האם יש קשר בין עצמה ואיכות?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
תסלחו לי.

נראה לי שאתם עסוקים במספרים ולא בהאזנה.

מעניין את סבתא שלי כמה DB ההוא וכמה היחס אות לרעש של הזה. אני מאזין, טוב לי? אחלה, לא טוב? הביתה.
יתרונות לנגן תקליטורים ויש יתרונות לפטיפון. אני מעדיף את הפטיפון על כל חסרונותיו. לי הוא נשמע טוב יותר לפחות ברוב התכנים שאני מאזין להם.

יוצא לי לראות הרבה מערכות עצבניות של האודיופילים הכבדים ביותר בעולם. אצל כולם רואים מערכת אנלוגית מושקעת ביותר.

אני משער שבין כל הכבדים הללו {שכנראה לא יודעים מזה יחס אות לרעש, טווח דינמי} יש אחד לפחות שכן יודע {אחד, יכול להיות?? } מזה ועדיין הוא מתעלם מהמספרים ונהנה מהיתרונות שלו.

בקיצור - חבל להיות קפואים בתוך קוביה. תפתחו ת'ראש ותתחילו לשמוע מוסיקה. אחרי הכל לא שומעים מוסיקה דרך נוסחה או נתונים.
יש
לא נסלח! זה חמור מדי! :)
ולסבתא שלך יש תחומי התעניינות לא שיגרתיים, הייתי אומר :)

תפתח ת'ראש ותשקול שייש אפשרות גם לזה וגם לזה, ללא שום סתירה.

כשאני מקשיב למוסיקה, תאמין לי (או לא) שלא עובר לי אף ביט בראש, ואני לא מספיק לספור את ההרצים, זה מהר מדי. יחס האות-לרעש של המערכת ממילא נבלע ברעש הסביבתי העירוני, אז אני לא כל כך שומע אותו, ואני לא מתעסק בקירוב האוזן לרמקולים תוך כדי האזנה.

אף אחד לא אמר/הציע/ביקש/שאף/התכוון/רצה שתפסיק להאזין ולהעדיף תקליטים.

אני מניח שכל האודיופילים הכבדים שלך מעדיפים את אותו הדבר -- את הקומפרסייה שנותנת "נשמה" למוסיקה, ולטעמם של חלק מהאנשים, כולל אותך, כנראה, זה הטעם למוסיקה ולפעמים לחיים.

אין לי שום התנגדות, הסתייגות או כל דבר אחר נגד זה. תיהנה בכיף!!! (ורד)
עם טעם אני לא מתווכח.

ואפרופו היחס בין מוסיקה לבין טכנולוגייה, ואם תחלק את מספר הדיסקים שלי, או אפילו מספר הספרים על מוסיקה, או אפילו מספר תקליטי הוויניל (!) במספר ספרי האלקטרוניקה שייש לי בביית, תקבל תוצאה לא מוגדרת ששואפת לאינסוף.

עמיר
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
עוד פעם אתה חוזר על מוטיב הקומפרסיה.
לא ברור לי כלל מה אתה מנסה לומר.

בנסיון לברור המוץ מן התבן בדבריך:

הקומפרסיה בחווית הפלייבק בפטיפון, מפריעה לך?
הCD מבחינה זו בלבד, מספק לך חוויה טובה יותר באופן משמעותי?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
עוד פעם אתה חוזר על מוטיב הקומפרסיה.
לא ברור לי כלל מה אתה מנסה לומר.

בנסיון לברור המוץ מן התבן בדבריך:

הקומפרסיה בחווית הפלייבק בפטיפון, מפריעה לך?
הCD מבחינה זו בלבד, מספק לך חוויה טובה יותר באופן משמעותי?
ראשית, תודה על המחמאה! לא עדיף "מחט בערימת שחת"? או משהו שמראה על יחס אות-לרעש נמוך יותר, או לפי התיאור המחמיא שלך, רעש-לאות גבוה יותר?

אבל נזניח את הרעש הזה ונתייחס לשאלה.

בצורה שאני מתייחס לנושא בהקשר לדיונים כאן, טעמי האישי הוא מחוץ לעניין.

הדבר הייחיד שאני יוצא נגדו כל פעם שעולה הנושא הוא הניסיון להצגת הויניל כדבר נכון / אמיתי / ריאליסטי וכד'. אני טוען שצליל תקליטי הוויניל (שים לב, לא צליל אנאלוגי ככלל) מעוות מהרבה מאוד אספקטים, ש"מוטיב הקומפרסייה" הוא אחד מהם.

עם זאת, וללא סתירה, אני טוען גם שייש בתקליטים טובים במערכות טובות צליל מאוד יפה / מרשים / נעים וכיו"ב,

נמר עצמו כתב שלפי מה שהוא הדגים באולפן שלו, אודיופילים העדיפו שימוש מסיבי בקומפרסייה ושזה מוסיף "נשמה" לצליל של ההקלטה הבסיסית שהוא, לטענתו, "כמו מעבדה". ראה http://www.dtown.co.il/forum/16135-ביקור-באוזן-השלישית-היום-בפעם-הראשונה-שלי-2.html#post118465

אם זה מה שאודיופילים מעדיפים, וייש הרבה מזה בוויניל, לא פלא שהם מעדיפים ויניל על פני "מעבדה" :)

אין לי שום דבר נגד תקליטים ו/או שומעיהם, וכמה מידידי הטובים ביותר וכו'

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
עמיר.

לעיתים היעוות הוא זה שהופך את הצליל לאמיתי.

אולי, אם נמדוד באופן מיקצועי נגלה שהכינור בטבע מעוות בדיוק כפי שהפטיפון מעוות ואז יוצא שהצליל הרבה יותר קרוב למציאות.

כאחד שמאזין המון לכלים חיים אני טוען טענה שניתן בהחלט להתווכח עליה. הצליל של הפטיפון קרוב יותר לצליל הטבעי של הכלי אותו אני שומע במציאות. זו הטענה.

אני מבין אגב, שהשירשור הגיע לכך לאחר שסיימנו את מסע העוצמה מול האיכות שזו בעצם מטרת השירשור.
במידה ולא כך הדבר אריה ידידי, רק תגיד ואני אפצל את השירשורים.
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
לעיתים היעוות הוא זה שהופך את הצליל לאמיתי.

:מה??????????: אני גם רוצה קצת מהחומר הזה...
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
נמר, רבים מהעיוותים הינם כתוצאה משגיאה של הראש ו/או הזרוע (error tracking) , זאת בנוסף לעיוותים
שנגרמים בתהליך הדחיסה ,מה כבר יכול להיות אמיתי בצליל כזה??
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
עמיר.

לעיתים היעוות הוא זה שהופך את הצליל לאמיתי.

אולי, אם נמדוד באופן מיקצועי נגלה שהכינור בטבע מעוות בדיוק כפי שהפטיפון מעוות ואז יוצא שהצליל הרבה יותר קרוב למציאות.
ראשית, מה שמוקלט זה התוצאה של הכינור "בטבע" (שלא ברור איך הוא יכול לעוות את הצליל שלו).

שנית, אני יכול להבין איך עיוות אחד יכול לפצות על עיוות אחר, כאשר הם מתוכננים ספציפית לזה, כמו למשל מה שקורה ב-RIAA של תקליטים ו-Dolby לטייפים אנאלוגיים, וגם אז ההתאמה לא מושלמת ונשארים או נוצרים עייותים.

אני לא יכול להבין איך עיוותים לא-מתואמים, כמו העיוות הלא-מובן האמור של הכינור מצד אחד ושרשרת העיוותים המוכנסת בתהליך הכנת ה-LP מצד שני, יכולים לפצות זה על זה, ועוד במדוייק.

אין שום סיכוי למקריות כזו.

מבחינתי, יהייה נפלא אם תמדוד -- אני בטוח שזה יסגור את העניין אחת ולתמיד, אבל אני חושש שאין לך איך. יש לך אפשרות להקליט אנאלוגית, אבל, תקן אותי אם אני טועה, אין לך את הציוד המתאים להכנת תקליט מזה, כולל מעגלי RIAA (הפוכים לאלה שייש ב-phono stage), מעגל לפיצוי על עיוותי ה-disc cutter, את ה-disc cutter עצמו, את המיכשור להכנת מטריצה, את המיכשור ל-disc pressing וכיו"ב.

אולי אם הייה לך את כל הדברים האלה מול העיניים, הייה נהייה לך יותר מוחשי כמה מקורות עיוות גדולים ובלתי-תלויים יש בדרך.

שים לב:
#1. אני לא טוען ולא טענתי בשום שלב שטכנולוגייה דיגיטאלית היא כן "האמת".
#2. אם היית "מסתפק" בטענות כמו שצליל הוויניל נעים לך יותר, אתה אוהב אותו יותר, הוא מרגש אותך יותר, ואתה יודע מה, אפילו נשמע לך אמיתי יותר למרות שאתה מבין שייש עיוותים אינהרנטיים, לא הייה לנו ויכוח בכלל ומראש.
#3. נשאר ויכוח כל זמן שאתה טוען ש-LP הוא "באמת", במציאות, אמיתי וריאליסטי. לגבי זה אני אומר "לא יכול להיות".

אבל כבר הגענו לטיעונים ברמת האבסורד. נראה שאתה מעדיף לעצום את העיניים, האוזניים והראש ובלבד שלא לקבל את ההבנה שמה שאתה שומע ואוהב אינו "האמת". אז לא בטוח שייש טעם להמשיך ב"טחינת המיים" הזו, באותו שירשור או באחר.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
עמיר. מה שאמרתי הוא בדיוק מה שאתה כותב בהערה מספר 2.

אני. כאחד שמכיר היטב את הכלים במציאות, רואה את הפטיפון כיותר קרוב לכך. לכן, כל מה שתגיד לא ממש משנה משום שזה המצב מבחינתי.

עצם העובדה שאינני משתמש בהדגשות כשאני כותב אינה הופכת את דעתי לאקסיומה. מבחינתי הכלי הנכון לשיחזור מוסיקה הוא הפטיפון.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,033
מעורבות
1,478
נקודות
113
מים טחונים ימתקו

אז לא בטוח שייש טעם להמשיך ב"טחינת המיים" הזו, באותו שירשור או באחר.

עמיר
האם כשטוחנים מים בצורה הניטחנת כאן ניתן לדעתכם ליצר חמצן ע"י הפרדת אטום החמצן משני אטומי החנקן? האם פעולת הטחינה הזו תוסיף בסוף התהליך ה"טחינתי" אויר צח יותר לעולמנו הנחנק?
מכייון שאם כן ,וכך נהפוך את עולמנו לירוק יותר .
ןאסיים במשפט הידוע " טחון ניטחן וניטחן".
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
:מה??????????: אני גם רוצה קצת מהחומר הזה...

אריה.
בוא שמע אצלי מוסיקה. יש סיכוי שזה החומר שאני לוקח ויש גם סיכוי שגם אתה תבקש כמה גרמים ממנו בשבוע.

זו היתה הזמנה במידה ולא קלטת (-;
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
האם כשטוחנים מים בצורה הניטחנת כאן ניתן לדעתכם ליצר חמצן ע"י הפרדת אטום החמצן משני אטומי החנקן? האם פעולת הטחינה הזו תוסיף בסוף התהליך ה"טחינתי" אויר צח יותר לעולמנו הנחנק?
מכייון שאם כן ,וכך נהפוך את עולמנו לירוק יותר .
ןאסיים במשפט הידוע " טחון ניטחן וניטחן".
אין חנקן בעסק, התכוונת למימן, מה שאולי מפחית מהפואטיקה של הזכרת "עולמנו הנחנק", אבל מעלה את סיכויי השריפה העלולה להתלקח -- מימן הוא דליק ביותר, וחמצן על ידו בכלל בעייתי -- ואז היו נוצרים מיים מחדש וחוזר חלילה.

אז אפילו על תקן זה הטחינה חסרת תועלת.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
עמיר. מה שאמרתי הוא בדיוק מה שאתה כותב בהערה מספר 2.

אני. כאחד שמכיר היטב את הכלים במציאות, רואה את הפטיפון כיותר קרוב לכך. לכן, כל מה שתגיד לא ממש משנה משום שזה המצב מבחינתי.

עצם העובדה שאינני משתמש בהדגשות כשאני כותב אינה הופכת את דעתי לאקסיומה. מבחינתי הכלי הנכון לשיחזור מוסיקה הוא הפטיפון.
נמר, אני לא רואה טעם לחפור בפוסטים מהעבר ולהראות לך שלא כך התבטאת קודם. אפילו בפוסט קודם בשירשור זה ניסית להמציא משהו שיוכיח שבכל זאת הפטיפון הוא נכון ב"מציאות" למרות העיוותים.

אבל בוא נעזוב את הטחינה.
אם מדברים על טחינה, הייתי מעדיף לאכול פיתה עם טחינה על הטחינה כאן. בעצם אני מעדיף חומוס נטו.

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
יוצא לי לראות הרבה מערכות עצבניות של האודיופילים הכבדים ביותר בעולם. אצל כולם רואים מערכת אנלוגית מושקעת ביותר.

אני משער שבין כל הכבדים הללו {שכנראה לא יודעים מזה יחס אות לרעש, טווח דינמי} יש אחד לפחות שכן יודע {אחד, יכול להיות?? } מזה ועדיין הוא מתעלם מהמספרים ונהנה מהיתרונות שלו.

אתה בטוח שכולם רכשו את הציוד הנ"ל מהסיבות שתארת??
רובם המכריע עשירים מופלגים ,הנתונים שהועלו כאן מעניינים ת'סבתא שלהם
עבורם מערכת אנלוגית מושקעת הינה סמל סטטוס וחפץ די נחמד בבית
כמובן בעיצוב המתאים
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר, אני לא רואה טעם לחפור בפוסטים מהעבר ולהראות לך שלא כך התבטאת קודם. אפילו בפוסט קודם בשירשור זה ניסית להמציא משהו שיוכיח שבכל זאת הפטיפון הוא נכון ב"מציאות" למרות העיוותים.

אבל בוא נעזוב את הטחינה.
אם מדברים על טחינה, הייתי מעדיף לאכול פיתה עם טחינה על הטחינה כאן. בעצם אני מעדיף חומוס נטו.

עמיר

אנשים משתנים. אולי דיעות. אולי מקבלים את מי שחושב אחרת. וואלה, אפילו עצבני עם פתיל חצי מילימטר כמוני יכול לתת יד לשלום.

תזהר, שלא תשכנע אותי אחרת.:)
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אתה בטוח שכולם רכשו את הציוד הנ"ל מהסיבות שתארת??
רובם המכריע עשירים מופלגים ,הנתונים שהועלו כאן מעניינים ת'סבתא שלהם
עבורם מערכת אנלוגית מושקעת הינה סמל סטטוס וחפץ די נחמד בבית
כמובן בעיצוב המתאים


מאיפה אתה יודע את זה?
באותה מידה אני יכול לטעון שרובם המכריע רוכש פטיפונים בגלל האיכות הסונית הטונאלית יוצאת הדופן. אז טענתי. נו מה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אנשים משתנים. אולי דיעות. אולי מקבלים את מי שחושב אחרת. וואלה, אפילו עצבני עם פתיל חצי מילימטר כמוני יכול לתת יד לשלום.

תזהר, שלא תשכנע אותי אחרת.:)
אין לי מה להיזהר כאן -- הרי כתבת במפורש:
כל מה שתגיד לא ממש משנה
כך שאין שום סכנה שאשכנע אותך אחרת :)

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
מאיפה אתה יודע את זה?
באותה מידה אני יכול לטעון שרובם המכריע רוכש פטיפונים בגלל האיכות הסונית הטונאלית יוצאת הדופן. אז טענתי. נו מה?

יש ראיונות ברשת וכתבות למכביר, אשאיר לך את הבדיקה:) .
כאן בארץ חלק מהם מוכר לי אישית
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אין לי מה להיזהר כאן -- הרי כתבת במפורש:

כך שאין שום סכנה שאשכנע אותך אחרת :)

עמיר

בדיוק. ולכן אני לא בא לשכנע אותך אחרת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
בדיוק. ולכן אני לא בא לשכנע אותך אחרת.
נו, שויין -- לא נטחן יותר מיים הפעם :)

תיהנה מהתקליטים (ורד)

ברצינות, ללא שום ציניות, אני ממש מתכוון לזה ומאחל לך שבאמת תיהנה -- ואני יודע שיש ממה!!! לא צריך לשכנע אותי בזה (וכתבתי את זה לא פעם ולא פעמיים).

העיוותים והטכנולוגיות וכל אלה זה יכול להיות עניין לדיונים תיאורטיים מפה ועד להודעה חדשה וגם אחרי זה.

סך הכל מה שחשוב באמת זה לא מה "האמת", "הנכון" וה"ריאלי" אלא מה שמדבר לנו ללב.

הבנתי שהתקליטים מדברים לך ללב, אז תיהנה (ורד)
ואותם איחולים נשלחים גם ליהושע, מאותן סיבות (ורד)

עמיר
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
אריה.
בוא שמע אצלי מוסיקה. יש סיכוי שזה החומר שאני לוקח ויש גם סיכוי שגם אתה תבקש כמה גרמים ממנו בשבוע.

זו היתה הזמנה במידה ולא קלטת (-;

כל הכבוד נמר, עבר הרבה זמן מאז שדיברנו פעם בטלפון והזמנת אותי, ומידי פעם אני נזכר בהזמנה העומדת ומשום מה (באשמתי כמובן) לא יצא. אני רואה שאתה באמת רציני בנושא, ואני אנסה לממש את זה באחד הימים.
תודה רבה רבה!!! (ורד)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור