ראיון עם יואב גבע


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,150
נקודות
113
רוצה לומר שדן מביא כאן שינוי מרענן בידע ובכתיבה הנינוחה שלו , אני מאוד אוהב לקרוא את הפוסטים שלו למרות שבכללי סומך רק על האוזניים שלי ובעיקר על הלב שלי , מערכת טובה משדרת לך ישירות ללב , מכניסה אותך למוסיקה ולא משנה כמה ואיך נמדד (ואני מודד ) , בקיצור עניין בעיר של רגשות ולאו דווקא מדע , יש לי רמקול רוצח , לא אוהב אותו נייטיב , אחרי עבודה קשה הפכתי אותו לרך ומרגש עם שריד של הרזולוציות שלשמם נולד , אני לא צריך סאב כי היכולות של רמקול כזה לא מצריכות עזרה משום דבר חוץ מלמתן טיפה היכולות באמצעים שמתבייש לספר , מחכה בכליון עיניים שיפתח את חדר התצוגה בכדי להבין מהייכן השתין הדג , אולי אני טועה במשהו , יש לי חבר יאיר תמם ועוד כמה מוזיקאים כמו שם טוב לוי ודייויד ברוזה ששומעים אצלי מאשרים שהכוון נכון , חברה הכל מהלב בלי אגו או פירוטכניקה מיותרת שבעצם לא מוסיפה כלום

תודה רבה אלדר על המילים החמות.התחושה היא בהחלט הדדית.
קח בחשבון שאני לא יודע מאיפה משתין הדג - ואני חושב שהוא משתין מכמה מקומות באנאלוגיה לתחביב שלנו.
אני לא מאמין ב"רמקול הכי טוב בעולם","מגבר הכי טוב בעולם" והבטחות מפוצצות כאלה.
כל מה שאני יכול לעשות הוא להיות נאמן לאזניים שלי כמוך,ללמוד כמה שיותר כל הזמן (זה לא משהו שיסתיים אי-פעם),לנסות כמה שיותר חדרים וכמה שיותר מערכות ולנסות להבין מה קורה שם,לשתף עם מכרים בארץ ובחו"ל ..
הנסיון (שיש לך ) בשטח ולא בשטח הם שעושים את ההבדל.גם כשאני בונה מערכת ,אני נעזר בעוד אזניים תמיד ולפעמים יש ויכוחים חחחח.אתה יודע איך זה .

וכן בסוף,אודיו שמדבר אליך ,מצית לך את הנשמה ומרגש אותך - אני לא יכול להבטיח שזה יקרה אצלי (קטונתי ).אני למעשה בטוח שגם יהיו כאלה שלא יאהבו (וזה בסדר גמור וטבעי)- לך תדע -אולי אפילו הרבה לא יאהבו :)

יש מדדים לאיך אתה מביא מערכת למקסימום בחדר וזה לרוב עובד,יש גם מדדים על מה זה רמקול מוצלח עם סיכוי גבוה שרוב האנשים יאהבו - אין מדדים להצתת הניצוץ .זה הצד האומנתי והאישי
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
ולזה @clip99 בחר להגיב בזילזול שנמרח על פני הרבה מאוד תגובות לגבי המדידות המסתוריות וחברות הבוטיק


רק שהסוד המקצועי כאן הוא ההחלטה אילו מדידות לבצע , לא אילו מדידות ידועות - כאשר כתבתי בזמנו "סט הבדיקות הסודי" התכוונתי למדידות שדבר קיומן ידוע רק לקומץ מתכננים , שזה אבסורד שנעשה בו שימוש לצורך הצדקת קניה של ציוד הממותג כהיי אנד .

בנוסף , הכותב מחזק את דבריי : "זה סוד מקצועי של כל מהנדס (באילו מדידות להשתמש)" . משתמע מהדברים שלכל מתכנן רמקול באשר הוא , מהסקטור האיזוטרי כמו העממי , יש אותה גישה פחות-או-יותר לאותן "מאות רבות של מדידות" , מהן הוא בוחר לגבש מתווה מסוים לצורך הקניית חותמת צליל ייחודית .

לכן , אני משאיר לך לבחור אחד משלושת הכשלים הבאים :

טעות בהבנת הנקרא
דמגוגיה
התפרצות לדלת פתוחה

כמובן שאפשר יותר מכשל אחד .
 

omi

חבר משקיען
הודעות
879
מעורבות
421
נקודות
63
רק שהסוד המקצועי כאן הוא ההחלטה אילו מדידות לבצע , לא אילו מדידות ידועות - כאשר כתבתי בזמנו "סט הבדיקות הסודי" התכוונתי למדידות שדבר קיומן ידוע רק לקומץ מתכננים , שזה אבסורד שנעשה בו שימוש לצורך הצדקת קניה של ציוד הממותג כהיי אנד .

בנוסף , הכותב מחזק את דבריי : "זה סוד מקצועי של כל מהנדס (באילו מדידות להשתמש)" . משתמע מהדברים שלכל מתכנן רמקול באשר הוא , מהסקטור האיזוטרי כמו העממי , יש אותה גישה פחות-או-יותר לאותן "מאות רבות של מדידות" , מהן הוא בוחר לגבש מתווה מסוים לצורך הקניית חותמת צליל ייחודית .

לכן , אני משאיר לך לבחור אחד משלושת הכשלים הבאים :

טעות בהבנת הנקרא
דמגוגיה
התפרצות לדלת פתוחה

כמובן שאפשר יותר מכשל אחד .

זריית חול. יש לבחור סט בדיקות אותו הוא לא מגלה. קוראים לזה סודי.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,137
מעורבות
1,616
נקודות
113
שיו איזה כיף, גם אני רוצה. בכל 43 שנותיי לא השתמשתי אף פעם במונחים זריית חול ודמגוגיה.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,137
מעורבות
1,616
נקודות
113
רק שהסוד המקצועי כאן הוא ההחלטה אילו מדידות לבצע , לא אילו מדידות ידועות - כאשר כתבתי בזמנו "סט הבדיקות הסודי" התכוונתי למדידות שדבר קיומן ידוע רק לקומץ מתכננים , שזה אבסורד שנעשה בו שימוש לצורך הצדקת קניה של ציוד הממותג כהיי אנד .

בנוסף , הכותב מחזק את דבריי : "זה סוד מקצועי של כל מהנדס (באילו מדידות להשתמש)" . משתמע מהדברים שלכל מתכנן רמקול באשר הוא , מהסקטור האיזוטרי כמו העממי , יש אותה גישה פחות-או-יותר לאותן "מאות רבות של מדידות" , מהן הוא בוחר לגבש מתווה מסוים לצורך הקניית חותמת צליל ייחודית .

לכן , אני משאיר לך לבחור אחד משלושת הכשלים הבאים :

טעות בהבנת הנקרא
דמגוגיה
התפרצות לדלת פתוחה

כמובן שאפשר יותר מכשל אחד .

קליפ, ביקר לי, קראתי את זה 5 פעמים. לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד.

זריית חול!
גוועלד!

למרות שאני מניח שאתה יודע את זה אבל בוחר לעטוף אותנו בענן סמיך של מילים חצי קוהרנטיות במקום (לא יודע למה?), אני אנסה בכל זאת:

בהינתן שישנן מאות סוגים של מדידות שאינן נכללות בחומר השיווקי, אני לא חושב שיש אודיופיל שיחלוק על הטענה שהן יכולות לספר סיפור על איך מכשיר נשמע. אבל הן כ"כ רבות, וברובן כ"כ טכניות, שאין לטענה הזאת יישום פרקטי - גם כי הצרכן לא יבין את רובן, וגם כי הן לא מפורסמות. אז על מה השיחה בעצם?

אף אודיופיל לא ניתק לחלוטין את הקשר בין איך שמכשיר נמדד לבין האיכות שלו או היכולות שלו, אלא רק אם מתייחסים למדידות המפורסמות בז'ורנלים.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
זריית חול!

זה אומי אמר , לא אני . אנא אל תייחס לי ציטוטים שלו , ואל תשתמש בהם בכדי לתאר הודעות שלי , במיוחד במקרים כאלה של חוסר הבנה , או יותר נכון - חוסר רצון להבין .

מילים חצי קוהרנטיות במקום
מה לא ברור ? כתבתי שהמציאה בדברי יואב עליה עמיר קפץ כאילו מצא את ארון הברית לא עומדת בסתירה או מוכיחה טעות למה שרשמתי בזמנו על מדידות עלומות הידועות רק לקובץ יודעי ח"ן בקרב יצרני ציוד מסוימים ובקצרה- כלל המדידות ידוע לכל מתכנן ראוי ומכאן שאם באמת קיים איזה סוד מיוחד , מדובר במקבץ ספציפי של מדידות מהמבחר הקיים ולא מדידה שלא מוכרת לשאר . זה סיכום תמציתי כללי לנושא שראוי לדיון בפני עצמו שלמרבה הצער יצטמצם לדיאלוג בין 2 צדדים בלבד שלא יעניין אף אחד , כידוע .

אז על מה השיחה בעצם?
שאל את עמיר , הוא חפר את הקבר הזה . אני בכל אופן לא רואה כאן הצדקה למשפט חוזר , הראיות לא מספקות .
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,429
מעורבות
709
נקודות
113
איש נחמד מאוד ,יצא לי לדבר/ להתייעץ איתו והיה אדיב ובגובה העיניים. מניח שהוא עמוס בידע, ועם כל זאת דעתו אינה אמת מוחלטת והוא אינו אוראקל, יש עוד דעות ועוד יצרנים ועוד תהליכי הערכה ועבודה מגוונים.
שמעתי רמקול שלו לשעה קלה, כרמל נדמה לי , ואני מבין את תפיסת הצליל שלו כפי שעולה מהראיון שנערך ( בטוב טעם ובהשכל רב יש לציין, שאפו) וגם על סמך זכרון ההתרשמות מאותה האזנה. אני מעריך את פועלו והצלחתו, אבל לא מתחבר לתפיסת הסאונד שלו.זה השנקל שלי.
 
נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
אצל יואב, המייסד של YGA, אכן הכל מדיד וזה מה שמאפיין את היצור ואת הצלילים של הרמקולים.

כאחד שחווה את הרמקולים של YG באופן אישי ובביתו, אני יכול לציין שבסך הכל הם מצויינים ונוטים מעט לאנליטיות, למרות התחושה של נינוחות בצליל.

התיבות של החברה העשויות אלומיניום כבד ותעופתי, מושקעות ומעולות, בעלות שקיפות קולית יוצאת דופן, המאפשרות דינמיקה מופלאה אך לא מוגזמת.
אלומיניום הוא חומר יותר טוב מעץ מבחינה אקוסטית, המאופיין בשקט מופתי וכמעט ואין לו צבע משל עצמו. יש לו עיוות נמוך מאוד, הם לא נוטים לייצר ויברציות, רעידות ורטיטות מיותרות.

כאמור, הרמקולים משחזרים פרטים חולפים וטקסטואליים ברמה נמוכה ובהקלטות, שאולי אני מעולם לא ידעתי על קיומן (חשוב מאוד במוזיקה קלאסית).

הקרוס אף הוא מצויין והדרייברים טובים מאוד (הטוויטר היום משלב טכנולוגית כיפה רכה עם מתכת).

אני מאחל ליואב בהצלחה בעבודה השונה :).
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אצל יואב המייסד של YGA, אכן הכל מדיד וזה מה שמאופיין את היצור ואת הצלילים של הרמקולים.


האם בכלים והמדידות של היום ניתן לנבא סאונד טוב?
אפשר להשתמש בתקנים וציוד מדידה לקבוע אם הציוד פועל במסגרת מפרט או מחוץ למפרט, אך אין דרך לוודא את איכות הצליל/סאונד של אותו ציוד - לראיה לא חסר ציוד אודיו הנמדד מעולה אך בפועל אינו נשמע טוב.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
ברור, צריך גם לשמוע את הרמקולים לפני הרכישה.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
האם בכלים והמדידות של היום ניתן לנבא סאונד טוב?
נראה לי שמתכנן רמקולים שזה מקצועו ויוצא לו למדוד רמקולים וגם להאזין להם צובר ניסיון ויוכל לחזות איך יישמע רמקול על פי מדידות הרבה יותר טוב מסתם אדם שמתעניין בתחום. בכל מקרה, סביר להניח שאותו מתכנן לא יסתמך רק על מדידות…
למי שלא עוסק בתחום אין שום יכולת לחזות איך יישמע רמקול רק על פי מדידות ועל כן הדבר הכי נכון לנו כצרכנים שכל מבוקשם הוא להנות ממוזיקה הוא לבחור אך ורק על פי האזנה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,150
נקודות
113
אין ספק שחייב לשמוע את הרמקול - על זה אף אחד לא הולך להתווכח. גם לא המתכנן של הרמקול.
גם המתכנן מודד(במדידות מוכרות) את הרמקול ויש לו סט שהוא פיתח לעצמו כדי להעריך את הרמקול ,איך ישמע בחדרים שונים וכו. כמובן שהדברים מלווים בשמיעה ומדידות הלוך ושוב.

האמת,הפחות מרגשת,היא שכשאתה שומע את הרמקול בחדר אחר (לא שלך) - אתה גם לא באמת יודע איך זה הולך להישמע אצלך. ראיתי הרבה אכזבות במקרים כאלה. אבל אתה כן מקבל מושג על הרמקול.וזה לא אומר שהבאת אותו לחדר שלך -נשמע לא טוב ונחרץ גורלך,תוכל לשפר את זה ממש .

אותו דבר במדידות - לא תקבל הבטחה שרמקול שנמדד "כך" - ישמע בדיוק "כך" - אצלך בחדר .אבל כן תקבל מושג .
זה עוד כלי עזר. אתה בפירוש יכול להבין את האיזון הטונאלי שתקבל (למעט תחום הבס שבו החדר משחק יותר מהרמקול),אתה בפירוש יכול לזהות בעיות אקוטיות בעיקר באזור הקרוס ,אתה בפירוש יכול לחזות - מה המרחק המומלץ לקיר ,מה זווית האזנה הרצויה,איזה טיפול אקוסטי ישרת את הרמקול טוב ואיזה לא,האם יש לרמקול "גמישות" אקוסטית לחדרים שונים. לא תוכל לדעת האם רמקול שנמדד טוב ישמע מדהים ממש או ישמע טוב אך משעמם.(וזה גם עניין סובקייטיבי)- אבל המדידות יגידו לא פחות,אם תדע להבין אותם,מאשר ביקורת של "אזניים" בחדר שהוא לא שלך על סאטאפ שהוא לא שלך.

יש את האינפורמציה הזו ברשת והיא גלויה לכל אחד .היא פשוט פחות "סקסית" מלווה בגרפים שחור לבן מעופשים ולא נוצצת כמו ביקורת על רמקול שמתארת רגשות(שגם אני אוהב לקרוא לפני שינה ובכל שעות היום האמת).
לא צריך לעבוד בתחום כדי להבין אותה,לראיה - אני מכיר הרבה שכן מבינים אותה ולא עובדים בתחום.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אין ספק שחייב לשמוע את הרמקול - על זה אף אחד לא הולך להתווכח. גם לא המתכנן של הרמקול.
גם המתכנן מודד(במדידות מוכרות) את הרמקול ויש לו סט שהוא פיתח לעצמו כדי להעריך את הרמקול ,איך ישמע בחדרים שונים וכו. כמובן שהדברים מלווים בשמיעה ומדידות הלוך ושוב.

האמת,הפחות מרגשת,היא שכשאתה שומע את הרמקול בחדר אחר (לא שלך) - אתה גם לא באמת יודע איך זה הולך להישמע אצלך. ראיתי הרבה אכזבות במקרים כאלה. אבל אתה כן מקבל מושג על הרמקול.וזה לא אומר שהבאת אותו לחדר שלך -נשמע לא טוב ונחרץ גורלך,תוכל לשפר את זה ממש .

אותו דבר במדידות - לא תקבל הבטחה שרמקול שנמדד "כך" - ישמע בדיוק "כך" - אצלך בחדר .אבל כן תקבל מושג .
זה עוד כלי עזר. אתה בפירוש יכול להבין את האיזון הטונאלי שתקבל (למעט תחום הבס שבו החדר משחק יותר מהרמקול),אתה בפירוש יכול לזהות בעיות אקוטיות בעיקר באזור הקרוס ,אתה בפירוש יכול לחזות - מה המרחק המומלץ לקיר ,מה זווית האזנה הרצויה,איזה טיפול אקוסטי ישרת את הרמקול טוב ואיזה לא,האם יש לרמקול "גמישות" אקוסטית לחדרים שונים. לא תוכל לדעת האם רמקול שנמדד טוב ישמע מדהים ממש או ישמע טוב אך משעמם.(וזה גם עניין סובקייטיבי)- אבל המדידות יגידו לא פחות,אם תדע להבין אותם,מאשר ביקורת של "אזניים" בחדר שהוא לא שלך על סאטאפ שהוא לא שלך.

יש את האינפורמציה הזו ברשת והיא גלויה לכל אחד .היא פשוט פחות "סקסית" מלווה בגרפים שחור לבן מעופשים ולא נוצצת כמו ביקורת על רמקול שמתארת רגשות(שגם אני אוהב לקרוא לפני שינה ובכל שעות היום האמת).
לא צריך לעבוד בתחום כדי להבין אותה,לראיה - אני מכיר הרבה שכן מבינים אותה ולא עובדים בתחום.


דן לא התייחסתי למדידות חדר ואקוסטיקה אלה לקורלציה בה נמדד מכשיר ומה הדבר מנבא על איכות הצליל שיפיק.

הדוגמה הכי נוחה להסבר הם דאקים שיכולים להימדד נפלא ובפועל הצליל שיפיקו ישמע בינוני במקרה הטוב, כנ"ל לגבי ציוד אודיו אחר.

מדידות הן כלי חשוב שאיני מזלזל בו אך אינן יכולות לבוא לבד.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,150
נקודות
113
דן לא התייחסתי למדידות חדר ואקוסטיקה אלה לקורלציה בה נמדד מכשיר ומה הדבר מנבא על איכות הצליל שיפיק.

הדוגמה הכי נוחה להסבר הם דאקים שיכולים להימדד נפלא ובפועל הצליל שיפיקו ישמע בינוני במקרה הטוב, כנ"ל לגבי ציוד אודיו אחר.

מדידות הן כלי חשוב שאיני מזלזל בו אך אינן יכולות לבוא לבד.

היי,


מדידות לעולם לא יכולות לבוא לבד. חייב לשמוע .את זה תמיד טענתי ותמיד אטען.

אף אחד לא יכלול כל מדידה אפשרית בדאק -לדוגמא היכולת של הספק לסנן "צרות" ממערכת החשמל.
קח בחשבון שיש עניין גדול שאף אחד לא מדבר עליו בהשוואות של דאקים וזה מתח היציאה וההתאמה ל PRE שלך - זה מאוד משפיע על הצליל ועל המסקנה שלך לגבי אותו דאק.

ואלו שממש נמדדים טוב יהיו בדרך כלל שקופים כלפי המערכת שלך. חסרי אופי.

אני מוצא המון פעמים שמערכות/אנשים מסוימים לא רוצים שקיפות והמערכת תשמע טוב יותר בהרכבה הנתון - עם דאק לא שקוף,שכן הוא לא מחפה על "צרות" אחרות שקיימות. לדגומא - חדר בהיר - עם הרבה החזרים לא אחידים -יעדיף דאק שמחמם עניינים.(ברוב המקרים)

ההתייחסות שלי לא הייתה לתגובה בחדר/חדרים אקוסטיים וכו. אלא למדידת הציוד בלבד במדידות מבוקרות.

אני לא טוען,חלילה,שאין ערך לשמיעה ,שלשמה התכנסנו- אני רק אומר שיש עוד כלים שיעזרו לנו לדעת עוד על המוצר.
אני משקיע בכלים האלה זמן רב - וזה לא מבטל את הזמן הנוסף,העצום שאני מקדיש לשמיעה.
 

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
495
מעורבות
179
נקודות
43
היי
תרומתי הצנועה לדיון המרתק והקשר בין מדידות לאיכות הצליל וניבוי אופי הסאונד.

לפני למעלה מעשור גרתי כשנה בשיקגו עם זוגתי לצורכי לימודים.
לשמחתי מאד קרוב למקום מגוריי, הייתה חנות היי אנד, לא גדולה אך עם ציוד סופר איכותי וחשוב מכל באווירה ביתית.

יצא לי לא מעט לבקר בה ולהתרשם מהציוד שבאותם ימים, היו לא שכיחים בארצנו, ובעיקר נחשפתי אלהם ממגזינים אינטרנט וכו'.

הבעלים של אותה חנות, עסק לא מעט בקשר בין מדידות לאיכות הסאונד בעיקר בכל הנוגע לרמקולים, והאם אפשר לנבא את איכות הצליל והחוויה על סמך איכות המדידות (המפורסמות, ידועות, נגישות על אותן רמקולים). מאחר והוא החזיק ציוד מאד איכותי לרבות לא מעט רמקולים שעברו בחנות כטרייד אין, יד שניה וכו', עם הזמן והניסיון גיבש לא מעט תובנות בתחום.

ולעניננו, באחד הימים, הוא ספר לי שמזה תקופה הוא בודק את הקשר אך מהכיוון ההפוך. באותו חלל (חדר האזנה), עפ"ר עם אותו ציוד (מקור, הגברה, כבלים, חשמל), הוא ניסה לנבא האם לרמקול שנשמע נהדר וטוב לאוזנו (והפוך) מהם המדידות הידועות לגביו.

קרי, תמיד הוא יצא מהרמקול וניסה להקיש על איכות המדידות של אותו רמקול.
בקיצור, התובנות שהוא גבש עם השנים, היו שכמעט ואין קשר בין איכות הרמקול למדידות. נמצאו לא מעט רמקולים שהיו לטעמו מדהימים עם מדידות סבירות, והיו לא מעט מקרים שרמקול שנשמע "גרוע" לטעמו אך עם מדידות איכותיות.

ובשורה התחתונה, הוא אמר לי שכמעט ואין יכולת להקיש על איכות המדידה משמיעת הרמקול.
משיחה עימו הוא ציין, שרוב המדידות המפורסמות זה מטעמי שיווק והרגל צרכנים כי אין מה לעשות וצריך לפרסם מידע בגין הרמקולים. והחשוב מכל, לא תמיד מדידות שכן בוצעו מספרים את כל הסיפור.

בשורה התחתונה, לא בהכרח נמצא מתאם בין איכות הרמקול למדידות.

יש לציין שלרגע הוא לא טען שמדידות הם לא חשובים ואי אפשר עם מדידות נכונות, מקיפות ומקצועיות להסביר את אופי הרמקול או לפחות לנבא את אופיו, אך וזה החשוב, לטענתו, המדידות המפורסמות ע"י הצרכן/מגזינים שונים, אין בהם עפ"ר המקרים לנבא את איכות הרמקול.

יום טוב והכי חשוב להנות מהמוסיקה ולהתעסק בחוויה ופחות בציוד. אפשר להנות ממוסיקה בלי קשר לאיכות הציוד (אבל זה כבר דיון אחר).
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,150
נקודות
113
היי
תרומתי הצנועה לדיון המרתק והקשר בין מדידות לאיכות הצליל וניבוי אופי הסאונד.

לפני למעלה מעשור גרתי כשנה בשיקגו עם זוגתי לצורכי לימודים.
לשמחתי מאד קרוב למקום מגוריי, הייתה חנות היי אנד, לא גדולה אך עם ציוד סופר איכותי וחשוב מכל באווירה ביתית.

יצא לי לא מעט לבקר בה ולהתרשם מהציוד שבאותם ימים, היו לא שכיחים בארצנו, ובעיקר נחשפתי אלהם ממגזינים אינטרנט וכו'.

הבעלים של אותה חנות, עסק לא מעט בקשר בין מדידות לאיכות הסאונד בעיקר בכל הנוגע לרמקולים, והאם אפשר לנבא את איכות הצליל והחוויה על סמך איכות המדידות (המפורסמות, ידועות, נגישות על אותן רמקולים). מאחר והוא החזיק ציוד מאד איכותי לרבות לא מעט רמקולים שעברו בחנות כטרייד אין, יד שניה וכו', עם הזמן והניסיון גיבש לא מעט תובנות בתחום.

ולעניננו, באחד הימים, הוא ספר לי שמזה תקופה הוא בודק את הקשר אך מהכיוון ההפוך. באותו חלל (חדר האזנה), עפ"ר עם אותו ציוד (מקור, הגברה, כבלים, חשמל), הוא ניסה לנבא האם לרמקול שנשמע נהדר וטוב לאוזנו (והפוך) מהם המדידות הידועות לגביו.

קרי, תמיד הוא יצא מהרמקול וניסה להקיש על איכות המדידות של אותו רמקול.
בקיצור, התובנות שהוא גבש עם השנים, היו שכמעט ואין קשר בין איכות הרמקול למדידות. נמצאו לא מעט רמקולים שהיו לטעמו מדהימים עם מדידות סבירות, והיו לא מעט מקרים שרמקול שנשמע "גרוע" לטעמו אך עם מדידות איכותיות.

ובשורה התחתונה, הוא אמר לי שכמעט ואין יכולת להקיש על איכות המדידה משמיעת הרמקול.
משיחה עימו הוא ציין, שרוב המדידות המפורסמות זה מטעמי שיווק והרגל צרכנים כי אין מה לעשות וצריך לפרסם מידע בגין הרמקולים. והחשוב מכל, לא תמיד מדידות שכן בוצעו מספרים את כל הסיפור.

בשורה התחתונה,, לא בהכרח נמצא מתאם בין איכות הרמקול למדידות.

יש לציין שלרגע הוא לא טען שמדידות הם לא חשובים ואי אפשר עם מדידות נכונות, מקיפות ומקצועיות להסביר את אופי הרמקול או לפחות לנבא את אופיו, אך וזה החשוב, לטענתו, המדידיות המפוסמות ע"י הצרכן/מגזינים שונים, אין בהם עפ"ר המקרים לנבא את איכות הרמקול.

יום טוב והכי חשוב להנות מהמוסיקה ולהתעסק בחוויה ופחות בציוד. אפשר להנות ממוסיקה בלי קשר לאיכות הציוד (אבז זה כבר דיון אחר).

אני מסכים איתך ואיתו במאה אחוז - ממש לא בהכרח .רק בסבירות יותר גבוהה מאשר כזה שנמדד לא טוב. שים לב שרשמתי לא טוב - ולא אחד שהוא בינוני או סביר.

וזה גם נכון להיום שיש הרבה יותר אינפורמציה נגישה מלפני עשור.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
רק שהסוד המקצועי כאן הוא ההחלטה אילו מדידות לבצע , לא אילו מדידות ידועות - כאשר כתבתי בזמנו "סט הבדיקות הסודי" התכוונתי למדידות שדבר קיומן ידוע רק לקומץ מתכננים , שזה אבסורד שנעשה בו שימוש לצורך הצדקת קניה של ציוד הממותג כהיי אנד .

בנוסף , הכותב מחזק את דבריי : "זה סוד מקצועי של כל מהנדס (באילו מדידות להשתמש)" . משתמע מהדברים שלכל מתכנן רמקול באשר הוא , מהסקטור האיזוטרי כמו העממי , יש אותה גישה פחות-או-יותר לאותן "מאות רבות של מדידות" , מהן הוא בוחר לגבש מתווה מסוים לצורך הקניית חותמת צליל ייחודית .

לכן , אני משאיר לך לבחור אחד משלושת הכשלים הבאים :

טעות בהבנת הנקרא
דמגוגיה
התפרצות לדלת פתוחה

כמובן שאפשר יותר מכשל אחד .
רק עכשיו ראיתי את הפוסט הזה.

אין מדידות סודיות שנועדו להצדיק קניה של ציוד הממותג כהיי אנד. זו המצאה שלך.

סוד מקצועי של כל מהנדס -- זה בנפרד לכל מהנדס -- ולא מתוך איזשהו "מאגר" פרי המצאתך.

הכשל הוא שאתה מעייף עם הקונספירציות להצדקת ציוד הי אנד.

אין שום צורך "להצדיק" קניה של ציוד הי אנד מעבר לאהבת התוצאה. מי שקונה, שייהנה, ומי שלא, לא. לא צריך סיבות והמצאות וקונספירציות.

די, הנח לי. זה חסר תוחלת.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
694
מעורבות
275
נקודות
63
היי
תרומתי הצנועה לדיון המרתק והקשר בין מדידות לאיכות הצליל וניבוי אופי הסאונד.

לפני למעלה מעשור גרתי כשנה בשיקגו עם זוגתי לצורכי לימודים.
לשמחתי מאד קרוב למקום מגוריי, הייתה חנות היי אנד, לא גדולה אך עם ציוד סופר איכותי וחשוב מכל באווירה ביתית.

יצא לי לא מעט לבקר בה ולהתרשם מהציוד שבאותם ימים, היו לא שכיחים בארצנו, ובעיקר נחשפתי אלהם ממגזינים אינטרנט וכו'.

הבעלים של אותה חנות, עסק לא מעט בקשר בין מדידות לאיכות הסאונד בעיקר בכל הנוגע לרמקולים, והאם אפשר לנבא את איכות הצליל והחוויה על סמך איכות המדידות (המפורסמות, ידועות, נגישות על אותן רמקולים). מאחר והוא החזיק ציוד מאד איכותי לרבות לא מעט רמקולים שעברו בחנות כטרייד אין, יד שניה וכו', עם הזמן והניסיון גיבש לא מעט תובנות בתחום.

ולעניננו, באחד הימים, הוא ספר לי שמזה תקופה הוא בודק את הקשר אך מהכיוון ההפוך. באותו חלל (חדר האזנה), עפ"ר עם אותו ציוד (מקור, הגברה, כבלים, חשמל), הוא ניסה לנבא האם לרמקול שנשמע נהדר וטוב לאוזנו (והפוך) מהם המדידות הידועות לגביו.

קרי, תמיד הוא יצא מהרמקול וניסה להקיש על איכות המדידות של אותו רמקול.
בקיצור, התובנות שהוא גבש עם השנים, היו שכמעט ואין קשר בין איכות הרמקול למדידות. נמצאו לא מעט רמקולים שהיו לטעמו מדהימים עם מדידות סבירות, והיו לא מעט מקרים שרמקול שנשמע "גרוע" לטעמו אך עם מדידות איכותיות.

ובשורה התחתונה, הוא אמר לי שכמעט ואין יכולת להקיש על איכות המדידה משמיעת הרמקול.
משיחה עימו הוא ציין, שרוב המדידות המפורסמות זה מטעמי שיווק והרגל צרכנים כי אין מה לעשות וצריך לפרסם מידע בגין הרמקולים. והחשוב מכל, לא תמיד מדידות שכן בוצעו מספרים את כל הסיפור.

בשורה התחתונה, לא בהכרח נמצא מתאם בין איכות הרמקול למדידות.

יש לציין שלרגע הוא לא טען שמדידות הם לא חשובים ואי אפשר עם מדידות נכונות, מקיפות ומקצועיות להסביר את אופי הרמקול או לפחות לנבא את אופיו, אך וזה החשוב, לטענתו, המדידות המפורסמות ע"י הצרכן/מגזינים שונים, אין בהם עפ"ר המקרים לנבא את איכות הרמקול.

יום טוב והכי חשוב להנות מהמוסיקה ולהתעסק בחוויה ופחות בציוד. אפשר להנות ממוסיקה בלי קשר לאיכות הציוד (אבל זה כבר דיון אחר).


היי
סיפור יפה.
אבל אי אפשר להסיק מאותם מדידות שבעל החנות ביצע (שהם לא ידועות ויכולות באותה מידה להיות פשטניות) לאיכות הרמקול .

איכות מתחבר אצלי למשהו מדיד.
לדעתי ממדידות אפשר להסיק על איכות הרמקול.
אפשר לכמת ניסויים מסוימים למדדים.

הקושי הוא מכיוון אחר, שקשור לחוויה הסוביקטיבית שלנו בזמן ההזנה.
רמקולים עם רזולוציה גבוה יכולים להישמע מדהימים ולאחרים נשמעים חופרים....


בכל מקרה
שנה טובה.....
 

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
495
מעורבות
179
נקודות
43
לני היקר,

איפה ראית שציינתי שבעל החנות ביצע מדידות .

הוא הסתמך על המדידות שפורסמו

יוסי
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור