https://www.bbc.com/worklife/article/20171006-the-psychology-behind-spending-big
מסביר באופן כללי כיצד תמחור משפיע על חווייה , מאוזניות עד גלולות לשיכוך כאב.
https://www.abc.net.au/radionationa...p/the-psychology-behind-luxury-brands/5562204
מאמר דומה.
כל הללו מתייחסים באופן כללי לתופעות פסיכולוגיות שמעצבות חוויית קניה והתרשמות של מוצרים שונים שנחשבים/ממוצבים כ"יוקרתיים"/יקרים יותר , והדברים נכונים גם לגבי ציוד שמע שאינו שונה במובן הזה מכל השאר.
הדרישה שלך ל"ניסוי מדעי עם מספרים" אינה יותר מניסיון לא אלגנטי במיוחד להתחמקות מהאתגר שהוצב לפיתחך , ומעלה אסוציאציות של אותו אחד שהופך את שולחן השח-מט ומסתלק . האם יש לך מנהג לבקש "ניסוי מדעי עם מספרים" מכל אחד שמספר לך משהו , או שמדובר רק במקרים שאינם מתיישבים עם ההשקפה שלך ? האם תבקש "ניסוי מדעי עם מספרים" מעמיתיך לפורום בבואם לדווח על חוויות או דעות שלהם ? האם יש צורך לענות על שאלה כזו בכלל .
ואולי אבוא ואספר לך שיש לי תיאוריה כזו , שגורסת שמוזיקת דיכאון מזרחית אינה כוס התה המועדף , או בכלל בעצם , בקרב פלח האוכלוסיה מהמעמד הסוציואקונומי הגבוה במדינה ? גם אז תבקש "ניסוי מדעי עם מספרים" ? או שאגיד לך שלדעתי פלח השוק של SUV גדל בעשור האחרון ע"ח פלח השוק של משפחתיות וסטיישנים ? גם אז תבקש "ניסוי מדעי עם מספרים"? ואם מישהו אחר יספר לך?
מדובר בדברים ברורים מאליהם וגם אם מדובר בתצפיות הן עומדות במבחן המציאות באופן שמייתר מראש כל יוזמה להוכיחן באמצעות "ניסוי מדעי עם מספרים"...
ה"תיאוריה" שלי כדבריך באודיו מעט שונה . נכון , היא לא מבוססת על תצפית . מה לעשות , אין לי כל עניין להיכנס לכל חנות בוטיק ולערוך שם סקרים על העדפות הקנייה , להשוות מדידות עם תיאורי חווייה ולאמת את כל זה בבחינות עיוורות , שלא לדבר על היכולת , רק בכדי להוכיח דברים שאני כותב כאן..
אבל היא מבוססת על עובדות ומציאות : אסוציאציה של מחיר-איכות , דיסוננס קוגנטיבי , תפיסות מוקדמות , השאות והטיות , פסאודו-מדע , טקטיקות שיווק ומבחנים עיוורים . כל מה שנותר הוא לחבר את הנקודות .