את שאני חושב, מבלי לעשות חשבון, גם לידידיי וגם לאויביי.
כתבתי מדוע טרם גיבשתי דעה בקשר למערכת של אלדר – עליי לשמוע אותה שוב עם מוסיקה סימפונית בהקלטה טובה.
יום אחד, לעתיד לבוא, לכשאגדל בענווה ובניסיון, אולי אוהב מערכות כמו זאת של גריפון.
כל עוד אני קטן בניסיון וענווה – איני אוהב אותה.
בכל מקרה, אני יכול להתבסס רק על אשר אני שומע, על כל מגבלות השמיעה, הניסיון והענווה שלי – לא על מה שאדם אחר כלשהו אומר.
סליחה, לא בדקתי אותו, והאמת היא שגם אין לי שום כוונה לבדוק אותו.
הרי אם הוא יהיה נפלא ביחס למה שיש לי, אז איך אמשיך הלאה בלי כאב לב?
צריך למצוא דרך להעביר לך אותו.
יהושע, כן, המערכת שלי ושלך לוקים מכמה בחינות ביחס למערכות של שניצל וגריפון. מן הצד הזה הן בהחלט משמשות כרפרנס, כלומר, כנקודת התייחסות לאיך דברים אמורים או לפחות יכולים להישמע.
אכן, המונחים PPP ו-FFF אינם מתחום האלקטרוניקה או האודיופיליה, אלא מתחום זניח, מוזיקה. אני אדבר איתך בטלפון על זה ועל השאר.