נו, באמת, רק שאלו אותי שאלות, מבלי לנסות לשבור את המראה:
מה שאני רואה כאן זה משהו שונה לחלוטין מאשר שאלות.
יהושוע.
אמרתי שאלות וטענות. לא רק שאלות. וכן, על אף אחת מהן לא טרחת להגיב ברצינות. מהטענה הראשונה נכנסת להתגוננות בלי שום תגובה הולמת.
לא היתה כאן שום העלבה, רק עובדות.
אתה כן חילקת מחמאות על גבי מחמאות למערכת ובשורה התחתונה היא לא עשתה לך את זה. השאלה הלגיטימית ביותר היא הראשונה ששאלתי. אם היא כל כך טובה ועדיין לא עשתה לך את זה, מה זה אומר עליך?
וכן, זו שאלה לגיטימית. זה באותו משקל שאני אכתוב כתבה על מוצר, מפוצצת בסופירלטיבים ובשורה התחתונה אני אכתוב שהמוצר לא מרגש אותי. את מי זה מעניין חוץ מאת עצמי?
ה"פשלה" הזו שלך בכל הנוגע לשורה התחתונה היא בגלל שאתה, בהצהרה, לא קורא כתבות וביקורות. כדאי שתתחיל לעשות זאת, לא את שלי, באופן כללי. כשתקרא כמה כתבות טובות תבין שאי אפשר לכתוב רק דברים טובים ובשורה התחתונה להעיד שזה לא מספיק טוב. על זה בדיוק "התרעמתי".
כתבתי גם שהמערכת שלך ב-100% פחות טובה מזו שבחנת. אני טועה? האמן לי שלא. מכיר את הרמקולים שלך, מכיר את המגברים שלך, מכיר את הקדמגבר שלך ואת הנגן שלך. אל תשכח שהמערכת שלך בנויה מ-3 מכשירים שזכו אצלי כמוצרי השנה. היו אצלי, בחנתי אותם באופן ממוקד, וכל הסופרלטיבים שנתתי לכל אלה הביאו את השורה התחתונה - אין תלונות, מוצרים מעולים. וזה למרות שאף אחד מהם לא עשה לי דמעות בעיניים!!! אז מה? אפשר לכתוב מבלי לערבב רגשות ועדיין לגרום לאדם כזה או אחר להבין אם הוא טוב או לא? כן, עובדה!!!
כתבתי שאתה לא יכול לעכל את מה ששמעת שם. זה נכון, גם לא הצלחת כל כך לספר לי מה לא ריגש אותך. כתבת {אם אני לא טועה זה אתה} שהמערכת "יותר מידי דינמית"??? מזה? בחיים שלי לא שמעתי מושג כזה. לדינמיות יש גבול מובנה שהוא הגבול המקסימלי של החוליה החלשה ביותר ברמת הדינמיות. יותר ממה שהמוצר מצהיר לא יכול להיות. וכמה דינמית כבר יכולה להיות הקלטה בדיסק רגיל? בקיצור, אין דבר כזה יותר מידי דינמית.
דיברו שם על במה גדולה מידי. אולי התכוונו לפרזנטציה גדולה מידי. שוב, אולי סימנטיקה. אבל כשמשתמשים במושגים רצוי להישתמש בהם נכון.
שים לב מה אתה עוד כותב.
בהתחלה המערכת מדהימה אך לא מרגשת, כשהיחסים שלך ושל אלדר התחילו להתדרדר המערכת עברה לאחת שלא מנגנת כינור נכון. לא כינור, את כל הסקשן של הכינורות. כשהיחסים שלכם התדרדרו עוד יותר הגעת למסקנה שהיא לא רק לא מרגשת ולא "נכונה" היא גם מתאימה ל"אפקטים", היחסים התדרדרו עוד קצת והיא הפכה לאחת כזו שלא רק לא מרגשת, לא "נכונה" בכינורות, מתאימה לאפקטים ואפקט הוואו הוא המודגש אצלה, היא גם משעממת. כל השינויים הללו מבלי שאלדר יספיק לשנות דבר וחצי דבר במערכת שלו. שים לב שאיכות המערכת ירדה ככל שהרגשות בינך לבין אלדר סערו.
יהושוע.
עצור שניה, תרגע קצת ותקשיב לאחד יותר קטן ממך.
רגשות ותיאור של צליל זה לא הולך ביחד. הרגשות משפיעות באופן ישיר על התוצאות. אין מה לעשות, הוכחת את זה בכך שלקחת את המערכת הזו בכל פעם יותר ויותר למטה. ולכן, כדאי ורצוי לנטרל את המושג הזה "מרגש אותי" או "כינור לא נכון" או "משעממת" או "וואו" ולהשתמש במושגים מוכרים לאודיופיליה - זו שאתה בהחלט אמור לצדד בה.
המושגים הם.
טרנזיינטים, דינמיות, במה, פירוט, מיקרו דינמיקה, מאקרו דינמיקה, איזון טונאלי, מהירות, מיידיות, דיסטורשן, תמונת סטריאו, גירעון, התאוששות של המגבר, נפיחות, משקל, רזה, שמן, מלא, אנרגיה, רזולוציה ועוד ועוד ועוד.
אם היית מסביר לחובבי מערכות השמע שכאן ומשתמש במושגים המוכרים לנו כנראה לא היית צריך לבוא בהפוך על הפוך ולהיפגע. היית יכול לפרש את מה שהפריע לך, והחלטת שזה לא מרגש אותך, לפרק את זה לפרמטרים ולספר לנו בקלות מה האוזן שלך הרגישה.
מי שבחר להפוך את עצמו לקדוש מעונה זה רק אתה. יכולת לצאת תותח ולענות עניינית ולהשתמש בכל המילים על מנת להסביר "טכנית" {זה לא ממש טכני} מה הפריע לך ובא לציון גואל.
וכל זה מחזיר אותי להמלצה הכי טובה שאני יכול לתת לך. לא כחבר חלילה, סיכמנו שאנחנו לא חברים {בשיחה האחרונה שלנו} אם כי המלצה כזר שמעניין אותו רק שהפרטים שנכתבים יהיו ברורים ולא דיבורים בעלמא - תקרא כתבות!!!