מתחילים במסע לחיפוש אלקטרוניקה חדשה.


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר ידידי, איך שלא תסובב את זה בסוף מדובר בטעם אישי.
ואין אמת אחת.

הנסיון שלי לא עשיר כמו שלך, אבל ממנו למדתי שדגש רב מידי - לטעמי - של רזולוציה, בדכ' בא על חשבון מה שאנחנו קוראים לו"מוזיקליות", מושג חמקמק וכמו שציינת לחלוטין סובייקטיבי.
מוזיקליות אצלי היא בעצם נאמנות למקור.
מקור אצלי זו התזמורת המבצעת. כלי הנגינה על הבמה. לא האולפן ולא ההקלטה.
עפ' ההגיון הזה, אם המערכת מאוד מאוד מפורטת, אבל הכינור לא נשמע כינור והחצוצרה לא נשמעת חצוצרה כמו באולם הקונצרטים, אז פיספסתי.
ברור שאף מערכת - לפחות אלו שאני שמעתי - לא יודעת להעביר את זה 1:1. לא שמעתי ולא מאמין שיש סט וחדר שיכולים לנגן כמו קונצרט חי.
מכאן מתחילות הפשרות שכל אחד בוחר בהן.
מאחר וגם לי קשה עם מושגים חמקמקים כמו "מוזיקליות" אני הולך לשים על עצמי שכפ"ץ ולציין ,רק כדוגמא, מי לטעמי נכנס לקטגורית ה"מוזיקלי" ומי נכנס לקטגורית "אובר רזולוציה" ומי נכנס לקטגורית "חמים עד כדי סתום",

מוזיקלי - לקח לי זמן לגלות את ההגברה והמקור של איר. זה שפורפרות. זה מפורט וזה מאוד מוזיקלי לטעמי. בטח לא מרוח ולא "חם" כמו שמייחסים לחלק מהגברת המנורות. גם החתולים של שניצל שפורפרתיים ובשילוב עם הקדם שלו הם מפורטים, חזקים ומתפרצים ולטעמי מוזיקליים. הרמקולים של וון שוויקרט גם הם שם - ולא רק דגם אחד. גם הפטיפון שלך מוזיקלי מאוד לטעמי. הוא מפורט מאוד ו"נקי" מאוד, ועדיין לא קר מידי . המגברים של פאס מוזיקלים לטעמי. מפורטים, אבל לא "קרים". יש עוד המון דוגמאות, אני מניח שהפואנטה ברורה.

"אובר רזולוציה" עד כדי צליל לא מרגש ולא מהנה - בורמייסטר. שמעתי גם את ה CD שלהם בנפרד וגם סטים שלמים. אני יודע שיש אנשים שזה ה-דבר מבחינתם. לא מדבר אלי ולא מוגדר אצלי כמוזיקלי, למרות שכל פינה משדרת איכות ויוקרה. מקינטוש יודעים לתת בראש, הרבה כוח, יש פירוט, יש דינמיות מצוינת, אבל אין שם נשמה ואין מוזיקליות מבחינתי, ולכן לא מצליח להתרגש מהם.

"חמים אבל לא מספיק מפורט" - יוניסון ריסרץ, גם ה CD שלהם בנפרד בתוך מערכת, וגם ההגברה (דור קודם, לא שמעתי את הנוכחי). אלקטרוקומפיינט - כנ"ל: שמעתי CD כמקור בתוך מערכת ושמעתי סטים שלהם לא פעם ולא פעמיים. לא הייתי יכול לחיות איתם יום אחד אפילו.

כל אחד אוהב דגש אחר. זה לא אומר שבורמייסטר או יוניסון או אלקטרו' מייצרים מוצרים לא איכותיים. ממש לא. זה עניין של טעם, דגש ופשרות.

אני בטוח שבסוף תבחר בסט פיצוץ. מכיר אותך כבר.....אתה לא תתפשר על מה שאתה אוהב ופיתחת כבר מזמן אנינות אודיופילית :) רק קח בחשבון שבאותה מידה אני משער שיהיו שאנשים - אודיופילים - עם נסיון רב גם באודיו וגם באולמות קונצרטים והופעות חיות, שיגדירו את המערכת שלך כאובר מפורטת על חשבון מוזיקליות. כי המושג הזה כמו שגם אתה ציינת הוא סובייקטיבי.
אתה מחפש את האמת שלך ומגיע לך שאפו ענק על ההשקעה והרצון הבלתי פוסק לשפר. רק שבסופו של יום אין אמת אחת, והאמת שלך לא בהכרח תתאים לאחרים.

מה שכן, יהיה כייף לשמוע על המסע החדש.

יפה כתבת. רק דבר אחד קטן שאני לא מסכים איתו.
אובר רזולוציה או אובר פרטים. למיטב ידיעתי אי אפשר לשחזר את מה שאין. לכן, אם שומעים יותר ממה שאתה או כל אחד אחר רגיל לשמוע, סימן שכנראה במערכת השניה יש חוסר בפרטים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
יש צלילים שישמעו במערכת עם רזולוציה גבוהה, שלא ישמעו במערכות אחרות.
השאלה אם זה בא על חשבון של פירוט (הגודל והמרקם / טקסטורה של הצליל).
קשה מאוד לקבל את כל הצלילים יחד עם הפירוט הנכון.
 

icorem

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
10
נקודות
18
אורי
אכן mola mola מבוסס על ncore1200 פיתח הבעלים שלה וזה המודול שמשמש גם את merrill audio veritas ששמעתי בניו יורק ומאוד מסקרן אותי לשמוע עם הסטאפ שלי.
יש למישהו רעיון האם אפשר להביא לארץ מגברים לנסיון (30 יום עם אפשרות החזרה שהחברה מציעה) ולסגור עם המכס על תשלום רק במידה ואני לא מחזיר אותם ?
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אורי
אכן mola mola מבוסס על ncore1200 פיתח הבעלים שלה וזה המודול שמשמש גם את merrill audio veritas ששמעתי בניו יורק ומאוד מסקרן אותי לשמוע עם הסטאפ שלי.
יש למישהו רעיון האם אפשר להביא לארץ מגברים לנסיון (30 יום עם אפשרות החזרה שהחברה מציעה) ולסגור עם המכס על תשלום רק במידה ואני לא מחזיר אותם ?

יש אפשרות כזו, לא חושב שהם מאפשרים 30 יום, אבל אם זכרוני אינו מטעה אותי אז משהוא כמו שבוע לפחות.
אני קיבלתי פעם, הם דורשים תשלום מלא, ומחזירים כשהפריט נשלח לחו"ל בחזרה .
יש דוקומנטים שצריך למלא ולשמור למשלוח חזרה...
 

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
258
מעורבות
48
נקודות
28
מוזיקליות (אמיתית) נמדדת במספר פרמטרים
1.טבעיות
2.דינמיות
3.אי קולורציה

בכדי להגיע לתוצאה הזו יש להשקיע ממון רב
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
נמדדת ?
ציינת דברים שאינם מדידים, בוודאי שלא בכלי מדידה אוביקטיבים.
מדובר במאפיינים סוביקטיבים שאם זה לא היה כך אז כל ההי אנד היו נשמעים אותו דבר.
ארז
 

MOAR

אוהב את התחום
הודעות
182
מעורבות
51
נקודות
28
להבנתי רזולוציה נמצאת לרוב בתדרים הגבוהים כלומר מערכת עם רזולוציה גבוהה תדגיש את התחום התדרים הגבוה.
אין ספק שזה מענג לישמוע את המוזיקה לפרטי פרטים אבל המחיר של זה הוא גבוה ,בעיקר למי שמאזין למוזיקה מגווונת ולא לגאנר ספציפי. האזנה הופכת בעניי למעייפת והרבה אלבומים נפסלים להאזנה בגלל שאינם נישמעים טוב ואז מתיסכול השדרגת הופכת לאין סופית.
קשה לימצוא את הבלאנס ואת הכסף כדי להגיע למינון הנכון אבל מי שלא ישלים אם העובדה שצריך להתפשר בכל רמת מחיר יימצא את עצמו מאזין לאלבומים מסויימים בעוד אחרים ייפסלו כי אינם נשמעים טוב וחבל.
מערכת בעניי היא אמצעי ולא מטרה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
מוזיקליות (אמיתית) נמדדת במספר פרמטרים
1.טבעיות
2.דינמיות
3.אי קולורציה

בכדי להגיע לתוצאה הזו יש להשקיע ממון רב
למה צריך להשקיע ממון רב ? רוב המערכות המעופשות מעבירות את מיתרי הכינור ,וברזליות החצוצרה בקלות ,במערכות כאלו בממוצע יש אפילו יותר פרטים ממערכות מושקעות ומלוטשות,מילא אם רק אני חושב ככה ,אבל למשל בתערוכת מינכן האחרונה ניבחר לחדר הטוב ביותר ,החדר של רוקפורט ,עם ציוד סינגל אנדד טורקי ,לא רזולוציות ,לא דינמיקה מי יודע מה ,בעיקר היה שם חלקות מטורפת וגודל גדול ,עם צליל צבוע לכוון חם ,אבל היה צליל מרגש ,זה מה שהיה ,וכנראה שזה עובד איך שהוא גם שם וגם עלי ,זה מה שאני אוהב ,וזה עניין של טעם אישי ,שב בהופעת גז שורה עשירית ,זה מה ששומעים משם , הצליל הטיבעי ב"חי" הוא חם גדול וחלק ,ולטעמי זה מה שנכון.
 

itzik2305

אוהב את התחום
הודעות
483
מעורבות
149
נקודות
43
תודה לכולם על ההמלצות וההערות. אני לוקח את כולן לתשומת ליבי.

לגבי קדמגבר פסיבי. מכיוון שאני צריך לכתוב על מוצרים שונים, קדמגבר פסיבי לא יתאים לי.
לגבי מגבר דיגיטלי. אשמח לשמוע, אדבר עם יגאל סאבו מחר. יש לו כמה וכמה מוצרים מעניינים.

אם אתה כבר הולך ליגאל סאבו, בקש לשמוע את Music Culture Technology GmgH.
חברה שהקים במקור מישהו שעבד ב-MBL (העיצוב שלהם גם דומה מאוד ל-MBL).
אני שמעתי את האינטגרייטד שלהם - מעולה!!
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
אם אתה כבר הולך ליגאל סאבו, בקש לשמוע את Music Culture Technology GmgH.
חברה שהקים במקור מישהו שעבד ב-MBL (העיצוב שלהם גם דומה מאוד ל-MBL).
אני שמעתי את האינטגרייטד שלהם - מעולה!!
יש כזה לפיני,לא?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
למה צריך להשקיע ממון רב ? רוב המערכות המעופשות מעבירות את מיתרי הכינור ,וברזליות החצוצרה בקלות ,במערכות כאלו בממוצע יש אפילו יותר פרטים ממערכות מושקעות ומלוטשות,מילא אם רק אני חושב ככה ,אבל למשל בתערוכת מינכן האחרונה ניבחר לחדר הטוב ביותר ,החדר של רוקפורט ,עם ציוד סינגל אנדד טורקי ,לא רזולוציות ,לא דינמיקה מי יודע מה ,בעיקר היה שם חלקות מטורפת וגודל גדול ,עם צליל צבוע לכוון חם ,אבל היה צליל מרגש ,זה מה שהיה ,וכנראה שזה עובד איך שהוא גם שם וגם עלי ,זה מה שאני אוהב ,וזה עניין של טעם אישי ,שב בהופעת גז שורה עשירית ,זה מה ששומעים משם , הצליל הטיבעי ב"חי" הוא חם גדול וחלק ,ולטעמי זה מה שנכון.


כל המערכות גם מבחינות בין בועז שרעבי למדונה. אפילו הרמקול של הטלפון הנייד.
מערכות מאוד מאוד פשוטות (מערכת מיני של apex לדוגמא) מעבירה כינור. השאלה היא איך היא עושה את זה וכמה פרטים יש שם.

אני לא מכיר את התופעה הזו שאתה מדבר עליה. אני לא מכיר מערכות מעופשות שהן מפורטות יותר ממערכות מלוטשות. ואם זה מתרחש, אז המלוטשת אינה מלוטשת.

היו מגזינים שבחרו באיזופון ברלינה כמערכת הטובה בתערוכה, היו כאלה שמג'יקו היה הטוב ביותר וגם בחרו בטידל וגם ברוקפורט. לכן, הטוב ביותר בתערוכה הוא אינו מדד. יחד עם זאת, אם זה מתקשר למה שאתה טוען לגבי המערכת עם הרוקפורט אז כל אחד שקורא את מה שאתה כותב מגיע למסקנה שהרוקפורט לא מפורטים, לא דינמים אבל מזה נעימים וצבועים. במילים אחרות מערכת צבועה שמרגשת אותך. אבל לא נשמע כמו משהו טוב. להיפך, נראה שמי שבחר במערכת שמנגנת כמו שאתה מתאר כנראה עדיין מתלהב מחמימות ומוכן לוותר על הרבה מידע בשביל זה. אפילו על דינמיות. השאלה היא אם מערכת לא דינמית מספיק יכולה לנגן תזמורת סימפונית. האם היא מסוגלת להעביר תופים, פסנתר וכלי נשיפה בעולם החדש של דבוז'אק. אני מקווה בהחלט שלא כך נשמעה שם המערכת הזו. ואם כן, יסלח לי יגאל לסרי, זה רע מאוד. היה צריך לשדך להם אלקטרוניקה שתוציא מהם רזולוציה ודינמיות. אם זה לא יוצא, ממשיכים הלאה. צבע וחום אפשר להשיג באלפי שקלים בודדים למערכת שלמה (כולל סטנדים כבלים ו4 דיסקים במתנה)
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
רזולוציה נמצאת גם בתדרים הנמוכים.
לדעתי יש,בלבול בהבדלים בין רזולוציה ופירוט
 

ARIMAR

עוסק בתחום
הודעות
761
מעורבות
121
נקודות
43
מה זה - "מערכת מעופשת " ?????
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
רוב המערכות שלא שלך, או אין בהם לפחות חלק זהה לשלך:משתומם:
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
כשהעסק עובד נכון, חמימות לא צריכה לבוא על חשבון פירוט.
בהחלט יכול להיות גם חום וגם פירוט.

אם משהו נשמע צורם/לא מספיק טבעי לאוזנינו אז יש בעיה שצריך לאתר במערכת וצריך לטפל בה באופן כזה שלא ייגרע מהשחזור המוזיקלי.

אצלי למשל, ככל שעליתי ברמת ה source, אז לאט לאט הפרטים מתחברים להם למקשה מוזיקלית אחת והם תורמים הרבה יותר להנאה המוזיקלית מבלי לפגוע בפירוט אלא להיפך יש תחושה של יותר טבעיות וחמימות למרות העליה בפירוט.

יש גם עניין של תיאום גיין בין הרכיבים השונים, שגם יכול לגרום לעקצוצים וחריפויות שונות.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
למה צריך להשקיע ממון רב ?
שב בהופעת גז שורה עשירית ,זה מה ששומעים משם , הצליל הטיבעי ב"חי" הוא חם גדול וחלק ,ולטעמי זה מה שנכון.

אעלה נקודה חשובה שלא כותבים הרבה עליה כאן.
עניין האיזון הדינמי של המערכת.
מהי משמעות המושג איזון דינמי, ובמה הוא שונה מאיזון טונאלי, או עקומת ההענות (FREQUENCY RESPONSE) ?
הבחנה וחידוד ההבדלים בין המושגים יביא את המצדדים והמתנגדים להבנה שמדובר בשני צדדים של אותו המטבע.
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור