האם יש קשר בין עצמה ואיכות?


אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
בדרכ מתח היציאה נע בין 2 ל 4 וולט.
קודם כל כוון את הווליום הדיגיטלי של הנגן על מקסימום מפני שאם הוא לא אז תיווצר הנחתה בפרטים, מה שגורם לך לשמוע תוצאה עם פחות רזולוציה ומכאן מובן שתשמע את המוזיקה באיכות יותר נמוכה כשהווליום של הנגן יותר נמוך. ככה זה אצלי בכל אופן.

לא נכון בהכרח.
מתח היציאה אמור להתאים לGAIN הכניסה של המגבר.
אם המגבר שלך בכניסה יכול לקבל 2 וולט ותשים לו 4 אתה מסתכן בCLIPPING מטורף.

בנוסף במקרה של רייסוניק, כיוון שאין לי מושג איזה דגם יש לו, הם נעים מCD שמוציע עד2.2 ל 4.7 .

בכל מקרה אם אתה מנמיך מדיי ואתה מקבל כ"כ הרבה פחות רזולוציה אז משהו לא בסדר בסטאפ שלך.
 

נערך לאחרונה ב:

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
לא נכון בהכרח.
מתח היציאה אמור להתאים לGAIN הכניסה של המגבר.
אם המגבר שלך בכניסה יכול לקבל 2 וולט ותשים לו 4 אתה מסתכן בCLIPPING מטורף.

בנוסף במקרה של רייסוניק, כיוון שאין לי מושג איזה דגם יש לו, הם נעים מCD שמוציע עד2.2 ל 4.7 .

בכל מקרה אם אתה מנמיך מדיי ואתה מקבל כ"כ הרבה פחות רזולוציה אז משהו לא בסדר בסטאפ שלך.

זה שהוא אמור זה יפה. בפועל אין לי מושג מה מתח היציאה מהרייסוניק, רק ציינתי שבדרכ זה נע בין 2 ל 4 וולט ברוב הנגנים שאני מכיר לכאן ולכאן.
אצלי בסט ההנמכה של הווליום הדיגיטלי גורמת לתופעה שציינתי לא אמרתי שזה הרבה ולא ציינת זאת באחוזים.
 
נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אני מעריך את סלבטורה, אבל לפעמים הוא לא מגלה דיוק מחשבתי רב. הוא כותב:
There Must be a (Serious) problem when any system (or component) has to play "louder than life" to sound "natural" and "alive".

באמת? מישהו שמע פעם מערכת ביתית שיכולה לנגן "louder than life" מתזמורת סימפונית שמבצעת את הרקוויאם של ברליוז, או "אפילו" מרביעיית ג'ז בהרכב כלים קלסי? על מה בדיוק הוא מדבר? כמעט כל המערכות הביתיות אפילו לא מתחילות להזכיר את העצמה הדינמית של מוזיקה חיה, כך שאם נלך לפי ההיגיון שלו, אין כמעט שום מערכת בעולם עם serious problem, וכולנו יודעים שזו שטות.
אבל אני חושד שהוא מתכוון בעצם למערכת שיודעת לנוע במהירות הברק מ-PPPP ל-FFFF, בצורה כזאת ששום קצה לא "יסחוב" לכיוון שלו, כלומר, למשל, שה-PPPP לא יהיה רם יותר מהמקום שלו ביחסו ל-FFFF. אם לזה הוא מתכוון, אז כדי שזה יבוא לידי ביטוי, צריך בכל מקרה להגביר את העצמה.

יש לי מנוי לשתי סדרות קונצרטים של התזמורת הפילהרמונית.
האחד מהם הוא בשורה 17 במרחק של, להערכתי, בסביבות 40 מטר מהבמה.
בבית אני שומע בעוצמה חזקה יותר מאשר בשורה 17 .
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
במידה קיים מגבר שעונה על הדרישות להניע את הרמקולים המחוברים אליו,
האם החלפתו במגבר בעל הספק וזרם גדולים יותר עשויים לשפר את התוצאה הסופית ?

רוצה לומר האם מגיעים לרמה כזו ששידרוג המגבר כבר לא משפיע ?

מה פירוש "מגבר העונה על הדרישות"?
ברגע ששדרוג מגבר מביא לשיפור בצליל המערכת, הרי שהמגבר הקודם לא מיצה את מלוא הפוטנציאל של המערכת.

דבר אחד שיכול להביא שיפור הוא תוספת הספק, או תוספת יכול דחיפת זרם של מגבר ההספק.
דבר אחר שיכול להביא שיפור הוא איכותו של המגבר, ללא כל קשר מחייב להספק שלו.

להערכתי, יש גבול להספק הנדרש לשליטה מלאה ברמקולים מסוימים, בחדר מסוים – אם כי לא נראה לי שניתן לתת נתונים מספריים מדויקים.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
עמיר, העצמה של תזמורת סימפונית, תקשיב היטב, היא בין 120 ל-130 DB ויותר, לפי נתונים של חברת דויטשה גרמופון. הרבה יותר חזק ממה שהמערכת שלך תוכל להפיק אי פעם. והסיבות שאפילו ב-90 DB אתה לא יכול לשמוע בבית? יש שתי סיבות פשוטות:
א. החלל שלך קטן מדי על עצמה כזאת (ואם הוא לא מטופל מצוין אקוסטית, אז תוסיף גם את הפקטור הזה).
ב. שלא כמו בקונצרט חי, המערכת שלך (כמעט או כמו כל מערכת) נכנסת לעיוותים שמסף מסוים הופכים לבלתי נסבלים לאוזן.

נא להבדיל בין העוצמה על הבמה לבין העוצמה במקומות שונים באולם.
העוצמה נמצאת ביחס הפוך לריבוע המרחק, או, העוצמה יורדת ביחס ישר לריבוע המרחק (למרחק בריבוע).

במערכות שמע ביתיות רגילות שומעים בדרך כלל ממרחק של כמה מטרים, לא ממרחק של עשרות מטרים. לכן, מערכת שמע ביתית לא נדרשת לשחזר את מלוא העוצמה של תזמורת במציאות, דהיינו, על הבמה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
מישהוא יודע מהוא מתח היציאה האופטימלי ביציאה מהנגן? (יש לי ווליום דיגיטלי ואולי אינו מכוון למתח מיטבי).

ביציאות RCA מתח היציאה המרבי הוא בדרך כלל 2 וולט RMS.
ביציאות מאוזנות (XLR) מתח היציאה המרבי הוא בדרך כלל 4 וולט RMS.
 

אריה

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
0
נקודות
0
ביציאות RCA מתח היציאה המרבי הוא בדרך כלל 2 וולט RMS.
ביציאות מאוזנות (XLR) מתח היציאה המרבי הוא בדרך כלל 4 וולט RMS.

איך מודדים דבר כזה? צריך CD עם תדר קבוע? מה יראה מודד DC?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
איך מודדים דבר כזה? צריך CD עם תדר קבוע? מה יראה מודד DC?

צריך תקליטור בדיקה ומודד המסוגל למדוד מתח בזרם חילופין, AC – לא בזרם ישר DC . כמו כן נחוץ מודד המתאים ל- RMS .
 

אריה

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
0
נקודות
0
צריך תקליטור בדיקה ומודד המסוגל למדוד מתח בזרם חילופין, AC – לא בזרם ישר DC . כמו כן נחוץ מודד המתאים ל- RMS .

איפה קונים/מורידים תקליטור בדיקה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
עמיר, העצמה של תזמורת סימפונית, תקשיב היטב, היא בין 120 ל-130 DB ויותר, לפי נתונים של חברת דויטשה גרמופון. הרבה יותר חזק ממה שהמערכת שלך תוכל להפיק אי פעם. והסיבות שאפילו ב-90 DB אתה לא יכול לשמוע בבית? יש שתי סיבות פשוטות:
א. החלל שלך קטן מדי על עצמה כזאת (ואם הוא לא מטופל מצוין אקוסטית, אז תוסיף גם את הפקטור הזה).
ב. שלא כמו בקונצרט חי, המערכת שלך (כמעט או כמו כל מערכת) נכנסת לעיוותים שמסף מסוים הופכים לבלתי נסבלים לאוזן.
שמעון, תקשיב היטב -- כתבתי במפורש:
אולי צריך לחפור באינטרנט ולראות מה העוצמה באולם (לא בתוך התזמורת או בעמדת המנצח) בעת נגינה -- המיקום קריטי, והעוצמות מקרוב הם בעייה של המוסיקאים, לא של המאזינים.
שים לב לעניין המרחק. הנגנים בדרך כלל נמצאים במרחק של עשרות מטרים מאזני המאזינים, ואם תיקח בחשבון שעצמת הקול קטנה יחסית למרחק בריבוע (אם אני זוכר נכון משיעורי הפיסיקה לפני כמעט 40 שנה), ואז תקבל עוצמות קצת אחרות. המספרים שאתה מדבר עליהם מהווים נזק לשמיעה, סף הכאב, כמו לשמוע סירנת אזעקה של התקפת אוויר ממרחק מטר, המראה של מטוס סילון ממרחק 60 מ' וכו'. מועדון רוק, שבורחים ממנו עקב כאב לאוזניים, זה 105-110. זה ממש לא בכיוון!!!
ראה למשל סתם מה שייצא לי בחיפוש, http://www.jimprice.com/prosound/db.htm, וויקיפדייה ועוד.
אחד החברים כאן ענה בחיוב ודי ברצינות לשאלה "האם המערכת שלך מסוגלת להפיק עצמה ריאליסטית". אני מניח שהוא מתכוון לגיטרה או למשולש, אבל מהיכרותי עם המוזיקה שהוא שומע, אני חושש שהוא מתכוון לתזמורת סימפונית. מעניין מה הוא היה אומר אילו יום אחד חברי הפילהרמונית היו דופקים על דלת ביתו, נכנסים לסלון שלו בנוכחות מלאה (כלומר, זה על גבי זה), ונופחים להם איזו סימפוניה אהובה עליו, משהו של מהלר, למשל.
שוב, אין דין כלים מקרוב כדינם מרחוק. גם הכינור הראשון שמצייץ שבקושי שומעים אותו, יכול להיות חזק במידה לא נעימה לייד האוזן.
יש לי מנוי לשתי סדרות קונצרטים של התזמורת הפילהרמונית.
האחד מהם הוא בשורה 17 במרחק של, להערכתי, בסביבות 40 מטר מהבמה.
בבית אני שומע בעוצמה חזקה יותר מאשר בשורה 17 .
ובדיוק לזה אני מתכוון!

שמעון, לפני שאתה מסביר לאחרים בסגנון "תקשיב היטב", בדוק את עצמך!

ע
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
אני חייב לציין שגם אצלי נתקלתי לא פעם בתופעה בה החל מווליום מסויים הסאונד "נפתח". לפעמים בווליום גבוה ולפעמים בווליום בינוני, תלוי בסוג המוזיקה, אבל בהחלט שמתי לב לזה, ורצות אצלי בבית כמה מערכות, בעבר, הווה ועתיד.

לעומת זאת, שמתי לב שאין שום שינוי באיזון הטונאלי בשני מקרים: כאשר המגבר בסטאפ היה ה Aragon 4004, שהוא מגבר די חזק בקלאס A, ובסנסוי המשולב AU-9500 שהוא פשוט מדהים.

בכל סטאפ אחר אצלי שמתי לב שצריך להגביר טיפה כדי להגיע לתוצאה הרצוייה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
נא להבדיל בין העוצמה על הבמה לבין העוצמה במקומות שונים באולם.
העוצמה נמצאת ביחס הפוך לריבוע המרחק, או, העוצמה יורדת ביחס ישר לריבוע המרחק (למרחק בריבוע).

