רמקולים ישראלים במבחן - אולטימוס האדום


רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
נמר תרגע,
:)

מרכז הכובד של מה שכתבתי למעלה לא היית אתה, אלא המאמר שלדעתי רחוק מלהיות מספק והתגובות.
אם לא הייתי מעריך אותך ואת השקעתך ויכולתך, לא הייתי טורח לבקר אותך.
אם הייתי חושב שלא תדע להתמודד עם זה, לא הייתי מכניס את השם שלך למאמר.

אני לא עושה אתך או עם כל משהו אחר תחרות, הידע או חוסר הידע שלי לא עמד בכלל אפילו בשולי מה שכתבתי. חסר חשיבות לחלוטין.

מה שחשוב לי זה לגרום לאתר בפעם הבאה לפרסם מאמר טוב יותר. אם הייתי חושב שלא תצליחו, לא הייתי כותב את מה שכתבתי.
אם הייתי חושב שלמר קול אין מה להגיד לא הייתי כותב.
לא היתה שום כוונה לפגוע לא בך ולא במר קול. להפך, עצם זה שכתבתי מעיד על הערכה.

מה שכתבתי בקשר אליך נכתב רק, ואך ורק בהקשר של מוזיקה קלסית. אם תיקרא בין השורות תראה שנתתי לך אפילו מחמאה.


שוב,
בלי לחץ
:)


.
והלא על זה נאמר בסרט הנפלא של האחים כהן "צומת מילר" :
Don't give me the high hat
 

Aurum

עוסק בתחום
הודעות
55
מעורבות
0
נקודות
0
OK..סבבה.
אני אישית שמעתי אותו מנגן באזור ה 1.6 בלי שום בעיה לא רגיז ולא כלום.
אולי שווה לנסות בשביל לקבל יותר דיוק מהוופר:)

1.6 עם קרוס First Order לטעמי רגזן.
היו עוד כמה בעיות שנמדדו כאשר ניסינו לחתוך ב 1600 - 1800.
הוופר מסוגל להגיע ל 5-6 קילו ללא בעיה.
נקודת החיתוך האופטימלית לטעמנו הייתה סביב ה 2200~.
רצוי להתרחק מרזוננס הטוויטר x3.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
:)
סבבה.
האמת שאני בעדכם.
זה פשוט עקב תהייה שבא מהמקום הזה.
שמעתי יותר מדיי אנשים עם מערכות רכב שמתמשים בטוויטר הזה שחותכים אותו ככה.
אמנם בסלופים מטורפים. אבל עדיין.

וזה תמיד הפתיע אותי. ידעתי שברמקולים בייתים שהם 2WAY משתדלים לא לרדת באמת מ2200-2000 משהו כזה.
ולכן הייתי מופתע על ההתפרעות ברכב.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
:)
סבבה.
האמת שאני בעדכם.
זה פשוט עקב תהייה שבא מהמקום הזה.
שמעתי יותר מדיי אנשים עם מערכות רכב שמתמשים בטוויטר הזה שחותכים אותו ככה.
אמנם בסלופים מטורפים. אבל עדיין.

וזה תמיד הפתיע אותי. ידעתי שברמקולים בייתים שהם 2WAY משתדלים לא לרדת באמת מ2200-2000 משהו כזה.
ולכן הייתי מופתע על ההתפרעות ברכב.

אורי,

בקומפוננט המותקן ברכב משתדלים לחתוך את התדרים יותר נמוך, כדי שכמה שיותר צלילי מידרינג' וטרבל יצאו מהטוויטר, דבר המגביה את במת הצליל.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני יודע את זה תומר. אל תלמד אותי בבקשה על רכב אני יודע יותר מדיי כבר על זה.

הדרך הנכונה היא ע"י הוספת מיד.

הדרך הלא נכונה היא התעללות בטוויטר. ונכון שהטוויטר יכול אך זו התעללות בו וקיצור חייו. יצא לי לשמוע סופרימו שעקב משחק כזה נדפק לגמריי.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אורי, אין דבר כזה יותר מדי, תמיד אפשר ללמוד (מאוריציוס פרק ב').
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
רגע, אפשר בבקשה בלי למי יש רכב יותר גדול :)
יש לו אשכול על רמקולים לבית
 

mark1009

חבר אתר
הודעות
45
מעורבות
0
נקודות
0
מחיר מאד גבוה ולא רציונלי

בניית התיבות בסביבות 1500 שקל חדש ריפוד אקוסטי פנימי בערך 150 שקל חדש הרכיבים של הקרוס אובר בסביבות 200שקל חדש שזה כולל סלילים מנחושת טובה קבלים טובים של חברת סולן ונגדים טובים של דיוק 1 אחוז,התיכנון נעשע בעזרת תיכנון מחשב הכולל את כול הפרמטרים של היחידות ותדר חיתוך 2.5 קילוהרץ או 3קילוהרץ העלות של המכירה צריכה להיות בין 3000 שקל חדש ל3500 שקל חדש ,אחרת באמת לא שווה לקנות את המוצרים של החברה הזו,רוצים רמקולים תוצרת כחול לבן לכו לאומגה אודיו בחולון!
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,686
מעורבות
211
נקודות
63
ניראים בדיוק כמו הדאימונד 9.2 ועולים
פי 30 יותר..אולי הקרוס עשויי מזהב.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
חדל קשקשת בבקשה, את התגובות האלו תשמרו לטוקבקים של ווינט
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
את התגובות הללו אפשר לכתוב על כל רמקול כמעט...
אני מניח שאף אחד מהמגיבים לא ממש שמע או ראה את הרמקולים המדוברים בפועל.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,686
מעורבות
211
נקודות
63
גם הרמקול הטוב והיקר ביותר בעולם לא שווה עשירית
מהעלות שלו.וככל שהרמקול או כל מוצר אחר מתומחר יקר יותר, הרווח עליו גדול יותר.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אגב התמחור מאוד הגיוני.
רק 4 אלמנטים ברמקול כזה הם מעל 6000 ש"ח.
וזה עוב בלי קרוס אובר, לקה,עץ, וכן קצת רווח.

דוד שבת שלום,

דבר ראשון אני מעריך את התגובה המפורטת והלא קצרה שלך.

כמו שכבר נכתב כאן. מנקודת המבט שלי הנובעות מהתגובות ב 2 הפורומים, אנו מורגשים כמותקפים ולא כנשאלים על הדבר שבאמת מעניין את השואל כי הוא באמת רוצה לדעת. (ראה תגובה אחת מעליי)

את הכתבה לא אני רשמתי ו\או ערכתי והנוסח הרשום בכתבה לא מצטטים אותי מילה במילה (במיוחד ה "פריזמתי אסימטרי" שהציק לך). את הכתבה לא ראיתי או קראתי לפני שהועלתה לאתר. החומר עבר עריכה שלא בידעתינו.

את הטכנולוגיה, את המטרה, את הרעיון מאחורי תיכנון הוופר כשהוא לעצמו והצורה של התיבה והעובי המשתנה כנראה ובאמת היינו צריכים לפרט, וזה אני מבטיח שלהבא ננסה להסביר יותר ולבקש במה עבור הסבר טכני יותר מעמיק.
חלק מהמבקרים שביקרו אותנו בתערוכה, כן קיבלו הסבר טכני ומה המטרה שלנו והחזון שלנו בפיתוח רמקולים.

עכשיו, אם היינו נשאלים שאלות טכניות מסוג זה מבלי לקבל זלזולים והשוואות מיותרות עוד לפני שמישהו מכאן באמת שמע את הרמקול ובחן לעומק. אני מבטיח לך שבשמחה שהיינו מספקים את ההסבר הראוי והדיון היה בהחלט דיון מקצועי ופורה.

כששלחנו את הרמקול לנמר לפני כשבעה חודשים היה ידוע שמדובר על prototype וזה גם מצויין בסקירה, הסקירה הייתה לגבי ה prototype ולא על המוצר המוגמר. עד לאחר פרסום הכתבה חלפו שבעה (7) חודשים שבהם ההתפתחות מצידינו הייתה מאוד מהירה ולנמר לא היה שמץ של מושג לגבי התוכניות העתידיות שלנו לגביי הטוויטרים השונים.


כמה תשובות:

השקעה של10,000$ - 15,000$ על זוג רמקולים 2Way נראת כמוגזמת ולא נתפסת.
לרוב, רצון האדם היא לשלם פחות ולקבל יותר, או במקרה הטוב לשלם יותר ולקבל יותר.
כאן רצינו לייצר את הרמקול המוסיקלי ביותר והטבעי ביותר בתחום ועם זאת לשמור על מחיר שפויי ולמרות הכל, מצאנו שגם רמקול 2Way יכול לעלות ולגבור על רמקול מרובה אלמנטים.
יחידת המידבאס פותחה עבורינו כך שתתאים לספיקולציות שלנו ותאפשר לנו להגיע לאוקטבות הנמוכות ביותר גם כשמדובר על רמקול 2Way.
במהלך שנת תיכנון הוופר, המהנדסים של AudioTechnology הצליחו להציע לנו יחידת מידוופר בעלת רזולוציה, מהירות, דיוק ויכולת דינמיות מעולה שלא מצאנו ביחידות המתחרות. התוצאה מאפשרת לנו לשדך את ההיחידה גם לטוויטר ריבון המפורט והמהיר ביותר.

לגבי הטוויטר, הטוויטר המעולה של מורל מדגם Supreme ששימש אותנו בגבורה רבה ותודה למורל ישראל, עוד נעשה שימוש ביחידות שלהם... ולגבי הטוויטר המחליף אפרט כשנסיים.

כאשר רשמתי כשבחרתי את היחידות בהשוואה לכלי נגינה הכוונה הייתה למצוא את הוופר והטוויטר המצליחים לשחזר את האוויר, הרזולוציה וגוון הלצליל הטבעי של כלי מוסיקלי חי.
כל יחידה מכתיבה גוון צליל משלה, טוויטר / וופר Seas, Morel, Accuton ועוד... כולם נשמעים טוב אבל כל אחד עם חתימת צליל משלו, המטרה שלנו הייתה למצוא את הקרוב ביותר לאמת. היות ובית לא בונים מהגג אלא מהיסודות, זה אחד הדברים הראשונים שעשינו.
התפרצויות מכלי בודד לתזמורת של עשרות כלים לטעמנו יוצרים סטנדרט חדש בכל מה שנוגע לתיכנון 2 way.
בתיכנון הרמקול אנו שמים דגש על הפאזה, Impuls, step response. ומנסים להשתמש בקרוס עם מינימום חלקים במסלול הסיגנל אך עדיין לשמור על גרף מאוזן. הדבר נשמע קל אך מצריך נסיון, זמן, בדיקות רבות ומדידות וגם מבחני האזנה ארוכים... וחוזר חלילה עד לתוצאה המיוחלת.
לגבי הקרוסאובר החיצוני, הרעיון מאחורי זה מאפשר שידרוגים עתידיים ללקוחותינו כגון, שינוי הרמקול ל 3way ע"י הוספה של מודול באס הישמש כסטנד לרמקול.

ד"א, לא הייתי קורא לרמקול הזה מדפי, המימדים שלו הם גדולים בהשוואה למדפיים ותופסים שטח רצפה גדול יותר מהרבה רמקולים רצפתיים ;-) .
התיבה בנויה כפרוסות. השיטה הזו היא היקרה ביותר היות והמון חומר נזרק בהשוואה לכיפוף עץ ורמקולים הבנויים כ 4 פלטות המודבקים זו לזו.
לדעתינו שיטה זו היא הטובה והחזקה ביותר והמדוייקת ביותר.

תהליך הפיתוח התבצע עם מספר של סוגי הגברות וכולם נשמעו טוב. את הבחירה בין שפופרות לדיגיטלי וסולידסטייט אני משאיר ללקוחות ע"פ טעם האישי שלהם.
אך ההמלצה שלנו היא מינימום 100W עם יכולת זרם גבוה. או לפחות 40 וואט כאשר מדובר על שפופרות בחדר קטן-בינוני.

נתונים טכנים:
Frequency Response: 35Hz - 20Khz -3dB in-room
Sensitivity: 89 dB
Nominal Impedance: 8 Ohm
Dimensions: 44cm D x 30cm W x 41cm H.


שבת שלום,
עוז קול

תקרא בבקה מה שהולך פה ותבין.
המחיר לא חריג.
בנוסף לזה קח בחשבון שלייצר רמקול בישראל עולה אחרת כי פה יש הוצאות אחרות לגמריי מאשר בחו"ל.
בנוסף לזה התמחור פה קשור גם לשוק בארץ
רמקולים שלרוב מיוצרים בחו"ל ע"י חברות גדולות מיועדים להפצות ברחבי העולם.
לייצרן מישראל יהיה הרבה יותר קשה להכנס לתחום כזה ועוד לחו"ל.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
גם הרמקול הטוב והיקר ביותר בעולם לא שווה עשירית
מהעלות שלו.וככל שהרמקול או כל מוצר אחר מתומחר יקר יותר, הרווח עליו גדול יותר.

אז מה הבעיה? תקנה רק רמקול זול במיוחד וזהו.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,686
מעורבות
211
נקודות
63
ליאור, זול יותר לא בהכרח רע יותר,
וגם ההפך.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
נכון.
אבל אני אתן לך דוגמא.
אני שמעתי את הוורפדייל 9.1 מיליארד פעם בערך וזה רמקול שהמלצתי עליו לא פעם.
כזכור לך לפני זמן מה עשיתי בחינה לQUAD 11L.
רמקול שעולה פי 3 ממנו.

ההבדלים הסונים, רמת הפירוט, הבמה הנפתחת, דיוק במרכיבים, איזון , היו כ"כ שונים בין הרמקולים לטובת הQUAD .
האם אפשר להסיק מזה שהמחיר מוגזם?
הרי אתה טענת בזמנו שזה אותו טוויטר, מה שלא נכון אל אף שהקואופרטיב ששולט בשתי החברות דומה.
לשני הרמקולים בערך אותו נפח.
לשני הרמקולים יחידות קוולר 5.25" .

ובכן מה זה אומר לנו?
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,686
מעורבות
211
נקודות
63
אורי אתה יודע טוב יותר מהרבה אחרים
שברמקולים תג המחיר לא קובע.
בין הדאימונד לקוואד אמרתי אז שיש הבדל
אבל לא ב-wow .
תיקח את הרמקול המדובר ותשווה אותו לדוגמא
לb&w 805s שעולה הרבה פחות מימנו ואני כמעט בטוח
שההבדלים בינהם אם בכלל ,לא יהיו מורגשים.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
"אין הבדלים בין רמקולים"? זה כבר מרענן...
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
עמית.
א. הלשוות בינהם זה לא אפשרי כי הסגנון של שניהם שונה ב180 מעלות.
ב.אם הקוואד לא עשה לך הבדל של WOW אז יש לך הרבה עוד מה ללמוד בתחום ידידי.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
אורי אתה יודע טוב יותר מהרבה אחרים
שברמקולים תג המחיר לא קובע.
בין הדאימונד לקוואד אמרתי אז שיש הבדל
אבל לא ב-wow .
תיקח את הרמקול המדובר ותשווה אותו לדוגמא
לb&w 805s שעולה הרבה פחות מימנו ואני כמעט בטוח
שההבדלים בינהם אם בכלל ,לא יהיו מורגשים.

אני יכול להמליץ לך על פורום אחר, בצבע כתום. שם תגובה כזו תתקבל בברכה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור