חבר חדש


chenk

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
5
נקודות
3
היי.

עוקב כבר זמן מה, לא רשמתי כלום כי היה פה קצת סוער... אני מבין שאנחנו בדרך חדשה וזה משמח.

לשמוע מוזיקה זה חלק חשוב ביום שלי, כל מה שעם תופים וגיטרה - הולך.
ולכן באופן טבעי מחפש דרכים לעשות את זה בהנאה המירבית.

מה שאני אוהב בציוד, בעיקר במגברים, זה את הסיפור שמאחוריהם, כנראה זו הסיבה שחברות גדולות פחות מעניינות אותי, הסיפורים שמעניינים אותי בדרך כלל נמצאים הקטנות.
דגם חדש פה או שם - נחמד לידיעה, אבל אם אין איזה סיפור מאחורי, ואל תשאלו למה כי אני לא יודע, בדרך כלל לא ימשוך אצלי תשומת לב.

"נתקעתי" בציוד שיוצר עד אמצע שנות השמונים, העלות של מוצרים חדשים עבורי פשוט לא רלוונטית.

ולגבי סאונד, אני אוהב זרם וכמה שיותר, נתוני וואטים פחות עושים לי את זה, בייחוד כשמדובר בהאזנה בבית בווליום לא מטורף.

זהו, אציג בהקדם את המערכות שלי בדף המתאים.

תודה.
 

למגברים מהתקופה ההיא היה משהו פשוט ובסיסי שחסר כבר הרבה זמן וזה שילוב של אופי עם נשמה אבל אל תסכים איתי כי לא אוהבים את זה פה...איפה עמיר? ממשיכים את הקרב פה או נהנים לדבר על Cyrus One, Naim Nait, מיוזיקל פידליטי הראשונים וכו'?
 

NAD 3020 עם טרנזיסטורים של מוטורולה 2N3055 אולי לא טרנזיסטורים עם נתונים מדהימים אבל בכל מגבר שהיו היה צליל יותר מוזיקלי מכמה טרנזיסטורים של היום.
 
ולגבי סאונד, אני אוהב זרם וכמה שיותר, נתוני וואטים פחות עושים לי את זה, בייחוד כשמדובר בהאזנה בבית בווליום לא מטורף.
א. המשפט הנ"ל לא מובן, זרם הוא מרכיב חשוב בוואט.
ב. ברוך הבא.
 

NAD 3020 עם טרנזיסטורים של מוטורולה 2N3055 אולי לא טרנזיסטורים עם נתונים מדהימים אבל בכל מגבר שהיו היה צליל יותר מוזיקלי מכמה טרנזיסטורים של היום.
מסכים. אצלי בבית רסיבר של NAD 7130 שקניתי לפני כמה עשרות שנים אצל אמנון. הוא כבר צולע באזור המחברים ולפעמים צריך איזה ניעור, או כמה דקות בשביל להבין מיהו ומה העבודה שלו. אבל לא מעט מגברים, לרבות כאלה שמחירם הרבה מאוד כפולות שלו, כאלו ששקלתי ובחנתי, לא ידעו להגיע למוסיקליות שהוא יודע להעביר לי. נכון להיום אני שומע עם SUGDEN שאני גם אוהב מאוד, אבל לפעמים אני שואל את עצמי אם זה לא בגלל שהוא מזכיר את הגרוטאה ההיא.
 
בעבר הרחוק היה לי pioneer sa-9800 .מאז התקדמתי,אבל עדיין יש לי פינה חמה בלב על התקופה שהייתי בעליו הגאה.היה לו דרייב ושליטה מטורפים.
 
Cyrus 2 עם ספק חיצוני היה הטופ.
היה מצויין, הספק החיצוני נדמה לי שנקרא PSX, היה לסט צליל יותר דינמי ופיתוח מל-One אבל יש שחושבים שלראשון היה משהו קסום יותר שמזכיר לי את הוויכוח בין אוהבי ה Lavardin IS הראשון בלי השלט שהיה יחיד בדורו מבחינת הצליל לבין אוהבי ה ISx עם השלט והרזולטיבי יותר אבל הקסם פחת.
 

א. המשפט הנ"ל לא מובן, זרם הוא מרכיב חשוב בוואט.
ב. ברוך הבא.
לצורך העניין יש לי מגבר של 65 וואט שנותן פי כמה זרם ממגבר של 75 וואט, ולכן היכולת להנעה של רמקולים קשים טובה יותר.

זו היתה הכוונה.
 
לצורך העניין יש לי מגבר של 65 וואט שנותן פי כמה זרם ממגבר של 75 וואט, ולכן היכולת להנעה של רמקולים קשים טובה יותר.

זו היתה הכוונה.
על זה היו אומרים ה " מבינים " של פעם , מעט וואטים אבל בריאים.
 
מסכים. אצלי בבית רסיבר של NAD 7130 שקניתי לפני כמה עשרות שנים אצל אמנון. הוא כבר צולע באזור המחברים ולפעמים צריך איזה ניעור, או כמה דקות בשביל להבין מיהו ומה העבודה שלו. אבל לא מעט מגברים, לרבות כאלה שמחירם הרבה מאוד כפולות שלו, כאלו ששקלתי ובחנתי, לא ידעו להגיע למוסיקליות שהוא יודע להעביר לי. נכון להיום אני שומע עם SUGDEN שאני גם אוהב מאוד, אבל לפעמים אני שואל את עצמי אם זה לא בגלל שהוא מזכיר את הגרוטאה ההיא.
מצטער על היום שמכרתי את הסגדן שלי...
חברה מעולה
 

פרט לסיירוס ולנייט, היו גם ION, ו A&R שבהמשך הפכו לארקאם, ו EXPOSURE מקוריים מאז, rega בשאסי של צדפה, קריק, ועוד ועוד. מכל המגברים המופלאים האלה של סוף השמונים תחילת התשעים, נשאר אצלי רק ה Nait2 שהוא פשוט נפלא וקומפקטי. ככ נהניתי ממנו במערכת במשרד, שלא מזמן קניתי עוד אחד למערכת בחדר שינה.
 
למגברי העולם הישן והישן יותר הייתה אסתטיקת צליל בהסתמכות על המקורות האנלוגיים עם תוצאה מהנה מאוד עם פחות ארטיפקטים סוניים בגלל המקורות.
המוצרים עם התמחור העממי היו סבירים עם בודדים יוצאים מהכלל ( כמו היום ) ועל הנחשקים אפשר היה רק לחלום.
כמעט לכל אחד בתקופה היה רסיבר מרנץ עם חוגת גיירו שהיה מאוהב בצליל השמן והחם, שם גובש הטעם והשאיפה למרנץ שיוצר בארה״ב לפני שעבר לסופרסקופ ולייצור ב - Standard Radio Corporation
כששמתי יד על מרנץ מודל 18 היה ברור ההבדל בין ארה״ב ליפן. ( מדובר על מרנץ )
מילה אישית ולא מושכלת על יפן עם מוצרי העל החלומיים שם לפעמים יש צליל שלפעמים נשמע מוזר לאוזן מערבית.
המשבר עם המקור הדיגילי שם המגברים כבר צילצלו מוזר והתחיל החיפוש למגברי השפופרות, בהתחלה חמים היה מספיק ואז הכניסה למחילת הארנב.
מאז כל אחד ממשיך בדרך שבחר,
המקורות הדיגיטליים הפכו לעיקר בזמינות מיידית.
והיום יותר מתמיד הכל לגיטימי, כל אחד בוחר את שטוב לו והוא צודק. המוזיקה לא צריכה שיצקו לתוכה תכנים נוספים.
הבחירה שלי היא מקורות אנלוגיים והציוד של פעם פעם שעליו רק יכולתי לחלום והיום נגיש מאוד( רק שיהיה במצב שמור, לעניות דעתי השידרוגים הופכים אותם לחיות אחרות שנשמעות אחרת - לא לטעמי )
אם הייתי צריך לבחור מגבר סטנדרטי (מחיר) של אז או היום - לא יודע
 
פרט לסיירוס ולנייט, היו גם ION, ו A&R שבהמשך הפכו לארקאם, ו EXPOSURE מקוריים מאז, rega בשאסי של צדפה, קריק, ועוד ועוד. מכל המגברים המופלאים האלה של סוף השמונים תחילת התשעים, נשאר אצלי רק ה Nait2 שהוא פשוט נפלא וקומפקטי. ככ נהניתי ממנו במערכת במשרד, שלא מזמן קניתי עוד אחד למערכת בחדר שינה.
A&R חברה שנוסדה ע"י סטודנטים להנדסה באונ' קיימברידג' שמה בתחילה היה A&R Cambridge וקוצר ל Arcam.
הרבה מהדברים הנ"ל היו אצל סטריאוטיפ בירושלים שם הטעם שלי התחיל להתעצב וגם ביקורים אצל שמי משיח עם המרק לוווינסון והפלנאריים.

למגברי העולם הישן והישן יותר הייתה אסתטיקת צליל בהסתמכות על המקורות האנלוגיים עם תוצאה מהנה מאוד עם פחות ארטיפקטים סוניים בגלל המקורות.
נכון.

"לעניות דעתי השידרוגים הופכים אותם לחיות אחרות שנשמעות אחרת - לא לטעמי )"

זה גם נכון כי אין את הרכיבים המקוריים ולכן זה לעולם לא ישמע כמו המקור, ראיתי איך מסרסים פאוארים וינטג' רק עם קבלים תחליפיים אפילו אודיוגרייד טובים.
 

נערך לאחרונה ב:
פרט לסיירוס ולנייט, היו גם ION, ו A&R שבהמשך הפכו לארקאם, ו EXPOSURE מקוריים מאז, rega בשאסי של צדפה, קריק, ועוד ועוד. מכל המגברים המופלאים האלה של סוף השמונים תחילת התשעים, נשאר אצלי רק ה Nait2 שהוא פשוט נפלא וקומפקטי. ככ נהניתי ממנו במערכת במשרד, שלא מזמן קניתי עוד אחד למערכת בחדר שינה.
היי,
רק מציין ש ION עדיין קיימת בצורה כזו או אחרת תחת HEED AUDIO מהונגריה . עדיין מייצרת את ה אובליסק עם אותו התכנון בערך....

גם ה nad ארבע ספרות אדומות סדרת המוניטור היו מופלאים.

שמוליק.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור