האם יש קשר בין עצמה ואיכות?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
ההרגשה שלי אומרת שהמגבר שלך לא מתאים לרמקול(תקן אותי אם אני טועה)
הרמקול שלך הוא 4-הום,88 דיבי.רמקול לא בתחום הנצילות של 8-הום ,91 דיבי.
המגבר שלך הוא בסביבות 35 וואט ומגבר מנורתי.
לא סביר שהשידוך הזה מוצלח.
(את נתוני המגבר הבאתי מאתר היבואן לפי הS-6 החדש)
לכן אתה צריך "לפתוח"....
בברכה Z.S
נראה שאתה מאוד צודק בכיוון, אם כי נראה שהיית אופטימיסט :)

לפי http://www.operaloudspeakers.com/docs/callas/callas07_en.pdf, נראה שהנצילות (שאצלם נקראת Sensibility :)) היא רק 86dB, ולפי http://unisonresearch.com/wp-content/uploads/2010/10/S6_Inglese.pdf, המגבר הוא 6 אוהם ומשהו לא מוגדר בין 30 ל-35 ואט (לא כתוב באיזה אחוז עיוות, האם זה כששני הערוצים עובדים וכו').

כלומר, אכן תת-כוח רציני.
שלא להזכיר את זה שה-damping factor, שגם לו יש חלק בשליטה (הפאסיבית) על הרמקולים (בעיקר בבאס) לא נתון, וכנראה שהוא לא ממש גבוה.

לפי הנתונים, ממש לא match טוב!

לפי האוזן, עדיין ייתכן שמתקבל סאונד שהוא טוב/מספק לטעם השומע, אם לא משנה לו ו/או לשכנים באיזו פוזיצייה ("שעה") כפתור הווליום.

לילטוף!
עמיר
 

jonwinitz

אוהב את התחום
הודעות
85
מעורבות
0
נקודות
0
לדעתי זה אבסורד,לא מבין לפעמים את הבחירות הללו ,כתבתי פעם באיזה מקום שרוב האדיופילים נמצאים בתת כוח בלתי אפשרי בין המגבר לרמקול,יש באיזה מקום ברשת מחשבון לצורך העניין,במצב התתואר כאן ,זה אפילו לא בסקאלה האדומה ,יותר בשחורה,
ומה שמעניין שהמוצרים הרלוונטים מאותו יבואן!
מה אין קצת הדרכה,הרי אפילו פנצרמכר לא ימכור לכם צמיגים לא מתאימים ,לא משנה כמה תשלמו לו, מה זה?
אני אישית לא מכיר את היבואן הנ"ל ואין לי איתו שום קשר או נסיון!
אבל ישנם סוחרים שמה שמעניין אותם למכור ואם הלקוח מרוצה אז פשוט דוחפים:כועס:
גם אם אין התאמה מושלמת:כועס:
נקודת ההנחה היא שלקוח יחזור אחריי חצי שנה וישדרג ! והסוחר ירוויח עסקה נוספת.
במידה והלקוח מתמרמר תמיד אפשר למרוח אותו (אקוסטיקה, חשמל).
כלל ברזל שמלווה אותי ב30 שנה האחרונות הוא שאני מאזין לציוד בבית לפניי שאני רוכש.
במידה ואני שומע רמקול בחנות והוא בכיוון שלי אני משתדל לשמוע אותו אם מגוון מגברים רחב ככל האפשר.
לדאבוני לא כולם צדיקים :(
ולא כל לקוח הוא אדיופיל.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
לדעתי זה אבסורד,לא מבין לפעמים את הבחירות הללו ,כתבתי פעם באיזה מקום שרוב האדיופילים נמצאים בתת כוח בלתי אפשרי בין המגבר לרמקול,יש באיזה מקום ברשת מחשבון לצורך העניין,במצב התתואר כאן ,זה אפילו לא בסקאלה האדומה ,יותר בשחורה,
ומה שמעניין שהמוצרים הרלוונטים מאותו יבואן!
מה אין קצת הדרכה,הרי אפילו פנצרמכר לא ימכור לכם צמיגים לא מתאימים ,לא משנה כמה תשלמו לו, מה זה?

קורה שהיבואן ממליץ, אבל הלקוח חושד בו שהמלצתו נובעת משיקולים מסחריים, לא משיקולים ענייניים – והוא מחליט להיות "חכם" יותר ולחסוך.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שלום לכולם,

נוכחתי לדעת במערכת שלי כי ככול שה volume גבוה יותר, המערכת נשמעת טוב יותר (הצליל ריאלי יותר, תחום התדר משתפר. בקיצור-דומה יותר לדבר האמיתי).

האם זה רק נדמה לי? מישהוא מכיר תופעה כזו?

(המערכת: מגבר יוניסון S6, מקור raysonic ורמקולים Opera SP Calas)

תודה

לא רק שזה לא נדמה לך, אלא שזה קורה בכל מערכת, ואל תאמין לאף אחד כאן אם הוא מספר לך שהוא שומע טווח תדרים מלא בשעה 6 על כפתור העצמה, ועם בסים מלאים ואדירים, ואמביאנס אלוהי.
במקרה הספציפי שלך, ברור שכדי לשמוע יותר "ריאליסטי" (נניח...), צריך להגביר יותר, בין השאר מן הסיבה הפשוטה שהמגבר שלך חלש על הרמקולים האלה, ואני יודע על מה אני מדבר, כי אני מכיר לא רע בכלל גם את המגבר וגם את הרמקולים (כדי לשלוט בהם באמת הם זקוקים למגבר מאוד "בריא").
בכל מקרה, ברור שככל שהמגבר שולט ברמקולים במידה רבה יותר (ואני מתכוון לשולט, ולא לנדמה ששולט), כך צריך להעלות פחות את כפתור העצמה. אבל תמיד, גם כשהשליטה היא אולטימטיבית, צריך להגביר מעל רמה מסוימת כדי לשמוע "ריאליסטי", ולו רק מפני שצליל בעצמה "ריאליסטית", למשל, של רביעיית ג'ז קלסית (נניח, פסנתר כנף, סקסופון, מערכת תופים וקונטרה בס) בסלון ישראלי ממוצע, עלול די בקלות להרעיד לך את החלונות, או לפחות את הדלת - מרוב דפיקות של שכנים ומשטרה.
אחד החברים כאן ענה בחיוב ודי ברצינות לשאלה "האם המערכת שלך מסוגלת להפיק עצמה ריאליסטית". אני מניח שהוא מתכוון לגיטרה או למשולש, אבל מהיכרותי עם המוזיקה שהוא שומע, אני חושש שהוא מתכוון לתזמורת סימפונית. מעניין מה הוא היה אומר אילו יום אחד חברי הפילהרמונית היו דופקים על דלת ביתו, נכנסים לסלון שלו בנוכחות מלאה (כלומר, זה על גבי זה), ונופחים להם איזו סימפוניה אהובה עליו, משהו של מהלר, למשל.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
קורה שהיבואן ממליץ, אבל הלקוח חושד בו שהמלצתו נובעת משיקולים מסחריים, לא משיקולים ענייניים – והוא מחליט להיות "חכם" יותר ולחסוך.

אז שיתקן עכשיו,הנה אמרנו לו,בעצם שלמה אמר לו.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
לדעתי זה אבסורד,לא מבין לפעמים את הבחירות הללו ,כתבתי פעם באיזה מקום שרוב האדיופילים נמצאים בתת כוח בלתי אפשרי בין המגבר לרמקול,יש באיזה מקום ברשת מחשבון לצורך העניין,במצב התתואר כאן ,זה אפילו לא בסקאלה האדומה ,יותר בשחורה,
ומה שמעניין שהמוצרים הרלוונטים מאותו יבואן!
מה אין קצת הדרכה,הרי אפילו פנצרמכר לא ימכור לכם צמיגים לא מתאימים ,לא משנה כמה תשלמו לו, מה זה?

אוי כמה שאתה צודק,אני בטוח שהרמקול הנ"ל ישמע הרבה יותר טוב
עם מגבר 100 וואט מנורתי ואז היבואן יוכל לטעון שהרמקול טוב.
אבל בפועל כניראה שהמכירה היא העינין ואז כשאנו שומעים את השידוך,
אנו אומרים שהמגבר והרמקול לא שווים ת'כסף.
ומה לעשות ...היבואן מיתבעס.(sad)
אבל לך תדע,ישנם פשרות כניראה של מחיר וכל מיני...
בסוף לומדים.;)
 

Giant Steps

אוהב את התחום
הודעות
151
מעורבות
12
נקודות
18
LOW-LEVEL INFORMATION

הנה דעתו של אחד שמסכים עם oferT ואף מתייחס לכך כמבחן מפתח בבחירת הציוד, שכן הדבר מעיד על יכולת הציוד לשחזר פרטים עדינים בהקלטה, ללא קשר לרגישות המשתנה של האוזן לעוצמה בתדרים השונים :
http://www.high-endaudio.com/rec.html#Low
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
הנה דעתו של אחד שמסכים עם oferT ואף מתייחס לכך כמבחן מפתח בבחירת הציוד, שכן הדבר מעיד על יכולת הציוד לשחזר פרטים עדינים בהקלטה, ללא קשר לרגישות המשתנה של האוזן לעוצמה בתדרים השונים :
http://www.high-endaudio.com/rec.html#Low

אני מעריך את סלבטורה, אבל לפעמים הוא לא מגלה דיוק מחשבתי רב. הוא כותב:
There Must be a (Serious) problem when any system (or component) has to play "louder than life" to sound "natural" and "alive".

באמת? מישהו שמע פעם מערכת ביתית שיכולה לנגן "louder than life" מתזמורת סימפונית שמבצעת את הרקוויאם של ברליוז, או "אפילו" מרביעיית ג'ז בהרכב כלים קלסי? על מה בדיוק הוא מדבר? כמעט כל המערכות הביתיות אפילו לא מתחילות להזכיר את העצמה הדינמית של מוזיקה חיה, כך שאם נלך לפי ההיגיון שלו, אין כמעט שום מערכת בעולם עם serious problem, וכולנו יודעים שזו שטות.
אבל אני חושד שהוא מתכוון בעצם למערכת שיודעת לנוע במהירות הברק מ-PPPP ל-FFFF, בצורה כזאת ששום קצה לא "יסחוב" לכיוון שלו, כלומר, למשל, שה-PPPP לא יהיה רם יותר מהמקום שלו ביחסו ל-FFFF. אם לזה הוא מתכוון, אז כדי שזה יבוא לידי ביטוי, צריך בכל מקרה להגביר את העצמה.
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
כהכללה:
-- מגבר חזק יותר מאותה סידרה של אותה חברה הוא גם יקר יותר
-- מגבר יקר יותר מאותה סידרה של אותה חברה הוא גם "טוב" יותר ומושקע יותר בתחומים נוספים לעוצמה

אז אולי זה מה שעומד מאחורי זה... מתוך הנחה שמדובר באותה סידרה (או סידרה "יוקרתית" יותר) של אותה חברה.

עמיר

אכן !
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
זאת תופעה מוכרת וידועה. פעמים רבות זה מה שקורה. זה נקרא שליטה של המגבר ברמקולים. פעמים רבות המגבר בעל הספק נמוך מדי, או בעל יכולת אספקת זרם נמוכה מדי, מכדי לשלוט היטב ברמקולים.


במידה קיים מגבר שעונה על הדרישות להניע את הרמקולים המחוברים אליו,
האם החלפתו במגבר בעל הספק וזרם גדולים יותר עשויים לשפר את התוצאה הסופית ?

רוצה לומר האם מגיעים לרמה כזו ששידרוג המגבר כבר לא משפיע ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
ייתכן שאני מדבר שטויות במיץ חתולים, אז שהיידענים פה יתקנו אותי, אין בעייה.

סתם יום של חול, מדדתי עם SPL Meter פשוט, של Radio Shack, מה קורה בהאזנה רגילה עם חבר.

זה כנראה לא הייה מאהלר אלא נדמה לי שהפרק הרביעי ב"פנטאסטית", ובקטע הזה שמענו קצת חזק מהרגיל.

רוב הזמן הקטעים החזקים הסתובבו בין 80dB ל-90dB, והקטעים החזקים ממש, כשנכנסו הבראס, הטימפאני ותוף הבאס, עברנו בקלות את ה-95dB בלי בעייה -- למערכת, לאוזן זה כבר התחיל להיות חזק מדי, הרבה יותר חזק ממה שזכור לי אי פעם ממקום באולם בקונצרט, כולל בראקוויאם של וארדי -- מעולם לא כאבו לי האזניים. אולי הזיכרון שלי מעוות ו/או לא הייה לי תקציב למקומות מספיק טובים באולם.

אפשר לחזור על הניסוי.

וככל היידוע לי, אין לרכיבים שום בעייה להפיק הרבה יותר, לא רק אצלי אלא בהרבה מערכות אחרות.

אולי צריך לחפור באינטרנט ולראות מה העוצמה באולם (לא בתוך התזמורת או בעמדת המנצח) בעת נגינה -- המיקום קריטי, והעוצמות מקרוב הם בעייה של המוסיקאים, לא של המאזינים.

עמיר
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
חברה תרגעו-זה תלוי מאוד ברמקול, ישנם דרייברים רבים שמתחילים לשיר רק בעוצמות גבוהות יותר
כגון B&W, MOREL,SCANSPEAK, DYNAUDIO
זה לא קשור באיכות המערכת או ההגברה-כמובן שבזמן בנית המערכת יש לצוות לרמקול קשה מגבר חזק
 

אריה

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
0
נקודות
0
תודה לכולם על ההתיחסות, אולי זה בכלל קשור לעובדה שאישתי לא בבית בזמן שאני שומע בווליום מלא:D

חוץ מהמנורות (שהן כולן חדשות או במצב טוב) מה עוד אפשר לבדוק? אולי אייל יביא לי את ה Dartzeel לצורך השוואה?(lol)
 

אבנר126

אוהב את התחום
הודעות
360
מעורבות
1
נקודות
18
איזה יופי...

יש לנו בפורום גם אריה וגם נמר - מה עם איזה דו קרב? מה דעתכם?:D:D:D
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
תודה לכולם על ההתיחסות, אולי זה בכלל קשור לעובדה שאישתי לא בבית בזמן שאני שומע בווליום מלא:D

חוץ מהמנורות (שהן כולן חדשות או במצב טוב) מה עוד אפשר לבדוק? אולי אייל יביא לי את ה Dartzeel לצורך השוואה?(lol)

את האוזניים.
לא צוחק. לפעמים אנשים לא יודעים שיש להם בעיה באוזן.
אצל ארופא כמובן.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
ייתכן שאני מדבר שטויות במיץ חתולים, אז שהיידענים פה יתקנו אותי, אין בעייה.

סתם יום של חול, מדדתי עם SPL Meter פשוט, של Radio Shack, מה קורה בהאזנה רגילה עם חבר.

זה כנראה לא הייה מאהלר אלא נדמה לי שהפרק הרביעי ב"פנטאסטית", ובקטע הזה שמענו קצת חזק מהרגיל.

רוב הזמן הקטעים החזקים הסתובבו בין 80dB ל-90dB, והקטעים החזקים ממש, כשנכנסו הבראס, הטימפאני ותוף הבאס, עברנו בקלות את ה-95dB בלי בעייה -- למערכת, לאוזן זה כבר התחיל להיות חזק מדי, הרבה יותר חזק ממה שזכור לי אי פעם ממקום באולם בקונצרט, כולל בראקוויאם של וארדי -- מעולם לא כאבו לי האזניים. אולי הזיכרון שלי מעוות ו/או לא הייה לי תקציב למקומות מספיק טובים באולם.

אפשר לחזור על הניסוי.

וככל היידוע לי, אין לרכיבים שום בעייה להפיק הרבה יותר, לא רק אצלי אלא בהרבה מערכות אחרות.

אולי צריך לחפור באינטרנט ולראות מה העוצמה באולם (לא בתוך התזמורת או בעמדת המנצח) בעת נגינה -- המיקום קריטי, והעוצמות מקרוב הם בעייה של המוסיקאים, לא של המאזינים.

עמיר

עמיר, העצמה של תזמורת סימפונית, תקשיב היטב, היא בין 120 ל-130 DB ויותר, לפי נתונים של חברת דויטשה גרמופון. הרבה יותר חזק ממה שהמערכת שלך תוכל להפיק אי פעם. והסיבות שאפילו ב-90 DB אתה לא יכול לשמוע בבית? יש שתי סיבות פשוטות:
א. החלל שלך קטן מדי על עצמה כזאת (ואם הוא לא מטופל מצוין אקוסטית, אז תוסיף גם את הפקטור הזה).
ב. שלא כמו בקונצרט חי, המערכת שלך (כמעט או כמו כל מערכת) נכנסת לעיוותים שמסף מסוים הופכים לבלתי נסבלים לאוזן.
 

אריה

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
0
נקודות
0
מזמן לא קנית אצל פנצ'ר מאכר

לדעתי זה אבסורד,לא מבין לפעמים את הבחירות הללו ,כתבתי פעם באיזה מקום שרוב האדיופילים נמצאים בתת כוח בלתי אפשרי בין המגבר לרמקול,יש באיזה מקום ברשת מחשבון לצורך העניין,במצב התתואר כאן ,זה אפילו לא בסקאלה האדומה ,יותר בשחורה,
ומה שמעניין שהמוצרים הרלוונטים מאותו יבואן!
מה אין קצת הדרכה,הרי אפילו פנצרמכר לא ימכור לכם צמיגים לא מתאימים ,לא משנה כמה תשלמו לו, מה זה?

לא תמיד צריך להאשים את היבואן. במקרה שלי שמעתי את המגבר והרמקולים אצלי בבית ונשמע מצויין. גם התעקשתי על מגבר SET אחרי ששמעתי כמה מגברים אחרים למרות ההספק הנמוך. פנצרמכר, דרך אגב, ימכור לך גם צמיגים משומשים אם תבקש "מחיר", שאלה משלימה - מישהוא יודע מהוא מתח היציאה האופטימלי ביציאה מהנגן? (יש לי ווליום דיגיטלי ואולי אינו מכוון למתח מיטבי).
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
לא תמיד צריך להאשים את היבואן. במקרה שלי שמעתי את המגבר והרמקולים אצלי בבית ונשמע מצויין. גם התעקשתי על מגבר SET אחרי ששמעתי כמה מגברים אחרים למרות ההספק הנמוך. פנצרמכר, דרך אגב, ימכור לך גם צמיגים משומשים אם תבקש "מחיר", שאלה משלימה - מישהוא יודע מהוא מתח היציאה האופטימלי ביציאה מהנגן? (יש לי ווליום דיגיטלי ואולי אינו מכוון למתח מיטבי).

בדרכ מתח היציאה נע בין 2 ל 4 וולט.
קודם כל כוון את הווליום הדיגיטלי של הנגן על מקסימום מפני שאם הוא לא אז תיווצר הנחתה בפרטים, מה שגורם לך לשמוע תוצאה עם פחות רזולוציה ומכאן מובן שתשמע את המוזיקה באיכות יותר נמוכה כשהווליום של הנגן יותר נמוך. ככה זה אצלי בכל אופן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור