הידד לסיום שלב א' (הגדרת המקור) או בעידן השעתוק הטכני.
הלב מתרחב.
נדמה שסיימנו (כולל המהדסים בסוף ,סוחטי הנזיפות "לצמצם רווחים" -כ-ס.) את הדיון אודות המקור (ה"פרה-פוסט-מקור", אם תותר לי הלצה קטנה).
כמובן שהדיון ,שהיה סמנטי בעיקרו-הותיר אותנו מול אופק חדש, אינסופי, שהמונח סיבוב שני מגמדו-אופק החובק את שאלות היסוד הקשורות לפוסט- מקור.
וכאן אני צופה סיבוב חבטות והורדות ידיים מרהיב לא פחות , שסופו, אם להתמקם בכורסת זקן השבט ידוע מראש.
ובכל זאת:
בואו נדמיין שחבר קהילה אהוב כ_______(השלימו), נוסע לטיול ספארי,
הוא , כמובן מהרהר , משום היותו אמון על דקונסטרוקציה מודעת בכל דבר, במנגנונים התיירותיים המשומנים, בניצולו של הטבע , בבורגנות החוגגת,הצבועה אפילו, בהיררכיות הפנימיות-הגורמות לו לחוש כקולוניאליסט במירעו-שבהם ממוקמים דרגי השירות המקומיים ואולי,גם , בנפלאות הטבע.
(וכנראה בעוד מספר רב של נושאים , אולי גם געגועים לקדם-מגבר שנשאר במולדת)
השעה עכשיו 06:00 , יוצאים לדרך , יורדים מהג'יפ משום עדר היפופותמים קרוב!
,המשקפות מוצאות מנרתיקיהן , הלסתות נסגרות ,באופן בלתי רצוני,על עוד פיסת במבה.
לפתע היפו , או ליתר דיוק אלפא-היפו המזהה את הפולשים שועט קדימה
ובאופן בלתי צפוי , טראגי אפילו -טורף את החבר ס. ריכטר -זהו ,לעניינו המקור.
מאידך:
השעה 21:30 , נגיד ,חבר בשם ram_bra המתגורר ביפו מסיים לשמוע שלוש שעות רצופות של קטעים נבחרים של קרלהיינץ שטוקהאוזן האהוב עליו כבן.
הוא משתעמם בפורום dtown,ומחליט לצפות בטלוויזיה מעט , בערוץ הטבע נניח,
שהרי הוא, ram_bra מחבב חיות ,ואף מחזיק ,משום דבריו של אוסקר ווילד על בעלי בעלי-חיים( משחק מילים), בחיה או שתיים.
עתה מזדמנת לו תוכנית על עדרי סוסי יאור הקרויים גם היפופותמים , חיות שעל אף מופען המגושם מסוגלות לרוץ , מסתבר,במהירות של כ-60 קמ'ש, ועלולות לגלות רגשות טריטוריאליים לא פחותים מהנהוג באזורנו.
ram_bra (מיפו) מוקסם את מול הדימויים הצבעוניים החיים , היפים מהחיים, היותר טכניקולוריים! , דימויים המעידים על מחשבה רבה של הצלם העושה שימוש כה מושכל בפרמטרים של עומק שדה ואף בפוקוס סלקטיבי , שימוש היוצר אינטרפרטציה סובטילית.
אגב,הדימויים מעוטרים ,שוב בטוב טעם, בהערות הקריין ,שייתכן שאף נכח פעם בשיעורי זואולוגיה,
הידד לטבע המצוי בערוץ הטבע !
התכנית מסתיימת, ram_bra מרוצה ביפו ,אגב הוא , על אף הדרמה בה נכח, שלם ובריא-
הוא חוזר להאזין לשטוקהאוזן (שאליו הוא מתייחס כבנו) -(זה הפוסט מקור, obviously)
מה למדנו? ,למדנו שעל מזבח הנאמנות למקור איבדנו, לשווא , חבר קרוב, טוב, כ-ס. ריכטר.
הייתכן שמכשירי השיעתוק מייצרים חוויה שונה ?, אך מלהיבה בדרכה , כזו המאפשרת לקרוא הידד! , בפרטיות , להחזיר את קטע 4 ולשמעו 9 פעמים, להגדיל(בעזרת השנאי המבדל) את הבמה ולצמצמה - בקיצור to have a lot of fun?
לא, צריך לנסח את זה בצורה יותר נחרצת: הייתכן שמכשירי השיעתוק עשויים לגרום לחוויה סוחפת ומספקת(שוב, לעיתים)אף יותר מן המקור?
הידד לשעתוק , הידד לוולטר בנימין (מיפו?) הידד להסרת הaura מהמקור המלא בעצמו (אולי מדי?)
רם