דוד שבת שלום,
דבר ראשון אני מעריך את התגובה המפורטת והלא קצרה שלך.
כמו שכבר נכתב כאן. מנקודת המבט שלי הנובעות מהתגובות ב 2 הפורומים, אנו מורגשים כמותקפים ולא כנשאלים על הדבר שבאמת מעניין את השואל כי הוא באמת רוצה לדעת. (ראה תגובה אחת מעליי)
את הכתבה לא אני רשמתי ו\או ערכתי והנוסח הרשום בכתבה לא מצטטים אותי מילה במילה (במיוחד ה "פריזמתי אסימטרי" שהציק לך). את הכתבה לא ראיתי או קראתי לפני שהועלתה לאתר. החומר עבר עריכה שלא בידעתינו.
את הטכנולוגיה, את המטרה, את הרעיון מאחורי תיכנון הוופר כשהוא לעצמו והצורה של התיבה והעובי המשתנה כנראה ובאמת היינו צריכים לפרט, וזה אני מבטיח שלהבא ננסה להסביר יותר ולבקש במה עבור הסבר טכני יותר מעמיק.
חלק מהמבקרים שביקרו אותנו בתערוכה, כן קיבלו הסבר טכני ומה המטרה שלנו והחזון שלנו בפיתוח רמקולים.
עכשיו, אם היינו נשאלים שאלות טכניות מסוג זה מבלי לקבל זלזולים והשוואות מיותרות עוד לפני שמישהו מכאן באמת שמע את הרמקול ובחן לעומק. אני מבטיח לך שבשמחה שהיינו מספקים את ההסבר הראוי והדיון היה בהחלט דיון מקצועי ופורה.
כששלחנו את הרמקול לנמר לפני כשבעה חודשים היה ידוע שמדובר על prototype וזה גם מצויין בסקירה, הסקירה הייתה לגבי ה prototype ולא על המוצר המוגמר. עד לאחר פרסום הכתבה חלפו שבעה (7) חודשים שבהם ההתפתחות מצידינו הייתה מאוד מהירה ולנמר לא היה שמץ של מושג לגבי התוכניות העתידיות שלנו לגביי הטוויטרים השונים.
כמה תשובות:
השקעה של10,000$ - 15,000$ על זוג רמקולים 2Way נראת כמוגזמת ולא נתפסת.
לרוב, רצון האדם היא לשלם פחות ולקבל יותר, או במקרה הטוב לשלם יותר ולקבל יותר.
כאן רצינו לייצר את הרמקול המוסיקלי ביותר והטבעי ביותר בתחום ועם זאת לשמור על מחיר שפויי ולמרות הכל, מצאנו שגם רמקול 2Way יכול לעלות ולגבור על רמקול מרובה אלמנטים.
יחידת המידבאס פותחה עבורינו כך שתתאים לספיקולציות שלנו ותאפשר לנו להגיע לאוקטבות הנמוכות ביותר גם כשמדובר על רמקול 2Way.
במהלך שנת תיכנון הוופר, המהנדסים של AudioTechnology הצליחו להציע לנו יחידת מידוופר בעלת רזולוציה, מהירות, דיוק ויכולת דינמיות מעולה שלא מצאנו ביחידות המתחרות. התוצאה מאפשרת לנו לשדך את ההיחידה גם לטוויטר ריבון המפורט והמהיר ביותר.
לגבי הטוויטר, הטוויטר המעולה של מורל מדגם Supreme ששימש אותנו בגבורה רבה ותודה למורל ישראל, עוד נעשה שימוש ביחידות שלהם... ולגבי הטוויטר המחליף אפרט כשנסיים.
כאשר רשמתי כשבחרתי את היחידות בהשוואה לכלי נגינה הכוונה הייתה למצוא את הוופר והטוויטר המצליחים לשחזר את האוויר, הרזולוציה וגוון הלצליל הטבעי של כלי מוסיקלי חי.
כל יחידה מכתיבה גוון צליל משלה, טוויטר / וופר Seas, Morel, Accuton ועוד... כולם נשמעים טוב אבל כל אחד עם חתימת צליל משלו, המטרה שלנו הייתה למצוא את הקרוב ביותר לאמת. היות ובית לא בונים מהגג אלא מהיסודות, זה אחד הדברים הראשונים שעשינו.
התפרצויות מכלי בודד לתזמורת של עשרות כלים לטעמנו יוצרים סטנדרט חדש בכל מה שנוגע לתיכנון 2 way.
בתיכנון הרמקול אנו שמים דגש על הפאזה, Impuls, step response. ומנסים להשתמש בקרוס עם מינימום חלקים במסלול הסיגנל אך עדיין לשמור על גרף מאוזן. הדבר נשמע קל אך מצריך נסיון, זמן, בדיקות רבות ומדידות וגם מבחני האזנה ארוכים... וחוזר חלילה עד לתוצאה המיוחלת.
לגבי הקרוסאובר החיצוני, הרעיון מאחורי זה מאפשר שידרוגים עתידיים ללקוחותינו כגון, שינוי הרמקול ל 3way ע"י הוספה של מודול באס הישמש כסטנד לרמקול.
ד"א, לא הייתי קורא לרמקול הזה מדפי, המימדים שלו הם גדולים בהשוואה למדפיים ותופסים שטח רצפה גדול יותר מהרבה רמקולים רצפתיים ;-) .
התיבה בנויה כפרוסות. השיטה הזו היא היקרה ביותר היות והמון חומר נזרק בהשוואה לכיפוף עץ ורמקולים הבנויים כ 4 פלטות המודבקים זו לזו.
לדעתינו שיטה זו היא הטובה והחזקה ביותר והמדוייקת ביותר.
תהליך הפיתוח התבצע עם מספר של סוגי הגברות וכולם נשמעו טוב. את הבחירה בין שפופרות לדיגיטלי וסולידסטייט אני משאיר ללקוחות ע"פ טעם האישי שלהם.
אך ההמלצה שלנו היא מינימום 100W עם יכולת זרם גבוה. או לפחות 40 וואט כאשר מדובר על שפופרות בחדר קטן-בינוני.
נתונים טכנים:
Frequency Response: 35Hz - 20Khz -3dB in-room
Sensitivity: 89 dB
Nominal Impedance: 8 Ohm
Dimensions: 44cm D x 30cm W x 41cm H.
שבת שלום,
עוז קול