במערכות שמע ביתיות רגילות שומעים בדרך כלל ממרחק של כמה מטרים, לא ממרחק של עשרות מטרים. לכן, מערכת שמע ביתית לא נדרשת לשחזר את מלוא העוצמה של תזמורת במציאות, דהיינו, על הבמה.
יהושע,

לא קראתי את הפוסט שלך לפני שעניתי לשמעון.
אחרת לא הייתי צריך להיזכר בפיסיקה העתיקה ודי הייה להפנות אותו לכאן...

עמיר
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
מה לא ברור?

עופר, תן לי מרשם לזה בכנות, רוצה לשמוע.

איזה מרשם אתה מחפש? אני לא רוקח ובטח שלא מומחה גדול
בסה"כ סתם אוהב מוזיקה.

כפי שהסברתי(כמה וכמה פעמים) מערכת מאוזנת עם התאמה נכונה של הגברה/רמקולים
כמובן שגם עולה בהתאם -אינך צריך לדפוק ווליום בשביל לקבל פרטים ופרזטציה
אתה יכול לקבל את זה גם העוצמות נמוכות. אם זה לא המצב?משהו לא בסדר בתיאום/רכיבי המערכת.

זהו כלל יסודי ביותר.

כמובן שאם אני שומע רוק או יצירות קלאסיות מורכבות (סימפוניה למשל) אני מחפש מעט יותר עוצמה
מכוון שהיצירה בנויה מכמה שלבים שבתוכם יש מוזיקה חרישית עד כמעט בלתי נשמעת ולאחר מכן
עליה דרמטית.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
כלום לא ברור.
אתה לא הסברת, ועדיין אינך מסביר, הבעת עמדה חד משמעית, ואובר פשטנית,
אז אם אתה טוען ש"אם זה לא המצב?משהו לא בסדר בתיאום/רכיבי המערכת", תן לי דוגמה למערכת כזאת, מגבר ורמקולים מספיק, שאני אבין יותר על איזה כיוון של מערכת אתה חושב שאתה אומר את זה.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
אתן לך דוגמה לטיעון שיכול להטען כרלבנטי כסתירה לקביעתך.

אם נכליל ציוד אודיו בכל הרמות, אז זה לאו דווקא עניין של כסף, או כוח.
יש לך יותר צ'אנס לקבל ליניאריות מהסוג הזה של "פרטים ופרזנטציה" , בווליום נמוך עד נמוך מאוד, באחוזי הצלחה גבוהים יותר, במערכת משולבת של סוני, מאשר משהו כמו היוניסון עם רמקול לא נציל במיוחד.

אז הסוני יותר טוב, כי הוא מצליח לעשות את זה בווליום עוד יותר נמוך?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
ברור שהסוני יותר טוב!!! מה יש לדבר?
זו חברה יפאנית, והיפאנים הכי טובים, כולם יודעים.
מי בכלל שמע על יניסון???
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
יש לי מנוי לשתי סדרות קונצרטים של התזמורת הפילהרמונית.
האחד מהם הוא בשורה 17 במרחק של, להערכתי, בסביבות 40 מטר מהבמה.
בבית אני שומע בעוצמה חזקה יותר מאשר בשורה 17 .

שכח מזה שאתה שומע בעצמה חזקה יותר!
העניין הוא שרמת העיוותים הגבוהה של המערכת הביתית, בשילוב החלל הקטנטן (והלא מטופל לרוב היטב אקוסטית) נותנים תחושה כאילו שומעים חזק יותר. כאילו, אבל לא באמת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
שכח מזה שאתה שומע בעצמה חזקה יותר!
העניין הוא שרמת העיוותים הגבוהה של המערכת הביתית, בשילוב החלל הקטנטן (והלא מטופל לרוב היטב אקוסטית) נותנים תחושה כאילו שומעים חזק יותר. כאילו, אבל לא באמת.
איך אתה יודע במין ביטחון מוחלט כזה? מדדת? יש לך נתונים על העוצמות באולם?

עמיר
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
הה, AK הכל בסדר שם, הפונטים שלך על אסיד?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור