האמת מאחורי התקליטים...


roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אז מי צודק ואיזה לחם הוא נכון יותר...
מה השאלה בכלל- פיתה עיראקית..........כפרון, מתחבר לדבריך (ורד)

מהבדיחות של ננסי ברנדס: סאדם חוסיין פיתה עיראקית......
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
הידע של רוברט כבר הוכך כל כך הרבה פעמים מאוד מוגבל, מאוד מיושן, הוא לא מודע לחידושים, הוא לא יודע להקשיב למוזיקה, אטום ולא פתוח לקבל את העובדה שהוא לא באמת יודע מה קורה היום בתעשיה.
הוא תמיד מתייחס לתדר מסויים ואף פעם לא למוזיקה, השיטות שלו לבדיקה מקובעות ואין לו שום רצון להתפתח.
בינינו אין לו שום קייס והוא ממש שמח להתחבא מאחורי ההבטחה שלו אליך.
אני חושב שבתחום בו הוא מדבר, מדידות, יש לרוברט ידע.
אבל הוא מעולם לא תכנן מגבר, לא בנה מגבר ולכן הידע שלו מאוד חלקי כשמביטים על התמונה השלמה.
בנוסף, אני חושב שרוברט ו mb1000 מעולם לא תכננו מערכת שמיעה ומוח, אבל לא שאלתי.


אריה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
קדימה. יש לך אישור.
בתוך זה נא ציין מה שמעת בדיוק ולמה השוואת. אני אוהב נסיון אמיתי, רסמי, לא קטלוגים או איזו התנסות שהיתה לך לפני 20 שנה.
נמר, אני קצת בבלאגן מבחינת זמן ....אני חייב לך תשובה מפורטת ורצינית ואני צריך זמן .......ו matanoosh אני לא צריך את ויקי/גוגל.....כל הידע קיים בקלאבסה כבר 45 שנה.
 

נערך לאחרונה ב:

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,302
מעורבות
1,863
נקודות
113
אם לא היית על כפתור החסימה הייתי מה זה "נכנס בך" (בענייני אודיו כמובן) .....אבל הבטחתי לך להיות מרוסן והבטחות אני מאוד משתדל לקיים:)

קדימה. יש לך אישור.
בתוך זה נא ציין מה שמעת בדיוק ולמה השוואת. אני אוהב נסיון אמיתי, רסמי, לא קטלוגים או איזו התנסות שהיתה לך לפני 20 שנה.

נמר, אני קצת בבלאגן מבחינת זמן ....אני חייב לך תשובה מפורטת ורצינית ואני צריך זמן .......ו matanoosh אני לא צריך את ויקי/גוגל.....כל הידע קיים בקלאבסה כבר 45 שנה.
יש אנשים שמחכים לתשובות...
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
יש אנשים שמחכים לתשובות...
הפוסט שלי לא יהיה כיף ל"אנלוג בין זמנינו" ....אין מה לחכות מי יודע כמה.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
הבטחת תשובה ואני סקרן.

אריה
אכתוב זאת היום בלילה/מחר - נא להנמיך ציפיות.....לא תהיה פריצת דרך רעיונית /מחשבתית או להבדיל דבר טיעון מהפכני שלא שמעתם עד כה........גלוי תורת הקוונטים היה אירוע יותר מכונן מהפוסט העתידי שלי;)

במחשבה שניה ......כן יהיו נושאים שלא מדברים עליהם כאן בפורום, כמו נושא מרכוז התקליט וגליות התקליט שפוגעות משמעותית באיכות השמיעה באנלוג - נושא שלא מטופל כראוי/בכלל אצל אף אחד מהיצרנים המודרניים והיה מטופל חלקית לפחות אצל יצרן אחד בעבר.
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
גילוי נאות: הכתיבה לא באה לי בקלות כלל, פוסט מעט מורכב בין 10-20 שורות יכול לקחת לי כשעה כדי לנסח אותו כראוי, ולאחר שאני שולח אותו אני יכול לתקן את הנוסח אפילו 20-30 פעם כדי שיהיה במינימום הנדרש מבחינתי .....שלצערי גם אחרי התיקונים עדיין לא מזהיר.

לדוגמא הפוסט על "השמיעה האנושית" (לינק) נדרש לי כדי לנסח אותו כשעתיים שלוש ולאחר שפורסם תיקנתי את הניסוח לדעתי כ 30-40 פעם במהלך הימים הבאים.

לאור האמור תארו לעצמכם את הבאסה לקבל פוסט תגובה כזה מהחבר matanoosh (לינק) שבו הוא כותב שכל שכתבתי כבר קיים בצורה כזו או אחרת בWiki/Google או סתם ברחבי האינטרנט, אני בעצם ביצעתי רק סוג של "מלאכת ליקוט" ולמעשה אין שום ערך לפוסט ולשרשור.

בדיוק לפי הלוגיקה הזו של matanoosh כל סופר/משורר יכול לפרסם 2-3 דפים עם 2,000 מילים לפי סדר האלף בית ובנוסף 10 סימני פיסוק ולבקש מהקוראים להרכיב להם בעצמם DIY כל סיפור/שיר שיחפצו לפי ראות עיניהם.
כל הסיפורים והשירים בעולם, בעבר ובעתיד, בעצם כבר קיימים ע"י סידור מושכל של מאגר 2,000 המילים שהוצע......מבחינת אין שום דבר חדש תחת השמש.

כאמור העניין ביאס אותי מאוד. הכוונה הראשונית שלי בשרשור הנוכחי הייתה לעשות סקירה מקיפה של כל אחד משלשת מכלולי הפטפון (מסגרת+צלחת, זרוע, וראש ) כאשר לכל אחד מהם יש כ- 10-20 פרמטרי איכות ואז לנתח בנפרד כל אחד מהם תוך התייחסות להתקדמות שלדעתי הושגה(או לא) ב-30 שנה האחרונות.

מאחר שאני משער שהתגובות לשרשור כזה יהיו כפי שתיארתי למעלה אחסוך לעצמי את העניין (כי הרי הכל כדבריו של matanoosh נמצא ב Wiki/Google ) אבל בכל זאת הבטחתי, אז קבלו את התובנות שלי בתמצות יחסי (ועדיין די מפורט)......במידה ומישהו יהיה מעוניין שארחיב בנושא מסויים - אשמח.
 

נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
השרשור הזה נפתח בהמשך לדיון בנושא האנלוג שהתחיל בשרשור (כאן)

הגדרות: כדי להקל על ההבנה נגדיר מישור X,Y,Z כאשר X ימינה שמאלה ; Y קדימה אחורה ; Z למעלה למטה.

כללי: כמו לכל מכשיר שמשמיע מוסיקה גם לפטיפון יש את הפרמטרים המקובלים לאיכות - Frequency Response , עקום פאזה, יחס אות לרעש, עיוותים, Hum ופרמטר נוסף שאינו קיים בדיגיטאל מאחר ששם הוא מושלם - Wow & Flutter

הפטפון מורכב מ 3 חלקים מסגרת+צלחת (שאסי) שעליו מורכבת הזרוע שעליו מורכב ראש הפטיפון
כל אחד משלשת החלקים אחראי למס' מפרמטרי האיכות שהוזכרו וביחד הם מרכיבים את מכלול התכונות של הפטיפון הספציפי.

1. מסגרת+צלחת (שאסי)

התפקיד שלה הוא לסובב את התקליט הכי יציב שניתן כדי שהתדר יהיה יציב ככל האפשר + בנוסף נדרש לבודד בצורה מכסימאלית את ראש הפטפון מהדף האוויר של הרמקולים שיכול לגרום לתהודה של המערכת.

בעבר הושג W&F של כ 0.02% ויתכן עם הפטפונים המפלצתיים שהצלחת שוקלת 200 ק"ג ניתן להשיג תוצאה מעט טובה יותר אבל זאת לא הבעיה הבאמת רצינית , הבעיה המרכזית היא חוסר מרכוז התקליט במישור XY וגליות התקליט במישור Z .

א. מרכוז התקליט
את חוסר המרכוז במישור XY פתרה חברת Nakamichi בשנת 1982 !!! (תמונה למטה) עם פטיפון ה TX-1000 כאשר לפטיפון היתה מערכת שמנתחת את חוסר המרכוז ומזיזה את כל הצלחת בדיוק בכוון ההופכי לתקליט הלא ממורכז (תמונה למטה).

אין אף חברת פטיפונים היום (לפי מיטב ידיעתי) שמבצעת זאת. זה מגוחך שכ 40 שנה אחרי, כל חברות הפטיפונים מתרכזות בלהוציא שסי מפלצתי שזוהר באור יקרות (תמונה למטה) ....ומתקדם טכנולוגית כמו אלה מתקופת האדם הקדמון .

עגלה מעץ שבניתי בגיל 8 מארגז ירקות, מוטות עץ ,מסמרים (שמצאנו במדורה וישרנו אותם עם אבן על המדרכה), ולגרים שמצאנו במוסכים בסביבה עם היגוי חוט "מתקדם" הייתה יותר הייטאק מטכנולוגית הפטפונים הנוצצים של היום (באופן יחסי לטכנולוגיה שהיתה מצויה בידיו של רוברט הדרדק בן ה- 8 בשכונת ג'סי כהן של אותם ימים).

ב. גליות התקליט
לדעתי, הבעיה המרכזית באנאלוג היא גליות התקליט..... היא הגורם המרכזי ביחד עם חוסר המרכוז וה-W&F לצליל ה"מיבב" ששומעים בעיקר בסולו פסנתר.
אני לא יכול להדגים לחברים דרך האינטרנט איך "יבבת" הפסנתר נשמעת כי צריך להחזיק עותק דיגיטאלי ואנלוגי מאותו מאסטר דיגיטאלי ואת זה צריך להדגים במערכת ביתית. .

לעומת זאת טון של 800 Hz משקף לא רע צליל מתמשך של קלידי הפסנתר (עם תוספת פאדל ימין בפסנתר) , וכאן ניתן לשמוע בקלות באוזנית ודרך המחשב את היבבה המדוברת.
מצורף (לינק) לפוסט ובו קישורים לצליל של פטיפון ולעומתו צליל דיגיטאלי.

אם החברים כאן אינם שומעים את ה"יבבה" , והיא אינה מפריעה לכם, אתם צריכים גם להפסיק לשמוע אינטרקונקטים, למכור את המערכת שלכם ולחפש תחביב אחר- איסוף בולים זה אחלה אלטרנטיבה;)

את גליות התקליט אפשר לפתור ב 2 שיטות:
1. הדרך המקובלת ללחוץ את התקליט לצלחת במרכז ובדפנות או להבדיל מנגנוני ואקום מתוחכמים שלא תמיד מצליחים לפתור את הבעיה.

2. להזיז את כל הזרוע במישור Z (למעלה למטה) בדיוק בכיוון ההופכי לגליות התקליט – אני לא מכיר אף חברה שמבצעת זאת ובאמת זה חבל כי לדעתי זו הבעיה המרכזית בפגיעה בצליל האנלוג.

במקום שכל חברות הפטפונים יתעסקו בטכנולוגיה פרימיטיבית של ימי הביינים בפטפונים המפלצתיים היה מן הראוי שהחברות יציעו פתרון הייטאקי מינימאלי בצורת הזזת הזרוע במישור הורטיקאלי בהתאם לגליות התקליט

תנו לי כמה מאות אלפי דולרים בודדים ו 2 מהנדסים עם ראש על הכתפיים ויהיה לכם את הפטיפון שישמע הכי טוב בעולם......ולא כי אני כזה איינשטיין אלא פשוט אפתור את בעיית גליות התקליט שהיא החמורה מכל בעיות האנלוג.

......ושוב אם אינכם מאמינים לי כמה רע נשמע סולו פסנתר בפטיפון אתם מוזמנים לשמוע את ההשוואה בין אנלוג לדיגיטאל שהיצעתי לכם (כאן) .


יש המשך - עוד לא סיימנו את נושא השאסי ויש עוד את נושא הזרוע והראש -הביקורת על הנושאים הבאים היא הרבה פחות נוקבת.

פטיפון Nakamichi מדגם TX-1000 עם מנגנון מרכוז תקליט משנת 1982 - התקדמנו רבות מאז, אהה?

Nacamichi TX-1000_1.JPG


שרטוט סכמתי של מנגנון המרכוז של ה-TX-1000

Nacamichi TX-1000_Mech.JPG


פטפון ב 460,000 דולר, כבד מאוד, איכותי מאוד, מושקע מאוד, יפה במידה מסויימת (בעיני לפחות) אבל חסר כל ערך מבחינת איכות השמיעה
Turntable 460,000 $.JPG
 

תמונות מצורפות

  • Nacamichi TX-1000_1.JPG
    Nacamichi TX-1000_1.JPG
    KB 89.5 · צפיות: 104
  • Nacamichi TX-1000_Mech.JPG
    Nacamichi TX-1000_Mech.JPG
    KB 105.1 · צפיות: 130
  • Turntable 460,000 $.JPG
    Turntable 460,000 $.JPG
    KB 88.1 · צפיות: 102
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
מקום שמור לפוסט המשך
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
מקום שמור לפוסט עצמו
מקום שמור לשלול את כל מה שכתבת :)
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אריה, מה זה האהבתי הזה ? על ההשקעה או אתה מסכים עם דברי ? .....כאילו שאני לא יודע את התשובה ;)
ובלי שום קשר אריה, מחמיא לי האהבתי שלך וקבל(ורד)

ואגב, שבת שלום לכולם (ורד)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
רוברט,
לגבי מבנה המסגרת, פטיפונים מודרניים עשויים מחומרים שונים שתפקידם לבודד את הפטיפון מהתפוקה של הרמקולים.
ההתיחסות שלך כאילו כל הפטיפונים הם אותו הדבר היא לא מדוייקת כי הם לא.

לגבי מרכוז וגליות התקליט, פה יש חשיבות לאיכות הזרוע. הזרוע צריכה להיות בנוייה כך שהלגרים יאפשרו לה את התנועה בצירים איקס ווי זייד באופן החופשי המקסימלי הניתן.
אני מניח, לא יודע אבל מניח, שזרועות ברמה גבוהה משיגות תוצאות טובות יותר משיטות טכנולוגיות כמו ואקום ושינוי מרכוז הצלחת שהופכות את הפטיפון למסובך באופן שיותר מקלקל מאשר מועיל.

אריה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
רוברט,
לגבי מבנה המסגרת, פטיפונים מודרניים עשויים מחומרים שונים שתפקידם לבודד את הפטיפון מהתפוקה של הרמקולים.
ההתיחסות שלך כאילו כל הפטיפונים הם אותו הדבר היא לא מדוייקת כי הם לא.

לגבי מרכוז וגליות התקליט, פה יש חשיבות לאיכות הזרוע. הזרוע צריכה להיות בנוייה כך שהלגרים יאפשרו לה את התנועה בצירים איקס ווי זייד באופן החופשי המקסימלי הניתן.
אני מניח, לא יודע אבל מניח, שזרועות ברמה גבוהה משיגות תוצאות טובות יותר משיטות טכנולוגיות כמו ואקום ושינוי מרכוז הצלחת שהופכות את הפטיפון למסובך באופן שיותר מקלקל מאשר מועיל.

אריה
אני הולך לדבר גם על הנושא של בידוד הפטיפון.

צירי הזרוע אכן חשובים אבל הם לא יכולים לפתור את בעיית המרכוז

אריה, תשמע את הקטע שנתתי בלינק - מה אתה חושב עליו ?
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
אם כבר בפטיפונים אסקינן, חשוב גם לציין את מהירויות הסיבוב השונות,
ואת RIAA CURVE (תיקון עקומת התדר בפטיפון )
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
מקום שמור לשלול את כל מה שכתבת :)
יאללה לירן איפה אתה?...... למרות שיהיו עוד פוסטים בהמשך שלא בדיוק יחמיאו לאנלוג יש לך מספיק חומר "לעבוד איתו"......דבר איתי "בשלילה" לירן.....;)
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור