שאלה: מאיזה מחיר אתה קובע שהציוד הוא אולטרה הי-אנד?


האם יש דבר כזה אולטרה הי-אנד:


  • Total voters
    13

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,894
מעורבות
3,005
נקודות
113
אם היה מדובר בחרא, אז הדוגמה שלך הייתה רלוונטית, אבל מדובר על הדברים שהם בטופ שיש בכלל באודיו וההבדלים ביניהם, כאשר כל מה שידוע לגביהם זה שהם ממש ממש טעימים, אבל לך אין מושג אמיתי באיזו מידה.
לא דיברנו על טעמים אלה על קביעת עמדה/הנחה ללא ניסיון. כבני אנוש אנו עושים זאת על בסיס קבוע יום יום, גם אתה.


הדוגמה למכפלה/הקצנה חידדה רק את עומק אי-ההבנה שהפגנת לכאורה -- אני לא טוען שלא הבנת, אלא רק שתיארת בדיוק את צורת המחשבה של טירונים בתחום. בוטות והגזמות אינן דרכים יעילות לניהול דיון.

וזה שיש לך אסוציאציות אישיות של פחיות אוויר ארץ הקודש שנמכרות בחנויות לתיירים לא אומר כהוא זה על המוצר של ד'אגוסטינו, ואני לא חושב שמישהו מעוניין למכור לך סיפורים על מכשירי קצה שממילא סביר שאינך יכול או רוצה להרשות לעצמך.
והנה הנחת הנחה מבלי לבדוק עובדות או האם להנחה הכלכלית שלך יש בסיס….

מכיר את המשל על השועל והענבים החמוצים

זה אינו המקרה והמבין יבין…
 
  • Like
Reactions: gds

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
לא דיברנו על טעמים אלה על קביעת עמדה/הנחה ללא ניסיון. כבני אנוש אנו עושים זאת על בסיס קבוע יום יום, גם אתה.


הדוגמה למכפלה/הקצנה חידדה רק את עומק אי-ההבנה שהפגנת לכאורה -- אני לא טוען שלא הבנת, אלא רק שתיארת בדיוק את צורת המחשבה של טירונים בתחום. בוטות והגזמות אינן דרכים יעילות לניהול דיון.


והנה הנחת הנחה מבלי לבדוק עובדות או האם להנחה הכלכלית שלך יש בסיס….

מכיר את המשל על השועל והענבים החמוצים

זה אינו המקרה והמבין יבין…
אבל מדובר על דברים שונים מהותית. בענייני חרא, אין צורך לטעום ולנסות כדי להרגיש עד כמה הוא חרא, אז היעדר ההתנסות האישית אינו משנה כלל. לעומת זאת, כשמדובר על הדברים הטובים ביותר שיש, אין הרבה משמעות להנחות יסוד חסרות בסיס לגבי האם/כמה X עדיף על Y.

הנחת היסוד הכלכלית גם הייתה מסוייגת: "שסביר להניח", וגם כללה את האפשרות שאתה יכול ולא רוצה.
בנוסף, סביר גם להניח שאם הסכום האמור היה non-issue מבחינתך, לא היית יוצא כנגדו בבוטות כזו, אבל ברור לי שזה לא בהכרח כך.
בשני המקרים דיעותי בעניין אינן "מגובשת", בניגוד לדעותיך האפריוריות.

אני לא בטוח לגבי הענבים החמוצים, לכאן או לכאן. הכחשה בסגנון "המבין יבין" היא די ריקה מתוכן.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,475
נקודות
113
להלן לינק למאמר מאוד מעניין על התפתחות התחום לאורך עשרות שנים מהיי פיי לאולטרא היי אנד.


כפי שחשדתי עוד לפני, כנראה שווילסון זצ״ל הוא האשם המרכזי בכל הטרלול השיווקי האולטרא-אמריקאי הזה והתווית הדרך להפיכתו של ציוד אודיו לסמל סטאטוס, ותמחורו בהתאם.

We may not have sensed this at the time, but Wilson and Infinity, under Arnie Nudell, and soon enough many others were really opening up an entirely new segment of the high-end market—the “ultra-high end,” where price was no object, and sound and cachet were everything. Wilson loudspeakers proved so successful (the WATT/Puppy, for instance, remains the best-selling speaker over $10,000 in hi-fi history) that by the mid-90s Wilson Audio laid claim to almost 50% of sales in the high-priced high-end market. Owning a Wilson speaker put you in the company of movie stars, rock music icons, and New Age entrepreneurs like Steve Jobs. It wasn’t just a great loudspeaker; it was a status symbol.

לא ככ ברור במה ווילסון "אשמה" ?
האם בזה שה Watt/puppy
היה best selling speaker
Over 10k in history...

"אשמת" התווית של "חברה כוכבת"
היו בידי התקשורת/ המגזינים השונים ש "הדביקו" לה את סמל הסטטוס הנכסף, בצדק או לא זה כבר עניין אחר לגמרי..

אך לא הייתה אשמה בכלל בתוית שגורמים חיצוניים הקנו לה, כך גם הבנתי מהכתוב.

Wilson Audio
כבודה במקומה
והייתה אבן דרך פיונירית והיוותה השפעה אדירה על התחום עד עצם יום זה.
אפרופו היסטוריה ואחריו פרסטיג'.
 

web

חבר משקיען
הודעות
773
מעורבות
489
נקודות
63
לא הצלחתי להבין את כיוון השרשור (אולי זה רק אני)

האם יש דבר כזה אולטרא היי הנד? בטח שיש
מי, מה, איך קובעים? קשה להסכים, אבל לרוב יש הסכמה שמדובר במוצרים
יקרים מאוד מאוד שכדי להצדיק את המחיר היצרנים מגדירים אותם no cost object
ואז כולם ״מבינים״ למה זה כל כך יקר
כאמור, ברוב הפעמים המוצרים מעולים ונשמעים בהתאם
אבל מה לעשות לא בהישג יד של רוב הקהל

למה המחיר כל כך יקר?
כי יש הרבה יותר כסף היום בידיים של האנשים מאשר לפני כמה שנים
ואת הכסף הזה צריך לבזבז על משהו…
והיצרנים מריחים כסף כמו שהכרישים מריחים דם ומגיעים לטרוף אותנו
ואנחנו נהנים מזה :)

מצד שני השרשור קצת ארוך מאוד כי
קצת משעמם כי אין משהו אחר או יותר מעניין על מה לכתוב (חבל…)
אנשים אוהבים לעקוץ אחד את השני בקטנה (או לפעמים יותר) על מה הם קנו, עשו או לא קנו או לא עשו
ואנחנו גם מתנהגים בצורה יפה ומדברים בסיסמאות במקום לקרוא לדברים או לחברות בשמם כדי לא לפגוע חס בחלילה בבעלי אותם המותגים או במשווקים של אותם המוצרים.
וטוב שכך לדעתי

ועוד אנחנו מתלוננים על מחירי התחום כשאנחנו מתדלקים את המדורה בעצמנו וקונים ציוד יקר מאוד
שלפני עשור אולי לא חשבנו שנוציא אפילו שליש ממה שרובנו מוכנים לשלם היום.

בסוף כתבתי יותר מדי ארוך כי משעמם
בסוף 2, איפה matanoosh כשצריך אותו ויהיה פחות פוליטיקלי קורקט מהממוצע ;)
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
היות ורוב מוחלט של מוצרים אינו יכול להמכר בעצמו ,אלא מצריך השקעת כסף לשכנע את הקונה ,המוצר בעצם מכיל 50% המוצר עצמו (חומרים ותיכנון ) ו 50% (מינימום) זה עלות המכירה,קרי פרסום וחלקו של המשווק.
משווק מוכר קופסא אודיו- עדיף לו למכור מוצר יקר יותר, מאחר וכך רווחו יעלו.
קופסאת אודיו שנמכרת ב $10,000 עלות המוצר עצמו (ללא עלויות שיווק ) רק 5000$ ו 5000 דולר כסף מבוזבז שלא קשור להשקעה שאמורה לספק איכות צלילית
קופסאת אודיו אולטרה היי אנד שעולה $50,000 מכילה רק $25,000 מוצר ו 25.000 כסף מבוזבז שלא קשור להשקעה הקשורה לשיפור בסאונד.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
נוסף סקר למעלה בתחילת השרשור.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
יש לך סתירה בעצם הדברים שכתבת, או שיש שיפור, או שאין שיפור, אין דבר כזה "שיפור שהוא בעצם רוחבי", כי זה עניין של וויסינג בלבד וטעם.

השיפור לא אמור להיות לאוזני המאזין שמגיע לשמוע את המערכת, אלא לאוזניו של הבעלים של המערכת ובעל הממון בלבד.

המאזין שמגיע לא בהכרח יהיה בעל הבנה גדולה יותר, חד יותר, עם אותן יכולות כלכליות ולכן דעותיו לא מעלות ולא מורידות.

ככל שהבעלים של המערכת מבלבל בין יכולות לוויסינג, זה כבר קשור עם ניסיון והבנה בתחום, שלעתים מגיע לאחר ביצוע שלל טעויות.

אני כן מסכים שצריך לנסות ולהתוות סוג של דרך מראש, סוג של מעבר בין מוצר בסיסי של חברה שאתה מתחבר אליה ולטפס מעלה ...
ולנסות להמנע מסיטואציות של רכישה של מוצר א, החלפתו במוצר ב, החלפתו למוצר ג',' ולבסוף לחזור למוצר א, הכל במסגרת של כמה חודשים ספורים.

מצד שני, קל לבקר אנשים מהצד , כולנו טעינו ושגינו, כאשר התברר לנו כי המוצר לא באמת הניב את התוצאה לה ציפינו והטעויות הללו יכולות גם לחזור, זה חלק מהעניין, ניתן צמצם את מרווח הטעויות אבל אי אפשר להיות חסין מהן.

רן
אין שום סתירה כתבתי במפורש ש"השיפור" או התחושה שיש שיפור היא אצל "בעל המערכת" ולא המאזין שמגיע אליו. מבחינת המאזין חלק גדול מבעלי מערכות הם בעלי ממון אבל חסרי אזניים :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
השיווק של מוצרי היי אנד לא נעשה ב mass media כמובן. הוא נשען על פילוחים ממוקדים ומתקיים במדיה החברתית ובאפיקים אחרים שמגיעים הכי קרוב שאפשר לקהל היעד. לא תמצא פרסום של מג'יקו בשלטי חוצות או בערוצי הטלוויזיה אבל כן תמצא אותו, ובכמויות - בסקירות, דיונים שיש מי שיוזמים אותם בפורומים בינ"ל, סרטונים ביו טיוב, תערוכות ועוד יוזמות מקוריות פחות או יותר ,של אנשי שיווק שזו מלאכתם. המטרה בסופו של דבר היא להגיע בצורה ישירה עד כמה שניתן לקהל היעד - אודיופילים בכל העולם. מג'קו כמובן לא לבד, יש מאות ואולי אלפי חברות שנוקטות באותם אמצעים, וזה אחלה.

תאמין לי שאני מבין בפרסום. גם מכיר את הפילוחים. אבל בשביל שבאמת יקנו, ידברו על המוצר, יביאו אותו לקדמת הבמה בקרב האודיופילים עצמם, הוא מוכרח להיות טוב. ואם הוא יקר באופן יוצא דופן, אודיופילים לא מתביישים להגיד שהוא לא שווה את מחירו. והאמת, אודיופילים גם נהניים למצוא מוצר יקר שלא שווה את מחירו. וכשזה מתרחש, ולא משנה כמה שיווק מאחוריו, הוא לא יצליח.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כמו בנושא חו"ל שמעולם לא ביקרת, גם כאן יש לי הרושם שלא ביקרת באתרים ברחבי הרשת - Sounstage, Stereophile, whatsbestforum, S' Steronet, Mono & Stereo, soundstagehifi, Darko Audio, Part Time Audiophile, Positive Feedback וכול האחרים מלאים בפרסומות גלויות (וסמויות) לעשרות אם לא מאות מוצרים מעשרות מותגים החל ממוצרים זולים ועד כאלה שרק יד אוליגרכים משגת.

הרושם שלך שגוי. אבל זו לא הפעם הראשונה ובטח לא תהיה האחרונה. וסתם, בתור בעל אתר, שקצת מתעניין בתחום האודיו, אני דוגם את האתרים הללו מידי שבוע באופן מעמיק מאוד. ובתור אתר שיש בו גם פרסומות, אני תמיד בוחן מה עושים בעולם ביחס לכאן.

מבחני אודיו הם כבר מזמן לא עיתונות אובייקטיבית אלה שיר הלל ש"so called" כתבי אודיו רושמים.

אז כל מחמאה של כתבי האודיו לרמקול ולמגבר שרכשת לא באמת טובים מבחינתם אם כי שיר הלל מלא באינטרסים? אוקי, נניח ואתה צודק. האם גם הגולשים מהללים מאינטרסים?

מוניטין = תדמית, אין שום בעיה לבנות כזה מאפס במידה ואתה איש שיווק מבריק ע"ע אלון וולף/ווילסון.

לא ניתן לבנות מוניטין מאפס. ומוניטין זו אינה תדמית. מוניטין דורש ציר זמן, תדמית זה מהתחלה. וילסון ואלון וולף אינם מבריקים ביצירת תדמית. הם בנו מוצרים מעולים שאם לא היו כאלה, שום שיווק תדמיתי לא היה עוזר להם והמוניטין שלהם (שיכול להיות טוב/רע) לא נולד מהיום הראשון.

שיווק היי אנד אינו שונה משיווק אחר, גם כאן השיווק נעשה בהתאם לפלח השוק - המוני, מצומצם, יוקרה או מוצר בוטיק....אף אחד בענף האודיו לא רשם את הספר מחדש.

לא לא גיא. שיווק מוצרי נישה שונה לחלוטין משיווק גבינה חדשה. תאמין לי שאין שום קשר. ותאמין לי שמי שלא יודע לשווק (יעני אין לו את הספר) תקוע מאחורה מבחינה תודעתית. גם יש הרבה שיטות לשווק מוצרי קצה. אף אחד מהם לא דומה, אפילו לא במעט לשיווק טלפון חכם (יקר ככל שיהיה).
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
לדעתי אין מה להתרכז ולהרחיב את הדיון לעניין מוצר כזה או אחר שהוא אולטרא היי אנד, אלא להתרכז בתוצאה הכוללת שהיא בכללותה ושלמותה - מצוינת (אולטרא היי אנדית ,היי אנדית, מהנה - הכל הולך -כל עוד זה בהקשר של תוצאה כוללת ).

קשה אך גם יפה, אומנתי ומאתגר שזה המצב האמיתי בשטח, שכן איננו שומעים מוצר אחד בלבד. אלא שילוב של מספר מוצרים + האינטרקצייה שלהם אחד עם השני ועם החדר.

אחרת היה אפשר לסגור את הסיפור בטבלת אקסל דמיונית.

בסופו של יום יכול להיות מוצר מדהים שמחובר למוצר מדהים אחר - שלא מתאימים לעבוד יחד.
לפעמים ברמה הבסיסית החשמלית (מגבר לא מטפל טוב ב 2 אוהם, גיין בין קדם מגבר למגבר) ולפעמים בפרמטרים הרבה יותר מורכבים ואף אישיים.

וזה מה שיפה בתחום - אין לך תעודת ביטוח ברכישת מוצרים יקרים ככל שיהיו ועוד לא הכנסנו את האינטרקציה של החדר.

סיפור אתמול : הייתי בהדגמה/מבחן של כבלים חדשים - חיברנו את כבל הרמקול - הכל היה נהדר והשיפור ניכר, אבלללל - הגבוהים צרמו,הודגשו מאוד - לא משהו שאפשר לחיות איתו ,למרות היתרונות האחרים שהתקבלו מאותו כבל רמקול.

השלב הבא היה להחליף את כבלי החשמל - הכל נשאר ברמת היתרונות ופתאום הגבוהים קיבלו משקל הרבה יותר נכון,אך עדיין לא מאה אחוז.

רק לאחר שהחלפנו גם את הכבל הדיגטלי - הכל ישב פיקס.

מעניין
דן, הסיפור הזה הוא מאפיין ראשי של התחביב אבל גם הבעיה המרכזית שלו שאין רגולציה שתחייב סוג של תאימות בין כל הרכיבים, ואז מה עושה החובב המסכן בניגוד אליך העוסק בתחום שיש לו אפשרות לבדוק שלל אופציות בחינם, מחליף ומחליף עד שמאבד את המכנסיים.
אני חושב שחייבת להיות אחריות של סוחרים לדאוג ללקוח מבחינת תאימות לציוד שכבר יש לו ולא רק לגהץ את כרטיס האשראי וכן אני יודע שאתה לא כזה.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
נוסף סקר למעלה בתחילת השרשור.
לא מבין אותך, האם יש דבר כזה אולטה היי אנד? הנה תראה: אולטרה היי אנד
האם יש הבדל בין אולטרה למה שהיה עד לא מזמן "סתם" היי אנד אההה...לא בטוח.
 
  • Like
Reactions: omi

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,894
מעורבות
3,005
נקודות
113
הרושם שלך שגוי. אבל זו לא הפעם הראשונה ובטח לא תהיה האחרונה. וסתם, בתור בעל אתר, שקצת מתעניין בתחום האודיו, אני דוגם את האתרים הללו מידי שבוע באופן מעמיק מאוד. ובתור אתר שיש בו גם פרסומות, אני תמיד בוחן מה עושים בעולם ביחס לכאן.

אפילו האתר שלך מכיל פרסום, כנ"ל כל האתרים שרשמתי, תוכיח אותי אחרת.
אז כל מחמאה של כתבי האודיו לרמקול ולמגבר שרכשת לא באמת טובים מבחינתם אם כי שיר הלל מלא באינטרסים? אוקי, נניח ואתה צודק. האם גם הגולשים מהללים מאינטרסים?

לפעמים גם גולשים מהללים מאינטרסים, בשיווק ופסיכולוגיה יש לכך מונחים אבל אתה לא צריך ללמוד כלום, אתה יודע הכול.
לא ניתן לבנות מוניטין מאפס. ומוניטין זו אינה תדמית. מוניטין דורש ציר זמן, תדמית זה מהתחלה. וילסון ואלון וולף אינם מבריקים ביצירת תדמית. הם בנו מוצרים מעולים שאם לא היו כאלה, שום שיווק תדמיתי לא היה עוזר להם והמוניטין שלהם (שיכול להיות טוב/רע) לא נולד מהיום הראשון.

בטח שניתן ויש לכך דוגמאות בעולם העסקים, טסלה כדוגמה בולטת.
לא לא גיא. שיווק מוצרי נישה שונה לחלוטין משיווק גבינה חדשה. תאמין לי שאין שום קשר. ותאמין לי שמי שלא יודע לשווק (יעני אין לו את הספר) תקוע מאחורה מבחינה תודעתית. גם יש הרבה שיטות לשווק מוצרי קצה. אף אחד מהם לא דומה, אפילו לא במעט לשיווק טלפון חכם (יקר ככל שיהיה).

שיווק אודיו מפולח לפי סוג שוק, אין כאן שום דבר חדש, בדיוק כמו שלא תשווק שעון של אוריס כפי שישווק פאטק. כל מוצר, כל פילוח והשיווק שלו.. מה בדיוק חדש כאן, מדובר בתורות שיווק ישנות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,894
מעורבות
3,005
נקודות
113
אבל מדובר על דברים שונים מהותית. בענייני חרא, אין צורך לטעום ולנסות כדי להרגיש עד כמה הוא חרא, אז היעדר ההתנסות האישית אינו משנה כלל. לעומת זאת, כשמדובר על הדברים הטובים ביותר שיש, אין הרבה משמעות להנחות יסוד חסרות בסיס לגבי האם/כמה X עדיף על Y.
כמה אנשים אתה מכיר שלא ינסו יחסי SM מבלי שניסו?
מקווה שבדוגמה הזו סגרנו את הפינה שאתה מנסה בכוח לא להבין.
הנחת היסוד הכלכלית גם הייתה מסוייגת: "שסביר להניח", וגם כללה את האפשרות שאתה יכול ולא רוצה.
בנוסף, סביר גם להניח שאם הסכום האמור היה non-issue מבחינתך, לא היית יוצא כנגדו בבוטות כזו, אבל ברור לי שזה לא בהכרח כך.
בשני המקרים דיעותי בעניין אינן "מגובשת", בניגוד לדעותיך האפריוריות.

אני לא בטוח לגבי הענבים החמוצים, לכאן או לכאן. הכחשה בסגנון "המבין יבין" היא די ריקה מתוכן.
אני חושב שהבנת יפה מאוד למה כוונתי.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אפילו האתר שלך מכיל פרסום, כנ"ל כל האתרים שרשמתי, תוכיח אותי אחרת.


לפעמים גם גולשים מהללים מאינטרסים, בשיווק ופסיכולוגיה יש לכך מונחים אבל אתה לא צריך ללמוד כלום, אתה יודע הכול.


בטח שניתן ויש לכך דוגמאות בעולם העסקים, טסלה כדוגמה בולטת.


שיווק אודיו מפולח לפי סוג שוק, אין כאן שום דבר חדש, בדיוק כמו שלא תשווק שעון של אוריס כפי שישווק פאטק. כל מוצר, כל פילוח והשיווק שלו.. מה בדיוק חדש כאן, מדובר בתורות שיווק ישנות.
המונחים הם הצורך לרצות (פתח ברי"ש) והצורך בהכרה והשתייכות.

לטסלה בכלל אין פרסום או חטיבת פרסום הכל דרך הייפ ברשתות, מדהים!
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
דן, הסיפור הזה הוא מאפיין ראשי של התחביב אבל גם הבעיה המרכזית שלו שאין רגולציה שתחייב סוג של תאימות בין כל הרכיבים, ואז מה עושה החובב המסכן בניגוד אליך העוסק בתחום שיש לו אפשרות לבדוק שלל אופציות בחינם, מחליף ומחליף עד שמאבד את המכנסיים.
אני חושב שחייבת להיות אחריות של סוחרים לדאוג ללקוח מבחינת תאימות לציוד שכבר יש לו ולא רק לגהץ את כרטיס האשראי וכן אני יודע שאתה לא כזה.
בוא נתחיל בזה שאני קודם כל חובב ,אחר כך עוסק :) .
מתחילים לראות תקנים צצים והם קיימים זמן רב ,אבל פחות בתחום הביתי ,בשלב זה ,למרות שיש מאבקים רבים על זה.
הלוואי ומה שכתבת היה נכון - אני משלם על ציוד שאני בודק, אני למעשה רוכש אותו.זו הדרך היחידה להתרשם ממנו באמת בחדר שלי ועם ציודים אחרים שאני מכיר .מעבר לזה שזה עולה כסף -זה גם עולה המון זמן -שזה עוד כסף,אבל אין דרך אחרת מבחינתי .

חלק לא מבוטל ממוצרים שרכשתי - לא המשכתי איתם הלאה.כפי שאמרתי,יש גבול מסוים למה שאתה יכול להסיק מנתונים טכניים ומדידות-זה כן עוזר למזהר את הכשלונות - אבל גם אני לא חסין להם.

באשר למה יכול החובב לעשות ,תלוי באיזה הקשר -אבל יש המון שהוא כן יכול לעשות כדי לברור מספר מתמודדים בקטגוריה שהוא מחפש.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
כמה אנשים אתה מכיר שלא ינסו יחסי SM מבלי שניסו?
מקווה שבדוגמה הזו סגרנו את הפינה שאתה מנסה בכוח לא להבין.



אני חושב שהבנת יפה מאוד למה כוונתי.
הבעיה שאתה מצליח בקלות שלא להבין היא שהדוגמאות שאתה מביא אינן אנלוגיות למצב שבו מדובר.

במקרה של ד'אגוסטינו ביחס לציוד קצה אחר, נתון שהרכיבים שבהם מדובר הם מהטובים ביותר שכסף יכול לקנות, ואין לך שום דרך לדעת איזה מהם יהיה עדיף לטעמך בלי להתנסות. מדובר כאן בבחירה בין אלטרנטיבות שכולן מאוד חיוביות.

לעומת זאת, במקרה של חרא, גם אין בחירה מרובה, וגם האלטרנטיבות שליליות.

אני לא יודע מה עושה כאן SM, ועוד עם משפט חסר משמעות "לא ינסו יחסי SM מבלי שניסו".
בכל מקרה, גם כאן אין בחירה מרובה, ובנוסף, בסקס יש לא רק טוב/רע אלא גם העדפות, שמבוססות על הימשכות. אז מי שלא נמשך לזה לאו דווקא אומר מראש אם זה טוב/רע לכשעצמו, רק שאין משיכה להתנסות. זאת בניגוד למצב של משיכה ללא הסתייגות לציוד קצה.

והבנתי יפה מאוד את כוונתך -- להתחמק: או מהודאה בענבים החמוצים או מהסבר מפורש למה לדעתך זה לא המצב :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
אני לא כל כך מבין את ה-poll ולא את האמירה שאין כזה מושג "אולטרה היי-אנד". אולי המושג ריק מתוכן מעשי, אבל הוא קיים ונדון ע"י הרבה אנשים.

ככל שאני חושב על זה יותר, נראה לי ש"הי אנד" הוא מושג שנוצר כדי להפריד בין מוצרים "רגילים", טובים ככל שיהיו, לבין כאלה שרק מעט אנשים יכולים להשיג. עכשיו "הי אנד" הפך לנגיש לרבים, אז מגדירים קצה חדש, "אולטרה קצה", שרק מעטים יכולים להשיג.

אבל זה רק מיתוג כספי, שאולי מבטיח/רומז גם על איכות עדיפה, אבל לא תמיד יש לזה כיסוי, וכמובן רומז על סטאטוס למי שמעוניין בו בצורה כזו, אבל גם זה בערבון ולזמן מוגבל.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,894
מעורבות
3,005
נקודות
113
הבעיה שאתה מצליח בקלות שלא להבין היא שהדוגמאות שאתה מביא אינן אנלוגיות למצב שבו מדובר.

במקרה של ד'אגוסטינו ביחס לציוד קצה אחר, נתון שהרכיבים שבהם מדובר הם מהטובים ביותר שכסף יכול לקנות, ואין לך שום דרך לדעת איזה מהם יהיה עדיף לטעמך בלי להתנסות. מדובר כאן בבחירה בין אלטרנטיבות שכולן מאוד חיוביות.

לעומת זאת, במקרה של חרא, גם אין בחירה מרובה, וגם האלטרנטיבות שליליות.
אבל איך אתה יודע שחרא הוא דבר שלילי אם לא התנסית?, הרי לדידך אין לקבוע עמדה ללא להתנסות (מה שלא נכון כמובן - Confirmation bias).
באמת שלא משנה איזו דוגמה אביא, בני אדם באשר הם משתמשים בקביעת עובדה/דעה גם בלי להתנסות וזו מהות הכוונה.

האם הדאגוסטינו טוב יותר פי 2 פי או פי 100 מהדוגמאות שהבאתי באחד חלקי X מחיר הדאגוסטינו, אני מוכן להמר שלא, מקסימום הדאגוסטינו יהיה טוב בפרומיל וגם על זה אני לא חותם.
אני לא יודע מה עושה כאן SM, ועוד עם משפט חסר משמעות "לא ינסו יחסי SM מבלי שניסו".
בכל מקרה, גם כאן אין בחירה מרובה, ובנוסף, בסקס יש לא רק טוב/רע אלא גם העדפות, שמבוססות על הימשכות. אז מי שלא נמשך לזה לאו דווקא אומר מראש אם זה טוב/רע לכשעצמו, רק שאין משיכה להתנסות. זאת בניגוד למצב של משיכה ללא הסתייגות לציוד קצה.
שוב אתה מתפלפל רק כדי לנסות להתחמק מהעובדה שבני אדם קובעים עמדות גם ללא התנסות (Confirmation bias) .
והבנתי יפה מאוד את כוונתך -- להתחמק: או מהודאה בענבים החמוצים או מהסבר מפורש למה לדעתך זה לא המצב :)
יכולת כלכלית לא בהכרח שווה לרצון לרכוש דבר מה, בטח כשהוא אינו תועלתני עבורו.

סטיב ג'ובס לא ראה תועלת לרכוש חולצה מלבד טי שירט, האם מישהו יכול לומר שלא היה לו הממון לכך?
 

נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
לא הצלחתי להבין את כיוון השרשור (אולי זה רק אני)

האם יש דבר כזה אולטרא היי הנד? בטח שיש
מי, מה, איך קובעים? קשה להסכים, אבל לרוב יש הסכמה שמדובר במוצרים
יקרים מאוד מאוד שכדי להצדיק את המחיר היצרנים מגדירים אותם no cost object
ואז כולם ״מבינים״ למה זה כל כך יקר
כאמור, ברוב הפעמים המוצרים מעולים ונשמעים בהתאם
אבל מה לעשות לא בהישג יד של רוב הקהל

למה המחיר כל כך יקר?
כי יש הרבה יותר כסף היום בידיים של האנשים מאשר לפני כמה שנים
ואת הכסף הזה צריך לבזבז על משהו…
והיצרנים מריחים כסף כמו שהכרישים מריחים דם ומגיעים לטרוף אותנו
ואנחנו נהנים מזה :)

מצד שני השרשור קצת ארוך מאוד כי
קצת משעמם כי אין משהו אחר או יותר מעניין על מה לכתוב (חבל…)
אנשים אוהבים לעקוץ אחד את השני בקטנה (או לפעמים יותר) על מה הם קנו, עשו או לא קנו או לא עשו
ואנחנו גם מתנהגים בצורה יפה ומדברים בסיסמאות במקום לקרוא לדברים או לחברות בשמם כדי לא לפגוע חס בחלילה בבעלי אותם המותגים או במשווקים של אותם המוצרים.
וטוב שכך לדעתי

ועוד אנחנו מתלוננים על מחירי התחום כשאנחנו מתדלקים את המדורה בעצמנו וקונים ציוד יקר מאוד
שלפני עשור אולי לא חשבנו שנוציא אפילו שליש ממה שרובנו מוכנים לשלם היום.

בסוף כתבתי יותר מדי ארוך כי משעמם
בסוף 2, איפה matanoosh כשצריך אותו ויהיה פחות פוליטיקלי קורקט מהממוצע ;)
גגגגגגגגבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבייייייייייייייייייי.
התגעגעתי.
לא הצלחת להבין את כיוון השרשור, כי אין כזה.
לא מאמין שגיא שוב נפל למלכודת.
לא מאמין ששוב אני נפלתי.
ולא מאמין שתומר עדין ממחזר נושאים מטומטמים כאלה.
המסקנה היחידה שלי מכל הסיפור היא שכנראה שפשוט באמת אין על מה לדבר יותר בתחום הזה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
אבל איך אתה יודע שחרא הוא דבר שלילי אם לא הנסית, הרי לדידך אין לקבוע עמדה ללא להתנסות (מה שלא נכון כמובן - Confirmation bias).
באמת שלא משנה איזו דוגמה אביא, בני אדם באשר הם משתמשים בקביעת עובדה/דעה גם בלי להתנסות וזו מהות הכוונה.

האם הדאגוסטינו טוב יותר פי 2 פי או פי 100 מהדוגמאות שהבאתי באחד חלקי X מחיר הדאגוסטינו, אני מוכן להמר שלא, מקסימום הדאגוסטינו יהיה טוב בפרומיל וגם על זה אני לא חותם.

שוב אתה מתפלפל רק כדי לנסות להתחמק מהעובדה שבני אדם קובעים עמדות גם ללא התנסות (Confirmation bias) .

יכולת כלכלית לא בהכרח שווה לרצון לרכוש דבר מה, בטח כשהוא אינו תועלתני עבורו.

סטיב ג'ובס לא ראה תועלת לרכוש חולצה מלבד טי שירט, האם מישהו יכול לומר שלא היה לו הממון לכך?
לכל אורך הדרך לא דיברתי על המקרה הכללי של קביעה ללא התנסות, אלא רק על המקרה הפרטי של בחירת העדפה בין מספר דברים שללא השוואות ניתן רק להניח שהם ממש מצויינים, אבל לא יודעים עד כמה כל אחד מהם טוב ללא בדיקה/השוואה. זה המקרה שבו מדובר במצב שלנו, ובהקשר זה, כל הדוגמאות שלך לא היו אנלוגיות למצב הזה.

ייתכן שההבדל באיכות יותר גדול ממה שאתה מעריך.
כדי לסבר את האוזן, אלך בכיוון שלך לרגע.

הרי יש מצבים שמייצרים מכשירים טובים יותר ממה שהיה קודם, ויש/היו גם מגזינים שהיו נותנים דירוגים, ומדי פעם היו צריכים להגדיל את המספר המקסימלי.

אם, לצורך הדיון, נניח שהציון המירבי של כל המכשירים שהזכרת הוא כמעט 100 עד 100, וגם נראה לך שאתה מכיר איך משהו שקרוב ל-100 נשמע, ואז אתה מעריך שאין מצב שהד'אגוסטינו יהיה עדיף עליהם בהרבה. אבל אולי הד'אגוסטינו הגדיל את האיכות שניתן לקבל ומגיע לו ציון 110 או יותר? כאמור, כבר היו דברים מעולם.

ובקשר לענבים החמוצים, אני לא מוצא טעם להמשיך להתווכח לגבי אחרים שאין שום ביטחון שהוא שמדובר באותו מצב או דומה לו, ויש גבול עד כמה מעניין אותי להיכנס לכיס שלך. זה מרגיש חמוץ, ואני בטוח שאם הסכום האמור היה כמו שעבור האחרים זה $100 או $1000, לא היית חושב פעמיים אם לקנות אותו, ולו רק בשם הסקרנות (ו/או סמל הסטטוס :) )
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור