מתחילים במסע לחיפוש אלקטרוניקה חדשה.


stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
נמר,
לגבי הקדם הפסיבי, לא ברור איך זה משפיע עליך בסקירות, תמיד תוכל להחליף אותו באחד אקטיבי שאותו אתה סוקר.
האמת שלא התכוונתי לעוד רכיב, אלא לחיבור ישיר בין DAC ופאוור.
גם אם בחרת לעבוד בקונפיגורציה כזו ותצטרך לבחון קדם מגבר לצורך סקירה, תמיד תוכל להוסיף אותו בשרשרת.
הרפרנס פשוט מבחינתך יהיה לעבוד בלי.

בהנתן התקציב המכובד שלך, תחשוב שלפחות בין 30-40 אחוז שהיית מוציא על הקדם, יכול ללכת עכשיו למקור או לפאוור.

ה DAC-ים שיש להם output stage רציני, עם יכולת דחיפת זרם טובה, יכולים להיות מספיקים להניע מגבר פאוור.

נסה איזה Meitner או DCS או MSB ברמות הגבוהות ביותר, שיש להם כנראה גם ווליום פנימי שממומש כמו שצריך ישר לתוך פאוור state-of-the-art, נראה לי שלא תוכל לחזור אחורה...

אם אתה מחפש טבעיות בצליל, אז (לדעתי - הנה אני לובש את השכפץ) כדאי להוריד סיליקונים משרשרת הסיגנל.

יובל.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
נמר,

אם אתה מחפש טבעיות בצליל, אז (לדעתי - הנה אני לובש את השכפץ) כדאי להוריד סיליקונים משרשרת הסיגנל.

יובל.

הישירות הזו אכן תחשוף את הפנים של המערכת ביתר שאת.
וזה יתרון אפילו לצורך הידיעה לאן יתרת הדברים מושכים,שזו גם הערכה ביחס לקדם המגבר.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
נמר,
לגבי הקדם הפסיבי, לא ברור איך זה משפיע עליך בסקירות, תמיד תוכל להחליף אותו באחד אקטיבי שאותו אתה סוקר.
האמת שלא התכוונתי לעוד רכיב, אלא לחיבור ישיר בין DAC ופאוור.
גם אם בחרת לעבוד בקונפיגורציה כזו ותצטרך לבחון קדם מגבר לצורך סקירה, תמיד תוכל להוסיף אותו בשרשרת.
הרפרנס פשוט מבחינתך יהיה לעבוד בלי.

בהנתן התקציב המכובד שלך, תחשוב שלפחות בין 30-40 אחוז שהיית מוציא על הקדם, יכול ללכת עכשיו למקור או לפאוור.

ה DAC-ים שיש להם output stage רציני, עם יכולת דחיפת זרם טובה, יכולים להיות מספיקים להניע מגבר פאוור.

נסה איזה Meitner או DCS או MSB ברמות הגבוהות ביותר, שיש להם כנראה גם ווליום פנימי שממומש כמו שצריך ישר לתוך פאוור state-of-the-art, נראה לי שלא תוכל לחזור אחורה...

אם אתה מחפש טבעיות בצליל, אז (לדעתי - הנה אני לובש את השכפץ) כדאי להוריד סיליקונים משרשרת הסיגנל.

יובל.

ואם 90% מהזמן שומעים פטיפון, איזה ממיר יתן לך דרגת קדם מגבר ברמה של פרה טוב?

פרה ברמה גבוהה, ורצוי מאוד שיהיה עם כוון גיין ביציאה ,הוא כלי עבודה הרבה יותר ורסטילי ונכון למישהו שצריך לבחון ציוד אודיו לדעתי. כל שאר האופציות טובות לחובבים, לא לצרכים מקצועיים.
רמקולים לא נצילים, מקורות עם גיין נמוך, מגברים עם כניסות קשות וכו.. יכולים להוות בעיה בשיפוט רכיב כזה או אחר כאשר עובדים עם פאסיבי, הרי לא בודקים רק קדם מגברים באודיו...
אני ממליץ על גם וגם :)
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אפשר לקבל קישור ללקסמן 800 שעולה 18,000$?

אריה

נ.ב. נמר, הייתי מציע לך הגברה טובה, אבל אני שותק.... ולא מהסיבות של כרמי....
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אריה יקירי החביב. לניים אין פתרון בשבילי. גם לא לפרדו. (-:
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אריה יקירי החביב. לניים אין פתרון בשבילי. גם לא לפרדו. (-:

איך ניחשת למה אני מתכוון - מדהים.

אתה קושר מוסיקליות עם צליל חם - הרבה אודיופילים מעידים שצליל חם הוא בעייתי מבחינתם והם מחפשים צליל שאין לו "צבע".

בנוסף, אתה מציין את נושא המהירות אבל חשובים לא פחות הם התזמון והקצב. שילוב של מהירות תזמון וקצב מספקים מבחינה "מוסיקלית" תחושה של ריאליזם והנאה - ומהירות תזמון וקצב - הם מה שאני חושב שקשה להשיג, וכדי לקבלם משולבים היטב ובאיכות גבוהה צריך לשלם הרבה.

אריה
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
מהירות אני חושב שכבר הבנתי( פחות או יותר)
וואללה לא מבין מה זה תזמון וקצב...
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
רמקולים לא נצילים, מקורות עם גיין נמוך, מגברים עם כניסות קשות וכו.. יכולים להוות בעיה בשיפוט רכיב כזה או אחר כאשר עובדים עם פאסיבי, הרי לא בודקים רק קדם מגברים באודיו...
אני ממליץ על גם וגם :)

למרות התואר המסחרי שלך,ברשותך, הרשה לי להסביר שוב.
כאשר אתה מחליף פרה אקטיבי בפסיבי אתה למעשה מכניס רכיב שערכו האודיופילי שווה לאינטרקונקט.
וזה מאפשר לך להעריך איך נשמעת המערכת עם הרכיבים הבסיסיים ביותר, הרי אתה לא יכול לשמוע את הרמקול לבד,או את הנגן לבדו או את המגבר בפני עצמו, אתה תמיד צריך את השרשרת המינימלית, אז למה לא לצמצם למינימום האבסולוטי רק לצורך הערכת מצב שתשקף את הכיוון הבסיסי שלשם הולכים הדברים.
תאר לך מצב שבו אדם בוחר מגבר ורמקולים שנוטים לכיוון קר וסטירילי מאד, וכתוצאה מכך בוחר קדם מגבר חם והרמוני על מנת לבטל את הצינה שאוחזת בו כל פעם שהם מנגן משהוא .
אני יודע שזו מציאות ושכך חלק מהחובבים פועל וחושב, אך זו במידה רבה טעות.
בעזרת צימצום השרשרת למינימום אתה נמצא במצב שבו יש פחות משתנים ולפיכך תמונת המצב הקיים יותר ברורה, והטעות באבחנה שעלולה לקרות מצטמצמת גם היא, וזה יתרון.
כמובן שלהביא מכשירים הביתה בשיטת ניסיון-וטעיה זו גם אפשרות.. אבל היא סוג של גישוש באפלה.
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מהירות אני חושב שכבר הבנתי( פחות או יותר)
וואללה לא מבין מה זה תזמון וקצב...

תזמון: כשמתופף מכה בתוף רגל ובמצילה בו בזמן, כשאתה מאזין למערכת אתה צריך להבחין בשני הכלים בו בזמן. נשמע פשוט אבל זה ממש לא. המערכת צריכה לעקוב היטב גם אחרי הסיומות של הצלילים השונים. מערכת השמיעה שלנו מבחינה בהבדלים של שברירי שניה קטנים בתזמון. לא זוכר כרגע את המספרים אבל נדמה לי שאנחנו מבחינים בהפרשי תזמון של 3 מאיות השנייה.
קצב זו תחושה שאתה מקבל כשאתה מאזין למוסיקה. המסר המוסיקלי המלא מעביר קצב שאתה ממש חש אותו וכמו שמבקרים נוהגים לכתוב: שהרגלים שלך יתחילו לנוע על הרצפה למשמע המוסיקה.

אריה
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
למרות התואר המסחרי שלך,ברשותך, הרשה לי להסביר שוב.
כאשר אתה מחליף פרה אקטיבי בפסיבי אתה למעשה מכניס רכיב שערכו האודיופילי שווה לאינטרקונקט.
וזה מאפשר לך להעריך איך נשמעת המערכת עם הרכיבים הבסיסיים ביותר, הרי אתה לא יכול לשמוע את הרמקול לבד,או את הנגן לבדו או את המגבר בפני עצמו, אתה תמיד צריך את השרשרת המינימלית, אז למה לא לצמצם למינימום האבסולוטי רק לצורך הערכת מצב שתשקף את הכיוון הבסיסי שלשם הולכים הדברים.
תאר לך מצב שבו אדם בוחר מגבר ורמקולים שנוטים לכיוון קר וסטירילי מאד, וכתוצאה מכך בוחר קדם מגבר חם והרמוני על מנת לבטל את הצינה שאוחזת בו כל פעם שהם מנגן משהוא .
אני יודע שזו מציאות ושכך חלק מהחובבים פועל וחושב, אך זו במידה רבה טעות.
בעזרת צימצום השרשרת למינימום אתה נמצא במצב שבו יש פחות משתנים ולפיכך תמונת המצב הקיים יותר ברורה, והטעות באבחנה שעלולה לקרות מצטמצמת גם היא, וזה יתרון.
כמובן שלהביא מכשירים הביתה בשיטת ניסיון-וטעיה זו גם אפשרות.. אבל היא סוג של גישוש באפלה.

תיאורטית זה נכון, ואפילו בהרבה מקרים אפילו מעשית. אבל זה *מאד* מקשה על החיים, ומגביל מאד בבחירת המקורות. למשל, כפי שאמר האדמו"ר, פונו. ראית הרבה מגברי פונו עם גיין משתנה? אני לא.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
תיאורטית זה נכון, ואפילו בהרבה מקרים אפילו מעשית. אבל זה *מאד* מקשה על החיים, ומגביל מאד בבחירת המקורות. למשל, כפי שאמר האדמו"ר, פונו. ראית הרבה מגברי פונו עם גיין משתנה? אני לא.

מה שכתבתי מקודם אינו מהווה המלצה לשימוש בקדם מגבר פסיבי מעתה ועד עולם..
אני כתבתי בדבר השימוש לצורך הערכת מצב בלבד.
הערכה שעלולה להביא להבנה שאולי המגבר לא עובד נכון עם הרמקול...? או שהרמקול לא עובד נכון עם המגבר..?
או שהאינטרקונקטים לא מתאימים 100 אחוז ...? או הנגן לא מספק את הסחורה..?
נעלם, לפני שבודקים יסודית.
אבל כשיש לך קדם מגבר אקטיבי שמעגל (או משחיז) לך פינות, משימת האיבחון מצריכה סימולציה במחשב-על ...
 
נערך לאחרונה ב:

itzik2305

אוהב את התחום
הודעות
483
מעורבות
149
נקודות
43
[
בהנתן התקציב המכובד שלך, תחשוב שלפחות בין 30-40 אחוז שהיית מוציא על הקדם, יכול ללכת עכשיו למקור או לפאוור.

ה DAC-ים שיש להם output stage רציני, עם יכולת דחיפת זרם טובה, יכולים להיות מספיקים להניע מגבר פאוור.

נסה איזה Meitner או DCS או MSB ברמות הגבוהות ביותר, שיש להם כנראה גם ווליום פנימי שממומש כמו שצריך ישר לתוך פאוור state-of-the-art, נראה לי שלא תוכל לחזור אחורה...

DCS ברמות הגבוהות ביותר עולה משהו כמו 50,000$
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
למרות התואר המסחרי שלך,ברשותך, הרשה לי להסביר שוב.
כאשר אתה מחליף פרה אקטיבי בפסיבי אתה למעשה מכניס רכיב שערכו האודיופילי שווה לאינטרקונקט.
וזה מאפשר לך להעריך איך נשמעת המערכת עם הרכיבים הבסיסיים ביותר, הרי אתה לא יכול לשמוע את הרמקול לבד,או את הנגן לבדו או את המגבר בפני עצמו, אתה תמיד צריך את השרשרת המינימלית, אז למה לא לצמצם למינימום האבסולוטי רק לצורך הערכת מצב שתשקף את הכיוון הבסיסי שלשם הולכים הדברים.
תאר לך מצב שבו אדם בוחר מגבר ורמקולים שנוטים לכיוון קר וסטירילי מאד, וכתוצאה מכך בוחר קדם מגבר חם והרמוני על מנת לבטל את הצינה שאוחזת בו כל פעם שהם מנגן משהוא .
אני יודע שזו מציאות ושכך חלק מהחובבים פועל וחושב, אך זו במידה רבה טעות.
בעזרת צימצום השרשרת למינימום אתה נמצא במצב שבו יש פחות משתנים ולפיכך תמונת המצב הקיים יותר ברורה, והטעות באבחנה שעלולה לקרות מצטמצמת גם היא, וזה יתרון.
כמובן שלהביא מכשירים הביתה בשיטת ניסיון-וטעיה זו גם אפשרות.. אבל היא סוג של גישוש באפלה.

לי אין שום תואר, רק ניסיון עב קרס עם מאות מכשירים ושילובים שעברו אצלי במהלך ה18 שנה האחרונות.
האם יש לך ידע באלקטרוניקה? עם כמה עשרות מערכות התנסת בחיים שלך בהשוואות עם קדם מגברים פאסיביים מול אקטיביים?
נראה לי שאתה מדבר תיאוריה, ואני מדבר פרקטיקה.
זה לא שאני לא מסכים עם התיאוריה שאתה מעלה, פשוט מבחינה פרקטית בפועל- זה לא עובד 100%.
ושוב אני אדגיש, קדם מגבר פאסיבי יכול להשמע לא טוב בהרבה מאוד מצבים- וזה לא בגלל שהרכיבים במערכת לא טובים והוא מראה לך את האמת- אלא ההפך.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
ושוב אני אדגיש, קדם מגבר פאסיבי יכול להשמע לא טוב בהרבה מאוד מצבים- וזה לא בגלל שהרכיבים במערכת לא טובים והוא מראה לך את האמת- אלא ההפך.

אני לא טוען שקדם מגבר פסיבי בהכרח ישמע טוב,
הטיעון הוא שהסרת הקדם האקטיבי תשאיר את המערכת עם שרשרת הגברה מינימלית שאותה ניתן לאבחן ולאזן מחדש.
אין שום צידוק למחשבה שחלק מהמערכת יכול להשמע לא טוב ורק כשנחבר קדם מגבר אקטיבי הכל יסתדר כמו תשבץ.
תמיד ישאר במערכת החלק הזה שלא נשמע טוב, שימשיך להוות צוואר בקבוק בפרמטרים שונים, הוא פשוט ימרח ע"י הקדם האקטיבי שיבחר על פי התכונה המשלימה לחוסר שבשאר חלקי המערכת.
במילים אחרות..
עדיף בהרבה שכל חלקים במערכת ינגנו באופן אחיד ונכון אחד לשני, ולא יבחרו לצורך תיקון חוסרים האחד בשני, כי האפשרות השנייה במוקדם או במאוחר תמיד תתגלה במערומיה.
 
נערך לאחרונה ב:

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
זה לא שאני לא מסכים עם התיאוריה שאתה מעלה, פשוט מבחינה פרקטית בפועל- זה לא עובד 100%.
ושוב אני אדגיש, קדם מגבר פאסיבי יכול להשמע לא טוב בהרבה מאוד מצבים- וזה לא בגלל שהרכיבים במערכת לא טובים והוא מראה לך את האמת- אלא ההפך.

:בעד:
חשוב באמת לומר ולהדגיש שזה לא עובד תמיד ולמרות שלא כתבת את התגובה הזו ישירות אליי, אבל אני גם הייתי עד למצבים שזה לא עבד וכשזה לא עבד זה באמת היה זוועה וכפי שכתבת זה לא היה באשמת שאר הרכיבים שהיו טובים מאוד. המערכת החולה הפכה למעולה ברגע שנכנס הקדם האקטיבי.

רק ניסיתי לומר, שהקונספט של לא לעבוד עם קדם הוא לא מצוץ מהאצבע וכדאי לשקול אותו בבניית מערכת.
ממש לא חדש, הסיבה שהוא שנוי במחלוקת היא שגם אלו שכביכול ניסו ולא עבד להם, אז החליטו בהכללה שאין לזה שום סיכוי לעבוד בשום מצב אחר.
אלו שניסו, מן הסתם גם ניסו קדם מבוסס פוטנציומטר רגיל אשר לו יש שלל בעיות ולא כזה מבוסס LDR (נשמע הרבה יותר טוב), או שנאים (שלהם יחסית פחות בעיות).
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
״אין שום צידוק למחשבה״ אבל יש צידוק אלקטרוני בכל מה שקשור לתיאום אימפדנסים, גיין וכו.
לכן כאשר אתה בוחן מגוון גדול של ציוד, קדם מגבר איכותי , שקוף עם כניסה של 50kohm ומעלה
ואומים בודדים ביציאה, מעגל ווליום מפותח שלא מנחית או משנה את האות לאורך כל הספקטרום ויכולת שינוי גיין בכדי להתאים לכל מגבר בצורה הנכונה ביותר- יהווה כלי אבסולוטי לבדיקה.
חבר פרה פאסיבי לפאואר של MBL עם 10k ohm בכניסה ווהצליל יהיה קטום ואנמי בקצוות וככל שהווליום ירד המצב יגרע.
מה אתה יכול לשפוט מזה? שהמגבר לא מנגן טוב בווליום נמוך??? שהוא מוגבל ולא מזיז את הרמקול?
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
ערן,
הדוגמה שנתת לא טובה, כי התנגדות כניסה של 10k היא אכן לא מספיקה.
אז זה לא חוכמה... לש-ון

מעניינת הדוגמא ההפוכה, על מצב שבו התנאים החשמליים מתקיימים אבל למרות זאת העסק עובד לא טוב לעומת קדם אקטיבי.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
נתתי דוגמא קיצונית שמבהירה את העובדה שאי אפשר לשפוט מגוון גדול של מערכות ללא פרה אקטיבי
ובטח לא להסיק מסקנות לגבי יכולת הדחיפה של המגבר מול הרמקול וכו... כמו שנטען מעלה...
ד״א, אם כבר מדברים על מקור דיגטלי שכולל פרה ויכול לדחוף יפה, אחד הטובים ששמעתי עושה את זה הוא נגן כבד של חברת Ancient Audio :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
[
בהנתן התקציב המכובד שלך, תחשוב שלפחות בין 30-40 אחוז שהיית מוציא על הקדם, יכול ללכת עכשיו למקור או לפאוור.

ה DAC-ים שיש להם output stage רציני, עם יכולת דחיפת זרם טובה, יכולים להיות מספיקים להניע מגבר פאוור.

נסה איזה Meitner או DCS או MSB ברמות הגבוהות ביותר, שיש להם כנראה גם ווליום פנימי שממומש כמו שצריך ישר לתוך פאוור state-of-the-art, נראה לי שלא תוכל לחזור אחורה...

DCS ברמות הגבוהות ביותר עולה משהו כמו 50,000$

המקור שלי זה פטיפון מאוד מושקע. אני לא משתמש במחשב כמקור, בקושי ב-cd. את ה-Meitner אני מכיר היטב. עשיתי עליו ביקורת מאוד מפרגנת בשנה שעברה.

לגבי שימוש בקדמגבר פסיבי (כמו שהציב יובל) או לחבר dac ישירות למגבר. לא מתאים משלוש סיבות.
1- זה נשמע פחות טוב משידוך קדמגבר ברמה גבוהה.
2- יציאות אנלוגיות הן בגדר חובה (ולא רק אחת).
3- לא ארכוש מוצר שאין לו גלגל כבורר עוצמה (לא קשור לצליל, יותר פסיכולוגי).

לקדמגבר חשיבות אדירה בשיחזור צליל. ברוב המוחלט של המקרים, מגבר בינוני עם קדמגבר מעולה ישמעו טוב יותר מאשר ההיפך. להוריד תקציב מקדמגבר תמורת העלאת התקציב של מגבר ההספק זו טעות.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור