לעומת זאת התשובות המתגוננות והלא מספקות, שהצגת באתר הכחול, הן פספוס גדול מבחינתך. וגם מבחינתנו.
היו שני סוגי התייחסות לתמחור. אחת, שהיא כשלי, שהתייחסה אל התמחור מתוך עניין. כפי שהבהרתי את זה קודם, מעניינת אותי נקודת התמחור באופן תאורטי. כיצד הגעת, או בכלל כיצד מגיעים ליצירת מחיר. כאמור ענית לי בצורה לקונית כאן וזה בסדר.
הצורה השנייה יוצגה לדעתי על ידי אדם אחד שם, והיא בעצם ביקורת על המחיר שהוצגה מנקודת מבט של הדיוט, שאף כתב זאת במפורש, שהוא פשוט מנסה להבין. הביקורת הייתה אמנם ספציפית לגבי הרמקול שלך, אבל אנחנו מכירים ביקורות כאלו מימים ימימה, אין חדש תחת השמש, ובעצם השואל שאל כללית על המחירים הגבוהים של רמקולים וכדומה.. כאן נפתחה לפניך דלת, הזדמנות לא נורמלית, במה שלמה שבה היית יכול להרצות בנחת ולא בהתנצחות על כל העלויות והבעיות שביצור הרמקול בצורה מפורטת ומכובדת, וכך, למרות שאתה עוסק בתחום, להסביר להדיוטות למה רמקול עם שני רכיבים צריך לעלות כל כך הרבה. לא עשית את זה. וחבל. חבל לך, וחבל לנו.
במקום זה יצאת בהתקפה כמתגונן ותיארת מחיר של 18 דולר לנגד, וכמה עולים רמקולים אחרים.
אני אחדד את הנקודה. היית יכול לענות שאתה לא רוצה לכתוב על ענייני תמחור. הייתי מקבל את זה. היית יכול לכתוב שכל רצונך בחיים זה להיות עשיר וכל השאר לא מעניין אותך, ולכן אתה תתמחר את הרמקול הכי גבוה שאפשר, מי שרוצה שיקנה, ומי שלא שלא יקנה, ושיתפוצצו כולם. גם את זה הייתי מקבל. אין בכלל בעיה. שם לב, אני לא מבקר את התמחור שלך. לא מעניין אותי מעשית בכלל כמה יעלה הרמקול. להפך, (במישור הזה שאנחנו דנים בו כאן בפורומים) אני מבין ומקבל את המחיר של רכיבים בסדר גודל כזה, ואני דווקא בין אלו שמסבירים כאן ושם, דרך קבע, להדיוטות שרמקולים שבנו לבד בעשירית מחיר לא משתווים למקור, ושהמחיר הגבוה של המקור אכן מוצדק. אין לי בעיה עם זה, וכבר כתבתי על כך מספיק פעמים כאן ושם.
אין לי בעיה גם אם לא היית עונה בכלל. הבעיה היא שענית.
והבעיה היא באופי התשובות שלך. התשובה שלך שמתחילה "ב30 kשקל" באתר הכחול, לא מעמידה אותך באור טוב. אתה מזלזל בי. נגד שעולה 18 דולר לא מביא למחיר של 7000 דולר. יש סיבות אחרות. והן בטוח מוצדקות. אז תכתוב עליהן! או שלא תכתוב בכלל. מה רמקולים אחרים עושים ומה יש בתוכם לא הייתה השאלה. אנחנו יודעים את זה. גם אם יש הדיוטות פה ושם, אנחנו אתר אאודיו עם הרבה ידע! שאלנו על הרמקולים שלך ולא של האחרים. אז אם אתה רוצה, תסביר לנו מה יש ברמקולים שלך ששווה הרבה כסף, וזה לא נגד ב 18 דולר.
ההתקפה שלך, בעצם מתוך התגוננות, הייתה בפסקה האמורה מיותרת.
שוב, מה שמפריע לי זה שהתשובות בעצם מזלזלות ביכולת ההבנה שלי.
אחזור לכאן,
מה שכתבת כאן בתשובה למעלה, באותיות אדומות, זו פרסומת של עוסק בתחום למוצר שלו, ומן הראוי, לפי חוקי האתר הזה, שזה ימחק.
לגבי השאלה שלי על נגינת תזמורת. כנראה שלא הבנת נכון. וכנראה לא שאלתי ברור מספיק. אני מתנצל.
אז אפרט.
יש כאן בפורומים השונים, וגם בחו"ל, דיונים רבים על התאמת רמקולים לסוג מסוים של מוזיקה, והדעה הרווחת היא, שרמקולים בדרך כלל לא מתאימים לכל סוגי המוזיקה. יש התמחות. כשציינת שנעזרת בכלים מוזיקליים שונים בבניית הרמקולים, כמובן שישר עלו כנגד עיני הדיונים האלו, ולכן השאלה איך מתמודד רמקול שתוכנן עם כלים בודדים, עם תזמורת, היא מובנת מאליה.
לא שאלתי על איכות ההתמודדות, ולכן איך איכותית הרמקול מתמודד היום עם תזמורת היא לא התשובה. השאלה היא, האם היו בעיות בהשמעת תזמורת גדולה לאחר שהושג אופטימום בהשמעת כלי? אם היו, מה הם היו? ואיך נפתרו הבעיות? אתה לא חייב לענות. כמובן שיכולים להיות כאן סודות מקצועיים. אבל אם אתה עונה, אנא ענה לשאלה שנשאלה. הדבר יעשיר אותנו גם אם תטען שלדעתך, אם רמקול מנגן טוב כלי הוא ינגן טוב תזמורת. זה יהיה אפילו מעניין.
שלחת אותי לקרוא את דעתו של נמר לגבי התמודדות הרמקול עם מוזיקה תזמורתית. נמר עבורי הוא לא בר סמכה בעניין מוזיקה קלסית. תזמורתית או אחרת. מכל תקופה שהיא. באופן כללי או בהקשר של יכולת רמקולים לשחזרה. הוא מעולם לא היה, ובמשך עשר השנים הקרובות גם לא יהיה. אני מקווה שגם עבורך ועבור החברה שאתה עומד בראשה זה כך.
שים לב, אם אתה מעריך את נמר כבר סמכה בענייני דבוז'ק, אתה בצרות. אם אתה לא מעריך אותו ככזה, ושולח אותי אליו, אתה מזלזל בי!
כתבת:
"טוב החלק הבא ממש נשמע כמו זלזול באינטילגנציה שלנו אז בוא נסיים פה. אלה סוג השאלות ששואלים ילד הלומד לפתור תרגילי חיבור וחיסור בבית הספר היסודי.
הלאה..."
אין לי מושג למה אתה מתכוון. ליאור וקוקי למעלה דווקא חשבו שהשאלות טובות. וכך גם אני חושב. אם תסביר אוכל גם לענות ולהבהיר למה התכוונתי. בכל אופן לא התכוונתי בשום מקרה ובשום אופי לזלזל באינטליגנציה שלכם. השאלות נכתבו מתוך עניין אמתי בתחום, מתוך מחשבה שהתשובות שלך יהיו מעניינות, ומתוך כוונה שיתפתח דיון פורה אתך ועם אחרים.
כאמור לא אתה תחליט עבורי מתי ואיפה לסיים, ו"הלאה" אמרו בשנות החמישים למשאיות הזבל בירושלים, ואין לי כוונה שתחזור על כך לפני...
על חלק מהשאלות האחרות ששאלתי לא ענית, אני מעתיק כאן:
"הרעיון לקרוס חיצוני הוא מוצלח מאוד לדעתי, כבר חשבתי על זה בעבר, ובאחת המערכות שלי אכן זה כך. האם אתם מתכננים יצור קרוסים שונים לאותו רמקול כדי לענות על דרישות שונות של צרכנים שונים וחללים שונים?
זה שהמארז תוכנן באאטוקד לא עושה רושם היום.... להפך...
אני מניח שהמארז בנוי מלוחות אם די אף שמודבקות אחת על רעותה לאחר שנחתכו לצורה המתאימה. מה זה מבנה פריזמתי אסימטרי?
האם שיתפתם בתכנון מעצב מוצר?
למה לא?
המרחק בין הטוויטר לבס הוחלט לאחר חישובים או כתוצאה מניסיון?
למה החלטתם לצאת עם רמקול מדפי ולא ריצפתי?
בתהליך התכנון, איזו חשיבות הענקתם לסוג ואיכות ההגברה? התמקדתם בהגברה מסוימת בתהליך הפיתוח? תמליצו על הגברה מסוימת? וכו'"
סוף ציטוט.
אשמח אם תמצא זמן לענות גם עליהם, ובכך לתרום להרבה דיונים שרצו ורצים כאן ובאתרים שונים בנושאים האלו. אין לי ספק שנחכים ואולי גם אתה.
אם לא ברורה לך הסיבה לשאלה מסוימת אנא שאל. אשמח להרחיב.
לדוגמה:
השאלה לגבי עבודה עם מעצב מוצר.
התפקיד של מעצב מוצר הוא לעזור לתקשורת שבין הטכנולוגיה לבין האדם. ההתייחסות של מעצב מוצר למוצר היא שונה בבסיסה ומשלימה את זו של המתכנן. הרווח שמוצר מקבל מזה שמעצב מוצר היה שותף לפיתוחו הוא מכריע. הדבר הזה מפותח מאוד כמובן בתעשיית המכוניות, וגם רואים שם תוצאות. לצערנו בעולם ההי אנד זה נדיר יותר. הרבה חושבים שכרום מבריק או לקה שחורה זה עיצוב. וחבל. יש מעט חברות אאודיו שעובדות עם מעצבים שמתמחים רק בעיצוב, ואת זה רואים ישר.
בהקשר הזה נראה לי מעניין לשמוע את דעתך. האם נעזרתם או לא וכו'
בשורה האחרונה כאן למעלה כתבת "שניהם נשמעים טוב". אני מניח שהתכוונת להגברה טרנזיסטורית ומנורת, או אולי למשהו אחר? אשמח אם תרחיב.
באתר הכחול ענית באחד המיילים ל"בחור"
לבחור יש שם, דיץ1 והוא אחד מהאנשים כאן עם המון ידע רחב ובעל ערך, וגם הרבה הבנה בתחום. ענית רק על מחצית משאלותיו. שתי השאלות האחרונות חשובות גם הן בעיני. אשמח אם תגיב גם עליהן.
מר קול,
הכתוב כאן על ידי נכתב בצורה תוקפנית למדי, ולא סולחת, ומן הסתם אתה מלא זעם כעת.
אתה יודע, ואם לא, אתה יכול לתאר לעצמך, שאיכות האנשים שמגיעים לפרסם כאן את מרכולתם משתנה מאוד. רובם בעיני לא שווים התייחסות, ואני אומר את זה במלא היוהרה. ובאמת אני ממעט להתייחס. לעומת זאת אליך התייחסתי, ואפילו באריכות. אתה יכול לתאר לעצמך כמה זמן לקח לזקן כמוני להקליד באצבע אחת את כל הטקסט שלמעלה...
אז אנא, קח את הכתוב בפרופורציות הנכונות, והבן שכל ניסיוני בכתיבה כאן הוא להתעשר באינפורמציה מאדם שיכול לספק אותה כמקור ראשון, ובכך להעשיר את הפורום ואת דעתנו, שלשם כך בעצם הפורום הזה קיים.
אני לא רואה את מה שכתבתי כהתרסה, אלא כהבהרת עמדתנו כחברים וכותבים באתרי אודיופילים.
ישמח אותי, ואני בטוח שאת כולנו, אם וכאשר יהיה מוצר מוגמר, הוא יגיע לסקירה לכאן וגם לאתר הכחול, ואם נמר יזמין בהזדמנות זו את אביעד שיחווה הוא דעה על דבוז'ק ברמקולים שלך, ואשמח אם גם על כך נוכל לקרוא כאן, וגם על כל שאר הפרטים שנדמה לי שהבהרתי למעלה, וגם על אחרים, למשל על חשיבות הגעת הטוויטר ל 100 קילוהרץ, על ההשפעה הכללית של זה על הטונים הגבוהים וגם על האחרים, מעניין אותי למרות שברור לי, שבגיל שלי, כשאני שמח שאני עוד מצליח בכלל לשמוע את הדואר מצלצל בדלת, אין לי סיכוי לשמוע את הניואנסים... אבל מעניין זה בכל זאת.
תודה