שוקל כניסה לאנלוג


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אני גם שוקל מעבר לאנלוג ומחפש פטפון טוב, וגם חשוב מאוד שיהיה יפה ולא מגושם (שיראה יפה בסלון)
אצלי הבעייה הפוכה, יש לי הרבה מאוד מדיה... בבוידם 20כבר שנה.. :)
הבעייה היכן אני תוקע את מאות התקליטים מבלי שאשתי שתחיה תעיף אותי (או אותם) :)

לפחות אתה מתחיל עם משהו, לגבי איכות הווניל של פעם מודה שאין לי מושג קלוש האם הם טובים יותר או פחות מווניל המיוצר כיום.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,881
נקודות
113
הבעייה היכן אני תוקע את מאות התקליטים מבלי שאשתי שתחיה תעיף אותי (או אותם) :)
חס וחלילה בעיות עם בת הזוג!
אתה יכול לאכסן אותם אצלי. אני אשמור עליהם כולל ניקיון פעם בכמה זמן ואתה תוכל להשאיל כל פעם כמה מהם שלא יבלוט בבית.
Win win situation
:)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,881
נקודות
113
יש תקליטים שקניתי ב1 (אחד) שקלים חדשים ואני מת עליהם. מוזיקה במיטבה.
דווקא הרבה פעמים לריאשיו המודרני אני פחות מתחבר. תלוי. צריך להשוות כל פעם, אבל אין שום כלל אצבע שאומר ההדפסות הישנות חרא והחדשות מעולות. ממש לא.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,101
מעורבות
1,043
נקודות
113
עד לא מכבר המחשבה על אודיו האנלוגי כלל לא חלפה בראשי, הרומן שלי עם פאטיפון הסתיים אי שם באמצע שנות השמונים ומאז לא מצאתי חשק לחזור לווניל, בעיקר בשל חוסר רגישות המדיה מחד וחוסר נוחות בתפעול פאטיפון מאידך.

לאחרונה התחלתי להרהר בנושא הכנסת אנלוג לסטאפ הקיים ברשותי, אני עדיין מתבשל בנושא אבל כנראה שבעתיד הקרוב אעבור את המחסום הנפשי.

אשמח לדעת האם בתקציב נתון של 20K - 30K ניתן להרכיב סטאפ אנלוגי טוב הכולל פונו, גוף, זרוע וראש שאפשר לחיות איתם למספר שנים.

תודה.

גיא

לדעתי, לא הייתי ממהר לרכוש פטיפון ב20-30k. וזאת מכוון שיש לך היסוס כל שהוא אם להיכנס לתחום.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,346
מעורבות
489
נקודות
83
בימים שעברו הייתי אומר זה "חבר שלי" נתן לי זה שלו ולאט לאט התמלאו המדפים :מאזין:
אצלי היה הפוך, הייתי משאיל לבת זוג, הקשר נגמר הלך התקליט :)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,881
נקודות
113
חחחחח סוני....
ככה זה מאז אדם וחוה בגן עדן, מה שאנחנו עושים אנחנו יוצאים לא טוב.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,881
נקודות
113
CACCC3A2-7DAD-401B-8918-BC5DDEC39060.jpeg
דוגמא טרייה מהחודש.
נקנה בחמישה שקלים (מעיזבונו של המבצע).
אם יש משהו דיגיטלי שנותן את מה שהתקליט הזה יודע לתת אני חותך את ה
 

תמונות מצורפות

  • CACCC3A2-7DAD-401B-8918-BC5DDEC39060.jpeg
    CACCC3A2-7DAD-401B-8918-BC5DDEC39060.jpeg
    KB 134.1 · צפיות: 736

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
צפה בקובץ המצורף 35820 דוגמא טרייה מהחודש.
נקנה בחמישה שקלים (מעיזבונו של המבצע).
אם יש משהו דיגיטלי שנותן את מה שהתקליט הזה יודע לתת אני חותך את ה
תביא איתך את התקליט הזה + סכין יפאנית, ונראה.

אין לי מושג קלוש האם הם טובים יותר או פחות מווניל המיוצר כיום.
אין מתאם טריוויאלי מהסוג ישן==טוב, חדש==רע או להיפך. ראה כאן.

אשמח לדעת האם בתקציב נתון של 20K - 30K ניתן להרכיב סטאפ אנלוגי טוב הכולל פונו, גוף, זרוע וראש שאפשר לחיות איתם למספר שנים
התשובה לזה היא כראה "כן", אבל זה לכשעצמו לא כדאי שיהייה השיקול הייחיד/העיקרי אם להיכנס לתחום או לא.

שאלה אחת שנראית לי מעניינת כאן היא האם יש לך בראש מדגם לא זניח של תקליטים ש"עושים לך את זה" והמקביל הדיגיטאלי שלהם לא, ומה המצב יחסית לתקליטים שלא "עושים לך את זה" במערכת טובה והדיגיטאל כן.

הרלוואנטיות ה"כלכלית" של כניסה לתחום תלוייה בעצם בכמה תקליטים ש"עושים לך את זה" יהייו לך בסופו של דבר.
אם למשל אתה משקיע 30K ש"ח ב"ברזלים", וקונה 100 תקליטים ב-50 ש"ח בממוצע לכל אחד, יוצא שהשקעת 350(!) ש"ח בממוצע לשמיעת כל תקליט -- שזה הרבה, וכנראה לא כולם יצדיקו את זה. לעומת זאת, אם אתה מגיע ל-1000, יוצא לך 80 ש"ח בממוצע לתקליט, שזה סביר בהרבה.

עמיר
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,881
נקודות
113
תביא איתך את התקליט הזה + סכין יפאנית, ונראה.

הרלוואנטיות ה"כלכלית" של כניסה לתחום תלוייה בעצם בכמה תקליטים ש"עושים לך את זה" יהייו לך בסופו של דבר.
אם למשל אתה משקיע 30K ש"ח ב"ברזלים", וקונה 100 תקליטים ב-50 ש"ח בממוצע לכל אחד, יוצא שהשקעת 350(!) ש"ח בממוצע לשמיעת כל תקליט -- שזה הרבה, וכנראה לא כולם יצדיקו את זה. לעומת זאת, אם אתה מגיע ל-1000, יוצא לך 80 ש"ח בממוצע לתקליט, שזה סביר בהרבה.

עמיר
עמיר:
1. בוא נסתפק בסתם פגישה, בלי סכינים....
2. כלכלית, לעניות דעתי, לא מחשבים את זה ככה.
לפי זה, אין להרבה אנשים פה 1000 דיסקים אלא הרבה פחות ואז יוצא שעלות כל דיסק פר המערכת כולה היא המון כסף.
לפי דעתי, החישוב הנכון הוא עלות המערכת דהיום אל מול מספר הדיסקים הקיים, ביחס לעלות התוספת האנלוגית אל מול מספר התקליטים המוערך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
עמיר:
1. בוא נסתפק בסתם פגישה, בלי סכינים....
אוקיי, בסדר, שיהייה. אתה העלית את נושא החיתוכים... :)

2. כלכלית, לעניות דעתי, לא מחשבים את זה ככה.
לפי זה, אין להרבה אנשים פה 1000 דיסקים אלא הרבה פחות ואז יוצא שעלות כל דיסק פר המערכת כולה היא המון כסף.
לפי דעתי, החישוב הנכון הוא עלות המערכת דהיום אל מול מספר הדיסקים הקיים, ביחס לעלות התוספת האנלוגית אל מול מספר התקליטים המוערך.
אכן עלות כל דיסק/קובץ בהתחשב במערכת כולה זה המון כסף -- זה אכן המצב.

"עלות המערכת דהיום אל מול מספר הדיסקים הקיים, ביחס לעלות התוספת האנלוגית אל מול מספר התקליטים המוערך" זו צורת הסתכלות אחרת, לאו דווקא יותר/פחות נכונה.

למעשה היא כן פחות נכונה, כי עבור דיסקים/קבצים יש לכלול לא את כל שאר המערכת, אלא רק את עלויות הנגן/סטרימר/DAC/איטרקונקטים לא כולל ההגברה, הרמקולים והכבילה שלהם.

מההגברה/רמקולים וכבילתם אפשר או להתעלם, או להעמיס אותם ביחס כלשהו על הדיגיטאל מול האנאלוג לפי השימוש או לפי כמות המדיה או לפי קריטריון אחר.

אם לא מתעלמים, אפשר גם להביא בחשבון גם השקעה בחשמל, בסטנדים/שיכוך, באקוסטיקה וכו'.

עמיר
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,881
נקודות
113
אוקיי, בסדר, שיהייה. אתה העלית את נושא החיתוכים... :)


אכן עלות כל דיסק/קובץ בהתחשב במערכת כולה זה המון כסף -- זה אכן המצב.

"עלות המערכת דהיום אל מול מספר הדיסקים הקיים, ביחס לעלות התוספת האנלוגית אל מול מספר התקליטים המוערך" זו צורת הסתכלות אחרת, לאו דווקא יותר/פחות נכונה.

למעשה היא כן פחות נכונה, כי עבור דיסקים/קבצים יש לכלול לא את כל שאר המערכת, אלא רק את עלויות הנגן/סטרימר/DAC/איטרקונקטים לא כולל ההגברה, הרמקולים והכבילה שלהם.

מההגברה/רמקולים וכבילתם אפשר או להתעלם, או להעמיס אותם ביחס כלשהו על הדיגיטאל מול האנאלוג לפי השימוש או לפי כמות המדיה או לפי קריטריון אחר.

אם לא מתעלמים, אפשר גם להביא בחשבון גם השקעה בחשמל, בסטנדים/שיכוך, באקוסטיקה וכו'.

עמיר
מה שמביא אותנו במיידי למסקנה שזה תחביב שבא מאהבה ולא דוח מבוקר של רואה חשבון.
עכשיו עמיר שסיכמנו הנקודה, אני חוזר להאזין לרביעית של מאהלר ששדדתי ממך, בעודי לוגם כוסית מטקסה להנאתי.
תודה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
מה שמביא אותנו במיידי למסקנה שזה תחביב שבא מאהבה ולא דוח מבוקר של רואה חשבון.
התחביב בא מאהבה, אבל יש לו אספקטים כלכליים, שנראה לי שכדאי לחשוב עליהם לפני שמוסיפים עוד תת-תחום חדש, במיוחד כשנתון שייש התלבטות בנושא והיא קשורה לתקציבים ולשיקולים כלכליים.

עמיר
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
תביא איתך את התקליט הזה + סכין יפאנית, ונראה.


אין מתאם טריוויאלי מהסוג ישן==טוב, חדש==רע או להיפך. ראה כאן.


התשובה לזה היא כראה "כן", אבל זה לכשעצמו לא כדאי שיהייה השיקול הייחיד/העיקרי אם להיכנס לתחום או לא.

שאלה אחת שנראית לי מעניינת כאן היא האם יש לך בראש מדגם לא זניח של תקליטים ש"עושים לך את זה" והמקביל הדיגיטאלי שלהם לא, ומה המצב יחסית לתקליטים שלא "עושים לך את זה" במערכת טובה והדיגיטאל כן.

הרלוואנטיות ה"כלכלית" של כניסה לתחום תלוייה בעצם בכמה תקליטים ש"עושים לך את זה" יהייו לך בסופו של דבר.
אם למשל אתה משקיע 30K ש"ח ב"ברזלים", וקונה 100 תקליטים ב-50 ש"ח בממוצע לכל אחד, יוצא שהשקעת 350(!) ש"ח בממוצע לשמיעת כל תקליט -- שזה הרבה, וכנראה לא כולם יצדיקו את זה. לעומת זאת, אם אתה מגיע ל-1000, יוצא לך 80 ש"ח בממוצע לתקליט, שזה סביר בהרבה.

עמיר

מעבר למספר דיסקים מאמצע שנות השמונים אני מאוד מרוצה מרמת הדיסקים שברשותי.
לאוזני אנלוג נשמע פשוט שונה, לא טוב יותר, לא רע יותר פשוט שונה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
מעבר למספר דיסקים מאמצע שנות השמונים אני מאוד מרוצה מרמת הדיסקים שברשותי.
לאוזני אנלוג נשמע פשוט שונה, לא טוב יותר, לא רע יותר פשוט שונה.
כדי להיכנס לאנאלוג אתה רוצה שיהייו מספיק תקליטים ש"עושים לך את זה" בעוד שהדיגיטאל המקביל לא.

אם המצבים האלה לא מתקיימים, אלא זה סתם שונה, התשובה ברורה.

עמיר
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,923
מעורבות
1,601
נקודות
113
בשביל "שונה" לא הייתי אני אישית מבזבז כל כך הרבה כסף ע"מ להתחיל ללא מדיה.
אבל רצונך, כבודך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,097
מעורבות
4,248
נקודות
113
התחביב בא מאהבה, אבל יש לו אספקטים כלכליים, שנראה לי שכדאי לחשוב עליהם לפני שמוסיפים עוד תת-תחום חדש, במיוחד כשנתון שייש התלבטות בנושא והיא קשורה לתקציבים ולשיקולים כלכליים.

עמיר

אין שום דבר כלכלי בתחום הזה. הכל לא כלכלי. ;)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
החישוב כמה עולה לשמוע תקליט לא נראה לי נכון, כי אפשר לשמוע כל תקליט פעמים רבות במשך שנים רבות.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
החישוב כמה עולה לשמוע תקליט לא נראה לי נכון, כי אפשר לשמוע כל תקליט פעמים רבות במשך שנים רבות.
זה לא "כמה עולה לשמוע תקליט" בצורה הפשטנית, אלא כמה עולה האפשרות לשמוע את התקליט כמה פעמים שתרצה ותוכל במערכת שלך, בזמנים שמתאימים לך, וכו'.

יש תקליטים שרוצים לחזור אליהם אינספור פעמים, יש כאלה שאחרי שתי דקות מורידים אותם מהפטיפון ולא מחזירים אותם לעולם, וייש את כל מה שבאמצע. יש גם תקליטים שנשחקים/נשרטים ואי אפשר, או פחות נעים, לשמוע אותם כמה שרוצים.


כדי להיכנס לאנאלוג אתה רוצה שיהייו מספיק תקליטים ש"עושים לך את זה" בעוד שהדיגיטאל המקביל לא.

אם המצבים האלה לא מתקיימים, אלא זה סתם שונה, התשובה ברורה.
אולי כדאי בכל זאת לפרט את מה שברור.

כל מה שייש בעד תקליטים הוא רק איכות הסאונד השונה שלהם. אם זה לא "עושה לך את זה", אז לתקליטים ופטיפונים יש כמעט רק חסרונות, גדולים. למשל כמה מהראשונים שקופצים לראש:
  1. רעשי רקע: רעש הוויניל, פצפוצים, חריקות, טיקים וכיו"ב
  2. שריטות וקפיצות
  3. הצורך בניקוי התקליטים, שיכול להגיע לכדי רכישת מכונת ניקוי ותחזוקתה, כולל חומרי הניקוי
  4. הצורך בניקוי המחט
  5. הצורך להחליף ראשים, רצועות וכו', מנורות אם יש בפונו סטייג'
  6. hum בגלל ההגברה הנוספת
  7. בעיות pitch בגלל מהירות לא מדוייקת ו/או, גרוע יותר, לא קבועה
  8. ירידת איכות מובנית לקראת סוף התקליט
  9. תקליטים שמתעקמים בחום
  10. עובש -- בעייה נפוצה בתקליטים ונדירה בדיסקים
וייש עוד. אז למעט במקרה של [רי]מאסטר גרוע במיוחד של דיסק/קובץ, כמעט תמיד הוא יהייה עדיף על התקליט המקביל מכל הבחינות שאינן "הוויניליוּת" של הסאונד.

בקיצור, לא כדאי משום בחינה, אלא אם נשבית בקיסמו של הסאונד במידה כזו שאתה מוכן להתעלם מכל החסרונות, מה שאני מבין שלא קורה.

עמיר
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
מעבר למספר דיסקים מאמצע שנות השמונים אני מאוד מרוצה מרמת הדיסקים שברשותי.
לאוזני אנלוג נשמע פשוט שונה, לא טוב יותר, לא רע יותר פשוט שונה.
תוכל להסביר למה הכוונה שונה?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
תוכל להסביר למה הכוונה שונה?

הדיון בנושא דומה רץ בפורום מספר פעמים ואיני מוצא למחזר דברים, זה יהיה בדיוק כמו להסביר למה מנה בשם זהה ומרכיבים זהים טעימה בשתי מסעדות שונות.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור