שאלה: מאיזה מחיר אתה קובע שהציוד הוא אולטרה הי-אנד?


האם יש דבר כזה אולטרה הי-אנד:


  • Total voters
    13

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,893
מעורבות
3,005
נקודות
113
אני נותן קרדיט לקהילה, ומאמין שזה נכון לגבי פחות אנשים ממה שאתה חושב. זה קיים, ברור.
אך אני באמת מאמין שאצל הרוב האובססייה בסופו של דבר היא לצליל. לא לגודל הקופסה, או מספר הקופסאות.
לא חסר מהאחרונים.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
מצטער אבל ברולקס לא תמצא אומנות (כמו במותגי יוקרה דוגמת השילוש הקדוש (פאטק, אדומר וושרון), ייגר, זניט ועוד..) בטח לא מכניקה אקזוטית (הקומפליקציות היחידות שרולקס מייצרת הם GMT ותאריכון)
אז תכשיט (גם זה כתבתי).
אין לי יכולת לפתח את הדיון הואיל והדרישה שלי משעון היא אמירת זמן ותו לא.
בעולם ההגדרות שלי: רולקס לא מראה שעה או תאריך יותר טוב ממשהו שעולה מאית ממחיר השעון.
על כן, אני לא רוכש אותו עבור פונקציונליות.
אז מה נותר? מראה, עיצוב, סטטוס, גאוות בעלות, השקעה..
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
החברה היחידה שמחיר שעוניה עולה בקביעות (נוציא לרגע את עניין המחסור בשעוני יוקרה במהלך הקורנה שגרם לעליות גם במותגים אחרים אבל לא בכולם) היא רולקס וגם אז מדובר בדגמים ספציפיים של החברה ולא בכל הקולאז' (דבר שנגרם כצעד שיווקי מכוון - יצור מצומצם של השעונים המבוקשים תוך חיוב המפיצים לרכוש הרבה שעונים רגילים על כל שעון מבוקש).

מצטער אבל ברולקס לא תמצא אומנות (כמו במותגי יוקרה דוגמת השילוש הקדוש (פאטק, אדומר וושרון), ייגר, זניט ועוד..) בטח לא מכניקה אקזוטית (הקומפליקציות היחידות שרולקס מייצרת הם GMT ותאריכון) או טכנולוגיה פורצת דרך דוגמת יוליס נרדין, זניט ורבים אחרים.

בקיצור, רוב השעונים הם חרא של השקעה, שעוני יוקרה נועדו להוות סמל סטטוס כמו כול מוצרי יוקרה או מוצרים מוצרים אחרים שהגישה אליהם מצומצמת לכלל הקהל. גם כאן מדובר במוצרים שנמדדים בביצועים, סטייה, תקנים, אמינות ועוד.
אספתי פעם שעונים, היו חתיכות לא רעות אצלי, מרביתן הלכו כנראה לבכירי הרשות אחרי פריצה אצלי לפני כתשע שנים ( האייפד שנגנב יחד איתן הראה למחרת שהוא נמצא ברמאללה ). נשארו כמה שאופסנו במקום אחר לצמצם סיכונים, אבל עכשיו כשאני רואה ביוטיוב את הטיפוסים שעסוקים בצבירת הדברים האלו ( לא אתה חלילה ), את המחירים המופרכים לגמרי שמשלמים, דווקא נרגע שאני כבר לא שם. אבל היום מותגי היוקרה כבר מפנים מקום לכל מיני צעצועים מכניים אויליים של ריצ'רד מילה ואיזה יעקוב אחד שמוכרים שעוני פלסטיק שקופים שניראים כמו חמישה בשקל, במאות אלפים וגם מיליונים, סימן היכר מובהק לקפיטליזם שמן וחולה. אודיו מאידך נראה, בגלל שהוא בעיקר פונקציונלי, כמשהו הרבה יותר יציב וגם כשהוא מתייקר מדי וזה רע, הוא עדיין משדר איכשהוא קשר בין מחיר לתועלת, שעונים מזמן כבר לא שם.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,893
מעורבות
3,005
נקודות
113
אז תכשיט (גם זה כתבתי).
אין לי יכולת לפתח את הדיון הואיל והדרישה שלי משעון היא אמירת זמן ותו לא.
בעולם ההגדרות שלי: רולקס לא מראה שעה או תאריך יותר טוב ממשהו שעולה מאית ממחיר השעון.
על כן, אני לא רוכש אותו עבור פונקציונליות.
אז מה נותר? מראה, עיצוב, סטטוס, גאוות בעלות, השקעה..
א. מניח שהדרישה של רוב צרכני האודיו שונה מהדרישה שלך
ב. לראות משהו מכאני עובד בתדר 50 הרץ או עם קומפליקציות מרובות הופך את ״התכשיט״ לפלא הנדסי.
ג. מניח שאתה גם לא בקטע של נעלי ג׳ימי צ׳ו, זה עדין לא ישנה את העובדה שה״רק״ נעל הזו היא מוצר יוקרה שנחשק ע״י רבים/ות אחרים. גם במקרה הזה לא תראה תשדירי שירות/פרסום חוצות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,893
מעורבות
3,005
נקודות
113
אספתי פעם שעונים, היו חתיכות לא רעות אצלי, מרביתן הלכו כנראה לבכירי הרשות אחרי פריצה אצלי לפני כתשע שנים ( האייפד שנגנב יחד איתן הראה למחרת שהוא נמצא ברמאללה ). נשארו כמה שאופסנו במקום אחר לצמצם סיכונים, אבל עכשיו כשאני רואה ביוטיוב את הטיפוסים שעסוקים בצבירת הדברים האלו ( לא אתה חלילה ), את המחירים המופרכים לגמרי שמשלמים, דווקא נרגע שאני כבר לא שם. אבל היום מותגי היוקרה כבר מפנים מקום לכל מיני צעצועים מכניים אויליים של ריצ'רד מילה ואיזה יעקוב אחד שמוכרים שעוני פלסטיק שקופים שניראים כמו חמישה בשקל, במאות אלפים וגם מיליונים, סימן היכר מובהק לקפיטליזם שמן וחולה. אודיו מאידך נראה, בגלל שהוא בעיקר פונקציונלי, כמשהו הרבה יותר יציב וגם כשהוא מתייקר מדי וזה רע, הוא עדיין משדר איכשהוא קשר בין מחיר לתועלת, שעונים מזמן כבר לא שם.
בעתיד הקרוב נמשיך לראות גדילה בשווקי היוקרה בעולם.
היום העשירים עשירים יותר מאלה שקדמו להם, הרבה מהסחורה מיוצרת כיום עבור המזרח הרחוק, שם קצב המיליונרים החדשים רק הולך וגובר.

אם אתה חושב שרכיב אודיו במחיר x פונקציונלי יותר מסחררת יוקרה אחרת באותו מחיר, זכותך לחשוב כך, מבטיח לך שיהיו רבים שיחשבו אחרת על מי שרוכש מערכות אודיו במאות אלפי שקלים או דולרים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כן, כן... בגלל זה שווי מניית החברה נמצא מעל 1000 דולר, לעומת 77 דולר של BMW (ישראל אינה בבואה למה שהולך בעולם)
אמינות, ע"פ קונסיומר ריפורט יונדאי נמצאת הרבה לפני שלושת הגרמניות שלא מתביישות לתקוע מחירי פרימיום בדרך למוסך.

אם אתה רוצה דוגמה מעולם האודיו לאיך בונים מוניטין ברגע, אז אסטלון.
חברה שכבר עם תחילתה ב 2013 עשתה בית ספר להרבה חברות וותיקות ומכרה את מוצריה כפרימיום מהרגע הראשון על אף שהגיע משום מקום, ללא שמץ של "מוניטין" קודם וממדינה ללא מסורת אודיו.

1- לשים את טסלה כמותג מול bmw כמותג זה על הגבול ההזוי. המניה של טסלה לא קשורה לאיכות המוצר. bmw מעולם לא טענו שהרכב שלהם הוא האמין ביותר. הוא לא. לפני שלושה שבועות קיבלתי את ה-bmw x5 החדשה שלי. 2022. בשביל הבדיקה קיבלתי נסיעת מבחן על טסלה מאוד נחשבת. היא די צעצוע לעומת ה-bmw. אז כן, המניות לא מעניינות.

אבל אהבתי את הדוגמא מעולם האודיו. אסטלון, כמו ויויד, יצאה לשוק עם עיצוב ״משוגע״ ומשכה הרבה תשומת לב. וגם, מוצר איכותי ביותר. לעומתו, הרמקולים של kef, מסדרת הדגל, עם כל המוניטין של החברה פשוט לא הצליחו. וגם הם, מה לעשות, פורצי דרך הרבה יותר מאסטלון בדגם הזה. מדוע הם לא הצליחו? שאלה טובה שעליה הרבה תשובות טובות.

ונחזור למונטטין שהשתמשת בו פעמיים בסתירה. לא אמרתי שבלי מוניטין לא מצליחים. אם עושים משהו מיוחד ומושך תשומת לב זה יכול להצליח. ולא, אי אפשר לבנות מוניטין ברגע. זה פשוט מנוגד לעצם המונח המילוני של המילה מוניטין. ואתה, כאחד שממש לפני כמה ימים הזריק לפה את אבן שושן, אמור לעשות סיבוב בגוגל לפני שאתה טוען משהו. בקיצור, מוניטין זה מונח נצבר, הוא לא נולד משום מקום. ולכן, אומרים ״צברתי מוניטין״. מבין?

אתה טועה ומטעה, נכון שבשענות אתה משלם על מעמד החברה אבל גם בשענות אתה משלם גם על חומר ומחקר - זו הסיבה מדוע טאג הוייר טורביליון או Zenith Christopher Columbus עולה יותר מפאטק קלטברה או וששרון קונסטנטין אוברסיז גם בגרסאות פרימיום.

אודדיופילים כמו בעלי שעונים משוויצים ברכישות שלהם בתוך הקהילה - בדיוק כמו באודיו, איש מחוץ לקהילת חובבי שעונים לא ישים לב אם ה AP על היד שלך מקור, זיוף אם בכלל ידע מי זו חברת AP ולמה השעון שלך לא מונע באמצעות סוללה.

שלי מקורי. אבל זה פחות חשוב. מה כן חשוב? שבשעון יש שענות, הנדסה. אבל כל שעון טוב ומהונדס היטב יראה בדיוק את אותה שעה. באודיו זה לא ככה. יש יותר טוב ויש פחות טוב. בשענות יש יותר ״יוקרה״ ופחות ״יוקרה״, יש היטב אסתטי, אמנות. ולבסוף, כסיו פשוט עם מנגנון קוואץ יותר מדויק מרוב השעונים האוטומטים ויהיה זול מהם. באודיו זה לא עובד ככה. באודיו הדיוק חשוב יותר מהיוקרה, האסתטיקה והאמנות. ולכן, הדוגמא לשעונים היא רלוונטית וחצי.

נו, איפה בדיוק זה סותר את הדברים שרשמתי, פרסום הוא פרסום הוא פרסום (כנ"ל לגבי שיווק) ואין זה משנה באיזה אפיק הוא נעשה - רשתות חברתיות, מובילי דעת קהל, כתבות מפרגנות, פרסומות ממוקדות, מגאזינים ועוד ערוצים... לא כל מוצר מקבל חשיפה בשלטי חוצות או טמבלביזיה

ונסיים בהתחלה. מי שקובע לבסוף אם המוצר ימכר או לא הם האודיופילים. ואתן לך דוגמא על חברה שלא משווקת כלל. דה וינצ׳י למשל לא משקיעה בפרסום. ואם נלך יותר רחוק אז אבולושיין אקוסטיק. והמוצרים שלהם ממוקמים בקצה העליון וחלומם של לא מעט אודיופילים. אבל הנה עוד מותג שלא משווק והוא סופר נחשב. את החברות הללו תראה מידי פעם בתערוכות, לפעמים הם לא מציגים באופן רשמי אם כי המשווק החליט להציג אותם. בעיתונות תמצא רק כתבות עליהם עם אפס באנרים או לחלופין באנר פעם בכמה שנים לזמן מאוד מוגבל. אבל מי עשה אותם לגדולים? החובבים שדיברו עליהם. באודיו אנחנו קובעים, הפרסום הוא רק בשביל להשאיר את המותג במאחורה של הגולגולת.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,893
מעורבות
3,005
נקודות
113
@נמר
מכיוון שכנראה לעולם לא נראה דברים עין בעין אקצר.

א. מוניטין ב 2022 אפשר לבנות במספר דרכים, זה כבר מזמן לא קשור לזמן אלה להערכה, זה בדיוק מה שטסלה או אסטלון עשו.

ב. למיטב ידיעתי מותגי האודיו הנמכרים בעולם הם bose, McIntosh, b & w, focal , למעט אוטופיה של פוקאל האם מדובר במוצרים שאודיופילית טובים סונית משאר המוצרים ולכן הם כל כך נמכרים גם אצל אודיופילים?

ג. הדוגמה שנתת עם דווינצי היא אחלה דוגמה לשיווק לקבוצה מצומצמת של לקוחות, אלה פרארי ומכוניות מאוד יקרות בסדרת יצור מוגבלת, סדרות מצומצמות של מוצרי יוקרה אקסלוסיבים, כן גם שעונים ספציפים.

לא תראה אצלם קמפיין גלוי, אחרת הם לא יהיו אקסלוסיבים ונדרשים ע"י בעלי מועדון לקוחות שמעוניין להוכיח שהוא יכול לרכוש משהו שאחרים לא יכולים....קיצור, שיווק פר אקסלנס.

אין לך מושג כמה מחקרים בתחום מדעי ההתנהגות משמשים חברות עבור שיווק המוצר לפלח x או y
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,347
מעורבות
654
נקודות
113
א. מוניטין ב 2022 אפשר לבנות במספר דרכים, זה כבר מזמן לא קשור לזמן אלה להערכה, זה בדיוק מה שטסלה או אסטלון עשו.
לי אישית יש העדפה לחברות שכן נמצאות על המסלול תקופה. כשאני עוזר מידי פעם לחברים ומכרים , רבע ושמינית אודיופילים, לבנות מערכת, יש,לי נטייה ללכת על חברות שיש מאחוריהם סוג של מוניטין ומורשת טכנולוגית .
קראתי קצת על אסטלון בעקבות ההערה שנזרקה, סיפור די דומה לyg אקוסטיקס, מהנדס - במקרה יוצא ברה"מ- שמימש פנטסיה ( או כך מסופר לפחות). הם באסטלון משתמשים במונח השמרני והמוכר luxurious . הדגש על הנראות המיוחדת הוא טרייד מארק אצלם. הם מתהדרים באלמנטים של אקוטון, seas, scan speak. הא, וגם שמותג הרכב בוגאטי משתמש ביחידות אקוטון. לא שמעתי רמקולים שלהם, והאמת, לא עשה לי חשק לשמוע. הם בטוח יוקרתיים,אבל לא אולטרא מבחינתי.. כי נדמה לי שהם מכוונים לקהל שמחפש פריטי אומנות מזמרים. ( תגידו, איך אומרים אוליגרך בערבית..? )
חייב לציין שנתת אחלה דוגמא. עוזר לי לחדד את ההבדלים בין יוקרתי לאולטרא. וגם בין בעל מוניטין לבין חדשני. עוד 20 שנה יהיה לאסטלון גם מוניטין. כמו לווילסון אודיו לדוגמא ( אוהבים או לא) ואם יהיו טובים גם ישמרו כל הזמן על חדשנות. אז מבחינתי לא כל מה שיקר הוא אולטרא, אבל כל מה שאולטרא חייב להיות יקר משמעותית ממקביליו ה" ארציים" יותר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
א. מוניטין ב 2022 אפשר לבנות במספר דרכים, זה כבר מזמן לא קשור לזמן אלה להערכה, זה בדיוק מה שטסלה או אסטלון עשו.

בלי ציר זמן אין מוניטין. אתה פשוט לא מבין את המונח הזה מוניטין. אסטלון לא יצרו מוניטין מהיום הראשון. ושוב, ובפעם האחרונה. מוניטין (טוב או רע) הוא עניין נצבר.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,893
מעורבות
3,005
נקודות
113
בלי ציר זמן אין מוניטין. אתה פשוט לא מבין את המונח הזה מוניטין. אסטלון לא יצרו מוניטין מהיום הראשון. ושוב, ובפעם האחרונה. מוניטין (טוב או רע) הוא עניין נצבר.
תגיד, אם לכאורה בוקר אחד קמתי על צד שמאל ונכנסתי לאיזה כינוס אודיופילי, ורחמנה ליצלן רצחתי 20 איש.
האם יצא לי מוניטין של רוצח המונים באותו הרגע או שאצטרך לחזור על הפעולה לאורך ציר זמן כדי "לזכות" במוניטין ?

לחלופין אם אתרום ממש ברגע זה מיליון דולר לאומנות על אף שמעולם לא תרמתי לפני כן לנושא, האם גם אז אצטרך להמתין ל"מר" מוניטין או שמספיקה פעולת תרומה יחידה בסדר גודל כזה ע"מ שיצא לי מוניטין של פילנטרופ ?

דוגמה נוספת, אתלט/ספורטאי/קבוצה המגיעה משום מקום וקובע שיא עולם/זוכה באליפות... האם גם אז המוניטין הוא משהו שלא נקבע באותו הרגע?
 
נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
שניכם מדברים על אותו הדבר אך פעם למוניטין נדרש זמן להיבנות ובעידן הרשת והויראליות זה יכול לקרות מהיום למחר.
אם פעם למוניטין נדרשו זמן והוכחה רפטטיבית שלו על פני תקופה הרי שהיום זה כבר לא תקף כי המהירות והתפוצה יוצרים את ההרגשה אצל העדר ככזה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,893
מעורבות
3,005
נקודות
113
אני כבר לא מדבר על כול חברות "האולטרה" שצצו פתאום ודורשות מחיר בשמיים.
יסלח לי מראש גיא רגואן שאני עושה שימוש בחברה שהוא מביא - סליחה.
מה המוניטין או ההיסטוריה של פיליום שעד אתמול לא הייתה קיימת והיום ממותגת כמוצר אולטרה?

ב 2022 גם מוניטין עיסקי ואודיופילי ניתן לבנות מהר מאוד.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אנשים מזמינים חופשה או מוצר ברשת על סמך ביקורות של אנשים שיכול להיות שרובם פיקטיבים והרבה אפילו לא שמים לב לתאריכי הפירסום, הנה מוניטין בכלום זמן ובלי הוכחה אמפירית.
זה גם הייפ אבל גם הסתמכות על פייק מוניטין.
וגורם לי לחשוב מה ההבדל בין שני אלה בעידן הרשתות!
 

נערך לאחרונה ב:

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,306
מעורבות
777
נקודות
113
אני כבר לא מדבר על כול חברות "האולטרה" שצצו פתאום ודורשות מחיר בשמיים.
יסלח לי מראש גיא רגואן שאני עושה שימוש בחברה שהוא מביא - סליחה.
מה המוניטין או ההיסטוריה של פיליום שעד אתמול לא הייתה קיימת והיום ממותגת כמוצר אולטרה?

ב 2022 גם מוניטין עיסקי ואודיופילי ניתן לבנות מהר מאוד.
גם על טסלה לא ידענו עד אתמול... אבל תראה איזה תעוצה! האם יש לטסלה מוניטין?
מה בשבילך מוניטין בכלל גיא? כמה זמן נדרש? סוני גם התחילו פעם מאפס...
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
גם על טסלה לא ידענו עד אתמול... אבל תראה איזה תעוצה! האם יש לטסלה מוניטין?
מה בשבילך מוניטין בכלל גיא? כמה זמן נדרש? סוני גם התחילו פעם מאפס...
מקרה מוות בגלל תקלת מערכת והתלקחות טוטלית הספיקו לעשות לטסלה מוניטין מפוקפק אצל חלק מהאנשים אבל לא פגעו דרמטית במכירות...מה שחשוב במשפט הזה זה השימוש במילה מוניטין אלא אם אתה חושב שמילה אחרת מתאימה.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,390
מעורבות
472
נקודות
83
זה הרוב פסיכולוגיה, ככה זה עובד, כשמגיע מוצר שלא ידענו על קיומו לפני והוא שובר את כל הכלים ככה ביום בהיר, ו ב אפס מאמץ (במקרה של טסלה גם ב אפס הוצאות מעבר למחיר הקניה) אז כן, זה גורם ל עצבים לחלק מהאנשים וגורם ישר לחפש את השלילי, במיוחד לאלו שחיים על השופוני הגדול (אין שופוני בטסלה) , לגבי פליום, למה לדבר על פליום לא חסר חברות בנות יום אחד שעושים פה מהם עילוי, כן אנחנו אלופים בלהגדיל ולפאר עד לא ידע כמו שאומרים .....אם נסתכל אחורה לרגע ההסטוריה מראה שברוב המקרים המוחלט אלו שממציאים את הגלגל ככה ביום בהיר אחד, או שחושבים שהמציאו אותו מחדש, לא מחזיקים מים, ואני מתכוון לחברות האלה שפתאום מתחילות לייצר דברים שלא היו מייצרים לפני, ואז כולם כן וואו, או חברות חדשות מוזרות, שלא ברור התכנון שם הייצור פה המהנדסים באו משם והעיצוב נלקח מהחלל, שפתאום כולם משתחווים לפניהם נו בחייאת.
 

נערך לאחרונה ב:

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,306
מעורבות
777
נקודות
113
מקרה מוות בגלל תקלת מערכת והתלקחות טוטלית הספיקו לעשות לטסלה מוניטין מפוקפק אצל חלק מהאנשים אבל לא פגעו דרמטית במכירות...מה שחשוב במשפט הזה זה השימוש במילה מוניטין אלא אם אתה חושב שמילה אחרת מתאימה.
תקראו איך שבא - תכלס הבנתם מה הכוונה- שבא חברה חדשה ותפסה גבוהה בזמן הקצר מאוד אפשר להגיד ללא פרסומות ורעש יותר מידי.
אזי איך זה קרה? ולמה דבר כזה לא יכול לקרות למוצר אודיו אם בנוי טוב ונשמע טוב, גם אם מחיר גבוהה ומידי פעם לא הגיוני, אבל מי אנחנו שיכולים להחליט למה זה ככה? הינה, גם טסלה עכשיו עולה סכום שמוריד כול חשק והגיון לרכוש - לא שווה, אבל אחלה רכב... מה עושים?
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
347
מעורבות
101
נקודות
43
תקראו איך שבא - תכלס הבנתם מה הכוונה- שבא חברה חדשה ותפסה גבוהה בזמן הקצר מאוד אפשר להגיד ללא פרסומות ורעש יותר מידי.
אזי איך זה קרה?
זה קרה רק מסיבה אחת וזה המעבר לחשמלי!

אני מניח שאם טסלה היו יוצאים עם רכב בנזין המכירות היו על הפנים בדומה לכל האמריקאיות.

רכבים גרמניים או לצורך העניין רכבי יוקרה זה לא לשופוני כמו שאמר קודמי, מי שחובב רכבים לא יקנה טסלה, לי הספיקה נסיעת מבחן קצרה על טסלה כדיי להבין שזה לא בשבילי ורכשתי BMW שזה 50 רמות מעל הטסלה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,893
מעורבות
3,005
נקודות
113
@genvirt @yarino

לגבי הערכת גורמי ההצלחה של מכירות טסלה בארץ שלא ערוכה לרכבים חשמליים אפשר לקרוא בקישור הבא:

טסלה היא האייפון החדש - אם לפרויד היה סמארטפון - TheMarker
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור