רמקולים ישראלים במבחן - אולטימוס האדום


liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
שאלות מצויינות
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
רמקול

אכן שאלות מצויינות...אבל קח בחשבון שלא בטוח שכל יצרן או עוז קול במקרה שלנו יהיה מוכן לענות בכנות על שאלות אלו.

קודם כל מטעמים של שמירה על "סודות מקצועיים", בנוסף, מטעמים של חשש מלחשוף בפומבי כשלים בתיכנון..

אם אכן עוז יענה על הכל ובכנות אזי ולו מטעם זה יש לרכוש את הרמקולים שלו ובכל מקרה יגיע לו "שפו" ובענק..
 

Aurum

עוסק בתחום
הודעות
55
מעורבות
0
נקודות
0
נערך
 

נערך לאחרונה ב:

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
צודק !

שלום,

תמחור:
עלות הייצור לא מעניינת אלא התוצאה הסופית עם שכלול של יחס עלות מול תועלת וכרגע לדעתנו בשביל 30K אין מתחרים לרמקול הנ"ל והתמחור הינו תמחור טוב מאוד.
רמקול טוב במחיר טוב זה לא אנחנו, רמקול מצויין במחיר טוב? ברוך הבא!

כאן אסיים את הדיון על התמחור. מי שירצה לקבוע הדגמה, יכול לצור איתנו קשר.

כל הדיון כאן על "עלות" הרמקולים לא רלוונטיים ולא הוגנת.
גם אם זה היה לאחר האזנה לרמקולים
מה שלא נעשה.


עוז,

מאחל לך כמובן בהצלחה {אשמח להתרשם מהרמקולים לאחר סיומם} והלוואי והמותג שלך
יעבור את גבולות הארץ -אולי שם ידעו להעריך יותר את איכותם... ולא לפשפש בציציות של מוצאם.
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
הטקסט היה ארוך מידי ונאלצתי לפרסמו בשני חלקים.

מר קול,

סגנון התשובה שלך לא מוצא חן בעיני.

אתה לא חייב לכתוב כאן. לא מכריחים אותך, ולא כופים עליך. מה שאתה כותב הוא מרצונך. אם ההתייחסות שלך היא שאנחנו צריכים להודות לך על כך שאתה כותב כאן או על כך שמסרת לנמר מוצר למבחן, אתה טועה. אני ככותב כאן לא צריך להודות לך. אני לא מודה לך, ואתה לא עושה לי שום טובה. אני מעדיף לראות את התקשורת בנינו כבין שווים. אתה כותב מה שאתה רוצה, ואני כותב מה שאני רוצה.
שווים!
אפילו שיהיו כאלו שיגידו שאתה הוא שצריך להודות לנו על כך שאנחנו נותנים לך במה כאן בעצם זה שאנחנו מנהלים אתך דיון, אבל אני מעדיף, כאמור, לראות את זה אחרת. שווים.

נראה לי שאתה לא ממש מבין את הסיטואציה, ואני, ברשותך, אנסה להבהיר אותה כאן:

המאמר של נמר גרוע. זה יהיה מבחינתי לא הוגן כנגד נמר לכתוב משהו אחר במשפט הקודם, כי כך אשקר. זה יהיה מבחינתי לא חכם כלפי האתר לכתוב משהו אחר, כי כך אני אתרום לקיבוע הסטנדרט שהוצב. אבל המאמר של נמר גרוע. מכל הבחינות. המאמר הוא ברמה של כתבה לעיתון לייף סטייל של עקרי ועקרות בית, ולא ברמה הראויה למגזין המשרת קהילה אודיופילית. הדבר מתחדד במיוחד כנגד הפוטנציאל הגלום בו.

זה מתחיל כבר במושא המבחן- הרמקול המדובר.
נבצר מבינתי להבין, לשם מה ראוי לכתוב כתבה על מוצר שלפני חודשיים הוחלט בכלל לא לייצר. מה המטרה בזה? להראות שלנמר יש קשרים והוא יכול להשיג מוצרים "אקזוטיים"? תגובות כמו: הייתי בבית של איקס מיקס שמעתי את המערכת שלו והיה סבבה" (שזו בערך רמת המאמר) מקובלות כאן בשרשורים... אבל אין להם כלום עם כתבות מקצועיות, והן נשארות בפורומים ולא מגיעות לעמוד הראשי.
אני לא מוצא שום תכלית לכתבה על מוצר שכלל לא יוצר באופן שהוצג כאן.
אבל, יכולה הייתה להיות תכלית אחת, מצוינת, למאמר כזה, שאיתה יכול היה המאמר להרקיע שחקים ולהיות מבריק ומספק, והיא לתאר את תהליך היצירה. יש כאן הזדמנות כמעט חד פעמית לתקשר עם מתכנן רמקולים, לחקור את הרעיונות שמאחורי (לא בצורת ססמאות תשדירי שרות), את הלבטים, את הכישלונות, ואת הפתרונות שבפיתוח הרמקול. זה יכול להיות מעניין ומצוין. עם הרבה רווח, גם לנו וגם לך.

הבעיה היא שבדיוק על זה המאמר הוא לא. ובמקום לרדת לעומקם של החלקים הטכניים של הרמקול, על הפיתוח או היצור, הוא כותב על זה שהצבע "מרשים במיוחד". מה זה חשוב או מעניין ברמקול שבכלל לא יוצר, שהצבע שלו מרשים? מליון שכבות של לכה זה היום כבר מובן מאליו. מעבר לזה שהתמונות שהוצגו, עם קנט הצבע, שאין לי מושג מה הוא, בחלק העליון של המארז האדום משאירות סימני שאלה כלשהן.
היה כאן פוטנציאל ענק שלא נוצל, לשמוע ממקור ראשון, שזה אתה, מה זה "יחידת מיד בס המיוצרת לפי דרישות", איך קובעים דבר כזה, לשמוע ממקור ראשון על תכנון מארז, על הקשיים, על תכנון קרוס והשוואה בין הרכיבים שלו, וכו' וכו', וזה לא נעשה. אם זה היה נעשה, זה גם היה מסביר מעצמו בצורה מסוימת לאנשים מסוימים את התמחור.
קשה לי להאמין שלא היית יכול לספק כזו אינפורמציה, בלי לפגוע או לחשוף סודות מקצועיים. אני בטוח שהיית יכול למצוא את המינון הנכון בהצגת הדברים, וכך בלי להינזק היית גם זוכה להציג את המוצרים שלך בצורה נאותה על במה מכובדת.

אמשיך בכתוב במאמר, שלפי הבנתי מקורו באינפורמציה שאתה העברת.
כתוב:
"תכנון התיבה התבצע בתכנת AutoCAD, תהליך הייצור מתבצע בעזרת חיתוך במכונת CNC."
תשמע, זו אינפורמציה שמתאימה לפרוספקט של מזרנים בבית אבות. מה אתה מצפה? שאני אגיד אחלה אינפורמציה? זה מעליב אותי שאתה חושב שהאותיות הלועזיות האלו ירשימו אותי. האנשים באתר הזה והכחול ברובם המכריע הם בעלי השכלה טכנית גבוהה. אוטוקד לא עושה עלינו רושם, ואנחנו מכירים הרבה רמקולים שמיוצרים בחיתוך בסי אן סי.
אם יש לך משהו מרשים ברמקול שלך, תציג! הנה הבמה שלך.
רפי לביא אמר פעם: "מי שיש לו בבב קטן מכבה את האור, מי שיש לו בבב גדול, מדליק פרוז'קטור..."
יש לך מה להגיד על הרמקול שלך? תדליק פרוז'קטור! נותנים לך כאן את האפשרות.

זה ממשיך בתמונה של רכיב הרמקול החתוך שצרפת. זה בכלל לא הרכיב שמורכב ברמקול שמצולם!!! אז סתם הבאתם תמונה כלשהי מהאתר של פלקס יוניטס כדי להרשים אותנו? לא הצלחתם!
ואם יש כוונה מאחורי התמונה המצורפת הזו, למה לא הסברתם?


ונעבור לגדול מכולם:
"תיבת הרמקול מורכבת במבנה פריזמתי אסימטרי, על פי דברי מתכנן הרמקול, תפקידה הוא לסלק גלים עומדים ועל ידי כך להפחית רזוננס בתוך התיבה."
שאלתי ולא קיבלתי תשובה מספקת. מה זה מבנה פריזמתי אסימטרי? פריזמה וסימטריה זה גאומטריה. אני רוצה תשובה חזותית, מה זה מבנה פריזמתי אסימטרי?
זה עוד מושג שזרקתם כדי להרשים אותנו כי חשבתם שאנחנו לבטינים?
לא הצלחתם.
אני בטוח שאתה כן יודע למה אתה מתכוון. אני מניח שבאמת יש סיבה לצורה ולמושגים, סימטריה ופריזמה, שציינת. אני אפילו יכול לתאר לעצמי מה זה. אז אנא תסביר. ולא בססמאות, אנחנו יכולים להבין גם דברים שנראים לך מסובכים.
לגבי גלים עומדים ברמקול... בחיית ראבק, זה כיתה א בתכנון רמקולים. אני חושב שאתה רוצה להיות כבר בתיכון.

ליאור,
צורת ההתייחסות כזו היא בומרנג עבור האתר. אם האתר יסווג על ידי היצרנים כאתר לייף סטייל של משועממים, בבוא היום כשאתם תבקשו מוצר זה או אחר לתערוכה או האזנה, היצרנים יסתכלו מגבוה ויגידו ביוהרה: המוצרים שלנו הם ברמה אחרת מאשר אתר לייף סטייל כשלכם.

מר קול,
אמשיך.

ההתייחסות הזו שלך שבאה לביטוי גם בתשובות שנתת על שאלות נראית לי יהירה. אתה מתייחס אלינו מגבוה.
אתה טועה.
יש באתר כאן ובאתר הכחול אנשים שאתה יכול ללמוד מהם. ההתייחסות, גם בנתינת החומר הפרוספקטי עבור הרמקול למאמר, וגם במתן התשובות שלא ממש מספקות, לא מראה שאתה מתייחס אלנו ברצינות.
האינטרנט זה דבר מדהים. אתה אומר הרבה יותר במה שאתה לא אומר, מאשר במה שאתה אומר.
אף אחד לא הכריח אותך לענות כאן לשאלות. יכולת בהרבה מקרים להגיד ש"מסיבות שונות אני מעדיף לא לענות..." וכל מיני משפטים דיפלומטים כאלו. אבל אתה בחרת לענות. זה שבחרת לענות מציב את התשובות שלך כעדות נגדך או בעדך, אם תרצה ואם לא תרצה. ברגע שבחרת לענות אתה הצגת את עצמך בפנינו. ואת זה לא עשית בצורה מזהירה.

במיוחד בתשובה האחרונה שלך שמופיעה כאן מעל המייל הזה.

קודם כל, לא אתה תסיים דיונים!
אתה לא רוצה לענות, אל תענה. אם אני רוצה להמשיך בדיון, בין אם הוא על תמחור הרמקול שלך ובין אם הוא על כל נושא אחר, אני אעשה את זה, ולא אתה ולא כל אדם אחר "יסיים" את הדיון.

התשובה הראשונה שהבאת כאן לגבי המחיר, היא כפי שחשבתי. למרות הסתירה הפנימית הקלה (מצד אחד "עלות ייצור לא מעניינת", ומן הצד השני-"שכלול של יחס עלות מול תועלת") אני מבין את התשובה, מיצר על כך שלא הרחבת, אבל אין בעיה. אני מבין שהרמקול הושווה לרמקולים ברמות מחיר שונות, ומתוך ההשוואה הזו מיקמתם את מחיר הרמקול כך שיהיה גם תחרותי. חבל שלא הרחבת על הרמקולים האחרים, אבל אין בעיה. התשובה מספקת.
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
לעומת זאת התשובות המתגוננות והלא מספקות, שהצגת באתר הכחול, הן פספוס גדול מבחינתך. וגם מבחינתנו.
היו שני סוגי התייחסות לתמחור. אחת, שהיא כשלי, שהתייחסה אל התמחור מתוך עניין. כפי שהבהרתי את זה קודם, מעניינת אותי נקודת התמחור באופן תאורטי. כיצד הגעת, או בכלל כיצד מגיעים ליצירת מחיר. כאמור ענית לי בצורה לקונית כאן וזה בסדר.
הצורה השנייה יוצגה לדעתי על ידי אדם אחד שם, והיא בעצם ביקורת על המחיר שהוצגה מנקודת מבט של הדיוט, שאף כתב זאת במפורש, שהוא פשוט מנסה להבין. הביקורת הייתה אמנם ספציפית לגבי הרמקול שלך, אבל אנחנו מכירים ביקורות כאלו מימים ימימה, אין חדש תחת השמש, ובעצם השואל שאל כללית על המחירים הגבוהים של רמקולים וכדומה.. כאן נפתחה לפניך דלת, הזדמנות לא נורמלית, במה שלמה שבה היית יכול להרצות בנחת ולא בהתנצחות על כל העלויות והבעיות שביצור הרמקול בצורה מפורטת ומכובדת, וכך, למרות שאתה עוסק בתחום, להסביר להדיוטות למה רמקול עם שני רכיבים צריך לעלות כל כך הרבה. לא עשית את זה. וחבל. חבל לך, וחבל לנו.
במקום זה יצאת בהתקפה כמתגונן ותיארת מחיר של 18 דולר לנגד, וכמה עולים רמקולים אחרים.
אני אחדד את הנקודה. היית יכול לענות שאתה לא רוצה לכתוב על ענייני תמחור. הייתי מקבל את זה. היית יכול לכתוב שכל רצונך בחיים זה להיות עשיר וכל השאר לא מעניין אותך, ולכן אתה תתמחר את הרמקול הכי גבוה שאפשר, מי שרוצה שיקנה, ומי שלא שלא יקנה, ושיתפוצצו כולם. גם את זה הייתי מקבל. אין בכלל בעיה. שם לב, אני לא מבקר את התמחור שלך. לא מעניין אותי מעשית בכלל כמה יעלה הרמקול. להפך, (במישור הזה שאנחנו דנים בו כאן בפורומים) אני מבין ומקבל את המחיר של רכיבים בסדר גודל כזה, ואני דווקא בין אלו שמסבירים כאן ושם, דרך קבע, להדיוטות שרמקולים שבנו לבד בעשירית מחיר לא משתווים למקור, ושהמחיר הגבוה של המקור אכן מוצדק. אין לי בעיה עם זה, וכבר כתבתי על כך מספיק פעמים כאן ושם.
אין לי בעיה גם אם לא היית עונה בכלל. הבעיה היא שענית.
והבעיה היא באופי התשובות שלך. התשובה שלך שמתחילה "ב30 kשקל" באתר הכחול, לא מעמידה אותך באור טוב. אתה מזלזל בי. נגד שעולה 18 דולר לא מביא למחיר של 7000 דולר. יש סיבות אחרות. והן בטוח מוצדקות. אז תכתוב עליהן! או שלא תכתוב בכלל. מה רמקולים אחרים עושים ומה יש בתוכם לא הייתה השאלה. אנחנו יודעים את זה. גם אם יש הדיוטות פה ושם, אנחנו אתר אאודיו עם הרבה ידע! שאלנו על הרמקולים שלך ולא של האחרים. אז אם אתה רוצה, תסביר לנו מה יש ברמקולים שלך ששווה הרבה כסף, וזה לא נגד ב 18 דולר.
ההתקפה שלך, בעצם מתוך התגוננות, הייתה בפסקה האמורה מיותרת.
שוב, מה שמפריע לי זה שהתשובות בעצם מזלזלות ביכולת ההבנה שלי.

אחזור לכאן,
מה שכתבת כאן בתשובה למעלה, באותיות אדומות, זו פרסומת של עוסק בתחום למוצר שלו, ומן הראוי, לפי חוקי האתר הזה, שזה ימחק.

לגבי השאלה שלי על נגינת תזמורת. כנראה שלא הבנת נכון. וכנראה לא שאלתי ברור מספיק. אני מתנצל.
אז אפרט.
יש כאן בפורומים השונים, וגם בחו"ל, דיונים רבים על התאמת רמקולים לסוג מסוים של מוזיקה, והדעה הרווחת היא, שרמקולים בדרך כלל לא מתאימים לכל סוגי המוזיקה. יש התמחות. כשציינת שנעזרת בכלים מוזיקליים שונים בבניית הרמקולים, כמובן שישר עלו כנגד עיני הדיונים האלו, ולכן השאלה איך מתמודד רמקול שתוכנן עם כלים בודדים, עם תזמורת, היא מובנת מאליה.
לא שאלתי על איכות ההתמודדות, ולכן איך איכותית הרמקול מתמודד היום עם תזמורת היא לא התשובה. השאלה היא, האם היו בעיות בהשמעת תזמורת גדולה לאחר שהושג אופטימום בהשמעת כלי? אם היו, מה הם היו? ואיך נפתרו הבעיות? אתה לא חייב לענות. כמובן שיכולים להיות כאן סודות מקצועיים. אבל אם אתה עונה, אנא ענה לשאלה שנשאלה. הדבר יעשיר אותנו גם אם תטען שלדעתך, אם רמקול מנגן טוב כלי הוא ינגן טוב תזמורת. זה יהיה אפילו מעניין.

שלחת אותי לקרוא את דעתו של נמר לגבי התמודדות הרמקול עם מוזיקה תזמורתית. נמר עבורי הוא לא בר סמכה בעניין מוזיקה קלסית. תזמורתית או אחרת. מכל תקופה שהיא. באופן כללי או בהקשר של יכולת רמקולים לשחזרה. הוא מעולם לא היה, ובמשך עשר השנים הקרובות גם לא יהיה. אני מקווה שגם עבורך ועבור החברה שאתה עומד בראשה זה כך.
שים לב, אם אתה מעריך את נמר כבר סמכה בענייני דבוז'ק, אתה בצרות. אם אתה לא מעריך אותו ככזה, ושולח אותי אליו, אתה מזלזל בי!

כתבת:

"טוב החלק הבא ממש נשמע כמו זלזול באינטילגנציה שלנו אז בוא נסיים פה. אלה סוג השאלות ששואלים ילד הלומד לפתור תרגילי חיבור וחיסור בבית הספר היסודי.
הלאה..."

אין לי מושג למה אתה מתכוון. ליאור וקוקי למעלה דווקא חשבו שהשאלות טובות. וכך גם אני חושב. אם תסביר אוכל גם לענות ולהבהיר למה התכוונתי. בכל אופן לא התכוונתי בשום מקרה ובשום אופי לזלזל באינטליגנציה שלכם. השאלות נכתבו מתוך עניין אמתי בתחום, מתוך מחשבה שהתשובות שלך יהיו מעניינות, ומתוך כוונה שיתפתח דיון פורה אתך ועם אחרים.

כאמור לא אתה תחליט עבורי מתי ואיפה לסיים, ו"הלאה" אמרו בשנות החמישים למשאיות הזבל בירושלים, ואין לי כוונה שתחזור על כך לפני...

על חלק מהשאלות האחרות ששאלתי לא ענית, אני מעתיק כאן:

"הרעיון לקרוס חיצוני הוא מוצלח מאוד לדעתי, כבר חשבתי על זה בעבר, ובאחת המערכות שלי אכן זה כך. האם אתם מתכננים יצור קרוסים שונים לאותו רמקול כדי לענות על דרישות שונות של צרכנים שונים וחללים שונים?

זה שהמארז תוכנן באאטוקד לא עושה רושם היום.... להפך...
אני מניח שהמארז בנוי מלוחות אם די אף שמודבקות אחת על רעותה לאחר שנחתכו לצורה המתאימה. מה זה מבנה פריזמתי אסימטרי?

האם שיתפתם בתכנון מעצב מוצר?
למה לא?

המרחק בין הטוויטר לבס הוחלט לאחר חישובים או כתוצאה מניסיון?

למה החלטתם לצאת עם רמקול מדפי ולא ריצפתי?

בתהליך התכנון, איזו חשיבות הענקתם לסוג ואיכות ההגברה? התמקדתם בהגברה מסוימת בתהליך הפיתוח? תמליצו על הגברה מסוימת? וכו'"

סוף ציטוט.

אשמח אם תמצא זמן לענות גם עליהם, ובכך לתרום להרבה דיונים שרצו ורצים כאן ובאתרים שונים בנושאים האלו. אין לי ספק שנחכים ואולי גם אתה.

אם לא ברורה לך הסיבה לשאלה מסוימת אנא שאל. אשמח להרחיב.

לדוגמה:
השאלה לגבי עבודה עם מעצב מוצר.
התפקיד של מעצב מוצר הוא לעזור לתקשורת שבין הטכנולוגיה לבין האדם. ההתייחסות של מעצב מוצר למוצר היא שונה בבסיסה ומשלימה את זו של המתכנן. הרווח שמוצר מקבל מזה שמעצב מוצר היה שותף לפיתוחו הוא מכריע. הדבר הזה מפותח מאוד כמובן בתעשיית המכוניות, וגם רואים שם תוצאות. לצערנו בעולם ההי אנד זה נדיר יותר. הרבה חושבים שכרום מבריק או לקה שחורה זה עיצוב. וחבל. יש מעט חברות אאודיו שעובדות עם מעצבים שמתמחים רק בעיצוב, ואת זה רואים ישר.
בהקשר הזה נראה לי מעניין לשמוע את דעתך. האם נעזרתם או לא וכו'

בשורה האחרונה כאן למעלה כתבת "שניהם נשמעים טוב". אני מניח שהתכוונת להגברה טרנזיסטורית ומנורת, או אולי למשהו אחר? אשמח אם תרחיב.

באתר הכחול ענית באחד המיילים ל"בחור"
לבחור יש שם, דיץ1 והוא אחד מהאנשים כאן עם המון ידע רחב ובעל ערך, וגם הרבה הבנה בתחום. ענית רק על מחצית משאלותיו. שתי השאלות האחרונות חשובות גם הן בעיני. אשמח אם תגיב גם עליהן.


מר קול,
הכתוב כאן על ידי נכתב בצורה תוקפנית למדי, ולא סולחת, ומן הסתם אתה מלא זעם כעת.
אתה יודע, ואם לא, אתה יכול לתאר לעצמך, שאיכות האנשים שמגיעים לפרסם כאן את מרכולתם משתנה מאוד. רובם בעיני לא שווים התייחסות, ואני אומר את זה במלא היוהרה. ובאמת אני ממעט להתייחס. לעומת זאת אליך התייחסתי, ואפילו באריכות. אתה יכול לתאר לעצמך כמה זמן לקח לזקן כמוני להקליד באצבע אחת את כל הטקסט שלמעלה...:)
אז אנא, קח את הכתוב בפרופורציות הנכונות, והבן שכל ניסיוני בכתיבה כאן הוא להתעשר באינפורמציה מאדם שיכול לספק אותה כמקור ראשון, ובכך להעשיר את הפורום ואת דעתנו, שלשם כך בעצם הפורום הזה קיים.
אני לא רואה את מה שכתבתי כהתרסה, אלא כהבהרת עמדתנו כחברים וכותבים באתרי אודיופילים.
ישמח אותי, ואני בטוח שאת כולנו, אם וכאשר יהיה מוצר מוגמר, הוא יגיע לסקירה לכאן וגם לאתר הכחול, ואם נמר יזמין בהזדמנות זו את אביעד שיחווה הוא דעה על דבוז'ק ברמקולים שלך, ואשמח אם גם על כך נוכל לקרוא כאן, וגם על כל שאר הפרטים שנדמה לי שהבהרתי למעלה, וגם על אחרים, למשל על חשיבות הגעת הטוויטר ל 100 קילוהרץ, על ההשפעה הכללית של זה על הטונים הגבוהים וגם על האחרים, מעניין אותי למרות שברור לי, שבגיל שלי, כשאני שמח שאני עוד מצליח בכלל לשמוע את הדואר מצלצל בדלת, אין לי סיכוי לשמוע את הניואנסים... אבל מעניין זה בכל זאת.

תודה
 

cavi

אוהב את התחום
הודעות
414
מעורבות
0
נקודות
0
רמקול, כמה דברים.
א. אני מכיר את נמר טוב כבר יותר משנתיים (לפני שהתחלתי לעסוק בתחום) ואני יכול להגיד לך בפה מלא שלבחור יש ידע וניסיון (הוא שמע הרבה מאוד ציוד) שאין להרבה אנשים בארץ והוא כותב את הכתבות הללו מתוך אהבה עמוקה לתחום ולא כידי להתפרנס, אם רמת הכתבות לא מספיק טובה (אני לא מכיר אתר אחר בעברית שמספק כתבות ברמה הזו) אז אפשר לדרוש תשלום עבור הגלישה באתר והפורומים ומהתשלום הזה DTOWN יספקו לנמר ציוד מדידה וחדר אקוסטי וכמובן שכר עבור הכתבות.

ב. בקשר לעוז, רמקול, אני כותב את בנימה מאוד חברית ואני מאוד מקווה שזה גם מתפרש כך אצלך.
בדיון פה וגם בפורום הכחול (במיוחד) לא שאלו את עוז שאלות, תקפו אותו בשאלות.
תקרא שוב את הכתוב, אפשר לפרש את זה לשני הכיוונים, זה החיסרון במקלדת, אי אפשר לדעת באיזו נימה נכתבו הדברים, ומפה אני מבין את התגובות של עוז.
תראה הבחור מתכנן רמקולים לא דיפלומט, הוא בחור צעיר ואין לו את הניסיון שלך ושל האנשים ה"מבוגרים" שעברו כבר כמה וכמה דברים ויודעים ללכת בין הטיפות, אל תשפוט אותו על כך.
אני לא חושב שעוז מזלזל בי או בך, השאלת שלך הן מעולות אבל אם תקרא שוב תבין שהצורה בה הן נכתבו היא קצת תוקפנית (ואני בטוח שלא התכוונת "לתקוף" את עוז, אבל כמו שכתבתי קודם דרך הכתב אפשר להבין מה שרוצים).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
דוד ידידי.

אני מבין שאתה חש כי הכתבות שלי אינן מקצועיות ואינני בר סמכה בדעותי למרות שעדיין שמעתי יותר ממך את המוצרים החדשים שקיימים היום בשוק. {אני בטוח בכך}. אך למרות זאת אני חושב שאתה באופן אישי הרבה יותר מבין ממני במוסיקה קלאסית. עם כל הכבוד ויש המון כבוד גם לאחר ההודעה הזו המנסה לצייר אותי ככותב לא מקצועי אתה פשוט לא מכיר יותר מהקלאסי. וכאן היתרון שלי עלייך הוא אדיר, תנסה להפיק מזה מעט גם אם זה לא מכבודך.

לא צריך להבין במוסיקה קלאסית ולעשות דוקטורט בכדי להבין כי המצלתיים אינן נשמעות טבעיות והפרדת הצליל אינה מהמשובחות או לחלופין מושלמת. אם אתה חושב שכן צריך כנראה {זה גם יכול להיות} שאתה טועה. כן צריך להכיר את היצירה היטב ולשמוע אותה על מספר רב של מוצרים ולשבת מידי פעם {במקרה שלי המון פעמים} באולם קונצרטים. תופעת לוואי של עבודתי הנפלאה.

חשוב לציין כי דבוז'ק הוא כלי לבדיקה ולא הוא הבדיקה. הרמקול הוא הנבחן ולא היצירה. אתה לעומת זאת מעוניין בביקורת על היצירה עצמה. אביעד עושה זאת במקומי ובאמת שווה לקרוא את הביקורות שלו על מוסיקה {גם אני עושה זאת ועוקב אחריו באופן יומיומי ואף רוכש את רוב המלצותיו המוסיקליות - הוא יודע זאת}.

אני שמח שלפחות גלית מעט תבונה ופרסמת את דעתך על כתבותי כאן ולא בפורומים שאינני יכול {טכנית} להגיב לך על הנכתב.

הכתבה גרועה? יכול להיות. ויכול להיות שאתה צודק והייתי אמור לכתוב אותה אחרת אילו ידעתי כי הדגם הולך להשתדרג. אבל אני לעומת זאת אינני מתייחס לאיך המוצר נבנה ואם אני מתייחס אליו אז זה יותר בקטנה, אני מתייחס לחלק החשוב והוא איך המוצר נשמע. ולזה אינני מתייחס בקטנה.

שלל סיגנונות המוסיקה שהם מבחינתי כלים לבחינה הוא רב שמלבד החלק הקלאסי אינך מכיר ואינך מודע לאיך הוא אמור להשמע. אני לעומתך ידידי הנכבד עובד בזה ושומע בכל יום מערכת תופים אמיתית, מכיר את ההבדל בין מצילה של זילג'ן לסאביאן ולטורקיש. מכיר את ההבדלים בין גיטרה של סנצ'ז לגיטרה של אוביישן. יודע מתי קיימת התערבות של מכשירי אפקטים ומתי שמים ריוורב ברוורס לסנר על מנת להגביר את התקפנות שלו, אני גם יודע מתי הצליל מקומפקס בגלל ההקלטה ומתי הוא מקומפרס בגלל המגבר או כל מכשיר אחר במערכת. דוד. לבל תשכח או שמה תתבלבל אך אינני רק מאזין למוסיקה אלה גם מקליט אותה אף יוצר אותה. עשרות מביני דבר שכמותך הפלתי עם כינור מסונטז שיצא מ-VST שהיו בטוחים שאוזניהם מיד יזדקרו ויזעקו "זה לא אמיתי". אני לעומת זאת ידידי אבחין באופן מידי מפני שיש לי את היכולת והידע שאינו קיים אצלך - אני מסוגל לפרק את מה שאינך יודע שהוא מורכב, אני מודע לכל צליל הקיים ביצירה ומודע גם לצורת ההקלטה. זה היתרון שלי ובו אני משתמש בכל כתבה.

למעשה קיימת בך התחושה שאני או ליאור אמורים להרשים אותך - טעות! אנחנו אמורים לספק לך מידע שאכן המוצר קיים בארץ ושמענו אותו וכך לדעתינו הוא נשמע. אנחנו אמורים לתת לך את ההזדמנות לשבת מול המחשב ולדבר עם חברים על אודיו ועל מוסיקה ועל מסכים וכמובן גם קצת צחוקים שלא כל כך קשורים. אבל לעשות עלייך רושם? אתה עדיין לא שם ידידי אתה שוה בין שווים. שווים!

נכון. הצלחת לעצבן אותי והאמן לי שזה אינו דבר קל. אינני נוטה להתערב בויכוחים גם כאשר הם קשורים אלי. אך כאשר גולש טוען טענה כזו, ואני מצטט.

"שלחת אותי לקרוא את דעתו של נמר לגבי התמודדות הרמקול עם מוזיקה תזמורתית. נמר עבורי הוא לא בר סמכה בעניין מוזיקה קלסית. תזמורתית או אחרת. מכל תקופה שהיא. באופן כללי או בהקשר של יכולת רמקולים לשחזרה. הוא מעולם לא היה, ובמשך עשר השנים הקרובות גם לא יהיה. אני מקווה שגם עבורך ועבור החברה שאתה עומד בראשה זה כך.
שים לב, אם אתה מעריך את נמר כבר סמכה בענייני דבוז'ק, אתה בצרות. אם אתה לא מעריך אותו ככזה, ושולח אותי אליו, אתה מזלזל בי
!"

זה כן מעצבן אותי!
תשובתי אלייך היא שאתה כנראה אינך מבין כלל את שיטת העבודה שלי ואת הדרך בה אני כותב ומהיכן הידע שלי בסאונד, באופי הצליל ובנוסף לגלות עוד כמה אפקטים ידועים שגורמים לזמר להשמע כך או אחרת, שגורמים לבמה להשמע מדוייקת ותמונת הסטריאו שתשמע ברורה. אני גם בטוח שאינך יודע איך בונים במהלך הקלטה תמונת סטריאו. ואם אתה יודע משהו על הקלטה אני מצפה מך להסבר טכני מפורט שכן אולי אלמד ממך משהו ואשתמש בו באולפן שלי.

אומנם דברי נשמעים תוקפניים ומעט "מתלהמים" אך כבל זאת כמחמאה מפני שאם אדם אחר היה כותב זאת קיים סיכוי גבוה שלא הייתי מתייחס כלל ואף מחייך. הבעיה היא שאתה נמצא מעבר לים ומעולם לא פגשת בי אני מוכרח להגיב ולהסביר לך שאתה טועה בגישתך אלי. בדיוק כמו שאני למד ממך רצוי שתלמד ממני כמה דברים. וזה מוביל אותי ליתרון נוסף והוא "אני לומד גם מתינוק" וכך אני מתקדם הלאה.

ובנימה זאת ידידי אאחל לך חג חנוכה שמח ומלא אור.
 

yehudaa

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
62
נקודות
28
אני מאוד אוהב את הסקירות שלך נמר (Y)
בפרט העובדה שאתה בוחן את הרמקולים עם מוזיקה אלק'
אני תמה למה אנשים מרימים גבה שאתה בוחן עם טיאסטו את הרמקולים :rolleyes:
אמנם טיאסטו זה לא האמן המועדף עלי , אבל אם הרמקול עמד בהצלחה בשירים שלו ,
הוא יעמוד בהצלחה בכל סוגי המוזיקה האלק ויש הרבה סוגים .
אולי חלק נכבד מקהילת האודיופילים עם מערכות היי אנד , מתעבת מוזיקה אלק .
אבל יש חלק לא מבוטל מהאודיופילים שאוהבים את המוזיקה הזאת ומן הראוי שתיהיה התייחסות בסקירות
לכך , ולא רק גאז וקלאסית והס מלהזכיר סגנונות אחרים .
 

נערך לאחרונה ב:

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
נמר תרגע,
:)

מרכז הכובד של מה שכתבתי למעלה לא היית אתה, אלא המאמר שלדעתי רחוק מלהיות מספק והתגובות.
אם לא הייתי מעריך אותך ואת השקעתך ויכולתך, לא הייתי טורח לבקר אותך.
אם הייתי חושב שלא תדע להתמודד עם זה, לא הייתי מכניס את השם שלך למאמר.

אני לא עושה אתך או עם כל משהו אחר תחרות, הידע או חוסר הידע שלי לא עמד בכלל אפילו בשולי מה שכתבתי. חסר חשיבות לחלוטין.

מה שחשוב לי זה לגרום לאתר בפעם הבאה לפרסם מאמר טוב יותר. אם הייתי חושב שלא תצליחו, לא הייתי כותב את מה שכתבתי.
אם הייתי חושב שלמר קול אין מה להגיד לא הייתי כותב.
לא היתה שום כוונה לפגוע לא בך ולא במר קול. להפך, עצם זה שכתבתי מעיד על הערכה.

מה שכתבתי בקשר אליך נכתב רק, ואך ורק בהקשר של מוזיקה קלסית. אם תיקרא בין השורות תראה שנתתי לך אפילו מחמאה.


שוב,
בלי לחץ
:)


.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
מבצע חסר תקדים!

:O(shocked)נודע לי שהנהלת החברה המיצרת הרמקול האדום יצאה בסידרה בצבע "מיניום" עם נגדים מרחוב הר ציון(אזור תחנה מרכזית הישנה בתל אביב).
מודל זה יוצע לקהל הרחב במחירים מוזלים (18 דולר פחות לצד).
כמו כן יש לקחת בחשבון שמחירי המוצר הרגיל בסך 30000 שח הינם "מחירי החדרה ללקוחות".
מחירי ההחדרה לשוק שונים בתכלית ויתפרסמו בהתאם למצב.
 

Aurum

עוסק בתחום
הודעות
55
מעורבות
0
נקודות
0
דוד שבת שלום,

דבר ראשון אני מעריך את התגובה המפורטת והלא קצרה שלך.

כמו שכבר נכתב כאן. מנקודת המבט שלי הנובעות מהתגובות ב 2 הפורומים, אנו מורגשים כמותקפים ולא כנשאלים על הדבר שבאמת מעניין את השואל כי הוא באמת רוצה לדעת. (ראה תגובה אחת מעליי)

את הכתבה לא אני רשמתי ו\או ערכתי והנוסח הרשום בכתבה לא מצטטים אותי מילה במילה (במיוחד ה "פריזמתי אסימטרי" שהציק לך). את הכתבה לא ראיתי או קראתי לפני שהועלתה לאתר. החומר עבר עריכה שלא בידעתינו.

את הטכנולוגיה, את המטרה, את הרעיון מאחורי תיכנון הוופר כשהוא לעצמו והצורה של התיבה והעובי המשתנה כנראה ובאמת היינו צריכים לפרט, וזה אני מבטיח שלהבא ננסה להסביר יותר ולבקש במה עבור הסבר טכני יותר מעמיק.
חלק מהמבקרים שביקרו אותנו בתערוכה, כן קיבלו הסבר טכני ומה המטרה שלנו והחזון שלנו בפיתוח רמקולים.

עכשיו, אם היינו נשאלים שאלות טכניות מסוג זה מבלי לקבל זלזולים והשוואות מיותרות עוד לפני שמישהו מכאן באמת שמע את הרמקול ובחן לעומק. אני מבטיח לך שבשמחה שהיינו מספקים את ההסבר הראוי והדיון היה בהחלט דיון מקצועי ופורה.

כששלחנו את הרמקול לנמר לפני כשבעה חודשים היה ידוע שמדובר על prototype וזה גם מצויין בסקירה, הסקירה הייתה לגבי ה prototype ולא על המוצר המוגמר. עד לאחר פרסום הכתבה חלפו שבעה (7) חודשים שבהם ההתפתחות מצידינו הייתה מאוד מהירה ולנמר לא היה שמץ של מושג לגבי התוכניות העתידיות שלנו לגביי הטוויטרים השונים.


כמה תשובות:

השקעה של10,000$ - 15,000$ על זוג רמקולים 2Way נראת כמוגזמת ולא נתפסת.
לרוב, רצון האדם היא לשלם פחות ולקבל יותר, או במקרה הטוב לשלם יותר ולקבל יותר.
כאן רצינו לייצר את הרמקול המוסיקלי ביותר והטבעי ביותר בתחום ועם זאת לשמור על מחיר שפויי ולמרות הכל, מצאנו שגם רמקול 2Way יכול לעלות ולגבור על רמקול מרובה אלמנטים.
יחידת המידבאס פותחה עבורינו כך שתתאים לספיקולציות שלנו ותאפשר לנו להגיע לאוקטבות הנמוכות ביותר גם כשמדובר על רמקול 2Way.
במהלך שנת תיכנון הוופר, המהנדסים של AudioTechnology הצליחו להציע לנו יחידת מידוופר בעלת רזולוציה, מהירות, דיוק ויכולת דינמיות מעולה שלא מצאנו ביחידות המתחרות. התוצאה מאפשרת לנו לשדך את ההיחידה גם לטוויטר ריבון המפורט והמהיר ביותר.

לגבי הטוויטר, הטוויטר המעולה של מורל מדגם Supreme ששימש אותנו בגבורה רבה ותודה למורל ישראל, עוד נעשה שימוש ביחידות שלהם... ולגבי הטוויטר המחליף אפרט כשנסיים.

כאשר רשמתי כשבחרתי את היחידות בהשוואה לכלי נגינה הכוונה הייתה למצוא את הוופר והטוויטר המצליחים לשחזר את האוויר, הרזולוציה וגוון הלצליל הטבעי של כלי מוסיקלי חי.
כל יחידה מכתיבה גוון צליל משלה, טוויטר / וופר Seas, Morel, Accuton ועוד... כולם נשמעים טוב אבל כל אחד עם חתימת צליל משלו, המטרה שלנו הייתה למצוא את הקרוב ביותר לאמת. היות ובית לא בונים מהגג אלא מהיסודות, זה אחד הדברים הראשונים שעשינו.
התפרצויות מכלי בודד לתזמורת של עשרות כלים לטעמנו יוצרים סטנדרט חדש בכל מה שנוגע לתיכנון 2 way.
בתיכנון הרמקול אנו שמים דגש על הפאזה, Impuls, step response. ומנסים להשתמש בקרוס עם מינימום חלקים במסלול הסיגנל אך עדיין לשמור על גרף מאוזן. הדבר נשמע קל אך מצריך נסיון, זמן, בדיקות רבות ומדידות וגם מבחני האזנה ארוכים... וחוזר חלילה עד לתוצאה המיוחלת.
לגבי הקרוסאובר החיצוני, הרעיון מאחורי זה מאפשר שידרוגים עתידיים ללקוחותינו כגון, שינוי הרמקול ל 3way ע"י הוספה של מודול באס הישמש כסטנד לרמקול.

ד"א, לא הייתי קורא לרמקול הזה מדפי, המימדים שלו הם גדולים בהשוואה למדפיים ותופסים שטח רצפה גדול יותר מהרבה רמקולים רצפתיים ;-) .
התיבה בנויה כפרוסות. השיטה הזו היא היקרה ביותר היות והמון חומר נזרק בהשוואה לכיפוף עץ ורמקולים הבנויים כ 4 פלטות המודבקים זו לזו.
לדעתינו שיטה זו היא הטובה והחזקה ביותר והמדוייקת ביותר.

תהליך הפיתוח התבצע עם מספר של סוגי הגברות וכולם נשמעו טוב. את הבחירה בין שפופרות לדיגיטלי וסולידסטייט אני משאיר ללקוחות ע"פ טעם האישי שלהם.
אך ההמלצה שלנו היא מינימום 100W עם יכולת זרם גבוה. או לפחות 40 וואט כאשר מדובר על שפופרות בחדר קטן-בינוני.

נתונים טכנים:
Frequency Response: 35Hz - 20Khz -3dB in-room
Sensitivity: 89 dB
Nominal Impedance: 8 Ohm
Dimensions: 44cm D x 30cm W x 41cm H.


שבת שלום,
עוז קול
 

נערך לאחרונה ב:

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
עוז,
תודה רבה על התגובה העניינית, הממוקדת והמעשירה.

חן חן לך, ואשמח אם יתרחב דיון גם עם קוראים אחרים.


.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
עוז מה נק' החיתוך שך הרמקול?
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
מהכרותי עם נמר ! נמר בורך בסוג של שמיעה שקיים רק אצל מוזיקאים ועוסקים בתחום .
נמר מסוגל לפרק סאוד לגורמים חרוגיים כמו רופא מנתח .
כאשר ישבתי עם נמר והעזנו לציוד הוא הפנה את תסומת ליבי לצלילים ותופעות שהרמקול יצר שכלל לא שמעתי .
יחולת כזו ראיתי רק אצל חבר מוזיקאי שלי שכל חייו ישב והוציא סולאים של גיטרה מיצירות מאוד מורכבות (הוא ישב ושמע כל שיר מאות פעמים עד שפרק אותו לגורמים ) כיום כשהוא מקשיב לציד סטראו הוא שומע אותו אחרת מאנשים רגילים וכך גם נמר .
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
עוז,

האם תוכל לציין איזה טוויטר יחליף את המוראל?

תומר
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
עוז בוקר טוב.
תודה.

האם לא שקלת להורידו עוד?
הטוויטר של מורל מסוגל הרי לנגן בסביבות ה 1HZ...
 

Aurum

עוסק בתחום
הודעות
55
מעורבות
0
נקודות
0
הטוויטר של מורל יכול לרדת נמוך, אך לא ל 1Khz.
להוריד עוד היה אפשרי אך הטוויטר מתחיל להשמע "לחוץ" ו"רגזן". עדיין מדובר על טוויטר ולא מידריינג'.
השיקול היה גם להתרחק מנקודת הרזוננס של הטוויטר כמה שיותר.


ולגבי השאלה של תומר, אפרט שנסיים.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
OK..סבבה.
אני אישית שמעתי אותו מנגן באזור ה 1.6 בלי שום בעיה לא רגיז ולא כלום.
אולי שווה לנסות בשביל לקבל יותר דיוק מהוופר:)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור