פנל שניצל – ביקור אצל אלדר


Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
נמר,
תקבל תשובה.
מאחר והתשובה מפורטת, היא תועלה במהלך הימים הקרובים.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תגובות לנמר – תגובה ראשונה

הודעה מס' 32:
מעטים האנשים שמסוגלים בכלל לעקל את מה שמנגן אצל אלדר. לעיתים, בגלל שהעיכול מקשה על ההבנה מתחילים לחשוב שאין שם רגש.

אנשים שונים מתייחסים לדברים שונים בהאזנה למערכות שמע. פירוט יבוא בהמשך.
להגיד לאחרים השומעים שונה ממך "שהם לא מסוגלים לעכל" בא מהגישה שהאמת האחת והיחידה מונחת אצלך בכיס. גישה זאת מעידה עליך בלבד, לא על האחרים אליהם אתה מתייחס. אתה חושב שהאמת האחת והיחידה נמצאת אצלך בכיס, בעוד המציאות עשויה להיות שונה.

הודעה מס' 55:
אני גם לא מזלזל.
כמו שאתם ביקרתם את המערכת שלו והוא ידע שתהיינה טענות מסוימות אתם צריכים לדעת שתהיינה תגובות מסוימות שחלקן לא יעלובקנה אח עם ההתרשמות שלכם, וזה בסדר גמור.(ורד)

להגיד לאנשים "שהם לא מסוגלים בכלל לעכל את מה שהם שומעים" – זה לא לזלזל?
בהחלט יש מקום שתגיד שלך המערכת נשמעת שונה לחלוטין.
לבטל את יכולת השמיעה של אחרים זה משהו שונה לחלוטין, זה האבא של הזלזולים, זה ביטול הזולת.

הודעה מס' 93:
אני טוען ועדיין טוען שהבוחנים {מלבד גיא} שבחנו את המערכת של אלדר אינם מסוגלים לעכל את התוצאה הזו.
פתאום הם מקבלים פירוט מבהיל, אנרגיה מטורפת, דינמיות וכוח מתפרץ, פתיחות ואווריריות, במה ענקית ומדוייקת וציוד שרובם רואים פעם ראשונה בחייהם שהוא בכלל לא הסטנדרט שהם רגילים אליו. כל זה מבהיל אותם, מוזר להם והם מחפשים את הנימוס שבמערכת, העצלות או הבומיות שהם מכנים אותם "נשמה" או "רגש".
...
בקיצור.
מי שחי עם מערכת טובה לא מסוגל להבין מערכות כמו זו.

ראה את ההתייחסות שלי למעלה.
אתה חוזר על ביטול האחרים, ביטול יכולת העיכול שלהם.
אתה גם מוסיף פסיכולוגיה בגרוש ומחליט שהם נבהלו.

אני עד היום לא התערבתי כלל בשירשורים הללו ברמה של לתת את דעתי. מבחינתי אני נותן במה לרצונות הגולשים. אבל בחייאת ראבק, ללכת ולשמוע את אחת מהמערכות הכי מושקעות בארץ, בחלל כמו שצריך, עם יתרונות סונים שאין ולא יהיה אצל רוב היושבים כאן, בתקציב מטורף, עם תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר וזה לא "לטעמם"????

האם נראה לך שיש לך בעלות על טעם?
האם נראה לך שטעמך הוא הטעם הנכון האחד והיחיד?
האם אינך מקבל את העובדה שלאנשים שונים יש טעם שונה?
האם אתה קולט את מידת היומרה שבגישתך?

לעניין "התקציב המטורף", התייחסות תבוא בהמשך.

וואלה, סלחו לי אבל כאן אני ממש לא מבין מה קורה. הרי האודיופיל המצוי לא מסוגל להגיד שמה שהוא שומע אצל האחר הוא גם טוב וגם לטעמו מפני שאם יעשה כך יקטין אוטומטית את התוצאה אצלו.

שוב פסיכולוגיה בגרוש, שערכה כקליפת השום.
אסביר את כוונתי בביטוי "פסיכולוגיה בגרוש".
פסיכולוג מקצועי לא ייקבע עמדה חד משמעית באשר למניעיו של אדם זה או אחר, מבלי לבדוק את האדם ולשוחח אתו.
לעומת זאת, לפעמים יש אנשים מהשורה, נעדרי כל השכלה פסיכולוגית והכשרה פסיכולוגית, ההופכים את עצמם למומחים מטעם עצמם להבנת מניעי הזולת – וזאת מבלי לנסות לברר אפילו עם הזולת מהם מניעיו. זאת פסיכולוגיה בגרוש המעידה על דבר אחד בלבד – על היומרה של הפסיכולוג החובב.

אני בטוח ב-100% שמערכות הבוחנים אינה מגרדת את התו הראשון של המערכת המדוברת, נחותות ממנה במליוני מונים ואם היא לא מספיק טובה עבורם או אם אף אחד מהבוחנים לא היה מתחלף איתו בזה הרגע ראש בראש {כולל החדר} אז אני מתקשר למוהל שלי ומבקש ממנו לחתוך עוד.

1. אתה טועה, לא כולם מעדיפים את מה שאתה מעדיף. שוב, אתה גורס שהאמת האחת והיחידה נמצאת אצלך בכיס.
2. אף אחד מהסוקרים לא עשה השוואה בין המערכת האישית שלו לבין המערכת של אלדר. אתה קופץ למסקנות המבוססות על השערות לא בדוקות, מבלי שיהיו לך נתונים עובדתיים.

הודעה מס' 97:
כמו שאני תמיד אומר. הרבה אודיופילים חיים בפשרה של כסף, של חדר, של אישה שיושבת על העורק או עוד כמה כאלה {גם אני חי בפשרה} וכשהם מתרגלים לפשרה הזו היא הופכת לרפרנס הנכון למרות שזו הטעות הכי גדולה.

שוב אתה קובע דברים לגבי אחרים, קובע דברים שגויים, מתוך השערה לא בדוקה שלך, מבלי שביררת את העובדות.
ללא כל ספק, אין לי מספיק כסף למערכת איכותית יותר מזאת שיש לי.
גם אין לי מספיק כסף לבית עם סלון בגודל אידיאלי למערכת שמע.
אבל הרפרנס שלי הוא לא המערכת המוגבלת שלי – הרפרנס שלי הוא קונצרטים חיים של מוסיקה קלאסית. זה שאתה מנחש ניחושים לא בדוקים לגבי הרפרנס שלי מעיד רק על היומרנות שלך.

המשך יבוא.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אפשר לעשות את זה בפרטי או בטלפון , לא חייבים להחיות את השירשור
הזה כל פעם מחדש :(
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תגובות לנמר – תגובה שנייה

הודעה מס' 104:
המערכת של אלדר טובה הרבה יותר מהמערכת של שמעון {עם כל הכבוד ויש כבוד}.

יש לך יומרה לקבוע מה טוב יותר ומה טוב פחות באופן מוחלט. שוב, זה בא ממקום שאתה חושב שהאמת האחת והיחידה נמצאת אצלך בכיס. אתה מתעלם מזה שלאנשים שונים יש העדפות שונות.

בנוסף, אף אחד מהסוקרים לא טען שהמערכת של אלדר לא טובה. כל אחד מאתנו הביע את התרשמותו מהמערכת, לטוב ולרע. כל אחד מאתנו תיאר מגוון תכונות טובות שיש במערכת. כך שאמירה זאת שלך מגיבה על דברים שלא אמרנו.

המערכת של אלדר היא ליגה אחרת לגמרי. מערכת שעושה את מה שהמערכות שלנו יכולות רק לחלום עליו.

לדעתך ולטעמך.

אני שמעתי את המערכת של אלדר בקלאסי. זו היתה הפעם היחידה שחשתי בתוך אולם קונצרטים ולא בתוך קופסאת שימורים לחוצה כשהכינור שאמור לבוא משמאל מגיע קצת משמאל ומהאמצע.

אתה שמעת את מה ששמעת, בעוד אני שמעתי את מה ששמעתי.

מפתח הרמקולים ששם, הגודל הכללי ואיכות הרמקול, בשילוב עם נגן ה-cd שנחשב לבין הטובים ביותר בעולם, עם מונובלוקים שגם הם כמו הנגן נחשבים לטובים ביותר שיש, עם טיפול חשמל מטורף, נקיון יוצא דופן עד כדי מבהיל לא מאפשרים לי, לך, ליובל או לכולנו ביחד לספר סיפורים על "שלי יותר מרגש".

אתה מתייחס למה שנחשב בעולם.
אני מתייחס רק למה ששומעות אוזניי. לא בדקתי מה נחשב בעולם, לא לפני הביקור ולא אחרי הביקור אצל אלדר.
שוב, יש לך יומרה לקבוע עבור אחרים מה אכן מרגש אותם ומה לא.
אתה באמת חושב שאתה יודע יותר טוב ממני מה אני מרגיש במצבים מסוימים?

כשאתם בוחנים מערכת הרגשות שלכם לא מעניינים אף אחד. מה שמעניין הוא דבר אחד פשוט. מערכת טובה או לא טובה.

לך יש יומרה לקבוע על מערכת אם היא טובה, או לא טובה, באופן מוחלט.
לי אין יומרה כזאת. אני רק מתאר את התרשמויותיי.

אתם תיארתם מערכת טובה מאוד, מאוזנת, חזקה, רזולוציות, חלליות, חייזרים, אורות צבעוניים אבל וואלה, לא חיים איתה דקה כי היא לא הטעם שלכם. נו... אז מה זה אומר עליכם ועל מה שאתם מחפשים?

זה פשוט מאד, זה ההבדל בין אודיופילים לבין ציודופילים.
ראה את ההגדרות שלי לאודיופילים ולציודופילים ברשומון החדש שלי אשר כותרתו היא "אודיופילים, ציודופילים ומה שביניהם": http://www.gomeh.com/audio_h/audiophiles.html .
עבור ציודופילים, חוזק רזולוציה ופירוטכניקה סונית היא חזות הכול.
עבור אודיופילים האופן בו המערכת משחזרת מוסיקה, המידה בה מערכת מרגשת כאשר שומעים מוסיקה דרכה היא הדבר החשוב מכול.

אני חושב שהדרך שאתם בוחנים מערכת היא לא נכונה.

שוב, יש לך יומרה לקבוע מה נכון ומה לא נכון באופן מוחלט.

אני חושב שאתם צריכים לבוא במבט קר, נטול רגשות ולהעביר לאנשים את החוויה מהצליל שניכנס לכם למוח ולא מכמה דפיקות לב אתם מקבלים. רגש הוא לא רפרנס ואין לו מקום באודיו. מה שמרגש אותך משאיר מישהו אחר אדיש.

שוב, הגישה שלך היא זאת של ציודופיל, בעוד הגישה שלנו היא גישה של אודיופילים.

התיאורים שלכם הביאו אותי לחשוב שהנה, מערכת מדהימה שחברי הפאנל היו מוכנים לאמץ בלי למצמץ פעם אחת.

שוב, פסיכולוגיה בגרוש. שוב ניחוש לא מבוסס ומוטעה לגבי מה אחרים רוצים ומה הם לא רוצים.

והצחיק אותי שאחרי כל הסופירלטיבים שחילקתם לצליל פתאום כולם מסיימים עם המשפט "לא הייתי חי איתה".

כאן פשוט סילפת את העובדות. אף אחד מהסוקרים לא אמר "שזאת מערכת שהוא לא היה חי איתה".
לעניין ההבדל בין הסופרלטיבים לבין התחושה, שוב, זה נובע מהגישה האודיופילית שלנו. ציודופיל לא יבין את זה, משום שעבורו הסופרלטיבים הם חזות הכול, בעוד אצלו אין כל מקום לתחושה. אצל אודיופילים זה הפוך. ציודופילים מתייחסים רק לפירוטכניקה הסונית, בעוד אודיופילים מתייחסים לחוויית שחזור המוסיקה.

הודעה מס' 111:
יהושוע.

כתבת שבמוסיקה קלאסית המערכת של אלדר "לא עושה לך את זה".
ספר לי, מעבר לרגשות ודפיקות לב, מה ברמה הטכנית גרידא הפריע לך.
ציודופיל מתייחס לרמה הטכנית בלבד.
אודיופיל מתייחס לחוויית שחזור המוסיקה.
במוסיקה קלאסית, המערכת של אלדר נשמעת לי לא נכון, כלי נגינה מסוימים וקבוצות כלי נגינה מסוימות נשמעים לי לא נכון.
אגב, אני יודע שיש גם אחרים (לא מהפנל הנוכחי) שקיבלו תחושה זהה לגבי מוסיקה קלאסית על המערכת של אלדר.

מה זאת אומרת "לא נכון".

אני מכיר את האמרה הזו "לא נכון" אך היא מגיעה לאחר התייחסות ממוקדת לספקטרום מסויים.

לדוגמא.
אם יחידת הטויטר חריפה, סתומה, לא מפורטת יש סיכוי שזה מגיע משם.
במקרה של אלדר אין את הבעיה הזו גם אם במקרה הטויטר הקדמי נסתם {מפרפר שנחת בפיתאומיות על המערכת} יש אחד נוסף מאחורה.

במקרה הזה גם המיד מדהים, הבס מדהים והסאב לא פחות מהם.

לכן, אצפה לניתוח יותר מעמיק מאשר צמד המילים הלא מחייבות "לא נשמע לי נכון" שהרי כינור נשמע שונה מאולם לאולם, מהקלטה להקלטה, ממערכת למערכת.

ההתייחסות שלך היא דוגמא מובהקת לגישה של ציודופיל.
הגישה שלי היא זאת של אודיופיל – על פי ההגדרות שהבאתי לגבי אודיופיל וציודופיל.
הציודופיל מתייחס רק לפרטים טכניים של פרמטרים מסוימים במערכת. האודיופיל מתייחס לשורה התחתונה, לחוויית ההאזנה למוסיקה.
לעניין מיד מדהים ובס מדהים – אכן, למערכת של אלדר יש סאונד מדהים, אבל הוא מדהים ברמה של הפירוטכניקה הסונית, ברמה של "אפקט וואו" – בעוד "אפקט הוואו" מאפיל על המוסיקה.
אתה מצפה לניתוחים ציודופילים, מה שאנחנו הבאנו זאת התרשמות אודיופילית.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תגובות לנמר – תגובה שלישית

הודעה מס' 124:
האם יצא לך לשמוע שטענתי שיש לי בלעדיות על הצליל?

זה משתמע באופן ברור ומפורש מדברים שכתבת קודם בשרשור זה וגם מהמשפט הבא שלך.

אני טוען שהגישה הזו אינה נכונה. הגישה של לחוות דיעה רישמית על מערכות {וזה רשמי בהחלט} צריכה להתבצע באופן עקבי.

אתה שוב קובע קביעה מוחלטת מה נכון ומה לא נכון.

פנאל האזנה, מכל סוג, שהולך להאזין למערכות בסדר גודל כזה צריך להיות מנוסה בהן!

הפנל הזה התבקש להביע את התרשמותו מהמערכת של אלדר – לא יותר ולא פחות – ואת זה הפנל הזה אכן עשה, לא יותר ולא פחות.
כאשר אלדר הזמין את מי שהוא הזמין לשמוע את המערכת שלו ולהביע את התרשמותו, הוא לא דרש היכרות מוקדמת עם מערכות בסדר גודל כזה.
בדיעבד, לאחר מעשה אתה מחליט מה הפנל היה צריך ומה לא. לא הייתה כל דרישה מוקדמת כזאת, כפי שאתה הצגת כאן.

צריך לדעת לפרק את התוצאה לגורמים, להתייחס לפרטים הקטנים ולא לדבר בכלליות. הסיבה העקרית לכך היא שישאלו שאלות ספציפיות ועל הפאנל לתת תשובות ברורות. זהו מבחן לכל דבר ועניין! הגישה היא בוחנת, האווירה היא בוחנת והכתיבה היא מסוג "האזנו למערכת וזה מה ששמענו". אני חושב שזו לא הדרך הנכונה ולא לגישה הנכונה.

שוב, אתה מדבר על הגישה הציודופילית.
הגישה שלנו היא אודיופילית.

המטרה של הפאנל הזה היא ללכת לאנשים הביתה, לבחון את התוצאה ולהעיר הערות.

טעות, זה פנל חד פעמי לצורך התרשמות מהמערכת של אלדר.

הציוד הרחב ששמעתי מאפשר לי לפתוח קצת את הפה. מה לעשות, לא עושים לי טובות, עבדתי קשה בשביל זה, קשה מאוד. לבחון אני יודע, לשמוע גם, לנטרל רגשות ולתת חוות דעת נטרלית אני משתדל, זה לא קל אך ניתן להדחיק זאת כמה שיותר.

כמות הציוד שאדם שמע לא רלוונטית להבחנה בין גישה ציודופילית לבין גישה אודיופילית.

אבל במקרה הזה ניתן להבין מכל הפוסט הזה שתלכו ותקנו מערכת זולה, לא חייב להשקיע בכל הקטנות וזו המערכת עבורכם.

זאת המסקנה האישית שלך, זה לא משהו שאמרנו וגם לא משהו שרמזנו.
שוב, לאמוד את איכותה של מערכת על פי המחיר שלה – זאת המחשה של גישה ציודופילית.

בקיצור, קצת הרגיזה אותי הגישה של הפאנל במקרה הזה, הרגיז אותי לשמוע סופרלטיבים אין ספור ומסקנה שונה לחלוטין מכך

הציודופיל מתייחס רק לסופרלטיבים, לפירוטכניקה הסונית "לאפקט הוואו".
האודיופיל מתייחס לחוויית שחזור המוסיקה.

הרגיז אותי שהפאנל בא לבחון אך מתחמק מלקיחת אחריות על תוצאות המבחן

??? איזה אחריות ואיזה תוצאות? הפנל התבקש להביע את התרשמותו מהמערכת של אלדר ואת זה הוא עשה.

והרגיז אותי הכי הרבה שאני פשוט יודע שאין סיכוי שהמערכת של אחד מהם נשמעת טוב יותר מזו.

"נשמעת טוב יותר" לטעמך בלבד.
לאנשים שונים יש טעם שונה.
אין לך בלעדיות מוחלטת לגבי טעם.

והמשפט האחרון שלי מתקשר ישירות לנסיוני הרחב מאוד עם מוצרים שונים.

מידת הניסיון לא רלוונטית לטעם אישי זה או אחר.

הודעה מס' 130:
רגש הוא התעתוע הכי משפיע במבחן. רגשות משפיעות על השיפוט.

רגש הוא תעתוע עבור הציודופיל, בעוד הוא החשוב מכול עבור האודיופיל.

הפנאל הזה הוקם על מנת ללכת לחברים, לבחון את התוצאה ולתת לו חוות דעת מקצועית ומיומנת. זו המטרה שלו וכך הציגו אותה!

זה בפירוש לא נכון.
ראה תגובה למעלה.

רגשות תמיד יהיו אך צריך ללמוד להתעלם מהן, להדחיק אותם ולבחון את התוצאה בקור רוח וזה משום שרגש הוא אישי והרגשות האישיים של "הרופא" ממש לא מעניינים את ה"פציינט". הוא רוצה דיאגנוזה קרה - כמה זמן תכלס נותר לי לחיות.

זאת הגישה הציודופילית, הקוטבית לגישה האודיופילית.

במקרה הזה הפנאל שגה בגישתו {חוץ מגיא} וערבב רגשות עם דיאגנוזה מקצועית.

לדעתך ולגישתך.

במקרה הזה הכל היה טוב ומדהים אך על הרגש זה לא עבד להם. וואלה, מה אפשר להבין מזה חוץ מהעובדה שיכול להיות שהרגשות שלך באותו יום היו מנומנמים או שבאת לא התרגשת וזה עדיין לא מעניין אף אחד.

מה שאפשר להבין מזה הוא את מהות הגישה האודיופילית.

הודעה מס' 131:
חשוב להבהיר שאין בי שום כעס או משהו אישי בכל העניין הזה. הכל בנימה מאוד מרוגזת אך במידה המקצועית בלבד בשמץ של מידה אישית.(ורד)

למעלה טענת, מספר פעמים, שעל הגישה המקצועית, לגישתך, להיות מנוטרלת מרגשות. אז איך חדרו הרגשות לגישה המקצועית שלך? או אולי הרגשות שלך לא נובעים מגישה מקצועית, אלא ממשהו שונה לחלוטין?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תגובות לנמר – תגובה רביעית

הודעה מס' 139:
אני חושב שהביקור אצל שניצל היה צריך להיות שונה לגמרי.

שוב, אתה קובע לאחרים מה נכון ומה לא נכון.
איזו זכות ואיזו סמכות יש לך לקבוע לאחרים מה נכון עבורם?

אני חושב שהיה צריך ללכת אליו ולהראות לאנשים מהי מערכת מושקעת.

זאת המחשה של הגישה הציודופילית – ההשקעה היא הדבר החשוב ביותר, לא חוויית ההאזנה למוסיקה.

אלדר הזמין את הפאנל אליו למטרות אחרות, יותר בשביל לשתף את החברים שם ואת חברי הפורום באחת מהמערכות הכי יקרות ומושקעות בארץ עם רכיבים שרואים רק על גבי מסך המחשב.

1. לא כך אלדר הגדיר מראש בפני חברי הפנל את מטרתו בהזמנתו אותם לשמוע את המערכת שלו.
2. התייחסות מרכזית למחיר המערכת זאת גישה ציודופילית, הקוטבית לגישה האודיופילית.

1- הוא לא ניצל את עצם העובדה שמערכת כזו יכולה ל"הדליק" חובבים מתחילים ולהגדיר להם מטרות.

הצגת מערכת העולה מיליוני שקלים יכולה רק להרתיע חובבים מתחילים, לא לקרב אותם.

4- כתוצאה מהדיאגנוזה שלהם היה ניתן להבין כי לא צריך יותר מזוג רמקולים ממוצעים טובים על מנת להגיע לתוצאות מדהימות.

שוב, סילוף של דברים שאמרנו.
המערכת של אלדר אכן מדהימה, אפילו מדהימה מאד, אפילו בעלת "אפקט וואו" – אבל היא לא "עושה מוסיקה" – לא לטעמי ולתחושתי (כמו גם לטעמם ולתחושתם של כמה אנשים אחרים).

הודעה מס' 163:
אני חושב שאם המטרה היא לעודד אנשים להשקיע הגישה במקרה הזה היתה אמורה להיות שונה. מותר לי?ֿ

לעודד אנשים להשקיע זאת גישה של ציודופיל.
אודיופיל יעודד אנשים להעצים את חוויית ההאזנה למוסיקה מהמערכת שלהם.

אני חושב שהרפרנס של חלק מהמבקרים לא יכול להיות בסיס לבחינת מערכת כזו. מותר לי?ֿ

מהו הרפרנס של הסוקרים אינך יודע, משום שלא שאלת אותם, רק ניחשת וקפצת למסקנה מוטעית בעניין מהו הרפרנס שלהם.
הרפרנס שלי הוא קונצרטים חיים של מוסיקה קלאסית – לא המערכת המוגבלת שלי.

אני חושב שהיה יעיל יותר אילו היו מדברים יותר על הבחירות של אלדר ולוקחים קצת טיפים מאחד האודיופילים הכבדים בארץ. מותר לי?

אלדר יכול לתת טיפים מתי שהוא רוצה, אף אחד לא עוצר אותו והוא לא זקוק לשום פנל על מנת לחלק טיפים.
הפנל לא התבקש לקבל מאלדר רשימת טיפים, הוא התבקש להעביר את התרשמותו מהמערכת של אלדר – ואת זה הוא עשה.
על כל פנים, אתה שוב קובע לאחרים מה יעיל ומה לא.

אני חושב שלהרבה כאן יש מה ללמוד מהמערכת הזו.

כמו מה? איך לקבל "אפקט וואו"? איך לאבד את המוסיקה בתוך הפירוטכניקה הסונית?

מה שיצא מכל המבחן הזה הוא שמי שמשקיע סכומים כאלה עם רכיבים זה עדיין לא מספיק.

השקעה כספית מספקת את הציודופיל, לא את האודיופיל.

יעני מערכת בשליש מחיר עושה את הדברים לא פחות טוב ואם פחות טוב היא יותר "מרגשת".

בפירוש כן – לאודיופילים.
מאידך, עבור ציודופילים מחיר המערכת הוא חזות הכול.

הודעה מס' 183:
לא טענתי שהם חיים בביצה. אני טענתי שרובינו חיים עם מערכות שלא מתקרבות למערכת המדוברת. באופן מאוד עקבי דאגתי להגיד "אנחנו" שזה כולל גם אותי.

מבחינת מחיר המערכת ומבחינת "אפקט הוואו" – אף מערכת אחרת ששמעתי לא מתקרבת למערכת המדוברת.
מבחינת חוויית שחזור המוסיקה – שמעתי מערכות העולות עליה בהרבה, מהערכות הזולות בהרבה מהמערכת של אלדר.
מחיר המערכת הוא לא ערובה לאיכות – לא לאודיופילים.

הודעה מס' 194:
הסינרגיה היא המצאה. אין אמת בהתאמה.

לדעתך.
דעתי שונה מדעתך.

לדעתי הפאנל לא טעה בכלום. הוא פשוט פיספס - יש הבדל {!}
על פי מיטב הבנתי הפאנל הזה לא היה אמור "לבחון" את המערכת אם כי יותר לדבר על ההשקעה ו"להדליק" את התחום.

השקעה מעסיקה את הציודופיל, בה הוא מתמקד.
מערכת העולה מיליוני שקלים יכולה רק להרתיע את מרבית האנשים שאפשרויותיהם הכספיות מוגבלות – לא לעודד אותם.

היו לי שתי הערות טכניות לפאנל אחת מהן היא שהפאנל לא שם את האצבע על הבעיות שאותן חש. הבעיות הללו לא היו מוגדרות. זה כמו להגיד יש בעיה וזה הכל.
הבעייתיות של המערכת תוארה באופן מפורש – מפורש לאודיופילים.
ציודופילים מבקשים פירוט טכני, לא את חוויית ההאזנה.

ההערה השניה היא הרפרנס שממנו באים שכן הוא אינו מאפשר לנתח מערכות בסדר גודל כזה.

מה שקבעת שהוא הרפרנס של הסוקרים זאת רק מסקנה שרירותית ומוטעית שלך, המבוססת על ניחוש גרידא. אפילו לא טרחת לשאול אף אחד מהסוקרים מהו הרפרנס שלו – פשוט החלטת עבורם.

הודעה מס' 229:
עכשיו המערכת של אלדר היא לא רמה גבוהה?

שום דבר לא השתנה בין קודם לעכשיו, בין ההודעה הראשונה בשרשור זה לבין כל מה שכתבתי אחר כך.
המערכת של אלדר היא ברמה גבוהה מבחינה ציודופילית, מבחינת ההשקעה הכספית והפירוטכניקה הסונית, או "אפקט הוואו". המערכת של אלדר היא ברמה נמוכה מבחינה אודיופילית, מבחינת הריגוש שלה בשחזור מוסיקה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תגובות לנמר – תגובה חמישית

הודעה מס' 233:
... גם אני בעוונותי הוספתי שמן למדורה.

אתה גם הצתת את המדורה וגם המשכת להוסיף לה שמן בהתמדה.

2- התבקשת להיות קצת יותר ספציפי בנוגע להערות. דהיינו לתת לנו להבין מה לא ריגש אותך.

הייתי הכי ספציפי שאפשר להיות – מבחינה אודיופילית.
התיאור שלי לא מספק את הציודופילים – אבל על זה אין לי שליטה. אני אודיופיל – וככזה אני מדבר במונחים אודיופיליים.

3- אלדר התחיל להתחמם על כך שאחרי כל הסופירלטיבים התוצאות הן שחסרה שם "מוסיקליות".

אלדר שמע תגובות דומות לגבי המערכת שלו פעמים רבות, עוד לפני הפנל הנוכחי.
אם אדם מתחמם כאשר הוא שומע את התרשמותם הכנה של אחרים – האחריות לכך לא מוטלת על כתפי מביעי ההתרשמות.
אם מה שאלדר רצה לשמוע זה רק מחמאות מזויפות, היה עליו להגיד את זה מראש.
מה שנכון הוא שמכול הסוחרים, העוסקים התחום ובעלי העניין האחרים אלדר שומע רק מחמאות, או בעיקר מחמאות – אבל כאדם בוגר אני מצפה ממנו להבחין בין מה שאומרים לו בעלי עניין לבין מה שאומרים לו אנשים שאין להם אינטרס זה או אחר.

4- אתה לא היית מוכן "להיצטדק" שכן אף אחד לא ביקש ממך חלילה. מה שביקשו ממך הוא לפרט מהו הפרמטר שהעכיר על הריגוש הזה.

אודיופילים לא זקוקים לפירוש כלשהו. עבור אודיופילים, העובדה שהמערכת לא ריגשה אומרת את כול מה שמעניין, או את מה שמעניין אותם בעיקר לגבי מערכות שמע.

10 {ואולי זה שהביא את הויכוח בניכם להסלמה} - פתחת את הנושא המדובר כאן בפורום אחר בו אלדר לא מגיב.

לא פתחתי את הנושא בפורום אחר. בפורום אחר הגבתי בשרשור אותו יזם מישהו אחר.
עיקר הדברים שכתבתי שם הם ההבחנה בין הגישה האודיופילית לבין הגישה הציודופילית – אם כי לא השתמשתי שם במונחים אלה. על כל פנים, עיקר הדברים שכתבתי היו בעניין הבדלי הגישות. אמנם הזכרתי שם ששמעתי מערכת הממחישה, לדעתי, את הדברים עליהם דיברתי, אבל לא אמרתי איזו מערכת. זה שאחרים זיהו מיד לאיזו מערכת התכוונתי, זה משום שדבריי לא חידשו להם מאום.

ואני שואל מדוע בכלל החלטת פתאום, בלי שום קשר למציאות, לכתוב בפורום שאתה לא כותב בו כלל אם לא בשביל "לתת קטנה" לאלדר.

"לתת קטנה לאלדר" זאת הפרשנות שלך, הניחוש השגוי שלך, שאינו מבוסס על שום דבר עובדתי.
אם לא שמת לב, עוד לפני שכתבת את תגובתך זאת הגבתי באותו פורום גם בשרשור אחר, שאינו מתקשר בשום צורה ואופן למערכת של אלדר.

הסיבה שהחלטתי לכתוב גם שם (וגם בפורום הכחול – כבר הגבתי בו לאחרונה) היא שונה לחלוטין.
הייתה תקופה מסוימת בה חשבתי שהפורום הנוכחי טוב יותר משני הפורומים האחרים.
לאחרונה התברר לי שהתבדיתי.
זה התחיל עם זה שהתבררה לי המידה הרבה של שיקולים מסחריים הקיימים בפורום זה.
מה שהביא אותי להחלטה סופית לכתוב בכל שלושת הפורומים – ולא להגביל את עצמי לפרום אחד בלבד – היא ההתנפלות ההמונית עליי בשרשור זה – התנפלות שאתה התחלת ועודדת, בכך שהמשכת להוסיף שמן למדורה שוב ושוב. הגישה המתנשאת שלך, שרק אתה יודע מה טוב ומה נכון, הזלזול שלך באחרים, המתבטא בזה שאתה מבטל אותם ואת דעתם מכול וכול – מרתיעים אותי. מה שאתה עושה, מה שעשית בשרשור זה, גרוע לא פחות מכול דבר אחר שקורה בכל אחד מהפורומים האחרים.

הרי זה לא לעניין להתווכח עם מישהו ולהעביר את הויכוח למקום בו הוא אינו מגיב.

לא העברתי שום וויכוח לשום מקום.
אני ממשיך להגיב כאן לדברים המופנים אליי – כל עוד הם לא התלהמות, או גסות רוח ולא קשקושים של פסיכולוגיה בגרוש.
לשם לא העברתי שום וויכוח, לא התייחסתי שם למה שכתבתי כאן.
אני לא רואה שום פסול בכך שבפורום אחר ציינתי ששמעתי מערכת מסוימת שנשמעה לי באופן מסוים.
למיטב הכרתי והבנתי, אין שום חטא בכך שהחלטתי לכתוב גם בפורומים האחרים. לא נראה לי שזה משהו שאני צריך להתנצל עליו, או להצטדק עליו.
לא נראה שאני חייב הסברים לאדם כלשהו על כך שהחלטתי להשתתף גם בפורומים אחרים.

אם מישהו עדיין לא קלט מדוע החלטתי לכתוב גם בפורומים האחרים – זאת בעיה שלו.
לא אתייחס יותר לסוגיה זאת.
הפסיכולוגים בגרוש רשאים לכתוב כל מה שעולה על דעתם, איני מוצא צורך להגיב לפסיכולוגיה בגרוש, כשם שאיני מוצא צורך להגיב להתקפות אישיות, להתלהמויות ולגסות רוח.

ובלי קשר, מדוע צריך לערב את העניין שכאן במקום אחר. מבחינתי זה לא לעניין.

לא ערבתי שום דבר בשום דבר.
ראה למעלה.

אני מציע להרגיע את הרוחות ולקחת פסק זמן אחד מהשני.

בעקבות גסות הרוח שלו, איני מתייחס אליו יותר ולא אתייחס אליו יותר. זה סופי, לא מוגבל בזמן ולא מותנה בשום דבר אחר.

הודעה מס' 236:
מצחיק אתה.

1- פתאום החלטת להגיב בפורום שאינך כותב בו כלל ובמקרה יצא שהנושא הזה נפתח שם? עזוב, לא חשוב.

ראה הסבר למעלה.
הניחושים שלך לא מחייבים אותי.
אני שלם לחלוטין עם עצמי ועם מצפוני.
לא אחזור עוד, בשום שרשור ובשום הקשר על ההסבר שהבאתי למעלה – משום שאיני חייב הסברים לאף אחד.

3- ברור. רק שלא כתבת כאן, כתבת שם וציטטו אותך לכאן.

פתחתי את הדלת להגיב כאן על מה שכתבתי שם.
נכון לעכשיו, לבד מהתלהמות וגסות רוח לא ראיתי כאן אף תגובה עניינית על הדברים שכתבתי שם.
אם זה יירצה מישהו – אני מוכן לחזור כאן על מה שכתבתי שם – מילה במילה.

מה שיצא הוא שאם תשכיב מליון שקל על מערכת תקבל זיקוקי דינור, שיעמום, חוסר רגש ועוד שלל "סופרלטיבים" ...

לא בהכרח. לא כל מערכת העולה מעל מיליון שקל בהכרח תישמע גרוע, לטעמי.
מאידך, השקעה של מיליון שקל לבדה לא מבטיחה איכות אודיופילית.
מה שהשקעה של מילון שקל כן מבטיחה זאת איכות ציודופילית.

... שחלקם נוספו לאחר שהקשר בין לבין אלדר התדרדר.

שוב, פסיכולוגיה בגרוש.
לא אמרתי שם דברים שונים ממה שאמרתי שם.
שם רק פירטתי יותר דברים מסוימים אותם ציינתי כאן.
הסיבה שלא פירטתי כאן היא פשוטה – ה"עליהום" ההמוני עלי בשרשור זה, ההתפלות ההמונית עלי בשרשור זה – התנפלות שאתה התחלת והמשכת ללבות שוב ושוב – יצרו עבורי אווירה לא נוחה לפרט כאן. תחושתי הייתה שאם אפרט כאן זה עשוי להתפרש כהתנצלות, או כתגובה להתנפלות עלי – שני דברים שאיני חש כל צורך לעשות.

אם היית מראש מנתח את התוצאה כראוי, מתאר את מה שלא ריגש אותך ברמת הצליל בהסבר ברור לכולם ולא בהסבר שברור רק לך אז לא היינו מתווכחים לרגע והפוסט הזה היה הופך למאוד מלמד.

אודיופילים לא זקוקים לפירוש כלשהו – עבורם, מה שכתבתי בהודעה הראשונה שפתחה שרשור זה אומר את הכול, או לפחות את העיקר.
ציודופילים לא יקלטו את העניין, גם אכתוב על כך ספר עב-כרס.
אגב, שם מצאתי מספר אנשים שדעתם קרובה לדעתי נושא זה.

במקרה שלך, כשהתחילו לשאול אותך שאלות, לטעון טענות ולבקש תשובות ברורות יותר מאשר "רגש", "שיעמום" ו"וואו" התחלת ישר להגן על עצמך ולהיות בטוח שאתה נתקף.

אתה מיתמם, או שבאמת אינך קולט מה עשית כאן?
אם עדיין לא קלטת את מה שעשית כאן, יכול להיות שאם תקרא שוב, מספר פעמים, את התגובות האחרונות שלי אליך, בסוף תקלוט.

חבל, כי אולי חלק מהתגובות היו אגרסיביות אך מאותו רגע השירשור מיד נרגע לחזר להיות מאוד ענייני ומקצועי.

האומנם? אנא האר את עיניי לחלק בו שרשור זה הפך להיות ענייני ומקצועי.

אתה בחרת שלא להגיב בענייני ובחרת להעלב מכך שאתה נשאל שאלות.

הריני מגיב.
לא הגבתי ולא אגיב, לא כאן ולא בשום פרום אחר, להתקפות אישיות, השמצות, שקרים, התלהמות וגסות רוח.
יש אנשים שאני משתדל לא להגיב לדבריהן משום שלהערכתי אין בינינו שום שפה משותפת בענייני אודיופיליה.
לבד מזה שיותר מאשר שאלת שאלות, זלזלת באחרים, ביטלת אותם ואת דעתם.

שאתה כותב דיעות בפורום פעיל לא כולם יסכימו איתך. לא נראה לי שהגוף שלך בנוי לזה. אתה מיד רואה את מי שלא מסכים איתך כאחד שבא להעליב אותך. זה לא המצב, אנשים טוענים טענות מנוגדות תמיד. כדאי שתכיר בזה ותלמד להתמודד עם זה.

לא ביקשתי הסכמה.
עם זה, יש הבדל אדיר בין אי-הסכמה לבין התנפלות, התקפות אישיות, השמצות, שקרים, התלהמות, סילוף דברים על ידי הוצאתם מהקשרם וגסות רוח שלוחת כל רסן.
כל אדם אחראי על אופן ההתבטאות שלו, אף אדם אינו אחראי על אופן ההתבטאות של אחרים. האחריות להתלהמות ולגסות מוטלת אך ורק על כתפי אותם אנשים המתבטאים באופן כזה.
לך יש אחריות חלקית בכך שהצתת את האש והמשכת ללבות אותה בהתמדה. מה גם שמעצם היותך כתב האתר, אנשים מסוימים, בעיקר הפחות וותיקים, מייחסים לדבריך משקל-יתר, יותר מאשר למשתתפים מהשורה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תגובות לנמר – תגובה שישית

הודעה מס' 249:
אמרתי שאלות וטענות. לא רק שאלות. וכן, על אף אחת מהן לא טרחת להגיב ברצינות. מהטענה הראשונה נכנסת להתגוננות בלי שום תגובה הולמת.
כל התשובות האודיופילות שבעולם לא יספקו את הציודופיל, משום שאין לו כלים לקלוט על מה מדובר.

לא היתה כאן שום העלבה, רק עובדות.

זה שרק אתה יודע מה טוב ונכון, בעוד האחרים אינם יודעים את זה – האם אלה עובדות?
האם אתה עד כדי כך חסר כל מודעות למה שאתה עושה ומה שאתה כותב?

אתה כן חילקת מחמאות על גבי מחמאות למערכת ובשורה התחתונה היא לא עשתה לך את זה. השאלה הלגיטימית ביותר היא הראשונה ששאלתי. אם היא כל כך טובה ועדיין לא עשתה לך את זה, מה זה אומר עליך?

זה אומר עלי שאני אודיופיל – משום שאותה שורה תחתונה היא עצם העניין עבור כל אודיופיל.
שאלה זאת שלך מעידה עליך, יותר מאשר היא מעידה עלי – היא מעידה על כך שאינך אודיופיל ואין לך מושג מהו אודיופיל. אתה ציודופיל שאימץ לעצמו כתר לא לו – כתר של אודיופיל.

וכן, זו שאלה לגיטימית. זה באותו משקל שאני אכתוב כתבה על מוצר, מפוצצת בסופירלטיבים ובשורה התחתונה אני אכתוב שהמוצר לא מרגש אותי. את מי זה מעניין חוץ מאת עצמי?

1. זה הדבר המעניין מכול את האודיופילים.
2. לא התבקשתי לעניין אחרים, התבקשתי להביע את התרשמותי.

ה"פשלה" הזו שלך בכל הנוגע לשורה התחתונה היא בגלל שאתה, בהצהרה, לא קורא כתבות וביקורות.

זאת "פשלה" ממבט של ציודופיל.
כאודיופיל, אני רואה את זה ככבוד, משום שאני אומד דברים רק על פי מה ששומעות אוזניי, לא על פי מה שחושבים או כותבים אחרים.

כדאי שתתחיל לעשות זאת, לא את שלי, באופן כללי. כשתקרא כמה כתבות טובות תבין שאי אפשר לכתוב רק דברים טובים ובשורה התחתונה להעיד שזה לא מספיק טוב. על זה בדיוק "התרעמתי".

שוב אתה נותן לי עצות?
שוב אתה מנסה ללמד אותי?
אמרתי לך את זה בשיחה טלפונית ואני חוזר כאן על הדברים – איני מעוניין בשום עצה ממך, בשום תחום.
מה גם שהעצות שלך כמו זאת שהבאת למעלה הן טובות לציודופילים, אבל גרועות לאודיופילים.

כתבתי גם שהמערכת שלך ב-100% פחות טובה מזו שבחנת. אני טועה?

מבחינה ציודופילית אתה צודק.
מחבינה אודיופילית אתה טעות טעות מרה.


האמן לי שלא. מכיר את הרמקולים שלך, מכיר את המגברים שלך, מכיר את הקדמגבר שלך ואת הנגן שלך.

אבל אתה לא יודע כיצד אודיופיל מאזין למערכת שמע.

אל תשכח שהמערכת שלך בנויה מ-3 מכשירים שזכו אצלי כמוצרי השנה. היו אצלי, בחנתי אותם באופן ממוקד, וכל הסופרלטיבים שנתתי לכל אלה הביאו את השורה התחתונה - אין תלונות, מוצרים מעולים. וזה למרות שאף אחד מהם לא עשה לי דמעות בעיניים!!! אז מה? אפשר לכתוב מבלי לערבב רגשות ועדיין לגרום לאדם כזה או אחר להבין אם הוא טוב או לא? כן, עובדה!!!

לכתוב על מערכת, או פריטי מערכת, מבלי להתייחס לחוויית שחזור המוסיקה – זאת הגישה הציודופילית, הקוטבית לגישה האודיופילית.

כתבתי שאתה לא יכול לעכל את מה ששמעת שם.

שוב התנשאות ופסיכולוגיה בגרוש.

זה נכון, גם לא הצלחת כל כך לספר לי מה לא ריגש אותך.

האודיופיל לא שואל מה לא ריגש – עבור האודיופיל, העובדה שמערכת לא ריגשה היא הדבר העיקרי, החשוב ביותר, אותו הוא מעוניין לדעת לגבי מערכת כלשהי.

כתבת {אם אני לא טועה זה אתה} שהמערכת "יותר מידי דינמית"???

אתה טועה.
קרא שוב את אשר כתבתי.

דיברו שם על במה גדולה מידי. אולי התכוונו לפרזנטציה גדולה מידי. שוב, אולי סימנטיקה. אבל כשמשתמשים במושגים רצוי להישתמש בהם נכון.

שוב אתה מנחש למה אנשים התכוונו?
מי שדיבר על במה גדולה, או על במה גדולה מדי – התכוון לבמה ולא לשום דבר אחר.
מדוע אתה מנסה להכניס מילים לפיות של אנשים?

בהתחלה המערכת מדהימה אך לא מרגשת, כשהיחסים שלך ושל אלדר התחילו להתדרדר המערכת עברה לאחת שלא מנגנת כינור נכון. לא כינור, את כל הסקשן של הכינורות.

שמתי לב לכך, יותר מפעם אחת, שלא תמיד האמת היא נר לרגליך.
אתה מסלף את הדברים, משום שאת הדברים האלה כתבתי בהודעה הראשונה, אשר פתחה שרשור זה.
לא רק שאתה מסלף את הדברים, אתה ממשיך להיות פסיכולוג בגרוש.

יהושוע.
עצור שניה, תרגע קצת ותקשיב לאחד יותר קטן ממך.

פעם נוספת, איני מעוניין בעצותיך, בכל תחום שהוא.

רגשות ותיאור של צליל זה לא הולך ביחד.

הם לא הולכים יחד אצל הציודופילים, הם בפירוש הולכים יחד אצל האודיופילים.

המושגים הם.
טרנזיינטים, דינמיות, במה, פירוט, מיקרו דינמיקה, מאקרו דינמיקה, איזון טונאלי, מהירות, מיידיות, דיסטורשן, תמונת סטריאו, גירעון, התאוששות של המגבר, נפיחות, משקל, רזה, שמן, מלא, אנרגיה, רזולוציה ועוד ועוד ועוד.

מושגים אלה הם העיקר עבור הציודופילים, בעוד עבור האודיופילים הם משניים.

אם היית מסביר לחובבי מערכות השמע שכאן ומשתמש במושגים המוכרים לנו כנראה לא היית צריך לבוא בהפוך על הפוך ולהיפגע.

למה שאתה קורא "חובבי מערכות שמע" אני קורא ציודופילים.

וכל זה מחזיר אותי להמלצה הכי טובה שאני יכול לתת לך. לא כחבר חלילה, סיכמנו שאנחנו לא חברים {בשיחה האחרונה שלנו} אם כי המלצה כזר שמעניין אותו רק שהפרטים שנכתבים יהיו ברורים ולא דיבורים בעלמא - תקרא כתבות!!!

שוב, איני מעוניין בהמלצותיך, בכל תחום שהוא.
זאת רק ההתנשאות שלך המביאה אותך לחשוב שיש לך מה ללמד אותי.
מה גם שעצה זאת שלך טובה לציודופילים, לא לאודיופילים.
אתה כנראה שואב את הידע שלך מכתבות. אני שואב את הידע שלי ממה ששומעות אוזניי.

בזה מיציתי די והותר את כל מה שיש לי להגיד לך בנושא זה.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
אבחנה נאה עשית בין אודיופיל לציודיופיל אולם לדעתי אתה כורך בטעות במושג אודיופיל טיפוס נוסף שאין לו שום קשר הכרחי עם אודיופיל והוא חובב המוסיקה:

An audiophile, from Latin audio "I hear" and Greek philos "loving," is a hobbyist who seeks high-quality audio reproduction

אודיופיל מחפש את חווית השיחזור של צליל: הוא יכול לשמוע גם דיסקים עם אפקטים על המערכת שלו: צלילי רכבת, מטוס, מפל מיים וכיו"ב. בינו לבין חובב המוסיקה, אין שום קשר הכרחי.

לפיכך יש להבחין בין שלושה טיפוסים שונים והם:
1. ציודיופיל: חובב ציוד לשיחזור צליל.
2. אודיופיל: חובב שיחזור צליל.
3. חובב מוסיקה: אדם האוהב לשמוע מוסיקה.

אגב, שים לב כמה קרובות זו לזו הגדרה מס.1 והגדרה מס.2 וכמה הן רחוקות מהגדרה מס.3.

כמובן שחובב המוסיקה, יכול להיות גם אודיופיל וגם ציודיופיל באופן שהאודיופיליה והציודיופיליה שלו ישרתו את חיבתו למוסיקה, אולם אין בכך שום הכרח- דווקא רבים מחובבי המוסיקה הגדולים ביותר שאני מכיר, אינם מתעניינים במערכות סטיראו כלל ורואים באודיופיליה סוג של עקרות שמיעתית (-לא כל שכן בציודיופיליה).
 
נערך לאחרונה ב:

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
אינני מכיר את נמר. יהושוע שניצל או אף אחד "מבכירי" הפורום. הנני גם קורא ותיק אבל פעיל חדש, וגם זאת לעיתים נדירות.קראתי את הפוסט מתחילתו ועד סופו ולא התערבתי כי חשתי שאין לי מה לתרום כיוון שהייתה לי הרגשה שזה דיאלוג בין ה"אליתות" של הפורום. אבל - יש לי הרגשה שהייתה התגייסות המונית למען שניצל ורק בגלל שזה הוא (אני כמובן מכבד את האיש וכתיבתו השנונה וההומוריסתית) אך לדעתי בשל כך יהושוע שילם את המחיר. במילים אחרות: יהושוע "התעסק" עם האדם הלא נכון, אחרת זה היה נגמר אחרת, אני מקווה שיהושוע בכל זאת יוכל להמשיך ולכתוב כי יש לו הרבה מה לתרום. ומי שחש שהגזים או כתב עם "רגישות יתרה" יחשוב על כך. חג שמח .
 

נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
1+ זה אומר, שאני מסכים עם מה שכתבת :cool:.

תומר
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
365
נקודות
83
+ 1. מסכים עם ההסבר של תומר על ה + 1.:)
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
יהושע, אני גם חטפתי את "אפקט הוואו". נדהמתי מכמה מילים ניתן לשפוך ללא להגיד דבר. לגופו של עניין, כתבת "האודיופיל לא שואל מה לא ריגש – עבור האודיופיל, העובדה שמערכת לא ריגשה היא הדבר העיקרי, החשוב ביותר, אותו הוא מעוניין לדעת לגבי מערכת כלשהי."
ההתנשאות שלך היא לקבוע מה כן או לא מעניין את האודיופיל, משום מה אני חושב שאתה במיעוט מאוד קטן (מיעוט של יחיד, למען הדיוק) פה לגבי מה כן או לא מעניין את האודיופיל בתיאור של מערכת אודיו. בנוסף, אתה מטבל את דבריך במילים כמו "אפקט וואו", "פירוטכניקה", מילים שנשמעות כמו לעג (ואינן נמצאות בלקסיסון האודיופילי, לעניות דעתי), אבל גם אותן לא תפרט. פירוטכניקה? הרי המערכת של שניצל לא עולה באש. אז אם אתה בוחר להשתמש במונח זה שהקשר שלו לאודיו אינו קיים, מדוע לא לפרט למה אתה מתכוון? "אפקט וואו"? מה גרם לו? הסירוב המתמשך שלך להסביר את תחושותיך נותן תחושה מאוד חזקה שאין לך הסבר.... בשרשור זה אתה לא באמת משתתף בדיון אודיופילי - אתה בוחר להתנשא מעל מי שאירח אותך בביתו ומעל קוראי הפורום.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
יהושוע.

ענית לי את אותה תשובה ב-6 גרסאות שונות.

יכולת להגיד לי בקצרה שאין לך מוגש איך מגדירים איכות של מערכת במילים מבלי להגיד "לא עושה מוסיקה", "לא מרגשת אותי", עושה אפקט "וואו" ועוד פרמטרים שאין בהם שום דבר ברור או מלמד.

מה שאתה מספר לי הוא שאתה פשוט לא יודע כיצד לתאר סאונד של מערכת.

אתה מתעקש לספר לנו שאתה "אודיופיל" רק בגלל שאתה לא יודע לתאר סאונד במילים. אני לעומתך חוטא בציודופיליות רק בגלל שאני כן משתמש במושגים האודיופילים שלטענתך, כיוון שאינך משתמש בהם, הם הופכים להיות "ציודופילים" בדיוק באותה מידה שהמערכת ל אלדר הפכה להיות מטובה לגרועה ועד לזוועתית ככל שהויכוח בניכם הסלים.

בקיצור, בזבזת 6 פוסטים ובטח שעתיים מחייך בשביל להסביר לי שמערכת אתה בודק עם הלב ולא עם האוזניים. חבל, היית אומר לי את זה מהתחלה ולא היה ביננו ויכוח.

בגדול, אתה לא לוקח מאף אחד עיצות, אתה כבר יודע הכל, מבין הכל, לא קורא שום ביקורת של אף אחד {בגלל שאתה כבר יודע הכל וזה וזה וזה...} ואתה כמובן לא מאמין במונחים מוכרים ומקובלים בכל הנוגע לתיאור סאונד והעברתו לקורא.

ואני אומר מבחינתי את המשפט האחרון שלי בנושא.
אין לך מושג כיצד להעביר ביקורת, אין לך רצון לקבל הערות, אין לך רצון להשתמש במונחים מסויימים בתירוץ עלוב של "אני אודיופיל ואתם ציודופילים", אתה תמיד נגד כל מה שכולם בעדו {גם במפגש בפיוז טענת בדיוק הפוך מ-30 אנשים שונים} ואתה כבר יודע הכל מהכל וכל השאר פשוט נטולי רגשות.

יהושוע.
כל התגובות שלך, שהם אותה גברת בשינוי אדרת, לא קשורות אפילו לא קשר עקיף לזה שאתה אודיופיל. אתה פשוט מעקם את התחביב לפי הצרכים שלך. מתי שבא לך לדבר "טכני" אז זה בסדר, כשאתה מדבר במונחים טכנים {ציודופילים לטענתך} אז זה חלק ממהות האודיופיליה ומתי שאתה מדבר על "רגשות" שאין לך שום דרך להסביר אותם בבירור אתה מקבל הערה על כך ופתאום כולנו הופכים ציודופילים ואתה הופך לאודיופיל האחרון שנותר על האדמה.

אתה לא עקבי. המערכת של אלדר הפכה לעגלה ככל שהתווכחתם יותר.
מה שיש לך בבית זה הכי טוב. {משהו שמעולם לא יצא מפי על המערכת שלי בכל שנותי בפורומים}.
אתה משנה את דעתך השכם וערב בכל הנוגע לאודיו. פעם פטיפון זה הכי טוב וכשאתה שומע איזה מחשב הוא עוקף את הפטיפון ואחר כך פתאום הפטיפון שוב יותר טוב {אפילו אותי הצלחת לבלבל}.

יהושוע.
תפסיק כבר להיות אנטי הכל, כל מי שלא מסכים איתך הוא לא אודיופיל, לא מבין מספיק, צריך לצבור עוד נסיון ועוד.
תמיד התעלמתי מההתנשאות שלך על לא מעט אנשים כאן, תמיד הגנתי עלייך {ותאמין לי שהרבה מאוד פעמים} ותמיד הייתי בעדך. זה ברור שאתה תגיד "אני לא זקוק להגנות שלך" אבל תאמין לי שהיית זקוק להן, אחרת היתה עלייך כאן "מתקפה" כבר מזמן.

אם אתה שואל אותי {ברור שלא, אתה לא צריך ממני עיצות} אז עצם העובדה שפתאום החלטת לקחת את הדיון למקומות אחרים {במקרה עלק} שאינך כותב בהם כלל מראה שכנראה אין סיבה אחרת מלתת קטנה לאלדר.

אלדר הוא חבר שלי אבל גם איתו הרבה פעמים לא הסכמתי. גם התווכחנו לא פעם ולא פעמיים ולא תמיד אנחנו מסכימים. איני מגן עליו, הוא לא צריך את ההגנות שלי, הוא מסתדר לבד יופי. אני אמרתי את דעתי בגלל שאני רציתי ולא בגלל שנשלחתי.

שורה תחתונה.
אתה לא מעוניין לקבל עיצות מאף אחד מאף תחום. בגלל זה אתה תקוע איפה שאתה תקוע.

הבהרה.
אני לא מייצג את האתר בפוסט הזה. אני מייצג את דעתי ועצמי בלבד. זה לא ויכוח בין האתר ליהושוע {כפי שכמה רואים את זה} ולכן, יהושוע מבחינתי ומבחינת האתר הוא גולש רצוי כאן, עם כל הויכוחים וכל אי ההסכמות.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
אגב - לגופו של עניין, ממי שכן שמע את המערכת של שניצל.... אני תוהה לגבי הרום קורקשין. איך זה לפני ואחרי? מוסיף או גורע, ומדוע? מבחינה טכנולוגית המשמעות היא שכל הסאונד עובר המרה מאנאלוג לדיגיטל, ואז בחזרה לאנאלוג שוב. מה דעתכם? לא שמעתי את המכשיר המדובר, אבל כל המרה נוספת מאנלוג לדיגיטל מכניסה רעש (זאת עובדה אגב, ולא דעה - השאלה רק אם הרעש שמיע). יתכן והיתרונות האקוסטיים גדולים על הנזק בעקבות עוד המרה.... יש דעות לגבי העניין?
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אינני מכיר את נמר. יהושוע שניצל או אף אחד "מבכירי" הפורום. הנני גם קורא ותיק אבל פעיל חדש, וגם זאת לעיתים נדירות.קראתי את הפוסט מתחילתו ועד סופו ולא התערבתי כי חשתי שאין לי מה לתרום כיוון שהייתה לי הרגשה שזה דיאלוג בין ה"אליתות" של הפורום. אבל - יש לי הרגשה שהייתה התגייסות המונית למען שניצל ורק בגלל שזה הוא (אני כמובן מכבד את האיש וכתיבתו השנונה וההומוריסתית) אך לדעתי בשל כך יהושוע שילם את המחיר. במילים אחרות: יהושוע "התעסק" עם האדם הלא נכון, אחרת זה היה נגמר אחרת, אני מקווה שיהושוע בכל זאת יוכל להמשיך ולכתוב כי יש לו הרבה מה לתרום. ומי שחש שהגזים או כתב עם "רגישות יתרה" יחשוב על כך. חג שמח .
זה מה שנקרא "חצי הסיפור".
החצי השני הוא "שהייתה התגייסות המונית נגד יהושע ורק בגלל שזה הוא"

ואין מה לדאוג, יהושע יוכל להמשיך ולכתוב גם כשאין לו מה לתרום, וראה למשל
"תגובות לנמר – תגובה ראשונה"
"תגובות לנמר – תגובה שניה"
"תגובות לנמר – תגובה שלישית"
"תגובות לנמר – תגובה רביעית"
"תגובות לנמר – תגובה חמישית"
"תגובות לנמר – תגובה שישית"
וכו'
ושאר בירבורים באינספור מקומות.

אכן, יש לו מה לתרום אבל, לצערי, את זה הוא מראה לעיתים נדירות.
בשאר הזמן הוא רק קובע "אמיתות" בשטח.

ע

ע
 

צפיד

אוהב את התחום
הודעות
223
מעורבות
3
נקודות
18
נמר,

מבלי קשר למערכת של אלדד.

מניסיונך,
האם יש סיכוי שיש "תופעת העדר" כאשר יש מספר מאזינים למערכת?
אני משער שחילופי הרשמים ביניהם גורמת לסוג של "יישור קו"- לא במודע אפילו,שאדם מסויים מצביע על יתרונות/חסרונות של סאונד ,אני משער שעצם ההכוונה ואפילו"ההצבעה" על החסרון/יתרון אנחנו גורמת ליתר האנשים להתרשמות דומה.

מעניין אם הפנל יחליט על התרשמות אובייקטיבית- משמע,כל אחד ירשום לעצמו (לפי קטגוריות ידועות מראש + רושם אישי)את רשמיו ואח"כ תעשה חילופי דברים.
אני חושב שבגישה כזו נקבל רשמים אוטנטים יותר .
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור