תוספת מגבר נוסף מדגם LUXMAN M10X כנראה שאין דרך חזרה.


בקשר לציוד משנות ה90 מתוחזק היטב , אני בעד , מכיוון שאין שום התקדמות באנלוג בציוד החדש, להפך , קשה לתקן אותם בגלל smd מעופשים , ולך תמצא התקלה , גם אצלי הרוב בן 20 , ורמקול זוג בן 50, ואני מתעלף ממנו מטנוי ישנים, ושפופרות של פעם , היום לא עושים מה שהיו עושים פעם אפילו בכבלים , שמעתם פעם נודרדוסט עם משקל ?,תעזבו אותי מהשטויות המודרנים , בקשר למרתף של הקפטן , לא טוב תקרה נמוכה וחדר קטן יחסית ל80 מטר שלי , ושם תלוי ההבדל בגודל הבמה למרות המדידות ! בכל מקרה כל הכבוד!!!!
 
קצת טעיתי לגבי הערכה של הקברניט מתחילת השרשור , אולי יש משהו בדבריו , למרות שאנינות בעצמה נמוכה זה לא הקטע שלי , אני רוצה דינמיקה מטורפת , גודל במה ופרוט כמו בהופעה חיה בשורה הראשונה, תמיד הייתי קיצוני למרות שכבר זקנתי ועייפתי ,
 

כל הכבוד ! נשמע לי מרתק , למרות שאני יותר ״ דיגיטלי.״ ממך , פטפון לא בשבילי , אבל אתה נשמע לי אודיפיל מגובש , ומעריך את זה מאוד למרות חילוקי הדעות בינינו , אשמח לבקר יום אחד באם תרצה , מכיוון שאני ידוע כpersona non grata?"
אז גם אני בנוסף למה שכתבתי מאוד דיגיטלי.
מקשיב הרבה דרך אפל מיוזיק על אייפד שמזרים לדאק די פשוט. audioengine.
בנוסף מחשב לפטופ מזרים אתרי מוזיקה שונים דרך דאק נוסף.
ואפילו טיונר שקולט היטיב את קול המוזיקה ב FM עם אנטנה יעודית על הגג.
דיגיטל ממש לא זר לי ונישמע נפלא.
 
האמת דעתי הפרטית בלבד
אבל לא ברור לי מה יש להתגאות בהיות האדם ציודופיל
זה אומר שאף מערכת באמת לא מספקת אותו
ברגע שיש מערכת אחת טובה, לא צריך עוד מערכות.
לטעמי עדיף מערכת אחת בינגו מאשר עשרים מערכות שהן בערך.
 
האמת דעתי הפרטית בלבד
אבל לא ברור לי מה יש להתגאות בהיות האדם ציודופיל
זה אומר שאף מערכת באמת לא מספקת אותו
ברגע שיש מערכת אחת טובה, לא צריך עוד מערכות.
לטעמי עדיף מערכת אחת בינגו מאשר עשרים מערכות שהן בערך.
לא מתגאה. רק מספר. זאת באמת בושה גדולה.
פשוט לא מצליח להחליט מי הכי טובה. כל אחת אחרת.
אוהב את כולן.
 

הכל טוב, כל אחד מה שעושה לו טוב(ורד)
 
האמת דעתי הפרטית בלבד
אבל לא ברור לי מה יש להתגאות בהיות האדם ציודופיל
זה אומר שאף מערכת באמת לא מספקת אותו
ברגע שיש מערכת אחת טובה, לא צריך עוד מערכות.
לטעמי עדיף מערכת אחת בינגו מאשר עשרים מערכות שהן בערך.
גם אני בעד מערכת אחת משובחת!!
 
כל אחד טוען ששלו יותר גדול מה חדש ...
חדר אקוסטי או סביבה אקוסטית טובה, מגבר חזק ויציב בעכבה יציבה (לא 4 ומטה) לא כזה שמכניס עיוותים, ישבור כל רמקול לפני האוזן לא מדובר פה על סוג של עילוי רמקול מדהים אני בטוח והייתי מת שיהיה לי כזה בסט רב ערוצי שלי אבל בחחייאת.

1.מתכון קלאסי לשריפה הוא חוסר כוח - לא עודף.
2.דווקא לרוב מה שנשרף ראשון ברמקול זה הטוויטר ופה יש 3 (מכל מיני סיבות )
3.יכולות עמידה בהספק שלו טובה מכל טוויטר אחד.זה פשוט מתחלק ב 3 .

תעצור שניה לפני שאתה כותב לחשוב ולבדוק דברים
 

האמת דעתי הפרטית בלבד
אבל לא ברור לי מה יש להתגאות בהיות האדם ציודופיל
זה אומר שאף מערכת באמת לא מספקת אותו
ברגע שיש מערכת אחת טובה, לא צריך עוד מערכות.
לטעמי עדיף מערכת אחת בינגו מאשר עשרים מערכות שהן בערך.
גם אני בעד מערכת אחת משובחת!!
לציוד מיושן קסם משלו והוא טוב במה שהוא טוב, לא צריך להתחרות בציוד של היום ותתפלא יש הפתעות .
לגבי נתוני המגבר בהחלט מרשים זה חתיכת ביסט. לעניין משהו אמר לא בטוח אם מגבר 1 גדול אחר יהיה טוב יותר מ 2 בברידג שנותנים אותו הספק אז אם תפרק את העניין לרגע, מבחינה כספית כי מפה זה מתחיל ואין מדד ראשוני אחר ריטייל 20 אלף דולאר, תכפיל ב 2 הגענו לו 40 אלף דולאר, איזה מגבר 1 במחיר של 40 אלף דולר יהיה טוב מ 2 כאלה .... גוגל אומר Boulder 3060. אכן לא פשוט.
BOULDER 3060 מחיר 164.000$ איך הגעת למחיר של 40.000$
 
צודק טעות שלי\של גוגל.
לא משנה תעשה מה שבא לך יש לך סט-אפ להתגאות בו באמת, תתחדש ותהנה חג שמח.
 
לכל רמקול יש גבול ,אבל ברמקולים בראים במיוחד -את מי זה מעניין?
הרמקולים הספיציפיים האלה יכולים לנגן כל אחד 117 די בי .
האוזן והחדר יכנעו הרבה הרבה לפני הרמקול .
לא לוקחים 2000 וואט כדי לממש את ה 2000 וואט - לא מכיר גם רמקול ביתי שמתקרב לשם ואין גם שום צורך כזה בבית.
אני כן בעד ומנסיון -בהספקים גבוהים כל עוד המגבר לא משתגע בדרך -ורשום בפירוש שמגבר הזה מתמודד היטב עם עכבות שונות.

וכן -עוד לא ראיתי רמקול נשרף מהספק נקי ובריא .ראיתי רק רמוקלים שנשרפו מחוסר או לכלוך.
דן
לפי הנתונים הפרליסן s7 דורש זרם במינימום 100W RMS כך שכל המרבה הרי הוא משובח.
Screenshot_20250914_163412_Adobe Acrobat.jpg
 

האמת דעתי הפרטית בלבד
אבל לא ברור לי מה יש להתגאות בהיות האדם ציודופיל
זה אומר שאף מערכת באמת לא מספקת אותו
ברגע שיש מערכת אחת טובה, לא צריך עוד מערכות.
לטעמי עדיף מערכת אחת בינגו מאשר עשרים מערכות שהן בערך.
ומה אם יש לך שתיים, שכל אחת מורכבת מאבני הדרך באודיו, שם מתחילה הפרופורציה הנכונה ,שום דבר לא בערך
 
טוב. אחרי שהבנתי על איזה רמקולים מדובר, אז חפרתי קצת והנה מה שיש לכתב אודיהוליק להגיד על חיבור ביאמפ לרמקולים אילו.

 

תמונות מצורפות

  • Screenshot_2025-09-17-18-08-09-29_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2025-09-17-18-08-09-29_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    KB 170.3 · צפיות: 61
אפשר ״ תקציר מנהלים״ מה טוב ליהודים , באמפינג או בריד׳ג?
 

אפשר ״ תקציר מנהלים״ מה טוב ליהודים , באמפינג או בריד׳ג?

הגדרות​

  • ברידג' (Bridged Mode / Bridge Mono): לוקחים שני ערוצים של מגבר סטריאו וחוברים אותם כך שיעבדו יחד כדי להוציא כוח גבוה יותר לערוץ יחיד. Crutchfield+1
  • בי-אמפינג (Bi-amping): מחלקים את תחום התדרים של הרמקול (למשל גבוהים ונמוכים) ושולחים כל חלק למגבר נפרד. כך כל מגבר מתמקד בטווח תדרים מסוים. Audioholics Home Theater Forums

יתרונות וחסרונות של כל גישה​

גישהיתרונותחסרונות
ברידג’• כוח גבוה יותר לערוץ בודד — שימוש במתח גבוה יותר מקבלים יותר וולט על הרמקול. Wikipedia+1
• מתאים במיוחד כאשר צריכים להניע סאב או רמקול יחיד שדורש הרבה כוח.
• פשוט יותר מבחינת חיווט אם המערכת כבר תומכת במצב ברידג’.
• העומס על המגבר גדל: כאשר חוברים ברידג’ עומס ה־impedance שמתקבל נמוך יותר (לכל מגבר חלק). אם הרמקול דורש עומס נמוך מאד זה עלול להיות בעייתי. Reddit+1
• רעש תחתון גבוה יותר לפעמים.
• שליטה על הדמפר פחות טובה (damping factor ירוד יותר) – הבס עלול להיות פחות מדויק.
• חום גבוה יותר, עלייה בדרישות החשמל.
בי-אמפינג• פחות עיוות אפשרי כי כל מגבר עובד בטווח שהכי מתאים לו.
• אפשרות לשליטה טובה יותר על תדרים נמוכים/גבוהים בנפרד.
• פחות לחץ על המגברים, אם הם נפרדים/מסוג מתאים.
• אפשר שיפור בבהירות ובתגובה הדינמית.
• צורך במגבר נוסף – עלות גבוהה יותר.
• חיווט מורכב יותר וקונפיגורציה יותר מדויקת (מעבר פעיל, פילטרים וכו').
• אם הביצועים של המגברים / התאמתם לתדרים לא טובה, יתכן שלא נראה שיפור גדול.
 
The S7ts are bi-ampible/bi-wirable and so have two sets of binding posts. Normally, I would say that there is little advantage in bi-amping with home audio speakers, but with the S7ts, I will make an exception. The reason is that they have a very formidable bass driver section, and with the speaker’s total 600-watt RMS power handling, they can handle a lot more power than what most home audio amps can deliver. It would still be better to just use a single beefy amplifier to power the whole thing
----
זאת דעתו.
או במילה אחת - תלוי.
 
נערך לאחרונה ב:
אפשר ״ תקציר מנהלים״ מה טוב ליהודים , באמפינג או בריד׳ג?
אם חיבור ברידג' נשמע לך יותר טוב אז מה משנה דעה של "מומחים" ?
 

בחיבור ברידג' , אם יצרן המגבר לא דאג להתאים את הגיין מקבלים הספק 4X,
זה תמיד נשמע יותר טוב.
 
אם חיבור ברידג' נשמע לך יותר טוב אז מה משנה דעה של "מומחים" ?
אם נשמע יותר טוב אז ברור. אבל זה לא ניבדק, ולכן הומלץ לו לבדוק את האופצייה הזאת.
יתכן וחלק מהקוראים לא מכירים כלל אפשרות זאת ולכן כל הטרחנות סביב כך.
 

הגדרות​

  • ברידג' (Bridged Mode / Bridge Mono): לוקחים שני ערוצים של מגבר סטריאו וחוברים אותם כך שיעבדו יחד כדי להוציא כוח גבוה יותר לערוץ יחיד. Crutchfield+1
  • בי-אמפינג (Bi-amping): מחלקים את תחום התדרים של הרמקול (למשל גבוהים ונמוכים) ושולחים כל חלק למגבר נפרד. כך כל מגבר מתמקד בטווח תדרים מסוים. Audioholics Home Theater Forums

יתרונות וחסרונות של כל גישה​

גישהיתרונותחסרונות
ברידג’• כוח גבוה יותר לערוץ בודד — שימוש במתח גבוה יותר מקבלים יותר וולט על הרמקול. Wikipedia+1
• מתאים במיוחד כאשר צריכים להניע סאב או רמקול יחיד שדורש הרבה כוח.
• פשוט יותר מבחינת חיווט אם המערכת כבר תומכת במצב ברידג’.
• העומס על המגבר גדל: כאשר חוברים ברידג’ עומס ה־impedance שמתקבל נמוך יותר (לכל מגבר חלק). אם הרמקול דורש עומס נמוך מאד זה עלול להיות בעייתי. Reddit+1
• רעש תחתון גבוה יותר לפעמים.
• שליטה על הדמפר פחות טובה (damping factor ירוד יותר) – הבס עלול להיות פחות מדויק.
• חום גבוה יותר, עלייה בדרישות החשמל.
בי-אמפינג• פחות עיוות אפשרי כי כל מגבר עובד בטווח שהכי מתאים לו.
• אפשרות לשליטה טובה יותר על תדרים נמוכים/גבוהים בנפרד.
• פחות לחץ על המגברים, אם הם נפרדים/מסוג מתאים.
• אפשר שיפור בבהירות ובתגובה הדינמית.
• צורך במגבר נוסף – עלות גבוהה יותר.
• חיווט מורכב יותר וקונפיגורציה יותר מדויקת (מעבר פעיל, פילטרים וכו').
• אם הביצועים של המגברים / התאמתם לתדרים לא טובה, יתכן שלא נראה שיפור גדול.
הוא מדבר על ACTIVE BIAMP= כוונת המשורר.
בשרשור זה מדברים על PASSIVE BIAMP -הפילטור נעשה בקרוס אחרי המגבר שהמגבר בזבז את כוחו לטובת כלום.;
איציק,;
אני כן בעד הספקים מאוד גבוהים,כמובן ללא מחיר סוני.;
אבל זה גם אישי - הרבה ותלוי העדפה .
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור